O nouă rezoluție a CRPC

REZOLUȚIE

Adunarea Generală a Comunităţii Regionale Penticostale Constanţa, întrunită în data de 4 septembrie 2010 la Galaţi, a adoptat următoarea rezoluţie:

Având în vedere faptul că în urmă cu 4 ani CRPC a adresat Congresului Cultului Penticostal o rezoluţie care nu a primit niciun fel de răspuns până în prezent, ne adresăm astăzi din nou Congresului Cultului Penticostal care va avea loc la Bistriţa în 9 noiembrie 2010.

Suntem în punctul în care realităţile istorice făcute publice ne silesc să fim oneşti cu privire la trecutul mişcării penticostale din România în perioada comunistă. Chemăm aşadar Cultul Penticostal din România să analizeze şi să voteze următoarele propuneri:

  1. Înfiinţarea unei comisii la nivelul cultului care să analizeze impactul pe care comunismul l-a avut asupra formării şi dezvoltării Cultului Penticostal.
  2. Asumarea trecutului printr-o declaraţie publică, urmată de o pocăinţă publică. Considerăm că declararea unui post la nivel naţional ar fi cea mai bună reacţie imediată faţă de trecutul împovărător.
  3. Înfiinţarea unei comisii care să analizeze fiecare caz de colaborare cu Securitatea comunistă. Toţi pastorii din Cultul Penticostal să fie obligaţi să depună la această comisie o declaraţie notarială pe proprie răspundere că nu au avut angajament cu Securitatea, nu au dat informaţii la Securitate şi să îşi dea acordul pentru a fi verificaţi la CNSAS, iar rezultatele verificării să fie comunicate acestei comisii. Cei care refuză să facă astfel să îşi piardă dreptul de a sluji în bisericile penticostale.
  4. Reconsiderarea, în lumina Bibliei, a relaţiilor cu Statul şi implicarea în politică.
  5. Pentru a face posibilă reformarea instituției Cultului Penticostal și pentru crearea unui mediu sănătos în implementarea acestor măsuri, este necesară limitarea imediată a numărului de mandate în conducerea executivă a Cultului Penticostal la maxim două mandate succesive. Totodată, propunem ca fiecare dintre candidații desemnați la funcțiile executive la nivel central să prezinte în data alegerilor viziunea pe care o are pentru Cultul Penticostal.

Adoptată în Adunarea Generală a Comunităţii Regionale Penticostale Constanţa, la 4 septembrie 2010, în Galați.

păstor, Mihai Dumitraşcu, Preşedinte

păstor, Vasilică Croitor, Vicepreşedinte

păstor, Aurel Dumitraş, Secretar

păstor, Ion Chiriţă

păstor, Dorel Toma

păstor, Daniel Buzatu

păstor, Flaviu Coman

păstor, Daniel Bote

păstor, Eugen Iordache

Reclame
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

67 de răspunsuri la O nouă rezoluție a CRPC

  1. Lucian Oniga zice:

    Probabil ca la Congres se va hotara formarea unei comisii care sa analizeze Rezolutia voastra pt. inca 4 ani. Iar in 2014 comisia va iesi la pensie. Va doresc indelunga rabdare! 😦

  2. Vasile Gabrian zice:

    Oli, scenariul tau, mai in gluma, mai in serios, are multe sanse sa se materializeze. Exista precedente. Dar cred ca depinde acum de noi toti sa ne unim, in primul rand in rugaciune, si apoi si in sustinerea acestui demers.
    Felicitari CRPC!

  3. Pingback: Necesitatea înfiinţării unei comisii care să analizeze impactul pe care comunismul l-a avut asupra formării şi dezvoltării Cultului Penticostal « Istorie Evanghelica

  4. petruburac zice:

    Doamne ajuta!

    Ma bucur pentru Comunitatea Regionala Penticostala Constanta.
    Ne oferiti un exemplu de viata sincera cu Dumnezeu si un mod de exprimare obiectiv ci corect in raport cu societatea.

  5. Joldes Ioan- pastor penticostal zice:

    Tot nu inteleg de ce nu ati avut rabdare cu RM pana la Congres si sa mai fi incercat cu aceasta rezolutie inainte de a lansa RM (daca ar mai fi fost nevoie).

    • Dragă Ioan, o să îți dai seama după ce vei citi o viitoare postare a mea.

    • daniel vaduva zice:

      Sa mai astepte pana la congres???????
      Nu sti ca o nadejde amanata imbolnaveste sufletul?
      De douazeci de ani biserica asteapta (sa nu spun ca si DUMNEZEU asteapta) marturisirea celeor ce „predica marturisirea pacatelor” …….. si ei vin in fata cu discursuri lacrimogene de genul ” nu-i judecati pe cei ce au colaborat cu securitatea ca din dragoste pentru frati (pentru cei vanduti) au imbracat ei haina neagra a securitatii. De cel putin 5 ani se cere pastorilor sa recunoasca colaborarea lor cu securitatea (daca au colaborat).

  6. DRAGO zice:

    Prin lansarea NOII REZOLUTII a CRPC asistam realmente la ADANCIREA DIVERGENTELOR intre -VECHEA GARDA formata din MARII SI GREII CORIFEI ce tin cu PUTERE „haturile” si NOUA GENERATIE constituita din UCENICII pregatiti de acesti CORIFEI, dar care nu se mai IMPACA cu TRAIREA DUALA SI DUPLICITARA a INAINTASILOR LOR.
    Mergand in directia aceasta s-ar putea – ca actiunea in derulare-sa se finalizeze cu O SCHISMA intre Nord,Nord VEST si Sud,SudEst a Romaniei pe linia credintei Penticostale…Ar fi posibil..?

