Comunicatul Consiliului Pastoral al Convenţiei din SUA şi Canada

Stimaţi participanţi la cea de a 42-a Convenţie a Bisericilor Române Penticostale din Statele Unite şi Canada, fraţi şi surori în Domnul Isus,

Transmitem următorul Comunicat din partea Consiliului Pastoral al Conventiei, format din semnatarii: Teodor Luca, Ioan Filip, Florian Mudura si Ionel Popa de la Assemblies of God; Lazăr Gog, Florin Cîmpean, Moise Gaode, Ioan Buia si Vasile Floare de la Church of God; Cornel Avram, Cristian Ionescu, Ioan Prunean, Pavel Pop, Simion Timbuc si Petru Lascău de la Uniunea Penticostală Română:

În urma dezvăluirii unor informatii cu privire la istoria miscării penticostale din România în perioada comunismului, toti păstorii care fac parte din această Conventie sunt chemati să semneze următoarea Declaraţie:

CONVENTIA BISERICILOR PENTICOSTALE ROMÂNE DIN SUA SI CANADA 3-5 SEPTEMBRIE, 2010
Atlanta, Georgia
DECLARATIE

Subsemnatul ___________________________________, declar în fata lui Dumnezeu si constient de consecintele pe care această declaratie le va avea asupra reputatiei mele de slujitor al Evangheliei si a eternitătii mele, că
- Nu am semnat niciodată un document de angajare la colaborare cu securitatea comunistă; (initiale _____)
- Nu am participat niciodată la întruniri prin care în mod deliberat să îmi aduc aportul la actiuni dirijate de securitatea comunistă prin care interesele bisericii erau subminate; (initiale _____)
- Nu am vândut niciodată un frate de credintă sau o persoană prin declaratii scrise, înregistrate sau verbale către securitatea comunistă. (initiale _____)

De asemenea, mă angajez că voi descuraja si împiedica afirmarea si slujirea în sfera mea de autoritate a acelor persoane care sunt si vor fi dovedite ca fiind colaboratori ai securitătii comuniste. (initiale _____) Pentru ca declaratia mea să poată fi validată în mod independent, autorizez Consiliul Pastoral al Conventiei să obtină de la CNSAS confirmarea că nu figurez ca fost colaborator în arhivele acestei institutii. (initiale _____)

SEMNĂTURA                  DATA

Cei despre care vor fi informatii documentate si fondate că au fost colaboratori ai vechiului regim, nu vor putea face parte din Consiliul Pastoral, nu vor putea sluji în cadrul Conventiei si, dacă sunt păstori principali de biserici, nu vor putea organiza Conventia.
Regretăm profund că într-o perioadă în care curajul, jertfele si suferintele unora au adus cinste credintei noastre, acestea au fost umbrite de compromisurile, lepădarea de credintă si vânzarea de frati a altora.
Condamnăm în mod public si fără echivoc orice colaborare cu regimul opresiv comunist si vom proteja Conventia de orice asocieri si aparente care să compromită loialitatea noastră fată de Domnul Isus Hristos si Biserica Sa.
Încurajăm si respectăm atitudinea de recunoastere si pocăintă de care unii au dat deja dovadă si, în vederea consilierii si reabilitării, stăm la dispozitia celor care în viitor vor face acelasi lucru.

About these ads
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

62 Responses to Comunicatul Consiliului Pastoral al Convenţiei din SUA şi Canada

  1. Dupa ce au trecut cateva zile de la lansarea cartii RM, si dupa Comunicatul Consiliului Pastoral al Conventiei din Atlanta, cred ca pot interveni cu un comentariu cat de cat obiectiv.

    1. Comunitatea romana penticostala din SUA (si nu numai) se imparte in cel putin 4 mari categorii pe care le regasisti in comentariile aparute pe blog:

    - IDEALISTII, care nu pot accepta adevarul atunci cand acesta ii scoate din zona de comfort personal si spiritual; acestia ataca aparitia in sine a cartii, ignorand aproape total continutul ei. Pe ei RM ii destabilizeaza spiritual.
    - REALISTII, care accepta realitatea de fapt incercand sa gaseasca solutii si sa identifica lectiile care trebuiesc invatate; ei trec peste intrebarile legate de motivatia si impactul real al aparitiei RM (acum ca deja a aparut) si ii analizeaza continutul.
    - CONTESTATARII, care se simt amenintati personal de aceste dezvaluiri; acestia vor arunca cu tot ce le pica in “mana” pentru a discredita autorul, documentele, pe cei ce sunt de acord cu RM sau pe cei care iau nota cat de cat de dezvaluirile din carte. Pentru ei aceasta devine o lupta pentru supravietuire. Niciun argument nu este prea josnic, niciun atac nu este prea infam.
    - ACTIVISTII, (nu neaparat de partid), care sunt permanent in cautarea unui subiect picant de scandal si care au alte agende pe care le ataseaza in mod parazit subiectului fierbinte de ultima ora, in acest caz RM). Intre sustinatorii RM vor fi, poate, unii care au “of-uri” personale. Ei sunt oportunistii.

    2. Indiferent ce facea (sau nu facea) si cum facea Consiliul Pastoral al Conventiei, am devenit tinta unor atacuri, cred eu, nefondate.
    - Pentru noi, Comunicatul a fost o problema de constiinta si nu de popularitate (credeti sau nu, am anticipat ca multi nu ne vor vedea cu ochi buni)
    - Daca ignoram subiectul, deveneam, automat, “fosti colaboratori”
    - Daca nu semnam in public, “n-ar fi fost ceva serios”, doar “praf in ochi”
    - Daca am semnat in public, a fost prea “dramatic”

    3. Acest subiect poate deveni o istorie rece doar daca se intampla un lucru (URGENT):
    - Fostii colaboratori sa se pocaiasca si sa isi ceara iertare (este uimitor ce poate sa faca mila si gratia divina si frateasca). De fapt, cu acest indemn se incheie Comunicatul Consiliului Pastoral. Succesiunea strategiei “clintonesti nu (mai) lucreaza: mai intai neaga tot, apoi recunoaste cate putin si, in urma, recunoaste tot dar minimalizeaza gravitatea faptei. In felul acesta, opinia publica este pacifizata in momentul de apogeu al scandalului, apoi este anesteziata prin expunerea la doze reduse de “adevar”, dupa care este neutralizata prin diversiuni de tot felul: au facut si mult bine, n-au avut incotro, daca nu erau ei erau altii, sunteti prea tineri si nu stiti nimic despre vremurile de atunci, ce-ati fi facut voi in locul lor, biserica a crescut in vremea lor…

    4. Care este si care va fi impactul RM in randul credinciosilor si necredinciosilor, al penticostalilor si al celorlalte denominatii? Greu de spus acum, pentru ca depinde de reactiile lor, imprevizibile acum. Un lucru este cert: Istoria noastra are nevoie de o revizuire rapida la nivelul mintii noastre! Cu sinceritate si echilibru, putem gasi calea reconcilierii noastre cu istoria. Presedintele american Ronald Reagan a spus odata: “Realitatea (FACTS) este destul de incapatanata”. Nu este intelept sa te contrazici cu ea. Mai bine este sa invatam din ea!

    Si un aviz celor care au colaborat cu securitatea si sunt inca “printre” noi:
    Isaia 28:15
    Pentru că ziceţi: „Noi am făcut un legământ cu moartea, am făcut o învoială cu Locuinţa morţilor: când va trece urgia apelor năvălitoare, nu ne va atinge, căci avem ca loc de scăpare neadevărul, şi ca adăpost minciuna!”

