Sondaj – decizia AGA

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

70 de răspunsuri la Sondaj – decizia AGA

  1. Pingback: Hawt Post – 29 decembrie 2010 (2) « România Evanghelică

  2. Mich zice:

    „puteau cere să nu fie mai fie invitat” – trebuie corectat.

  3. Sandu Roman zice:

    Valoarea predicilor fratelui Iosif Ţon este incontestabilă, şi sunt convins că în urma lor au beneficiat un număr enorm de oameni de-a lungul mai multor decenii.

    Dificultatea fraţilor baptişti constă în faptul că, dacă nu ar impune nici o restricţie, această poziţie ar putea fi interpretată de unii ca şi cum, în mod tacit, ar fi acceptată sau tolerată şi noua orientare a fratelui Ţon.

    Eu consider că, dacă RVE nu este declarat ca un post de radio în exclusivitate BAPTIST, decizia aceasta este foarte găunoasă, păguboasă şi contraproductivă, iar în final este posibil să reculeze chiar împotriva celor care au luat-o.

    Din câte ştiu eu, RVE nu oferă o platformă pentru predici cu caracter denominaţional, aşa că nimeni nu are de ce să se teamă că “sfintele dogme” ale unui cult ar putea fi contaminate sau compromise.

  4. fr. Gheorghe zice:

    Raspunsul cel mai corect este in scriptura : fapte 5 , si il da un fariesu cu numele Gamaliel, in fapte 5:38 si 39

  5. Pingback: Sondaj despre interzicerea lui Iosif Țon pe postul Radio Vocea Evangheliei « România Evanghelică

  6. Pingback: Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Srtrăjerii (IX) AGA(2) « Istorie Evanghelica

  7. Nicolae Iacob zice:

    Tot încerc sa votez și nu mai reușesc.

    Decizia este corectă. Dar nu-mi dau seama dacă e biblica sau nu. Este AGA o structură biblică? Structurile de conducere în bisericile evanghelice sunt biblice? Termenul „biblic” complică discuția noastră.
    A spune ca e o hotărâre morală sau imorală este este o chestiune foarte subiectivă. Pot spune doar că nu-mi convine.

    Dar, măcar că mie nu-mi place, decizia mi se pare întrutotul corectă.
    Membri AGA au fost aleși în mod corect.
    Este corect ca ei sa facă regulile.
    Este corect ca ei sa le respecte.
    Ar fi incorect și imoral ca AGA să nu-și respecte propriile reguli.

    Iosif Ton este un brand, este cel mai de seama creștin evanghelic în viata, a făcut și continuă sa facă istorie. Dar RVE a decis să nu fie difuzat decât dacă își va rezolva problemele cu Cultul Baptist sau se va înregimenta în Cultul Penticostal.
    Aceasta este mentalitatea celor care au fost aleși să conducă astăzi Cultele Evanghelice și Radioul.

    O schimbare de paradigma se va produce în urma rugăciunii sau atunci când oamenii care scriu azi pe bloguri vor fi în AGA – RVE și în conducerea cultelor lor.
    (Adică, mă scuzați, am vrut sa scriu PROBABIL…se va schimba)

    Pană atunci ar trebui sa fim foarte atenți la modul în care ne raportăm la autoritate.
    Pentru că roata morii se învârtește.

    • Ianchis Ioan zice:

      „Pană atunci ar trebui sa fim foarte atenți la modul în care ne raportăm la autoritate.”
      La care autoritate? La cea divina, care spune: „Nu-l opriti!” (Marcu9:39) si care are la baza Adevarul, Dreptatea si Judecata, sau la cea omeneasca vindicativa, raspandita prin conducerile cultelor?

    • pid zice:

      ce om complicat esti!!!!!! …. sau faci parte din AGA si incerci sa influentezi „voturile”…..sau esti un „adversar” al libertatii de opinie si atitudine…??????

  8. Am o problemă foarte mare cu decizia AGA!
    Pentru ca mesajele care sunt transmise la RVE să fie cenzurate, ele trebuiesc să fie dovedite mai întâi că NU NE REPREZINTĂ. Din trei puncte de vedere:
    1. PERSOANA ESTE COMPROMISĂ MORAL, ETIC SAU DOCTRINAR.
    2. CALITATEA MESAJELOR ESTE SUB NIVELUL ACCEPTABIL.
    3. MESAJELE CONȚIN GREȘELI DE INTERPRETARE SCRIPTURALĂ.
    Aș dori să-mi spună cineva de ce Iosif Țon este acum diferit față de cum a fost cu o lună, două sau un an înainte.
    Poate îmi explică cineva și de ce nimeni nu a avut probleme cu Străjerii până nu li s-a alăturat Iosif Țon. Nici nu mai știm care pentru care a fost… picătura care le-a umplut paharul! Și ce plin este. Nu cel din Psalmul 23!