    • Scenarii fanteziste se pot scrie non-stop. Însă dacă vreți să știți ce este această rezoluție, mai citiți-o o dată și veți vedea că ea reflectă niște deziderate normale și morale după o vreme în care istoria noastră a fost ținută sub obroc iar efectele comunismului au fost ignorate.
      Nu cred că rezoluția ar putea să ducă la o schismă!

    • Vaisamar zice:

      Şi Nord-Estul unde se plasează faţă de această presupusă falie?
      .
      Constat cu uimire că multă lumea se alarmează acum la gândul că am putea avea o schismă. Eu întreb: faptul că cina Domnului se ia cu vin de către unii şi cu must de către alţii nu ar fi fost motiv de schismă, vreme de 20 de ani, după Revoluţie? Dar faptul că unii consideră spălarea picioarelor un sacrament, iar alţii nu o practică? Ăsta n-a fost suficient motiv pentru a crea o schismă? Ce vreau să spun cu asta: că diferenţe şi divergenţe au existat în Cult încă de la recunoaşterea lui legală în 1948. Şi că o eventuală schismă va rezulta nu din cauza acestei rezoluţii, ci pentru că oamenii au găsit în sfârşit un pretext convenabil pentru a face o ruptură. Cine voia o schismă, nu trebuia să aştepte 20 de ani. O putea realiza „cu motiv” imediat după Revoluţie. Este incorect să atribuim acestei rezoluţii o schismă care, dacă va veni, va avea în substrat cu totul alte motivaţii. Cel mult, rezoluţia va putea fi folosită de schismatici ca pretext. Dar câte lucruri n-ar putea servi ca pretext, pentru cel care ţine morţiş să creeze o ruptură?!…
      .
      În altă ordine de idei, penticostalismul este prin definiţie o mişcare neomogenă. Nu suntem ca adventiştii, un monolit centralizat. Dar diversitatea din sânul penticostalismului nu trebuie să însemne în mod necesar o schismă. Şablonarea şi uniformizarea nu trebuie să devină marca noastră ca mişcare. Putem trăi şi cu ideea că Dumnezeu are feluri diferite de a lucra şi că, dincolo de aceste diferenţe, putem colabora în dragoste.

      • vasile gabrian zice:

        Dupa cum se poate vedea cu usurinta de la lansarea acestui blog, dar mai ales dupa lansarea cartii, sunt putini cei care reusesc sa vada intregul demers inceput de RM. Prin urmare, din pacate, pentru multi e mai simplu sa arunce petarde fumigene, cu schisma, cu deconspirarea, cu intinarea memoriei etc. Cat despre analizarea miscarii penticostale prin prisma teologiei si a practicii liturgice, tare ma tem ca nu prea se inghesuie multi.

      • Virgil C zice:

        Emanuel, ai putea detalia un pic expresia „adventiştii, un monolit centralizat”?
        Stii cumva daca exista si la ei aceast fenomen de faramitare care, as putea spune, caracterizeaza miscarea penticostala?

  7. Pingback: Comunitatea Regională Constanţa creşte miza Congresului din 9 nov. « Methoughts, mefeats and medefeats

  8. Contac Dana zice:

    Domnule Croitor,

    Nu am putea „anexa” si o petitie acestei rezolutii? Sunt sigura ca sunt foarte multi penticostali care o vor semna.

    Felicitari!

  9. Viorel G. zice:

    Avand in vedere ca la inceput a fost CUVANTUL , intreb si eu ,daca pentru voi ca pastori declaratia notariala este mai tare decat cuvantul dat (spus in fata oricui vreti voi ) pentru ca oricum se inregistreaza intr-o” baza” unde nu exista acces de modificare si care are o siguranta de pastrare pentru o analiza (judecata) dreapta !!!

    • O declarație notarială are rostul evitării oricăror ambiguități. La Congresul de la Timișoara, au luat cuvântul toți consilierii prezenți, fiecare a spus ce a vrut, a formulat cum a vrut, nimeni nu a consemnat, iar până astăzi lumea se întreabă ce s-a întâmplat acolo. Nu are rost să ne jucăm de-a declarațiile. Iar ca să vă răspund după formularea dumneavoastră, e adevărat că la început a fost Cuvântul, dar Dumnezeu a adeverit Cuvântul. Asta sugerăm și noi, oamenii să-și dea cuvântul și să-l și adeverească (notarizeze).

  10. Ionut Dura zice:

    Foarte corect si pertinent ceea ce s-a cerut in rezolutie. Speram sa aiba efectul scontat daca obrazul nu s-a facut prea gros. Lucrurile trebuie rezolvate nu pentru ca vrem asta si ca ne place, ci pentru ca e necesar si constiinta si bunul simt ne-o cer.

  11. Tim zice:

    Dupa asa de mult timp de la aparitia cestor dezvaluiri la adresa celor care au slujit in cadrul bisericilor penticostale,pe mine personal ma bate un gind.!Oare unde sunt acei vestitori ai evangheliei care de peste 35 de ani,de cind ii ascult si am inceput sa-i inteleg,ce ne predicau dreptatea,adevarul,calea dreapta .Poate cred ca si de data asta timpul v-a fi un bun aliat.Sau urmeaza instructiunile presedintelui ca sa poata ramine in functii pt ca pt ei doar aceasta conteaza.Nu m-ar mira daca dupa 9 noiembrie vom citii un comunicat al cultului prin care ni se aduce la cunostinta ca „CRPC”este exclusa din CULT!? DOMNUL sa va sprijineasca in continuare.

  12. Vaisamar zice:

    @Virgil C. Există şi la adventişti grupuri reformiste, dar gruparea principală este foarte centralizată şi totodată unitară sub raportul doctrinei. Când se introduce o prevedere în statut, ea se aplică de sus până jos. Ca să vă daţi seama de ce am folosit expresia „monolit centralizat” e suficient să vă uitaţi la http://www.adventist.ro. Acest site concentrează informaţii despre toate organizaţiile adventiste.
    .
    Citez de pe site-ul lor informaţii despre organizare:
    Organizarea Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea este de tip reprezentativ. O astfel de forma de organizare bisericeasca recunoaste autoritatea cu care sunt investiti credinciosii, actionand de la nivelul inferior catre cel superior, autoritatea si responsabilitatea conducerii derivand chiar din acest corp electoral. Responsabilitatile executive sunt delegate institutiilor reprezentative si conducatorilor.

