Nelu Peia, Scrisoare deschisa

Scrisoarea lui Nelu Peia este publicată cu permisiune

Draga frate Cristian Ionescu,

Salutari sfinte in Numele Domnului Isus Hristos!

Dorim sa va raspundem la unele din intrebarile adresate celor care fac parte din Miscarea Strajerilor din Romania. Chemarea la post si rugaciune pentru trezire spirituala si transformare a vietilor credinciosilor si a bisericilor locale nu este noua in Romania. In fiecare generatie au fost valuri ale trezirii spirituale asociate in special cu rugaciunea si postul, care au condus la un mesaj radical de renuntare la pacat si intoarcere cu toata inima la Domnul Isus a celor ce se numesc copii ai lui Dumnezeu.

Miscarea Strajerilor a aparut pe fondul unor ani buni ce insufletire a dragostei pentru Domnul Isus prin rugaciune, un moment important fiind anul 1998 cand in Biserica Baptista Sfanta Treime din Bucuresti au inceput noptile de veghe. Aceasta lucrare s-a extins in Bucuresti si in tara, multe biserici, la inceput baptiste si apoi cele penticostale si crestine dupa evanghelie, urmand exemplul celor din Bucuresti. Cinci ani de zile am participat constant la aceste nopti de veghe. In anul 2000 au inceput noptile de veghe ale credinciosilor din toate bisericile evanghelice din Bucuresti. Din nou acest exemplu a fost urmat in multe parti din tara si diaspora. Pana in 2005 in fiecare luna au fost nopti de veghe pe Bucuresti, uneori cu participare la Masa Domnului, in Biserica Baptista Sfanta Treime, in Bisericile Penticostale Filadelfia si Betel, aceste adunari avand cladiri mai mari in stare sa cuprinda cei in jur de 800-1000 de participanti constant.

Au fost si in acea perioada de timp presiuni pentru incetarea noptilor de rugaciune, presiuni facute din umbra sau de catre cei aflati in functii de conducere cultica. La inceputul anului 2005 noptile de rugaciune interconfesionale din Bucuresti au incetat, liderii unor biserici spunand ca li se cerea raspicat sa nu mai gazduiasca aceste intalniri.

Dar aceasta nu a insemnat si oprirea lucrarii de rugaciune in Bucuresti si in tara. Cei care s-au aprins in focul rugaciunii au continuat sa se adune, unii in bisericile locale, altii in grupuri de rugaciune.

In acest context fratii Ilie Popa si Nelu Demeter au primit indemnul de a chema poporul Domnului la post si rugaciune si m-au chemat sa le fiu partener in aceasta lucrare.

Fratele Ilie Popa, ingaduiti-mi sa spun, un erou al creditei si credinciosiei fata de Domnul Isus Hristos si Evanghelie (vedeti emisiunea Shalom Israel le situl Credo TV la adresa http://www.credo.tv/index.php/shalom) aducea cu sine experienta rugaciunii ascultate in vremea prigoanei comuniste, experienta postului si rugaciunii de 40 de zile, facute in mod repetat pentru trezirea spirituala in Romania. Impreuna cu sora Lidia alcatuiesc o echipa de consiliere spirituala si rugaciune care sub ungerea Duhului Sfant a dus mult bine in vietile a sute si sute de oameni. Fratele Ilie a colaborat cu mine in perioada anilor 90 ca lucrator al Aliantei Evanghelice din Romania, al carei director executiv eram, in proiectul cu “Filmul Isus”.

Pe fratele Nelu Demeter l-am cunoscut doar la prima conferinta de post si rugaciune din ianuarie 2006. Chemat de Domnul din moarte la viata (a fost in moarte clinica mai multe zile dupa un acident vascular facut in timpul unei evanghelizari in inchisorea din Braila), si sub ungerea lucrarii de vindecare si eliberare este un om al iubirii, care sufera cu cei ce sufar si plange cu cei ce plang. Este omul care sare in ajutor atunci cand ai nevoie si pe care Domnul l-a folosit si il foloseste cu mare putere. Am stat de vorba cu dansul si pot spune ca este recasatorit, si ca s-a intors la Domnul la 12 ani de la recasatorire. Ne bucuram sa va putem spune ca toti membri familiilor noastre, inclusiv unii dintre nepotii de la o varsta timpurie sunt intorsi la Domnul.

In momentul chemarii de catre frati sa organizam intalniri de post si rugaciune aveam experienta unei lucrari interconfesionale si a lucrarii de rugaciune din tara si strainatate. Am slujit ca director al Aliantei Evanghelice din Romania intre anii 1990-1997. Sunt prin harul Domnului plantatorul primei Biserici Baptiste a Surzilor din Romania si din 23 noiembrie 1996 am fost presedintele nou infiintatei Comunitati a Bisericilor Baptiste a Surzilor din Romania. Am fost presedintele bordului World Vision Romania din 1996 pana in 2004. Din 2000 si pana in prezent am fost parte a liderilor European Prayer Link si din 2003 sunt parte a International Prayer Council Executive Team. Sunt de asemenea parte din 2002 a International Council of Elders al All Nations Convocation Jerusalem, o conferinta anuala a srtajerilor din intreaga lume. Am fost si sunt reprezentantul Global Day of Prayer pentru centrul si estul continentului nostru.

