Rezumatul întâlnirii de la Brașov (006)

Continui lista pseudoargumentelor folosite cu patos împotriva demersului nostru. Argumentul din această postare l-am auzit tot la Brașov, însă nu de la amvon, ci într-o discuție cu un pastor, vicepreședinte de comunitate regională.

„Voi vreți, de fapt, să obțineți ceva funcții la alegeri.”

Este un argument de senzație, ușor de aruncat pe piață și numai bun de discreditat „tinerii din Comunitatea Constanța care vor funcții”.

Vă voi dezvălui tuturor un istoric al luptelor pentru funcții în Comunitatea Constanța!

Cu 8 ani în urmă, pe când făceam parte din Comunitatea București, eram de față când mai mulți păstori din CRPB l-au rugat pe Ghiță Rițișan să candideze la conducerea comunității, iar acesta a refuzat categoric. Sunt convins că ar fi putut deveni președintele Comunității București, comunitate care acoperea atunci vreo 11 județe.

Cu 6 ani în urmă s-a înființat Comunitatea Constanța. Mulţi spuneau de pe atunci că ne zbatem să înființăm o comunitate regională… pentru funcții. La primele alegeri ale CRPC, eu am refuzat să candidez la vreo funcție. Nu am să uit mirarea de pe fața fraților Nelu Gurău și Moise Ardelean care conduceau ședința de alegeri, când eu anunțam că nu candidez. Sigur și-au imaginat altceva!

În 2007, la Constanța s-a mai întâmplat ceva inedit: un președinte de comunitate a renunțat de bună voie la conducerea Comunității. Câte telefoane am primit atunci de la oameni care voiau să știe povești „din culise”, fiindcă nu puteau crede că Ghiță Rițișan a renunțat din proprie inițiativă la funcția de președinte de comunitate!

În 2010, Mihai Dumitrașcu mi-a spus de mai multe ori că ar dori să se retragă din funcția de președinte, și implicit cea de membru în Consiliul Bisericesc. Mi-a cerut să candidez eu la funcția de președinte de comunitate, dar am refuzat.

Când am înființat Agenția Penticostală de Misiune Externă, împreună cu alți 4 păstori, am fost numit inițial președinte al Agenției, însă am cerut la puțin timp după înființare să rămân doar pe poziția de secretar. Mai târziu, m-am retras și acea funcție, rămânând simplu membru în bord. Ca să fie clar, nu au fost probleme între noi. Relaţiile au fost şi sunt excelente în echipa APME, am lucrat alături de colegi în implementarea viziunii, dar de pe poziția de membru în bord.

În 2000, când a apărut o criză în Biserica Betel din Constanța, chiar președintele Cultului mi-a cerut să preiau biserica din Constanța, iar eu am acceptat să o fac doar pentru șase luni, ca păstor interimar. În 2006, am fost din nou solicitat să mă mut în Constanța (era cea mai mare și veche biserică din județ). Toți prietenii vedeau în aceasta o… promovare. Când am acceptat să ajut Biserica Betel, am spus că merg acolo cu dorința de a ajuta la formarea de lucrători locali. Peste 10 zile va fi ordinarea lui Lucian Rotaru ca păstor…

Aceasta este goana noastră după funcții…

Nu doar că nu alergăm după funcții, dar noi am propus limitarea numărului de mandate nu doar în conducerea executivă a cultului, ci și a comunităților regionale. Dacă se aprobă o asemenea cerință, după încă un mandat nici nu voi mai putea să dețin o funcție executivă la nivelul comunității, deși am doar 35 de ani!