    Multa binecuvantare tuturor!
    Cristian Ionescu

    • Flaviu Coman says:

      Ati facut exact ce trebuia facut.
      Felicitari!

      Domnul sa va aibă in paza Lui.

      • haver says:

        Este salutabila initiativa Conventiei, cu conditia ca ceste declaratii, ca si informatiile obtinute in urma consultarii arhivelor CNSAS de catre Consiliul Pastoral al Conventiei sa fie tratate cu responsabilitate, sa se respecte termenii declaratiei in ceea ce priveste accesul la cuvant si la ocuparea unor functii in cadrul Conventiei.

        Este normal ca cei care au exercitat cu buna stiinta actiuni ce au afectat in mod negativ viata unor membrii ai Bisericii sau chiar a Bisericii Penticostale ca si comunitate, in contextul in care acest lucru ii descalifica din punct de vedere moral, sa fie indepartati din conducerea Bisericii caci ce autoritate mai are un tradator sa propovaduiasca loialitatea si cel care dezbina sa cheme la unire?

        Urmeaza reactia Congresului Cultului Penticostal din Romania…dar sa nu anticipam.

        Trebuie insa multa atentie deoarece acest demers necesita o gestionare obiectiva informatiilor si a situatiilor pentru a nu ajunge in postura de a declansa o “vanatoare de vrajitoare”.

        Sa nu creada cineva ca nu vedem luminile din vietiile acestor oameni! Noi doar avem curajul sa ne intrebam: ” Dar umbrele?”

  2. Pingback: Poziția Bisericilor Române Penticostale din SUA şi Canada față de colaborarea personalului de cult cu fosta Securitate « Istorie Evanghelica

  3. Lucian Oniga says:

    Apreciez initiativa si continutul comunicatului! Felicitari semnatarilor! Sper ca cei care au colaborat cu regimul opresiv comunist si care vor beneficia de harul reabilitarii prin pocainta si sfatuire sa fie cat mai multi.

    Oare putem spera intr-un act similar si la Congresul Cultului Penticostal din Romania din luna noiembrie?

  4. In sfarsit, o prima reactie! Dar vine din partea unor frati care au suferit in vremea comunismului! Au ajuns in SUA ptr ca n-au facut compromis aici. Ma bucura mult aceasta postare! Au avut curaj si demnitate atunci, au si acum!

  5. Cei din State au luat atitudine. Este de apreciat curajul lor, dar era de asteptat o astfel de reactie – multi dintre ei au suferit din partea regimului comunist. Dar eu astept sa vad ce vor face cei din Romania. Situatia va sta cu totul altfel, cred eu, pentru ca mai sunt asa multi pastori si slujitori in Romania care sa fi suferit pe timpul comunismului. Cine sa ceara pocainta publica a liderilor penticostali? Cei care au avut de-a face cu sistemul comunist? In Romania situatia e putin mai complicata si din pricina faptului ca noi nu suntem inca constienti de ororile regimului comunist si de impactul malefic pe care l-a avut asupra comunitatilor noastre. Nu e de mirare sa auzim si astazi slujitori care regreta trecutul … “era cu mult mai bine inainte” risca sa devina un laitmotiv in aceasta perioada de criza economica si spirituala.

    Totusi, cati slujitori din State au recunoscut dupa Conventie ca au colaborat?

    • alex says:

      Fr. Balcan, permiteti-mi sa va aduc aminte de un proverb pe care l-ati folosit intr-o postare mai veche pe acest blog: “CAINII LATRA, URSU’ TRECE! Si poate totusi aveti dreptate, chiar daca prima data, personal, m-am indoit de o astfel de atitudine a conducerii Cultului Penticostal. Si daca speranta “moare ultima”, nadajduiesc sa inceapa cu adevarat RASCUMPARAREA MEMORIEI si in Romania!
      Sa auzim de bine!

    • Gabi Bogdan says:

      Hai sa fim seriosi Laurentiu si Bogdan, majoritatea nu au suferit in comunism. Nu te-ai intrebat din ce cauza au asteptat 20 de ani sa se alinieze la semnat o hirtoaga care nu are nici o valoare? Crezi ca nu au stiut cine a fost Bochian si Vamvu?Din ce cauza cind comunismul era la putere , vocea lor nu s-a auzit nici unde pe aici? Erau prea ocupati lucrind la realizarea visului american. Cu citeva exceptii, majoritatea am emigrat ca am vrut un salam mai bun si masina mica, si nu e nimica gresit cu asta, numai ca ma deranjeaza vitejia unora acuma, cind focul arde si Vasilica ameninta ca va mai iesi cu volumul doi. In Romania aveti un cult, noi aici avem Assemblies of God, Church of God, Independetii, Ultraindependentii etc, etc. Avem un oras aici cu 19 biserici penticostale la citiva romani. Trebuie sa fi aici sa vezi ce se intimpla cind o biserica noua se deschide, este ca la licitatie, fiecare incearca sa i traga in organizatia lui, chiar daca adunarea noua este o ruptura formata din 20 de oameni cu acelasi nume mare , si vine dintr-o biserica in care ei au predicat cu o luna in urma.Sa vezi cum se sparge o conventie de tineret pe motive ridicole de catre unii din pastori pe care i vezi in videoclipul de mai jos, si care acuma sint toti solidari in a sari la gatul unui anumit pastor( vinovat sau nu) cu cea mai mare biserica de aici.Pun pariu ca pina anu viitor totul va fi uitat, shi daca fr. Nicky va supravietui , ( lucrul incredibil, dar foarte posibil) pastorii vostrii din Romania vor uita detalile din RM si vor poposi cu caciula in mina ptr. o colecta sau doua de la 2000 de romani. Idealismul e de admirat, numai ca realitatea ne omoara…
      Pe anul viitor.

  6. erata …
    Situatia va sta cu totul altfel, cred eu, pentru ca NU mai sunt asa multi pastori si slujitori in Romania care sa fi suferit pe timpul comunismului.

  7. Pingback: Comunicatul Consiliului Pastoral al Convenţiei din SUA şi Canada « Claudiunitisor's Blog

  8. vasile gabrian says:

    Pe cand un astfel de comunicat si in Romania?

  9. diana says:

    In opinia mea umila, “colaboratorii” cu voie sau fara voie au avut timp destul sa mediteze la actiunile lor din timpul perioadei comuniste in Romania. Este de admirat modelul fratelui Wumbrand, dar nu poti cere aceeasi tarie de caracter tuturor crestinilor. Si apostolul Petru s-a lepadat de Hristos dar s-a pocait si a fost iubit pentru ceea ce era el ca om, om de actiune.
    Astfel “a face lumina” acum nu stiu cat de multe ar rezolva, totusi e mai bine mai tarziu decat niciodata.

  10. IONEL IORDACHI says:

    Consider comunicatul,CONSILIULUI PASTORAL AL CONVENTIEI DIN SUA SI CANADA,o abordare matura si necesara in climatul actual,atitudine menita sa limpezeasca apele tulburi intr-un segment etalon pentru penticostalismul romanesc cel din diaspora.Daca initiativa lor ar fi preluata si de COMITELUL EXECUTIV AL CULTULUI CRESTIN PENTICOSTAL DIN ROMANIA,succesul ar fi deplin.Din pacate,din cate am sesizat la Adunarea electorala de la Suceava din 08.09.2010,liderii penticostali nu sunt dispusi sa plateasca un asemenea pret.

