Declarația de la Atlanta

Felicitări păstorilor din SUA și Canada pentru curajul și demnitatea lor.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

43 de răspunsuri la Declarația de la Atlanta

  1. Alin Cristea zice:

    Îmi exprim emoția și respectul pentru acest moment public.

  2. Cristi Soimaru zice:

    E un mod clar, direct si responsabil de a raspunde la o problema care nu (mai) poate fi negata, ignorata sau amanata. Fie ca intelepciunea, echilibrul, harul si curajul sa fie gasite in raspunsurile si actiunile mai multor lideri.

  3. Nelu Bactan zice:

    In Romania ce masuri s-au luat?

    • Ce masuri ai fi vrut sa se ia? Probabil se vor lua, intrebarea e cine are curajul sa impuna ceva? Poate doar cei tineri:) (care au facut seminarul dupa ’90) De curiozitate l-am sunat pe tati sa-l intreb despre asta (despre cei din sm) spre surprinderea mea, el stia ca se colabora cu securitatea stia si cine… (e simplu ,raspunsul il ai ceva mai sus..) Eu ,tu sau alti tineri ca noi privim la ce se intampla si ne miram de multe (de intelepciunea unora sunt chiar socat in vremea asta) ,probabil nu vom face nimic pt ca nu am fost afectati direct si nici parintii nostri.. dar sunt unii care chiar au suferit.. si ce putem face e sa ne alaturam lor..

  4. Petru Amarei zice:

    Felicit Consiliul Pastoral al Conventiei Penticostale din SUA si Canada pentru comunicatul si declaraia de la Atlanta.

  5. Un moment istoric si un moment in care s-a luat atitudine! Domnul sa fie slavit ;i sa-i binecuvinteze pe fratii pastori si Bisericile pe care le pastoresc!

  6. Comunismul romanesc a afectat in primul rand bisericile din Romania, nu? De ce, pana la aceasta data, nu avem nicio luare de pozitie oficiala din partea liderilor Cultului Penticostal? De ce trebuie sa-i laudam pe cei din Diaspora – jos palaria in fata lor! – cand in mod normal RM ar trebui sa produca efecte imediate in bisericile din Romania?
    Bine ca a luat atitudine fratele Marinel Ceuta …..

    • Liviu Matei zice:

      Frate Laurentiu,

      O „reactie” a marimilor penti este publicata pe suceava evanghelica la
      http://suceavaevanghelica.wordpress.com/2010/09/08/presedintele-pavel-rivis-tipei-despre-rascumpararea-memoriei/
      Se vede usor una bucata limba de lemn (frumoasa constructia fratelui Lascau la conventie: „so-lemn”). Deci slabe sanse sa vedem vreo declaratie de genul celei din Atlanta si la Bucuresti (sau unde va fi congresul).
      Oamenii se pregatesc de alegeri, (de realegeri, mai corect spus) si pana nu-si asigura voturile nu-si pot permite sa lezeze nici una din parti. Daca din comunitati vor veni mai mult semnale pro RM vor fi si ei pro, daca nu …
      Cel putin asta e impresia mea.
      Doamne salveaza Romania!
      In ce priveste reactia lui Ceuta, nu ma mira absolut deloc. Cartea lui Vasilica va produce mai putina dezbinare decat a produs deja lucrarea lui Ceuta. Tu stii bine ca ai lui sunt prin zona voastra (la Tg. Ocna am vazut si eu ce au reusit.)

    • De ce ? Poate pentru ca sunt stransi uniti in jurul … 🙂 si nu una in Hristos !

  7. Flaviu Coman zice:

    WOW!
    Cei care ma cunosc stiu ca sunt putine lucrurile care ma entuziasmeaza, dar acest moment chiar m-a emotionat si m-a facut sa sper ca avem sanse ca si in Romania sa se intmple asa ceva!
    A fost extraordinar sa-i vad pe fiecare semnand acel document, desi cred ca pe acolo mai erau cel putin doi care au dat cu subsemnatul si pe la secu.

    Doamne, da-ne un astfel de moment si in Romania!
    Doamne ajuta!

    • Pentru ca am participat personal la elaborarea documentelor si la cele doua sedinte ale Consiliului Pastoral si la intrunirea in plen a Corpului Pastoral al Conventiei, pot atesta urmatoarele:
      1. NU A EXISTAT NICI O OPOZITIE IN CADRUL CONSILIULUI PASTORAL SAU CORPULUI PASTORAL REFERITOARE LA DOCUMENTELE SEMNATE.
      2. DESI TIMPUL A FOST SCURT DE LA APARITIA CARTII PANA LA CONVENTIE SI UNII DINTRE PASTORI NU AU AVUT CARTEA RM, SINGURUL INTERES AL LOR A FOST CA DOCUMENTUL SA FIE CLAR, COMPLET SI SA INCLUDA ATAT UN LIMBAJ AL DREPTATII CAT SI AL HARULUI DIVIN, CEEA CE MI SE PARE FOARTE BINE.
      3. ADEVARUL IL CUNOASTE DOAR DUMNEZEU SI SURPRIZELE NU POT FI EXCLUSE DIN CALCUL, DAR PANA LA PROBA CONTRARA, SA ACCEPTAM ACEST ACT CA O RASCUMPARARE A CONSTIINTELOR NOASTRE.
      4. CUNOSC FOARTE APROPIAT PE MAREA MAJORITATE A PASTORILOR DIN CONSILIU SI, DESI TOCMAI AM INVATAT SA NU BAG MANA IN FOC PENTRU NIMENI, AU ADANCUL MEU RESPECT SI DRAGOSTE. NU PUTEM CREA O STARE DE SUSPICIUNE GENERALA CARE SA AFECTEZE SI SA DISTRUGA PARTASIA NOASTRA. CAND APAR DOCUMENTE, APAR! PANA ATUNCI, VOI ACORDA INCREDERE FRATILOR SI COLEGILOR MEI DE SLUJBA.
      Mult Har si Pace!
      Cu respect,
      Cristian Ionescu