    Forma de conducere reprezentativa adoptata de Biserica Adventista este structurata pe patru niveluri, de la membru la organizatia mondiala:

    1) Biserica locala este un grup organizat de credinciosi
    2) Conferinta locala este un grup organizat de biserici dintr-un anumit teritoriu
    3) Uniunea de conferinte este un grup de conferinte in cadrul unei tari
    4) Conferinta Generala, sau structura globala, reprezinta Biserica Adventista ca si organizatie mondiala prin intermediul uniunilor. Uniunile sunt elementele constituente ale Conferintei Generale care trimit delegati la sesiunea sa.

    Organizatia la nivel global este impartita in regiuni administrative. In prezent biserica are 13 diviziuni complet operationale, stabilite si functionand ca sectiuni ale Conferintei Generale.

    Conferinta Generala reprezinta biserica mondiala si constituie, atunci cand este in sesiune, impreuna cu delegati din intreaga lume (asa cum se intampla la fiecare cinci ani), cea mai inalta autoritate a organizatiei bisericii.

    Referință online: http://www.adventist.ro/index/organizare/structura/organizare-reprezentativa.html#ixzz0zgpL7kdD
    Informează-te de la Sursă: Site-ul oficial al Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea
    .
    Adventiştii au la fiecare cinci ani o conferinţă generală care este cea mai înaltă autoritate a organizaţiei bisericii. Mai sunt multe alte aspecte care pot fi descoperite cu ajutorul site-lui mai sus menţionat.

    • Virgil C zice:

      Multumesc pentru raspunsul rapid.
      Dilema mea este insa de alta natura. Cum se face ca penticostalii nu reusesc sa stea impreuna? In Romania, comunistii au fost lantul care i-a tinut intr-o singura organizatie, dar, cum au reusit sa iasa dincolo de granite, s-au impartit in o mie si una de grupulete. Daca cineva s-ar aventura sa scrie istoria bisericilor romane din Germania, cred ca ar ajunge la balamuc. Biserici care s-au despartit, apoi una din grupari s-a mai divizat odata apoi una din acestea s-a unit cu alta, apoi iar s-au divizat, si tot asa la infinit.
      Are cineva idee care ar fi factorul care ar elimina aceste divizari?
      Mi-ar place asa de mult sa se spuna: „penticostalii, un monolit”!

      • Alin Cristea zice:

        În legătură cu solidaritatea evanghelică (sau doar penticostală) trebuie să avem în vedere natura mișcării evanghelice.

        Spre deosebire de bisericile istorice, la evanghelici nu există, teoretic, ierarhie.

        Biserica locală este, la evanghelici, un concept fundamental și un vector dinamic al organismului eclesial de tip neoprotestant.

        Spre deosebire de bisericile istorice, o biserică locală nu trebuie să aștepte aprobări ierarhice sau fonduri „de la centru” pentru a iniția și dezvolta proiecte locale.

        Așadar, să avem în considerare acest aspect, la evanghelici, al dinamicii bisericii locale.

        DE CE să fie împreună penticostalii? Sau evanghelicii?

        Ce înțelegem prin a sta împreună?

        În ultimii ani am deplîns public lipsa de solidaritate a evanghelicilor români, observînd faptul că doar cînd vin în vizită personalități din lumea evanghelică occidentală (Josh McDowell, Franklin Graham, Ravi Zacharias) evanghelicii români sînt obligați să conlucreze pentru reușita unor proiecte de anvergură.

        Pe de altă parte însă, nu cred că trebuie ca penticostalii sau alt grup confesional să fie un monolit. Chiar m-ar îngrijora centralismul la confesiunile neo-protestante.

        Fenomene precum studiul „Istoria Binecuvîntării” al lui Beniamin Fărăgău (Cluj) sau Mișcarea Cireșarii (Beiuș) nu au apărut într-un… monolit confesional, ci pe plan local.

      • Vaisamar zice:

        Virgil,
        Deja Alin a explicat parţial ceea ce aş fi avut de gând să spun eu. Penticostalii nu reuşesc să stea împreună fiindcă mişcarea penticostală, prin natura ei a fost mozaicată. Există numeroase grupări penticostale, apărute în paralel, fără a fi în legătură cu un centru. Situaţia are avantaje şi dezavantaje. Între avantaje se numără dinamismul mişcării, între dezavantaje se numără incapacitatea de a gestiona proiecte şi acţiuni de anvergură, care au nevoie de continuitate (un post tv, de pildă).
        .
        Când mă uit la catolici, de pildă, constat cu surprindere că au capacitatea formidabilă de a menţine comunităţi foarte diverse împreună. Chiar şi penticostalii catolici au fost ţinuţi în Biserică, şi au un cardinal al lor. O cunoştinţă de-a mea (catolică) îmi povestea de întâlnirile penticostalilor catolici din Belgia: iezuiţi tobă de carte şi filiformi în urma exerciţiilor spirituale făceau rugăciuni pentru vindecare şi vorbeau în limbi. (Şi David Wilkerson spunea într-o predică de faptul că a avut iezuiţi la conferinţele lui din Polonia. Iezuiţi glosolalici… 🙂 )
        .
        Cred că fragmentarea vine şi din faptul că oamenii sunt miopi la propria istorie. Dacă nu vezi prea bine de unde vii şi unde mergi, poţi foarte uşor să ajungi să consideri că propria pătrăţică în care te învârţi este arealul exclusiv al lucrării Duhului Sfânt. Or, Duhul Sfânt nu lucrează exclusiv în pătrăţelele noastre bine delimitate. De fapt, uneori mă întreb dacă lucrează „at all” în pătrăţele bine delimitate…
        .
        Să nu uităm şi de gena românească a dihoniei. Asta complică şi mai rău lucrurile. Nu ştiu cu ce se tratează această genă (sau dacă e tratabilă). Mă tem că problema acestei gene se rezolvă cu dispariţia ei. 🙂
        .
        Nu cred că trebuie să devenim un monolit pentru a sta împreună. Cum spuneam mai sus, catolicii nu sunt un monolit. Sunt cea mai mozaicată biserică. Au zeci de ordine monahale care s-au ciondănit toată vremea în istorie. Numai că ciondăneala n-a fost schismatică.