Ne interesează ce se întâmplă la alegeri, dar nu din prisma funcțiilor, ci a modului în care Biserica Penticostală va fi păstorită și reprezentată în următorul mandat.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

32 de răspunsuri la Rezumatul întâlnirii de la Brașov (006)

  1. Teo zice:

    E bine pozitia aceasta, frate Vasilica. Dumnezeu sa te ajute si sa te intareasca sa poti ramine mai departe , smerit la picioarele Domnului nostru Isus Christos! Si de fapt asta, ne-o spune si Cuvintul..vis-a-vis de cei cu titluri „Reverend, Doctor” s.a.m.d.).
    Imi pare bine ca, pe la noi in State, titlurile s-au cam „ofilit” in ultima vreme..

    • Adrian Vlad zice:

      @Teo. Fără supărare dar cred că răspunsul tău este simplist. Un fel de „cliche” creştinesc „smerit la picioarele Domnului Isus…” Într-adevăr el are o încărcătură profundă însă din nefericire nu cred că mulţi înţelegem semnificaţia acesteia. Faptul că cineva poartă „Rev. sau Dr.” nu îl face neapărat un om mândru. SORRY to disappoint you.

      Şi apoi când te referi că pe „la noi prin State titlurile s-au cam ‘ofilit’ in ultima vreme” iarăşi vorbeşti destul de simplist. Poate te referi la comunitatea de români din America unde anti-intelectualismul e promovat din plin. Aici da sunt de acord cu tine.

    • Val B zice:

      Teo, nu cred ca meriti „critica”. Cred ca ai punctat f bine chiar daca in limbaj traditional. Ai dat un sfat de milioane pe care nu-l mai apreciem cum se cuvine pt ca intr-adevdar a devenit ‘cliche’, dar este cel mai destept lucru pe care Vasilica poate sa-l faca, si noi toti. Cred ca daca toti l-am urma cu adevarat, nu am avea problemele care le avem intre noi.
      Ma abtin la partea cu „ofilitul” in State…

  2. Pingback: Vasilică Croitor despre Răscumpărarea memoriei « Istorie Evanghelica

  3. Paul zice:

    Sunt titluri castigate cu truda si munca, dar altele…. sunt doar pe hartie.

    Plecaciune, inchinaciune…!

    • DRAGO zice:

      „..cu truda si munca..” Cunosc caz concret-care este rev.pastor- spunindu-mi urmatoarele;
      -In California(nu importa locul) iti trebuie;
      = 2 martori lucratori
      = $ 50..!!!!!!!!
      …asa a obtinut „Certificatul”care CU ONOARE STA INRAMAT PE PERETE.

      Am simtit si simt -UN GUST AMAR SI LEHAMITE- despre „TRUDA SI MUNCA..” obtinerii acestor TITLURI – care fac FURORI in ROMANIA
      Rezultatele sint vizibile astazi prin STAREA DE SPIRITUALITATE A POPORULUI manifestata din plin in Adunarile din USA ,Romania etc..
      Mai este UNUL care IMPARTE TITLURI DE REV. & DOCTORI etc -trase la PRINTER- atit la Rusi cit si la Romani dar la un pret ceva mai ridicat..$ 1200- 1700, el insusi fiind Doctor..

  4. Samuel Benza zice:

    Vasilica, sper ca ti-ai dat seama ce mult insemna functia pentru respectivul pastor!

    Spunea Domnul Isus ca cine vrea sa fie cel mai mare………. sa candideze la cat mai multe functii………..

    Ii o gandire pur comunista sa tot repeti la nesfarsit, ca un CD stricat, ca de aia ceri reforma si logica in ceea ce faci, ca sa capeti functii.

    Una dintre marile nedumeririi ale actualei clase de pastori iesita din comunism este de ce tinerii (ma refer la modul general) de acum nu le mai arde dupa locuri in comitet si slujbe care mai de care. Exista un simplu raspuns: Pentru ca s-au saturat de „sapaturi arheologice” la santierul numit comitet sau consiliu. Ei nu inteleg ca pe vremea lui Ceausescu era o cinste mare sa fi sef de sectie, sef de partid, sef de filiala si altele asemenea. Daca in afara bisericii nu castigai vreo functie, atunci macar in biserica.