      • Vasile Gabrian zice:

        Frate Ionescu, felicitari si urarea de binecuvantare din partea lui Dumnezeu!
        Cred ca pastorii din America – ma refer aici la cei care au semnat declaratia in semn de rascumparare a memoriei – puteti exercita o influenta majora asupra schimbarii de atitudine in Romania. Cred ca punerea la respect a slujitorilor din tara care, potrivit dovezilor prezentate pana acum de cartea RM si a celor care vor urma in viitor si care nu vor da dovada de pocainta, si va vor vizita, poate constitui un mod de influenta despre care aminteam mai sus. Probabil nimic nu doare mai tare in timpul unei vizite in America decat sa fii ignorat, nefolosit la slujire si mai ales buzunarul gol. Si de ce nu, o confruntare directa a lor.

      • cornel Terei zice:

        Domnul sa v-a binecuvinteze Frate Cristian Ionescu pt totul ce ati facut ,felicitari ! de la fratel Cornel Terei f rom Atlanta GA sper ca toti pastori din Atlanta au semnat …. .

      • mike O zice:

        Frate Ionescu
        Este un inceput bun.Dorim sa vedem ceva concret si tot asa de oficial,(acte doveditoare) de la tribuna Conventiei de anul viitor din Chicago.
        God bless you and yours.

  8. Mihai Dumitrascu zice:

    Nu pot sa cred ca este adevarat ceea ce vad aici! Incredibil!
    Sunt profund emotionat, ma ciupesc sa vad daca sunt treaz sau visez.
    Nu pot decat sa ii felicit pe pastorii care au dat dovada de atata curaj si intelepciune in abordarea unei probleme atat de sensibile.
    Este speranta si pentru Romania.

  9. Vio Pop zice:

    Felicitari pastorilor din SUA. Tot respectul pentru ei. Aceasta ar trebui sa fie si reactia pastorilor din Romania. Asteptam sa vedem daca va fi asa.

  10. Exemplu unor lideri slujitori, care au dat demonstrat maturitate si responsabilitate. Felicitări păstorilor din SUA și Canada!

  11. remembering7 zice:

    Apreciez gestul public al pastorilor penticostali din diaspora nord-americana. Sugerez ca este bine ca „felicitarile si masa” sa aiba loc dupa verificarea la CNSAS si celelalte arhive.

  12. Dorin Pele zice:

    Acest act este intr-adevar unul istoric. Toti pastorii care au semnat declaratia merita toate aprecierile. Dar „cu o floare nu se face primavara” Dupa cum bine stim, noi romanii suntem foarte buni la declaratii , promisiuni, acte si evenimente. Dupa cum zice si zicala: „teoria ca teoria dar practia ne omoara”. Astept sa inceapa procesul practic de reformare a Bisericilor romanesti. Astept sa vad ca lucratorii din fiecare Biserica vor veni in fata membrilor cu masuri ferme de eliminare a practicilor comuniste(am sa revin cu detalii intr-un alt comentariu), a coruptiei si compromisului. Asa sa ne ajute Dumnezeu!

    • Stefania Balaceanu zice:

      „Astept sa vad ca lucratorii din fiecare Biserica vor veni in fata membrilor cu masuri ferme de eliminare a practicilor comuniste(am sa revin cu detalii intr-un alt comentariu), a coruptiei si compromisului. Asa sa ne ajute Dumnezeu!”

      Asa este, trecutul trebuie rascumparat. Practicile comuniste din biserici trebuie inlaturate. Sunt atati de multi pastori si frati cu influenta in biserici care conduc Biserica lui Hristos ca pe mosia lui impuscatul. Iar ei sunt reprezentantii lui supremi, asa ca nimeni nu are nici un drept sa ii conteste, nimeni nu ridica un deget sau nu zice o soapta sa li se impotriveasca.

      Dar daca vorbim la prezent, stii ce astept si eu sa vad? Acesti alti pastori si frati influenti care conduc Biserica lui Hristos ca un business in care ei sunt CEO si supremi reprezentanti ai Mamonei, ca renunta la a se pastori pe ei insisi si incep sa pastoreasca turma lui Hristos. cu pasiunea si dedicarea lui Hristos.

      As vrea sa vad cum aceste consilii bisericesti se preocupa mai mult de OAMENI decat de cladiri, cat de inalte sa fie, ce arhitectura, cate etaje si subsoluri, ce termopane si ce culoare la tapiteria bancilor (pentru ca fiti siguri, regimul viitor le va confisca, incepand cu cele mai impozante). As vrea sa ii vad cum se preocupa de vaduve, de orfani, de bolnavi, de batrani, de cei singuri, si mai ales de tineri. Si nu ma refer doar la cei care fac parte din bisericile lor, ci la cei din afara, pentru ca pentru ei trebuie sa fim sare si lumina. Oare ne-am pierdut gustul de tot stand tot intre noi, cei care sunt in solnita? Oare mai suntem lumina, ascunsi dupa amvoanele bisericilor si in casele noastre de credinciosi?

