Scrisoare către Consiliul Pastoral al Convenției

Consiliului pastoral al Convenției Penticostale a Românilor din SUA și Canada

Iubiți frați în Domnul,

Harul şi pacea să vă fie înmulţite prin cunoaşterea lui Dumnezeu şi a Domnului nostru Isus Hristos! Fie ca prin călăuzirea Duhului, Mireasa de pe Pământ să grăbească venirea Mântuitorului.

Ştiu că apariţia cărţii Răscumpărarea memoriei preocupă pe mulţi dintre credincioşii penticostali români, atât în ţară cât şi în Diaspora. Nu este ușor şi nici plăcut să fim sinceri cu trecutul mişcării de care cu toţii suntem atât de ataşaţi sufleteşte. De aceea reacţiile faţă de apariţia cărţii sunt dintre cele mai diverse şi în mare parte le înţeleg şi le consider normale. Suntem puşi faţă în faţă cu o istorie tumultuoasă dar care ne-a fost prezentată în ultimele două decenii într-o versiune nerealistă şi incompletă. Un laureat al premiului Nobel, americanul William Faulkner, spunea că istoria nu moare niciodată, nici măcar nu trece vreodată la timpul trecut. Într-adevăr, o istorie pe care nu avem curajul să o cunoaștem, să ne-o asumăm şi să o răscumpărăm, în lumina Scripturii, rămâne o povară greu de purtat pentru generaţiile ulterioare.

Nu mă adresez dumneavoastră pentru a încerca să vă conving de justeţea şi necesitatea acţiunii mele. Atât în carte, cât şi pe blogul care a anunţat publicarea cărţii, mi-am prezentat motivele pentru care am decis să scriu cartea şi continui să cred că numai adevărul ne poate face liberi. Adevărul este o terapie dureroasă, dar necesară.

Vă adresez acest mesaj din trei motive:

1. Cel dintâi este acela de a vă atrage atenţia asupra momentului istoric pe care îl parcurge mişcarea penticostală românească de pretutindeni. Criticii oneşti ai cărţii au spus că este pentru prima oară când un cult are posibilitatea să stea faţă în faţă cu propriul trecut pe baza unor documente şi a unei analize riguroase a perioadei comuniste. Cartea Răscumpărarea memoriei a prezentat informaţii şi documente inedite, dar dumneavoastră sunteţi cei care veţi face istorie în aceste zile prin răspunsul dumneavoastră. Cu alte cuvinte, reacţia dumneavoastră faţă de trecutul nostru va face istorie, fie în direcţia adevărului, fie prin ocultarea acestuia. De aceea îndemn pe fiecare să se călăuzească după cuvintele apostolului Pavel: „Caut eu oare, în clipa aceasta, să capăt bunăvoinţa oamenilor, sau bunăvoinţa lui Dumnezeu? Sau caut să plac oamenilor? Dacă aş mai căuta să plac oamenilor, n-aş fi robul lui Hristos.” (Galateni 1:10) Amintiţi-vă că în istoria noastră au fost adunări generale, consilii pastorale şi comitete care luat decizii pe care astăzi le regretăm. Mă rog să puteți scrie o istorie de care să vă aduceţi aminte fără regrete voi şi urmaşii voştri.

2. În al doilea rând, vă îndemn să nu lăsaţi ca discuţia despre trecut să fie redusă la situaţia şi faptele câtorva oameni. Misionarul metodist Tobias Gibson spunea că oamenii mici vorbesc despre alţi oameni, oamenii medii vorbesc despre lucruri, iar oamenii mari vorbesc despre idei. Puţini au fost conducătorii care au înţeles că realităţile istorice prezentate în carte au o importanţă mai mare decât identificarea unor colaboratori ai regimului comunist. Cei 45 de ani de comunism s-au soldat cu mutaţii în ADN-ul nostru moral şi spiritual, în gândirea şi capacitatea noastră de a judeca, în structurile şi formele pe care noi le-am folosit, în abilitatea noastră de a gândi liber şi fără prejudecăţi. Aceste aspecte ar trebui să ocupe cea mai mare parte a discuţiilor unor lideri spirituali care văd mai departe decât prezentul cenuşiu. Cu durere constat că mulţi lideri au vederea atât de îngustă, încât şi-ar dori să discute doar despre oameni, fără să recunoască faptul că toţi am fost atinşi de comunism şi suferim într-o anumită măsură efectele acestuia. Lupta noastră are de-a face cu plăsmuirile şi izvodirile Diavolului, iar acestea nu pot fi observate şi nimicite decât de oameni duhovnicești. „Noi răsturnăm izvodirile minţii şi orice înălţime, care se ridică împotriva cunoştinţei lui Dumnezeu; şi orice gând îl facem rob ascultării de Hristos.” (2 Cor. 10:5).

3. În final, vreau să vă mai semnalez faptul că am observat că şi atunci când discuţia vizează persoane (desigur, studiul istoriei se suprapune inevitabil cu studiul personalităţilor şi al caracterului acestora), reacţia multor persoane nu urmează calea biblică pentru câştigarea victimelor sistemului diabolic. M-am străduit să rostesc adevărul cu sensibilitatea unui păstor, din dragoste pentru Biserica pe care o slujesc cu pasiune. Îi îndemn pe toţi cei care vor lua parte la discuţiile despre colaboratori să îşi cerceteze inima cu multă atenţie, pentru ca nu cumva să lucreze din dorinţa de răzbunare, de a plăti poliţe sau de a se înălţa ei pe locul celor care au un trecut sumbru. „Fraţilor, chiar dacă un om ar cădea deodată în vreo greşeală, voi, care sunteţi duhovniceşti, să-l ridicaţi cu duhul blândeţii” (Galateni 6:1). Arătaţi-le celor care au conştiinţa încărcată calea spre restaurare şi conduceţi-i pe ea, fără să faceţi însă compromisuri în funcţie de interesele de moment: „Căutaţi să mântuiţi pe unii, smulgându-i din foc; de alţii iarăşi fie-vă milă cu frică, urând până şi cămaşa mânjită de carne” (Iuda 23).

Reacţia noastră faţă de istorie este testul ataşamentului nostru faţă de adevăr. După cum spunea gânditorul creştin G. K. Chesterton, „dacă greşim cu privire la trecut, neîndoielnic vom rata şi viitorul.”

