Se tulbură apele sau doar blogurile?

Am asistat cu mirare la „cearta de vorbe” care s-a stârnit în spațiul virtual cu privire la asocierea lui Iosif Țon cu mișcarea Străjerilor. Pe Ilie Popa îl cunosc bine, și îi cunosc și dosarul de urmărire informativă. A fost urmărit și „lucrat” cu tenacitate de Securitatea Suceava, reușindu-se astfel îndepărtarea sa din Biserica Penticostală din Ițcani în 1988. Nelu Demeter mi-a fost primul invitat în Medgidia, la primul program la care am participat cu soția mea, în 1997. Pe Nelu Peia l-am urmărit cu atenție în vremea studenției, chiar dacă personal am discutat doar de două ori. Mi-a plăcut scrisoarea pe care i-a trimis-o pastorului Cristian Ionescu.

Ceea ce mă uimește la dezbaterile furtunoase despre Străjeri/Țon este că sunt mai mult furtunoase decât dezbateri. Poate că este prea devreme să asistăm la un dialog lucid, însă niciodată nu este prea devreme pentru a defini măcar datele problemei. Cred că nici măcar termenii discuției nu sunt încă lămuriți. Tocmai am terminat de tipărit o nouă carte de Jack Deere (Darul profeției. Un ghid pentru începători) și remarcam că Jack Deere se definește ca aparținând de „Conservative Evangelical Tradition”. Cine sunt Străjerii? Cine este Iosif Țon? Cine sunt detractorii lor?

Aș fi amânat postările pe această temă, dacă nu mi-ar fi atras atenția mai multe persoane care aveau o privire mai amplă asupra discuțiilor din blogosferă că discuțiile se întrepătrund. În timp ce mișcările vechi arată că sunt blocate instituțional (în special penticostalii) și doctrinar (în special baptiștii), Dumnezeu îi îndreaptă pe mulți să caute restaurarea învățăturii și practicii Bisericii Primare. Cum se vor așeza toate aceste furtuni nu aș putea spune, dar ceva mă face să cred că Dumnezeu tulbură apele.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

82 de răspunsuri la Se tulbură apele sau doar blogurile?

  1. Orice miscare de trezire a fost contraversata, persecutata, denuntata chiar de cei mai mari lideri din vremea lor… un om nu poate sa primeasca decat ce ii este dat de Sus si doar cat ii este dat…Stiu ca sunt multi care sincer se indoiesc si le e teama din dorinta de adevar….Asta e… Dzeu sa trezeasca cat mai multi si sa fie glorificat.

    • george zice:

      Un sfat pentu toata lumea.
      Astazi avem internetul la dispozitie care poate sa fie o resursa extrem de folositoare. Locuiesc de aproape 10 ani in America de Nord si sunt foarte la curent cu toate miscarile astea de „caderi pe spate” si „tremurici”.
      Cautati pe internet despre fenomenul „Toronto Blessing” ca sa aflati detalii.
      Oamenii, in prezenta lui Dumnezeu, se prabuseau cu fata la pamant, nu pe spate. Dar asta poate fi considerata o chestie subiectiva.
      Acest „pastor” Chris nu este o nouatate pentru mine. Benny Hinn este varianta americana a lui, sau mai bine spus Chris este varianta africana a lui Benny Hinn. Desi multi prieteni de-ai mei penticostali s-au chinuit sa ma convinga ca Benny Hinn este plin de Duhul Sfant eu i-am contrazis de fiecare data. Cautand pe net biografia lui m-am speriat pur si simplu de ce am aflat.
      Da-ti si voi o cautare pe google dupa: Benny Hinn false prophet si o sa va speriati. Acest Chris este copia fidela a lui Benny Hinn asa ca nu va lasati pacaliti de oricine cade pe spate. Oameni prosti si naivi au existat dintotdeauna.
      Cei care se lasa pacaliti de aceasta miscare sunt orbiti de Satana tocmai pentru ca nu il cauta sincer pe Dumnezeu ci cauta experiente extatice, la fel cum multi penticostali o fac.
      Am citit cartea „Surprins de puterea Duhului” a lui Jack Deree dar si acolo exista chestii dubioase. La un moment dat Jack Deree vorbeste despre un „mare om a lui Dumnezeu” care avea un dar de viziune extraordinar si ca era capabil sa ii spuna unei anumite persoane de ce boala sufera si care ii este numele, pretinzand ca descoperirea venea de la Dumnezeu. Cand am cautat sa vad biografia lui Paul Cane, caci despre el era vorba in carte, am ramas socat sa vad ca Paul Cane a fost alcoolic si a avut relatii homosexuale si ca pana la sfarsitul vietii lui nu s-a pocait. Aici intervine intrebarea: dece duh era calauzit si ce duh facea vindecarile prin el. Ca nu poate fi vorba in nici un caz de Duhul Sfant. Ori Jack Deree stia de biografia lui Paul Cane cand a scris cartea si a trecut sub tacere aceasta parte intunecata din viata lui Paul Cane. A mentionat in carte doar faptul ca Paul Cane s-a retras din lucrare pentru cativa ani.
      Ori a ascunde adevarul din viata lui Paul Cane ma face sa ma indoiesc de onestitatea lui Jack Deree

      • Este neadevărat ceea ce afirmi despre susținerea oferită de JD lui Paul Cain. Jack Deere a aflat despre eșecul lui Paul Cain mai târziu, s-a oferit să îl ajute, acesta a refuzat pocăința, iar în consecință s-a disociat de el.
        Cum ți-am spus și în alt comentariu, informațiile de pe net sunt valabile dacă vin din surse sigure sau dacă se citează documente verificabile.
        Pe situl oficial al lui Jack Deere vei găsi un răspuns foarte clar la problema Paul Cain. http://www.jackdeere.com/thoughts/an_update_on_pa.html
        Totodată, nu pot aproba modul în care amesteci viața și lucrarea lui Paul Cain de dinainte de cădere cu evenimentele ulterioare.

      • mihal zice:

        Ai dreptate George ai spus niste adevaruri real

  2. Observator zice:

    ca sa ii cunoasteti pe Strajerii de azi intrati
    Blogul Marius Cruceru ( Prof. Conf.Univ si Pastor Baptist) la Articolul:
    Aleluia, ….. şi iaca bărbatul Colo mănîncă, slavă Domnului, orez!!!
    Vozionati cu atentie!!!!

    • Observator,
      am fost pe blogul lui cruceru… nu impresioneaza si nu convinge dpmdv…
      stiu un principiu… cand arunci cu tarana, pierzi teren… in plus, iti intra praf in ochi…si…ti se tulbura vederea…

      adevarul trebuie spus… dar a arunca cu tarana nu este = cu spunerea adevarului. nu cred ca cruceru lucreaza cu intelepciunea venita de sus pt ca nu are roadele corespunzatoare–pace, etc, stiu ca toti suntem coringenti adesea la capitolu asta…si la multe altele…

      • Am moderat o părticică din mesajul tău, fiindcă nu cred că este cazul să iei tu țărână și să arunci în alții…
        Am decis să abordez subiectul acesta tocmai fiindcă am văzut că metoda clasică românească, character assassination este răspunsul cel mai des utilizat împotriva străjerilor și a lui Iosif Țon. Toți suntem oameni, și dacă ne apucăm de discutat slăbiciunile omenești, atunci nici nu mai este loc de altceva.

      • ma bucur ca ai scos 3 cuvinte din comentariul meu care nu au fost necesare, dar mi se pare mult prea mult sa le numesti ‘asasinare de caracter’ sau ‘aruncare cu noroi’…totusi arata mai bine asa comentariul..mersi oricum de ajutor 🙂

    • OBSERVATOR zice:

      Cunosc personal o „turma de oi” dintre Strajeri ce au plecat in Africa sa se incarce de „duh sfint” si sa isi vindece bolile. Caci ziceau ei „ca in Europa nu mai este credinta autentica”.
      Uni au fost si de 2 si chiar 3 ori…impreuna cu liderii lor .
      cu stima

      • Ionel zice:

        S-au dus in Africa pentru-ca acolo zic ei ca este Hristos si se fac minuni.
        „Caci se vor scula hristosi mincinosi si proroci mincinosi; vor face semne mari si minuni, pana acolo incat sa insele, daca va fi cu putinta, chiar si pe cei alesi.” (Matei 24:24)
        „Vi se va zice: „Iata-L aici, iata-L acolo!” Sa nu va duceti, nici sa nu-i urmati. ” ( Luca 17:23)
        Atat de mica e credinta unor asa zis „strajeri”. Unde sunt minuni acolo e si Hristos. Ei traiesc prin vedere, iar credinta lor se bazeaza pe minuni, semne, trairi emotionale, si nu cum spune Cuvantului Dumnezeu: „Si credinta este o incredere neclintita in lucrurile nadajduite, o puternica incredintare despre lucrurile care nu se vad.”(Evreie 11:1)

        • Ionel, este greșit că unii merg până în Africa să asculte un predicator? Unii au mers până la Rick Warren să audă cum se face lucrarea în secolul XX, alții l-au ascultat până la epuizare pe Bill Hybels și așa mai departe.
          De asemenea, dacă Chris este Hristosul mincinos, fii bun și arată-mi n care sunt acei slujitori adevărați ai lui Hristos prin care El să lucreze cu semne și minuni, așa cum a promis în Scriptură. A respinge orice manifestare supranaturală sub pretext că este de la Diavolul este foarte ușor: chiar și Isus a fost acuzat că lucrează cu Diavolul! Habar nu am care este învățătura lui Chris, dar cred că discreditarea unui slujitor trebuie să aibă la bază o analiză mai serioasă, iar când orice lucrare supranaturală este desființată în mod automat, atunci riscăm să aruncăm și copilul odată cu apa.