Impartasesc informatii despre aceste lucrari doar pentru faptul de a arata ca eram deschis pentru colaborarea interconfesionala si pentru promovarea si sustinerea in tara noastra a lucrarii de post si rugaciune.

La prima conferinta de post si rugaciune din Ianuarie 2006 fratii Popa si Demeter s-au pregatit pentru 1800 de participanti. Au crezut ca cei ce erau deja misionari sau voluntari in lucrarea de misiune si evanghelizare in tara vor raspunde chemarii. Cand am calatorit spre Oradea am intrebat pe Domnul cati participanti vor fi. Si Domnul mi-a arata ca vor fi exact 70. Dimineata inainte de inceputul conferintei am impartasit fratilor aceasat intelegere. Si asa a fost. Nu am avut un program, am stiut ca Domnul ne cheama si am umblat total sub calauzirea Duhului Sfant. De fapt aceasta este una din caracteristicile intalnirilor de post si rugaciune –  Duhul Sfant este onorat in mijlocul adunarii. Ne-am bucurat de fiecare data de modul in care Duhul Sfant a pregatit mesagerii, mesajele, ordinea lucrarilor, temele conferintelor.

Mentionez ca scopul principal al conferintelor de post si rugaciune este mijlocirea, dar pentru ca rugaciunile sa poata fi acceptate trebuie sa fim sfintiti prin curatirea facuta de Cuvantul lui Dumnezeu si a Duhului Sfant. Dupa modelul din Exod 19, in jur de 2 zile sunt necesare ca adunarea atat de diversa a celor ce vin sa fie pregatita pentru a intra in prezenta Domnului si a incepe mijlocirea pentru tara, pentru fratii si surorile de pretutindeni, pentru lucratori, pentru natiunile lumii.

Nu este cel putin interesant ca in mod constant ne-am rugat si postit si pentru cei care acum ne acuza si ne badjocoresc? Multi dintre strajeri au pe listele lor de mijlocire permamenta pe liderii cultelor, a comunitatilor si bisericilor. Multi dintre cei care acum discuta aprins depre lucrarea strajerilor sunt pe lista mea de mijlocire.

In timpul conferintelor noastre nimeni nu este exclus. Multi dintre prietenii adusi de frati si surori se intorc la Domnul Isus. Ceea ce marturisesc majoritatea dintre ei este ca prezenta Domnului si atingerea Duhului a adus convingere de nevoia de pocainta si intoarcere la Domnul.

La intalnirile de post si rugaciune ale strajerilor (peste 50 in ultimii 5 ani) au participat frati baptisti, crestini dupa evanghelie, penticostali, tudoristi, de la Oastea Domnului, independenti, evrei mesianici si carismatici. Miscarea strajerilor are caracteristicile unei miscari spirituale sub conducerea Duhului Sfant. Nu este o organizatie cu structura juridica si for de conducere, ci este o partasie frateasca a celor cred ca pot depasi diferentele pentru o cauza comuna – trezirea spirituala in natiunea noastra. De fapt sunt aceleasi elemante care defineau in anii 90 Alianta Evanghelica din Romania, domeniul comun de actiune fiind de aceasta data nu direct evanghelizare tarii ci postul si rugaciunea pentru trezirea si transformarea poporului Domnului. Noi promovam pregatirea evenghelizarii prin rugaciune si post.

In ceea ce priveste conducerea spirituala a miscarii de la inceput Ilie Popa, Nelu Demeter si cu mine am primit recunoasterea fratietatii. Noua ni s-au alaturat si alti frati pastori si lucratori dintre care unii au ramas permanent. Este necesar sa detaliez acest aspect al carmuirii spirituale a acestei miscari pentru ca exista un elemant unic care il defineste: unitatea liderilor cu toate ca suntem deosebit de diferiti unul de altul.

La numai 3 luni de zile de la prima conferinta de post si rugaciune am fost chemat de fratii din Rusia sa conduc in calitate de reprezentant al International Prayer Council conferinte de rugaciune in St Petersburg, Moscova si Krasnoiarsk in Siberia.

