Rezumatul întâlnirii de la Brașov (004)

Voi începe seria aceasta de postări cu sfârșitul.

După cum bine știți, principala acuzație împotriva „Răscumpărării memoriei” a fost aceea că aș fi ieşit în public cu o discuție care trebuia păstrată doar în interiorul cultului. De ce o carte? De ce tipărită și distribuită? De ce o lansare de carte? De ce interviuri în presă? De ce un blog? De ce?!?

Am decis să scriu o carte și să o promovez prin internet fiindcă liderii cultului AU ÎMPIEDICAT ÎN MOD SISTEMATIC SĂ SE FACĂ LUMINĂ ÎN ACEASTĂ PRIVINȚĂ.

La fel au făcut și la Brașov, când au încercat să îmi aplice banda adezivă.

Trei persoane cu funcții de conducere (Moise Lucaci, Nelu Gurău și Nelu Moldovan) au vorbit de la prezidiu, acuzând categoric cartea și autorul, în timp ce Riviș Tipei le ținea isonul. I-am ascultat, mi-am luat notițe, iar când au terminat de vorbit, am încercat să răspund, dar nu am fost lăsat. Un grup de agitatori (cu care președintele Cultului se întâlnise cu o seară înainte) a început să mă huiduiască, iar președintele (care știa de intenția lor), mi-a cerut să mă așez, sub pretext că „nu mai este timp, suntem aici pentru a vota”.

M-am așezat cuminte, și ce credeți că a urmat? Un discurs al domniei sale, Pavel Riviș Tipei, tot despre Răscumpărarea Memoriei! Am intervenit din nou și i-am spus: „dacă nu mai este timp, atunci treceți la alegeri, iar dacă aveți timp de carte, dați-mi voie să răspund”. Vizibil încurcat, a încheiat fraza și a trecut la alegeri.

După acest simulacru de dezbatere, la finalul alegerilor, ultimele cuvinte rostite de la prezidiu au fost ale actualului vice-președinte al Cultului, Nelu Moldovan, care a cerut senin „să nu se mai scrie pe situri până la Congres”. Concluziile?

  1. Conducerea recunoaște, implicit, că este normală scrierea pe situri, doar că nu îi convine să se întâmple aceasta înaintea congresului.
  2. Oricine poate să scrie pe bloguri, asta nu-i mai deranjează pe lideri. Ei s-au învățat să ignore orice apeluri la normalitate. Însă îi deranjează dacă le sunt date pe față năravurile atunci când candidează la o funcție de conducere.

Acum înțelegeți de ce am scris o carte? Înțelegeți de ce am înființat un blog? Înțelegeți de ce a fost o lansare de carte? Pentru că tot ce am auzit în ultimii ani a fost: „Când o să vrem să auzim și părerea voastră, o să vă dăm noi jos banda de pe gură!”

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

57 de răspunsuri la Rezumatul întâlnirii de la Brașov (004)

  1. mihai laczko zice:

    din seria incredibil dar Adevarat

  2. me zice:

    Nu inteleg de ce esti asa de surprins de ce s-a intamplat acolo. Fii sincer, chiar te asteptai la altceva?

    • Da, chiar mă așteptam la un minim de dialog. Măcar la o mimare a dialogului.

      • Ionel zice:

        Imi cer iertare, dar parerea mea e ca sunteti putin cam naiv , in sensul nejignitor al cuvantului. Oamenii curajosi cu caracter si cu atitudine ii gasiti mai mult pe bloguri sau in „bisericute de cartier”. In public multi dintre ei se dau la fund sau se leapada ca Petru. Cei care asteapta ca o adunare a pastorilor din tara sa dea satisfactie celor care isi doresc sa se faca lumina in cazul deconspirării colaboratorilor securitatii, chiar au de asteptat.
        Nici congresul cultului nu cred ca va rezolva ceva. Atat timp cat fostii colaboratori ai securitatii ocupa inca multe functii de conducere in biserici si in cult, ei vor face tot posibilul sa impiedice deconspirarea lor. Sunt si multi pastori care nu au colaborat dar care nu vor lua atituidne de teama sa nu isi piarda privilegiile.Cred ca slujitorii care vor avea curaj sa se ridice vor fi prea putini pentru ca vocea lor sa se auda in multimea nepasatoare si iresponsabila fata de viitorul bisericilor noastre. Totusi cei care au un cuvant greu de spus raman membrii bisericilor. Ei ar trebui sa nu mai sustina in conducerea bisericilor din care fac parte oameni fara viziune, slabi pregatiti si cu trecutul patat.

