De ce am scris despre Țon și străjeri?

Am primit următorul comentariu scris de „vesteabuna” și am promis că îi voi răspunde printr-o postare separată.

Vasilică, ce mă împiedică să-l cred pe I.Ț? Lipsa mărturiei lui. Teologia deciziei predicată de el, alinierea lui în opoziție față de Luther și Calvin, față de Spurgeon și în contra Adevărului însuși, noua lui teologie, noul lui creștinism(de fapt o înșelare veche), sunt mărturii pe care Domnul nu le va însoți cu minunile Lui.
O să vă strepezească dinții agurida mâncată de noul vostru părinte, ține minte asta Vasilică. […] Rămâi steluță la locul tău și lasă cometele!
Vezi că aveai o memorie de răscumpărat, gata, s-a terminat răscumpărarea?
Pe când să se pocăiască cei cu albele, frații cu ochi albaștri au mutat piesa cu cap alb pe diagonală și ei cred că au dat mat la Rege. Vestea bună e că cu chiu, cu vai și cu amar, pentru că turnul de strajă al negrilor n-are pioni suficienți și se bazează doar pe caii (ne)fericit poziționați, negrii vor lua mat.
Am spus asta din poziția de observator de război, belgeranții n-au ca miză Ierusalimul, nici nu-l văd.

Vesteabuna mă somase să îi aduc dovezi despre o minune, iar eu l-am îndemnat să cerceteze minunea relatată de Iosif Țon, fiind de dată recentă. Este cel puțin ciudat că despre vindecarea relatată de Iosif Țon nu s-a discutat, deși era un prim test al sincerității și seriozității afirmațiilor sale. În schimb, s-au făcut tot felul de legături forțate între Țon și un predicator african despre care mă îndoiesc măcar că acesta auzise. În fine, când i-am sugerat interlocutorului meu să cerceteze dacă afirmațiile lui Țon despre vindecarea supranaturală sunt reale sau nu, el mi-a răspuns (mai dinainte de a cerceta) că nu are dubii: „Domnul nu le va însoți [afirmațiile teologice ale lui Țon] cu minunile lui.” Amintindu-vă că până și Isus a fost acuzat că lucrează cu Belzebul, cred că această abordare închide pentru veci posibilitatea ca Duhul lui Dumnezeu să ne mai lămurească de ceva.

Însă motivul pentru care am ales să răspund acestui comentariu printr-o postare nu sunt erorile logice din argumentația interlocutorului, ci afirmația de mai jos:

O să vă strepezească dinții agurida mâncată de noul vostru părinte, ține minte asta Vasilică.

Mă tem că afirmația de mai sus trădează faptul că pentru unii baptişti postările penticostalilor despre cazul Iosif Ţon i-au iritat, considerându-le un atac la bisericile lor.
Ţin să fac această precizare şi vreau să fiu bine auzit: Cazul Țon/Străjeri mi-a atras atenția și am intrat în aceste discuții pentru că este relevant mai degrabă pentru biserica penticostală decât pentru cea baptistă.

 Cred că noi, penticostalii, ne-am depărtat de izvor în anii în care Biserica nu s-a putut organiza și dezvolta în mod liber, sub călăuzirea Duhului Sfânt.
 Cred că noi, penticiostalii, am fost rupți și de mișcările de înnoire din lumea întreagă, prin care s-au împrospătat bisericile care au continuat să creadă în darurile Duhului.
 Cred că trezirea care s-a produs între credincioșii baptiști și penticostali asociați cu străjerii ne obligă pe noi, penticostalii, să ne evaluăm mai serios poziția noastră în ceea ce privește practica lucrării Duhului. Avem o mărturisire de credință unitară, dar în practică există discrepanțe serioase în interiorul mișcării penticostale române.
 Cred că nouă, penticostalilor, ne lipseşte vinul cel nou mai mult ca oricând, iar burdufurile cele vechi nici nu ar putea să țină vinul nou, chiar dacă ar fi revărsat azi.
 Cred că istoria noastră ne arată că trebuie să reformăm în multe privințe rânduiala și practicile din bisericile noastre, nu doar să îi descoperim pe informatori. Mișcarea străjerilor ilustrează faptul că atunci când poporul lui Dumnezeu se roagă, este posibilă o mișcare a Duhului chiar și atunci când instituțiile și regulile omenești rămân înțepenite.

Acesta este crezul meu.

P.S. @vesteabuna. Dacă ați considerat că referirile la Iosif Țon sunt o dovadă că el ne-a devenit părinte sau mentor, atunci sigur v-aţi irosit timpul în acest dialog, fiindcă nu ați înțeles nicio iotă din el. Cum s-a spus, Ţon este o instituţie, un brand (ca să îl citez pe un clasic în viaţă 🙂 ) şi nu are nevoie de susţinerea noastră, cum nu avem nici noi nevoie de-a lui. Cine vede comete şi steluţe, piese de şah şi dinţi strepeziţi o fi un clarvăzător, dar nu are contact cu discuţia prezentă.

Reclame
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

80 de răspunsuri la De ce am scris despre Țon și străjeri?

  1. DanutM zice:

    Draga Vasilica,
    Din cite vad, asa-numita ‘vesteabuna’ este de fapt veste rea toata ziua.
    Acesti oameni necopti, care au citit trei carti la viata lor si cred ca l-au prins pe Dumnezeu de picior, n-au bunul simt de a ne scuti cu ignoranta si rautatea lor (desigur, ‘crestina’), nici macar in vremea sarbatorii nasterii Domnului.
    Putina decenta nu le-ar strica acestor domni neoreformati, care sa bat cu pumnii in piept cu teologia reformei, dar n-au habar ce este harul.
    Eu zic ca nu merita sa-ti bati capul cu ei. Asemenea oameni nu invata niciodata nimic.
    Pentru ei se potriveste rugaciunea rabinului din Fieddler on the Roof: ‘may God bless them and keep the faaaaaar away from us’.

    • Dragă Dănuţ, interlocutorul meu a comentat după cât a putut…, dar sunt şi alţii care cred că luările de poziţie ale păstorilor penticostali bloggeri (vai, trebuie să ne facem o asociaţie, partid, sau „rețea”) urmăresc să lovească în tabăra din care a fost alungat Țon. Cred că dacă atacurile asupra lui Țon nu erau atât de viscerale și iraționale era o ocazie uriașă pentru dialog în spațiul evanghelic.

    • manuintrigatu zice:

      ‘may God bless them and keep the faaaaaar away from us’ – too good!

    • angela zice:

      Domnule Dänut ,mä scuzati cä intervin……
      cu toate cä vä apreciez,citindu-vä de multe ori atät pe blogul d-voasträ cät si pe alte bloguri….
      totusi cred cä nu se cade sä vorbiti cu atäta usurintä despre o persoanä(e)pe care nu o( le) cunoasteti personal……
      eu il cunosc personal pe „vesteabunä”si urmäresc acest blog crestin :http://vesteabuna.wordpress.com/ care promoveazä valoriile crestine………
      si chiar inainte de al cunoaste personal mi-a fost usor sä-mi dau seama cä este un crestin autentic si serios(cu mici exceptii ca si orisicare dintre noi)pentru cä i-am citit postäriile si comentariile de pe alte bloguri….
      Nu vreau sä-i tin apärarea lui „vesteabunä” cäci este destul de matur sä se apare singur…..dar m-a deranjat tonul d-voaträ necrestinesc sau mai bine zis nepoliticos………….
      Nu mi-o luati in nume de räu……….
      dar mäcar pe blogurile crestine sä fie mai multä ingäduintä crestinä………….
      si nu atäta usurätate in vorbire……….
      Stiu cä sunteti un iubitor al cärtiilor…………
      pot sä vä recomand niste cärti crestine?
      http://www.lampadaruldeaur.ro/lista-carti
      MULTUMESC FRUMOS!