      As vrea sa ii vad ca se preocupa mai mult de promovarea si prezentarea lui Hristos si nu a cultului/denominatiei proprii. Hristos, daca nu ma insel, nu a fost nici penticostal, nici baptist, nici metodist, nici alta culoare cu care ne identificam noi. Sunt satula de ura si lipsa de comunicare interconfesionala. Si nu numai comunicare ci si colaborare. „Nu, nu putem trece peste diferentele noastre de culoare pentru cauza lui Hristos, pentru ca noah, NOI suntem cei ce detinem adevarul, ei sunt cei ce zac in intuneric si interpretare gresita a Scripturii… ”

      As vrea sa ii vad ca se adreseaza problemelor curente cu care ne confruntam azi, in lumea secolului 20, si nu cu chestiuni (fusta, batic, cercei, rimel, spalatul cu gel de dus, pantalonii stramti, cravatele, inelele de casatorie, parul gelat, etc., etc.) care sunt total pe langa problemele sufletesti si de credinta cu care se confrunta adolescentii si tinerii din biserici. Predica ei despre principii si ATITUDINI biblice legate de pornografie, dependenta de TV si computere si telefoane mobile, etc, homosexualitate, violenta in familie, abuzul parintilor fata de copii, dependenta emotionala, si multe altele? Nu. Nici nu se mentioneaza asemenea lucruri. Ce sa se mentioneze, ca is tabu. „Pai cum, nu se poate ca fratele care se roaga asa puternic sa fie un tiran acasa in relatia cu sotia lui, cum se poate ca el sa isi abuzeze pruncii? Nu, tu tre sa fii prost informat… ” Si se mai intreaba de ce nu vin tinerii la biserica si de ce sunt plictisiti, si de ce se duc in lume. Pentru ca lumea le ofera raspunsurile ei, raspunsuri care sunt usoare si care gadila firea. De ce nu ii incurajam pe tineri sa traiasca pentru Hristos? Desigur, nu e usor, dar se merita… Pai cum se merita cand ei nu vad in Biserica decat exemple nedemne de urmat, in majoritate? Cum cand inaintasii lor is patati cu sangele fratilor de credinta vanduti la comunisti? Cum cand azi fratii sunt vanduti capitalismului? Cum sa asculte adolescentul de tine, parinte, cand tu esti un prost exemplu? Zici ca alergi si esti toata ziua, si sambata, si duminica plecat la lucru si absent din evenimentele importante din viata copilului tau. „Pai, eu lucrez pentru el, sa poata merge la scoala, sa aiba un viitor, o masina, o casa!” Insa el are nevoie de tine, de prezenta ta, de suportul tau emotional si spiritual, si parintesc, si prietenesc… Sunteti parinti dar ati uitat sa fiti prieteni pruniclor vostri. De aceea prietenii lor iau locul vostru, si dea ceea va treziti ca va scapa de sub autoritate, va scapa din maini…

      As vrea sa ii vad preocupati de raspandirea Imparatiei lui Dumnezeu la toate neamurile, de vestirea Evangheliei pana la marginea pamantului si dincolo! „Pai, vezi ca la noi in oras sunt mii de oameni care zac in intunerec, unde vrei tu sa meri la margini de lumi? Sa nu mentionez si Oltenia, si Dobrogea, si Moldova!” Da, asa e, prin aceste cuvinte aratam cu degetul la noi insine, ne invinuim singuri: am facut aproape NIMIC in atatia ani de libertate! De atatia amari de ani avem institute biblice si ies pastori de acolo ca pe banda rulanta. Unde sunt ei? Unde? ca in Oltenia, Dobrogea, Moldova nu prea sunt. Ii numeri pe degetele de la o mana. Si cei care vor sa mearga sa stea acolo, sa fie cu adevarat sare si lumina intr-un loc anume, trebuie sa se intoarca pentru ca vezi, nu mai sunt fonduri. Dar sunt fonduri pentru orchestra, cor, ridicarea unui alt etaj la biserica, sau redecorarea interiorului, sau cate altele.
      Ce sa mai zic sa mergem la alte neamuri, la margini de pamant!!! Si nu doar in vizita, ci tot asa, sa fii acolo prezent, la dispozitia lui Dumnezeu, gata chiar sa iti dai viata pentru a semana samanta intr-un pamant foarte arid. Sau hai, poate doar la cules roadele, dupa ce altii au murit acolo samanand samanta care acum e recolta gata de cules!
      Cladirile bisericilor cu tot ce-i inauntru, corurile si famfarele, serviciile de duminica sau alta zi din saptamana, sunt doar pentru noi. Si am mancat atata mancare buna ca ne-am ingrasat, suntem foarte grasi si toba de cunostinte biblice si despre Dumnezeu. Si de aceea nu mai incapem unii de altii in biserica. De aceea ne calcam unii pe altii. Pentru ca ne-am latit, si nu mai avem loc unii de altii. Trebuie sa iesim din cladirile noastre si sa ii hranim si pe altii, sa ne daruim si altora, asa, ca sa mai slabim, si la intoarcere sa pretuim partasia frateasca. Dar pe langa ceea ce facem pentru noi, trebuie sa lucram si la ceea ce Hristos ne-a chemat. trebuie sa implinim si aceasta menire. Pentru ca altfel, la venirea Lui, vom fi cu pumnii goi – nici un suflet pentru Hristos, sau aproape nimic: doar o data sau de doua ori am reflectat chipul lui Hristos la oameni. Hristos ne-a facut pescari de oameni, nu cantareti in cor. (Slujba asta o vom avea cand vom fi in prezenta Lui, cand ne va lua la El.) Pescarii nu stateau pe mal asteptand pestii sa vina la ei in plasa, si apoi sa se laude: „Uite ce pescuire minunata!” Nu. Ci ei trbuiau sa mearga pe mare, sa puna plasa in apa, sa astepte ca pestii sa vina inauntru, si abia apoi sa ridice plasa si sa constate: „Sunt sau nu sunt pesti?” Daca da, golesc pestii si apoi pun plasa iar in apa, si mai asteapta un timp. Daca nu, fac la fel, pun iar plasa in apa. NU se intorc la mal si zic: „Oh, ce ghinion, am lasat plasa in apa o data si nu am pescuit nimic!” Din contra, stau acolo pe mare chiar si noaptea intrega, si nimic nu garanteaza ca vor avea peste sau nu.