  13. Vaisamar zice:

    Însuşi faptul că există un site oficial, vocea autorizată a Bisericii Adventiste de Ziua a Şaptea, ilustrează bine organizarea (şi eficienţa mediatică) a acestei mişcări.

  14. daniela zice:

    Analizand ceea ce in ultima vreme se intampla pe acest blog, realizez ca,Dzeu a ingaduit pt cei care spun ca sunt ai Lui ,inca un timp in care sa ne intoarcem cu fata spre El,cum s-ar spune inca o sansa,..vom profita de ea??sau ne vom sustine faptele cu argumente care nu stiu eu ce valoare vor avea in ochii lui Dzeu…in fata oamenilor gasim scuze…dar inaintea Celui ce vede totul ..o secunda lasati sa patrunda in duhul vostru Lumina de sus…sa vedem grozavia a ceea ce se intampla..si sa ne intrebam..a cui lucrare o facem?pe cine aparam ,pe cine acuzam,..Ceea ce a adus aceasta carte,asa cum m-am gandit cand am auzit doar despre ea fara sa o fi citit (acu am citit-o ,nu integral,citesc) va cerne poporul lui Dzeu..ne asteptam la prigoana,sa fim dati la fiare…dar ma tem ca cea mai mare prigoana pt unii va fi sa recunoasca adevarul….si din nou lepadarea de credinta…nu Te cunosc,nu stiu cine Esti…cata durere!!incotro ne indreptam fratilor??Oare mai este mult pana vine El??:((

  15. Stefania Balaceanu zice:

    Intrebari:
    Cine va face parte din comisia ce va desemna/alege aceste comisii? Cine vor fi cei care vor face parte din ele? Pe baza caror criterii?
    Comentezi si dezvolti punctul 4., te rog?
    La punctul 5., „viziunea” e un fel de promisiuni electorale? Glumesc 🙂
    Tot am citit aici pe blog despre reformarea cultului si inteleg, daca nu gresesc, ca aceasta rezolutie este parte a acestui demers. Se vor formula si punctele6., 7., etc.? Adica: sunt/vor fi luate in vizor si alte domenii?

    • Cred că discutarea acestor puncte trebuie să aibă loc pe mai multe paliere, dacă vrem cu adevărat să găsim soluțiile optime. Ar fi de dorit ca bisericile locale să le ia în discuție, teologii, conferințele pastorale etc. Dacă aș fi detaliat în carte ce înțeleg eu prin „Reforma instituțională”, de exemplu, atunci toți ar fi sărit în sus că vreau să impun eu o anumită formă sau structură. Deși am opiniile mele destul de clare în aceste domenii, cred că este de bun-simț să pledez pentru formarea unei platforme pe care toți să dialogăm și să decidem ce este mai bine.
      Cu privire la prezentarea viziunii, chiar cu riscul de a se înțelege prin aceasta o campanie electorală, susțin că este absolut necesar să știm ce vor aspiranții la aceste funcții. Biblia spune că este bine dacă cineva „râvnește” să fie episcop, dar, totuși, îi cere anumite calități. Cred că pentru vremurile de acum este necesar să avem lideri care își asumă actul conducerii și care sunt în stare să creioneze clar o viziune care să ofere răspunsuri la problemele Cultului Penticostal.

  16. Paul zice:

    Dragi frati din CRPC ,

    Salut si eu aceasta decizie a CRPC , adresata congresului Cultului Penticostal din Romania. Subscriu si eu ca si credincios penticostal rezolutiei dvs.Propunerile dvs catre congres sunt, din punct de vedere al contextului pe care-l traim , normale si binevenite ! Congresul Cultului Penticostal , nu poate ( si nu are cum !) sa ignore o asemenea rezolutie , venita din partea unor slujitori ai CPR , si va trebui sa o cuprinda pe ordinea de zi , pentru a fi dezbatuta . Aprobarea sau respingerea ei ,de catre congresul CP din Romania , ne va arata foarte clar de data aceasta , situatia prezenta din CP din Romania.Dumnezeu sa va binecuvanteze si sa va intareasca ! Am si eu o propunere , credeti ca ar fi oportun in momentul de fata sa initiem un referendum national penticostal si sa vedem cum voteaza penticostalii din Romania aceasta rezolutie a dvs ? Si cred ca un referendum national penticostal, nu are cum sa fie ignorat ! Trebuie cumva sa sondam opinia penticostalilor din Romania !;)

  17. ati risca sa faceti acelasi lucru, declaratii, excludere, etc. cu cei aflati sub acoperire acum? just in case…

  18. Gherghel Virgil zice:

    Buna rezolutia, dar cred ca pentru a se produce o schimbare in bine la nivelul cultului penticostal este nevoie sa fie publicate numele slujitorilor in viata care au colaborat cu securitatea. Nu are sens sa se astepte minuni de la diverse comisii. O vorba din popor spune ca atunci cand vrei sa ingropi un lucru formezi o comisie. Fratilor care aveti dovezi cu privire la slujitori care au colaborat cu securitatea, faceti publica lista. Daca 20 de ani nu au reusit sa se recunoasca si sa faca pasul in spate asteptam degeaba si o sa aflam despre ei in RM 666.