      • Ar fi ideal dacă ați putea oferi un răspuns și celui căruia îi luați apărarea. Citiți comentariul său și spuneți dacă așa trebuie purtat un dialog.

        • angela zice:

          Multumesc pentru sfat si pentru intelegere….

          Am citit cu atentie si intr_adevär „vesteabunä „face unele afirmatii ciudate….si nici nu cred cä era vorba ca fr.Ton sä devinä pärintele spiritual a vreunei dominatiuni…….
          Eu il cunosc de mult timp pe fr.Ton si chiar dacä nu sunt 100%de acord cu invätura lui,totusi eu ii ascult in continuare predicile pentru cä asa am invätat din Cuvänt 1Tes.5:21″Cercetati toate lucrurile si pästrati ce este bun”si pot sä zic cä am invätat multe din predicile dänsului si nu m-a deranjat legätura lui cu „sträjerii”….am considerat-o decizia lui personalä….

          …..si totusi nu inteleg de ce pe site-uri crestine atäta discutii non-sens…
          atätea cuvinte dispretuitoare…..
          cred cä ar trebuii dezbätute subiecte mai relevante….mai spirituale…..mai ziditoare…….mai……

          Fiti binecuväntat atät d-voasträ cät si cei care fac un popas pe aici…..

      • Dyo zice:

        Imi pare rau Angela dar pot sa confirm si eu ca printre „valoriile” acelea pe care spui ca „vesteabuna” le promoveaza, nu exista si aceea a unui dialog decent, argumentat si fara istericale de pension. O spun din proprie experienta … nu sunt povesti …
        Ce ingaduinta poti sa ai fata de cineva care doar arunca pastile in aer dupa care, cand ii pui intrebari, dispare ca, pardon, magarul in ceata si te lasa singur fara sa mai intelegi o iota din ceea ce trebuia sa fie un dialog civilizat?

        • angela zice:

          Dyo,
          ceea ce spuneti d-voasträ este experienta d-voasträ…si nu vä contrazic…..dar in ceea ce mä priveste pe mine colaborarea mea cu „vesteabunä”deocamdatä s-a desfäsurat ,sä zic asa normal,si cänd am avut nelämuriri sau vreun dezacord am scris direct pe blog,cum a fost de exemplu cazul cu :
          ” Aveți darul vorbirii în limbi? Vă rugăm o mostră!” asta mi s-a pärut ciudat si i-am scris deschis ceea ce am gändit:
          „ceva nu e bine pe aici!!!
          Cum sä nu mai existe profetii si vorbirea in limbi!!!!
          asta chiar cä e ceva nou.
          dacä existä asa de multe falsuri inseamnä cä nu mai existä originalul?….rugäciunea e o RELATIE INTIMÄ CU DOMNUL si asa ceva nu se filmeazä…si nici nu se dä pe youtube….”
          iar in ceea ce priveste articolele postate pe blogul dänsului m-am referit la articolele de calitate,cum ar fi cele cu fr.Niculitä,cu savantul V. Moisescu etc.
          Sunt sigurä cä va citii si „vesteabunä”aceste discutii si va lua mäsuri intelepte….cäci nu poti sä mergi de unul singur spre Impärätie…..iar selectia o face Domnul,care ii cunoaste pe ai Säi si nicidecum noi,care credem cä stim multe dar asa cum zicea un mare filozof”cu cät cunosti mai mult iti dai seama cä nu cunosti nimic”…..
          PS. Mä scuzati fr.V.C. dacä comentariu a fost cam lung….imi place ca intotdeauna lucrurile sä fie lämurite si fiecare linistit la locul lui,unde l-a pus Domnul……..cäci lucrurile sunt frumoase doar in LUMINA MÄNTUITORULUI…..

        • Dyo zice:

          „… rugäciunea e o RELATIE INTIMÄ CU DOMNUL si asa ceva nu se filmeazä…si nici nu se dä pe youtube …”
          Ai mare dreptate in privinta asta; internetul a cam desacralizat tot ce era odata chestiune in Tatal si copiii Sai. Din aceasta cauza si rugaciunea si profetia au fost vulgarizate. Vina este insa si de partea celor care fac din lucrarea lor un show in toata regula, iar aici trebuie sa recunoastem ca este in primul rand „meritul” carismaticilor … Pacat!

      • Alin Cristea zice:

        De s-ar decerna premiile Zmeurica de Aur și pentru blogurile evanghelice, cu siguranță că Angela ar putea cîștiga premiul cel mare, pentru cea mai desăvîrșită gafă: cică să-i recomande cărți creștine lui Dănuț Mănăstireanu!?!

        Și de la ce editură?

        Lampadarul de aur! :)))))

        […] pe mine de rîs…

        Ar trebui să-i recomande și lui Iosif Țon înregistrări cu predici de-ale lui… Marius Cruceru!

        Unora, sper că totuși e vorba de ignoranță, le lipsește simțul ridicolului…

        • Dyo zice:

          Tot e bine ca nu i-a recomandat Turnul de veghiere sau … cursul de etica al lui Paul Negrut … 🙂
          Sa privim la picatura din pahar, nu la goliciunea lui … desi ceva imi spune mie ca nu a fost o gafa, ci un sfat cat se poate de „bine intentionat” …

        • Sandu Roman zice:

          Se zice că lui Don Quijote de la Mancha i s-a uscat creierul pentru că a citit prea mult şi a dormit prea puţin.
          Astfel, a ajuns să piardă cu desăvârşire simţul ridicolului şi să creadă că misiunea lui era să îndrepte toate relele din lumea asta şi să dobândească o faimă mai mare decât a tuturor Cavalerilor Rătăcitori care au cutreierat vreodată lumea noastră.

          Se pare că acest sindrom afectează şi unele personaje care apar peste tot în „Blogosfera Evanghelică”… 🙂

        • Sandu Roman zice:

          Sper ca, celui la care mă refer, să nu i se fi uscat complet creierul, şi astfel să înţeleagă că este vorba de altcineva.
          (Celulele creierului nu se mai pot regenera. Aşa că, salvează ce-a mai rămas!)

    • Emil zice:

      Mult prea mult dispret in comentariul D-voastra, Domnule Manastireanu.

      • Dar în comentariul lui „vesteabuna” ați găsit ceva indicii de răutate? Vi s-a părut coerent? Nu vi s-au strepezit dinții digerându-l?

        • Emil zice:

          Nu stiu daca Vestea Buna a scris articolul cu rautate. El trebuie sa ne spuna. De multe ori intentiile sunt bune dar exprimarea nefericita. Dincolo de textul lui mult prea metaforic si interpretabil nu cred ca merita sa fie desfiintat in felul acesta oricine ar fi el. Sper de asemenea ca Danut Manastireanu al carui blog il urmaresc cu interes va reveni cu nuantari.