      As vrea sa ii aud predicant Cuvantul, nu povesti de adormit copiii. As vrea sa ii aud ca ii incurajeaza pe credinciosi la studiul personal si in grupe, atent si dedicat, al Cuvantului, al Bibliei, si sa nu se multumeasca cu pastila de duminica dimineata pe care un pastor, sau altcineva, o furnizeaza de la amvon. As vrea sa ii vad OAMENI. Oameni reali si nu pozand in super-crestini. As vrea sa aiba cuvinte ce dau viata, nu un limbaj de lemn (mi-a placut expresia ce am citit-o aici: „so-lemn”). Suntem atat de obisnuiti cu limbajul nostru bisericesc ca nu facem nici un sens pentru cei din afara. Uneori si eu m-am desensibilizat si am pierdut intelesul unor cuvinte si concepte, atat de mult le-am auzit si folosit! Ii aratam cu degetul si ne ferim ca de lepra de acei care au cazut, sau se lupta cu un pacat, sau mai multe. Ne spalam pe maini si zicem: „Doamne, iti multumesc ca nu sunt eu prins in pacatul asta.” Sau: „Vai, dar pacatul lui e mai mare decat al meu.” Trebuie sa invatam sa iubim oamenii ca Hristos, si sa dam pe fata pacatul, asa cum si El a facut, si sa ii chemam pe toti la pocainta si la o viata in sfintenie si in dedicare fata de Hristos.

      Acum, cine semneaza acest document? Cine semneaza ca nu a colaborat niciodata cu duhul veacului acestuia? Cine semneaza ca nu i-au vandut lui pe fratii lor? (in sensul ca s0au vandut pe ei in detrimentul acestor frati.) Cine semneaza ca se leapada de Mamona? Cine declara ca va rezista presiunii capitalismului? Si daca au cedat se pocaiesc, renunta la pozitiile lor, pana sunt restaurati si apoi vor trai viata asta numai pentru Hristos?
      Cine va elabora aceasta declaratie si solutiile, masurile ferme? Si cine va face parte din consiliul de implementare?

      Asta vreau si eu sa stiu si astept sa vad!