      • OBSERVATOR zice:

        draga Frate Croitoru

        am ramas cu gura cascata ,
        cum puteti lua apararea unui om pe care ziceti:
        „Habar nu am care este învățătura lui Chris, dar cred că discreditarea unui slujitor trebuie să aibă la bază o analiză mai serioasă.”
        Vuiesc Blogurile despre acesta miscare ( ma refer aici la „fenomenul Chris” ) ERETICA , care a intra si Romania prin Biserica Riul Vietii si Strajerii , cititi macar ce e Blogul Dv-stra tot sau pe altele care va mai fac reclama ?
        Sau analizati pe aici si dupa aceea vorbim :

        Cu mare mare stima !!!

        • Regret postrura în care ați rămas, dar rămân la părerea că pentru a considera învățătura lui Chris este nevoie de mai mult decât de un filmuleț. Blogurile viuesc din orice. Eticheta de „eretic” este aplicată de unii fundamentaliști lui Rick Warren, Bill Hybles sau chiar Billy Graham. Există o mulțime de situri care spun asta, chiar există și o carte în limba română care afirmă aceasta cu tărie. Ce simplu este să îi numim eretici pe cei care au alte doctrină decât noi. Ei bine, eu m-aș feri să numesc eretic pe un frate baptist cesaționist. Sau credeți că acum este momentul să ne aruncăm anateme ca ortodocșii și catolicii în 1054?
          Așadar, mărturisirea de credință a lui Chris ar trebui cercetată cu atenție, mesajele sale precum și mărturiile celor care au lucrat împreună cu el. Abia atunci am putea să tragem o concluzie în cunoștință de cauză.

      • OBSERVATOR zice:

        Da , aveti dreptate !
        E asa cum ziceti: „…mărturisirea de credință a lui Chris ar trebui cercetată cu atenție.”

        Aveti aici citeva nume care au cercetat-o cu atentie cum ziceti Dv-stra :
        Pastor Petru Lascau:
        Articol -Miscarea strajerilor- raspuns:
        „În postările mele de până acum n-am spus niciodată că sunt de acord cu toate găselniţele charismatice contemporane, cum n-am afirmat că împărtăşesc filozofia lucrării pastorului Chris din Africa.”

        Pastor Cristian Ionescu:
        Articol -Raspuns de la Strajeri(1)- raspuns:
        „…Am spus din start că nu am nici o simpatie pentru Mr. Chris.
        Cât privește străjerii, dezasocierea lor de acest om, mișcarea și practicile lui este absolut esențială și mă aștept să se realizeze.”

        Pe Bloguri este plin si de reactia contrara acestui fenomen a Pastorilor si Biericii Baptiste.
        Cunosc opinia personala a multor Pastori Penticostali din Romania (frati chiar din Conducere) cu privire la acesta EREZIE.
        Si imi asum toata raspunderea pt. acest cuvint „greu” , dar adevarul acesta corespunde cu al lor si in primul rind corespunde cu ADEVARUL SCRIPTURILOR !

        Cu aceeasi stima !

      • Ionel zice:

        Sunt profund dezamagit de raspunsul dumneavoastra.
        Ma asteptam la un raspuns mai pertinent si mai serios din partea unui pastor cu o pregatire deosebita fata de altii. Sa incercati sa luati apararea unui om ca Chris numai pentru faptul ca face minuni si vindecari, este deosebit de periculos. Dumneavoastra vi se va cere mult pentru ca vi sa dat mai mult fata de altii care poate din nestiinta imbratiseaza astfel de oameni si astfel de manifestari. Am citit evangheliile si am incercat sa-l zugravezc pe Domnul Isus in mintea mea.
        Mi-am facut o imagine despre El, o imagine care nu se potriveste deloc cu cea a multor slujitori din zilele noastre si in special cu cea a lui Chris.
        Va asumati o mare responsabilitate atunci cand sugerati ca slujitorii adevarati sunt cei care fac semne si minuni. Slujitorii adevarati sunt cunoscuti dupa roadele lor, dupa trairea lor si dupa exemplul care il dau ei oamenilor si nu dupa semnele si minunile pe care le fac. Ce este asa de greu de priceput.
        Am vazut ca ati ocolit versetele care vi le-am dat din Sfanta Scriptura si in special cel despre despre credinta. Suntem in anul 2010 cand aproape orice om a auzit de Dumnezeu .
        Suntem intr-o perioada cand cunostinta a crescut foarte mult. Biblia este atat de raspandita incat oricine si-o doreste o poate avea. Oameni sunt deja saturati de Cuvantul lui Dumnezeu si prea putini sunt cei care ar putea spune ca nu au cunostinta despre El. Daca si in aceasta vreme credinta dumneavostra se bazeaza numai pe semne si minuni atunci ce sa mai cer de la cei care sunt inzestrati mai putin ca dumneavoastra.
        Cred ca cei care umbla dupa semne si minuni si il cauta pe Dumnezeu acolo, inca nu l-au cunoscut cu adevarat pe El.
        Ma trag din familie de penticostali. Din copilarie am vazut in biserica in care mergeam manifestari asemanatoare celor din spectacolele lui Chris. Manifestari care au bagat spaima in mine.
        Intr-o duminica din anii ‘ 70, in timpul unei predici s-a ridicat toata adunarea in picioare si a inceput sa bata din palme, sa sara in sus, sa strige, sa vorbeasca in alte limbi si sa urle,
        incat atat de speriat am fost ca nu mai gaseam usa de la iesire. Ziua aceea nu o pot uita niciodata. Mai tarziu au urmat „staruintele” care mi-au intarit convingerea ca locul meu nu era acolo. Totusi Dumnezeu a vazut sinceritatea inimii mele si mi-a indreptat privirea spre Cuvantul Lui, deschizandu-mii ochii si aratandu-mi Calea adevarata si curata.
        Duhul Sfant a lui Dumnezeu nu sperie lumea, nu ii tranteste pe jos, nu ii face sa urle, nu aduce tulburare si nu ii duce pe oameni in ratacire. Duhul Sfant si lucrarea Duhului Sfant nu este monopolul penticostalilor sau a carismaticilor. Ea este Lucrarea lui Dumnezeu. Ilie l-a simtit si auzit. „Domnul i-a zis: „Iesi si stai pe munte inaintea Domnului!” Si iata ca Domnul a trecut pe langa pestera. Si inaintea Domnului a trecut un vant tare si puternic, care despica muntii si sfarama stancile. Domnul nu era in vantul acela. Si dupa vant, a venit un cutremur de pamant. Domnul nu era in cutremurul de pamant. Si dupa cutremurul de pamant, a venit un foc: Domnul nu era in focul acela. Si dupa foc, a venit un susur bland si subtire.
        Cand l-a auzit Ilie, si-a acoperit fata cu mantaua, a iesit si a stat la gura pesterii. Si un glas i-a vorbit, zicand: „Ce faci tu aici, Ilie?” 1 Imparati 19:11-13
        Duhul Sfant aduce pace, bucurie, eliberare, binecuvantare, lumina si incredintarea ca esti copilul lui Dumnezeu.
        Biblia ne invata sa ne ferim de tot ce ni se pare rau si dubios. Mai bine raman la Cuvantul curat a lui Dumnezeu decat sa ma alipesc de invataturi si duhuri straine care sa ma duca in ratacire.
        Refuz sa stau la coada la usile prorocilor cum fac necrediciosii care stau la coada la usile vrajitorilor si ghicitorilor. Refuz sa ma alaturi celor a caror credinta se bazeaza pe semne si minuni pentru ca stiu sfaristul lor.
        Refuz sa laud oamenii care fura slava lui Dumnezeu. .Decat sa il caut in semne si minuni mai bine raman langa El si il cred pe cuvant, pentru-ca credinta asta imi va fi socotita neprihanire inaintea Lui.

    • george zice:

      A fii profesor doctor docent in teologie nu are nici o valoarea in ochii lui Dumnezeu. Dumnezeu sta impotriva celor mandri dar celor smeriti le da har.
      [… parte moderata…]

  3. Alin Cristea zice:

    1. Marius Cruceru NU este Prof. (Conf.) Univ., ci Conf. Univ. – conferențiar universitar.

    http://www.emanuel.ro/ro.academic.faculty.cruceru

    Oricum, sîntem destui care NU sîntem impresionați de un astfel de șirag de prescurtări, că sîntem atenți, precum ne atrage atenția Scriptura, la lucrurile care NU se văd, nu la lucrurile care se văd. 🙂

    Pe blogul indicat nu scrie Conf. Univ. Marius Cruceru, ci Marius Cruceru – fără cravată. 🙂

    Și pînă și cei mai mari oameni de pe pămînt fac uneori gafe imense.

    2. Articolul lui Marius Cruceru nu se referă la Mișcarea Străjerii din România, ci la o persoană din… Africa.

    Marius Cruceru, ca și în alte articole, nu pare să aibă informații despre Mișcarea Străjerii.

    Așadar, dacă vreți să NU îi cunoașteți pe Străjeri, atunci intrați pe articolul indicat.

    3. Din păcate, articolul e un articol nereușit. E conceput prost și, pe deasupra, jignește inteligența cititorilor.

    4. Nu în ultimul rînd, trebuie să remarcăm că activitatea ideologic-agresivă a bloggerului Marius Cruceru din ultima săptămînă este SUSPECTĂ.

    5. Indiferent cum am pune problema, baptiștii din România se află într-o perioadă penibilă.

    La fel ca și penticostalii din România, avînd în vedere scandalurile din ultimele luni.

  4. fr. Gheorghe zice:

    sunt lucruri de cintarit, si pentru ca sa fiu inteles va recomand sa mergeti pe blogul :
    ” Timotei Pop : Scurta lamurire despre conflictul cu Iosif Ton .
    Intrebarea : Adevar? Misticism ? sau Duhul Sfint ?