În slujba lui Hristos,

Păstor, Vasilică Croitor                               Medgidia, 2 septembrie 2010

Reclame
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

51 de răspunsuri la Scrisoare către Consiliul Pastoral al Convenției

  1. Acum dupa finalizarea primului pas al proiectului RM ( aparitia cartii) , aceasta scrisoare deschisa catre consiliul pastoral al Conventiei Penticostale a romanilor din SUA si Canada este( dupa parerea mea) pasul al doilea al rascumpararii memoriei CP si aceasta scrisoare speram sa-si atinga scopul propus de autorul proiectului . Ramane sa vedem in continuare reactia celor din consiliul pastoral amintit mai sus. Dar tind sa cred ca exista si un pas trei , poate patru , nu stiu , dar pe cand vom avea o scrisoare deschisa si catre cei din conducerea Cultului Penticostal din Romania, din care sa aflam pozitia oficiala a conducerii Cultului Penticostal vizavi de aparitia si continutul cartii RM ?

    • Alin Cristea zice:

      Mingea întotdeauna a fost în terenul lor!

      Dacă Vasilică Croitor și partenerii lui vor să găsească un traseu al mingii care să treacă și pe la ei – tinerii progresiști, atunci trebuie să aibă alte abordări decît cele tradiționale, cele la care cei unși cu toate uleiurile se pricep așa bine.

      Internetul oferă un mediu propice pentru astfel de abordări originale, dar, din diverse motive, Vasilică Croitor, secondat la dublu de Emanuel Conțac, nu a valorificat avantajul unui asemenea teren.

      Cum ar zice Toma Caragiu: Avantaj servici… ei! (conducerea Cultului)

      C-așa-i în tenis…

      • daniel zice:

        Ai perfecta dreptate Frate Alin te felicit si iti apreciez curajul si sinceritatea .Dumnezeu sa te sprijine in tot ceea ce faci .

      • Adrian Vlad zice:

        Fr. Alin,

        Eşti cam pesimist în comentul cu referire la această scrisoare (şi nu numai), nu crezi? Ce abordare contemporană crezi că poate atinge corzile sensibile a acestor oameni? Cu siguranţă nu internetul având în vedere că
        1.) Mulţi dintre ei nu au timp să stea pe internet
        2.) Mulţi nu se pricep cu metodele astea extreme de tehnice
        3.) Mulţi nu se schimbă nici prin metode vechi sau noi!!

        Încearcă să gândeşti un mic mai optimist (părerea mea!)

  2. Ionut R. zice:

    „momentului istoric pe care îl parcurge mişcarea penticostală românească de pretutindeni”
    Acesta afirmatie mi-a reamintit despre „celebra” declaratie de la Berlin din sept 1909 cind liderii spirituali evanghelici ai acelor vremuri au luat o pozitie contrara lucrarii Duhului Sfant din acea vreme(http://de.wikipedia.org/wiki/Berliner_Erklärung_(Religion)), insa in 1996 s-a incercat o asumare a greselilor din trecut, la fel printr-o luare de pozitie oficiala a liderilor, declaratia de la Kassel cred… etc
    Ceea de eu cred este ca sunt momente cruciale in istorie biserici in care pozitia liderilor, raspunsul lor la ceea ce Dumnezeu le cere, va determina cursul istoriei generatiilor viitoare.
    Rugaciunile noastre este ca raspunsul sa fie pozitiv fata de ceea ce Domnul clatina.

  3. macbook zice:

    An open letter by Fratele Croitor was not needed for this problem to be addressed.
    Last night at the convention (saturday night 9/4) the consiliul pastoral (of the convention) addressed the book and provided a resolution… please watch it on the internet.

    • Dorin Pele zice:

      „Momentului istoric” , de care pomenesti Vasilica , cred ca va trece, din pacate, neobservat de majoritatea liderilor mişcarii penticostale românesti de pretutindeni. Se va incerca musamalizarea acestei incercari onorabile de a afla adevarul despre trecutul dar si prezentul miscarii penticostale. Din pacate, se va pierde un moment unic de reformare a clasei de conducatori spirituali si implicit a miscarii penticostale romane. Din cauza lipsei de reforma spirituala se va ajunge, daca nu am ajuns inca, dupa cum spunea fr. Petrica Lascau, la etapa „monument „cand totul este rece, fara viata …de forma. Accentul este pe cladiri, programe, pozitii, interese , s.a.( puteti adauga si voi mai departe). Miscarea penticostala romana are nevoie se se lepede de cel putin trei lucruri a caror nume incepe cu litera „C”ca sa evite aceasta etapa care defapt precede etapa urmatoarea, adica moartea miscarii. Acestea sunt:
      1. Comunism. Urmele mentalitatii comuniste bantuie Bisericile noastre la multe nivele, inca.
      2. Coruptie. Se pare ca e plaga care ne infasoara asa de lesne . Pentru bani si pentru pozitie, multi sunt in stare sa-si vanda chiar si sufletul. Banul a ajuns etalon in evaluarea slujirii in multe Biserici.
      3. Compromis. Suntem foarte spirituali la televizor si avem o gramada de sloganuri cu care iesim la inaintare ca sa”pozam” bine. Dar, in fond, in „desaga” multora sunt multe compromisuri cu pacatul. Minciuna, santajul, viciile asunse, smecheriile, s.a.( si aici cred ca puteti sa adaugati si voi), ne sufoca de-a binelea.
      Nu-i asa, ca perspectiva aceasta este cam sumbra? Desi e asa, eu totusi mai sper sa nu am dreptate si chiar ma rog sa fie doar o impresie de-a mea.

  4. Christian Rad zice:

    Fr Vasilica Croitoru, 8 pagini din cartea dumnitale au fost folosite pentru a se plati niste polite mai vechi aici in SUA. Poate intentia dumnitale nu a fost aceasta, dar din pacate asa s-a intamplat. Iar lui Nicodim ii trasmit ceea ce zicea chiar Domnul Isus in Ioan 3:7 „Nu te mira ca ti-am zis: „Trebuie sa va nasteti din nou”

    • Cosmin Visan zice:

      Nota 10!