      • Stimata Stefania Balaceanu,
        Pledoaria pentru o noua orientare spirituala a Bisericii este binevenita.
        Este momentul sa privim in viitor cu ochii atintiti la Domnul si la mandatul pe care ni l-a incredintat. Sunt absolut de acord ca doar o lepadare de trecutul murdar al colaborarii, fara o imbratisare ferma a adevaratului nostru scop este fara sens.
        Totusi, as dori sa mentionez cateva clarificari (rezerve) ale acestui acord al meu cu punctele dumneavoastra de vedere.
        1. PERICOLUL EXTRAPOLARII
        Ce inteleg prin aceasta? „Rascumpararea memoriei” NU este un subiect liberal sau conservator al credintei noastre. Atentie: prin liberalism eu nu inteleg libertinism! Prin libertinism inteleg o credinta fara valente practice, adica un fel de „vino cum esti, fa ce vrei…). Prin liberalism inteleg o detasare intre interior si exterior NU la nivelul comportamentului moral ci al vestimentatiei si/sau impodobirii/machiajului. De asemenea, liberalismul asa cum il inteleg eu, permite o relaxare a inchinarii de la sobru la dezinvolt (uneori prea dezinvolt, cel putin pentru mine).
        Acum, odata ce am clarificat aceste nuante lingvistice, trebuie sa admitem ca problema „rascumpararii memoriei” nu este un domeniu apartenent exclusiv vreunui curent spiritual. Cand se va face un recensamant al „colaboratorilor” si al „eroilor”, bineinteles ca si intr-o categorie si in cealalta, majoritatea vor fi exponentii curentului conservator, deoarece miscarea penticostala i-a fost tributara in acea perioada in mod majoritar (si, cred eu, inca ii este si in prezent).
        Asocierea acestor doua subiecte, este foarte periculoasa, deoarece „rascumpararea memoriei” pentru mine inseamna o lepadare de sistemul comunist si NU de principiile mele de credinta care in parte se leaga de „rascumpararea sufletului”, pe de alta parte de manifestarea acestei rascumparari la nivel exterior al imaginii mele (alegerea pe care o fac intre „chipul veacului” si „chipul lui Hristos”) si, in viitor (cred ca nu prea indepartat), rascumpararea trupului muritor prin inviere (Romani 8:23).
        Eu pot sa recunosc importanta „rascumpararii memoriei” si fara sa renunt la percepte pe care le consider „sanatoase” in invatatura despre neprihanire dar si cea care „duce la neprihanire”. Trebuie sa fim foarte atenti atunci cand descalificam anumite randuieli biblice, cum este cea a „portului cuviincios” (sau decent). Sa nu dea Dumnezeu ca in curand, o noua generatie sa ajunga sa vina la biserica in costum de plaja (cum am vazut eu reclama unei biserici foarte aproape de ocean in Sud Carolina). Vom permite si acest lucru numai, Doamne fereste!, sa nu ne aplice cineva eticheta de „legalisti”? Si, aici, ma vad silit sa fac inca o clarificare: legalismul biblic NU se refera la norme de conduita corecta si decenta, ci la ritualurile religioase fara acoperire spirituala, cum erau cele iudaice devenite ca atare in era Harului!
        Este adevarat ca nuantarea practica a ceea ce inseamna decenta si buna cuviinta penduleaza de la o generatie la alta (nu putem fi falsi sa nu acceptam ca ceea ce defineste conservatorismul de azi era considerat liberalism mai deunazi!).
        Aceste argumentatii (probabil interminabile) nu cred ca isi au locul in cadrul „rascumpararii memoriei”. Si conservatorii predica impotriva drogurilor, deviatiilor sexuale, alcoolului, fumatului, minciunii, materialismului si bigotismului de orice fel (inclusiv impotriva violentei in familie), dar si liberalii predica impotriva tatuajelor, fustelor „mini”, decolteurilor de te fac sa te uiti pe tavan si, sper eu, a incarcaturii cu bijuterii si „tone” de fard care, astept inca, sa le justifice cineva ca fiind „smerenie” si „buna cuviinta”. Si conservatorilor le place muzica „buna” chiar daca inseamna un pic de tobe si ritm (eu le accept in moderatie), dar si liberalii urasc „rap-ul” si dementa „heavy metal” din care nu pricepi prea multa muzica.
        Iata de ce, pentru mine „rascumpararea memoriei” NU ARE DELOC DE A FACE CU ORIENTAREA MEA CONSERVATOARE! Sunt impotriva conservatorilor care i-au vandut pe frati, si cer deconspirarea lor in lipsa recunoasterii si marturisirii, chiar daca sunt pentru a le acorda si harul iertarii si reabilitarii. Insa asta nu ma face sa devin liberal.
        2. PERICOLUL DIVERSIUNII
        „Rascumpararea memoriei” are de-a face cu istoria miscarii penticostale in perioada comunista si colaborarea liderilor ei cu securitatea. Cei care sunt „opariti” de aceste dezvaluiri (fie ca sunt personal afectati, sau sunt din familia imediata, ori din cercul de prieteni intimi), trebuie sa gaseasca o cale de iesire. Ne uitam la felul in care un avocat isi apara clientul acuzat de o crima foarte grava. De multe ori, evidentele sunt prea puternice si nu pot fi contestate. Atunci, se apeleaza la diversiuni: ca nu l-a tinut maica-sa in brate cand a fost bebelus, ca l-au batut colegii la scoala, ca l-a maltratat tatal lui, ca au fost saraci si nu i-au cumparat destule bomboane s.a.m.d. ca te miri de unde le mai scot. Bineinteles ca in suportul acestor linii de aparare, vin „expertii” care explica de ce acuzatul a facut ceea ce a facut si cum fapta lui, este dintr-odata mai putin grava, consecintele par atenuate iar constiinta juriului este imblanzita. Pe de alta parte, se trece la „umanizarea” acuzatului, atunci cand tot felul de martori povestesc cum el le-a dat odata mancarea lui, cum i-a trecut strada si le-a tinut umbrela sa nu-i arda soarele. Iata, sunt capabili si de fapte bune…
        In zilele acestea, am fost martorul unui baraj sustinut de „diversiuni” menite sa INGROAPE ADEVARUL, sa DIMINUEZE GRAVITATEA FAPTELOR, sa MINIMALIZEZE si chiar sa TRIVIALIZEZE actiunile de denuntare a acestor „crime” (VANZAREA DE FRATI ESTE O CRIMA!). Am primit emailuri jignitoare, amenintatoare, s-au postat mesaje „false” ca venite de la mine, pentru a ma discredita, s-au lansat acuzatii de domeniul stiintifico-fantastic la adresa mea, dar care NU au nimic comun cu „rascumpararea memoriei”. Nu trebuie sa ma compatimiti: le-am raspuns si le voi raspunde pe masura (nu ma sperie „terorismul virtual” cum nu ma sperie niciun fel de terorism).
        Insa, prin absurd, hai sa acceptam ca toti pastorii care au semnat declaratia de necolaborare din Atlanta, ar fi ei insisi dovediti ca au fost colaboratori… Sa acceptam ca toti ar fi niste „incuiati” retrograzi… Sa acceptam ca viata lor spirituala este compromisa… TREBUIE SA SPECIFIC DIN NOU, PANA NU IA CINEVA ACESTE CUVINTE PE COPY/PASTE SI MI LE PUNE UNDEVA: NU SUNTEM ASA!!!!!!!!!!!
        Dar si daca am fi (ceea ce NU suntem!), cu ce devine vanzarea de frati a fostilor nostri lideri mai „frumoasa”, mai „explicabila” si mai „acceptabila”. Hmmm?
        CU NIMIC!
        Asa ca, sa renuntam la diversiuni, si sa lasam ADEVARUL sa fie ceea ce este: ADEVAR!
        Ca va veni o zi cand faptele altora vor ajunge la rand: VEDEM ATUNCI!
        Aici si acum, subiectul este „rascumpararea memoriei”.
        Sa nu ne atingem de el.
        Altadata, in alta parte, va veni vremea altor confruntari ideologice, a altor argumente.
        Iata de ce, in alt context, sunt de acord cu multe lucruri paralele RM, mentionate in multe postari, dar nu in acest context.
        Cu respect,
        Cristian Ionescu

      • Stefania Balaceanu zice:

        Cred ca am dreptul, ca in orice dialog, sa raspund la comentariile dvs., fr. Ionescu. Insa pentru ca la raspunsul dvs. lipsea acel link „Raspunde,” voi raspunde aici.
        Nu vreau sa fac polemica. Insa vreau sa specific unele lucruri.