  5. Pingback: Vasilică Croitor: “Împotriva lui Iosif Țon se folosește metoda clasică românească” « România Evanghelică

  6. Un pacatos zice:

    Hristos o lasat o singura Biserica ( ” Si Eu zic tie, ca tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi BISERICA Mea si portile iadului NU O VOR BIRUI.” – Matei 16: 18).
    Deci, musai ca una dintre bisericile istorice e cea adevarata, daca nu vrem sa-L facem pe Hristos mincinos, si e musai ca cel putin una dinte bisericile istorice are continuitate de la apostoli.

    • Un pacatos zice:

      Domnule Croitor, ma gandeam ca o sa ma cenzurati. Nu ati facut-o, desi nu suntem de acord in multe privinte, unele chiar esentiale. Multumesc!

  7. Otniel Veres zice:

    spuneti ca baptistii sint blocati doctrinar. sa intelegem ca penticostalii nu?

    mi-ar placea sa clarificati o astfel de afirmatie mai mult decit generala, daca se poate teologic. am reprosat si pe blogul fr. Marius afirmatiile si etichetele generale trintite de atitia comentatori.

    multumesc

    • Diferența între modul în care percep doctrina penticostală versus cea baptistă este redată de cuvântul „restaurationism”. Majoritatea mișcărilor de trezire izvorâte din Reformă au avut drept obiectiv restaurarea unor învățături sau practici din Biserica Primară. Desigur, excepție sunt acele mișcări care au avut și „adăugiri” și „inovații” la învățătura Scripturii și care nu sunt considerate evanghelice. Penticostalii, în opinia mea, au dorit ca restaurarea să continue, iar când penticostalii s-au oprit din reformarea bisericii, a intervenit mișcarea carismatică în valuri succesive. Nu spun că toate aceste inovații sunt și corecte din punct de vedere biblic, doar remarc faptul că a existat un cadru mai deschis pentru înnoire.
      În timp ce penticostalii au avut o deschidere mai mare pentru „nou” chiar pe tărâmul doctrinar, baptiștii români, în opinia mea, au adoptat o atitudine foarte rezervată pentru „nou”. Între penticostalii români au pătruns învățături noi, în special de la mișcarea carismatică. Bunăoară, învățătura despre războiul spiritual este relativ nouă în contextul penticostal românesc. Cântarea nouă și cântarea în Duhul sunt „noutăți” în România post-decembristă, pe care unele biserici penticostale le-au îmbrățișat, deși ele au origini în NT și au existat sub diferite forme și în perioada comunistă. Deși s-ar putea obiecta că acestea sunt forme și nu doctrine, manifestarea lor se bazează pe o învățătură nouă în contextul românesc, învățătură pe care nu am auzit-o nicicând în copilăria mea.

      • Paul zice:

        Trebuie sa recunosc ca primii in istorie care au avut ca obiectiv restaurarea invataturilor si practicilor bisericii primare, ingropate de Biserica Romano- Catolica, nu au fost nici penticostalii, nici baptistii, ci anabaptistii. Reforma Anabaptista cunoscuta in istorie si ca Reforma Radicala. Reforma initiata de marii reformatori Zwingli, Luther si Calvin, cunoscuta si ca Reforma Protestanta, nu au dus reforma bisericii pana la capat, ci s-au multumit doar cu restaurarea doar a unor invataturi si practici crestine specifice bisericii primare, pe cand la botezul copiilor nu au vrut sa renunte. Anabaptistii au fost cei ce au continuat reforma , chiar cu pretul unei aprige persecutii din partea protestantilor. Astfel ei au ajuns primii protestanti, persecutati de alti protestanti. Baptistii, aparand in istorie( in 1611 la Amsterdam-Olanda)ca o grupare religioasa distinca de cea a anabaptistilor, dar sub o mare influenta a invataturilor adoptate de reforma anabaptista, au luptat impreuna la restaurarea invataturilor si practicilor crestine a bisericii primare.
        Penticostalii, cu toate ca isi atribuie continuitatea apostolica, au aparut mult mai tarziu, facand parte din miscarea de reforma , cunoscuta ca miscarea neoprotestanta. Neoprotentantismul este un curent teologic, care s-a dezvoltat in sec. al XIX-lea, curent cunoscut si ca teologie liberala.

      • Otniel Veres zice:

        asa nu rezolvati prea multe. dumneavoastra recunoasteti ca nou nu inseamna neaparat bun.

        deci trebuie sa demonstrati ca blocarea baptista e rea, teologic si exegetic, pentru a conchide ca era nevoie de ceva nou.

        • Vă reamintesc faptul că Reforma a fost continuată de mișcări de înnoire care au adus contribuții importante la doctrina și învățătura Bisericii. Multe dintre aceste învățături se regăsesc în doctrina bisericii baptiste din România (desigur, și a celei penticostale).
          Să înțeleg din răspunsul dumneavoastră că sunteți de părere că blocarea baptistă este bună? Sau că nu are nevoie mișcarea baptistă de ceva nou?
          Dacă este așa, ar mai fi de precizat doar care a fost anul în care această doctrină a ajuns la perfecțiune și care este versiunea finală, standard.
          Cât privește răspunsul teologic și exegetic, deși sunt acum în tranzit prin Franța și timpul nu îmi permite să ridic mănușa, voi menționa doar că Duhul Sfânt este Duhul revelației: El descoperă, învață, conduce în adevăr. („Dar Mângâietorul, adică Duhul Sfânt, pe care-L va trimite Tatăl, în Numele Meu, vă va învăţa toate lucrurile, şi vă va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu.” Ioan 14:26).

      • Otniel Veres zice:

        da, un cuvint spus ucenicilor nu uitati.
        asta daca in cazul in care nu ati fost cumva cu Isus alaturi de El in necazurile Lui. uitati-va la contextul imediat al textului.

        si daca blocarea baptista ar fi rea, asta nu inseamna ca innoirea penticostala e buna.

        si da, Duhul adevarului ne conduce in adevarul pe care ni l-a lasat deja, nu in adevaruri noi.

        • Când Duhul Sfânt a condus biserica să redescopere învățătura botezului în apă, după multe secole în care a fost uitată, a descoperit un adevăr nou sau vechi?
          Dacă limitați rolul Duhului doar la contextul imediat, atunci negați și o componentă importantă a pneumatologiei baptiste. Doar pe primii ucenici avea să îi învețe Duhul?!? Contextul lărgit al Noului Testament ne arată că toți credincioșii căutau această călăuzire a Duhului.
          Tot astfel, când Duhul a readus în atenția noastră lucrarea supranaturală a Duhului, ea este și veche și nouă.

          Nu are rost să comparăm „blocarea” unora cu „înnoirea” altora. Cred că important este principiul că vinul nou trebuie turnat în burdufuri noi. Discuția noastră a pornit de la afirmația mea că burduful instituțiilor penticostale este învechit, în timp ce vinul doctrinei baptiste s-a cam acrit. (Îi rog pe frații baptiști să nu ia mot-a-mot expresia. La penticostali nu le mai cer iertare că s-au obișnuit deja cu opiniile mele :).

      • Otniel Veres zice:

        Ideea era ca in acel text contextul imediat imi arata ca acele cuvinte sint adresate doar ucenicilor si extinderea lor la crestini in general e problematica.
        de ex. MArea trimitere, desi adresata in primul rind celor de atunci, ni se aplica si noua deoarece aceasta misiune este facuta clara in intregul NT. este o cerinta adresata crestinilor si in alte locuri.

        insa in niciun alt loc nu li se spune crestinilor ca Duhul le va descoperi lucrurile viitoare.
        Duhul ii calauzeste in discernamint spiritual, in a recunoaste invatatura adevarata, iar accentul este cristologic.

        si asa cum spuneati, cind Duhul a calauzit biserica la redescoperirea botezului in apa, la adulti cred ca va referiti, a redescoperit un adevar vechi, scriptural. mi-ati confirmat ideea.

      • george zice:

        Pentru Vasilica Croitor
        Referitor la validitatea lucrarii acestui Cris , Biblia spune foarte clar ca „dupa roade ii veti cunoaste” nu dupa daruri supranaturale. Acest Cris este urmarit de fiscul din Nigeria pentru spalare de bani, 35 de milioane. A fost casatorit, dar s-a separat de nevasta si multe altele din astea pe care le-ai gasi si tu pe internet daca ai cauta putin. Daca semnele si minunile/pseudominunile pe care acest individ le face sunt de la Dumnezeu te las pe tine sa decizi ce vrei sa crezi

        • Eu nu am spus că este sau nu este slujitorul lui Dumnezeu. Am spus doar că această concluzie mi-aș forma-o după o cercetare mai amănunțită. Apropos, internetul este printre utlimile variante la care apelez când este vorba de credibilitate și obiectivitate.

  8. boborul zice:

    Nu ati înteles absolut nimic domnilor, dvs care va laudati cu caluzirea Sfântului Duh sa nu pricepeti aspecte elementare… ptr ca dvs nu aceptati mesaje care nu cânta pe-o nota fie baptista fie penticostala, nu este posibil dialog cu dvs, motiv ptr care va anunt ca am demarat online o dezbatere independenta dar si fff dura, si-n cunostitna de cauza. Cine va ascesa online trebuie sa gaseasca si alte perspective.