  3. Paul zice:

    Sincere felicitari! Cred ca se observa foarte clar si deslusit colaboratorii zilelor noastre, cu o simpla cautare pe internet puteti afla multe adevaruri despre metodele comuniste cu care inca lucreaza.

    De cand si pana cand interzice cineva sa te exprimi liber? (sa postezi pe un blog?) Inca nu constientizeaza ca am trecut de `89, pentru ca ei lucreaza si sunt activi.

    [X Atentie, nu faceti reclama sau anti-reclama, ca nu voi accepta acestea pe blog! ] doreste sa fie […]?

    Pentru toti acei care votati, fie ca Domnul sa va lumineze alegerea!
    Doamne ai mila!

    • Paul zice:

      Au ceva de ascuns si ei de nu te-au lasat sa vorbesti sau care e ideea? Cartea vorbeste despre cei din trecut…nu despre cei de azi. Daca nici in trecut nu vrei sa faci curat, ma indoiesc ca esti dornic sa faci ceva in prezent. Dar sa nu va mirati, oricum este aceeasi atitudine care se practica la maximi in biserici.

  4. Dorin Pele zice:

    Wow! Incredibil! Si acum dupa 20 de ani de la asa-zisa „Revolutie” naravurile au ramas aceleasi. Este aproape imposibil ca un om calauzit de Duhul lui Dumnezeu sa nu isi dea seama ca lipsa de comunicare si clarificare este ca o ” plaga cancerigena” care va eroda si distruge totul atat in familie, cat si in Biserica. Va imaginati ce „tablou sinistru” poate produce o astfel de „comunicare”, precum cea prezentata de Vasilica Croitor intr-o familie. Unde unul din parteneri il acuza pe celalalt de anumite lucruri , iar celuilalt nici macar nu i se da voie sa vorbeasca. Rusinos ceea ce se intampla! Se pare ca leadership-ului actual din CP ii lipsesc calitatile elementare. Nu vreau sa spun mai multe…Ma opresc aici…
    Doamne, ai mila! Doamne echipeaza adevarati lideri! Doamne da viziune!

  5. Sunt profund indignat de cele petrecute la Braşov. Propun demascarea numelor celor care huiduie în întrunirile frăţeşti. Voi interveni personal pentru disciplinarea lor. Bisericile pe care încă le păstoresc ar trebui informate imediat de ce pacoste a dat peste ele. Cum se poate ca între pastorii români penticostali, care ar trebui să fie oamenii lui Dumnezeu, exemple turmei, să existe asemenea indivizi cu apăcături huliganice. Fiara comunistă din ei recurge la recuzita intimidărilor cu care este atât de obişnuită.

    • Flaviu Coman zice:

      Daca vreti sa incepeti treaba, incepeti cu comunitatea de Oradea. Ei au manevrat opinia publica in bloc impotriva decalratiei de necolaborare/colaborare si impotriva RM. Nu au fost singurii, dar au fost capul, in frunte cu [ ] care a spus ca daca Vasilica vorbeste el se ridica si pleaca.
      In urma huiduielii unor pastori si a cuvintelor lui [ ], presedintele vizibil derutat, a trecut la votarea declaratiei si mai apoi a functiilor de conducere.
      Niciodata nu mi-a fost mai rusine ca acum … mi-a fost rusine de atmosfera de care am fost capabili ca si pastori si de modul in care au fost conduse lucrarile intalnirii.

      Doamne iarta-ne si indura-te de noi!
      Izbaveste-ne…

    • Alex Pop zice:

      Curajoasei Conduceri a Cultului Penticostal
      (vis-a-vis de reactia la demersul RM)

      V-admir, cu cita daruire
      Pentru-adevar voi va luptati
      Trudind din greu, fara oprire
      Ca sa il … musamalizati!