  19. ionutr zice:

    Declaratia de la Atlanta, ar ramane doar un moment istoric: „Ne spalam pe maini… noi nu suntem vinovati…” DACA nu v-a fi urmata de actiunile concrete descrise in aceasta rezolutie: „pocăinţă publică”, „post la nivel naţional”, „reconsiderarea relaţiilor cu Statul „, lideri cu viziune etc
    O vreme a alegerilor, o sansa de a ne pocaim si a ne intoarce de unde am cazut!

  20. IONEL ANDRUS zice:

    REZOLUTIA – COSTANTA

    ESTE O IDEE BUNA ACEASTA REZOLUTIE. NU INTELEG DE CE, CEI DIN CONDUCEREA CULTULUI NU AU ANALIZAT PROPUNEREA VOASTRA PREZENTATA IN URMA CU 4 ANI ?
    PROBABIL NU AU CREZUT CA CINEVA MAI ,, JOS ” SITUAT IN IERARHIA PENTICOSTALA AR PUTEA SA AIBA ACCES LA DOSARE FARA APROBAREA LOR, CARE DEFAPT NU AR FI EXISTAT VREODATA.
    CEI CARE NU AU NIMIC DE ASCUNS O SA FIE DE ACORD CU REZOLUTIA .
    MULTI O SA SPUNA CA NU AR FI BINE SA NU SE CREEZE DERAJ IN BISERICI !
    ESTE UN MOTIV, O SCUZA DUPA CARE SE ASCUND MULTI.
    PUNCTUL 3 SI 5 DIN REZOLUTIE DA FRISOANE MULTOR PASTORI. E BINE CA UNII PUTEM DISCUTA DESCHIS DESPRE ACESTE PROBLEME.
    NU TOT ASA LIBERI POT DISCUTA CEI DIN PORTLAND UNDE SA INSTALAT O FRICA GENERALA. DUPA CUM VEDETI NU MAI APAR COMENTARII DIN PORTLAND ASA MULTE SAU CU NUMELE COMPLECT,DACA NU SUNT PRO BOSS.
    AM DISCUTAT CU CINEVA DE ACOLO,CARE MI-A SPUS CA DACA DISCUTA PE BLOG SI NU ADUCE ELOGII MAI MARELUI,SE POATE TREZII CU INVITATIE LA COURT ( JUDECATORIE ) PENTRU CALOMNIE ! EVIDENT,CEL CRITICAT DE ACOLO PRIN AVOCAT FACE INVITATIA !
    OARE INCA MAI ARE INFLUENTA ASA MARE comunismul IN MINTEA UNORA MAI SUS PUSI ? !
    VA DORESC SUCCES LA GALATI.
    CU RESPECT,IONEL-RO.

    • Benza Samuel zice:

      Frate Ionel,

      Ma sperie atitudinea din Portland. Imi spunea cineva ieri la telefon ca o fost in America in vizita si o fost invitat si la fr. Niki Pop in Portland. Acolo la dansul in birou o vazut o poza cu Niki Pop si Iliescu, asta spune foarte mult. Nu te mai mira ca o fost decorat de Iliescu cu steaua Romaniei in grad de comandor impreuna cu inca 2 angajati de la SIE.

      Frate Niki Pop, de ce nu ati cerut lui Iliescu sa il decoreze si pe Wurmbrand sau altii care au suferit pentru credinta? Sau dumneavoastra ati primit pentru alte merite decoratia?

      Daca ajungi intr-un asemenea context sa iti aperi onoarea prin avocati, inseamna ca Dumnezeul tau o murit. General valabil pentru toti.

      Cea mai buna cale de aparare pentru fratele Niki Pop in situatia data era publicarea integrala a dosarului si constatarea CNSAS daca a avut sau nu colaborare cu Securitatea.

      Este exact ceea ce spunea Domnul Isus: Daca nu ma credeti pe mine, credeti macar pe Tatal, marturia Lui este valabila.

      Interviul dat ii exact in maniera lui Iliescu: sa nu intelegi nimic!

      Rezolutia de la CRPC sapa adanc la radacina, altfel nu ar avea valoare. Daca temelia ii asezata pe smecherie, viclenie, tot felul de lucruri murdare, care sunt o problema daca vin la lumina, atunci chemarea lui Dumnezeu la pocainta ii mai valabila ca oricand, nu numai pentru cei in cauza, ci pentru toata Biserica.

      Inclusiv pentru fratii afaceristi, pentru barfitori si alte asemenea exemple.

      Cartea RM arata cat se poate de clar: nici un lucru nu va ramanea ascuns: fie BUN – fie RAU.

      Judeca-te singur, ca sa nu fi judecat. O judecata dreapta presupune o evaluare corecta si justa a vinovatiei si luarea unor masuri potrivite cu vina gasita.

      Benza Samuel

  21. pete zice:

    andrus ce spui tu cu judecatoria e o gogomanie foarte mare ori de la tine ori de la presupusul prieten nu stau lucrurile chiar asa rau pe aici cum crede cineva cit pentru critici sa-u cam epuizat toate argumentele si asteptam sa vedem cum se vor rezolva lucrurile daca a fost rabdare pina acum de ce sa ne pripim si mai tirziu sa ne para rau de ce am facut sau vorbit DUMNEZEU va veghea ca aceasta lucrare sa se sfirseasca asa cum a hotarit EL nu cum am vrea noi sa fie cineva pedepsit sau exonerat totul este in mina Domnlui si va duce la bun sfirsit ori ca ne place sau nu aceasta lucrare

    • IONEL ANDRUS zice:

      PETE,

      ERA FRUMOS DACA STIAM SI EU CUM TE CHEAMA,SA STIU CUI MA ADRESEZ. SAU E VALABIL CE AM SCRIS MAI SUS VIZAVI DE NUMELE REAL ?
      TI-E FRICA DE REPERCUSIUNI ? SAU DACA ESTI PRO BOSS,POTI SCRIE NUMELE CA TE ASTEAPTA O MINGAIERE PE CRESTET.
      DACA TU NU STI VARIANTA CU JUDECATORIA INSEAMNA CA ESTI MIC PRIN PORTLAND.
      ADEVARUL E CA DACA ESTI MIC, NU PUI PROBLEME SI AJUTI LA CLADIREA ,, BINELUI SI PROSPERITATII „, NU ARE NIMENI TREABA CU TINE !
      SE CONFIRMA TEORIA CA A FI INDEPENDENT SI PE PICIOARELE TALE E LUCRU MARE.
      APROPO ,AM FOST SI EU IN BISERICA DIN PORTLAND !
      EU VA DORESC SA AVETI PARTE NUMAI DE BINE .