    • Paul zice:

      @ Boborul. Mult succes ! Nu stiu de ce nu suntem in stare sa ne acceptam asa cum suntem. Ca de fapt tragem la acelasi jug 🙂
      @ Otniel Veres. Teoria ce a contribuit la asa zisa ” blocare” a miscarii baptiste este teoria cesationista, imbratisata de majoritatea fratilor baptisti, care sustine ca manifestarea darurilor Duhului Sfant a incetat o data cu era apostolica. Gasim asa ceva pe paginile Scripturii ?
      Este foarte adevarat ca biserica a traversat de-a lungul istoriei si perioade mai intunecate, in care aceste manifestari supranaturale au disparut sau au avut un caracter mai izolat, dar acestea nu s-au datorat faptului ca Dumnezeu a retras aceste manifestari supranaturale din biserica , ci din cauza decaderii morale si spirituale a bisericii.
      Dar de fiecare data cand undeva in lume, o biserica, ori un grup mai restrans de oameni se intorcea din nou la practicarea invataturilor sanatoase ale Scripturii, avea loc o revigorare ( trezire) spirituala, care a fost insotita intotdeauna de manifestarea darurilor Duhului Sfant.
      Daca ceva a ”blocat” in prezent pe Duhul Sfant sa lucreze, acel ceva este nepocainta, necredinta si ignoranta noastra, fata de persoana si lucrarea Duhului Sfant.

      Mai apare o problema. O alta cauza a necredintei in manifestarea darurilor Duhului Sfant sunt insucceselor noastre in a incerca sa operam cu ele. Ne gandim ca daca Dumnezeu nu lucreaza prin noi ( trebuie sa identificam cauza de ce ), inseamna ca nu lucreaza prin nimeni altcineva, si de fapt Dumnezeu si-a retras darurile. Conceptia aceasta este gresita. In loc sa ne recunoastem propriul faliment, ne gasim scuza ca darurile au incetat. Si aceasta abordare am intalnit-o si prin unele bisericile penticostale.
      Fiti pe pace, nimeni nu poate afirma ca miscarea baptista este rea, dar cu siguranta ca are nevoie de un suflu nou (al Duhului), care sa o revigoreze din temelii. Si penticostalii au nevoie deasemenea 🙂

      Lasati Duhul Sfant la lucreze !

  9. manu zice:

    Si care-i problema strajeri nestrajeri daca este o miscare sanatoasa Dumnezeu o va binecuvanta daca nu nu….

  10. angela zice:

    Am ascultat azi si am citit despre”aceste dezbateri furtunoase”si am ajuns la concluzia cä nu „Dumnezeu tulburä apele”ci existä o categorie de oameni:”tulburätori de ape Ce redusi au ajuns sä fie oamenii!!!
    In loc sä predice din Cuvänt(egal cä predicä bine sau räu!!!) dacä tot s-au luptat pentru “scaune”acum s-au apucat sä discute de unii si altii….sä intre in viata omului incältati….sä se uite peste gard la altii in loc sä se uite la ei…
    Chiar dacä nu sunt in totul de acord cu Fr.Ton ascult cu pläcere predicile lui,am invätat multe din ele…e un om cu bunul simt(o raritate in zilele noastre)si sincer…
    Dacä fiica lui a fost acolo la “Sträjerii”si a fost vindecatä si apoi s-a dus si sotul ei,e normal sä meargä si täticul sä vadä unde a fost fata lui…..
    si pänä la urmä e o chestie privatä…..fiecare are dreptul sä aleagä unde sä meargä si cu cine sä se uneascä…..
    OARE LI S-AU GOLIT SACUL CU PREDICI ACESTOR PREDICATORI….SAU NU MAI AU CE SÄ POSTEZE PE SITE-URILE LOR de o dau asa tare cu fr.Ton…????

    PS.Fr.Vasilicä,cum rämäne cu propunerea mea de a scrie o carte „:Comentarii la cartea „Räscumpärarea memoriei”????!!!!!!!

    PS.

    • Angela, îngerul Domnului tulbura apele în NT. În acest sens m-am referit și eu la tulburarea apelor.
      Cu tot respectul, nu îmi amintesc de propunerea despre cartea cu comentarii. Poți să îmi reamintești despre ce era vorba?

      • angela zice:

        Scuze de intärziere….
        citisem in luna noiembre articolul „argument”si binenteles comentariile de rigoare care erau multe foarte interesante…
        si imi venise o idee:
        „angela says:
        noiembrie 22, 2010 la 6:47 am
        Frate Croitor ,cred cä mai puteti scrie incä o carte “COMENTARII LA CARTEA RÄSCUMPÄRAREA MEMORIEI” si cred cä aveti destul material….
        Succes!!!!”
        …….era doar o idee……..

        „Sa daruim odihna, speranta si dragoste sufletelor obosite.

        Hraneste-te cu vestea cea buna a lui Dumnezeu pentru tine in fiecare zi.

        Priveste frumusetea Salvatorului si viata plina de fericire pe care ti-a daruit-o. Intra in posesia lucrului care iti apartine pe drept.

        Esti destinat sa domnesti in viata prin DOMNUL JESHUA HAMASHIA

        MULTUMESC FRUMOS!

        • @Angela, comentariile se adună încet pe blog… Din sutele de postări și miile de comentarii nu va ieși o carte, dar sigur va ieși ceva. Acum, fără să ne dăm seama, atât noi, cât și liderii noștri dăm un alt examen al vieții. Se cheamă sinceritate și demnitate în fața realităților istorice. Reacțiile diverselor tabere s-au cristalizat şi sunt evidente pentru orice cititor atent.

  11. fr. Gheorghe zice:

    Ferice de cei cu inima curata caci ei vor vedea pe Dumnezeu.
    Cind vom ajunge in fata Lui Dumnezeu conteaza inima sa ne fie curata fiinca de acolo tisnesc izvoarele vietii . Sunt sigur ca titlurile de baptisti de penticostali de evanghelici de strajeri sunt aicia jos ca si adresele locuintelor noastre .
    Cind Dumnezeu va rapii biserica , toti cei ce au inima curata, dragostea sincera pentru Isus si focul Duhului Sfint vom deveni ca navele spatiale gata sa plece catre iubitul nostru Isus . Este minunat si inaltator.
    Iar pentru cei ce doresc sa fie presedintii de culte sau alte functii de conducere vor avea toata placerea li se va oferii sansa deplina sa tot conduca.
    Important este sa fim alaturi de cel ce il iubim de Domnul nostru Isus.

  12. Pingback: Link: străjerii « Trezire Spirituală

  13. Paul zice:

    Cred ca ar fi bine sa revenim la ceea ce ne intereseaza in prezent. Chiar daca rezolutia CRPC a fost total ignorata la congres, proiectul RM nu trebuie abandonat. Nu va lasati ademeniti intr-o alta directie. Ceea ce s-a inceput, va trebui dus la bun sfarsit. Reforma institutionala si spirituala pe care o asteptam multi dintre noi, atat din tara, cat si de cei de peste ocean (SUA), nu se va produce asa cu trecerea timpului, ci va trebui actionat intr-o forma sau alta, pana ce glasul nostru se va face auzit. Chiar daca s-a pierdut o batalie, am curajul sa afirm ca ”razboiul ” nu-i pierdut. De aceea sa ne rugam in continuare si sa cerem de la Duhul Sfant calauzire, si sper ca in viitorul apropiat, mai multi dintre noi sa venim cu solutii (poate vom avea ocazia sa le si impartasim), pentru ca proiectul RM sa aiba continuitate si de ce nu … finalitate.
    Fiti binecuvantati !

  14. boborul zice:

    Incep sa fiu tot mai mult convins ca demersul dl Vasilica Croitor este vital in aceste vremuri tulburi, nu strajeri fac istorie cum sutine recent pe blogul sau cineva din USA ci dl Croitor face istorie, a iesit taman la fix cu lucrarea dânsului. Recunosc ca la inceput am fost reticent fata de demersul dl Croitor si nu fata de dânsul si lucrarea dânsului cât fata de tarele românilor in care nu este bine sa pui absolut nici o proptea ca te trezesti direct la 2m sub pamânt cel mai bun caz, daca nu la Balaceanca, ceea ce este si mai rau.

  15. valeria georgiu zice:

    ma gandesc ce s ar intampla daca unuia dintre acesti duri si vehementi teologi cu renume li s ar intampla sa li se imbolnaveasca cineva drag din familie cum ar reactiona? unde ar cauta ajutor atunci cand oamenii nu mai dau speranta? stiu ca nu suntem pusi sa judecam! AVEM UN JUDECATOR CARE DACA ESTE O LUCRARE CARE NU I DE LA EL O VA NIMICI!

    • dan zice:

      sunt cu totul indeacord cu aceasta afirmatie.

      E bine ca cel ce pune o eticheta pe o persoana sa umple prima data o mila in papucii lui.Pt .a-l intelege.

  16. Paul zice:

    Sustine proiectul RM ! Sper sa realizam o intalnire .
    http://sustinererm.blogspot.com/

  17. manuintrigatu zice:

    E pur si simplu o situatie „tragic-comic” modul multor penticostali de a vedea miscarea Strajerilor! Sa critici atat de dur aceasta „tulburare”. Desi ma consider un carismatic si nu un cezationist, sincer imi este greu sa accept ca fiind biblice „staruintele” si „Healing School” (sau in forma light miscarea de „spiritualitate” americana a lui Warren sau Brian McLaren ce isi are radacinile in hinduism) . Cu Demeter am slujit mai mult timp (fiind colaboratori in Baile Felix) si pot sa va spun ca desi nu avea un bagaj teologic era destul de „ok” in gandire. Nu poate fi o referinta de luat in seama insa e trist ceea ce citesc despre Ton in unele bloguri. Oare nu se intampla cu Ton ceea ce se intampla cu Gog acum vreo 20 de ani? Omul acesta vorbea cu 20 de ani inainte. Cred ca studiul teologiei ne poate vindeca de dogmatismul prost inteles (intitutional sau „educational”). Nu suntem chemati sa aparam o identitate religioasa ci o viata crestina. Trezirea nu are are ca scop infiintarea unei religii (baptist, penticostal etc) ci a apropierea de Dumnezeu.