          Cred ca o adevarata dezbatere se poate naste daca exista o oarecare toleranta. Daca ne acordam reciproc prezumtia de nevinovatie in ce priveste intentiile. Daca admitem in sinea noastra ca am putea gresi. Daca nu ne formulam prea categoric convingerile. S-ar putea sa nu ne convingem niciodata unul pe celalt de adevarul nostru.

          Pana la urma eleganta dezbaterii conteaza cel mai mult.

        • Atunci cum știți că Dănuț a scris cu dispreț? Lăsați-l tot pe el să spună. Nu judecați cu două măsuri.

  2. rodi zice:

    Se vede ca l-au suspendat pe fratele Ton si de la publicatia Baptista intitulata Publicatie de Apologetica de la Vox Dei Baptist Ministries. M-am abonat ca sa il citesc pe Iosif Ton, dar iata ce contine aceasta editie la pagina pastorala: guest post-ul lui Radu Gheorghita (lovind in pastorul Chris desi Iosif Ton a clarificat situatia), reflectii personale ale uni fiu de pastor asupra fenomenelor carismatice, si un articol de Daniel Branzei in care cheama oamenii la discutie pe subiectul-cesatonism vs. continuationism si le da websites Americane unde sa citeasca mai mult. Iar la pagina articolelor incep cu poza lui Pastorul Chris si youtubul faimos. Apoi urmeaza aproape toate articolele scrise despre/impotriva lui Iosif Ton, dar si citeva din afirmatiile si raspunsurile lui.
    Dumnezeu sa le dea intelepciune si sa ii lumineze.
    Pierderea lor (Iosif Ton) este cistigul nostru. M-am uitat peste 8 din cartile lui si Dumnezeu l-a inzestrat cu o intelepciune si un dar de a invata (ca el se socoteste Ivatator am- citit intr-una din cartile lui) care nu se compara. Dumnezeu sa ne ajute sa ascultam vocea Lui in vremurile astea de har.
    Pulicatia va fi seaca fara Iosif Ton. Se poate gasi aici
    http://www.voxdeibaptist.com/December10.htm

  3. Un alt balon cu aer, care se va dezumfla incet incet. „Mutarea” lui Ton e o stire care doar va tine primele pagini ale „ziarelor” o vreme. Intr-adevar, vinul e nou, dar burdufurile sunt vechi. Mult prea vechi.
    Multi penticostali sunt „gadaliti” de aceste lucruri. Tresara ceva in ei, starnesc dorinti, dar nimic mai mult, din pacate.
    Cum spuneai tu, Vasilica, ne-am indepartat prea mult de izvor, apa lipseste deja de multa vreme, nu mai exista putere si dorinta in oameni de intoarcere la izvor. Multi au murit deja, desi ei cred ca sunt vii.

  4. Pingback: Declarații și reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon- Srtrăjerii (VII) « Istorie Evanghelica

  5. Emil zice:

    Credeti ca marturisirea de credinta penticostala ar trebui schimbata?

    • De multă vreme se discută în Consiliul Bisericesc necesitatea de a revizui mărturisirea de credință. Chiar s-a constituit și o comisie în acest sens, comisie care nu știu să se fi întâlnit măcar vreodată.

      • Vasile Gabrian zice:

        Vasilica, te miri? Chestiunea asta cu comisiile a devenit deja patologica.

      • Emil zice:

        Ce anume credeti D-voastra ca ar trebui schimbat in marturisirea de credinta penticostala? Ce propuneri ati putea face?

        • Modificările necesare sunt multe. Cei interesați pot consulta mărturisirea de credință pe situl http://www.cultulpenticostal.ro/index.php
          Un exemplu. Articolul 29 despre supunerea față de autorități. Nu crezi că este un articol comunist? Ar fi acceptat apostolii această formulare?
          29. Noi credem că voia lui Dumnezeu este să fim loiali faţă de stat şi faţă de autorităţile statului.
          Cuvântul lui Dumnezeu ne impune recunoaşterea şi respectarea autorităţilor şi a ordinii de stat (1 Petru 2:13-17; Tit 3:1,2), pe de altă parte aceasta este şi o datorie naţională şi cetăţenească. Autorităţile statului sunt rânduite de Dumnezeu, pentru păstrarea ordinii publice, pentru conducerea ţării şi binele poporului (Romani 13:1-5). Noi suntem datori a ne supune legilor ţării, potrivit Cuvântului lui Dumnezeu. Suntem datori să plătim dările către stat şi să ne îndeplinim înda¬toririle ce ne revin (Romani 13:6-7). Noi suntem datori a ne ruga pentru autorităţi şi înalta cârmuire (1 Tim. 2:1-3).

        • Emil zice:

          In privinta delimitarii cultului penticostal de stat sunt de acord cu D-voastra.

          Dar, crezul D-voastra enuntat mai sus imi arata ca idealizati puternic toate inovatiile care s-au produs in occident in materie de teologie si practica penticostalo-carismatica.

          Prin izolarea fata de inovarea carismatica mondiala si prin faptul ca se afla intr-o tara ortodoxa, penticostalii romani au dezvoltat trasaturi proprii care ar trebui pastrate. Impingerea credinciosilor penticostali spre carismatism pe langa schisma inevitabila va insemna un important regres. Eu m-as simti mai bine cu fratii penticostali din Cumpana decat intr-o biserica penticostalo-carismatica avangardista.

          Sunt curios cum va arata marturisirea penticostala de credinta dupa ce veti imprumuta noile conceptii teologice ale lui Iosif Ton si strajerilor care afirma ca Evangheliile sunt mai importante decat epistolele, iar teologia lui Isus mai buna decat cea a lui Pavel in contextul articolului 1 din actuala marturisire de credinta in care este scris:” Noi credem că Biblia sau Sfânta Scriptură este Cuvântul lui Dumnezeu fără greşeală şi singura noastră normă în viaţa de credinţă.”

          Invatatura carismatica cu privire la demoni si exorcizarea lor daca este buna ar trebui si ea neaparat introdusa in marturisirea de credinta. Si mi-ar place sa existe acolo si o explicatie coerenta despre cum ar putea credinciosul penticostal, templu al Duhului Sfant, botezat cu Duhul Sfant, sa aiba draci.

          Scriind : „Cred că dacă atacurile asupra lui Țon nu erau atât de viscerale și iraționale era o ocazie uriașă pentru dialog în spațiul evanghelic.” ati pus o eticheta de viscerali si irationali pe toti cei care nu se incoloneaza in urma lui Ton. Practic D-voastra nu puteti concepe ca sunt unii credinciosi (baptisti si penticostali deopotriva) care desi ii recunosc meritele lui Ton si nu aproba atacul la persoana care a avut loc, pur si simplu nu pot fi de acord cu el din motive doctrinare care lor li se par si logice si biblice. Dialogul invocat de D-voastra poate avea loc oricand dar cu astfel de etichetari el sfarseste inainte de incepe.

          Ma intreb, in ce masura D-voastra intelegeti ca e posibil ca un cititor care comenteaza pe acest blog chiar daca isi exprima dezacordul fata de unele idei ale D-voastra, in acelasi timp poate avea o parere foarte buna despre lucrarea de deconspirare in care sunteti implicat si toata stima pentru persoana D-voastra.