    • @ Christian Rad Ce repede deviem discutia de la esenta cartii RM la presupuneri subiective. Nu este plata unor polite mai vechi ! Nu ti se pare normal ca oamenii din biserica sa reactioneze la „bomba”(desi existau suspiciuni cu privire la Nicky Pop) din cele 8 pagini. Nu le lasi dreptul sa vorbeasca acestor oameni care zeci de ani au ascultat cuvantarile pastorului … Dreptul de a -si exprima parea este rezervata numai unor consilii si oameni in slujbe publice. Nu este normal ca acesti oameni(din slujbe publice) sa dea socoteala si fata de cei din biserica si nu numai inaintea lui Dumnezeu… Ce polite sa se plateasca ? Crezi ca NP s-a purtat perfect si nimeni nu are voie sa-si refuleze supararea aici daca intr-un cadru normal in biserica nu i s-a dat ocazia.

      • Neiertatorul zice:

        Pentru ca se vrea un „nou inceput” cu privire la cultul penticostal si pentru ca se vrea „sa se traga o linie” si ca fratii care au colaborat cu Securitatea sa fie pusi sub disciplina, atunci ar fi bine sa se traga o line cat mai mare si sa se enumereze toate pacatale tuturor celor din conducere (nu numai pacatele colaborarii cu Securitatea)…Pentru aceasta ar trebui date pe fata TOATE pacatele liderilor penticostali de azi…Ar fi probabil bine ca fratele Nicky Pop sa isi aleaga un jurnalist de meserie sau poate Fratele Vasilica Croitor ar putea face si slujba asta, si sa se scrie o carte cu TOATE pacatele liderilor…Ar trebui sa stim toti care lider penticostal si-a inselat nevasta; care lider este de orientare homosexuala(pacat expus pe fata de Pavel in NT); care lider a furat din banii bisericii; care lider a rupt biserici si cum le-a rupt; care lider a mintit doar pentru a se tine de functii; care lider a organizat adevrate orgii in casa lui; etc…Odata ce aceste pacate vor fii expuse si cei vinovati vor fi trasi la raspundere, atunci se va putea trage o linie si merge de la inceput…Atunci, se va putea sparge acest sistem eclectic care cuprinde intreaga suflare penticostala din America si ni se va oferi oportunitatea de a avea un nou inceput…

      • Florin N. zice:

        Domnule neiertator…Dumneata te uiti la prea multe filme…Cand citesc ceea ce scrieti…imi aduc aminte de cei 2 batranei din papusile Muppets.

      • Mihai Ciotinga zice:

        Pentru cei din biserica lui Niki Pop, si de fapt din orice alta biserica, daca gasesc cu cale sa se razvrateasca impotriva pastorului, sa il ia la intrebari, sa il dea deoparte, etc., nu numai ca gresesc grav, incalcind mai multe principii ale lui Dumnezeu, dar se vor gasi fiecare din ei, razvratitii, in curind in situatii grave. Dumnezeu este cel care instituieste autoritate in pastorul unei biserici si tot El este singurul care are dreptul sa o ia inapoi. Nu intimplator, tot timpul cit Saul il hartuia sa ii ia viata, nu numai ca David nu a indraznit sa se atinga de unsul Domnului, dar de cite ori a vorbit cu el i s-a adresat cu apelativul „parinte”.
        In ce priveste iertarea, ce sa mai vorbim de apostolul Pavel, care nu numai ca a turnat la secu, dar a dat mortii sute si sute de credinciosi, in mod literal. Si in ciuda tuturor sinoadelor si conventiilor, Isus insusi l-a ridicat pe Pavel (Saul) de jos intr-o zi si l-a facut cel mai mare apostol al Noului testament. Cine a lucrat iertarea lui Pavel? Acelasi care a lucrat gloria celor care au murit de mina lui.
        Unde esti frate Wurmbrand sa mai vorbesti odata de nobletea suferintei si de harul de a fi torturat pentru Hristos?

  5. Mie personal , nu stiu daca si dvs, mi se pare ciudata tacerea celor din conducerea CP din Romania( si va rog sa nu o interpretati ca o provocare) . Tot acest demers al rascumpararii memoriei Cultului Penticostal , vizeaza trecutul (care in prezent, stim datorita cartii RM, ca a fost falsificat cu buna stiinta de cei care au condus CP in trecut) Bisericii Penticostale din Romania . Istoria trebuie acceptata si rescrisa .Eu personal astept in continuare o interventie a celor din conducerea CP. , sperand din inima ca aceasta carte sa fie un prim pas ( mic sau mare ? nu stiu ) spre reformarea CP din Romania. Bless !;)

  6. ianis zice:

    Paul, te asteptai ca cei din conducerea CP sa se pocaiasca in sac si cenusa?
    La 20 de ani dupa momentul corect al adevarului si al pocaintei e cam greu sa mai faci ceva. Plus ca scaunul e lipit bine de partea dorsala…
    Totusi s-ar putea sa apara ceva „pocainte” si „remuscari” dupa modelul lui Acan.

    Nu uita ca cea mai buna reactie fata de astfel de situatii (studiata ani de zile in laboratoarele comunista, naziste si totalitare de aiurea) este ignorarea problemei.
    Ce nu recunosti nu exista!
    (din fericire, traim in secolul cu WikiLeaks, in care documentele cele mai secrete se plimba nestingherite prin computere)

    P.S.
    Sa stii ca lucrurile pot fi chiar mai rele decat situatia din CP. Fara sa barfesc, am informatii ca, intr-o alta denominatiune, pastorii, de la mic la mare, s-au adunat si au semnat o declaratie comuna, cum ca nu ar fi existat NICI UN TURNATOR intre ei in perioada comunista.
    Asta da performanta, nu?

    • Ai dreptate , mai cunosc pe cineva( slujitor cu ceva probleme in biserica) , fara sa barfesc 😉 care a apelat la aceasta metoda lumeasca- draceasca, a indiferentei si manipularii pentru a estompa opozitia din biserica ( opozitie ce se saturase de abuzurile slujitorului) . Se pare ca tenebrele trecutului nu au disparut si inca sunt printre noi . De aceea proiectul RM , rascumpararea bisericii , zic eu , din mainile celor ce i-au distrus marturia, facand pact cu securitatea si doar s-au folosit de ea pt. interes personal sau de grup ,trebuie sa continue pana la eradicarea oricaror urme de comunism si totalitarism din mentalitatea noastra .