  18. Pingback: Declarația zilei – 2 decembrie 2010 « România Evanghelică

  19. Pingback: Vasilică Croitor: “Învățătura despre războiul spiritual este relativ nouă în contextul penticostal românesc” « România Evanghelică

  20. vesteabună zice:

    Eu aștept de 48 de ore să-mi dea cineva un Youtube cu o ”vorbire în limbi” autentică, cursivă, frumoasă și calmă, așa cu rânduială și în chip cuviincios, cum a scris apostolul. O vorbire cu care să nu-mi fie rușine de cele câteva limbi în care conversez. O vorbire fără cele aceleași 6-silabe repetate, pipărate cu două ”aleluia” și traduse de 7 ori tot altfel. Am căutat în adolescență prin zeci de biserici penti, la stăruințe, n-am găsit. Poate mă ajutați voi acuma. Am căutat pe youtube, n-am găsit. Am găsit clasicele repetări de 8 silabe aproape identice cu de fiecare dată altă traducere. ”Bărbatule…” mi-am zis, ”n-ai căutat bine, poate este pe undeva!”. Am cerut aici o mostră:
    http://vesteabuna.wordpress.com/2010/11/30/aveti-darul-vorbirii-in-limbi-va-rugam-o-mostra/
    Ar fi convingător un pastor să se supună cercetării duhului său de către alții și să ne vorbească în limbi în fața camerei, chiar și fără traducere. Sau mai mulți pastori.
    Nu-l ispitesc pe Dumnezeu, nu cer un semn de la El, îi cercetez pe oameni, cer dovada semnului cu care se laudă, nu cercetez harul lor, ci onestitatea lor. Pun la încercare pe cei ce zic că sunt apostoli. Dacă sunt adevărați, nu se supără.
    Rugăm pe cei tari în bloguri să ne închidă gura! Sau pe Iosif cel nou din nou și din nou, acum că nu mai trebuie să-și ascundă bucuria, s-o facă în public, ca Olah botezurile sau ca rugăciunea cu Țunea în restaurant.
    Să credem și noi, cei necredincioși, să credem în primăvară. Nu este vorbirea în limbi ”un semn pentru cei necredincioși”? Pentru mine deocamdată așa zisa primăvară e o viforniță de minciuni, un uragan de înșelătorii, un tsunami de falsități.
    Vă rog, convingeți-mă!

    • rodi zice:

      Doamne Dumnezeule, daca este voia Ta, arata-ti puterea Duhului Sfint acestui om prin cercetare in modul in care Tu alegi, si iarta-i necredinta ca vorbeste din necunostinta. Mare iti este puterea, am cunoscut-o prin vindecare personala la rugaciune cu sotul meu. Tu te induri de noi desi nu meritam. Slava Tie si Voia Ta sa se faca!

      • vesteabună zice:

        Rodi, eu cred că Domnul vindecă și azi, mă îndoiesc însă că o face pe scenă pentru a umple conturile unor șarlatani. Orice semn al Lui trebuie să întărească o mărturie a Lui, eu am îndoieli față de acești oameni datorită mărturiei lor. Tocmai pentru că sunt ferm convins că Domnul nu-și va pune ștampila pe actele unui zid strâmb, zidit lângă temelie, de meșteri neinstruiți. Îndoieli am cu privire la glosolalie și profeții ASTĂZI. Doresc o mostră, un filmuleț, ceva, deseară la ora 22.00 vor fi trei zile de când aștept. Rugăciunea ta e un semn bun, sper că te-ai gândit să apară un film, nu să mă calce pe mine tramvaiul. Poate te miră, dar Domnul mi-a dat azi un timp plin de Har și de călăuzirea Lui încă de dimineață. Har să ai și tu. Mărit să fie Domnul.

      • rodi zice:

        vesteabuna, ma rog sincer ca Dumnezeu sa iti raspunda la ceia ce ceri. Cred ca esti foarte sincer in ce spui si doresti sa pipai ceia ce altii afirma, altfel crezi ca esti fortat sa respingi o astfel de lucrare. Eu inteleg dorinta multora care nu au avut experienta botezului cu Duh Sfint cu semnul vorbirii in limbi, de a vedea sau a pipai aceasta lucrare care pare chiar stranie pentru noi. E bine sa cercetam totul prin Cuvintul lui Dumnezeu.

        Ce nu pot sa inteleg este inversunata impotrivire acestei lucrari din partea unor frati crestini si foarte sinceri, care nu au participat niciodata la o rugaciune unde se practica vorbirea in limbi.
        La fel, la intrunirile din Africa de care vorbiti, ne socam de pastorul Chris si demonstratia dinsului cu umbra-dar in acelasi loc sint sigura ca sint sute sau mii de credinciosi adevarati care se roaga Domnului sincer si Dumnezeu v-a lucra cu ei chiar daca ar fi prezenti sarlatani. Va indemn sa mergeti la o biserica Penticostala unde se roaga fratiii in limbi la rugaciunea in comun, sa va rugati Domnului, si fara prejudecati sa vedeti ce se intimpla.
        E trist ca in ultimele saptamini nu mai cladim pentru Imparatia lui Dumnezeu. Toti vrem sa darimam o miscare in faza incipienta, dar unde sint vremurile de zidit? ( Eclesiastul 3:3 ) Prin toate aceste turbulente, Dumnezeu ne-a dat o oportunitate mare sa ne cunoastem unii pe altii, important e ce vom face? Ne vom uni sa lucram impreuna (in ciuda diferentelor) sau ne vom separa din nou?
        Ne vom ruga ca Dumnezeu sa isi faca lucrarea Lui chiar cu strajerii, si daca credem ca ei sint gresiti, ne rugam pentru ei? Astea sint zile de mare HAR.
        Am tot respectul pentru dumneavoastra, si doresc ca Dumnezeu sa va foloseasca. Si ma bucur ca a-ti avut o zi cu har, inseamna ca cerinta dumneavoastra nu a fost facuta din rautate ci din sinceritate. Va las cu:
        1 Corinteni 3:11-13
        Căci nimeni nu poate pune o altă temelie decît cea care a fost pusă, şi care este Isus Hristos. Iar dacă clădeşte cineva pe această temelie, aur, argint, pietre scumpe, lemn, fîn, trestie,
        lucrarea fiecăruia va fi dată pe faţă: ziua Domnului o va face cunoscut, căci se va descoperi în foc. Şi focul va dovedi cum este lucrarea fiecăruia.
        Eu ma concentrez cu atentie pe lucrarea mea si ce cladesc…Dumnezeu sa ne ajute pe toti! GBY

        • george zice:

          Naivitatea si lipsa de informare nu sunt o scuza. Nu poti sa spui ca e ok sa te duci la o adunare a lui Chris ca si acolo sunt oameni sinceri cand stii ca acel Chris este un impostor. Daca oamenii cad la trecerea umberi lui nu inseamna Duh Sfant. Cu 10 ani in urma a fost la Surprize Surprize un spaniol. L-au legat la ochi, au pus pe cei din sala sa traseze cu creta un traseu, oarecare, peste scaune, peste tot. Au pus obstacole, printre care si o cutie cu cioburi de sticla. Spaniolul a mers pe traseul trasat, descaltat, a cules toate obstacolele iar la urma sa urcat pe cutia cu cioburi de sticla fara sa se taie. SI a mai facut multe din astea. Asa ca deminstratia cu umbra care ii arunca la pamant pe unii e magie curata sau excrocherie curata ca nu stim daca aia nu cad ei. Acest Chris a fost acuzat de spalare de bani de 35milioane. Sa te asociezi cu un astfel de om , fie si pentru o ora de asa zisa inchinare inseamna sa stai la masa cu cei pacatosi.
          Ce cautati voi cel mai mult? experiente extatice sau pe Dumnezeu? Dece ai nevoie de experiente extatice? Nu poti sa crezi fara sa vezi? Atunci aia nu e credinta veritabila. Ascultati studiul lui Beni Faragau din cartea Iov:”de la religie la relatie”. Trebuie sa il cautam pe Dumnezeu pentru ceea ce este El nu pentru ceea ce ne ofera El. „Chiar carnea de mi-ar putrezi eu tot ma voi inchina lui Dumenzeu”. Asta a fost credinta lui Iov si de asta s-a laudat Dumnezeu cu Iov inaintea cerului.

    • @ vestea buna. Cu tot respectul, dar eu cred ca prin atitudinea dvs exprimata, de fapt nu doriti sa cunoasteti adevarul biblic despre aceasta manifestare. Scopul dvs a fost sa incercati sa ne demonstrati ca de fapt vorbirea in limbi practicata de penticostali/carismatici este o mare erezie. Si stiu ce spun. De ce nu va prezentati clar pozitia dvs in loc sa apelati la o presupusa dorinta de cunoastere ? Dar daca gresesc va rog sa ma iertati.

      ” În adevăr, cine vorbeste in altă limbă, nu vorbeşte oamenilor, ci lui Dumnezeu; căci nimeni nu-l înţelege, şi cu duhul el spune taine”.
      ( 1 Cor 14:2)

      Aici este vorba despre vorbirea in alata limba practicata atat in odaita, cat si in adunare . Cel ce o practica, vorbeste prin duhul cu Dumnezeu. Este o vorbire neinteligibila. Daca cel ce vorbeste in alta limba are dorinta sa fie auzit de intreaga adunare va trebui sa o talmaceasca, dar daca nu se poate talmaci sau nu este nimeni sa o talmaceasca sa o pastreze doar pentru sine.

      ”Daca nu este cine sa talmaceasca, sa taca in Biserica, si sa-si vorbeasca numai lui insusi si lui Dumnezeu” 1 Cor 14:28

      Deci este cat se poate de clar ca se poate vorbi in alte limbi in adunare, dar daca nu este cine sa o talmaceasca, vorbirea trebuie pastrata doar pentru cel ce o vorbeste.