        In primul rand, interventia mea nu s-a intentionat ca o diversiune de la scopul RM (si intr-un fel banuiesc ca va adresati mai ales celorlalti care au scris pe acest blog si au avut cu adevarat acest scop). „Rascumpararea memoriei” se va face si se face. Nu e vorba doar de deconspirari, ci de reinnoire, de suflu nou, de viitor. Privim in trecut, dar scopul nostru este prezentul si dincolo de aceasta, viitorul. Cel putin eu asa vad lucrurile. Si eu am stafiile mele in trecut, si am crezut ca pot trai in prezent si fauri viitorul ignorandu-le. Insa nu se poate asa, si de aceea lucrez si ma lupt sa le trimite inapoi acum, in prezent. Daca nu rezolvi cu trecutul, prezentul e schilodit iar viitorul (aproape) mort. Si demersul meu este o prelungire a acestei scrutinizari a trecutului, dar il doresc si in prezent (cu efecte vizibile in prezent), priviind spre viitor. Consider ca e necesar, pentru ca altfel trecutul si viitorul se imbina intr-o invalmasire si continuitate nedorita. Dar poate ca nu e timpul…Poate ne mai trebuie alti 20 de ani si atunci generatiile ce vor veni se vor uita la prezentul nostru si sa fie si atunci nevoie de „rascumparare”

        In al doilea rand, pledoaria mea nu era pentru libertinism, sau libertism. Nici pentru convervatorism, sau legalism. Eu sunt o persoana libera in Hristos si eliberata de Hristos. Asa ca daca doriti sa specific, pentru aceasta pledez, in acest context. Si asa cum ziceati, aici nu este locul petrivit pentru a raspunde mai pe larg comentariului dvs., si sunt sigura ca aveti si dvs. un raspuns la acest raspuns (daca se intampla sa il cititi) de aceea ma opresc aici, si poate vom dialoga in alt loc si timp.

        Pana atunci: Har tuturor in rascumpararea trecutului si a memoriei.

  13. Cristurean@comcast.net zice:

    Apreciez din toata inima curajul fratilor pastori care au semnat declaratia.Pentru faptul ca a-ti demonstrat maturitate si responsabilitate zic ca Domnul sa va binecuvinteze.

  14. Cornel Bucur zice:

    Frumos, foarte frumos.

    „Ochii Domnului sînt peste cei fara prihana, si urechile Lui iau aminte la strigatele lor. Domnul Îsi întoarce Fata împotriva celor rai, ca sa le stearga pomenirea de pe pamînt.” (Psa 34:15-16)

    Intr-un fel prin acest gest „urechile Lui” au luat aminte la strigatele si rugaciunile celor care au suferit in timpul regimului comunist.
    ECCLESIA SEMPER REFORMADA EST

  15. Ionut Dura zice:

    bravo lor! Era necesara o astfel de declaratie. Speram ca si in Romania sa se vada ca se doreste curatia, transparenta si pocainta.

  16. Valentin L. zice:

    Intr-adevar, iata un eveniment in premiera!
    Astept (am) o reactie similara si in Romania.

  17. Joldes Ioan- pastor penticostal zice:

    Daca nu ar fi aparut RM cand am fi avut o astfel de declaratie din partea acestor frati pastori?
    Si daca ar fi intarziat, de ce ar fi intarziat?

    • „Daca nu ar fi aparut RM cand am fi avut o astfel de declaratie din partea acestor frati pastori?”
      NICIODATA, pentru ca (si vorbesc in dreptul meu):
      – niciodata nu mi-am inchipuit adancimea colaborarii. Eu mi-o imaginam cam asa: „Cioc, cioc, cioc! la usa fratelui de la cult. -Da, cine e? – Eu, tov. Tartacoci! Se poate? – Da, poftiti domnu’… luati loc. Cu ce va pot ajuta… – Pai, tovarasu’, uite, la deal, e unii bre care sa roaga pana la 12 noaptea, striga, deranjeaza, avem plangeri, tin copiii toata noaptea la rugaciuni, a doua zi nu sa face planu’ la agricultura si doarme copiii in clase! Iar la vale dincolo, unu merge din sat in sat, predica prooroceste, sa pocaiesc oamenii nu mai intra in colectiv… – Bine domnu’ uite las’ ca vedem ce facem” A doua zi, pas, pas la frati si: „Fiti mai si voi mai atenti, c-a venit ala la mine si va reclama. Mai incet si voi, si nu mai stati chiar toata noaptea… s.a.m.d.”
      Dar ca sa cred ca „fratii” au semnat „angajament de colaborare” cu „securitatea” si au luat bani pe „notele informative” ca s-au vandut chiar unii pe altii ei, de-acolo de sus, asta n-as fi crezut-o daca nu citeam „negru pe alb”!

      „Si daca ar fi intarziat, de ce ar fi intarziat?”
      A intarziat deja prea mult!
      Si daca ar mai fi intarziat, era acelasi lucru: IGNORANTA si lipsa dovezilor, care pe noi ne-a facut sa stam „cuminti” iar pe ei i-a facut sa stea „linistiti”.
      PANA ACUM…

  18. Eugen Iordache zice:

    Felicitari pentru aceasta initiativa!
    Nu inteleg de ce aceste persoane au fost in slujba securitatii!? Poate nu si-au inteles chemarea si nici slujirea.
    Astept sa se intample si in Romania acelasi lucru.