  11. Petrica Lascau says:

    Va rugam sa vizionati semnarea Comunicatului Consiliului Pastoral al Conventiei Penticostale Romane, pe YouTube, la adresa:

    • Lucian Oniga says:

      Miscator! Sper ca unii sa nu-si fi semnat propria condamnare…

    • mihai h says:

      Frate Lascau, ar fi tare frumos daca ia-ti putea convinge si pe pastorii baptisti si pe presedintele asociatiei baptiste, Dniel Brinzei ,sa faca la fel. E cunoscut faptul ca noi ,baptisti ,am dat cu informatul la un nivel mult mai ridicat decit penticostalii. Nu se stie de nici un pastor baptist care si-a asumat vina in urma descoperirilor facute de Daniel Mitrofan in cele doua carti “Pigmei si Uriasi ” si cartea “Pasi”. Baptistii tac se fac ca nu stiu, unii mai comenteaza pe aici si si sunt buni sfatuitori pentruca e vorba de altii. Oricum va felicit pentru decizia de a lua pozitie in dreptul dumneavoastra . Domnul sa va lumineze in continuare.

  12. Pingback: Convenţia de la Atlanta face istorie « Methoughts, mefeats and medefeats

  13. Pingback: Declarația de la Atlanta « România Evanghelică

  14. Exista suflete pline de curaj si inimi total devotate!
    Exista oamenii cu mintea ancorata in Adevaruri curate…
    Acestia-s piloti pe marea-n furtuna, privind Farul,
    Stiind sa tina bine carma vasului ce se lupta cu valul…

    Am urmarit pe internet programul transmis de la Intrunirea crestinilor penticostali din Atlanta. Mi s-a bucurat sufletul, mi-a tresaltat inima si mi-a cantat fericirea privind, ascultand si admirand entuziasmul celor care si-au adus credinta in rodul semintelor mirabile semanate prin cuvinte, melodii si rugaciuni sincere inaltate din inimi curate spre slava lui Dumnezeu. O atmosfera sarbatoreasca si dumnezeiasca.
    Ce exemplu frumos de urmat! Ce minunat: Adevarul a triumfat!
    Dumnezeu sa fie binecuvantat!
    DB

  15. Virgil Ciuca says:

    Nu credeti ca si bisericile ortodoxe , catolice , sinagogile si cate altele vor mai fi sa urmeze initiativa Dumneavoastra?

    Eu nu cred, este bine ca totusi cineva a avut curajul sa inceapa

    Virgil Ciuca, ateu
    New York

    • Stimate Domnule Virgil,
      Desi va declarati ateu, permiteti-mi sa va adresez respectul si dragostea crestina pe care vi le datoram.
      Apreciem cuvintele dumneavoastra de incurajare, insa dorim sa va transmitem si un alt mesaj pe care, fiind in afara sferei religioase, poate dumneavoastra si altii il percepeti mai putin.
      Ceea ce se petrece aici este ceva foarte dureros. In marea lupta spirituala impotriva diavolului, ca in orice razboi, avem ranitii nostri. Ranitii trebuie transportati de urgenta intr-un spital militar ambulant cat mai aproape de front. Cu cat se intarzie mai mult, sansele de supravietuire sunt mai mici, iar interventiile medicale devin mai dramatice.
      In cazul nostru, au trecut douazeci de ani.
      Acum, galagia este foarte mare, pentru ca ranile sunt foarte grave iar pierderile imense. Scopul nostru insa, chiar daca bisturiul taie, se opereaza in carne vie si se aud strigate si vaiete, nu este eliminarea si anihilarea ranitilor ci vindecarea lor. E adevarat ca s-a creat o stare de confuzie, durere, frustrari si resentimente, dar noi crestinii, avem un refugiu in Harul Divin care poate ierta si vindeca ranile! Dupa ce se face rana si operatia, este dezinfectat locul cu spirtul usturator, apoi urmeaza balsamul alinator si bandajul iertarii care aduce mangaiere si bucurie. Ca unii raniti se mai impotrivesc tratamentului, ce sa faci, e greu cu durere dupa durere, dar efectele finale sunt binecuvantate si vesnice.
      Cat priveste alte denominatii, fiecare cat de repede vrea sa scape de boala…
      Inca o data, va asiguram de respectul nostru.
      Cristian Ionescu

  16. Pingback: Nu am colaborat cu Securitatea! | Jurnalul lui Mitruţ

  17. Pingback: Comunicatul Consiliului Pastoral al Convenţiei din SUA şi Canada « Timişoara Evanghelică

  18. Pingback: Declaratia pastorilor despre colaborarea cu securitatea-Atlanta 2010 « Daniel Lucescu

  19. Pingback: Evanghelici în Top 100 WP (14.09.2010) « România Evanghelică

  20. Pingback: Stiri Crestine.ro » Comunicatul Consiliului Pastoral al Convenţiei din SUA şi Canada, declarația de la Antlanta (video)

  21. nelu says:

    au uitat sa adauge
    MAT 5, 37

  22. Sigartau Petrica says:

    Am trait sub amenintarea fostului regim totalitar si am luptat impreuna cu alti frati din Bistrita cu autoritatile comuniste si securiste in actiunile acestora de a demola Biserica penticostala in mai multe randuri, si am simtit pe viu pericolul acestui regim si presiunea acestora aspra mea si a lucrarii lui Dumenezeu, dar nu am cedat niciodata in favoarea acestora. Cred ca as fi mai indreptatit sa vorbesc ca multi altii care nu au cunsocut ce a insemnat acest regim, cum spune proverbul “dupa razboi multi viteji se arata”. Fiecare ar trebui sa se puna in locul acelora (pe care ii acuza) care au avut responsabilitati in acea perioada de a reprezenta biserica in fata lui Dumnezeu si in
    fata autoritatilor. Cred eu, daca nu ar fi fost cooperanti (elastici) soarta lucrarii ar fi fost mult mai diminuata pentru ca s-ar fi gasit ac de cojocul liderilor si numarul celor ce s-ar fi intors la Dumnezeu ar fi fost mult mai mic. Nu am nici un interes sa ii sustin pe cei din acea perioada nici pe fratele Bochian Pavel si nici pe ceilalti insa cred ca ne-au reprezentat destul de bine si ca Dumnezeu a insotit lucrarea Lui in acea perioada cu semne si minuni. Apropo, se vad in aceasta perioada post revolutionista mai multe semne si minuni? Nu cred, si totusi este libertate. De aceea va propun sa judecati cu multa lepadare de sine si sa nu osandim pe unsii Domnului. In tot timpul ai putea sa gasesti motive de ai judeca pe cei din frunte, dar nu cred ca este o solutie.