Era in dupa amiaza zilei de 18 martie 2006 (in jur de orele 13:00) cand am primit o viziune din partea Domnului. Eram dupa o noapte de veghe intr-o biserica in care de 5 ani peste 500 de frati si surori se adunau in fiecare vineri sa mijloceasca pentru tara lor. In camera de hotel eram impreuna cu bunul prieten si colaborator din bordul World Vision Romania, preotul Vasile Mihoc, unul din liderii spirituali ai Oastei Domnului. In acea descoperire care era atat de vie ca si cum ai trai realitatea, am vazut trei persoane care s-au adunat sa aiba partsie. Ei credea ca sunt singuri si se pregateau sa discute. Fiecare avea un lucru particular: primul avea o oglinda in care se privea, al doilea avea un lant in jurul trupului si a treilea avea la centura o sabie lunga. Centura nu era stransa si sabia se misca si il lovea si pe el si pe ceilalti doi. La un moment dat a fost un zoom out (ca o trasfocare la tv) si am vazut pe cei trei ca erau in mijlocul unei arene de gladiatori – ca un circ roman. Erau mii si mii de oameni care ii priveau pe cei trei in tacere, cei trei nefiind constienti de prezenta celor din tribune. Erau separati de acestia de un ecran transparent dar care ii impiedeca pe cei trei sa vada tribunele. La un moment dat pamantul s-a deschis – un fel de trapa, si a iesit din pamanr in fata celor trei o bestie fioroasa. Cei din tribune mai vazusera astfel de momente si asteptau sa vada ce vor face cei trei. Atunci cel care avea oglinda a intors-o cu fata spre bestie si aceasta s-a oprit. Ceilalti doi au fot protejati in spatele celui cu oglinda. Cel care avea lantul l-a desfasurat de pe trupul sau, l-a aruncat asupra bestie si a legat-o. Cel de-al treilea a scos sabia si a strapuns bestia si a omorat-o. In acel moment arena a izbucnit in urale. Cei din tribune mai vazusera astfel de momente cand echipele precedente au fost nimicite dar cei trei biruisera pentru ca au luptat impreuna. In timp ce ovatiile se rudicau din tribune am vazut ceea ce acestia vedeau. L-a inceput toti ochii si aplauzele lor erau pentru cei trei. Dar deodata pentru fiecare dintre miile de oameni din tribune a fost un zoomout – o transfocare si au vazut ca de fapt cei trei sunt parte, madulare a trupului unui Barbat. Tori si-au schimbat ovatiile si aplauzele de la cei trei catre acest Barbat a carui statura era cu mult mai mare decat chiar a arenei. Si in acea clipa viziunea a incatat. Era asa de vie incat am spus prietenului Vasile Mihoc ce am vazut. El mi-a spus imediat: “Cel cu oglinda este cel smerit.El a murit fata de sine insusi, si doar reflecta slava Domnului prin viata sa.”

In zilele care au urmat am inteles ca acesta este de fapt un tipar al lucrarii in echipa, dorit de Domnul Isus si care a existat si intre apostoli (Iacov, Petru si Ioan). Cel cu lantul este slujitorul Domnului care este gata de confruntare, care se impotriveste lucrari vrajmasului, cu toate ca protectia o are doar prin conlucrarea cu cel ce este smerit. Cel cu sabia este slujitorul Domnului care manuieste Sabia Duhului care este Cuvantul lui Dumnezeu – atat Logosul, Revelatia scrisa, cat si Cuvantul Rehema, revelatia descoperirii.

In cazul nostru am recunoscut aceste daruri si slujiri specifice in echipa noastra. Fratele Ilie este cel care a intors oglina (si noi ne nevoim sa-i urmam exemplul). El nu mai priveste la ceea ce Domnul face in viata lui, nu mai masoara in fiecare zi inaltimea spirituala la care a ajuns, ci lasa ca slava Domnului sa se reflecte in si prin viata lui. O biserica cu cativa oameni care au intors oglinda este protejata de atacurile celui rau. Fratele Demeter este cel care zi si noapte se lupta duhovniceste cu armele Duhului pentru eliberarea si vindecarea oamenilor, pentru facerea fara de putere a celui ce prin frica mortii tine robiti pe oameni. Nu are doctorate si nici macar o pregatire de rang universitar in teologie, dar sare in ajutorul robilor de razboi si oricand este gata sa mearga pana la capatul lumii pentru salvarea unui singur suflet. Rostirea Cuvantului si manuirea Sabiei Duhului mi-au fost incredintate, si asa cum am vazut in viziune, nu au fost de putine ori cand aceasta Sabie m-a lovit si pe mine si pe prieteni mei. Una din marile impliniri ale lucrarii noastre este chiar aceasta lucrare in echipa care nu cauta folosul propriu ci proslavirea Domnului Isus Hsitos. El este si va fi totdeauna Barbatul care va fi vazut si ovationat in orice conferinta de post si rugaciune.

In cei 5 ani ni s-au alaturat si alti lucratori deosebiti si ne-am bucurat pentru fiecare caci lucrarea este mare si putini sunt lucratorii. Personal am fost surprins de hotararea fratelui Ton Iosif de a ni se alatura. Dar avand in vedere modul in care Domnul a lucrat vindecarea fiicei sale si apoi cercetarea prin care a trecut am acceptat cu bucurie marturia dansului si decizia de a ni se alatura. Faptul ca fratele Ton a declarat ca este carismatic nu este o piedica pentru noi de al accepta in lucrarea de post si rugaciune.

Dar si Ilie Popa si Nelu Demeter si eu spunem ceea ce totdeauna am spus: Miscarea Strajerilor este o miscare de post si rugaciune interconfesionala pentru trezire spirituala si transformare in care sarbatorim elemetele comune ale crezurilor noastre si respectam identitatea fiecaruia. Toti trei am declarat ca suntem lucratori din cadrul cultului baptist si am cerut constant fiecarui participant sa contribuie la viata spirituala a bisericii locale din care face parte, cu toat fiinta. Noi credem in autoritatea spirituala incredintata de Domnul Bisericii locale, dam socoteala de viata noastra si a familiilor noastre bisericilor din care facem patre si apreciem in acelasi timp valoarea partasiei si unitatii confesionale si interconfesionale.

Spun inca odata: inca de la inceput Domnul ne-a spus sa nu respingem pe nimeni, nici chiar pe dusmani. Toti au dreptul sa vada lucrarea care este a Lui si nu a noastra, care lumineaza sus in sfesnic si nu este tinuta in ascuns.