    • Stefania Balaceanu zice:

      Nu trebuie sa citesti carti ca sa intelegi de ce unii au dat si semnat declaratii. Trebuie doar sa stii putin care este firea omului si putina istorie. E raspunsul uman etern: frica si instinctul de auto-conservare si auto-protectie, sau setea dupa pozitii si privilegiile ce le revin, sau….adagati voi altele reactii care sunt „normale.” „Anormal” este sa alegi suferinta si consecintele dureroase ale respingerii „normalitatii.”

      Nu vezi ca este „normal” sa ascunzi adevarul dureros? „Anormal” e sa il declari, mai ales unei lumi intregi care este cu ochii tinta pe tine; si mai ales cand ani intregi ai scapat teafar si ai prosperat sub aripa minciunii.

      E „normal” sa nu te recunosti in fata tuturor ca ai pacatuit si sa te pocaiesti public. „Anormal” e sa te smeresti, sa te recunosti, sa renunti la acele privilegii in care te lafai de ani de zile, si sa te pocaiesti.

      E „normal” sa incerci sa te aperi si sa ameninti ca ii dai in judecata pe „calomniatorii” care indraznesc sa te „deconspire” si sa vorbeasca adevarul. „Anormal” este sa te fi pocait si sa declari un-om-care-are-nevoie-de-har inainte ca cineva sa dovedeasca neadevarul in care te ascunzi si pe care il propagi.

      „Normal” este sa judecam: „Cum de au putut face ei asta?” „Anormal” este sa te intrebi: „Eu cum as fi reactionat, ce as fi facut eu daca eram in acea situatie?” Sa nu se inteleaga ca vanzatorii si turnatorii au scuze pentru ceea ce au facut din cauza ca au fost fortati de securisti. Pentru ca o alta intrebare se ridica: „Cum de acei putini oameni care au fost si ei fortati si inca torurati, nu au dat declaratii si nu au vandut fratii, ci au ales mai degraba sa isi piarda pozitia de pastori, sa fie batuti, pusi in inchisoare, toruturati, deposedati de orice bunuri ar fi detinut, luati de langa familie si prieteni, familia hartuita, si in plus denigrati in fata lumii ca „tradatori ai poporului, dizidenti, sectanti, s.a.m.d.”
      (N.B. Folosirea persoanei a doua singular este doar cu scop retoric.)

  19. Dorin Pele zice:

    Practici comuniste in “Bisericile noastre”
    Intr-un comentariu recent spuneam despre actul semnarii Declaratiei Consiliului Pastoral al Conventiei ca este un act cu adevarat istoric si ca toti pastorii care au semnat declaratia merita toate aprecierile. Dar “cu o floare nu se face primavara” Dupa cum bine stim, noi romanii suntem foarte buni la declaratii , promisiuni, acte si evenimente. Dupa cum zice si zicala: “teoria ca teoria dar practia ne omoara”. De asemenea am spus ca astept sa inceapa procesul practic de reformare a Bisericilor romanesti, ca astept sa vad ca lucratorii din fiecare Biserica vor veni in fata membrilor cu masuri ferme de eliminare a practicilor comuniste paguboase si nebiblice.
    Asa cum spunea si fratele Petrica Lascau, de curand, ca ideologia comunista s-a „infiltrat in teologia , practica si comportamentul nostru”. Dar acest lucru nu s-a intamplat dintr-o data ci incetul cu incetul. Ne-a infasurat asa de lesne ca nici nu ne mai dam seama si continuam sa „aram brazda” Evangheliei cu unelte de la vechiul C.A.P.(Cooperativa Agricola de Productie) si cu metode invatate „pe linie de partid”. Pentru ca pentru unii , aceste practici sunt greu de identificat, m-am gandit sa le vin in ajutor cu cateva exemple:
    – Unele predici semana foarte mult cu „cuvantarile de la tribuna partidului”. Nu a-ti observat ca sunt un tip de predicatori care isi schimba vocea cand predica si ne tine numai in sloganuri pana le epuizeaza si apoi le ia de la inceput ?
    – Adunarile Generale din Bisericile noastre seamana adeseori cu Adunarile de Partid. Suspusii cuvanteaza asa de mult incat nu mai ramane timp prea mult pentru „restul”. Ce sa mai vorbim de propuneri sau critici,… Domne fereste! Totul trebuie sa fie perfect, ca doar „productia la hectar a crescut in fiecare an”
    – Aproape ca nu exista dreptul la replica, ca doar „proletarul” trebuie sa taca din gura si sa asculte devenind astfel „iubit ascultator”. Se urmareste adeseori anihilarea oricarei forme de opozitie sau daca exista, a altor pareri. Acestea sunt vazute ca atentate la adresa conducerii.
    – Relatiile celor din conducere cu ceilalti membri seamana adeseori cu cea dintre sefi si subalterni.
    – „Programul” pe care tot il impodobim ca pe un Pom de Craciun ni s-a impus tot de comunisti ca o forma de distragere a atentiei de la o inchinare adevarata. Tocmai de aceea avem nevoie de fotolii in Biserica ca doar avem „Programe frumoase”. Ne ridicam in picioare la „foc automat” cand ies predicatorii in fata, dar ne asezam comozi in fotolii cand se prezinta Dumnezeu la inchinare. Ba mai mult, a ajuns sa ne deranjeze inchinarea prin cantare si rugaciune pentru ca tine prea mult si astfel apelam la urmatorul „punct in Program”.
    – Scoaterea sau anihilarea darurilor Duhului Sfant in numele „ordinii si randuielii”
    – Domnia monopolista a unei singure persoane, de regula pastorul sau unul „de bani gata”, sau a unei grupari care de regula sunt neamuri. Tomai de aceea s-a ajuns la un sistem centralizat de conducere care controleaza „tot ce misca-n tara aceasta, raul , ramul”.
    – slujbele sunt privite de multi ca fiind functii care te face sef.
    – Organizarea si Funcionarea Bisericii este dupa un sablon si nu in functie de darurile spirituale pe care le-a pus Dumnezeu in acea Biserica.
    – Lipsa de transparenta este tot o boala cu care am fost contaminati de comunisti.
    – La fel ni s-a trasmis si modelul de manipulare si dezinformare a membrilor. Acesta il vedem prezent adeseori in „Bisericile noastre”in special „in pragul alegerilor”.
    – Nepotismul si privilegii pentru elita Bisericii.
    – Cuvinte ca : Proces Verbal , Colecta, Comitet, Congres , etc sunt imprumutate tot din vechiul regim.
    Ar mai fi si altele, dar eu ma opresc aici cu speranta ca va veni vremea cand ne vom putea lepada de ele pentru todeauna. Asa sa ne ajute Bunul Dumnezeu.