    • Vaisamar says:

      @Sigartău Petrică. Ce trebuie înţeles prin “a acuza” în comentariul dvs? Ne puteţi da exemple concrete? Eu sunt foarte curios să-mi dau seama de unde începe scrierea istoriei (pe care nu o consider opţională!) şi unde începe acţiunea de acuzare pe care o “recuzaţi” dvs. prin acest comentariu.
      .
      A scrie istorie nu înseamnă “a te arăta viteaz după război”, nu?
      .
      Eu zic să ne punem şi în locul unui Caraman, care a refuzat colaborarea. Ca el cred că au fost şi alţii.
      .
      Foarte interesantă această idee: “Dacă nu eram elastici, nu mai creştea biserica”. Ce vă face să fiţi atât de siguri că aceasta a fost sursa creşterii bisericii? Dar dacă aveam 100 de Richard Wurmbrand, în loc de unul? Scădea biserica proporţional cu lipsa lor de “elasticitate” morală? Oare cât de mult ar fi crescut Biserica apostolică dacă şi ucenicii ar fi fost mai “elastici” atunci când marii preoţi le-au poruncit să tacă?
      .
      Eu n-am făcut încă semne şi minuni. Însă citesc în Scriptură că mulţi vor veni cu realizări minunate la Judecata de Apoi, dar Isus va declara despre ei că nu-i cunoaşte. Nu sugerez prin asta că liderii noştri sunt în aceeaşi situaţie. Doar spun că semnele şi minunile nu pot fi criteriul final pentru a evalua lucrarea unei persoane. Coerenţa, corectitudinea, adevărul, dragostea etc. sunt şi ele criterii de evaluare.
      .
      Ce înseamnă “a osândi” pe un “uns” al Domnului? Puteţi da exemple şi puteţi oferi baza biblică pentru această afirmaţie?
      Emanuel Conţac

  23. Pingback: De reflectat (19) « România Evanghelică

  24. Petrica Sigartau says:

    Vaisamar,Ce trebuie inteles prin a acuza?Nu altceva decat a invinui,a imputa cuiva o gresala,a considera vinovat pe cineva.Nimeni nu detine adevarul absolut nici chiar cei ce scriu istorie.A scrie istorie inseamna a scrie pe cat se poate adevarul si a fi bine documentat.Daca datele se culeg din transee este una iar daca se culeg de la cei ce stau pe margine si privesc razboiul este alta.Fr.Wurbrand R.este un foarte bun exemplu pt. tot ce a rabdat pt.Hristos dar el nu a condus bisericile dintr-o tara ci el sa luptat in direct(in congresul comunistilor) cu aceste fiare si a demonstrt ca nu se teme de ele si ca pt.Hristos merita si sa suferi,pe cand acesti lideri au fost alesi de reprezentantii bisericilor sa ii conduca si sa-i reprezinte pt.acele vremuri triste si grele.Cati s-au intors in acea perioada dupa unii sau dupa altii? este greu de precizat dar s-au intors in nr.diferit,si cred ca mai multi prin cei liberi.Semnele si minunile impreuna cu coerenta,dragostea pot fi criterii de evaluare ai slujitorilor Domnului Marcu 16:17.
    A osandi inseamna a dezaproba ,a critica,a judeca,a condamna faptele reprobabile ale cuiva.David avea tot drfeptul sa o faca asupra lui Saul dar na facut-o si la crutrat pe Saul pt.ca a fost unsul Domnului si nu ia luat viata desi era osandit de prorocul Samuel pt.neascultare

    • Vaisamar says:

      @ Petrică Sigartău.
      1. Dacă a acuza înseamnă „a invinui,a imputa cuiva o gresala,a considera vinovat pe cineva”, atunci nu văd de ce, dacă vina este reală, trebuie să ne prefacem că ea nu există. Scriptura este destul de clară în această privinţă: „Împotriva unui presbiter (Sau: bătrîni.) să nu primeşti învinuire de cît din gura a doi sau trei martori.”. Asta nu înseamnă nicidecum că “împotriva unui prezbiter (=uns al Domnului, cum spuneţi dvs) să nu primeşti niciun fel de învinuire, fiindcă unsul Domnului este prin definiţie exceptat de la învinuiri”, ci înseamnă exact ceea ce spune: că orice “kategorian” (=învinuire) trebuie să fie bine documentată. Mă tem că ceea ce scrie fr. Croitor este foarte bine documentat şi se păstrează între parametrii Scripturii.
      2. Ce înţelegeţi prin a culege date din tranşee şi a culege date de la cei ce stau pe margine şi privesc? Cum trebuie înţelese aceste două metafore în contextul discuţiei despre istoria noastră ca mişcare?
      3. Fr. Wurmbrand ar fi putut conduce şi el bisericile dintr-o ţară. I s-a făcut foarte clar o propunere de a deveni episcop, în vremea când era în închisoare. De ce nu a făcut-o? Pentru că ar fi trebuit să colaboreze.
      4. Eu nu am suferit pentru Hristos ca Wurmbrand, şi nici nu am fost ales să conduc, ca ceilalţi lideri în perioada comunistă. Dar mă întreb: care este chemarea lui Hristos, conform Scripturii? Să suferim pentru El sau să fim aleşi ca reprezentanţi ai bisericilor pe care să le reprezentăm în vremuri triste şi grele?
      5. Cred că pentru o comparaţie între cei întorşi la Domnul prin Wurmbrand şi cei întorşi la Domnul prin liderii liberi e imposibilă, fiindcă nu avem date. Mă tem însă că punem lucrurile dintr-o perspectivă greşită. Întrebarea e: ce efect şi ce influenţă a avut Wurmbrand asupra spaţiului evanghelic românesc şi asupra lumii comuniste şi ce efect şi ce influenţă au avut liderii care au condus bisericile româneşti în perioada comunistă?
      6. Semnele din Marcu 16:17 îi caracterizează pe cei ce cred. Semnele respective sunt mărci doveditoare ale credinţei. Dar ele nu garantează în sine că o persoană trăieşte în adevăr şi integritate. Cât despre caracteristicile unui slujitor ordinat (episcop, prezbiter, diacon), Scriptura nu spune că el trebuie să facă semne şi minuni, ci dă alte criterii, care au în vedere caracterul. Prin urmare, Scriptura spune clar că ceea ce ţine de caracter trebuie să devină prioritar în evaluarea unui lider bisericesc. Din păcate, un Eugen Bodor (ca să iau un exemplu) face dovada unui caracter găunos. Mă tem că semnele şi minunile făcute de acesta la începutul vieţii sale de credinţă nu acoperă carenţele multiple din caracterul lui.
      7. Atenţie, David nu l-a ucis pe Saul (nici n-ar fi trebuit să o facă), dar asta nu înseamnă că nu i-a spus verde în faţă „Cauţi să-mi iei viaţa, îmi întinzi curse”. (1 Sam. 24:10). Nu l-a ucis, dar l-a pus faţă în faţă cu propriul rău. David, departe de a tăcea, cum sugeraţi dvs. că trebuie făcut, l-a confruntat public pe Saul cu atitudinea lui meschină. Ceea ce dvs. n-aţi observat în aceste episoade privitoare la „unsul Domnului” este că DAVID ÎL CONFRUNTĂ PE SAUL CU PROPRIUL RĂU ÎN MOD PUBLIC. Atunci când îi fură suliţa şi ulciorul strigă de departe către cei din tabăra lui Saul şi toţi soldaţii lui Saul aud cât de generos este David şi cât de ticălos este unsul Domnului! Văzut din acest unghi, ce nu e biblic în demersul “Răscumpărarea Memoriei”? Nu ne arată Scriptura în culorile lor reale pe “unşii Domnului”? De ce vrem să-i facem noi mai “unşi” decât sunt?
      Emanuel Conţac

    • Samuel Benza says:

      Frate Petrica, personal sunt incredintat ca exista o foarte mare diferenta intre

      UNSUL DOMNULUI

      si

      UNSUROSII DOMNULUI!!!

      Stiti de ce avem furtunile astea asa de puternice in cadrul bisericilor dupa revolutie? Tocmai pentru ca am fost prea “elastici”!!! Atat de elestici incat nici coloana vertebrala nu am mai avut!

      NU exista scuze pentru vanzare de frati!