    Era la moda odinioara, pe vremea lor sa faci propaganda in biserica pentru loc in comitet sau de slujitor. Nu era mare diferenta din acest punct de vedere intre ce este in lume si ce este in biserica.

    Era o mare cinste sa auzi in biserica: „Vine fratele de la filiala”. Acum nu mai este cinste, pentru ca cei care au fost de la filiala au facut tot ce au putut pentru a denigra slujba, si asta prin propriul exemplu.

    Mai nou este la moda pe langa slujba din biserica sa mai ai si ceva invarteli. M-am cutremurat recent cand am auzit o treaba spusa la „nivel inalt”: Pai frate, cum sa punem la filiala pe un sarantoc, cu ce duce lucrarea Domnului mai departe? Avem nevoie de oameni cu bani! Nu conteaza ca pe omul respectiv il cheama Dumnezeu in lucrare, asa „sarac” cum ii. Tipic PSD PDL PNL si altele.

    Nu pot sa uit o replica din filmul Luter, cand Papa ii spune unui cardinal: „Nu-l intereseaza (pe Luther) slujba de cardinal?” la care cardinalul secretar ii raspunde: „Parinte, nu cred catusi de putin ca il intereseaza asa ceva.”

    Papa incercase sa cumpere tacearea lui Luther prin functii, n-a reusit pentru ca pe Luther l-a chemat insusi Dumnezeu la ceva mult mai inalt decat postul de cardinal. L-a chemat sa fie reformator.

    Vasilica, cred ca facem parte dintr-o generatie chemata de Domnul la o reforma profunda, nu doar a penticostalismului, ci a crestinismului in general. La o intoarcere reala la valorile eterne ale lui Cristos. Nu numarul conteaza, ci calitatea.

    Ei vor iubii mai departe scaunele, functiile si titlurile. Nu este nici o diferenta fata de vremea Domnului Isus, cand preotii manipulau masele de oameni impotriva Adevarului.

    Pe zi ce trece iese la iveala tot mai mult ceea ce suntem.

  5. Adrian.S zice:

    Nu pastorul sau predicatorul(a se citii functii) aduc membrii noi ci acel x sau y anonim din adunari care face fapte bune,si-si traieste viata dupa voia Domnului.
    Adevarul e ca daca vrei sa faci o lucrare a Domnului si sa o faci asa cum trebuie e bine sa nu ai nici o functie deoarece poti fi acuzat iar in acest fel nu faci decat sa indepartezi oamenii de la Dumnezeu.

  6. Risti zice:

    Un „pastor, vicepreședinte de comunitate regională” reproseaza cuiva ca umbla dupa functii… :). El cum a ajuns in „functie”, i s-a pus pistolul la tampla?

  7. Valentin Licxandru zice:

    @ Vasilica Croitor.

    Putem cunoaste si noi numele acelui domn vicepresedinte ? Asa, pentru cultura generala…

    • Cuvintele acestea sunt dintr-o conversație privată, așa că nu cred că este corect să îi menționez numele aici.
      În plus, omul s-a delimitat de acea opinie, dându-mi de înțeles că alții spun așa… 😉

  8. functia zice:

    Din cuvintele tale vei fi scos „fara vina”…:
    „Cu 8 ani în urmă, pe când FACEAM(nu-i clar, daca dumneavoastra sau CRPC sau ambele) parte din Comunitatea București, ERAM (aici e evident) de față…” functia nr 1 – cea de observator
    „Cu 6 ani în urmă… eu am refuzat să candidez la vreo funcție… sigur si-au imaginat altceva” functia nr 2 – cea de „cititor” de fizionomii si ganduri.
    „In 2o07… doreau sa stie povesti” functia nr 3- cea de „povestitor”
    In 2010(anul acesta) functia nr 4 cea actuala
    „Cand am infiintat APME…” initial (functia) PRESEDINTE, apoi (functia) SECRETAR, apoi (functia) SIMPLU MEMBRU
    „In 2000” functia de PASTOR interimar;
    „In 2006 am acceptat…” functia de GRANDOMAN (CEA MAI mare; CEA MAI veche)