    • Nicolae Iacob zice:

      Frate Cristian Ionescu, pe lângă cele trei condiții enumerate de dumneavoastră mai sunt încă două:

      1. Mesagerul face parte dintr-un cult al Alianței Evanghelice
      2. Mesagerul are susținerea Cultului din care face parte

      AGA – RVE nu este responsabilă de relația pe care Iosif Țon o are cu Cultul Baptist. Și nici nu are mandatul să instrumenteze acest caz. Dacă reprezentanții Cultului Baptist au cerut în AGA interzicerea lui Iosif Țon, ce puteau face penticostalii?

      1. Puteau spune: „da fraților, dar Țon nu-i baptist!”.
      În acest caz replica ar fi venit: „nu-i nici penticostal nici creștin după evanghelie!”
      2. Puteau spune: „nouă ne convine noua orientare a lui Iosif Țon. Prin urmare vom vota împotriva interzicerii lui!”.
      În acest caz călcau statutul și înțelegerile. Ar fi fost incorect și imoral.
      Ar fi fost și o prostie. Pentru că cei care nu agreează noua teologie a lui Țon (baptiștii și creștinii după evanghelie) ar fi votat oricum în bloc. Decizia ar fi fost luată indiferent de votul lor.
      3. Puteau spune: „haideți să schimbăm statutul!”. Ar fi fost asta OK? Atunci când ne convine cerem schimbarea regulilor în timpul jocului?

      Imaginați-vă că dumneavoastră ați fi fost în AGA-RVE.
      Ce poziție ați fi adoptat?

      • John Tipei zice:

        @ Nicolae Iacob
        Nu pot fi de acord cu conditiile de la punctele 1 si 2:
        1. Mesagerul face parte dintr-un cult al Alianței Evanghelice
        2. Mesagerul are susținerea Cultului din care face parte.

        Până acum, nu s-a condiţionat difuzarea mesajelor de apartenenţa predicatorilor la unul din cultele Alianţei Evanghelice. Un caz binecunoscut este cel al fr. Wurmbrand, dar nu este singular.

        Consider că factorii de răspundere de la RVE au obligaţia morală să explice în baza cărui articol din Statut au luat această hotărâre. Mie îmi miroase, mai degrabă, a fi o decizie „de circumstanţă.” Dacă greşesc, să fiu corectat!

        • Nicolae Iacob zice:

          Punctul unu este, și în opinia mea, discutabil dar pe al doilea îl consider corect și necesar.

          El funcționează sau ar trebui sa fie aplicat și în cazul bisericilor locale. Dacă, bunăoară, toate bisericile evanghelice din București ar organiza o evanghelizare la Sala Palatului, ar fi nepotrivit ca acolo să predice un slujitor care aparține de Biserica Vestea Bună, dar nu are o relație caldă cu biserica ci, dimpotrivă, a fost disciplinat de ea.

          Cu respect îmi exprim părerea ca hotărârea AGA nu este una „de circumstanță”. Din informațiile mele, decizia a fost luată pe baza statutului aprobat cu mult timp în urmă. De altfel AGA nu este la prima decizie de interzicere a difuzării unui evanghelic pe postul radio. Au mai fost astfel de hotărâri. Cerute la vremea respectivă de alte culte decât cel baptist.

          Să aveți belșug de binecuvântări în noul an!

  9. vasile roman zice:

    Si eu socotesc ca este imoral cea ce au facut. Iosif Ţon nu merita lucrul acesta. Daca cei care au facut gestul acesta se numesc crestini…. nu e treaba mea! Cred ca pentru cat a facut Iosif Ţon pentru cultul Baptist, si nu numai, merita onorat si respectat. Eu asa voi face. Asa se intampla cand conduc oamenii Imparatia lui Dumnezeu….. Dumnezeu alege totusi, asta ma bucura.

    • Ianchis Ioan zice:

      Cred ca nu trebuie facuta confuzia intre cultele religioase si Imparatia lui Dumnezeu care este Biserica Dumnezeului Celui Viu, stalpul si temelia adevarului, a carui cap este Christos. Dumnezeu isi conduce Imparatia. Christos isi zideste Biserica. Cultele nu au nici sort nici parte in toata treaba asta. Cultele si denominatiunile prin sistemele lor religioase au reusit doar sa faramiteze Biserica lui Dumnezeu in parcele peste care s-au pus stapani. Dumnezeu are un cuvant referitor la aceste culte: „Orice rasad pe care nu l-a sadit Tatal Meu Cel Ceresc va fi smuls din radacina.” (Matei 15:13) Cand Christos isi va rapi Biserica toate cultele cor ramanea jos, nici unul nu o va insoti la cer.