  7. Ionutz zice:

    Exista vreo reactie oficiala a pastorilor penticostali romani din America dupa incheierea conventiei? Au pus ceva la cale fata in fata cu RM? Predica lui Petrica Lascau – o predica de 10+ – a fost singura reactie? Exista dupa parerea unora o rezolutie a pastorilor din America, sau este doar un zvon?!
    Daca ei vor reactiona pozitiv, atunci vor striga si „pietrele” din Romania.

    • Sostenes zice:

      Din informatiile pe care le stiu pana acum, Consiliul Pastoral al Conventiei Romane Penticostale a luat urmatoarele decizii:
      1. Pastorul Nicky Pop a fost suspendat din pozitia de membru al Consiliului.
      2. S-a adopata si s-a facut public un comunicat din partea Consiliului pastoral, prin care s-a condamnat colaborarea cu regimul comunist si Securitate.
      3. S-a cerut fiecarui pastor din Conventie sa semneze o declaratie ca n-a colaborat cu Securitatea. In declaratie pastorii dau acordul Consiliului Pastoral sa ceara verificarea la CNSAS a colaborarii lor cu Securitatea.
      4. Consiliul acorda asistenta in pocainta si reabilitare oricarui pastor care recunoaste colaborarea si vrea sa se pocaiasca.

  8. grig zice:

    D L SA L BINECUVINTEZE PE FRATELE PETRICA CRED CA E INCEPUTUL REFORMEI PREDICA DE 10+

    • Incognito I zice:

      Ai dreptate , predica a fost de 10* pana in momentul in care a pomenit de RM.
      Ce bine ca putem arunca vina pe alti, e mai greu sa ne asumam noi macar o parte din responsabilitate.
      Daca vrem „reforma” trebuie sa vrem sa si inceapa cu noi, nu cu altii……

  9. Strain si calator zice:

    Cum se face ca in cartea RM nu apare nici un nume din actuala conducere a CP ? Cum se face ca totul se invirte in jurul unei persoane pastor Nicky Pop ? De ce nu apar numele unor pastori „pensionati” dar activi din CP care se stie concret ca au colaborat cu regimul comunist ?
    Cum se face ca din Consiliul Pastoral al Conventiei din America un numar restrins de pastori au avut ca obiectiv comun inlaturarea de la putere, pe diverse motive a pastorului Nicky Pop ? Cum se face ca aparitia cartii a fost coordonata cu precizie inainte de Conventia de la Atlanta ?Apar la iveala noi date si coincidente stridente a prezentei autorului cartii pe pamint american si in mijlocul unor frati de la Filadelfia, Portland inainte de aparitia cartii ?
    Intr-adevar faptul ca s-a facut referinta la cartea RM prin mesajul fr Lascau umbreste greutatea mesajului. Nu era cazul sa se raspindeasca amaraciunea cartii tocmai la Conventie. Dar se pare ca asta a fost si unul din scopurile aparitiei cartii.
    Prea multe semne de intrebare care se ridica dupa derularea interviului cu cel incriminat, mesajului unui reprezentant al CP din Romania care s-a abtinut de la orice comentariu si derularea Conventiei Generale.
    Cartea a produs o mare amaraciune intre romanii din Diaspora si nu numai.

  10. bătrânl zice:

    Întrebarea care trebuie pusă este: Oare în penticostalism (şi nu numai) sunt păstori buni şi păstori răi? Nu cumva înşelăm oameni făcându-i să privească la unii ca să nu-i vadă pe ceilalţi? Prin ce biblie am instalat în biserici păstori ca cei de astăzi şi slujitori ca cei de astăzi, lideri ca cei de astăzi, slujbe şi rânduieli ca cele de astăzi? Cum am ajuns să adăugăm la „credinţa noastră biblică” Statute de organizare şi funcţionare, mărturisiri de credinţă ect. nu-s deajuns rânduielile şi mărturisirea de credinţă care sunt scrise în biblie? Prin ce biblie sa împărţit biserica între slujitori şi slujiţi, nu-i suficient de clar cuvântul Domnului care zice?: ,,Ca nişte buni ispravnici ai harului felurit al lui Dumnezeu, fiecare din voi să slujească altora după darul pe care l-a primit.” 1 Petru 4:10 şi că: ,,Dumnezeu … lucrează prin toţi şi care este în toţi.Efeseni 4:6 Pin ce biblie am pus un predicatot la biserică şi câteva ajutoare şi am aruncat în trândăveală peste 90 la sută dintre ,, credincioşii bisericii” şi cine sunt păstorii dela Efs. 4.11 nu spune oare biblia că sunt bătrânii bisericii cu slujba supravegherii? Fapt. 20.17,18, 28. De ce nu mai credem în poruncile Domnului Isus Hristos care care spun:,,Voi să nu fiţi aşa. Ci cel mai mare dintre voi, să fie ca cel mai mic;” Luca 22:26 „Dacă vrea cineva să fie cel dintâi, trebuie să fie cel mai de pe urmă din toţi şi slujitorul tuturor!” Marcu 9:35. De ce nu vrem să înţelege pe Domnul Isus când zice: „Voi căutaţi să vă arătaţi neprihăniţi înaintea oamenilor, … ce este înălţat între oameni, este o urîciune înaintea lui Dumnezeu.” Luca 16:15 …………….. Sigur că diavolului îi convine să avem ierarhii piramidale ca cele de astăzi deoarece prin aceste ierarhii loveşte în biserică de sus şi până jos. Dacă cineva zice: ,,Tatăl nostru” să se gândească la o familie despre care Domnul Isus a spus: ,,voi toţi Sunteţi fraţi.” Matei 23:8.

  11. Dorin Pele zice:

    Exista undeva un anunt oficial al Consiliul Pastoral al Conventiei Romane Penticostale din SUA despre deciziile luate?

  12. Dumnezeu sa te ajute frate Vasilica ca sa duci mai departe aceasta lucrare.
    Cei din Atlanta suntem alaturi de tine, ne rugam ca Domnul Isus Hristos sa te ajute si sa te pazeasca.
    God bless You.