      Repet ce scriam alta data: atata vreme cat ai primit casa si o situatie materiala mai buna in urma oferirii de informatii despre frati si biserica inseamna ca ai facut pact cu Diavolul. Punct.

      Intr-o asemenea chestiune poti sa fi SUPER elastic, dar al Diavolului, in nici un caz al Domnului.

      Treaba cu numarul sta cam asa: daca erau mai multi martiri in Romania nu se ajungea in situatia unde suntem acum, dezbinati pana la nu se mai poate. Martirii au inmultit intotdeauana randurile. Punct.

      Am o provocare reala pentru dumneavoastra: In toata istoria de 2000 de ani a crestinismului, plus Vechiul Testament sa-mi gasiti o situatie de genul care o avem noi acum: aceea de a baga capul in nisip si de a tacea la argumentele care se aduc, aceea de a face din nou pact cu Diavolul maturand sub pres istoria legaturilor cu Securitatea.

      Asta ar insemna ca Mardoheu a fost un nemernic si jumatate pentru ca nu s-a supus imparatului.

      Pai din punctul dumneavostra de vedere pungasul Zacheu o fost la fel un idiot ca o fost de acord sa dea inapoi ce o luat, inclusiv celor pe care i-o nedreptatit. Vai de ea interpretare a EVANGHELIEI la penticostalii romani!!!!

      Pana cand vom mai accepta minciuna si fatarnicia pe post de HAR???

      Inca nu am auzit de vreun pastor care sa fi spus bisericii sau unui membru din biserica: Bah, vezi ca esti urmarit de Securitate!!! Ai grija!

      Apropo de cazul lui David, pai dupa teoria dumneavoastra si altora ar fi trebuit sa isi puna gatul la bataia sabiei lui Saul, ca sa fie elastic si supus unsului Domnului. Inseamna ca toti proorocii Vechiului Testament sunt niste impostori pentru faptul ca au avut tupeul sa le dea indicatii din partea Domnului imparatilor.

      Expresia de vanzatori de frati credeti ca o aparut numai acum? Nuu, ii de pe vremea lui Pavel, care anticipa asemenea atitudini.

      Corect ar fi din partea dumneavoastra sa nu ii mai aparati. Ajungem in situatia de a sfinti oameni si de a ridica statui unora care au facut mai mult rau prin duplicitatea lor decat insasi Securitatea.

      Nu toti care sunt in slujba sunt si unsii Domnului.

      Apropo de Bistrita: sunt multi frati in zona care mergeau si veneau din America in perioada de glorie a epocii de aur, sa inteleg ca nu aveau legaturi cu Securitatea?

      Nu am inteles de ce trebuie folosit termenul de unsul Domnului si pentru Wurmbrand si pentru cei care turnat la Securitate: care ii asemenarea dintre ei???

      Samuel Benza

      • Dragă Samuel,
        Trebuie să precizăm că au existat persoane care și-au avertizat prietenii că sunt urmăriți de Securitate. Cei care erau agenți, deci informatori calificați, nu prea făceau așa ceva, fiindcă erau prea prinși de sistem.

      • Liviu Matei says:

        Frate Samuel,

        Cred ca e mai cinstit sa vorbim de unsii Domnului si unsii oamenilor. Pe unii Domnul ii unge pentru lucrare si lucreaza pentru EL. Pe ceilalti, unii oameni (din biserica locala sau nu) isi “ung” un om dupa placul lor si respectivul lucreaza cu dorinta sa placa celor care l-au “uns”.
        Deci, unsurosii nu sunt ai Domnului, sunt ai “lor”.

      • mihai says:

        Nota 10 pentru Samuel. Domnul sa faca sa fie multi ca Samuel Benza.

  25. Samuel Benza says:

    Fac o precizare: expresia de UNSUROSII DOMNULUI am auzit-o cu mai multi ani in urma folosita in dreptul fratelui Ceuta, si cred ca pe drept, mai ales dupa ce iese acum la iveala. Sunt constient ca atata timp cat mai ai pe tine si alt undelemn inafara de cel al Duhului Sfant, este o problema reala.

    Da, sunt de acord ca Domnul nu are UNSUROSI, cu numai UNSI!

    Am spus mereu ca pastorii su fost de trei feluri in Romania:

    1. Pastori care au colaborat cu Securitatea pe deplin si impotriva Bisericii (nu am nici o cinste si respect pentru ei, Biblia spune ca cinstea o au cei care sunt vrednici de ea)

    2. Pastori care au dat informatii la Securitate de asa natura incat sa nu faca rau cuiva sau sa pericliteze Biserica, dar au tinut si cu Biserica intr-un mod evident (pentru ei am totusi respect, pentru faptul ca au tinut cu Biserica).

    3. Pastori si lucratori care au suferit din plin pe diferite planuri. Ei au crezut pana la capat in cinstirea lui Dumnezeu prin credinciosia lor. Ar fi foarte recomandat si cu ocazia asta fac si o propunere: fr. Vasilica ar fi de dorit sa apara un volum dedicat in mod special celor care au suferit pentru Evanghelie, asa cum este consemnat in FA despre Stefan si altii, asa cred ca este cinstit si drept sa fie si ei trecuti in randul celor care slujit Evanghelia cu lacrimi si suferinta. Este necesar celor din generatia actuala sa ne improspatam memoria cu asa ceva. NU avem voie sa uitam ce a facut Domnul prin ei pentru Evanghelie si Imparatie. Acest fel de oameni merita cinstea si respectul nostru si sa invatam de la ei cum sa urmam pe Domnul.

    —-

    Pentru cine urmareste politica actuala din Europa si nu numai, se vede clar cum incepe sa se restranga libertatea din diverse motive. Sunt constient ca serviciile de securitate si altii monitorizeaza cu atentie toate miscarile religioase si liderii lor. Va veni vremea cand vom fi luati la intrebari. Imi doresc sa stim ce avem de facut atunci cand se va pune aceasta problema si sa nu jucam acelasi joc al duplicitatii care l-au jucat inaintasii nostrii.

    Apropo de elasticitatea fratelui Petrica Sigartau: Si Iuda a vrut sa foloseasca un elastic cand s-a spanzurat, dar spre nefericirea lui nu s-a intins elasticul pana la pamant, ci s-a oprit undeva la mijloc.

    Nu pot sa nu amintesc de “elasticitatea” atat de rigida (na ca am spus-o si pe asta :) ) a celor trei tineri din Babilon. Ce sa zic, ii “misto” sa predici despre ei, sa spui poezia aia de mii de strofe si sa canti treaba cu “noi nu ne inchinam”, DAAAAARRRRR ce vei face cand va veni tipul cu ochii albastrii la tine si te va intreba de biserica? de frati? de surori? de cei care pregatesc literatura crestina? Ce vei face cand iti va spune ca primesti o slujba buna pentru niste informatii? Acolo va fi adevaratul test, nu in biserica, la sfarsitul programului cand te lauda toti cat de bine dai din gura.

    Daca pocainta nu are de a face cu smerenia, dreptatea, corectitudinea si lepadarea de sine – atunci cu ce are de a face?

    O intrebare pentru fratele Petrica, una lumeasca si fireasca: In care societate (luati care epoca doriti) tradatorii si vanzatotii au fost bine vazuti sau au sfarsit-o bine?