      CU RESPECT.IONEL – RO.

  22. pete zice:

    andrus acesta e numele meu daca zici ca e adevarat i am sorry credema nu vreau nici o mingaiere vreau adevarul sa triumfe nu conteaza pretul si daca ai fost pe aici cred ca te ai bucurat eu nu am vrut sa te jignesc dar mi se pare greu sa cred ca sar putea ajunge la astfel de lucruri eu nu doresc sa stiu toate amanuntele as dori ca lucrurile sa mearga bine caci deja au inceput tinerii sa citeasca aceste lucruri si ma gindesc ca este foarte greu sa le dam un raspuns caci ei se uita la faptele noastre si mai putin la vorbe asa ca GOD bless you

  23. manuintrigatu zice:

    Salut aceasta rezolutie ca pe un pas important in recastigarea relevantei si identitatii pierdute. Totusi teologia noastra are nevoie de har ca sa nu devenim mai cruzi ca „secu”. E nevoie de intelepciune sa imbini adevarul cu harul (2 lucruri extrem de greu de unit). Astfel sangele iesit din „falcile colaboratorilor” ne poate alimenta adrenalina in fata multimii. Va invit sa urmariti un documentar dureros despre cruzimile comunismului http://www.jurnaltv.ro/video/The_Soviet_Story_Povestea_sovietelor_incredibil

    • @Manuintrigatu. Iau expresia „mai cruzi ca Secu” drept o hiperbolă folosită în scop retoric. Mi se pare însă că începem să uităm ce înseamnă cruzimea Secu pusă alături cu postările/comentariile de pe acest blog. Cine a citit ce a însemnat „Fenomenul Piteşti” (mo(n)stră a capacităţilor Secu) ştie la ce mă refer. Rog să păstrăm lucrurile în adevărata lor perspectivă şi să nu cădem într-o retorică prea înfierbântată. Dacă o ţinem tot aşa, nu m-ar mira ca unii comentatori ostili demersului „R.M.” să înceapă să vorbească despre el ca despre un „holocaust” penticostal sau mai ştiu eu ce (uitând ce a însemnat cu adevărat barbaria de infern a Holocaustului!)
      .
      E drept că unele comentarii au fost pasionale, dar nu trebuie uitate că există o fericire în Matei 5 care vorbeşte despre „cei însetaţi după dreptate” (Cornilescu: „neprihănire”, care în opinia mea nu redă în mod satisfăcător grecescul „dikaiosyne”).
      .
      Setea de răzbunare este diabolică. Setea de dreptate este scripturală.
      Emanuel Conţac

  24. Opris Victor zice:

    O parte din pastorii din Satu Mare sustinem cu toate mijloacele acest demers al vostru (rugaciune, semnaturi daca va fi nevoie) si consideram ca s-a asteptat prea mult 20 de ani, dar nu e prea târziu. Dacă vă veţi gândi să anexaţi si o petiţie acestei rezoluţii noi o asteptam si suntem gata sa o semnam oricând.
    Opris Victor

  25. grig zice:

    sa te binecuvinte ze d l frate opris poate se va incepe reforma adica curatirea sfintilor!!!

  26. Gherghel Virgil zice:

    Asteptarile de la aceasta rezolutie adresata Congresului Cultului Penticostal cred ca sunt mult prea mari. Trebuie sa nu uitam ca la noi functioneaza un mod de lucru care are la baza un statut si un regulament electoral. Daca la alegerile din Comunitati nu a fost stabilita nici o restrictie privind accesul in structurile de conducere a pastorilor care au colaborat cu securitatea si nici nu au fost obligati sa completeze o declaratie model USA -Canada, e clar ca acestia vor alcatui Consiliul Bisericesc. Conducerea Cultului se alege din randul membrilor Consiliului Bisericesc. Deci alegerea Conducerii Cultului Penticostal se va face si din randul celor care au colaborat cu securitatea. Probabilitatea sa alegi numai pe cei care nu au colaborat cu securitatea e foarte mica. Trebuia inceputa curatenia de la nivelul Comunitatilor pentru a forma un Consiliu Bisericesc cu probitate morala asa cum spune statutul. Probitate morala confirmata prin completarea acelei declaratii stipulate in rezolutie de catre TOTI pastori inainte de a candida la alegeri pentru structuri de conducere la nivel de Comunitate si ulterior la nivel de Cult. Daca avem un Consiliu Bisericesc curat ne putem astepta la o conducere a Cultului Penticostal pe masura, daca nu ramane cum a fost prezentata in RM.

  27. alin zice:

    Frate Vasilica, ce masuri propuneti sa se ia in legatura cu fratele [x numele a fost sters de moderator] ? Mai ales ca a recunoscut ca a colaborat cu securitatea si totusi slujeste in continuare.