          Va doresc Sarbatori Fericite!

        • @Emil, sunt total împotriva concluziei pe care ai formulat-o: „crezul D-voastra enuntat mai sus imi arata ca idealizati puternic toate inovatiile care s-au produs in occident in materie de teologie si practica penticostalo-carismatica.” Aș fi curios să văd cum ai ajuns la această concluzie.
          Desigur, consider păguboasă izolarea bisericii române și alunecarea ei într-o mândrie de genul: „credința de la noi este cea mai aproape de adevăr” și alte excese de mândrie. Aceste pretenții de superioritate ale românilor sunt o piedică în calea dezvoltării lucrării lui Dumnezeu din România.
          Și eu mă simt bine cu frații din Cumpăna. Cred din toată inima în contextualizarea Evangheliei, așa că nu am nicio problemă să mă închin cu frații din Africa, sărind în sus și bătând din palme, și să laud pe Dumnezeu cu frații în vârstă dintr-o biserică de sat din România cu cântările vechi pe care le iubesc și le cunosc destul de bine. Mă simt la fel de bine în ambele cazuri.

        • Cu privire la mărturisirea de credință, nu știu de unde s-a ajuns la concluzia că revizuirea mărturisirii de credință are legătură cu Țon. Este o necesitate de mulți ani, iar modificarea statutului cu 5 ani în urmă fără o revizuire anterioară a mărturisirii de credință este o greșeală mare în opinia mea.
          Este o mare deosebire între atacurile viscerale și iraționale, pe de o parte, și divergența de opinie pe de altă parte. Așa după cum am intrat în dialog cu dumneavoastră am discutat și cu alții care au avut alte păreri. Unora le-am dedicat chiar o postare atunci când am considerat că este un subiect care merită dezbătut mai pe larg. M-am așteptat de la oameni care au pregătire teologică mai avansată și un IQ mai ridicat decât noi ceilalți (și o spun asta fără pic de ironie) să propună un dialog ca între cavaleri.
          Să nu uit: SĂRBĂTORI FERICITE ȘI ȚIE!

        • ioanjoldes zice:

          Frate Vasilica,
          Referintele care ne sunt date in sustinerea articolului 29 asa cum este formulat sunt din scrierile apostolilor sau din alte scrieri sacre?

        • Referințele sunt din scrierile apostolilor. Interpretarea lor vine de la Departamentul Cultelor, în urma păcatului originar.
          De asemenea, acele referințe omit și răspunsul răspicat pe care apostolii l-au dat „conducerii de stat și de partid”, atunci când au fost îndemnați să nu mai predice în numele lui Isus.

        • DRAGO zice:

          Iata un raspuns- la „pacevoua”care cred ca este fr.baptist-in care am facut o propunere,pentru calmarea situatiei si punerea de acord intre fratii pentico-baptisto-strejaresti.
          commentul se gaseste pe blogul fr.Lascau.

          @pacevoua,
          Sincer,m-am bucurat mult de tot ,cind ai postat subiectul cu unele aspecte-de suprafata-care reprezinta deosebirea doctrinara dintre fratii baptisti si penticostali.

          Am crezut ca marea majoritate a commentilor se vor angrena in dezbatere, pentru eliminarea diferentelor care ne despart si a ajunge la o concordie crestineasca deoarece sintem copiii aceluiasi Tata ,rascumparati de acelasi Salvator Isus Cristos.

          Vad caci noi Romanii nu ne dezicem ,ca natie de sorginte latina- si-n loc sa ne smerim,sa ne aplecam la o masa a fratietatii pentru intelegere,- continuam sa ne muscam,sa ne trimitem sageti arzatoare si otravitoare,unii catre altii etc.care ne indeparteaza tot mai mult,unul de altul.

          Mai incerc odata, facind chemarea frateasca pentru a porni impreuna, dela punctele comune care ne unesc si tot impreuna,avind la baza BIBLIA, sa incercam sa eliminam diferentele care ne despart.

          Pentru a cunoaste concret subiectele puse in dezbatere,propun intocmirea unui tabel sinoptic cu urmatoarele coloane;
          col. 1-nr.curent
          col.2.-punctul inscris in marturisirea de credinta -doctrina baptista.
          col. 3.-acelasi punct in doctrina penticostala
          col.4-ce prevede Biblia cu privire la obiectivul respectiv.

          Consider ca avem toate mijloacele necesare si suficiente(biblii in diferite versiuni,literatura universala in biblioteci si concentrata in “laptopul lui Nelutu”etc) asa cum Dumnezeu ia zis lui Daniel”..cunostinta
          va creste…(iar la vremea sfirsitului)multi vor fi curatiti,albiti si lamuriti.”pentru realizarea acestui deziderat.

          Ce parere aveti..???
          Merita sa incercam sau considerati ca este..pierdere de timp..???

          Daca tot participam la “blogger rating”atunci s-o facem spre slava lui Dumnezeu,Domnul Isus Christos si a Duhului Sfint prin “zidire,sfatuire si mingaiere”.

        • Emil zice:

          @Vasilica Croitor
          Cum am ajuns la aceasta concluzie? Evident ca din textele D-voastra.

          Eu inteleg ca D-voastra sustineti puternic si fara rezerve pe Iosif Ton si miscarea strajerilor si credeti ca ceea ce se intampla acolo este lucrarea vie a Duhului Sfant, reprezentand un model de evolutie pentru penticostalismul romanesc.

          Pana acum nu am citit nici-un text scris de D-voastra care sa exprime rezerve fata de lucrarea carismatica.

          In acest context, asi dori totusi sa stiu:

          1. care este pozitia D-voastra fata de afirmatiile lui Ton cu privire la Evanghelii si anume ca sunt superioare Epistolelor iar teologia lui Isus mai buna decat cea a lui Pavel?

          2.care este pozitia D-voastra in privinta demonologiei specifice strajerilor, lui Ton si in general lumii carismatice?

          3.cat de compatibila este pozitia D-voastra in problemele mentionate mai sus cu actuala marturisire de credinta penticostala si cat de reprezentativa este ea pentru penticostalii romani?

          Astept cu deosebit interes precizarile D-voastra cat mai detaliate.

          P.S.: Cred de asemenea ca fiecare credincios indiferent de denominatiune, pregatire teologica si nivel IQ trebuie sa fie capabil sa-si justifice coerent, logic si biblic convingerile. Daca aceste tip de argumente lipsesc, practic se poate crede absolut orice despre absolut orice.