    „Aceasta este GOANA noastra dupa functii”
    Am indraznit sa realizez aceste remarci deoarece din felul in care este construit articolul se deduce ideea ca FUNCTIILE pe care „le avem” sunt nimic in comparatie cu FUNCTIILE pe care „le-am fi putut detine”. Nu este gresit sa detii o FUNCTIE, dar este eronat sa demonstrezi ca nu te intereseaza FUNCTIA printr-o prezentare defectuoasa.

    • Cred că funcția de vorbit degeaba ți-ai rezervat-o ție.
      Ai înțeles ce ai vrut tu, nu ceea ce scrie în articol. Am arătat că acuzația care ni se aduce nu are niciun fundament. În rest, „exegeza” pe care o faci textului meu este ciudat de forțată.

      • Val B zice:

        Vasilica,
        Vreau sa depun marturie publica, daca imi permiti, pt ca am fost la voi (si in sute alte locuri, tari, Biserici de mai toate felurile– chiar de multe natii) cateva luni. Pot spune fara ezitare ca nu am vazut nici in tine nici in Flaviu decat un duh de slujire si de sinceritate–de inaltare, nicidecum–niste exemple de urmat. De fapt pot spune ca mai toata echipa voastra din Medgidia este la inaltime si un exemplu de urmat. Binecuvantari!

    • Adrian Vlad zice:

      @Functia: Frate Funcţia, „no hard feelings” dar ţi-ai analizat motivaţiile înainte ca să scrii acel comentariu? Scrie pe el numai amărăciune, resentimente şi duşmănie! Apropo de exegeză fr. Vasilică, eu nu cred că aş putea s-o numesc exegeză ci mai degrabă eisegeză.

  9. Pingback: Pseudoargumente împotriva demersului Răscumpărarea memoriei « Istorie Evanghelica

  10. fr. Gheorghe zice:

    Cel care vi-a spus ca doriti functie la alegeri, vi-a spus din experienta personala fiinca probabil asa a facut dumnealui sa ajunga unde a ajuns.
    Si convingerea dumnealui este ca toti procedeaza ca dumnealui si totii umbla dupa functii exact ca la comitetu de partid. (ceva departe de adevarata slujire )
    Atunci sa asteptii har in biserica si revarsarea Duhului Sfint….!!!!

  11. Opris Victor zice:

    Inainte cu o saptamana de alegeri, cred ca nu ar trebui sa ne cramponam in acuzatiile perfide care apartin perfiziilor:”cum ca totut e o lupta pentru functii”. Sa isi pastreze functiile, ca numai aici le vor avea. Probabil ca ei slujesc numai pentru aici. Trebuie abordata serios tema alegerilor si sa ne concentram asupra a ceea ce vrea Dumnezeu. Cunosc multi pastori si colaborez cu ei. Toti ar dori o schimbare, dar stau cu „tape”-ul pe gura si cu „mainile legate”. Nu ii inteleg. Toti afirma ca vointa Lui Dumnezeu e alta, adica o schimbare profunda in cultul penticostal, dar ei nu sunt gata sa o faca. Oricum, credem ca aceasta carte si acest val nu a venit intamplator, ci sunt coordonate de sus. Si vor produce efecte. Deja efectele se simt ..si ce bine ar fi daca in acest timp scurt toti pastorii ar sta cu urechea plecata la voia Domnului. Oare voia Domnului este ca acest cult sa fie condus de oameni care au colaborat cu securitatea ? Va invit stimati frati delegati la congres sa va dati un raspuns la aceasta intrebare..