  13. BENZAR zice:

    „Fratilor” Adevarul trebuie sa iasa la iveala,insa se vede clar ca sunt uni care nu inteleg ADEVARUL ci urmaresc in continuare interesul personal si trairea in minciuna in continuare a biserici Penticostale.
    Ma intrebam cam cati penticostali erau in ani 90 in Romania???
    Nu credeti ca in anul 2010 suntem foarte putini, nu ne inmultim asa cum ar trebui cu toate ca avem libertate,dispunem din ce in ce mai multe fonduri,construim cladiri pt biserici,insa nu construim adevarate biserici, de ce oare???
    Un sistem putred nu are cum sa creasca prin minciuna sau prin ascunderea ADEVARULUI!!!
    Va intreb acum potrivit Bibliei daca toti informatorii ar iesi in fata bisericilor si si-ar recunoaste vina, Nu i-ar ierta Dumnezeu??? eu cred ca da si cred ca si bisericile ar aprecia sinceritatea pastorilor si a celorlalti care au fost informatori si astefel am incepe un nou drum,un drum al ADEVARULUI si lucrarea Penticostala s-ar dezvolta intr-un mod Minunat
    Cu siguranta in 2015 am fi 600000 de penticostali si am creste atat numeric, dar mai ales spiritual.
    E VREMEA TREZIRI !!!
    Frate Vasilică Dumnezeu sa te intareasca in demersul pe care il faci.

  14. mircea croitor zice:

    Am scris un salut si o urare pentru fratele Vasilica Croitor in numele meu personal dar din cauza ca unii au inteles ca as vorbi in numele lor vreau sa specific ca toate acestea sunt in numele meu si al familiei mele. Am schimbat emailul de la care am trimis acest mesaj pentru a nu fi terminatia bisericii.
    Dar frate Vasilica fi tare, si Domnul sa te binecuvanteze in lucrarea pe care o faci.
    Mircea Croitor

  15. cicopee zice:

    Nenea Vasilica nu uita ca sabia are doua taisuri….acum este in mana ta…, dar ziua de maine nu este a ta…Astept cartea in care vor fi scrise gandurile ascunse ale oamenilor si faptele lor din cultul penticostal.

  16. vasile zice:

    Multumesc lui Dumnezeu ca sa aflat adevarul despre colaboratori securitati.

  17. După peste 70 de postări, peste 150.000 de accesări, peste 2.000 de comentarii, lansarea oficială a cărţii şi epuizarea primului tiraj, cred că a venit vremea unor schimbări pe blogul „Răscumpărarea memoriei”.

    Consider că mi-am împlinit misiunea de a alcătui o istorie sinceră şi neromanţată a Cultului Penticostal în perioada comunistă. Interesul uriaş arătat faţă de carte arată că această discuţie era necesară. M-am bucurat de susţinerea deschisă a unor personalităţi de prim rang, atât din mediul teologic, cât şi din cel ştiinţific, după cum m-am bucurat şi de intervenţiile celor care au avut critici faţă de demersul acesta, atunci când acestea au fost judicios argumentate şi nu defulări emoţionale.

    Din nefericire, există şi oameni fără căpătâi, oameni care nu au curajul să se prezinte şi care nu au deprins încă manierele unui dialog civilizat. Ţipând din răsputeri, repetând aceleaşi mesaje pe alte pagini ale blogului „R.M.” sau ale blogurilor „vecine”, folosind un limbaj suburban sau chiar injurii la adresa partenerilor de dialog, aceştia creează impresia că nu sunt chiar aşa de rătăciţi pe cât vor să pară, ci în mod intenţionat caută să discrediteze orice dialog civilizat. Ei sunt „gaşca lui Vadim” care a venit cu fluiere, banere şi vuvuzele în Parlament, atunci când s-a dat citire raportului Tismăneanu.

    În acest context, am decis să limitez comentariile de pe blog conform următoarelor criterii:

    Comentatorii trebuie să precizeze numele real şi emailul real.
    Unele comentarii vor fi afişate numai după ce, în urma verificării prealabile a emailului, autorii vor confirma că îşi asumă conţinutul mesajelor postate.
    Nu vor fi acceptaţi la dialog comentatorii care nu au citit măcar un capitol din carte. În prima postare pe blog, fiecare comentator va trebui să precizeze dacă a citit măcar o parte din carte. Ştiu că astfel se va reduce numărul comentatorilor, dar cred că va creşte calitatea comentariilor.
    Comentariile trebuie să se refere strict la problema pusă în discuţie.
    Comentariile care conţin atacuri la persoană şi procese de intenţie vor fi şterse fără nicio avertizare prealabilă.
    Dialogul este binevenit, însă cu respect faţă de partenerii de dialog.
    În speranța unui dialog constructiv și util,

    Vasilică Croitor

    • Ioan Hategan zice:

      Domnule Croitor,
      de mult nu am citit atit de multe comentarii pe Ev. Zilei despre un articol, si cit de cit decente. De regula, citesc articolele care spun ceva, si unul despre penticostali cred ca e o raritate. Asta m-a facut curios sa caut si sa citesc si comentariile de pe blogul RM. Am crescut printre penticostali si rude de-ale mele activeaza in Biserica din Lugoj. Eu sunt o „oaie ratacita”… Apreciez comentariile d-lor Cristian Ionescu,Petrica Lascau,Mircea Croitor, s.a. despre initiativa de-a face lumina in CP si e pacat ca multe persoane nu mai sunt, ca sa se „apere” si sa justifice pactul cu „diavolul”. Poate o cartea despre acest tenebros aspect trebuia sa apara de mult timp. Am cunoscut personal pe Pavel Bochian si povesteam cu el cind venea pe la Lugoj, desi eram un adolescent… Dar la suflet mi-a ramas FRATELE Simionuc, din Jucu. Sper sa citesc cartea intr-o zi…
      Numai bine, Ioan Hategan

      • Dragă Ioan,
        M-am bucurat să citesc comentariul tău. Când va fi să citești cartea, îți doresc să te convingi de puterea și harul lui Dumnezeu, chiar și în perioadele dificile ale Bisericii. Ura cu care comunismul s-a luptat să distrugă Biserica este pentru mine o dovadă că creștinismul este adevărat. Diavolul nu reușește să se ascundă, el se trădează prin acțiunile sale și arată că se teme de Cel care conduce Universul.