    • ungandbun zice:

      Subscriu la cele spuse de fr. Petrica, persoane care vin in biserici si incearca sa faca impresie pe la serile de evanghelizare plang cu „lacrii de crocodil” sa citez pe cineva si atunci cand isi cauta interesul sunt gata sa calce in picioare pe toti. Vasilica astfel de persoane ar trebui facute public! Te sustin cu tot ce pot dar mai ales in rugaciune! Sa auzim numai de bine!

    • ioanjoldes zice:

      Cred ca discutia despre sisteme politice nu ajuta acest demers. Alta este problema ce/o avem.

  6. marius zice:

    MULTUMIM PT NUMELE „CELOR 4+1” ,NU CA AM PUTEA SA LE FACEM CEVA DAR MACAR SA STIM CINE NE PREDICA…DEPLORABIL…

  7. cornell zice:

    Cred ca trebuie sa vii cu mai multe dovezi, cu mai multe carti ca si aceasta „rascumpararea memoriei” ca sa scoti totul ce sa facut in ascuns timp de 45 de ani, poate ca asa vrea Domnul sa iasa totul, ca cei in cauza care au lucrat si cu secu nu vor sa recunoasca sub nici o forma, asa ca fr Vasilica scoate si alte dovezi, locale, regionale cum vrei ca de fapt trebuie spus tot adevarul in aceasta privinta, pentru-ca sa ne cunoastem fratii care ii avem cu noi si nunuma-i atit dar si exemplu pentru generatia aceasta, sa stie la ce sa se astepte in viitor, ca ce a fost va mai fii si sa fim pregatii cu totii. D-ne ai mila de fratii nostri, D-ne scoate adevarul la suprafata, D-ne si dane putere sa iertam cu toti celor care nu au putut sa rabde persecutia si au cazut la examenul acesta, este greu acest factor dar este foarte adevarat Good Blease you

  8. Felician Bran zice:

    Am fost tare matinal azi nu mai puteam dormi de pe la 5 dimneata si mi-am zis hai sa mai citesc sa vad daca nu sa pornit fr.Vasilica ? Ce citesc si aud pe mine mai in varsta ca tine nu ma mira de loc ,ma abtin sa aduc condamnari nu pt ca nu merita ci pt ca de multe ori ma ia cu lehamite la asa oameni .Un singur lucru vreau sa-ti spun,citind mi-a venit in minte versetul cu Elisei si te intaresc si pe tine cu el „Mai multi sunt cu noi decat impotriva noastra” sigur aparent azi mai multi si mai tari,maine ceva fi vom vedea Dl poate sa schimbe balanta,dar ,am mai vazut cazuri poate sa o lase si asa spre curatirea noastra si spre lamurirea Lor.Fii tare, nu te plange ,ti-am scris eu mai la inceput cu pseudonim cam asa ;ori incepi si duci la bun sfarsit ori nu incepe dar sa stii ca vei suferi groasnic; in trup in spirit. Domnul cu tine ,a scris cineva dar pun in paranteza ( viteazule). Oui!

  9. Manuil Dejeu zice:

    Felicitari frate Vasilica.
    Domnul Isus sa te tina plin de Duh sfint, ca si pe Stefan.
    Domnul Isus sa mustre pe Anania si Safira….

  10. Risti zice:

    Desi sunt un pastor tanar, fara experienta, am invatat ca pocainta „de frica” sau fortata de faptul ca „esti prins” nu prea are nici greutate si implicit nici nu produce schimbare. Daca cesti oameni si-au „educat” zeci de ani urechile sa nu mai auda mustrarea Duhului, e destul de greu sa se lase provocati la pocainta de niste oameni…
    Trist este ca acesti capi, asemenea lui Acan, „condamna” poporul la infrangere… si infrangerea pe care o traim este lipsa pocaintei (orice pacat ni se pare acceptabil si dormim linistiti cu el in pat)

  11. IONEL ANDRUS zice:

    COMUNISMUL SE INTOARCE ???