Modalitatea in care Domnul a ales sa faca cunoscuta lucrarea o fost prin marturiile celor care au participat si in mod deosebit a celor vindecati, restaurati, botezati/umpluti cu Duhul Sfant, a celor care practic au inceput o viata noua de dedicare totala Domnului. Sunt multe cazurile de vindecare miraculoasa, dar pentru aceasta dam toata slava Domnului Isus.

Am urmarit evolutia mesajelor pe care Duhul Sfant ni le-a dat pentru conferinte si a dinamicii numerice a celor care au participat. Un semn distictiv al unei treziri sprituale nu este atat aspectul organizatoric, modul in care atragi multimi mari de oameni care sa asculte un mesaj biblic, ci prezenta plina de putere a Domnului in mijlocul poporului Sau. Aceasta este de fapt temelia tuturor trezirilor spirituale si nu se poate ajunge la coborarea Slavei Domnului si Cincizecime fara pocainta autentica, fara o sfintire radicala. Acestea sunt elementele fundamentale ale conferitelor noastre. Si de fiecare data, la un anumit moment cand poporul Domnului se aduna in jurul Lui incepe in mod supranatural manifestarea plina de putere a dragostei Sale. Domnul a insotit totdeauna intalnirile noastre cu minuni. Aceasta a aprins tineretul si a convins barbatii ca rugaciunea nu este numai pentru surorile in varsta. Un alt semn al trezirii este acesta: cand la intalnirile de rugaciune si post sunt mai multi barbati decat femei si cad numarul celor tineri il intrece pe al celor in varsta atunci acea lucrare este in mijlocul trezirii. Putem marturisi ca aceasta se intampla in miscarea strajerilor.

Cat despre manifestarile exterioare ale  lucrarii pline de putere a Domnului prin Duhul Sfant  nu am de spus decat ca uneori si noi am fost luati prin suprindere. In timpul rugaciunii unii nu s-au putut tine pe picioare si i-am rugat sa se aseze sau sa stea in genunchi. Altii au cazut inainte sa ii putem sprijini si aceasta a provocat multe discutii. Ne framantam cu totii ca nu cumva frica de oameni sa limiteze lucrarea Duhului Sfant si ne rugam ca Domnul sa ne lumineze si in aceasta privinta. Un articol referitor la acest aspect va fi postat in curand pe situl strajeri.ro

Nu predicam doctrina prosperitatii. Ar fi chiar ciudat sa facem acest lucru, noi care traim prin credinta, in incercari si lipsuri mari uneori. Predic ca imbracarea in hainele sfinte ale neprihanirii este pentru Slava si frumusete. Ca pentru a ajunge la intimitate desavarsita cu Domnul trebuie sa primim toata lucrarea Duhului Dfant, toate darurile si sa implinim desavarsit voia Lui. Daca vrem sa ajungem la trezirea spirituala trebuie sa fim biruitori in incercarile de care avem parte cu bucurie, fara mumur si carctire. Predic ca cei care vor sa aiba parte de Slava Domnului trebuie sa fie partasi si la suferintele Domnului pentru Trupul lui Hristos. Ca nu exista scurtaturi pe calea vietii spirituale, ca trebuie sa trecem prin toate lucrurile pe care ni le ingaduie Domnul sa le traim dar proclamand totodeauna bunatatea si credinciosia Lui fata de noi, increzandu-ne in caracterul Sau care nu se schimba si crezand si procalmand cu toata inima ca El poate vindeca bolnavii, poate invia mortii, poate vindeca relatiile frante din familii si biserica si ca El vrea sa vina vremuri de inviorare si tranformare.

Va invitam cu drag pe toti sa participati la conferintele de post si rugaciune motivati fiind poate de discutiile purtate in ultima vreme pe internet, poate de atacurile la care sunt supusi in aceste zile strajerii, sau poate doar pentru ca doriti sa fiti mai aproape de Domnul impreuna cu cei ce se pregatesc si pregatesc venirea Lui!

Cu dragoste frateasca in Domnul Isus Hristos!

Shalom
Nelu Peia

About these ads
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

17 Responses to Nelu Peia, Scrisoare deschisa

  1. Pingback: Se tulbură apele sau doar blogurile? | Răscumpărarea memoriei

  2. Nu pot decat sa apreciez raspunsurile si atitudinile celor de la Strajeri–Peia si Popa…pline de har si drese cu sare; fara fatarnicii si fara ascunzisuri; umile si totusi pline de credinta…–ma inspira la pocainta. sunt mai mult decat incredintat ca aceasta miscare este trimsisa de Sus…Domnul sa continue sa le inmulteasca Harul Sau… mereu.. Sper din toata inima ca IT sa fie un Saul (Pavel) adus de ‘Barnaba’ in ‘Antiohia’…dar am ceva rezerve si teama in privinta asta….

  3. Pingback: Hawt Post – 29 noiembrie 2010 « România Evanghelică

  4. Pingback: Link: străjerii « Trezire Spirituală

  5. Dan Harabula says:

    Ma bucura aceasta delimitare de evanghelia prosperitatii. Asocierea cu aceasta “evanghelie” ar fi dus la o delimitarea a mea de miscarea strajerilor.
    In rest…numai bine.