    Dorin Pele,
    21 septembrie 2010

  20. Chris Marshall zice:

    Cand o sa se descopere si coruptia din Chuch of God, unele organizați si misiuni sau descoperit nimicitia pastorilor( Benny Hinn) si alți când o sa se vadă cu adevărat ca pasim pe urmele apostolului Pavel, vorbesc in special la pastori, când pastori or sa fie pastori cu adevărat, sa slujeasca nu sa i se slujeasca, când o sa ajungem sa trăim ca si frați? Când ?când? Când
    Când in bisericile noastre o sa fie transparenta financiară ?
    Când in bisericile noastre nu o sa mai fi privit, de pastori, de sus in jos?
    Când pastori noștri o sa vorbească o singura limba cu un singur înțeles nu cu doua?
    Când pastori noștri or sa plece sa caute oaia pierdută si ratacita lasand pe cele 99?
    Când pastori noștri vor spune adevarul si numai adevarul?
    NICIODATA

    • Chris Marshall zice:

      Sorry for my spell : CHURCH

    • David Damian zice:

      Draga Chris:

      Asi dori sa iti critic putin pesimismul, dar privind la istoria omeniri e greu sa argumentez ca ne vom comporta asa cum iti doresti tu aici pe pamint inainte de venirea imparatii cerurilor. Desigur, aspiram la perfectiune, deoarece creatorul nostru este perfect. Ma bucur nespus de mult sa vad ca esti condus de simturi care eleveaza spiritul. Aici pe blogul acesta uni celebram dezvaluirile intirziate a unui trecut intunecat si o facem in libertate. Uni , asa cum esti tu , au curajul sa puna intrebari directe si taioase. Desi nu am nici un studiu care sa indice daca sau nu noi cei de azi suntem mai buni ca cei de atunci, ce stiu este ca noi avem microfonul acum si putem spune orice stiind ca vom fii si noi la rindul nostru analizati de posteritate. Au fost si atunci ca si acum persoane care au renuntat la siguranta zilei pentru credinta lor, apoi au fost oportunisti, au fost informatori de toate felurile voluntari sau constrinsi. Pentru ei riscul si rasplata au fost mai usor de deslusit. Astazi e mult mai greu sa poti diferentia lupii de oi si pragul care ii separa pe cei sinceri de cei rai greu de definit. Asadar ma abtin si nu te voi critica pentru ca simturile ma indeamna sa cred ca raspunsul tau este corect.

  21. Chris zice:

    Nimic fără de Dumnezeu

  22. felicitari turutoe pastorilor pentru curaj

  23. Dorin Pele zice:

    „Nu credeti ca ar fi bine ca Vasilica sa afiseze un mesaj separat in care sa permita tuturor sa-si spuna parerea pe subiectul abordat de Dorin?

    Discutia aceasta i-ar ajuta mult pe pastorii care ar dori sa ia in considerare provocarea CRPC de la punctul 1.”
    Sunt de acord cu tine Oli, dar din pacate prea multi vorbesc doar pe la „colturi de strada” si nu au curajul sa se exprime liber pe aceasta tema. Aceasta se datoreaza ,in primul rand, faptului ca in Bisericile noastre „aproape ca nu exista dreptul la replica, ca doar “proletarul” trebuie sa taca din gura si sa asculte devenind astfel “iubit ascultator”. Se urmareste adeseori anihilarea oricarei forme de opozitie sau daca exista, a altor pareri. Acestea sunt vazute ca atentate la adresa conducerii.”
    Apoi, datorita lipsei de „coloana vertebrala” a acestor „comentatori ambulanti” multe astfel de initiative mor „in fasa”. Sa ne rugam lui Dumnezeu sa ridice o noua generatie de slujitori care sa fie pe placul lui Dumnezeu si din „sperietori de turme” sa devina modele demne de urmat care sa poate zice fara retinere :”Calcati pe urmele mele, intrucat si eu calc pe urmele lui Hristos”

    • Am avut intenția să lansez un post separat în care să discutăm despre subiectul propus de tine, și anume efectele comunismului, dar uite că nu am avut timpul necesar să fac și aceasta. Mă bucur că voi ați preluat multe inițiative și le-ați dus mai departe.

  24. Pingback: Adventistii si modelul penticostal « Re-membering

  25. Pingback: Rascumpararea memoriei determina cultul penticostal sa ia in considerare realitatea din dosarele Securitatii « Istorie Evanghelica

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s