    VASILICA, TOVARASII DIN CONDUCERE NU SUPORTA ADEVARUL SAU REALITATEA.
    EU PROPUN VOLUMUL DOI AL CARTII – R M – !
    AU IMPRESIA CA-TI BAGA PUMNUL IN GURA.
    EI STIU CA MULTI PENTICOSTALI SUNT DE ACORD CU CARTEA RM.
    EI INTRA IN PANICA FACAND ALTE ABUZURI.

    CU INCREDERE ,IONEL – RO.

  12. Paul zice:

    Domnule Croitor aseara erau scrise 4 persoane ..acum doar 3? Unde e 4-a?
    „Trei persoane cu funcții de conducere (Moise Lucaci, Nelu Gurău și Nelu Moldovan) au vorbit de la prezidiu, acuzând categoric cartea și autorul, în timp ce Riviș Tipei le ținea isonul.”

    Ce sa intelegem din acest lucru?

  13. Tim zice:

    Nu e de mirare ca nu au fost de acord ca sa vorbesti.Surprinderea mea este ca te-au lasat sa intrii in sala! De fapt de unul din cei 3 cu ceva ani in urma s-a aflat ca avea ochii prea albastri [nu voi publica acuzatii nefondate] Fr Lascau spunea ca o sa-i disciplineze si vin cu o propunere:in momentul in care un predicator din Romania trece granitele patriei si ajunge in diaspora cum ar fi ca pastorul bisericii respective sa-i puna in fata un formular de declaratie pe propria raspundere privitor la relatia lui cu securitatea si vinzarea de frati .Daca nu vrea sa scrie atunci sa fie lasat de voie .Oricum sunt convins ca vizitele LOR prin America vor fi mai rare.
    Succes fr Petre si tuturor celor care vor lua masuri impotriva lor

    • Adrian Vlad zice:

      @Tim: Mi-a plăcut propunerea ta. Succintă şi la subiect. Eu aş merge mai departe şi aş propune ca şi celor de pe meleagurile ‘americăneşti’ să li se ceară (atunci când sunt chemaţi la ceva evanghelizare) acelaşi lucru. Cât despre cei din România eu propun ca
      1.) Orice păstor care nu e mulţumit cu conducerea să-şi facă vocea auzită. Ca văduva din Luca 18, poate poate ceva se va schimba dacă suficienţi oameni/lideri îşi verbalizează opinia.
      2.) Să nu-i mai cheme pe astfel de fraţi la evanghelizări. Cum ne vorbesc despre Dumnezeu şi mântuire când nici măcar nu au învăţat lucrurile elementare ale unui dialog? PENIBIL…Oameni buni haideţi să fim oameni înainte de toate! Cu astfel de „dialoguri” ne pierdem mărturia în faţă lumii întregi.

  14. Valentin Licxandru zice:

    @ Vasilica Croitor, All.

    Stimate Domnule Croitor, scriu si eu dupa cum ne-au parvenit prin intermediul limbii latine cuvintele lui Aristotel, adresate mentorului sau, Platon: ,,Amicus Plato sed magis amica veritas!”

    Acum nu mai este loc de dubii, ADEVARUL este conditia necesara si suficienta pentru a raspunde oricaror huiduieli, isonuri, discursuri acuzatoare, intimidari !
    Este de necrezut ce se intampla, cum este posibil asa ceva ?

    ,,Imi sunt frati, fratii, dar mai frate (imi este) Adevarul !”

  15. petruburac zice:

    Dumnezeu va schimba aceasta situatie.

    Pentru mine cartea Rascumpararea memoriei mi-a daramat mituri care ma legau in melancolie. Slava Domnului

    Frate Vasilica, si ceilalti frati, lucrarea facuta prin RM este reforma si aceasta o face Dumnezeu. Luptati in continuare cu armele luminii, acestea omoara doar raul.

  16. Pingback: 10 bloguri / 10 postări în Top 10 WP (10.11.2010) « România Evanghelică

  17. Este un semn clar că trebuie să apară volumul 2.
    Aș recomanda titlul RĂSCUMPĂRAREA VIITORULUI: Trecutul comunist al prezentului
    Cristian Ionescu

    P.S. Pentru a se ști: avem și noi duct tape în America. Pentru unii musafiri.