    • Lidie L zice:

      Ma bucur ca vad pe cineva cunoscut dintre pastorii din partea de nord-vestul Romaniei ca ia atitudine. Intrebarea mea este, oare ati ramas singur? Nu mai este nici un pastor din epoca de aur? Ce s-a intimplat cu ei? Au disparut toti?
      Sper si ma rog sa se trezeasca si ei.
      Va transmit salutari de la Houston!

      • Lucian Oniga zice:

        Ceilalti sunt mai spirituali, fac calcule, nu ies cu declaratii publice (pe net e pacat) decat dupa alegeri. Pozitia multora va depinde de rezultatul alegerilor. Cum era vorba aia cu eroii care au fost si vor mai fi?

  12. Admir excelenta pledoarie pentru fuga… de funcții!
    Nu pentru că aș dori să afirm organizația din care fac parte, dar acelaș lucru îl experimentăm în cadrul Uniunii Penticostale din SUA. Am citit de multe ori articole care îl atacau pe fratele Cornel Avram, păstorul Bisericii Happy Valley din Phoenix, că cine știe ce avantaje ar avea ca Președinte al Uniunii, și cum cutreieră lumea în lung și-n lat pentru noi coaliți! Fals. De câteva ori fratele Cornel și-a exprimat intenția de a nu mai candida (dovedind că nu este obsedat după funcții) și l-am oprit noi, pentru că nici unuia nu i-a trebuit funcția. Suntem foarte mulțumiți de relația excelentă pe care o avem și de spiritul frățesc în care colaborăm. Nu am avut vreo lupta pentru poziții și, deși pe un alt blog se insinua că, personal, aș urmări vreo funcție mai înaltă pe undeva, nu este adevărat.
    Pentru cei care mai cred că oamenii fac ceea ce fac și din conștiință și nu pentru că au alte interese, vă rog să nu mai acceptați asemenea lovituri sub centură!
    Mâine, poimâine, n-o să mai facă nimeni, nimic, ca să nu se creadă că are alte agende.
    Hai să fim serioși!
    Cristian Ionescu

    • Pe de altă parte, să nu uităm ce spune Pavel: „Dacă poftește cineva să fie episcop, bun lucru poftește.” (Biblia de la Iași, 1874)
      Îi respect pe cei care candidează și au curajul să își asume „episcopatul”, dacă poftesc aceasta pentru că au o viziune pe care doresc să o înfăptuiască. Este penibil atunci când, sub scuza unei false smerenii, nu le dăm ocazia candidaților să ne spună care este viziunea lor. Oare ce „poftesc” frații care candidează? Cineva ar trebui să le ia un interviu la fiecare și să îl publice, pentru a se ști în ziua alegerilor! Sunt 9 oameni, nu este mare dificultate.

      • doru hriscu zice:

        Cei mai mulţi dintre ei nu au o viziune nici pentru biserica / bisericile lor, cum să aibă pentru o întreagă organizaţie? „Pofta” e salarială (mai ales că multe biserici nu-şi plătesc păstorii), apoi e „pofta” funcţiei (că mulţi membrii ai BPR au un respect idolatru pentru unii „funcţionari” ai BPR) şi poate la unii e şi liniştirea conştiinţei „că nu m-am dat înapoi”, că am auzit-o şi pe asta… „nu refuz frate că Biblia zice că cine a pus mâna pe plug şi se uită înapoi….” e de plâns… Iar pentru cei care „poftesc” la funcţii, să nu uite că există o listă de condiţii introdusă prin neplăcutul „dar trebuie ca … să …” 1Timotei 3.

  13. Gherghel Virgil zice:

    Daca doreste cineva o functie nu este un lucru rau. Totul este sa fie persoana potrivita cu pregatirea si probitatea morala necesara functiei. Cand lupta dupa pastrarea sau obtinerea functiilor devine obiectiv major e o problema.