    Samuel Benza

  26. Petrica Sigartau says:

    Frate Contoc,nu doresc sa intru in polemica cu nimeni, insa a subestima activitatea si rezultatele inregistrate in tara noastra pe taram spiritual in perioada regimului trecut si pana in prezent,inseamna sa uiti sa arunci o privire la credinta neoprotestanta din tarile vecine unde in comparatie cu a noastra e la pamant.Atunci majoritatea care se botezau o faceau constienti ca vor urma si prigoniri la care trebuie sa reziste(cred ca asa erau invatati de fosti slujitori).Acum se boteaza foarte multi insa la o confruntare cu securitatea comunista(daca ar mai exista) f.multi ar dispare de prin biserici si nu iai mai vedea.Cum iti explici aceste rezultate reale ,comparativ cu a celorlalte tari europene? Cred ca daca li se cerea ca celor trei tineri sa se lepede de Hristos sau sa mor o faceau cu bucurie,dar acolo unde au putut sa nu intarate fortele malefice le-au lasat in pace.Or fi fost si atunci cum de alfel sunt si astazi unii care fac de ras lucrarea lui D-zeu dar asta nu inseamna sa generalizam.Detest afirmatii de genul “unsurosii Domnului”Cu drag.

    • Vaisamar says:

      Fr. Sigartău, puteţi să intraţi în polemici cu cititori ai blogului. Nu trebuie să fie o problemă faptul că pe alocuri nu suntem de-acord unii cu alţii. Problema este când polemica trezeşte resentimente şi amărăciune. Eu unul scriu fără să-mi amărăsc inima.
      .
      Mărturisesc că nu cunosc în detaliu situaţia confesiunilor evanghelice în ţările vecine şi nici factorii care au dus la creşterea evanghelicilor (în speţă penticostalilor) în România. Dar mi se pare că a atribui creşterea exclusiv liderilor este lipsit de temei. Creşterea a fost făcută de Duhul Sfânt prin oamenii simpli şi plini de pasiune pentru lucrare. Oricum, numi o cercetare amănunţită, bazată pe interviuri, anchete sociologice etc. ne-ar putea lămuri fenomenul.
      .
      Lucrurile pot fi văzute însă şi din alt unghi: cum se face că adventiştii, care sunt 100.000 în România, au un site oficial, post de radio, post de televiziune, un campus universitar, case de odihnă şi spitale, o editură foarte activă etc., iar noi, penticostalii care suntem 330.000 (de 3x numărul celorlalţi) nu avem nici site, nici radio, nici tv, nici campus universitar comparabil, nici editură comparabilă, nici măcar o dogmatică penticostală scrisă de teologi ai cultului şi girată de o comisie oficială. De ce? Cred că e vremea să vedem lucrurile mai nuanţat, nu exclusiv triumfalist, strict numeric.
      .
      Ce vreau să spun cu aceasta? Că trebuie să începem să ne gândim şi la calitatea a ceea ce facem, nu doar la cifre. Au trecut 20 de ani de la Revoluţie. După 20 de ani, e vremea să apară măcar un site oficial al Cultului Penticostal. O istorie a acestei mişcări încă nu avem (aud că se pregăteşte una).
      .
      Cei trei tineri (din Babilon?) au întărâtat forţele malefice prin faptul că n-au acceptat să se închine la doi stăpâni. Dvs. nu vedeţi în faptul că au fost aruncaţi în cuptor însăşi dovada faptului că au fost în stare să moară, dar nu să renunţe la credinţa lor? (Nu li se putea cere să se lepede de Hristos, fiindcă Hristos nu venise încă în chip de om!).
      .
      Emanuel Conţac
      P.S. Mi-aţi rebotezat “Conţoc”.

    • Lucian Oniga says:

      Se vede ca fr. Petrica Sigartau e om de afaceri. :-) Lucrurile trebuie judecate insa duhovniceste. Nu oamenii au crescut biserica (sigur nu cei de la centru)! Citirea RM ar lamuri o parte din intrebarea ce anume a crescut Biserica Penticostala in vremea comunista.

      De curand am vazut dosarul DUI al tatalui meu. Pe langa faptul ca i-am depistat pe o parte din “eroii” vremurilor trecute, concluzia mea a fost ca la Bistrita securitatea a pierdut amarnic. Deci, se putea birui si fara “elasticitate”.

    • mihail says:

      Frate Petrica, sunbt un bistritean care am parasit meleagurile noastre mai de demult din cauza saraciei ce a adus-o colectivismul. Era perioada cind, saracia ne indemna la invatatura si asa razbeam in aceea vreme. Acum pot si eu sa spun ca am ajuns la adevarata invatatura, venind din “lume” cred ca am fost un pic mai cu rivna la cetitul scripturilor. Spun aceste lucruri pentru ca am citit cu atentie comentariile tale, acestea avind un foarte pronuntat caracter lumesc, sentimental pe cind credinta este darul lui Dumnezeu si cind Dumnezeu da ceva da si rinduiala dupa care se petrec lucrurile. Asta cred ca iti scapa, ca Isus a spus ca vom suferi pentru numele Lui si vad ca au fost frati care au ajutat biserica sa sufere din plin, dar nu pot crede ca tu te referi la acest mod de lucru in biserica. Apoi mai este un aspect, din prea multa superficialitate indusa de teoriil;e americane cu privire la mintuire, s-au schimbat modurile de interpretare a cuvintelor bibliei, asa se ajunge ca avem numai binecuvintari, mintuit o data pentru totdeauna, dreptul la bogatie ca asa era si Avram si Iov, astea fiind de fapt momelile satanei, viclesuguri cu care lucreaza teribil. Despre bogati Isus nu spune decit “vai de voi” nimic altceva, daca tu crezi ca ai argumente, te rog. Dar celmai important lucru care mi se pare ca este omnis in comentariul tau este ca Dumnezeu cere CLAR, FARA ECHIVOC sa alegi astazi pe cine slujesti, NU POTI BEA SI PAHARUL DRACILOR(securitatea) SI PAHARUL DOMNULUI. Si vreau sa te “critic” (sa ma fereasca Dumnezeu de judecata, desi…) Eu am aflat din biblie ca biserica creste si se inmulteste prin Duhul Sfint, daca cunosti alte versete te rog, as fi bucuros. Nu am folosit versete pentru ca am o problema personala:problema scripturilor este de natura sfinteniei pe cind problemele dezbatute sunt de domeniul intunerecului, a tradarii clare. Nu mai spun nimic despre informatorii care au fost laudati ca pe baza materialelor lor, fratii de pe linga Galati au facut puscarie si cite si mai cite or fi dar nu le stim. NIMIC NICIODATA NU MA VA CONVINGE CA SUNT MOTIVE PENTRU CARE DUMNEZEU POATE FI TRADAT VINDUT CUMPARAT sau orice asemenea. Ce vad eu ca se petrece frumos este faptul ca fratii adevarati intind o mina de iertare, 4exista o banca a smereniei pe care se poate lua locul si a se astepta indurarea Domnului a carui bunatate inca nu s-a sfirsit, si toate acestea eu cred ca se pot intimpla numai dupa ce vom asculta public marturisirile pacatosilor iar crestinii vrednici se vor ruga pentru acestia si stim ca aceste rugaciuni pot si lucreaza cind sunt facute cu cugetul curat, dar atita timp cit O TII DE COARNE SI SPUI CA ESTE SHUTA (vorba de pe la noi) nu cred ca se v-a intimpla mare lucru. Sa nu uitam ca l;a cirma tuturor lucrurilor sta Dumnezeu si ca toate lucrurile(si pacatele ) lucreaza spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu. Mai ramine o problema: iubim sau nu pe Dumnezeu , dar cel mai bine vorbesc faptele, ca de pe buze stim , ne-a spus-o si ISUS. Nu stiu ce te anima de sustii asa tare “acoperirea” gunoiului, este in casa noastra si nu avem nici o alta sansa decit sa facem curatenie, asta ca sa nu ne facem partasi la lucrurile lor rele, nu crezi? Si vreau sa-ti mai spun ceva, ar fi interesant sa cunboasc mai multe raspunsuri: ce spune biblia cu DA si AMIN despre vasul mai slab si unde s-a “urcat” cu concursul acestor pastori care au lasat jos stacheta si conduc dupa ureche? Ce te faci daca vrasmasul foloseste iar (Eva) vasul mai slab si intr-o zi aflam ca nu mai este bun comitetul de conducere al fratilor si sa-l inlocuimcu al lor? Ce zici? La cit der lumesti suntem iti spun eu ca nu este treaba decit de timp. Pentru asa ceva ne trebuie POST SI RUGACIUNE nu comentarii care mai de care sofisticate si alambicate la adresa textelor sfinte din biblie.Iti spu eu ca fratii de peste 60-65 ani se roaga ca sa ne venim in fire ca fiul ratacitor. Bunul Dumnezeu sa aiva mila si indurare, cit despre aducerea la lumina a tot ce a fost savirsit la intunerec nu cred ca putem noi spune ceva de luat in seama.PACE TUTUROR.