  18. Vai, frate?! Se poate ca niste oameni plini de Duh Sfant sa huiduie? Poate staruiau in rugaciune pentru binele Bisericii si tie ti s-a parut ca huiduie. Se poate ca „mai marii poporului” sa se comporte ca pe stadion? Nu cumva mancau si seminte?

    Doamne, da romanului mintea de pe urma!

  19. Gherghel Virgil zice:

    Facem haz de comportamentul celor de la Brasov dar este dureros pentru niste oameni care poarta numele de ,,pocait” si nu pot purta un dialog civilizat cu argumente pro si contra. Trebuie sa recunoastem ca acesta este nivelul moral si spiritual al multora din cei care au ajuns sa fie exponentii penticostalilor. Cred ca astfel de intalniri (inclusiv congresul) trebuie sa fie transmise in direct pe unele posturi tv pentru a obliga la o alta atitudine.

  20. Relu zice:

    Autorul nu are voie sa vorbeasca! Pune-te pe scris frate! Asteptam si volumul II

  21. Anghel zice:

    Daca n-au batut si din palme cred ca au tinut cont de „hotararea din 2007”

  22. Pingback: 11 postări în Top 10 WP (11.11.2010) « România Evanghelică

  23. grig zice:

    E TIMPUL SA SE CLARIFICE UNELE DUBII IN CEEA CE II PRIVESTE PE PASTORII PENTICOSTALI DIN ROMANIA CEI CE DORESC REFORMA SA INCEAPA SA SCRIE PE BLOGUL ACESTA ,SA SI CLARIFICE PARERILE PUBLIC FARA SA CAUTE LA FATA OMULUI ,SA NU SE IMPLINEASCA ZICALA „DUPA RAZBOI MULTI VITEJ…..”SINT OM BATRIN DAR TARE IMI ESTE RUSINE DE CEEA CE S-A INTIMPLAT LA BRASOV;LA BISTRITA SE POT ACUMA VOTA LINISTITI;;;TOT O APA SI UN PAMANT!!!!!

  24. Aurel Oniga zice:

    Draga Tim sunt de acord cu propunerea ta, cu mici nuantari. Daca predicatorul/pastorul venit in vizita refuza sa semneze declaratia de necolaborare/vindere de frati sa i se puna duct tape pe gura (buna ideea lui Cristi Ionescu!), dar sa nu fim asa rautaciosi, sa l-i se ofere un fast food – avand duct tape on – (poate fi Mc Donald) si o bicicleta cumparata de la garage sale pentru intoarcerea in Romania. Pentru cei care semneaza, sa nu l-i se ofere nimic, in schimb sa se publice declaratiile lor pe unul din site-urile cele mai citite, evidenta lor sa fie pastrata de Vasilica.

    • Liviu Vultur zice:

      Va tot aud cu „Evanghelizarea”. La ce va referiti?
      La super-spectacolele alea din cladirile numite „biserici” dar facute in duhul faloseniei, sau la transmiterea „Vesti Bune” ce nu a putut fi verbalizata fara intrupare.

      De primul aspect s-a ocupat si fr Bradin (sa numesc doar unul frecvent citat aici), fara sa poata obtine nici macar Rascumpararea memoriei.

  25. BENZAR zice:

    nu ma itrereseaya publicitatea,dar interesant este ca nu publici toate comentariile

    sincer cred ca esti un om corect si sper ca a fost doar o scapare si nu altceva….

    cred ca fiecare are dreptul la o opinie….

  26. Lucian Cazacu zice:

    In primul rand vreau sa imi manifest aprecierile mele fata de Vasilica Croitoru si fata de curajul cu care a hotarat sa vorbeasca, cand nimeni n-a avut de gand s-o faca. Am ramas masca citind scenariul de la Brasov si in acelasi timp nu imi vine sa cred ca exista inca fariseism in randurile celor care conduc BISERICA LUI DUMNEZEU (sau au impresia ca o conduc). Glasurile celor care stau in tribuna vor incepe incet, incet sa se faca auzite. Exista o expresie aici la noi in Spania, folosita de o campanie publicitara: YO NO SOY TONTO! (intr-o traducere cenzurata: nu suntem chiar inconstienti de ce se intampla in jurul nostru!) Nu cred ca cei care au ajuns in anumite functii se pot folosi de pozitia lor pentru a manipula masele de credinciosi! Suntem suficienti de multi ca sa ne putem face auziti. Fii binecuvatat, Vasilica! Te sustinem.