  18. mircea croitor zice:

    Am in mana cartea “Rascumpararea Memoriei, Cultul Penticostal in perioada comunista”, scrisa de pastorul penticostal Vasilica Creator, din Medgidia, judetul Costanta, Romania. .
    Pentru ca multi il acuza pe pastorul Vasilica Croitor, ca el ar fi vinovat pe termen lung de dezastrele care ar putea avea loc, de caderea de la credinta a unora, de pierderile Bisericii Penticostale care vor avea loc, pentru ca a descoperit ADEVARUL cu privire la Istoria Penticostala si nu securistii si informatorii penticostali ai securitatii care au vandut pe frati, asa ca uni au avut de suferit batai bestiale, interogatorii abuzive, amenzi usturatoare, retinuti prin beciurile securitatii, inchisoare si chiar moarte pentru Hristos. Au fost inchise chiar biserici din cauza ca unii au raportat la securitate.
    Vreau sa spun urmatoarele:
    Domnul Isus Hristos a spus: “Drept răspuns, Împăratul le va zice: ,Adevărat vă spun că, ori de câte ori aţi făcut aceste lucruri unuia din aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie mi le-aţi făcut.” (Matei 25:40)
    Informatorii si colaboratorii securitatii fie ei penticostali sau nu, au vandut nu pe “frati” ci chiar pe Fiul lui Dumnezeu, Domnul Isus Hristos, si l-au dat ca sa fie batjocurit si l-au trimis chiar la moarte..
    Iuda cel care l-a vandut pe Domnul Isus Hristos nu a ramas nedescoperit, evanghelisti Noului Testament nu l-au acoperit cu “mantaua dragostei” ci el a fost dat pe fata atat de Isus Hristos cat si de urmasii lui, ca si ceilalti sa aiba frica.
    În timpul cinei, după ce diavolul pusese în inima lui Iuda Iscarioteanul, fiul lui Simon, gândul să-L vândă, (Ioan 13:2)
    Petru apostolul cand s-a lepadat de Isus a fost dat pe fata, inainte de a se intampla, chiar de Domnul Isus Hristos si apoi de evanghelisti, scriindu-se in carte. „Adevărat îţi spun”, i-a zis Isus, „că tu, chiar în noaptea aceasta, înainte ca să cânte cocoşul, te vei lepăda de Mine de trei ori.” (Matei 26:34)
    Suntem intr-o situatie ciudata condamnam pe cel ce a prins “hotul” si nu pe “hot”. Aviz amatorilor la aceasta problema.
    Din cate am vazut parerile fratilor sunt impartite:
    – cei care condamna comunismul si pe informatorii securitatii care au facut mult rau bisericii si spun ca este bine ca s-au descoperit vanzatorii (consimtind cu acest demers)
    – cei care condamna pe cei care au avut curajul sa cerceteze, sa descopere si sa scrie intr-o carte realitatile crude ale comunismului si securitatii , spunand ca trebuiau acoperiti ( spun ei “acest demers pripit si dezgolit de orice spiritualitate”)
    – cei pe care acest subiect nu ii intereseaza
    Sa nu ne speriem si sa cadem pe ganduri, Domnul Isus spunea, sa nu vi se tulbure inima aveti credinta in Dumnezeu si aveti credinta in Domnul Isus Hristos Capul bisericii, El mantuitorul trupului.
    Biserica a crescut si va creste daca: “Biserica se bucura de pace în toată Iudea, Galilea şi Samaria, se întărea sufleteşte, şi umbla în frica Domnului; şi, cu ajutorul Duhului Sfânt, se înmulţea”. (Faptele apostolilor 9:31)
    Biserica nu s-a inmultit cu ajutorul lui “X” sau “Y”, chiar daca au fost liderii Cultului Penticostal, sa nu ne inselam, Duhul Sfant al lui Dumnezeu a fost acel care a inmultit si va inmulti biserica Domnului Isus Hristos, pentru care Isus si-a dat viata si s-a jertfit pentru ea. Biserica este biruitoare prin Isus Hristos, Domnul nostru.
    Cati nu au fost in situatia acestui tanat Andrei, cand parintii lui au fost dusi la securitate, amenintati, cand ei tinerii au fost exmatriculati din scoli, batjocuriti, altii si-au pierdut serviciu, sau nu au putut sa cumpere nimic, etc …pentru ca unii din frati i-au turnat la securitate, facand pact cu diavolul.
    Vremea sfarsitului este aproape, se apropie prigonirile despre care vorbeste cartea Apocalipsa, ce vom face? Ne vom lepada, vom vinde pe frati sau vom ramanea curati si credinciosi Adevarului si lui Isus Hristos?
    Doamne ajuta-ne sa ramanem ai Tai, credinciosi Adevarului in orice imprejurare.
    Cu mult respect,
    Pastor, Mircea Croitor
    Atlanta, USA

  19. Mihai Ciotinga, Vancouver, Canada zice:

    Catre fratele Mircea Croitor (si nu numai) – o parere umila a unui coleg de continent….

    As vrea sa mentionez aici doua aspecte legate (cred), de aceasta discutie:

    1. Daca actiunea aceasta a fratelui Vasilica Croitor, si respectiv a tuturor celor care au inceput sa actioneze ca urmare a aparitiei cartii, a fost inspirata si calauzita si indraznesc sa spun ordonata de Dumnezeu prin Duhul Sfint, atunci fratele Vasilica nu are a se teme de nimic – Cel care a dat ordinul are si puterea de a duce lucrurile la bun sfirsit. Daca in schimb, s-a ajuns aici mai mult pe baza unui impuls al inimii, o dorinta generala dupa dreptate si adevar, si poate nitica atractie de senzational, dar mult mai important si critic, daca Dumnezeu nu a dat imboldul acestor actiuni, atunci fratele (fratii) implicat va trebui, prin Duhul Sfint sa discute si sa clarifice diferitele aspecte ale acestor actiuni direct cu Dumnezeu. Si cind spun asta, nu ma refer la poarta raiului, la judecata de apoi, clarificarile trebuie facute cit timp se spune azi.
    2. De asemenea, vad ca unii frati pe continentul american sunt foarte rivnici sa taie in carne vie si a inceput sa ploua cu snactiuni, ca la „FRF”. Sanctiunile si disciplina sunt un prim pas sanatos in procesul de vindecare. Din pacate insa nu am auzit pina acum nici macar un cuvint despre sansa celor vinovati de asi recunoaste vina, de a se cai, de a se pocai si de asi asuma o pedeapsa potrivita si apoi de a fi reabilitati. Avem noi pocaitii romani din america in special o hiba: ii bagam pe cei care au cazut, in iad, si numai Dumnezeu poate sa ii mai scoata de acolo, noi nu mai vrem sa avem de a face cu ei pina la moarte. Cei care continua pe aceasta cale s-ar putea sa inverseze rolurile la trecerea granitei vesniciei.