  14. Teo zice:

    Sa-mi fie cu iertare daca afirmatiile mele cu privire la titluri (reverend, doctor etc.) au ofensat pe cineva. Departe de mine gindul acesta. Imi cer scuze de tonul ironic..Am generalizat si nu a fost bine. Sa ma explic mai clar, as fi dorit sa punctez faptul ca, nu e rau sa porti sau sa obtii aceste titluri, dar mi se pare intelept sa ti le asociezi si scoti in evidenta atunci, cind stai in preajma sau in cercul celora ca si tine (cu aceleasi pozitii sau titluri). Cind iti-ti place sa fi prezentat si chiar tu insuti sa-ti etalezi aceste titluri, astfel de atitudine nu cred ca duce la acea apropiere frateasca unde smerenia si dragostea ies primele in relief. Dumnezeu iubeste oamenii smeriti (din orice categorie sociala) si tot cu ei si prin ei Isi culege laudele! Domnul sa va binecuvinteze!

  15. mihai zice:

    Nici unul nu vrea functii .Bun lucru dar nui adevarat. Este un proverb in romania „cand pisica nu sjunge la slanina spune ca miroase”. Vasilica am citit cartea de doua ori ,si nu am vazut atac decit asupra a doua persoane care sunt in viata.Pe ceilalti iai uitat sau numai cu doi te poti lupta .Cu pastoru NP si cu secretaru care ai scris de el pina a dat demisia .Dupa episodul 5 sfirsit secretaru a demisionat. E FRUMOS asa ?

    • Lidie Lup zice:

      Nu era novoie sa se scrie mai multe nume la acest moment, dar daca cei ce stau cu musca pe caciula si nu se pocaiesc, atunci este nevoie neaparat pentru un VA URMA. Si aceasta nu pentru a avea satisfactia ca au fost descoperiti si altii ci pentru ca sa li se dea ultima sansa de pocainta sincera. Sper sa nu fie nevoie, pentru ca sint foarte multi frati care inca se hranesc cu lapte si nu pot digera hrana tare. Ce ma doare pe mine cel mai tare este ca cei ce minuiesc cu atit talent Cuvintul Domnului si spun enoriasilor sa se marturiseasca (cel putin la fiecare Cina care este o data pe luna), ei nu stiu ca ei trebuie mai intai sa se marturiseasca. Mai mult daca ei stiu ca cineva are ceva impotriva lor, trebuie sa-si lase darul la altar si sa nu faca slujba pina nu rezolva problema, dar multi trec peste aceasta si impart mai departe Cina. Aceasta imi spune mie ca nici frica de Dumnezeu nu mai au. Pocainta nu este usoara, presupune cainta, umilinta chiar, sau mai bine zis suferinta pe nedrept, cu cit mai mult suferinta pe drept. Dumnezeu sa ne dea intelepciune tuturor! Doamne ajuta tuturor, si celor mici si celor mari!

  16. Pingback: 10 postări în Top 100 WP (13.11.2010) « România Evanghelică

  17. Teodor Miroslav Muntean zice:

    Parerea mea umila si personala este ca a venit timpul sa renuntam la practicile cu origini pagane, care au fost adoptate si impelmentate de lideri in bisericile penticostale si alte biserici evanghelice.

    Democratia, e de-a dreptul pagana si vine de la romani, care in cardasie cu evreii, l-au crucificat pe Domnul Hristos. Poate s-o gasi cineva, vre-un teolog (caresa nu fie doar olog…) si sa ne explice mai bine cum stau lucrurile cu „vox populis” in biserici. Am spus „biserici” cu b mic, deoarece in Biserica lui Hristos paganismul nu cred ca are ce cauta!

    Imi dau seama totusi ca nu e usor, pentru ca oameni ai lui Dumnezeu, inzestrati cu autoritate divina adevarata sunt tot mai putini. Care ar fi solutia? Teoretic exista, dar ma intereseaza daca poate fi aplicata in mod practicla haosul din organizarea bisericilor de astazi…?!

    Teo M

Lasă un răspuns