      Si daca intr-adevar cautati pe cineva sa va demonstreze autenticitatea darului, cred ca ar fi o ideea buna sa va plecati pe genunchi singur in odaita dvs si sa-l rugati pe Dumnezeu sa va prezinte o ” monstra ” de vorbire in alta limba chiar prin gura dvs. Numai sa nu-l ispititi pe Domnul, si de aceea sa-I cereti aceasta doar daca sunteti pe deplin convins ca credinciosilor le-a fost dat sa vorbeasca in alte limbi.

  21. Pingback: Vasilică Croitor: “Burduful instituțiilor penticostale este învechit, în timp ce vinul doctrinei baptiste s-a cam acrit” « România Evanghelică

  22. Liliana Corbu zice:

    Stau si ma gandesc si intreb: dacă Dumnezeu tulbură apele, unde sunt cei bolnavi spirituali care vor să se vindece? Pînă acum, nu am văzut niciunul cu dorintă de vindecare (pe-aici pe bloguri) , să intre in apa tulbure, și să se vindece.
    Pentru cei mai multi, nu apele sunt tulburi ci privirile.
    Vorbim de Duhul Lui Dumnezeu ca de ceva pe care l-am merita, ca despre ceva pe care am cunoaște deplin, ca despre ceva care ar trebui să se conformeze unei anumite doctrine, teologii omenești. Dacă Dumnezeu va vrea să facă minuni le va face. Dacă Dumnezeu va vrea să ne arate că suntem naivi și nu știm a deosebi Duhurile o va face. Dar, mai intîi să căutăm Impărăția Lui și TOATE celelalte ni se vor da…
    Vindecarea incepe în momentul în care îl căutăm pe Dumnezeu.

  23. Daniel Rus zice:

    Frate Vasilica nu tot ce e nou e si bun, sunt lucruri care desi sunt scoase pe piata au defecte……………………………….Aceasta tulburare e una spre boala nu spre insanatosire. Care e parerea ta despre BENI HINN apoi compara cu ceia ce face CRIS in Africa de Sud ca apoi sa ne oprim in dreptul strajerilor. Strajeri folosesc aceleasi metode si practici ca si Cris, raspandesc brosura lui Cris si a sotiei lui,au fost la scoala de vindecare………………………………Eu sunt dezamagit de fr Ton daca impartaseste aceleasi idei, desi am avut multe de invatat de la el. Spune-mi ai vazut vreo vindecare sau alta minune? Ei daca a fost inventat becul de ce dorim sa il reinventam?Sunt convins pe deplin, ca aceasta tulburare e o imitatie si care va fi incurand vazuta de multi. Dar oare nu ne va fi rusine de inocenta noastra sa nu zic a voastra.

  24. Pingback: Vasilică Croitor: “Eu m-aș feri să numesc eretic pe un frate baptist cesaționist” « România Evanghelică

  25. marius zice:

    cu siguranta acest sfarsit de an a venit cu doua „descoperiri” remarcabile:
    1.zile in care fosti lideri ai penticostalilor au fost demascati cum ca nu credeau ceea ce predicau si se impotriveau manifestarii darurilor spirituale in bisericile penticostale…
    2.ca si cum nu era deajuns,acum aflam ca unul din liderii marcanti ai baptistilor era botezat cu Duhul si credea in darurile spirituale …dar nu a predicat[sustinut] public aceasta

  26. Ionel zice:

    Sa inteleg ca v-a tulburat atat de mult mesajul incat l-ati cenzurat ? Se obisnuieste ca atunci cand refuzati sa publicati un mesaj sa trimte-ti un e-mail prin care sa va motivati gestul.

    • rodi zice:

      Draga Ionel,
      mai incet cu acuzatiile. Observ ca sint multi care nu sint obisnuiti cu internetul si isi fac tot felul de aluzii. Daca comentariul nu va este pus imediat, ginditi-va ca Vasilica nu poate sta 24/7 linga computer sa aprobe comentariile imediat dupa ce le scrieti. Daca a-ti fi putin mai obisnuit cu internetul a-ti fi vazut ca din 12/3 nu au mai fost adaugate comentarii. Deci, putina rabdare, ca sint sigura ca Vasilica are lucrare de facut in afara blogului-si Dumnezeu sa ii dea spor ca pare a fi un om foarte cumpatat. (Vasilica scuza-ma ca i-am raspuns in numele tau, dar m-am saturat sa citesc comentarii unde se supara fratii, fiindca cred ca sint cenzurati daca nu isi vad comentariu imediat).
      Si frate Ionel, inca o intrebare, de ce trebuie un pastor imdeiat sa dea o confirmare la cea ce tu crezi, dupa ce ii arunci niste verset care tu crezi ca suporta crezul tau despre un al pastor? Un Pastor cumpatat (si bine infipt in Cuvintul Scripturii) nu sare sa doboare o lucrare pe care nu o cunoaste personal din toate unghiurile ei. Daca tu esti asa sigur pe ce spui, de ce esti asa de disperat ca Vasilica sa afirme ceia ce spui?

      • rodi zice:

        Si sti ca e un pacat sa ‘atribui satanei lucrarea Duhului Sfint.
        (vezi Matei 12:24-32 in special 12:31)
        Esti asa de sigur pe tine sa faci astfel de afirmatii, fara sa iti ceara nimeni? Lasa Pastorii sa lucreze dupa cum ii calauzeste Duhul Sfint si cuvintul lui Dumnezeu, si sa incetam cu isteriile. Dumnezeu este pe tron, si el inca dirijeaza toate lucrurile.

        • Ionel zice:

          Rodi.
          Comentariul meu a fost scris pe 3 dec. si nu a aparut, iar altele care au fost scrise pe 4 dec, au aparat. Din cauza asta am scris ultimul comentariu.
          Nu stiu la ce te referi cand spui de confirmare . Nu cred ca ai inteles ce am scris. Poate ai citi cu alta intonatie. Mai citeste din nou, poate ai sa intelegi mai bine.
          Dar de ce faci pe avocatul lui Vasilica ? De ce esti asa de devotata lui ? Crezi daca lauzi pe cineva o sa-i faci un bine ? Iti place asa de mult postura asta ? Nu de lauda are nevoie fratele Vasilica acum. Ca a fost laudat si incurajat peste masura de pe urma cartii lui. Si eu am fost de acord cu el in ceea ce a facut ptr deconspirarea turnatorilor. Asta nu inseamna ca trebuie sa ii facem statuie.
          De ce arunci cu versete daca nu le intelegi ? Sti tu ce inseamna hula impotriva Duhului Sfant ? Adica ,daca cineva nu este de acord cu ideile tale despre Duhul Sfant si nu crede in practicile tale inseamna ca huleste.
          Atunci sa lasam pe toti prorocii minicinosi sa vorbeasca si sa ii ascultam fara sa ne impotrivim ptr ca daca nu suntem de acord cu ei s-ar putea sa hulim. Nu e de mirare ca sunt asa de multi proroci miniconosi care reusesc sa insele atat de multi oameni.
          Rodi, sfatul meu ptr tine ar fi sa te rogi Domnului sa te ajute sa intelegi Cuvantul si sa-ti dea intelepciune sa poti discerne bine dintre fals si adevarat. Bineinteles daca iti doresti cu adevarat.
          Dumnezeu sa te binecuvinteze si pe tine si pe Vasilica !

        • rodi zice:

          Draga Ionel,
          nu sint avocata lui Vasilica, dar am mare respect fata de Pastori si de lucrarea care Dumnezeu le-a icredintat-o. Nu il cunosc, decit din Iunie cind s-a infiintat blogul RM si mai tirziu cind am citit cartea lui RM, blogul si cartea m-au facut sa pling de durere citeva nopti dupa ce am citit tradarile facute de fratii din cultul Penticostal, si apoi am plins cind am citit de fratii mei care au indurat batai si amenintari de necrezut. Mi-a rascolit tot dorul de fratii mei si de tara mea natala, care am parasit-o de copil mic.
          Am urmarit fiecare postare facuta de el si aproximativ 80% din comentarii. Faptul ca Vasilica e Pastor, e clar si evident in felul pastoral in care isi argumenteaza punctul lui de vedere. Din scrierile lui, deduc ca este foarte cumpatat si vad ca se poarta cu cinste pe blog.
          Dumneata dai versete care dovedesc doar ca in vremurile din urma se vor scula Hristosi mincinosi.
          Dupa ce VC Croitor raspunde ca ii trebuie mai multe dovezi decit un filmulet, spuneti ca sinteti profund dezamagiti de raspunsul sau, si il avertizati ca lui i se va cere mai mult, si ca imaginea care v-ati facut dumenavoastra nu se potriveste de loc cu cea a lui Chris.
          Dezamagirea dumneavoastra nu e din motivul ca VC nu afirma imaginea care dumneavoastra v-ati facut? Atunci nu inteleg pentru ce tot apelati la el.
          Iar despre hula impotriva Duhului Sfint, este dintr-un comentariu facut de un Pastor Baptist care este continuationist (dupa intelegerea lui ca sint oameni
          1)Cesationisti-care cred ca darurile Duhului Sfint s-au oprit
          2)Continuationist-care cred ca darurile Duhului Sfint nu s-au oprit
          3)Charismatic-care cer de la Dumnezeu si practica darurile Duhului Sfint.
          Deci daca acest pastor, care e ‘Continuationist’ nu condamna public alti pastori la care are dubii -fata de lucrarea lor charismatica, atunci sa venim noi simpli membrii in comunitatea crestina sa zicem ca satana lucreaza prin ei? Ar insemna sa imi adaug un pacat potential numai ca ma enerveaza. Mai bine aleg sa ma rog ca Dumnezeu sa conduca lucrarea Strajerilor si a miilor de frati care se vor intoarce prin ei. Cine crede ca sint pierduti, sa ii trateze atare, cu multa rugaciune. Dar e mai usor sa ii atacam (si mai placut pentru unii) caci probabil am uitat sa ne mai rugam pentru oamenii pierduti, nu-i asa?
          Si btw m-am uitat in mai multe comentarii si carti la pasajul acesta, si intr-o Tyndale Bible Guide este pusa
          Hula impotriva Duhului Sfint ca pacat alaturi de pasajul care ti-am dat din Matei 12. Stiu ca am multe de invatat, si va multumesc pentru raspunsul dat ca imi da imboldul sa continui sa studiez si ma zidesc din Cuvint.
          Ma bucur de cunostinta dumneavoastra prin dialog, si Dumnezeu sa ne ajute sa implinim planul Sau in viata noastra!