  6. Observator says:

    Luate de pe Blogul pastorului Cristian Ionescu
    …”La nivelul declaratiilor cu toti lideri Strajeri stau destul de bine.
    Cind vezi ce invata la conferintele lor e cu totul altceva.
    Acolo e un “giveci ECUMENIC” de inchinare si invataturi, o amestecatura pe care multi n-o pot asimila.”
    …”Este una “ce spune” si alta “ce face”!? Cum e dealtfel distanta mare de la “a zice” si la “a fi” !!!
    Ei zic: nu sintem nici asa , nici asa, nici asa,….dar din curtea lor se vad si se aud aceste lucruri!
    De exemplu:
    Sa fie invinuit “cineva” ca este surprins mereu ca asculta si cinta “MANELE” (muzica pe care o detest dealtfel si iertati asocierea), si el sa zica “nu sint Manelist!”.Dar din curtea lui sa auda toti vecinii rasunetul acestor “melodii” si pe el cintind cu zor, si mai ciudat la el ca se viziteaza regulat cu cintaretii cei renumiti ai vremii ai acestui gen de muzica!!!(cel mai tare – renumitul “Manelist” CHRIS ;si altii…)
    Dar ei striga in gura mare “nu sintem MANELISTI”!
    Domnilor vedem si noi si va auzim bine “gamele muzicale la care cintati” ,lasati dezinformarea si propaganda…”

    Le facem reclama gratuit dar in Decembrie cind multi ochi vor fi pe ei , ne vom lamuri!!!
    Cu stima si respect!

    • Trebuie să clarific faptul că citatele de mai sus sunt luate din comentariile lăsate de cititori pe blogul meu dar nu sunt parte din postările mele și nici nu reprezintă punctul meu de vedere.
      Cred că Observator a observat foarte bine acest lucru.
      Mai cred că Observator trebuia să specifice autorii comentariilor respective, dacă tot a menționat autorul blogului. Probabil nu a observat bine…

  7. CORNELIU LIVANU says:

    PASTORILOR SUFLETEŞTI
    Ezechiel 34
    Domnul are-o judecată
    Exigentă şi totală
    Cu păstorii din Israel
    Plini de egoism şi fală.

    Ei se pasc numai pe sine
    Nu hrănesc turma flămândă,
    N-o păzesc în timpul nopţii
    Cand stau lupi şi lei la pândă.

    N-au în minte decât plata
    Dreptului ce se cuvine.
    Dar când turma e-n pericol
    Fug de leul care vine.

    Nu-ntăresc pe oaia slabă
    Cum sunt multe azi în turmă.
    Nu oferă vindecarea
    Celor ce rămân în urmă.

    Dacă una rătăceşte
    Pe păşunea cea străină
    Pe ei nu-i interesează
    Şi se simt toţi fără vină.

    Cea rănită n-are medic,
    Cea pierdută nu contează.
    Importante sunt în turmă
    Oile fără gălbează.

    Asuprirea şi asprimea
    Sunt metode seculare
    De care fac uz păstorii
    Care nu mai au răbdare.

    Rezultatul?!… E risipa!
    Pleacă oi în pribegie
    Şi ajung pe calea largă
    Şi-s pierdute pe vecie.

    Iar din Cer Păstorul mare
    Vede turma-n calea sorţii
    Pe toţi munţii lui Israel
    Şi prin valea umbrei morţii.

    Plânge-n Cer acum Păstorul
    Vrând în staul să-Şi aducă
    Turma s-o adăpostească,
    La păşune s-o conducă.

    Apoi chiar din Cerul slavei
    Glasul Său spre noi se-ndreaptă:
    «Ascultaţi păstori Cuvântul,
    Hotărârea Mea cea dreaptă.

    Vin chiar Eu în fruntea Turmei
    Ca s-o apăr de primejdii,
    Să ridic oaia căzută
    Cu puterile nădejdii.

    Voi rosti o judecată
    Aspră peste-acele case
    Ce-Mi exploatează turma
    Pentru ale lor foloase.

    Chiar Eu Însumi o voi scoate
    Cercetând-o de aproape,
    Dându-i o păşune verde
    Şi ducând-o către ape.

    Oile împrăştiate
    Pe la ţările vecine
    Le voi căuta cu grijă
    Aducându-le la Mine.

    Şi toţi munţii lui Israel
    Vor fi o păşune grasă
    Unde vor afla odihna
    Şi vor fi mereu acasă.

    Se vor odihni la stână
    Întrun staul al iubirii
    Ce va fi deschis întruna
    Pentru fiii rătăcirii.

    Eu Însumi voi fi Păstorul
    Turmei Mele ostenite
    Şi-i voi fi Izbăvitorul
    Din necazuri felurite.

    Hotărârea Mea-i luată
    Şi ea va aduce roade:
    Cu-al Meu braţ păzi-voi turma
    Şi-am s-o pasc precum se cade.

    Şi acum Eu chem pe nume
    Toate oile în turmă,
    Să le pun balsam pe rană
    Când durerea nu se curmă.

    Vreau să judec cu dreptate
    Între ţapi şi între oi,
    Între-acei berbeci cu coarne
    Ce lovesc ca-ntrun război.

