Problema suferinței pentru credință

De la deschiderea Congresului Lasuanne 2010 de la Cape Town se vorbește mereu despre suferința pentru credință. Suferința rămâne o constantă a predicării Evangheliei în fiecare generație. În primele zile s-a vorbit despre delegația chineză care fost împiedicată de guvern să participe la Congres. Apoi am auzit mărturii extraordinare despre ceea ce face Hristos în Coreea de Nord, în ciuda persecuțiilor. Fiica unui martir din Coreea de Nord a împărtășit viziunea ei pentru țara care i-a curmat viața tatălui ei, o mărturie extraordinară.

Însă momentul cel mai semnificativ a fost întâlnirea cu delegația numeroasă de credincioși dintr-o țară comunistă. Am petrecut mai mult timp în discuții cu ei, atât lideri ai bisericii oficiale, cât și ai celei subterane.

A fost un seminar care nu se mai termina. Chiar și când a venit ora mesei, participanții din acea țară au mers și au luat mâncarea, apoi au revenit în sală cu farfuriile pentru a continua dialogul în timpul mesei. Doreau să știe de la creștinii din Europa de Est ce s-a întâmplat după schimbările din 1989.

Am fost surprins de curajul cu care și unii și alții au vorbit despre situația din țara lor, despre nevoia de schimbare. Nu am putut să nu îmi amintesc despre liderii noștri care mergeau în Vest și negau existența persecuției, îi defăimau pe avocații libertăților religioase și aveau mare grijă să nu le fie refuzată următoarea plecare din țară. Arhivele abundă în informații în această privință.

Frații din această țară ne întrebau, vădit preocupați de subiect: „Cum să ne pregătim pentru… libertate?” Au fost multe opinii, am avut ocazia să le dau și eu un singur sfat:

Fiți liberi acum, nu așteptați libertatea. Dacă azi sunteți liberi în conștiința voastră, dacă vă păstrați demni și necompromiși de sistemul care încearcă să vă facă sclavi, când va veni și libertatea politică, veți fi liberi cu adevărat. Dacă însă acceptați compromisul, veți repeta istoria bisericii din România, care la douăzeci de ani după Revoluție încă nu are curajul să își privească trecutul în față.

După douăzeci de ani, îmi este atât de greu să recunosc că:

  • trecutul nu a fost asumat,
  • rănile încă dor,
  • încrederea reciprocă este foarte scăzută,
  • conducerea este încă bazată pe control și autoritate,
  • viziunea este limitată la ziua de azi și la supraviețuire,
  • instituțiile sunt învechite și ineficiente
  • dependență față de ajutorul din străinătate
  • lipsa unor relații corecte cu străinătatea
  • eroii care au suferit pentru adevăr sunt încă puțin cunoscuți.

Doamne, ajută-ne să tratăm problema trecutului, măcar acum, după 20 de ani, cu înțelepciune și curaj.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Problema suferinței pentru credință

  1. Pingback: Suferința și lecțiile ei « Lausanne 2010

  2. Pingback: Third Day of Lausanne III Congress – UPDATE « Persona

  3. Gabi Bogdan zice:

    Apropo despre suferinta ptr. credinta: a murit Fratele Aurel Popescu, inmormantarea simbata dimineatza, un adevarat OM care a stat in spartura cand a fost nevoie, si in care am vazut reflectia mintuitorului nostru de cite ori a predicat. Unul dintre cele mai minunate seri pe care le am petrecut in ultimul timp, cu povestiri despre fr. Rascol, Caraiman, Richard W. ,iubirea dinsului de Dumnezeu , frati si oameni.

  4. cimpoeru nicolae zice:

    Ioan 3:20  Cãci oricine face rãul, urãste lumina, si nu vine la luminã, ca sã nu i se vãdeascã faptele.
    Ioan 3:21  Dar cine lucreazã dupã adevãr, vine la luminã, ca sã i se arate faptele, fiindcã Sunt fãcute în Dumnezeu.”

  5. Val B zice:

    Vasilica,
    Incurajator, mangaietor si pune pe ganduri. Mersi de raport. Imi place in mod deosebit ideea sfatului–e un mare adevar. Putere in continuare!

  6. uncbean101 zice:

    Thank you for this article. The part that follows „După douăzeci de ani, îmi este atât de greu să recunosc că” gives us specific points to call out to God in prayer for Romania! We lift up our family in Romania to God! We love you all!

  7. Emil Ghiurau zice:

    „După douăzeci de ani, îmi este atât de greu să recunosc că:”

    Fr. Vasilica ai spus foarte bine. Romania este limitata din cauza mentalitatii care a fost indoctrinata dealungul anilor. Ma rog si sper ca in continuare adevarul scripturii sa schimbe inimi si mentalitati in privirea acestor lucruri mentionate. Ca Dumnezeu sa ridice lideri si pastori care slujesc in umilinta, nu o „conducerea bazată pe control și autoritate”.

    Doamne ajuta-ne!

  8. Ursul zice:

    Chiar daca as vorbi de „toti colaboratorii securitatii” si nu as avea dragoste sunt o arama sunatoare sau un chimval zanganitor si chiar daca as avea darul sa studiez „arhivele securitatii” si sa cunosc toate „notele de informare” si toata stiinta; chiar daca as avea toata credinta asa incat sa mut „toti colabratorii securitatii” si nu as avea dragoste nu sunt nimic si chiar daca mi-as imparti toata „rascumpararea memoriei” pentru hrana „bogatilor si curiosilor”, chiar daca mi-as da trupul sa fie ars si nu as avea dragoste nu-mi foloseste la nimic.
    Si atunci ma intreb oare de ce?