  27. Pingback: 13 postări în Top 100 WP (07.12.2010) « România Evanghelică

  28. Pingback: Noutati Fiti-Oameni » Cazul Iosif Țon – Declarații

  29. george zice:

    Despre Chris Oyakhilome

    The nefarious and outright disregard of the financial regulations of the federal republic of Nigeria by Rev.Chris Oyakhilome, senior pastor of Christ Embassy, has drawn the attention of the Economic and Financial Crimes Commissiom (EFCC).

    Investigation reveals that Chris Oyakhilome in cahoots with other top members of Christ Embassy Ministry (a.k.a Believers Loveword Inc) has been placed under surveillance by EFCC, for money laundering activities. Our checks reveal that the preacher was involved in strange cash movement of the sum of thirty five million dollars ($35,000,000).

    Recall that when the financial dealing of Chris Oyakhilome and his ministry was x-rayed by huhuonline.com some years back, many die hard members and sympathizers of his ministry were quick to come to his defence, calling the report a smear campaign. However, this clampdown by government has once again a vindication of some sort.

    However, this development has sent shock waves to members of the church across the world, and many of the nominal members, who were used in the money laundering scheme, are now scrambling for safe havens. – Huhuonline

    • George, am văzut că privești Internetul ca pe o resursă „extrem de folositoare”. Te sfătuiesc să fii mai rezervat în această privință. Anul acesta am fost găzduit în SUA de o familie de profesioniști în web optimization și mi-au dezvăluit multe dintre atacurile care se desfășoară online împotriva slujitorilor carismatici/penticostali. Fă și tu acest test: caută pe google numele unui slujitor carismatic mai cunoscut, și vei vedea că, invariabil, primul rezultat va fi un site care ponegrește lucrarea lui. Nu este o întâmplare și nici rezultatul numărului de accesări a acelei pagini, ci consecința unor atacuri cibernetice. Acei specialiști cu care am petrecut puțin timp în februarie a.c. m-au determinat să fiu mai atent și mai circumspect cu privire la informațiile prezentate pe situri care lansează zvonuri.
      Internetul nu este o sursă credibilă decât în măsura în care siturile care relatează ceva aparțin unor instituții publice sau citează informații oficiale. Altfel, a spune că X sau Y au furat 35 de milioane de dolari este o simplă răspândire de zvonuri pe care nu le putem verifica.

      • Alin Cristea zice:

        Vasilică, ar trebui completat la afirmația ta:

        „Internetul nu este o sursă credibilă decât în măsura în care siturile care relatează ceva aparțin unor instituții publice sau citează informații oficiale.”

        – Unele instituții publice sînt ele însele o sursă de dezinformare – cele din regimurile dictatoriale.

        – O anumită persoană poate deveni „instituție” prin seriozitatea și eficacitatea muncii sale. Cu cîțiva ani am făcut imprudența să îi spun lui Marius Cruceru că cel puțin 4 persoane au spus că „Alin Cristea e o instituție”, referindu-se la activitatea mea pe Internet cu newslettere de informare, care conțineau muncă de selecție.

        – Internetul a oferit și oferă ceea ce omenirea nu a avut pînă la apariția lui: libertate de informare, de expresie, de relaționare. Desigur, trebuie să fim atenți la spațiul public de pe Internet. Exact ca și atunci cînd merg la piață sau la… biserică. 🙂

        Hoți sînt peste tot!

        • Este adevărat. Trist este când unii își formează o opinie pe baza unor informații lansate de anonimi, scoase din context, umflate si prezentate ca informații certe. Câtă vreme ne asumăm responsabilitatea pentru ceea ce scriem, libertatea de expresie este salutară. Grație acesteia am putut să scriu RM, chiar dacă unora încă le este greu să înțeleagă de ce nu îmi trebuia aprobarea Cultului sau a altcuiva pentru a gândi și pentru a scrie.

  30. george zice:

    Continued from: Christ Embassy: Concealed Sex Scandal Exposed (Part II)

    Sources close to an Optometrist who currently resides in the United Kingdom reliably informed us that […]

    • Este jalnic acest citat de pe net: „surse apropiate unui optician care în prezent locuiește în UK ne-au informat în mod cert…”
      Am citit surse mai apropiate bătând câmpii despre câte milioane am făcut eu din vânzarea cărții, câte croaziere am făcut, cu ce lux m-am înconjurat! De aproape un an primesc mesaje „anonime” din partea unora care nu au curajul să acuze în public (de fapt au minte să nu o facă, fiindcă ar putea fi trași la răspundere), dar sub acoperirea anonimatului sunt sursele cele mai certe, iar siturile preiau acele prostii fără discernământ.
      Așa că sunt imun la aceste analize pe care în stil Cațavencu le-aș numi „bârfă pentru care nu bag mâna-n foc”.

    • rodi zice:

      george
      nimeni nu apara eretici si erezii.
      cind Dumnezeu da oamenii pe fata (la timpul Lui-vezi cartea RM), adevaratii credinciosi se debaraseaza si de invatatorii mincinosi si de invatatura lor falsa. Daca e asa cu Rev. Chris cum a-ti citit pe google (a-ti cercetat, sursele dumneavoastra sint acreditate? si eu pot sa scriu la Wikipedia ce vreau, si pina depisteaza cineva si schimba ce am scris pe citi i-am pacalit?) oamenii se vor lamuri.
      Parerea mea este ca asta nu inseamna ca acei fratii cautatori, chiar si dupa minuni, nu sint oameni sinceri sau ca Dumnezeu nu le va trimite frati care sa ii invete sa devina crestini maturi (vezi I.T.). La fel zic ca nu e bine ca noi sa zbieram la ei pina ii fortam sa vina dupa noi. Cred ca in blogosfera argumentam doua puncte total diferite.
      Punctul meu de vedere este astfel- de ce nu zbieram dupa oamenii care nu il cunosc pe Hristos, ca ei sint in mai mare pericol de moarte vesnica decit cei care il cauta pe Dumnezeu, chiar si in locuri unde se umbla dupa semne si minuni? O sa devenim si noi ca acei oameni care si-au deschis bloguri doar sa condamne pe Benny Hinn si pe altii, si ii urmaresc fiecare pas si scriu despre ei zilnic? Ereziile trebuie analizate si expuse, de lideri, dar noi avem o alta chemare zilnica din partea lui Dumnezeu. Sa nu uitam tinta noastra. Si faptul ca Duhul Sfint lumineaza chiar si cind citim din Cuvint.
      Eu l-am ascultat pe Nelu Peia pe site-ul lor si am ascultat citeva cintari. Nu e nimic diferit de programele baptiste si penticostale din Bisericile noastre. De aceia nu mi-e asa de teama ca altora ca strajerii se vor pierde. Nu cred ca ei vor starui in post si rugaciune si Dumnezeu sa nu ii calauzeasca pina la urma urmei. Cel putin pentru asta ma rog eu, pentru ei.

  31. Pingback: Vasilică Croitor despre Internet « România Evanghelică

  32. pucheadorel zice:

    Personal, eu cred că ei SUNT călăuziți de Duhul Sfânt și urmăresc live conferințele lor oridecâte ori am această posibilitate.

  33. Observator zice:

    Din curiozitate am urmarit transmisiunea LIVE de la Baile Felix !
    Si ce sa vad, adunarea “TREZITILOR” din Romania : Strajerii + Biserica Carismatica Riul Vietii (reprezentata prin Pastorul lor Razvan Mihailescu – unul din adeptii lui Chris-Africanul in Romania) + Biserica Carismatica Agape Timisoara (reprezentata prin Pastorul Daniel Matei) + ….!

    Un proverb spune cam asa :
    ” Spune-mi cu cine te unesti ca sa-ti spun cine esti !!! ”

    Nu ca desconsider sau blamez aceste adunari , dar cu mila si cu durere , poate nu stiti cum sint rastalmacite Scripturile si invataturile departe de adevar ale acestor Biserici Carismatice Independente !
    2 Petru 3:16 ”… În ele Sunt unele lucruri grele de înteles pe care cei nestiutori si nestatornici le rãstãlmãcesc ca si pe celelalte Scripturi, spre pierzarea lor.”

    Din ce am vazut pe acolo si auzit , declaratiile Strajerilor de dezicere si distantare de dinainte nu mai au pt. mine nici o valoare , deoarece au demonstrat contrariul !
    Doamne da-ne la toti Sfinta pocainta caci usa harului Tau inca e deschisa !!!!!!!!!