    • Alin, după cum ai observat, avem niște reguli noi pe site. Am postat însă mesajul tău, deși nu ai dat numele real, fiindcă el ridică o chestiune importantă: ce facem cu cei care au recunoscut colaborarea?
      Mai întâi, vreau să precizez foarte apăsat că eu nu mă pot erija într-o instanță care să decidă măsuri față de cei care au colaborat. De aceea am cerut de patru ani încoace înființarea unei comisii de slujitori care sunt deasupra oricărei bănuieli.
      De asemenea, este important să reținem că față de cei care și-au recunoscut voluntar colaborarea, avem o datorie biblică solemnă de a îi ajuta să se ridice și să fie restauraţi. Dacă pentru curvarul din Corint a existat o cale de restaurare, nu văd de ce un frate care în niște condiții foarte dificile a căzut în păcatul lui Iuda, să nu poată fi iertat și reabilitat.
      Cu privire la persoana la care faceți dumneavoastră referire (al cărei nume l-am șters, totuși, din comentariu), umila mea părere este că a arătat pocăință și un foarte mare bun simț în tot timpul de la Revoluție încoace, fără a încerca să dezinformeze, să sucească adevărul, să lovească în cei care au adus la lumină documentele. Pentru mine, asta înseamnă pocăință! În aceste condiții, eu aș spune ca și Pavel: pedeapsa și-a atins ținta, să fie reabilitat în întregime! Ca să nu fie nicio confuzie, amintesc aici că aceasta este doar părerea mea și reiterez necesitatea de înființare a unei comisii care să discute cu cei care au colaborat sub diferite forme și în diferite grade, iar această comisie să urmeze principii biblice pentru vindecarea celor căzuți între tâlhari.

    • Am să mai fac o precizare importantă, care poate chiar să sune a teoria conspirației, dar nu mă îndoiesc de valabilitatea ei: Cei care nu doresc sub nicio formă să pună lucrurile în ordine, din pricina trecutului lor pătat, vor împiedica și înființarea unei comisii care să stea de vorbă cu cei compromiși, fiindcă astfel păcatul trădării va fi și mai evident la cei care nu s-au pocăit, decât la cei care au fost reabilitați. Pentru cei ci conștiința pătată, sunt de preferat confuzia, ambiguitatea și evitarea oricărei clarificări a fenomenului, ceea ce au reușit cu succes timp de douăzeci de ani.

  28. loggo zice:

    FEDOR

    Am citi cartea RM si am vazut opini pro si contra mai ales ca am vazut si rezolutia CRPC si as dori sa comentez si eu putin atit cu privire la unele puncte mai ales puct.3,4,5 si asupra carti.Acum e usor sa vorbesti cad na/i simtit jugul comunist si metodele pe care le foloasea ,personal pentru simplu fapt ca faceam parte dintr/un cult evanghelic am fost umilit la scoala ,armata,la locul de munca..etc si stiu cea insemnat sa traiesti intro tara comunista alti au emigrat .

    • @Loggo. Dar lui Wurmbrand cum i-a fost să vorbească despre suferinţele îndurate? Wurmbrand a simţit jugul comunist şi a vorbit despre asta. Unii turnători ajunşi prin străinătăţuri au contestat suferinţele lui. Ei veneau din aceeaşi închisoare comunistă, dar nu-i simţiseră jugul şi declarau că nu există persecuţie. DE CE? De ce pentru unii România comunistă a fost o temniţă şi pentru alţii a fost un regim tolerant? Răspunsul e evident: fiindcă aceştia din urmă s-au acomodat cu regimul. Anticristul comunist n-a mai fost chiar atât de anticrist. A fost redus la dimensiunile un drăcuşor simpatic cu care poţi colabora, dacă eşti suficient de flexibil, rezonabil, băiat de comitet.
      .
      A se vedea rezultatele stupefiante ale sondajului realizat la cererea IICCMER despre percepţia românilor asupra comunismului.
      http://www.iiccmer.ro/pdf/ro/evenimente/perceptiile_romanilor_asupra_comunismului/raport_sondaj_opinie.pdf
      „Percepţia populaţiei asupra comunismului este mai degrabă una pozitivă. Astfel, dacă în urmă cu 4 ani, un studiu similar celui prezent arăta că 12% dintre cetăţenii României considerau comunismul o idee bună bine aplicată, 41%, o idee bună prost aplicată şi 34% îl considerau o idee proastă, în prezent 14% îl consideră o idee bună bine aplicată, 47%, o idee bună prost aplicată şi 27% o idee proastă. Însumând, observăm că 61% din cetăţeni consideră în prezent comunismul drept o idee bună, faţă de 53% în urmă cu 4 ani.”
      Emanuel Conţac

  29. Gherghel Virgil zice:

    Dupa citirea unei parti din cartea RM pot spune cu certitudine ca trebuie facuta publica lista TUTUROR slujitorilor care cau colaborat cu securitatea. E singurul mijloc care mai poate fi folosit in ajutarea celor care se afla in astfel de situatii sa se pocaiasca. Trecerea timpului nu rezolva problema acestor frati dimpotriva o acutizeaza. Fiecare sa facem ce atarna de noi. Domnul sa lase lumina si descoperire de sus peste penticostali.

  30. samuel pop zice:

    R.ezolutia de la Constanta; salutata de unii care poate nici nu stiu ce inseamna acest cuvant.Cred si sant convins ca cei din CRPC v-ati depasit atributiile pe care le-ati avut.Cuvantul ‘rezolutie are 3 intelesuri in dex,unul comercial de care nu ma voi ocupa,iar celelalte doua au legatura cu titlul atribuit. 1)Rezolutie=’ Rezolvare pe care cel in drept o da unei cereri”Ma intreb ,v -a cerut cineva voua asa ceva? V-a cerut comunitatea de Constanta sa va implicati intr-un razboi inutil?.Cred ca nu si atunci nici al doilea sens al cavantului nu are nici o legatura.Al treilea sens al cuvantului este”Hotarare luata de un colectiv in urma unei dezbateri”.Acesta este singurul sens care s-ar potrivi,numai ca voi uita-ti un lucru,hotararea luata de un colectiv se aplica la acel colectiv,in speta la voi si nu pute-ti cere celorlanti,cu atat mai mult superiorilor sa aplice hotararea voastra.Cel mai potrivit cuvant era ‘propunerea” CRPC, propunere care poate fi luata in considerare sau nu.Rezolutia era fb ptr jud C-ta,cu urmatoarele completari:Ne vom intoarce cu totii la vechile carari,de la care am deviat mult,recunoastem prin contributia noastra a pastorilor: Nu ne vom mai lua dupa influentele din occident,care ne-au adus multe pierderi,ci vom pastra linia biserici Penticostale din Romania,…..si completarile pot continua. Dumnezeu sa va binecuvinteze si chiar daca va sant incomod,sper totusi sa posta-ti si parerea mea