    • Daniel Vaduva zice:

      Nu inteleg bine intrebarea „Oare de ce?”
      „Oare de ce” Rascumpararea memoriei? sau „Oare de ce” unii schimba cuvintele scripturii cum for ei?

    • Liviu Matei zice:

      Chiar daca as apara “toti colaboratorii” si nu as avea dragoste (de adevar) sunt o arama sunatoare sau un chimval zanganitor si chiar daca as avea darul sa dosesc “arhivele securitatii” si sa ard toate “notele de informare” si toata stiinta; chiar daca as avea toata credinta asa incat sa cred pe “toti colaboratorii securitatii” sfinti si nu as avea dragoste (de adevar) nu sunt nimic si chiar daca mi-as imparti toata “cenusa arhivei” pentru linistea “fostilor si actualilor”, chiar daca mi-as da dosarul sa fie ars si nu as avea dragoste (de adevar) nu-mi foloseste la nimic.
      Si atunci ma intreb: De ce o facem pe-a ursul bland ?

    • Doar un om. zice:

      Inainte de toate,doresc sa spun ca respect opinia tuturor si is de acord ca fiecare sa aiba o opinie dar o opinie cu o baza solida,avand un adevar drept baza si nu pot sa tac cand vad ce scriu unii total deplasat si atacand pe altii cu ironie si fara bun simt,chiar pe cei, care probabil sunt frati din biserica.
      @ Daniel Vaduva
      1. Evident si logic, intrebarea „Oare de ce?” se referea la cartea dezbatuta pe blog, asta asa.. pentru a nu te mai osteni sa „intelegi bine intrebarea”.
      2. Personal nu mi se pare ca „ursul” a vrut sa schimbe cuvintele scripturii cum a vrut el ci doar prin metafora sau alegoria facuta a dorit sa scoata in evidenta DRAGOSTEA, ceea ce ar trebui azi sa ne uneasca mai mult ca oricand nu dezinabarea unuia impotriva celuilalt. Ii foarte simplu si usor sa arunci azi cu noroi sau sa dai cu piatra, dar cum spunea Domnul Isus : cine ii fara pacat sa arunce primul? Asa cred ca Vasile Crotoru nu ii el ceva sfant care sa infaptuie dreptatea pe pamant taind in trecutul unuia sau altuia. ( a nu se intelege ca is de acord cu cei ce au colaborat cu securitatea, ci doar cred ca singurul care ar trebui sa faca dreptate si care desigur face ii Dumnezeu). Asa ca daca unul ti-a dat o palma intoarce si celalalt obraz, daca unul te-a parat la securitate binecuvinteaza-l. (sper sa nu fiu acuzat si eu ca schimb cuvintele scripturii.)
      P.S.
      Iubiti-va unii pe altii! ii greu de dus azi aceasta porunca mai ales cand am inceput ca noi sa ne mancam intre noi, departe de trairea pe care ne-o cere Domnul Isus. Domnul sa ne ierte! Amin!

      • daniel vaduva zice:

        Stimate „Doar un om”,
        apreciez si eu la randul meu opinia tuturor dar mai ales a celora care au curajul ( a se intelege demnitatea) de a sta in spatele a cea ce au zis, si a nu se ascunde in urma unui nume de cod….
        Afirmi ca: Asa cred ca Vasile Crotoru nu ii el ceva sfant care sa infaptuie dreptatea pe pamant taind in trecutul unuia sau altuia. ( a nu se intelege ca is de acord cu cei ce au colaborat cu securitatea, ci doar cred ca singurul care ar trebui sa faca dreptate si care desigur face ii Dumnezeu).
        Iti voi raspunde pe puncte asa cum iti place tie:

        1. Vasile nu este „ceva” (obiect) ci mai degraba cineva (persoana fizica)
        2. Nu a taiat in trecutul nimanui, a scos la lumina trcutul intunecos a unor oameni care datorita pozitiei pe care au detinuto (sau o detin) intr-un fel sau altul a afectat intreaga miscare penticostala Romana.
        3. Argumentul pe care il susti (a nu se intelege ca is de acord cu cei ce au colaborat cu securitatea, ci doar cred ca singurul care ar trebui sa faca dreptate si care desigur face ii Dumnezeu) este acelasi pe care colaboratorii securitatii l-au promovat pentru a impiedica deconspirarea acelora care au slujit la doi stapani.

        1Ioan 1:5. Vestea, pe care am auzit-o de la El şi pe care v-o propovăduim, este că Dumnezeu e lumină, şi în El nu este întuneric.

        6. Dacă zicem că avem părtăşie cu El, şi umblăm în întuneric, minţim, şi nu trăim adevărul.

        7. Dar dacă umblăm în lumină, după cum El însuşi este în lumină, avem părtăşie unii cu alţii; şi sângele lui Isus Hristos, Fiul Lui, ne curăţă de orice păcat.

        8. Dacă zicem că n-avem păcat, ne înşelăm singuri, şi adevărul nu este în noi.

        9. Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept, ca să ne ierte păcatele şi să ne curăţească de orice nelegiuire.
        Domnul sa ne ajute sa traim in lumina, pentruca cine traieste in lumina si face faptele luminii nu se teme.

  9. Doar un om. zice:

    Apreciez faptul de a te exprima pe „puncte” , desi avand argumente slabe. Oricum tot nu ai inteles, din pacate, esenta.

    Nu are rost sa continuam discutia avand in vedere ca fiecare o sa-si sustina punctul de vedere. Fii plin de dragoste!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s