  10. mike o. zice:

    La prima vedere se pare ca cel ce pierde este fr.. Ton, insa in realitate perdanti sunt cei din CB. I-au facut o mare popularitate pe gratis, plus caci au aratat cit sunt de dornici de razbunare, lucru care nu face cinste nici macar unui simplu membru de biserica, decum unor,, mari lideri ca ei”(Referinta:1corinteni-13)
    Probabil ca in timp fr..Ton va putea zice celor care s-au razbunat pe el asa cum odinioara le-a zis Iosif fratiilor lui.,,NEGRESIT CA VOI A-TI VRUT SA-MI FACETI RAU,DAR D-ZEU A SCHIMBAT ACEL RAU IN BINE PENTRU MINE SI LUCRAREA SA”
    Felicitari Statiei de Radio din Suceava.Sper ca exemplul lor sa fie urmat de toti ceelalti.

  11. Pingback: John Tipei: Factorii de răspundere de la RVE au obligaţia morală să explice în baza cărui articol din Statut au luat această hotărâre « România Evanghelică

  12. Shifu zice:

    Problema aici e ca Iosif Ton e… intre culte. De pe pozitii baptiste propaga invataturi care pot fi cu usurinta catalogate drept penticostale (am mai spus-o si-o s-o spun pana ma dor… degetele: domnia sa crede in botezul cu Duhul Sfant dupa convertire, ceea ce e dogma penticostala clasica). Drept e ca sunt discutii in cadrul miscarii carismatice (nu neaparat penticostale) ce vizeaza localizarea in timp a botezului cu Duhul Sfant (adica se intampla in timpul convertirii sau dupa), dar – in linii mari – botezul cu Duhul Sfant dupa convertire e invatatura penticostala. De vreme ce Ton e baptist, mi se pare normal sa se clarifice situatia inainte ca Ton sa-si reintre in drepturi ca evanghelic roman. Nu zic ca-i cea mai buna decizie a celor de la AGA-RVE, dar pe pamantul asta nu exista decizii perfecte. Pe mine m-a multumit cu conditia ca pozitia teologica si bisericeasca a lui Ton sa se clarifice, adica sa existe disponibilitate din partea sa sa se lipeasca de o biserica locala si, prin urmare, de un cult, dar si din partea celor care se vad obligati sa-l ia la intrebari… Eu sunt cam pesimist in privinta asta, mai cu seama ca nu-l vad pe Iosif Ton dispus sa se incartiruiasca intr-o biserica sau cult. Cred ca prefera „transcendenta” din clipa de fata, cand nimeni nu se poate atinge de el… I-a fost retrasa ordinarea, dar dupa marturisire e tot baptist (carismatic, zice el), iar asta nimeni n-o poate contesta administrativ sau bisericeste de vreme ce dumnealui „pluteste” peste biserici.

    • GIM zice:

      Intrebarea mea sincera este : cind vom sta inaintea lui Dumnezeu se va tine cont oare din ce cult am facut parte ? Cred ca, prea mult ne cramponam de lucrul acesta,refuzind sa vedem atitudinea unui om, care sa hotarit cu orice risc, sa asculte mai mult de Dumnezeu decit de o doctrina sau cult .

    • Ianchis Ioan zice:

      Eu cred ca Iosif Ton si-a exprimat pozitia si apartenenta la cult in cel mai categoric si mai clar mod posibil: EL APARTINE LA CULTUL INFIINTAT DE ISUS CHRISTOS. Mai lasati-o cu cultul baptist, penticostal, crestin dupa Evanghelie, ortodox, catolic sau ce culte vor mai fi infiintat oamenii.

    • Alin Cristea zice:

      În sfîrșit Shifu a priceput că Iosif Țon „plutește” peste biserici…

      Un semn bun pentru un sfîrșit de an rău…

  13. Ianchis Ioan zice:

    @Shifu
    Iosif Ton „pluteste peste biserici” dupa cum spui tu. Este exact ca Isus Christos, care se pare ca si el „pluteste peste biserici”. Toate cultele si-L revendica, dar El nu s-a inscris pana acum in nici unul dintre ele. El, Isus Christos, ramane ceea ce este de aproape doua milenii: CAP AL BISERICII. Si asa va fi pana la capat. Nici un cult nu-l va avea de membru vreodata.