  27. Remus zice:

    Fr. Vasilica C. ,

    foarte rau ai facut ca nu ai inregistrat audio cu un reportofon toata intrunirea de la Brasov ca , har Domnului acum sint reportofoane digitale care , cu doua baterii bune inregistreaza peste 30 de ore dintr-o bucata . Poate la congres te dotezi .

  28. Flaviu Coman zice:

    Pentru prietenul meu cu numele ca numarul de telefon… 011235813 … nu stiu, era numarul tau matricol…?

    Mi-ai scris:
    „curios, pana nu de mult apreciai comunitarea de ORADEA….,”

    In primul rand daca vrei sa purtam o conversatie civilizata, declina-ti identitatea.
    In al doilea rand, imi pastrez aprecierile fata de lucrurile frumoase pe care le-am vazut la comunitatea de Oradea. Spre exemplu, modul in care presedintele a stiut sa aseze lideri in bisericile din judet. Nu cred ca o alta comunitate a promovat mai multi slujitori ca Oradea si sunt si alte aprecieri pe care le am, dar asta nu inseamana ca nu imi pot exprima opinia cu privire la un fapt real petrecut in prezenta mea si a altora… e ceea ce am vazut si auzit eu… nu-s povesti de la altii…
    Domnul cu voi in tot ce-i dupa voia Lui!

  29. Marcel Dogar zice:

    Vasilică,
    dacă-mi aduc bine aminte, pe 11 septembrie anunţai că nu vei mai publica nici un comentariu atâta timp cât (printre altele) autorul nu-şi declară identitatea.
    Nădăjduiesc că tu cunoşti pe toţi cei ce se ascund în spatele lui „011235813”, „me”, etc. Cred că indiferent de poziţia adoptată (pro/contra/nedefinită) aplicarea cu stricteţe a acestei reguli ar (re)aduce o oarecare calitate în discuţii, altfel s-ar putea ca în curând să se înceapă şi pe aici la huiduieli.

  30. Pingback: 3 postări în Top 10 WP (12.11.2010) « România Evanghelică

  31. marius turza zice:

    Am putea sti motivele „acuzarii” pronuntate de pastorul Ioan Gurau? Eu cel mai mult ma mir de dumnealui, cand acuza procezul RM. Stiu ca dumnealui cultiva un simt al dreptatii si corectitudinii. Sunt curios sa aflu care i-au fost argumentele…
    Mie mi-a folosit mult cartea RM deoarece sunt absolut convins ca vremea persecutiei nu a apus, se va intoarce cu siguranta.
    Imi amintesc o relatare a pastorului Daniel Branzei despre pastorul R Wurmbrand. Intr-o imprejurare l-a intrebat pe RW cum a fost la o conferinta cu tinerii studenti ce se pregateau sa devina slujitori ai Bisericii. Total nepregatiti a raspuns RW. In adevar erau buni cunoscatori ai limbilor ebraica, greaca, disciplinile biblice, exegeza sau hermeneutica dar total ignoranti in ce priveste cunoasterea unor strategii sub persecutie, posibilitatea de a rezista torturii, supravietuirea in subteran… Mi-am dat seama ca erau total nepregatiti si de altfel le-am facut de cunoscut aceasta, spunea RW.
    Asa ca un adevarat slujitor, dupa pastorul RW (oare si dupa Sf. Scripturi?) trebuie sa se pregateasca mai ales in acest aspect al slujirii sale. Cum ar putea altfel, decat cunoscand ingeniozitatea celor care au operat persecutiile trecute? Insist sa intreb, oare exista si o alta posibilitate de a te pregati sa faci fata unei viitoare persecutii? As fi interesat sa o cunosc.
    Multumesc pentru Rascumpararea Memoriei, frate pastor Vasile Croitor. Sunt mandru sa stiu ca sunteti pastor in confesiunea din care si eu fac parte.