  27. mihai says:

    Nota 10 pentru Samuel . Domnul sa va binecuvinteze .

  28. daniel floruta says:

    frate Sigartáu.cine deranja (fortele malefice) in Romania?Cati din turnátorii nostrii s-au dus benevol la securitate pt.cooperare.Eu cred cá niciunul.Aici e vb.de cedare la santaj,de depunere a armelor,de arátarea locurilor slabe ale cetátii si pe limba mea se numeste trádare.In casá la noi Domnul a botezat sute de credinciosi fárá interventia unsilor,pt cá numárul celor ce posteau si se rugau era mare.Biserica primará nu a crescut datoritá lui Iuda si nici David nu a ajuns impárat in urma interventiei lui Saul.Ce facem cu martirii nostrii care au murit in puscárii?de ce au fácut-o?

  29. John Vlad says:

    Dragii frati nu m-am laudat niciodata la nimeni si nici nu ma voi lauda, pentruca toata lauda esta a Lui Dumnezeu dar sunt unul care am suferit dela securitatea romineasca si chiar motivul pentru care Dumnezeu a hotarit emigrarea mea l-am aflat dupa reintoarcerea mea in 1991 in vizita. Eram pe lista neagra printe primii ce urma si atunci am inteles dece Dumnezeu a hotarir plecarea de urgenta. Vreau sa va spun tuturor lasa-ti istoria sa-si fca cursul pentruca nicicum nu o puteti impiedica. Dumnezeu sta la cirma ei. Cu contraziceri de tot felul nu faceti altceva decit sa va adaugati carbuni aprinsi la capatii. Ce a facut vasilica a facut un lucru sfint .Hristos a spus ucenicilor si prin ei si noua ce soptiti voi la ureche se va rosti depe acop[erisul casei Daca soptitorii nu au reusit sa inteleaga acest lucru lasatii sa-si poarte osinda. Nu va mai incarcati cu greselile lor. Credeti in paragraful ce scrie” JUDECATA STA SA INCEAPA DELA CASA LUI DUMNEZEU” ea a inceput dece o opriti o puteti oprii nu, Dumnezeu are metode si mai aspre Cancere si alte. Totul este sa invatam macar acum daca atunci nu s-a vrut.

  30. David Damian says:

    Felicitari consiliului pastoral pentru curajul si demnitatea dovedita prin semnarea documentului mai sus mentionat!!!. Desi venit cu o intirziere de 20 de ani documentul reda speranta unei biserici contemporane mai transparente. In timp ranile anilor respectivi sau cicatrizat, cele din prezent pe de alta parte sunt deschise si dor.
    Felicitari indeosebi fratelui Cristian Ionescu pentru prezentarea documentului. Va purtam in rugaciune!!

  31. Petrica Sigartau says:

    Samuel B.” cum se face că adventiştii, care sunt 100.000 în România, au un site oficial, post de radio, post de televiziune, un campus universitar, case de odihnă şi spitale, o editură foarte activă etc., iar noi, penticostalii care suntem 330.000 (de 3x numărul celorlalţi) nu avem nici site, nici radio, nici tv, nici campus universitar comparabil, nici editură comparabilă, nici măcar o dogmatică penticostală scrisă de teologi ai cultului şi girată de o comisie oficială. De ce? Cred că e vremea să vedem lucrurile mai nuanţat, nu exclusiv triumfalist, strict numeric.”Raspunsul pare a fi destul de simplu si anume: organizarea lor fata de a noastra.Nu cred ca ar fi de vina generatia trecuta!Ce face generatia aceasta in aceasta perioada de libertate?Cum este organizata evanghelizarea Romaniei?A analiza trecutul e foarte bine,a lua aminte la trecut la fel, a ramane la atat doar, este regretabil.Ma refer la toate cele amintite ca le fac adventistii.Ca sa apreciem prezentul si pt.a se scrie o altfel de istorie pe viitor haideti sa facem mai multe, sa fim mai uniti ,mai pocaiti,mai implicati in Biserici si sa nu lucram dezmembrati.Avem multe de facut.Am citit cartea RM.Cu drag

    • Samuel Benza says:

      pentru fratele Petrica Sigartau,

      Randurile legate de adventisti nu le-am scris eu, sunt scrise de “vaisamar” alias Emanuel Contac.

      Asta nu inseamna ca nu mi le asum. :) Sunt de acord cu el. Nu cred intr-un Dumnezeu al dezorganizarii si al haosului.

      Si afirm cu toata raspunderea: Cine isi taie “craca” trecutului de sub picioare risca sa ajunga la morga istoriei fara sa i se stie nici macar numele. In traducere libera asta inseamna: Daca nu stii de unde vii, nu stii nici unde te duci. Nu rezolvi treaba cu gunoiul ascunzandul sub pres. Punct.

      O tristete care o port, ii ca multi din batranii Casei lui Dumnezeu nu mai sunt la postul de veghe. Multii dintre ei afirma cu vadita neputinta: Cum era pe vremuri……….. Si atat. O intrebare, pe care o consider la locul ei: Ce te impiedica sa fi la fel de credincios lui Dumnezeu cum erai pe vremuri? Cum erai in dragostea dintai? Intrebare valabila pentru toti.

      De ce afirm ca batranii nu mai sunt la postul de veghe? Pentru ca multi dintre ei uita si faptul ca s-au mutat de la sat la oras, acum ei gasesc aceasta trecere un fapt normal, la locul lui, pentru ca au fost impinsi de situatie. La vremea respectiva “pocainta” nu s-a schimbat de la sat la oras?

      Dar durerea mare sta in faptul ca incep sa strige dupa multi tineri: Razvratitiiii!!! Razvratitiiii!!!

      Pentru ce? Pentru ca mare parte dintre tineri nu au prins vremea comunista ca sa inteleaga durerea cu care s-au scris anumite cantece? Am strigat la Domnul pentru libertate, am primit-o. DE CE ESTE INTERZIS din partea batranilor sa te bucuri de Dumnezeu si altfel decat cu frica de Securitate???