    Luca 7:43 ”…” Isus i-a zis: „Drept ai judecat.”
    Luca 12:57 ”Si pentru ce nu judecati si voi singuri ce este drept?”
    Ioan 7:24 ”Nu judecati dupã înfãtisare, ci judecati dupã dreptate.”
    Fapte 4:19 ”Drept rãspuns, Petru si Ioan le-au zis: „Judecati voi singuri dacã este drept înaintea lui Dumnezeu sã ascultãm mai mult de voi decât de Dumnezeu;”
    1 Corinteni 2:14 ”…..; si nici nu le poate întelege, pentru cã trebuiesc judecate duhovniceste.”
    1 Corinteni 2:15 ”Omul duhovnicesc, dimpotrivã, poate sã judece totul, …”
    1 Corinteni 5:12 ”În adevãr, ce am eu sã judec pe cei de afarã? Nu este datoria voastrã sã judecati pe cei dinãuntru?”
    1 Corinteni 6:5 ”Spre rusinea voastrã zic lucrul acesta. Astfel, nu este între voi nici mãcar un singur om întelept, care sã fie în stare sã judece între frate si frate?”
    1 Corinteni 10:15 ”Vã vorbesc ca unor oameni cu judecatã: judecati voi singuri ce spun.”
    1 Corinteni 14:29 ”cât despre prooroci, sã vorbeascã doi sau trei, si ceilalti sã judece.”
    ……..si multe altele !!!!!!

    Din Biblie invatam caci unii Slujitori au datoria sa faca JUDECATI DREPTE , de aceea consider caci mai multi Slujitori de-ai nostri (si de ce nu si alte confesiuni) trebuie sa analizeze profund acest fenomen si sa hotarasca potrivit cu ADEVARUL SCRIPTURILOR !

    1 Ioan 4:1 Prea iubitilor, sã nu dati crezare oricãrui duh; ci sã cercetati duhurile, dacã Sunt de la Dumnezeu; cãci în lume au iesit multi prooroci mincinosi.

    Cu mare stima !!!

    • Nu am avut ocazia să urmăresc transmisia de la Felix, dar am o obiecție cu privire la proverbul pe care îl invoci. ” Spune-mi cu cine te unesti ca sa-ti spun cine esti !!! ” Nu pare să fie din Biblie… După acest proverb, Isus iese tare rău…

      • OBSERVATOR zice:

        Da aveti dreptate , acel proverb nu pare sa fie din Biblie, dar dotusi e foarte relevant si adevarat .
        Cit despre Domnul ISUS , contextele ne lamuresc caci El isi facea lucrarea la care era chemat, printre pacatosi :

        Marcu 2:17  Isus, când a auzit acest lucru, le-a zis: „Nu cei sănătoşi au trebuinţă de doctor, ci cei bolnavi. Eu am venit să chem la pocăinţă nu pe cei neprihăniţi, ci pe cei păcătoşi.”

        Deci nu putem atribui si Domnului ISUS asa ceva, pe cind noua oricine ar fi, DA putem :
        ” Spune-mi cu cine te unesti ca sa-ti spun cine esti !!! ”

        Ca asociati in lucrare Biblia este mai categorica si de ce nu si mai aspra :
        2 Cronici 20:35  „După aceea Iosafat, împăratul lui Iuda, s-a unit cu împăratul lui Israel, Ahazia, a cărui purtare era nelegiuită.”

        2 Cronici 20:37  Atunci Eliezer, fiul lui Dodava, din Mareşa, a proorocit împotriva lui Iosafat şi a zis: „Pentru că te-ai unit cu Ahazia, Domnul îţi nimiceşte lucrarea.”…”

        Proverbe 13:20  Cine umblă cu înţelepţii se face înţelept, dar cui îi place să se – INSOTEASCA – cu (…) o duce rău.

        Deci , pare sa fie din Biblie , cu cine ne intovarasim in anumite actiuni ne si asemanam . Oricum Cuvintul lui Dumnezeu e categoric :
        Romani 16:17  „Vă îndemn, fraţilor, să vă feriţi de cei ce fac desbinări şi tulburare împotriva învăţăturii pe care aţi primit-o. Depărtaţi-vă de ei.”

        Si inca un proverb relevant:
        „Cine se uneste cu LUPII , ….mai tirziu va urla ca ei ! ”

        Cu stima

  34. OBSERVATOR zice:

    TULBURA-NE DOAMNE !!!!
    SURSA:
    http://www.uniuneabaptista.ro/stiri/view/id/104

    Comunicat către bisericile baptiste membre ale Uniunii Baptiste din România
    14/12/2010

    Iubiți frați și surori în Domnul Isus Hristos,

    Vă transmitem salutări sfinte și pline de dragoste în numele Domnului Isus Hristos care s-a născut în ieslea din Betleem! Convinși, pe baza Scripturii, că Isus Hristos, Capul Bisericii „este același, ieri și azi și în veci” (Evrei 13:8), vă îndemnăm să sărbătorim nașterea Mântuitorului într-o atitudine de smerenie și de recunoștință pentru Darul lui Dumnezeu nespus de mare pentru toți oamenii. Prin îndurarea lui Dumnezeu, bisericile creștine baptiste s-au bucurat și în anul acesta de harul Său pentru creștere spirituală și pentru mântuirea multora. Suntem mulțumitori lui Dumnezeu pentru libertatea religioasă din țară și pentru dedicarea slujitorilor și a bisericilor noastre în slujirea încredințată și în dorința de a rămâne neclintite lângă Domnul, păstrând curată „credinta care a fost dată sfinților odată pentru totdeauna” (Iuda 3).

    În urma comunicatelor celor care se numesc ”Strajerii” și ale unor păstori baptiști implicați în întâlnirile acestora, Consiliul Uniunii Baptiste întrunit la Arad la data de 08 decembrie 2010, a evaluat luările de poziție făcute de aceștia. În urma discuțiilor avute, și ținând cont de principiile biblice înțelese și practicate de baptiștii din România, am ajuns la convingerea că este necesar să transmitem următoarele precizări:

    1. Consiliul Uniunii Baptiste din România se delimitează de practicile și învățăturile nebiblice și străine de practica și învățătura bisericilor baptiste promovate de cei care se numesc ”Strajerii” (de exemplu: predicarea evangheliei prosperității, practicarea profețiilor nebiblice, practica condiționării prezenței Duhului Sfânt de vorbirea în limbi, practica vindecărilor la comanda unei persoane, promovarea învățăturilor grupării din Africa condusă de Chris, asocierea cu ”Şcoala de vindecare”).

    2. Datorită modului în care a ales să mediatizeze poziția sa în urma experiențelor personale avute și a exprimării unei atitudini nepotrivite față de viața spirituală a bisericilor baptiste din România, Consiliul Uniunii consideră că fratele Iosif Ţon a părăsit din proprie inițiativă învățătura și practica bisericilor noastre.

    3. În urma declarațiilor și a comunicatelor fratelui Iosif Ton prin care recunoaște și afirmă alăturarea sa la gruparea ”Strajerilor”, alegând astfel să iasă din cadrul practicilor și învățăturilor bisericilor baptiste din România, Consiliul Uniunii a decis retragerea ordinarii pentru slujire a fratelui în bisericile baptiste din Uniunea Baptistă din România, până la o vreme de îndreptare și pocăință.

    4. Având în vedere discuțiile existente în prezent cu liderii celor care se numesc ”Strajerii”, Consiliul Uniunii recomandă comunităților din Bihor și București să clarifice poziția acestora și a bisericilor care acceptă slujirea lor în raport cu învățătura și practica bisericilor baptiste. Până la clarificarea situației, Consiliul Uniunii a decis suspendarea din slujire ca păstori baptiști a fraților Ioan Peia și Ilie Popa. Comunitatea Bihor a comunicat faptul că fratele Nelu Demeter nu este ordinat ca păstor sau prezbiter în bisericile din Uniunea Baptistă și a solicitat bisericii locale excluderea acestuia până la îndreptarea sa.

    Consiliul Uniunii afirmă faptul că baptiștii din România stau în continuare lângă doctrina față de persoana Duhului Sfânt, lucrarea Sa și față de înțelegerea darurilor spirituale așa cum sunt acestea prezentate în Sfânta Scriptură și înțelese în bisericile noastre. Fiecare credincios născut din nou are Duhul Sfânt și trebuie să urmărească permanent plinătatea Duhului Sfânt și umblarea în dragoste divină. Îndemnăm frățietatea la post și rugăciune pentru creștere spirituală și pentru o mai bună mărturie a bisericilor baptiste din România.

    În calitate de credincioși suntem chemați la veghere în viața personală, în viața de familie și în viața bisericii. Având în vedere avertizarea Mântuitorului și a apostolilor asupra apariției învățăturilor false și a prorocilor mincinoși (Matei 7, Faptele Apostolilor 20, 1 Ioan 4), chemăm toți credincioșii și toți slujitorii bisericilor sa fie treji, să vestească în puterea Duhului o Evanghelie întreagă și curată.

    Membrii Consiliului Uniunii se roagă ca frații mai sus menționați și cei care urmează asemenea practici și învățături să înțeleagă din prezentul comunicat că dorim ca viața bisericilor baptiste din România să fie animată de prezența Duhului Sfânt într-un spirit de unitate și mărturie a Domnului Isus Hristos așa cum ni-l prezintă Sfânta Scriptură.

    Fie ca Dumnezeu să binecuvânteze bisericile baptiste cu părtășie unitate în sezonul în care îngerii au venit cu minunata cântare : „Slavă lui Dumnezeu în locurile prea înalte şi pace pe pământ între oamenii plăcuți Lui”.

    Consiliul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România
    Arad, 8 decembrie 2010

  35. „Dumnezeu îi îndreaptă pe mulți să caute restaurarea învățăturii și practicii Bisericii Primare. Cum se vor așeza toate aceste furtuni nu aș putea spune, dar ceva mă face să cred că Dumnezeu tulbură apele.”
    Exista restaurare?http://aurelmunteanu.wordpress.com/2011/02/01/succesiune-reforma-sau-restaurare-2/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s