        • 1. Ați dedus în mod greșit că susțin „puternic și fără rezerve pe Iosif Țon și mișcarea străjerilor.” Sunt în întregime pentru dialog, pentru a discuta lucrurile la rece, pentru o evaluare lucidă. Am intrat în această discuție pentru că am considerat că Țon era linșat, alături de străjeri, din motive care țin de păstrarea unui statu quo.
          2. Am rezerve față de mișcarea carismatică, față de mișcarea penticostală, față de mișcarea baptistă și față de orice mișcare care are pretenția să păstreze un statu quo prin care Duhul Sfânt să nu mai poată lucra și călăuzi biserica sa.
          3. Țon nu a afirmat că evangheliile sunt superioare, nici că teologia lui Pavel ar fi inferioară. Am răspuns altui comentator la acest punct.
          4. Problema demonologiei, în opinia mea, are rădăcină în terminologie. Avem credincioși care se luptă cu obsesii, cu patimi, cu păcate care s-au repetat și în care cad mereu. Să fie diavolul străin de aceste atacuri? Eu nu cred că un creștin poate fi posedat de demoni, dar un creștin poate fi atacat, apăsat de demoni și aceștia nu vor sta la o parte fiindcă sunt creștin și am Duhul Sfânt. Când atacul este zilnic, cred că autoritatea spirituală trebuie să fie folosită. Lupta spirituală împotriva forțelor întunericului este un subiect pe care teologia penticostală și baptistă nu l-au aprofundat suficient, în opinia mea.
          5. Poziția mea este compatibilă cu mărturisirea de credință penticostală. Ai vreo îndoială?

        • Emil zice:

          Conceptia ca teologia lui Isus este in contradictie cu cea a lui Pavel apare si la Fiedrich Nietzche (1844-1900) cel care a dat lumii afirmatia celebra „Dumnezeu a murit!”. Totusi Nietzche avea o parere buna despre Isus. Si evident ca destul de proasta despre Pavel.

          Iata ce scrie acesta in „Vointa de putere – Incercare de transmutare a tuturor valorilor” (” Der Wille zur Macht – Versuch einer Umwertung aller Werthe”) in capitolul1 „Critica valorilor supreme precedente”:

          – din aforism 167: „Umorul chestiunii, un umor tragic, e ca Pavel a reinstaurat iarasi in stil mare tocmai ceea ce Isus anulase prin viata sa.”

          – din aforism 169 „Un Dumnezeu mort pentru pacatele noastre, o mantuire prin credinta, o inviere dupa moarte: toate acestea sunt falsificari ale crestinismului propriuzis pentru care trebuie facuta raspunzatoare acea personalitate dubioasa si nefasta (Pavel)”.

          aforism 177 „Amintiti-va cu cata libertate trateaza Pavel problema persoanei lui Isus, aproape ca o escamoteaza – Cineva care a murit, care, dupa moartea sa, a fost vazut iarasi, Cineva ucis de evrei….Un simplu „motiv”: muzica o compune el (Pavel) ulterior….”

          Cred ca ajunge.

          Oare doar mie mi se pare ca originea noii teologii a lui Ton este in filozofia lui Nietzche?

          Si daca da, oare cum se pot caracteriza scumpii nostri lideri baptisti si penticostali care ori il sustin pe Iosif Ton ori tac si nu iau atitudine?

        • Emil, teologii au considerat dintotdeauna că anumite cărți din Biblie au anumite accente pe care altele nu le au. De aceea vorbim, de exemplu, evangheliile sinoptice, sau de epistolele scrise în închisoare. Asocierea pe care o faci cu Nietzche pune capac la toate acuzațiile aruncate asupra lui Țon. Sunt uluit cum poți să judeci cu atâta superficialitate, pe de o parte, și să arunci asemenea acuzații grave, pe de altă parte.

        • Emil zice:

          Am gasit urmatorul videoclip despre ceea ce invata tinerii nostri evanghelici la scoala de lauda si inchinare de la Biserica Carismatica Agape Timisoara.

          Dupa ce vizionati videoclipul incercati sa raspundeti la urmatoarele intrebari(retorice):

          1.cat de bine s-ar potrivi dupa terminarea acestei sesiuni de praise & worship recitarea unei poezii de Tatiana Topciu?

          2.sau o cantare pe versuri de Costache Ioanid?

          3.sau un studiu biblic tinut de fratele Constantin Caraman daca acesta ar mai trai?

          4.sau o cantare a corului, a orchestrei, a fanfarei?

          5.cat de bine s-ar simti fratii din Cumpana sa experimenteze asa ceva?

          6.acesta sa fie oare viitorul „relevant” si” contextualizat” al crestinismului evanghelic romanesc?

        • Aici este problema: tot ducem discuția în altă parte, la Chris, la Agape, la oricine altcineva, pentru a le transfera apoi automat asupra lui Țon sau oricine altcineva. Ce legătură are acest videoclip cu Țon sau străjerii? E ca și cum aș publica o năstrușnicie a unui predicator baptist din America, iar apoi să spun: vedeți? așa sunt baptiștii! Eu nu voi subscrie la această abordare.

  6. Pingback: Declarația zilei – 24 decembrie 2010 « România Evanghelică

  7. rodi zice:

    Sarbatori Fericite din partea familiei Cuc si Galis tie si familiei tale.

    • angela zice:

      Rodi,cred cä al täu e printre cele mai frumoase avatare pe care le-am intälnit in cälätoria mea pe net………

      Frumoasä inspiratie!

      Dio vi benedica!

      Vä doresc tuturor inclusiv famililor voastre binecuväntäri de sus dar si de jos ,credintä statornicä,dragoste curatä pentru oricine,multä,multä veghere si un duh de rugäciune sä vä insoteasä toatä viata voasträ.
      Domnul Domnilor sä fie si sä rämänä STÄPÄN in viata voasträ si binenteles si in a mea……………………………..

      • rodi zice:

        multumesc frumos, l-am facut blogul in primul rind ca lauda Mielului nostru Isus Hristos, si in al doilea rind, pentru ca aici in Statele Unite, generatia copiilor nostri urmeaza cursuri la facultati unde profesorii lor atei si agnostici incearca sa le darime credinta. Pe linga ce ii onvatam pe copii nostri din Biblie, incercam sa ii invatam si putina apologetica. Sper ca veti citi si blogul meu, va avea mult continut in limba Engleza, dar cu ajutorul sotului meu vom incerca sa si traducem unele postari. Inca odata, va multumesc pentru atentie, si Dumnezeu sa va binecuvinteze!

        • angela zice:

          Rodi,nu am gäsit nici un link cätre site-ul täu……

          Cu engleza nu mä descurc asa bine dar voi folosii un ttraducätor de pe google si e ok…..
          ” Dumnezeu le face pe toate la timpul Lui, in ritmul Lui. Ai incredere in Dumnezeu si asteapta cu rabdare raspunsul Lui. ”
          “ Când ai cea mai mare indispozitie pentru rugăciune, nu ceda, ci străduieste-te si impune-ti să te rogi, chiar dacă simti că nu o poti face. ” Samuel Chadwick
          ” Faith was no longer a goal for me to reach. It became the bridge I must cross daily to see God’s goodness and live worry-free. ” Bonnie Gray

          Sä ne bucuräm TOT TIMPUL DE HARUL DOMNULUI BOGAT SI SÄ RÄMÄNEM IN EL……………………….

        • rodi zice:

          Angela, poti sa ‘click’ pe numele meu subliniat linga avatar. Sau mergi la http://www.rodiagnusdei.wordpress.com
          Vreau sa iti spun ca in mesajul tau am primit un raspuns personal la o rugaciune de-a mea. Pot sa afirm ca Dumnezeu lucreaza inca in mijlocul nostru! Ce mare har! Dumnezeu cu tine!