    Voi călcaţi păşunea bună,
    Râul cu-ale voastre toane,
    Oile să n-aibă apă
    Şi să moară şi de foame.

    Eu vă judec cu dreptate
    Pe voi azi oiţe grase:
    Nu dispreţuiţi pe-acelea
    Care nu sunt prea frumoase.

    Acceptaţi oile slabe,
    Ostenite de căldură,
    Chiar în centrul turmei voastre
    Fără-a le trata cu ură.

    Eu ofer azi ajutorul
    Oilor fără lumină
    Ce nu sunt băgate-n seamă
    Pentru lâna lor puţină.

    Îl voi pune dar în frunte
    Azi pe robul Meu David
    Care chiar şi-n faţa morţii
    El va ridica un zid.

    Ca să-şi scape astfel turma
    De la lupi şi de la lei
    Şi să poarte pe-a lui braţe
    Oi, oiţe şi pe miei.

    Robul Meu e voievodul
    Care vine în curând
    Să-L înalţe Israelul
    Cu prinos de fapt şi gând.

    Am un Legământ de pace
    Pentru oile din turmă.
    Şi-n pustiu şi prin pădure
    Ele-mi vor călca pe urmă.

    Şi vor fi îndepărtate
    Fiarele din ţară toate
    Ca odihna turmei Mele
    Să fie realitate.

    Le voi da şi ploi la vreme,
    Ploi de binecuvântări,
    Pe păşunile întinse
    Pe-ale roadelor cărări.

    Pomii de pe câmp, pământul,
    Vor da roade din belşug
    Când prezent fiind în ţară
    Eu voi rupe-al morţii jug.

    Turma-Mi va fi cunoscută
    Lumii-ntregi pe orice plai,
    Un sad al neprihănirii
    Şi un veşnic colţ de Rai.

    Neamurile au să afle
    Harul Meu cel felurit.
    Nu-Mi vor mai fi de ocară
    Oile ce-au suferit.

    Voi sunteţi oile Mele
    Sus în Cer şi pe pământ.
    Iar Eu, pentru veci Păstorul,
    Dumnezeul vostru sunt!»

  8. valeria georgiu says:

    zic si eu ca si gamaliel: sa nu ne pomenim ca luptam impotriva lui DUMNEZEU! fapte :5:34 40! DOMNUL SA NE DEA INTELEPCIUNEA de care avem nevoie!

    • Aorist Grec says:

      Ca sa fim siguri ca o trezire este de la Dumnezeu, trebuie – un trebuie dumnezeiesc – sa fie o fagaduinta in Sfanta Scriptura pentru ea. Daca citim Evangheliile si epistolele lui Pavel, aproape nu e pagina in care sa nu fie scris: “Asa cum zice scriptura…” sau “Dupa cum spune prorocul…”. Cind a venit trezirea prin Ioan Botezatorul, el a putut sa-si arate locul in Scriptura – Isaia 40:3. Cind s-a revarsat Duhul Sfant, s-a implinit ceeace fusese fagaduit prin prorocul Ioel.
      Daca la prima venire a lui Hristos s-au implinit peste 100 de prorocii din Vechiul Testament, oare acum, inaintea celei de a doua veniri a lui Hristos, nu sunt fagaduinte clare in Scriptura? Acelea trebuie cautate pentru a fi siguri de ceea ce facem. Sa putem pune degetul pe ele si sa ne rugam: “Doamne, implineasca-se cuvintul fagaduit de tine!” Asa au venit inaintea lui Dumnezeu toti barbatii Lui si I-au amintit lui Dumnezeu de fagaduinta sa.
      Pentru orice fel de miscare spirituala trebue sa ne punem intrebarile din Rom. 3:4 si 4:3: Ce zice Scriptura? Nu exista implinire biblica fara fagaduinta biblica.
      Cit priveste pe Gamaliel….El nu credea ca ceea ce se intimpla ATUNCI era chiar lucrarea lui Dumnezeu. Pe cel legat de Cuvantul lui Dumnezeu il va interesa numai lucrarea lui Dumnezeu de astazi – astazi al nostru – si va dori sa aiba parte de ea.

  9. vali says:

    ‘pentru a ajunge la intimitate desavarsita cu Domnul trebuie sa primim toata lucrarea Duhului Dfant, toate darurile si sa implinim desavarsit voia Lui’. Pentru intimitatea desavarsita cu Domnul trebuie sa primim toate darurile Duhului? Interesanta ideea, dar de unde ati scos-o, pentru ce eu nu o gasesc in Biblie? Vorbirea in limbi, profetia, sunt daruri ale Duhului Sfant – Pavel ne sugereaza sa cautam profetia – dar nicaieri nu leaga ‘intimitatea desavarsita cu Domnul’ de prezenta acestor daruri…Poate doar de ultimul dar, darul dragostei… Din cate stiu eu Dwight Moody nici nu vorbea in limbi, nici nu avea darul profetiei (si nici Hudson Taylor nu avea vorbirea in limbi), si totusi eu zic ca au ajuns la intimitatea desavarsita cu Dumnezeu probabil mai mult decat dumneavoastra…

    • Marcel Dogar says:

      @vali
      nu am înţeles că fratele Peia vorbea de individ că trebuie să primească toate darurile, ci eu înţeleg că biserica, fiind Trupul lui Christos este binecuvântată de Domnul cu toate darurile, pentru a putea “trăi” “viaţa din belşug” la care a fost chemată (aici nu este “evanghelia prosperităţii”, ci Ioan 10,10 ;-)). De aceea Dumnezeu a rânduit în Biserică daruri, slujbe, lucrări – care sunt prezentate de Pavel ca mădularele unui trup.
      Este evident că poţi trăi si cu un picior amputat, cu o ureche tăiată, cu un ochi (sau doi) scoşi s.a.m.d., dar… unde este atunci “viaţa din belşug”??
      Şi eu cred, la fel ca fratele Peia, că aceasta poate fi trăită într-un “trup” întreg din toate punctele de vedere, în care nici măcar “amigdalele” sau “apendicele” nu sunt îndepărtate.