  32. vali cotletz zice:

    cand eram doar un pusti de vreo 15 ani visam la o reforma a viziunii cultului,dar nu am avut taria si puterea sa-mi sustin convingerile.Azi sunt mandru ca un fost vecin si actual frate a avut o astfel de tarie(esti exact DAVID in lupta cu GOLIAT) DE A ADUCE MACAR IDEEA UNEI REFORME.Sunt intr-u totul de acord cu cele dorite si prezentate de tine,sper sa ai taria sa duci lupta pana la capat.FII TARE PANA LA CAPAT… SUCEAVA TE SUSTINE(…PARDON ,O MICA PARTE,SI IN SPECIAL CEI TINERI).D-L SA FIE CU TINE SI FAMILIA TA SI DE CE NU SI CU O REFORMA A CULTULUI….

    • Vali, m-am amuzat să citesc că Suceava mă susține… Dacă este vorba de susținere în rugăciune, atunci este binevenită. Altfel de susținere nu caut, mai ales că nu candidez…
      Este o glumă într-o carte despre Securitate:
      -Țigane, susții Partidul? a întrebat anchetatorul.
      -Să-l susțin? Nu știam că stă să cadă!

  33. Ce va mira? Multi dintre cei ce au condus bisericile atunci au ramas cu sechele si practica autocratia si asa-zisa democratie in comunitatile pe carele conduc… dar nu le slujesc. Nici de teocratie nu poate fi vorba deoarece ei nu au autoritate reala de la Dumnezeu, ci sunt un fel de jucatori pe terenul „politicii” bisericesti, pe care eu personal o consider neavenita in Casa lui Dumnezeu.

    Nu am nimic personal cu persoanele in cauza, si desi sunt penticostal la origini, nici macar nu le cunosc, dar ma tem ca monopolul pus pe Casa lui Dumnezeu de catre unii va fi aspru sanctionat pentru ca au facut din aceasta casa o pestera de talhari. M-as bucura ca macar acum multi sa se trezeasca la realitate si sa ne intoarcem cu totii la pocainta. Eu sunt cel mai pacatos dintre toti, de aceea nu indraznesc sa arunc cu piatra in nimeni, doar mi-am expeimat aici propriile ganduri si convingeri. Daca cineva se va simti lezat, nu are decat sa se pocaiasca, asa cum o fac si eu acum, pentru ca nu ma simt mai sfant decat altii, oricare ar fi ei, dar am siguranta ca sunt un pacatos mantuit.

    Doamne, ce m-a apucat sa va predic acum si aici?! Nu am mai facut-o de vreo 15 ani, desi inainte stiam s-o fac si o faceam cu convingere si credinta. Acum prefer sa fac ceva mai mult decat sa vorbesc.

    Fiti toleranti cu pacatosul si aspri cu pacatul… si mai ales fiti binecuvantati!
    Teo M, Iasi, Romania

  34. profesor Matematica LIPOVAN NICOLAE CORNELIU 49 ani, membru în cultul penticostal din 1982 zice:

    Ceea ce s-a întîmplat a dat clar dovada unei corupţii generale la nivelul conducerii cultului penticostal din România. Este inadmisibil, dar este adevărat. Ieri am predat la ora de Religie că „Adevărul nu se stabileşte prin vot! şi Adevărul este independent de cunoaşterea lui.” în cadrul lecţiei „DUMNEZEIREA DOMNULUI ISUS”.
    Oamenii aceştia nu au teamă de DUMNEZEU !
    Nu este nici un păcat dacă ar fi ,,detronaţi”
    Problema care se pune este :
    Ceilialţi care ar fi aleşi, cât timp vor rezista necorupţi !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dar soluţia clară este – SCHIMBAREA LOR !
    Nu noi trebuie să ne schimbăm cultul, ci ei trebuie schombaţi !!!!!!!

  35. Pastorul zice:

    Va urez mult bine frate Vasilica!D-lui prof Lipovan as dori sa-i remarc franchetea!
    Liderilor nostrii le urez…inoirea mintii ,cu ei cu tot!
    Te rugam frate vasilica…Vol II-lea cu aceia care-s in viata si-n slujbe!

Lasă un răspuns către Some1 Anulează răspunsul