        • angela zice:

          Rodi,multumesc mult,am gäsit site-ul täu…
          Era asa de simplu !
          In fiecare zi avem de invätat…si mä bucur oridecäteori invät ceva folositor si sunt constientä ce mult mai am de invätat ……
          Mä bucur cä am ocazia sä-mi improspätez cunostiintele de limba englezä vizitänd site-ul täu si binenteles in acelas timp sä gäsesc hranä spiritualä….

          M-as bucura deasemanea dacä cineva poate sä-mi ofere niste linck-uri de invätare a limbii engleze…

          MULTUMESC FRUMOS!!!

          “Worthy is the Lamb, who was slain, to receive power and wealth and wisdom and strength and honor and glory and praise!” Revelation 5:12

  8. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (25.12.2010) « România Evanghelică

  9. Gabi Bogdan zice:

    un citat de Iosif Ton

    „Am ajuns sa inteleg ca de la Martin Luther incoace teologia protestanta se construieste pe Epistola catre Romani (mai exact, se considera ca ”Evanghelia” se reduce la ceea ce Pavel scrie in Romani 3:1 – 5:2). Eu am devenit convins ca ”Evanghelia” este in cele patru Evanghelii si am luat decizia sa-mi construiesc teologia pe invataturile Domnului scrise in aceste patru Evanghelii. Dupa cate stiu eu, nimeni in epoca moderna n-a mai incercat un asemenea demers. Ceea ce am obtinut eu este o noua teologie crestina, sau, daca vreti, un nou fel de crestinism!
    Ce glorios sa traim in anul 2010 impreuna cu marele reformator Iosif Ton, care dupa 2000 de ani , la virsta de 78 va incepe o noua crestinatate ! In sfirsit nu Mai trebuie sa studiez Pavel, ca si asa scrierile lui sint greoaie si au fost rastalmacite de Luther si Calvin( si reformatory astia no avut ce face , puteam sa stam si noi linisti , supt catolici, pina la aparitia acestei noi teologii). Cum o sa Se numeasca noul cult ? Eu cred ca ” cultul Tonist” suna destul de bine.

    • Ianchis Ioan zice:

      @Gabi Bogdan
      Nu fi sarcastic. Nu va apare nici un „cult Tonist” cum ti-e tie frica. Dar trebuie sa fii constient de faptul ca Luter si Calvin nu au dus reforma pana la capat. Dupa ce au restaurat doctrina MANTUIRII PRIN CREDINTA, doctrina pierduta de Biserica prin apostazia din perioada secolelor II-V, impreuna cu alte docrine de baza si practici ale Bisericii Crestine primare, atat Luter cat si Calvin au facut gard in jurul descoperirii lor si au inceput sa-si apere doctrina impotriva celor ce au incercat sa mearga mai departe cu reformarea Bisericii restaurand si alte doctrine si practici pierdute de Biserica in perioada mai sus amintita. Asa au avut Anabaptistii de infruntat mania lui Luter si Calvin pentruca au indraznit sa restaureze in Biserica doctrina NASTERII DIN NOU si doctrina BOTEZULUI IN APA administrat oamenilor adulti care puteau marturisi cu gura lor credinta din inima. Nici restaurarea, prin John Wesley si metodistilor, a doctinei SFINTENIEI nu s-a bucurat de un altfel de tratament din partea reformatilor luterani sau calvinisti. Asa ca doctrina Sfinteniei restaurata in Biserica prin John Wesley a intalnit opozitia celor ce trebuiau sa fie deschisi spre ea. Nici doctrina privitor la PERSOANA SI LUCRAREA DUHULUI SFANT, restaurata in Biserica prin valul de trezire penticostala nu s-a bucurat de simpatie din partea reformatorilor celorlalte valuri de trezire. Fiecare si-a facut gard in preajma doctrinei pe care a restaurat-o, formand o noua confesiune crestina, un nou cult, dar a devenit refractar in fata celorlalte valuri de trezire ce au urmat. Nu e de mirare ca baptistii s-au ingradit si ei in jurul doctrinei mantuirii prin credinta (pe care, de altfel, o explica foarte bine) dar sunt neingaduitori cu Ton care vrea sa mearga mai departe cu reforma in sanul bisericii baptiste, promovand charismele Dhului Sfant in Biserica, conform Evangheliei: „Iata semnele care-i vor insoti pe cei ce vor crede:…” (Marcu 16:17-20) , „Cine crede in Mine din inima lui vor curge rauri de apa vie…” (Ioan 7:37-39), „Adevarat va spun ca cine crede in Mine va face si el lucrarile pe care le fac eu…” (Ioan 14:12) etc. Pentru a economisi spatiul nu am dat citatele in intregime dar studiind Evangheliile se poate observa ca Domnul nu voieste doar sa ne invete cum sa intram in Imparatia Lui, lucru pe care-l face minunat Pavel explicand intr-un mod sistematic doctrina mantuirii prin credinta in epistola catre Romani, ci Domnul voieste ca Imparatia Sa sa se si manifeste si sa se extinda pe pamant prin puterea Duhului Sfant, lucru ce este revelat in Evanghelii si in Faptele Apostolilor. Restaurarea Bisericii inceputa cu Luter si Calvin nu s-a sfarsit inca. Biserica trebuie sa ramana deschisa in fata noilor valuri de restaurare prin trezirile spirituale ce urmeaza. O trezire ce isi face gard creaza o noua confesiune, dar devine un obstacol, o frana in fata trezirii urmatoare.

      • Gabi Bogdan zice:

        Sint de acord cu aproape tot ce a-ti scris. Nu sint de acord cu felul in care fr. Ton separa biblia.

      • Gabi Bogdan zice:

        Fr. Ianchis Ioan.
        Va multumesc ptr. lectia de istorie, poate o sa fiti surprinsi, dar sint de acord cu aproape tot ce a-ti scris.Am mai spus si inainte, daca vrea cineva sa studieze doctrinele harului, Augustin e cel mai bun, sfintenia? citeste Wesley, doctrina Duhului Sfint? , penticostalii, apologetica? C.S. Lewis ,s.a.s.m.d. Fiecare cu postatea lui.
        Dar nici unul nu cred ca a avut curajul sa spuna ca a inventat o noua crestinatate( cel putin eu nu am auzit), biblia ne spune sa mergem la cararile vechi…..sa ne uitam la inaintasii nostri , sa le vedem felul de viata si sa le urmam exemplu.

    • Gabi, nu ştiu cu ce te ocupi în viaţa de zi cu zi, dar teolog sigur nu ești. Nu o spun cu dispreț, dar dacă vrei să înțelegi cum se construiește un sistem teologic, o paradigmă nouă, pentru asta există cursuri și există cărți. În toată istoria bisericii au fost inovații, abordări noi. Vorbim despre teologia lui Calvin, Wesley, Loyd Jones, Stott etc., pentru că oamenii aceștia au construit un sistem care a avut anumite trăsături. Ei, ca și Țon, nu au declarat pe ceilalți eretici, dar au vorbit după lumina pe care au avut-o. Când Țon spune că e un „nou creștinism”, pentru un teolog înseamnă o nouă paradigmă de gândire, nu este o nouă sectă, o nouă religie.
      Nu te deranjează decât faptul că Țon a spus că va pune accent pe Evanghelii, în timp ce treci cu ușurință peste faptul că reformatorii și-au construit sistemul teologic doar pe baza a vreo 3 capitole din Romani. Ceea ce spune Țon este logic și de bun simț: ”Evanghelia” este in cele patru Evanghelii. Dacă ai argumente să contrazici aceasta, fain! Să le auzim!