  10. marius says:

    nu inteleg cum poate acest pastor sa se delimiteze de “ev prosperitatii” din moment ce “miscarea strajerilor” foloseste in intalnirile ei asa zisele proclamatii ale pastorului Chris si va las pe dvs. sa judecati daca acesta din urma predica sau nu “ev prosperitatii”: http://www.bisericariulvietii.ro/cuvinte-pentru-suflet/proclamatiile-credintei-sanatate-si-vindecare-%e2%80%93-pastor-chris-oyakhilome.html#comment-840

  11. ,,Si orice faceti,cu cuvintul sau cu fapta,sa faceti totul in Numele Domnului Isus,si multumiti,prin El lui Dumnezeu Tatal.”Coloseni 3:17

    Ca unul care a simtit fiorul iertarii mä simt dator sa märturisesc ca Isus Hristos este Domnul.El are toata puterea in cer si pe pämint. In mäna Lui este judecata.El este Domnul Domnilor si Imparatul Imparatilor.Venirea Lui este aproape.Nimeni nu cunoaste ziua aceea.Aceasta o stie doar Tatal.Noi cunoastem insa semnele venirii Lui.-In zilele din urma vor veni batjocoritori plini de batjocuri….intre voi vor fi prooroci mincinosi si invatatori mincinosi…..multi ai vor urma in destrabalarile lor ,calea adevarului va fi vorbita de rau…va veni vremea cind oamenii nu vor suferi invatatura sanatoasa….i-si vor intoarce urechea de la adevar si se vor indrepta spre istorisiri inchipuite…in vremurile din urma,unii se vor lepada de credinta,ca sa se lipeasca de duhuri inselatoare si de invataturile dracilor abatuti de fatarnicia unor oameni care vorbesc minciuni….atunci se va arata acel nelegiut…aratarea lui se va face prin puterea Satanei cu tot felul de minuni si semne si puteri mincinoase….din aceasta pricina Dumnezeu le trimite o lucrare de ratacire ca sa creada o minciuna….Caci se vor scula Hristosi mincinosi si prooroci mincinosi;vor face semne mari si minuni,pina acolo incit sa insele daca va fi cu putinta ,chiar si pe cei alesi….deci daca vor zice:,,Iata-L in pustie” sa nu va duceti acolo!…..
    Cu adevarat avem de fata toate aceste semne.E multa faradelege si dragostea multora s-a racit.Sint tot mai putini acei care cred.Majoritatea calca printre serpi si nu peste serpi.Bolnavii sint unsi cu untdelemn si la urma ajung pe mina doctorilor in spital.Faptul ca nu este izbinda dupa Cuvintul lui Dumnezeu aceasta duce la indoieli la pierderea credintei.Unde nu este izbinda nu este nadejde.Duhurile necurate fac de rusine ,,slujitorii” lipsiti de putere.Aceasta pentru ca ei cauta functii si slava lumii si nu-si sfintesc viata sa poata mijloci pentru popor.Cind vin lupii in turma ei nu pot face deosebire si de multe ori ei fac un pact cu lupii ca sa nu fie descoperiti ca sint lipsiti de putere.Ei trebuie sa taca pentru ca in cele mai multe cazuri minunile si vindecarile facute de fii intunericului ai fac sa plece capul.De multe ori ei insisi se duc in ratacire.In ultima vreme a trebuit sa vad cum rind pe rind au cazut proptelele care- nadajduiam eu- ca stau in spartura.Domnul nu ne paraseste niciodata.Dar multi aleg sa plece de linga El.Se lasa orbiti de stralucirea chipului de aur.Trairea prin credinta este mai grea.Este mai linistitor ceea ce se poate ,,pipai”.Ca sa creada au nevoie sa pipaie.Dar aceasta nu mai este credinta.De situatia aceasta se folosesc solii celui rau si aduc in fata lor ceea ce le trebuie.Si asa de mult ai orbeste dumnezeul veacului acestuia ca nu mai pot sa vada ca ei nu mai calca pe urmele lui Isus.Nu-si mai dau seama ca se iau dupa un strain.Ei se leapada de toata invatatura sanatoasa si cred de acum ceea ce vad.Lupul si leul vineaza specimenele care se departeaza de turma si pe cele mai slabe.Dar se lupta sa ai piarda daca ar fi cu putinta si pe cei alesi intocmai cum ne avertizeaza Cuvintul.Sa nu ma intelegeti gresit cind spun turma nu spun o religie sau o adunare.Va fi o turma si un Pastor .Domnul Isus are oi in mai multe staule.Daca vrei sa vezi un om pocait pocaieste-te si vei vedea unul.Daca vrei sa vezi un sfint sfinteste-te.Eu pot sa ma cercetez pe mine.Viata mea.Eu pot sa ma cunosc pe mine.Dumnezeu ne cunoaste pe toti.Cuvintul lui Dumnezeu ne spune sa nu ne insotim cu cei care lucreaza faradelegea.Dar cum pot eu sa-i deosebesc pe ceilalti?Indreptarul crestinului este Adevarul.Biblia.Dumnezeu este acelasi ieri azi si in veci.El face si acum semne si minuni.Si astazi se vindeca oameni de boli trupesti si sufletesti.Dar si fiii intunericului au puterea sa faca semne si minuni..Au avut-o si la curtea lui faraon si pe vremea apostolilor (Simon -vrajitorul-Fapte8:9,10).O au si in ziua de astazi.Cuvintul nu ne lasa nelamuriti.Daca cineva spune ca este smochin trebuie sa facä smochine nu-i asa?Cei ce lucreaza cu putere de la Dumnezeu lucreaza dupa Cuväntul Lui si iL implinesc in viata lor.Tragic dar trebuie sa o spun.Nu pot crede pe un ,,pastor” care initiaza o scoala de vindecare(??!!!) si care pretinde ca lucreza cu putere de la Domnul dar in tot discursul lui nu rosteste Numele lui Isus.Vorbea intradevar despre un domn dar nu i-a spus numele.In tot discursul lui declara o brosura cu invataturi lumesti scrisa de om ca fiind cartea cea mai insemnata pe care a tinut-o vreodata in maini indemnind pe toti cei de fata sa o cumpere dar nu aduce in fata poporului nici o fraza din Biblie.Cine rosteste numele Domnului sa ä se depärteze de färädelege nu-i asa?Färä sä implinesti Cuväntul nu esti pe placul lui Dumnezeu.Daca rämäneti in mine si dacä rämäne in voi cuvintele Mele…Ma uimeste de asemenea cum pot sa accepte oameni cu ,,nume” acest mod de slujire.Blestemat sa fie omul care se incrdede in om….Binecuvintat sa fie omul care se increde in Dumnezeu….
    Ca cel rau se lupta sa cistige pentru el pe cit mai multi nu ma mira.El nu i-si face decit slujba si o face cu multa rivna.
    Tragic este ca in slujba lui este ,,ajutat”de faptul ca in biserci se doarme si sint prea putini cei care vegheaza.Si cei care vegheaza sint prigoniti in mijlocul propriilor frati sau sint chiar scosi afara din sinagogi….Dar si pe acestea le cunoastem cä Domnul nu ne-a lasat in nestiintä.Trezirea poporului se face prin Cuväntul lui Dumnezeu care ne sfinteste si prin Duhul Sfint care ne cäläuzeste.Totusi sä credem si sä ne incredem in Isus Pästorul adeväratei turme.El lasä turma si merge dupä oaia rätäcitä. Preamärit sä fie Dumnezeu!