    Pace si Har!

  20. Petrica Lascau zice:

    Stimati participanti la cea de a 42-a Conventie a Bisericilor Române Penticostale din Statele Unite si Canada, frati si surori în Domnul Isus,
    Transmitem următorul Comunicat din partea Consiliului Pastoral al Conventiei, format din semnatarii: Teodor Luca, Ioan Filip, Florian Mudura si Ionel Popa de la Assemblies of God; Lazăr Gog, Florin Cîmpean, Moise Gaode, Ioan Buia si Vasile Floare de la Church of God; Cornel Avram, Cristian Ionescu, Ioan Prunean, Pavel Pop, Simion Timbuc si Petru Lascău de la Uniunea Penticostală Română:
    În urma dezvăluirii unor informatii cu privire la istoria miscării penticostale din România în perioada comunismului, toti păstorii care fac parte din această Conventie sunt chemati să semneze următoarea Declaratie:

    CONVENTIA BISERICILOR PENTICOSTALE ROMÂNE DIN SUA SI CANADA 3-5 SEPTEMBRIE, 2010
    Atlanta, Georgia
    DECLARATIE

    Subsemnatul ___________________________________, declar în fata lui Dumnezeu si constient de consecintele pe care această declaratie le va avea asupra reputatiei mele de slujitor al Evangheliei si a eternitătii mele, că
    – Nu am semnat niciodată un document de angajare la colaborare cu securitatea comunistă; (initiale _____)
    – Nu am participat niciodată la întruniri prin care în mod deliberat să îmi aduc aportul la actiuni dirijate de securitatea comunistă prin care interesele bisericii erau subminate; (initiale _____)
    – Nu am vândut niciodată un frate de credintă sau o persoană prin declaratii scrise, înregistrate sau verbale către securitatea comunistă. (initiale _____)
    De asemenea, mă angajez că voi descuraja si împiedica afirmarea si slujirea în sfera mea de autoritate a acelor persoane care sunt si vor fi dovedite ca fiind colaboratori ai securitătii comuniste. (initiale _____) Pentru ca declaratia mea să poată fi validată în mod independent, autorizez Consiliul Pastoral al Conventiei să obtină de la CNSAS confirmarea că nu figurez ca fost colaborator în arhivele acestei institutii. (initiale _____)

    SEMNĂTURA DATA

    Cei despre care vor fi informatii documentate si fondate că au fost colaboratori ai vechiului regim, nu vor putea face parte din Consiliul Pastoral, nu vor putea sluji în cadrul Conventiei si, dacă sunt păstori principali de biserici, nu vor putea organiza Conventia.
    Regretăm profund că într-o perioadă în care curajul, jertfele si suferintele unora au adus cinste credintei noastre, acestea au fost umbrite de compromisurile, lepădarea de credintă si vânzarea de frati a altora.
    Condamnăm în mod public si fără echivoc orice colaborare cu regimul opresiv comunist si vom proteja Conventia de orice asocieri si aparente care să compromită loialitatea noastră fată de Domnul Isus Hristos si Biserica Sa.
    Încurajăm si respectăm atitudinea de recunoastere si pocăintă de care unii au dat deja dovadă si, în vederea consilierii si reabilitării, stăm la dispozitia celor care în viitor vor face acelasi lucru.

    • daniel zice:

      Frate Petrica, declaratia semnata de dumneavoastra (pastorii din comitetul conventiei) va ramane la stadiul acesta sau sub o forma sau alta se va incerca sa se distribuie tuturor pastorilor din USA ( Church of god, Assembly of god si Uniunea bisericilor penticostale din America si Canada)?

  21. Doru Radu zice:

    Imi place continutul declaratiei. Ii felicit pe autori pt initiativa/curaj.
    La noi, la baptisti, in Ro. s-a cerut o declaratie de la pastori semnata la notar. Ideea a fost buna. Necazul a fost ca s-a folosit limbajul juridic, adica li s-a cerut declaratie ca n-au facut politie politica. Si de aici o intreaga teologie a „ce inseamna politie politica”. Multi au semnat, desi fusesera informatori, pretinzind ca ce-au facut ei nu era de fapt politie politica.
    Imi place insa aceasta declaratie pt ca ea e clara evitind speculatii avocatesti care permit ascunderea adevarului.

  22. Dupa ce au trecut cateva zile de la lansarea cartii RM, si dupa Comunicatul Consiliului Pastoral al Conventiei din Atlanta, cred ca pot interveni cu un comentariu cat de cat obiectiv.

    1. Comunitatea romana penticostala din SUA (si nu numai) se imparte in cel putin 4 mari categorii pe care le regasisti in comentariile aparute pe blog:

    – IDEALISTII, care nu pot accepta adevarul atunci cand acesta ii scoate din zona de comfort personal si spiritual; acestia ataca aparitia in sine a cartii, ignorand aproape total continutul ei. Pe ei RM ii destabilizeaza spiritual.
    – REALISTII, care accepta realitatea de fapt incercand sa gaseasca solutii si sa identifica lectiile care trebuiesc invatate; ei trec peste intrebarile legate de motivatia si impactul real al aparitiei RM (acum ca deja a aparut) si ii analizeaza continutul.
    – CONTESTATARII, care se simt amenintati personal de aceste dezvaluiri; acestia vor arunca cu tot ce le pica in „mana” pentru a discredita autorul, documentele, pe cei ce sunt de acord cu RM sau pe cei care iau nota cat de cat de dezvaluirile din carte. Pentru ei aceasta devine o lupta pentru supravietuire. Niciun argument nu este prea josnic, niciun atac nu este prea infam.
    – ACTIVISTII, (nu neaparat de partid), care sunt permanent in cautarea unui subiect picant de scandal si care au alte agende pe care le ataseaza in mod parazit subiectului fierbinte de ultima ora, in acest caz RM). Intre sustinatorii RM vor fi, poate, unii care au „of-uri” personale. Ei sunt oportunistii.