      De ce multi trebuie sa se simta blamati si urmariti (nu scapam de urmarire :) ) si astazi pentru felul in care se inchina sau se roaga?

      Pentru ce fel de libertate ne-am rugat? sau mai bine spus: am stiut pentru ce ne rugam?

      Am vazut foarte multi tineri care au fost sprijiniti de batrani…… sa plece din biserica.

      Schimbarea in cuget si simtire ii numai pentru cel de langa mine sau ma priveste in primul rand pe mine?

      Pocainta ii universala si il priveste pe fiecare in parte, indiferent de varsta.

      Sincer, ma doare enorm de mult sa vad bisericii cu batrani si fara tineri, vad esecul lor de a transmite credinta mai departe. IN ACELASI TIMP, ma doare la fel de mult sa vad biserici de tineri fara batrani, vad esecul tinerilor de a accepta si pe altii.

      Cristos si Biserica inseamna VIATA – si VIATA inseamna si 15 ani si 30 ani si 50 ani si 80.

      Daca uni batrani nu vor recunoaste atitudinile gresite din tinerete cu Securitatea, atunci generatia de dupa ei vor duce mai departe acelasi fel de viata: minciuna, viclenie, ipocrizie, fatarnicie si duplicitate cat incape. Stii de ce? Pai daca la batrani o fost in regula asa, de ce sa nu fie si la noi? pentru ca asa am invatat de la ai nostrii.

      Haideti sa ne intoarcem la Cruce, la neprihanire si smerenie, fapte vrednice de pocainta si Domnul va avea mila si indurare cu noi!

      Samuel Benza

  32. Beniamin says:

    O carte a cronicilor era de dorit in poporul lui Dumnezeu din Romania.Observam mai multe rele decat bune….dupa cum vedem si in istoria poporului lui Dumnezeu din Israel.
    Ne bucura faptul ca in toata aceasta carte a cronicilor poporului lui Dumnezeu din Romania au fost multi titani devotati lui Dumnezeu cu trup si suflet,cu pretul vietii,gata a-si pune viata pe altar de dragul iubirii Domnului lor.Anonimi atunci,dispretuiti,inlaturati,nesupusi,neascultatori,n-au fost de nici o valoare pentru mai marii lor contemporani.
    Un exemplu biblic:ce mult ne place noua de Ilie si cat de mult il apreciem noi astazi predicand asa de frumos despre el.Dar ce-i din vremea lui?Ahab imparatul,Isabela poporul manipulat de ei?……Tot ceea ce facem noi trebuie in primul rand sa-i placem lui Dumnezeu iar oamenilor care sunt din Dumnezeu negresit le va placea si lor.
    Cartea cronicilor scrisa despre poporul lui Dumnezeu din Romania, se bazeaza pe documente concrete gasite,si nu avem nici un dubiu ca cel ce le-a scris nu a fost cu inima sfasiata de durere gasind acesta adevaruri reale in dreptul mai marilor poporului lui Dumnezeu din Romania.
    Apreciem aceasta mare indrazneala de a scrie aceasta carte care cu siguranta va ramanea un bun indrumator real pentru generatiile care vor veni si va ramanea un mare document in analele Bisericii Penticostale din Romania.

  33. Prietene ! says:

    Imi pare nespus de rau sa aflu ca fostul meu coleg de scoala, din orasul O, a fost un apropiat – sa nu zic TURNATOR – al securitati atee si nelegiuita, din timpul criminalului regimului comunist. N-as fi crezut ca pentru ati putea pastra crezul si credinta trebuie sa faci compromisuri de acest gen, vorba : frate cu dracul sa te faci pana treci puntea (- vezi a fi flexibil -) nu e o scuza in cazul tau dragul meu fost coleg. Asa ca dezavuez cu toata vehementa o astfel de atitudine si sper in sincera cainta si in iertarea Celui de Sus, pentru nevolnic !
    P.S . Am trecut de cateva ori pe langa casa ta, as fi vrut sa intru, as fi vrut sa stiu ce mai faci, cum o duci, familia copii, surorile tale, fratii etc, n-am facut-o , insa uite ca azi stiu cate ceva si nu sunt tare bucuros !

  34. Prietene ! says:

    Adresarea de de mai sus – Prietene – este pentru Petrica Sigartau, din postare parca nu reese, asa ca fac aceasta precizare !
    Colegul din orasul O.

  35. ch. vasile says:

    citind RM.am inteles ca lupta celui rau pe vremea comunista a atins multe inimi din randul pocaitilor.privind la primii crestini si la felul cum au infruntat pe cel rau .nu pot decat sa spun ca au fost multi pe vremea comunista care au lasat armele jos chiar inainte de lupta.gasindu si refugiu chiar prin a trada pe frati lor.cartea aceasta le aduce inca o sansa sa se pocaiasca daca nu o accepta nu se stie daca va mai exista inca una. imi este rusine sa spun ca unii din inaintasi mei au fost unelte ale celui rau pentru distrugerea bisericii. dumnezeu sai ajute sa se pocaiasca marturisindusi pacatul. adevarul va iesi la iveala aveti curajul sa va pocaiti. daca nu ceva cu mult mai greu va va astepta in viata de dincolo

    • Am editat numele și localitatea fiindcă mi s-a părut că ați folosit numele uni pionier al credinței penticostale fără să vă numiți astfel. Nu de alta, dar m-aș fi mirat ca fratele Chelba, de pe meleagurile veșniciei, să se fi apucat chiar acum de blogging. :)

    • Gramatic says:

      Dumnezeu (se scrie cu litera mare) sa-i ajute pe cei care nu stiu scrie corect romaneste pentru ca ar fi cazul sa mai puna mana si pe cartea de gramatica ! Aasa cum ai scris mai sus este: pronume posesiv la plural masculin – ai mei, ai tăi, ai săi .

  36. chelba vasile vicovu de sus says:

    ma bucur ca ati citit comentariul.dar nu am folosit numele frateluiV.Chelba ci cu adevarat ma numesc V.Chelba.iar fratele a fost pastorul biserici mele,in Vicov sunt multi cu numele Chelba.oricum va apreciez curajul si devotamentul pentru a aduce lumina asupra evenimentelor din perioada comunista.Dumnezeu sa va binecuvinteze si sa va dea putere in lucrare.daca nu ma credeti va pot aduce mai multe argumente

  37. Orza Gheorghe says:

    Doresc sa stiu daca un-ii au recunoscut ca au colaborat cu fosta securitate si daca da doresc sa stiu cine sunt Biblia ne scrie despre David,Petru,Iuda Iscarioteanul si multiiiiiii altiiiii

    • Această curiozitate nu o voi satisface. Nu acesta este scopul blogului, chiar dacă unii țin morțiș să discute doar acest subiect. Efectele comunismului asupra Bisericii și lupta pentru supraviețuire a Bisericii în vremea comunistă, acestea sunt câteva subiecte care contează cu adevărat.

  38. Orza Gheorghe says:

    Sunt de-acord cu mesajul dl.ch.vasile

  39. Orza Gheorghe says:

    Dl. Pastor Vasilica Croitoru multumesc pentru detaliile pe care l-eam aflat din evenimentul zilei ma bucur foarte mult de curajul Tau Domnul Isus sa-ti de-a putere sa suporti pe colegi tai care sunt impotriva ta sunt un om care urmaresc cursul evenimentelor im-i place atitudinea Dumitale si ma bucur ca Dumnezeu are si oamenii de care se foloseste si spun adevaru in continuare Domnul Isus sa te PAZEASCA.

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s