      • Gabi Bogdan zice:

        Am asteptat toata ziua sa vad daca ai mai gasit pe cineva care sa fi facut declaratia ca a inventat un „nou crestinism” si daca este o expresie des folosita intre teologi, ca eu , crestin de rind inca nu am auzit-o. Iosif Ton a spus aceste cuvinte intr-un interviu cu postul tv „Alfa/Omega” pe care l-am urmarit pe blogul lui Dori. Am fost la un studiu a fratelui Ton, este un invatator excelent. Dar asta nu inseamna ca nu poate sa faca greseli si noi trebuie acum sa credem totul ce spune ( in special de cind a trecut la carismatici). Datorita faptului ca nu sint teolog si pot sa dau in gropi datorita expresilor teologice ale teologilor , am reusit sa gasesc un teolog adevarat, care a raspuns fratelui teolog Ton. Se pare ca acest teolog nu a auzit ca expresia teologica „nou crestinism” inseamna o” noua paradigma de gandire”teologica.
        http://www.infocrestin.com/raspunsul-unui-teolog-mai-tinar-–-radu-gheorghita-catre-iosif-ton/
        Sint curios sa stiu ce crezi de articolul de mai sus.

        • Am citit şi am rămas la opinia că Ţon are dreptul să spună că Reformatorii au ignorat Evangheliile când şi-au formulat doctrinele, iar el vrea să le acorde importanţa meritată. Am apreciat şi faptul că în urmă cu 20 de ani Ţon insista că Dumnezeu vorbește direct copiilor Săi, iar ei trebuie să învețe să îi audă vocea.

    • DRAGO zice:

      WARNING !
      Citind commentariile atator postaci,privind invataturilor scrise in Biblie-Cuvintul lui Dumnezeu-care sint puse sub semnul ???;
      -daca sint adevarate sau nu,
      -daca traducerea din greaca este corecta sau nu
      -o parte din aceste invataturi sint gresite
      ….etc….
      ma vad nevoit sa relatez un caz real – petrecut cu cca 9-10 ani in urma-exact pe aceleas teme ;

      Un frate X (nu dau numele) tinea un studiu biblic in locatia Y(nu dau numele) asupra celor scrise in Epistolele catre Corinteni,Romani etc.
      Vorbind despre darurile Duhului Sfint el a afirmat ca vorbirea in alte limbi nu constituie semnul botezului cu Duhul Sfint.
      Deasemenea sustinea ca partial biblia este gresita,datorita traducerii gresite -de catre Cornilescu-a bibliei din greaca.
      Sigur ca participantii la acest studiu au fost surprinsi de afirmatiile respective si sa ridicat, public intrebarea- daca respectivul X sustine cu adevarat cele afirmate ..? iar raspunsul a fost-DA- precizind ca lucreaza la o alta varianta a bibliei.

      Ce a urmat;
      Dupa cca 4-5 luni ,intr-o Duminica dimineata ,la serviciul divin sa anuntat ca toata adunarea,intr-o rugaciune speciala,sa mijloceasca la Dumnezeu pentru fr. X care este in coma,la spital,posibil ruptura de coloana.
      Dumnezeu a avut mila de el si la salvat.
      Dupa inca 4-5 luni fr. X a venit in adunare ,iar dela amvon a afirmat urmatoare;
      Fratilor, Dumnezeu mi-a aratat ca in doua secunde trebuia sa fiu sub 2m in pamint,dar nu am fost pregatit pentru El. Aproape ca trebuia sa-mi rup gatul ca sa inteleg ca Biblia aceasta este ADEVARATA.
      A ridicat Biblia spunind ; aceasta Biblie reprezinta adevarul si de acum ma pocaiesc asa cum cere Domnul.

      Rugamintea mea este ca fr. X ,care stiu ca citeste acest post, sa ma ierte daca n-am redat intocmai cuvintele rostite de el si-l invit sa faca el corecturilece se impun, prin marturisire mai in detaliu.

      Am postat acest caz, deoarece Duhul Sfint ma cercetat si vrea ca sa ne ocroteasca pe toti de pacatul “luarii in desert a numelui lui Dumnezeu si a Cuvintului sau” asa cum este scris;
      ,,Dumnezeu nu Se lasa sa fie batjocorit” Ce samana omul,aceea va si secera.(Gal.6;7)

      CINE VREA SA INTELEAGA,SA INTELEAGA.

      • pid zice:

        Acuma chiar ne-ai dat gata Drago cu ex. ce l-ai redat…. cazul acestui om x nu este o dovada la ceea ce vrei sa sustii si anume ca traducerea lui Cornilescu este „Biblia acesta este ADEVARATA” ,nu stii sau te faci ca nu stii ca acest preot ortodox Cornilescu nu a tradus din greaca ci din Louis Segond (limba franceza), si ca la mijloc a fost vorba de o „suma frumusica de bani” ce ia fost pusa la dispozitie de de catre d-na Calimachi, suma provenita dintro mostenire. Deci nu te grabi cu afirmatiile pe care le mai fac si alti sustinatori ai lui Cornilescu mergand pana acolo ca l-au numit „Luther al Romaniei”, cerceteza mai intai despre subiectul pe care il prezinti si nu lua ca baza experienta lui x care saracul nu a fost consecvent in afirmatii…..iti doresc binecuvantarea Celui Vesnic si si mai multa seriozitate!!!!

  10. rodi zice:

    Gabi, sti ca Arminius pina cind a murit, tot membru in Biserica Reformata a ramas (in good standing). A stat acolo unde l-a pus Dumnezeu, si daca el a crezut ca Reformatorii din anii 1600 au gresit in hiper-Calvinismul lor, el a incercat sa duca o munca de lamurire in mod respectuos toata viata lui, dar nu si-a parasit ‘cultul’ si nici ei nu l-au dat afara. (Problema cultului Baptist nu este cu anti-Calvinismul fratelui Ton, ci este cu acceptarea dinsului a existentei darurilor Duhului Sfint in secolul nostru). Acum fratele Ton a fost suspendat de Cultul Baptist si problema e ca tot fratii Baptisti (posibil si altii) se supara de ce fratii Penticostali ii dau atentie fratelui Ton.
    Acesta nu este un fenomen nou, in Statele Unite cit si in Romania, in Ardeal (locuri de care stiu eu) fratele Ton a fost primit sa predice cu bucurie in Bisericile Penticostale de mai multe decenii.
    Penticostalii nu s-au schimbat fata de fratele Ton, il trateaza cum l-au tratat pina acuma. Fratele Ton este cel ce s-a apropiat de teologia Penticostalilor, nu vice versa.
    Si inca un lucru, in luna Decembrie s-au uploadat zeci de predici de-ale lui Iosif Ton pe internet din partea fratilor Baptisti, lucru care dovedeste ca si in ‘cultul’ lor nu toti sint impotriva fratelui Ton ci dimpotriva foarte multi ii pretuiesc invatatura.
    In cer nu vom fi nici al lui Pavel, nici al lui Apolo, nici al lui Ton, ci vom fi rascumparatii lui Hristos. Citeodata ni-e asa de greu sa ne vedem in acest fel.