    • Draga Samuel,
      Îți recomand să cercetezi dicționarul de neologisme (numai dacă nu ți-ai propus să rămâi la „cărările vechi” și lingvistic, caz în care este păcat să folosești un limbaj contemporan). În MDN apare următoarea defiiniție: REZOLÚȚIE s. f. 1. hotărâre adoptată în urma unor dezbateri colective. ◊ document adoptat prin vot de un congres, o conferință, o plenară etc.
      Nici definiția din DEX nu este de ignorat, fiindcă noi am luat respectiva hotărâre în colectiv, în urma unei dezbateri.

      Însă te rog să observi că mesajul tău are de-a face cu forma și cu procedura, dar nu și cu conținutul REZOLUȚIEI. Această tactică este veche de când lumea. Astea sunt cărările vechi de care vorbeai?

    • Publicarea unor mesaje sub o adresă falsă este tot o dovadă de sfințenie? La ce mai folosesc lecțiile de spiritualitate din mesajul tău?

    • Nicolae Iacob zice:

      Si io sant complect de acord cu fratele samuel si ma intreb si io uite asa:

      De ce R.ezolutia de la Constanta este salutata de unii care poate nici nu stiu ce inseamna acest cuvant?

      Si da, io sant un simplu membru dar sant convins ca voi pastorii din CRPC v-ati depasit atributiile.

      Tot io ma intreb (pe mine) v -a cerut cineva voua comunitatea de Constanta sa va implicati intr-un razboi inutil?
      De ce nu va implicati voi in razboie utile?
      Cum ar fi, in speta, pastrarea liniei biserici?

      Nu va da-ti seama ca nu pute-ti cere celorlanti, cu atat mai mult superiorilor sa aplice hotararea voastra?

      Chiar daca va sant incomod, sper totusi sa posta-ti si parerea mea.

    • John Tipei zice:

      Dragă Samuel,
      Dacă aş fi fost în locul tău, înainte de a da lecţii din DEX, aş fi căutat să scriu ortografic şi să fiu mai atent la punctuaţie. Vezi următoarele greşeli: „voi uita-ti un lucru”, „nu pute-ti cere”, „sant” în loc de „sunt”, „sa posta-ti” şi multe alte greşeli de punctuaţie. Nu este corect, nici frumos, să corectezi pe cineva cu DEX-ul iar tu să scrii într-o manieră atât de neglijentă. Sper să nu te superi, „chiar dacă … sunt incomod” prin această atenţionare.

  31. Petrica Sigartau zice:

    Sunt deacord cu hotararea CRPC in mare masura dar nu ma pot atasa de unii dintre sustinatorii vostri, deoarece le lipseste cred, pocainta si smerenia.Simpt, ca tare ar vrea sa faca o revolutie, cu ori ce pret si argumentez faptul ca au semnat hotararea(rezolutia)unii care sunt rebeli si nu au nimic cu pocainta.O sa ma intrebati care sunt aceia?fiecarte ii cunoaste in judetul lui.E nevoie de un spirit blind si umil cand este vorba sa gasesti oameni care sa te sustina.Eu probabil ca m-am saturat de acest spirit revoltator si amenintator din sistemul comunist si nu mai vreau sa il intalnesc si in Bisericii.

  32. Pingback: Rezoluție pentru reformă în Cultul Penticostal « Clujul Evanghelic

  33. Pingback: Penticostali, uniți-vă pentru adevăr! « Petru Burac

  34. Paul A. zice:

    Intr-adevar nu trebuie sa fie un spirit revoltator, dar cum putem face sau merge inainte cu acest sistem care nu are nimic a face cu pocainta, si mai rau sunt „fariseii si carturarii” care invata multimea cum sa urmeze „Calea Domnului”?…Din pacate Vasilica, acest microb s-a transmis si in diaspora si tare ma tem ca procedura care se aplica aici in diaspora cu astfel de cazuri, adica procese verbale, punere sub disciplina, interzicerea de a mai sluji public, sa nu se aplice si in romania, in urma acestei scrisori, ca doar e acelasi sistem corupt si subred… Oricum Dumnezeu nu se lasa sa fie batjocorit. Fii binecuvantat.

    • Vasile Gabrian zice:

      Paul, de data asta disputa nu mai este purtata prin intermediul unui fax dintr-un birou spre o camera, ci este deja in spatiul public.

  35. Pingback: Informatorii [3] « Trezire Spirituală

  36. Pingback: Rezoluția CRPC | Răscumpărarea memoriei

  37. Pingback: Rezoluția CRPC : Viata Noua

  38. Pingback: Adventistii si modelul penticostal « Re-membering

  39. Pingback: Rascumpararea memoriei- Invitatie la post si rugaciune pentru tara noastra « Istorie Evanghelica

  40. Pingback: Rascumpararea memoriei determina cultul penticostal sa ia in considerare realitatea din dosarele Securitatii « Istorie Evanghelica

  41. Pingback: CRPC – Un dialog peste așteptări cu Comitetul Executiv al Cultului Penticostal despre asumarea trecutului recent « Istorie Evanghelica

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s