  12. fr. Gheorghe says:

    Dumnezeu in gradina Edenului comunica cu omul cu Adam, si relatia de comunicare Dumnezeu o doreste si astazi cu noi.
    In societatea in care traim o intrat un spirit de mutenie in oameni , prin tehnica avansata nu se mai comunica se da text mesegi . asa se pierde realtia dinte oameni soti si sotii parinti si copii . daca ceva trebue sa reparam este relatia partasia schimbul de cuvinte.
    Din punct de veddere spiritual rugaciunea este o relatie in care stam de vorba cu Domnul nostru.
    Putem sai spunem ca il iubim, sa ii spunem necazurile nevoile noastre , Sa primim raspunsuri.
    Dar…. sa nu iutam ca suntem intr-un rasboi spiritual cind inamicul diavolul intercepteaza convorbirile noastre, si atunci avem nevoie de un alfabet morse codivicat sa nu poata fi interceptat .
    Si acest alfabet sa fie transmis are nevoie de o energie de transmisie sa putem tine legatura . Duhul Sfint este puterea de legatura este energia de transmisie, iar vorbirea in alte limbi sau felurite limbi , este linia codificata de comunicare cu Dumnezeu, unde dusmanul nu intelege ce vorbim .
    Si prin Duhul Sfint mijlocim luptam in rugaciune; iar pentru cel de linga noi pare ceva ciudat :” Vorbire in alte limbi.”… nu intelege nimic numai daca este ingaduit de Dumnezeu. si deavolul nu poate sa inteleaga cuvintele minunate a lui Dumnezeu.
    Dumnezeu a incurcat limbile la turnul babel dar a deschis o cale de convorbire cu El la Rusalii.
    Pavel recunoaste ca a vorbit in limbi mai mult decit toii, si atunci noi ce facem???
    Vorbirea in alte limbi este necesara sa o aiba fiecare credincios, care il iubeste pe Cristos sa are ceva secret sa i spuna , ceva personal .
    In armata am fot cercetas observator (strajer) aveam datoria sa vad miscarea cind se apropie inamicul si sa transmit morse semnalul la baza.

  13. Pingback: Poezie pentru pastori | La Razvi' – Razvan Mihalcea

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s