    2. Indiferent ce facea (sau nu facea) si cum facea Consiliul Pastoral al Conventiei, am devenit tinta unor atacuri, cred eu, nefondate.
    – Pentru noi, Comunicatul a fost o problema de constiinta si nu de popularitate (credeti sau nu, am anticipat ca multi nu ne vor vedea cu ochi buni)
    – Daca ignoram subiectul, deveneam, automat, „fosti colaboratori”
    – Daca nu semnam in public, „n-ar fi fost ceva serios”, doar „praf in ochi”
    – Daca am semnat in public, a fost prea „dramatic”

    3. Acest subiect poate deveni o istorie rece doar daca se intampla un lucru (URGENT):
    – Fostii colaboratori sa se pocaiasca si sa isi ceara iertare (este uimitor ce poate sa faca mila si gratia divina si frateasca). De fapt, cu acest indemn se incheie Comunicatul Consiliului Pastoral. Succesiunea strategiei „clintonesti nu (mai) lucreaza: mai intai neaga tot, apoi recunoaste cate putin si, in urma, recunoaste tot dar minimalizeaza gravitatea faptei. In felul acesta, opinia publica este pacifizata in momentul de apogeu al scandalului, apoi este anesteziata prin expunerea la doze reduse de „adevar”, dupa care este neutralizata prin diversiuni de tot felul: au facut si mult bine, n-au avut incotro, daca nu erau ei erau altii, sunteti prea tineri si nu stiti nimic despre vremurile de atunci, ce-ati fi facut voi in locul lor, biserica a crescut in vremea lor…

    4. Care este si care va fi impactul RM in randul credinciosilor si necredinciosilor, al penticostalilor si al celorlalte denominatii? Greu de spus acum, pentru ca depinde de reactiile lor, imprevizibile acum. Un lucru este cert: Istoria noastra are nevoie de o revizuire rapida la nivelul mintii noastre! Cu sinceritate si echilibru, putem gasi calea reconcilierii noastre cu istoria. Presedintele american Ronald Reagan a spus odata: „Realitatea (FACTS) este destul de incapatanata”. Nu este intelept sa te contrazici cu ea. Mai bine este sa invatam din ea!

    Si un aviz celor care au colaborat cu securitatea si sunt inca „printre” noi:
    Isaia 28:15
    Pentru că ziceţi: „Noi am făcut un legământ cu moartea, am făcut o învoială cu Locuinţa morţilor: când va trece urgia apelor năvălitoare, nu ne va atinge, căci avem ca loc de scăpare neadevărul, şi ca adăpost minciuna!”

    Multa binecuvantare tuturor!
    Cristian Ionescu

  23. nic zice:

    incetati sa mai folositi internetul ca sursa pentru a arunca cu noroi pe fetele fratilor sau slujitorilor vostri . in ziua de azi am devenit cu totii niste nerusinati si obraznici ,ne spunem parerea indirect neavand curajul sa avem o confruntare directa cu persoanele in cauza ,internetul este o sursa de comunicare in masa, fieva groaza de rau si alipitiva tare de bine de ce il folositi fara rost?????????? . cand vati rugat pentru cei care ia-ti nominat si cat de rau va pare daca uni sau indepartat de adevar??????????stati la colturi si abia asteptati ca cineva sa greseasca ca sa aveti ce spune,voi nu aveti ce face in timpul vostru liber ????va dau cate exemple de ce ati putea face : mor o multime de oameni fara cristos uni au murit cand vau citit absurditatile scrise de voi pe internet ,multi nu au paine pe masa ,mor parinti si sun atatia orfani ,in lume este plin de vaduve,gem spitalele de bolnavi si multe altele ……..CINE TREBUIE SA FACA TOATE ACESTE LUCRARI????????? ,NU ESTE CINE……..multi dintre noi pierdm vreme cu nimicuri si nu facem ce trebuie ……imi plange inima in mine cand vad asemenea comportamente …………nu mai aruncati cu noroi pe internet ,mergeti si stati de vorba fata in FAta daca aveti ceva de spus cuiva daca nu puteti taceti………..
    ce se va intampla domle croitor cand veti descoperi totul ?????????????????
    DUMNEZEU ESTE UN DUMNEZEU AL CELOR VI NU A CELOR MORTI

  24. bătrânul zice:

    Frate ,,nic” Sunt de acord cu d-voastră că unele lucruri n-ar trebui să apară pe internet, dar când e vorba de Biserică, Biserica şi oamenii ei trebuie să trăiască în lumină pentrucă ei sunt biserica. Dacă o biserică ţine ascuns în trupul ei o parte întunecată, aceia biserică nu mai este a lui Dumnezeu pentru că: ,,Vestea pe care am auzit-o de la El şi pe care v-o propovăduim, este că Dumnezeu e lumină, şi în El nu este întuneric. 1 Ioan 1:5 Pe de altă parte: biserica este trupul Lui Hristos: ,,L-a dat căpetenie peste toate lucrurile, Bisericii, care este trupul Lui, plinătatea Celui ce plineşte totul în toţi.” Efeseni 1:22,23. Noi penticostalii ne numim biserica lui Dumnezeu şi spunem că suntem trupul lui Hristos. Dacă noi penticostalii ţinem anumite părţi ale trupului bisericii noastre la întuneric, dovedim că biserica noastră nu este din Dumnezeu.
    ,,Dacă zicem că avem părtăşie cu El, şi umblăm în întuneric, minţim, şi nu trăim adevărul.” 1 Ioan 1:6
    ,,Voi toţi Sunteţi fii ai luminii şi fii ai zilei. Noi nu Suntem ai nopţii, nici ai întunericului.” 1 Tesaloniceni 5:5
    ,,Căci oricine face răul, urăşte lumina, şi nu vine la lumină, ca să nu i se vădească faptele.” Ioan 3:20
    Oare, într-o zi, va trebui să spună şi fratele Vasilică?:
    ,,Dar acesta este ceasul vostru şi puterea întunericului.” Luca 22:53
    Oare nu cumva Dumnezeu a vrut să spună ceva bisericii penticostale prin descoperirea vânzătorilor şi înşelătorilor ei? Eu cred că da! Domnul Isus a spus: „dacă vor tăcea ei, pietrele vor striga.” Luca 19:40 Mâine se va da drumul la dosare să le poată studia oricine, şi pietrele vor sparge oglinda acoperită în mii de bucăţi şi ne vor vedea goliciunea în fiecare bucată iar dezastrul va fi mult mai mare .

  25. Pingback: >Comentariu la articolul lui Vasilica Croitor – “Scrisoare către Consiliul Pastoral al Convenției” « Trezire si Restaurare

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s