  11. George W.Galis zice:

    Gabi Bogdan apreciez viziunea dtale despre miscarea spirituala, ea va duce desigur
    ca sa facem o paralela, cu John Wesley fondatorul Metodismului din care i-si trage
    radacinile „Miscarea Penticostala”, astazi :”Biserica Penticostala.”Fundatia Biserici
    Metodiste a fost pusa si ea este: „Sfintenia”.

  12. Gabi Bogdan zice:

    Rodi, fr.Galis.
    Problema mea cu fr.Iosif Ton nu are nimica in comun cu controversa armeniano/calvinista( care de fapt a inceput cu mult inainte intre Augustin si Palegius). Problema mea cu fratele Ton( si de fapt cine sint eu decit un small dog barking at a big dog, dar blagosfera e pe gratis asa ca se pare e ok) este cu expresia domniei lui ” am inventat un nou crestinism”, la 78 de ani? Dupa 2000 de ani de crestinatate?Am fost de partea lui in controversa cu mutarea lui in campul strajerilor, cu toate ca practicile strajerilor , in special ce am vazut la fr. Demeter, in opinia mea, nu sint comform penticostalismului de tip Wesley( am auzit o predica excelenta a fratelui Brincovan in care a explicat penticostalismul romanesc) ci sint mai mult de tipul Benny Hinn and co. Dar asta nu are nimica de a face cu fr. Ton. Felul in care el explica felul in care un crestin trebuie sa traiasca , cel putin ptr. mine , nu a adus nici un rezultat cel putin ptr. 15 ani din viata mea. Nu vreau sa intru in detalii ca sint sigur ca ce scriu poate fi interpretat gresit.Ce a lucrat ptr. mine a fost intoarcerea mea catre Mintuitor prin rugaciune, meditatie asupra cuvintului, eliminarea enterteinment-ului de tip „nevinovat” si umplerea timpului ramas cu citirea cuvintului si a cartilor crestine clasice. Ce mi s-a parut interesant ca multe din poruncile Domnului am inceput sa le pastrez fara sa ma mai gindesc mult. Domnul Isus are peste 49 de porunci in NT, eu cu greu le-am invatat pe cele 10 mai mari. Si nu ma intelegeti gresit, poruncile Lui trebuie sa le implinim ca altfel nu il vom vedea pe El, dar accentul trebuie pus pe relatia cu Domnul Isus. Stiti,caruta si cai, trebuie o anumita ordine . Si cred ca singurul fel in care sint mintuit este prin har, si numai prin har fara alte adausuri. Fratele Ton,( dupa cite am inteles dintr-o predica a dinsului), crede un pic diferit. Jertfa ne iarta pacatele, si dupa aia urmeaza tinerea poruncilor care ne intretine mintuirea. Daca gresesc sint sigur ca voi fi corectat. Chestia cu noul crestinism si noua teologie ma socat un pic, poate nu am ascultat destul de atent. Fr. Croitoru, iarta-ma ptr. un post prea lung , cred.

    • angela zice:

      Gabi Bogdan, cred cä nu ai citit cu atentie sfatul intelept al fr.V.Croitor care ti l-a dat anterior………te-ar fi ajutat mult……………….
      „Ce a lucrat ptr. mine a fost intoarcerea mea catre Mintuitor prin rugaciune, meditatie asupra cuvintului, eliminarea enterteinment-ului de tip “nevinovat” si umplerea timpului ramas cu citirea cuvintului si a cartilor crestine clasice.”…chiar numai asta te-au ajutat pe tine?.unde e valoarea predicilor ,a cäntäriilor……………
      Dacä pe tine nu te-au ajutat prediciile invätätorului I.Ton care sunt foarte clare,sä sti cä pe multi din diferite confesiuni i-a ajutat si incä ii mai ajutä……..
      aici nu e vorba „sä fim proTon” sau „contraTon” ………………….

      Fii binecuväntat(ä)!

      Incredete in Domnul si cere cäläuzirea Lui in toate lucrurile,chiar si in cele mai märunte……………………….

      „Toţi cei ce se încred în Tine se vor bucura, se vor înveseli totdeauna, căci Tu îi vei ocroti. Tu vei fi bucuria celor ce iubesc Numele Tău”. Psalmul 5:11

  13. Gabi Bogdan zice:

    @Croitoru
    Ai dreptate , cu steluta, nici unul dintre personalitatile numite mai sus nu au declarat ca ” am obtinut un nou fel de crestinism”. Cel putin eu nu am descoperit inca. But i stand to be corrected.

  14. Sorin C. zice:

    Faină coregrafia de la Agape.
    Cred că au muncit un pic ca să le iasă așa bine. Felicitări !
    Se poate copia sau ne trebuie acceptul ?

    • Gabi Bogdan zice:

      Sorin , nu trebuie accept,Ai rabdare inca in 6 ani o sa fie pe gratis. Si celora care nu o sa le placa, o sa fie numiti legalisti, si „de musai ca de voie buna”, o sa le placa si lor, ca daca nu , o sa ne pierdem tineretul( ca vezi Doamne, Domnul nu mai are putere sa-I mintuie, trebuie sa-L ajutam si noi un pic , un dans aici, un hip hop acolo, mai un rock concert dincolo, si uite asa, I cistigam)

  15. Pingback: Declarația anului – Nominalizări (6) « România Evanghelică

  16. Pingback: Atenție la dezinformări – 29 decembrie 2010 « România Evanghelică

  17. cu toti stim zice:

    Gabi, ma bucur pentru tine Domnul sa te binecuvinteze nu te clatina ai perfecta dreptate,nuti perde timpul pe bloguri.
    Ton tot radacina veche aramas.

    • Gabi Bogdan zice:

      @Cu toti stim:
      L-am ascultat pe fratele Ton de mai multe ori. Pe mine m-a socat expresia domniei lui din citatul pe care l-am scris, in rest eu cred si stiu ca este un om a lui Dumnezeu.Nu sintem perfecti. Mintuirea nu o cistigam datorita unei teologii perfecte, ci datorita jertfei de pe Cruce si a darului de credinta pe care Dumnezeu ni la daruit.

  18. Pingback: Declaratii si reactii în mediul evanghelic fată de cazul Iosif Țon – Srtrăjerii (VIII) AGA(1) « Istorie Evanghelica

  19. Pingback: Declaratii si reactii în mediul evanghelic fată de cazul Iosif Țon – Srtrăjerii (VIII) AGA(1) « Istorie Evanghelica

  20. Pingback: Premiul Zmeurica de Aur pentru blogurile evanghelice « Istorie Evanghelica

  21. Alin zice:

    mare RUSINE pentru copii Domnului ! lumea rade impreuna cu satana de aceasta dezbinare creata intre „urmasii lui Hristos” ! si majoritatea tin cu dintii de cultul lor ,de traditia si sunt inrobiti ca sa nu primeasca ADEVARUL ! Domnul sa aiba mila de Romania!

  22. marcel s zice:

    comunismul a promovat non valorile inclusiv in org religioase spiritualitatea obtinuta e mai mult spirtoasa intr o generatie doua ne revenim pina atunci tot pe afara ne cresc valorile

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s