  14. Pingback: Sondaj despre interzicerea lui Iosif Țon pe postul Radio Vocea Evangheliei (31.12.2010) « România Evanghelică

  15. Shifu zice:

    Si in Corint erau unii care se socoteau au lui Cristos si Pavel i-a certat de le-au mers fulgii… Problema nu e ca Ton e sau nu al lui Cristos: eu n-am zis niciodata ca n-ar fi credincios. Conteaza insa cum iti marturisesti credinta si cat rau poti face celor mai slabi decat tine (decat Ton), asa cum sunt eu, de pilda. E important ca un baptist sa nu raspandeasca penticostalisme de pe pozitia de baptist si invers, un penticostal sa nu raspandeasca baptisme de pe pozitia de penticostal, nu de alta, dar un minim respect pentru fratii sai (si intr-un caz si-ntr-altul) e de bun simt, nu mai e o chestiune de credinta personala. Cei de la RVE par a dori o clarificate (de natura teologica) in ce-l priveste pe Iosif Ton. Eu nu vad nici un rau in asta. Nu-mi place ce a facut Ton acum, dupa cum nu-mi place ce a facut incepand de prin 1990 incoace, dar asta-i problema mea. Nu-i contest relatia cu Domnul, pe care numai Domnul o poate judeca, insa masinatiunile sale din ultima vreme nu-i fac cinste; din nou, parerea mea.

    • Ianchis Ioan zice:

      John Osteen, un faimos pastor baptist a ajuns intr-o situatie critica. Fiica sa avea o boala de oase care nu-i permitea sa stea pe sezut sau in picioare, iar sotia s-a imbolnavit de cancer. Medicii i-au spus ca nu are nici o sansa. S-a indreptat spre fratii si colegii pastori baptisti care i-au spus ca asta e crucea lui. Sa o poarte fara murmur. S-a adresat profesorilor lui de teologie care l-au invatat pe el in Institutul Biblic. Acestia i-au spus ca nu are nici o sansa pentruca darurile de vindecare si de minuni au incetat odata cu plecarea apostolilor. Deci profesorii lui erau cesationisti pana in maduva oaselor. Dar pe el il durea situatia fetei si sotiei sale. Asta l-a dus la disperare. „Atunci” spunea el, „mi-am luat ochelarii denominationali (confesionali sau de cult, cum vrei) de la ochi si am cautat in Biblie solutii la cazurile dureroase din familia mea. Surpriza!!! Am ramas uimit cate promisiuni imi dadea Dumnezeu prin Cuvantul Sau la cazurile din familia mea ce ma dureau profund. Am inceput sa folosesc prin credinta multele promisiuni din Cuvantul lui Dumnezeu si Dumnezeu si-a onorat atat Cuvantul Sau cat si credinta mea cu care am venit la El pe baza promisiunilor Lui.” Rezultatul este ca atat fiica, cat si sotia lui John Osteen s-au vindecat. Ele traiesc si azi. Dar dupa multi ani de slujire (dupa ce si-a parasit cultul si a devenit independent) el a fost chemat acasa de Domnul. Cand a parasit cultul baptist si a devenit independent avea o turma de circa 200 (doua sute) de membri in biserica Lakewood Church din Houston, Texas. Cand a plecat acasa la Domnul incheindu-si slujba ca pastor charismatic (independent) a last o biserica mamut cu peste 10.000 (zece mii) de membri.

      John Osteen este doar un caz din multele de acest gen, in care un slujbas al lui Dumnezeu poate primi revelatii noi si isi schimba teologia pe parcurs in masura cresterii lui spirituale. „Acum vedem ca intr-o oglinda, in chip intunecos…”. „Acum cunoastem in parte…” spunea Pavel apostolul in 1 Cor.13 De ce sa nu-i permitem Duhului Sfant sa ne imbunatateasca vederile si cunoasterea? Cred ca asta se intampla si cu Iosif Ton. Este asta de blamat? Numai cultele cimenteaza o doctrina si nu permit imbunatatirea ei. Dumnezeu este intr-o continua dinamica. Norul Duhului Sau cel Sfant ne poarta din loc in loc. Important este ca noi sa urmam Norul. Cand tabaraste El sa tabaram si noi, cand pleaca el sa plecam si noi cu El. Daca facem asta Duhul Sfant ne va surprinde. Mie imi plac surprizele Duhului Sfant. Daca ramai pe loc, pietrificat in doctrina unui cult sau altul nu ai sa poti ajunge a cunoaste „bogatia slavei mostenirii lui in sfinti… si nemarginita marime a puterii Sale…” (Efeseni 1: 19,20), „bogatia Sa, in slava, in Isus Christos). (Filipeni 4:19), etc, etc.

      • Nicolae Iacob zice:

        Observ ca operați cu două măsuri:
        1. Pe deoparte ne îndemnați să „o lăsăm mai moale cu cultele penticostal, baptist…etc”.
        2. Pe de altă parte ridicați în slavi „cultele carismatice independente” de felul celui în care a activat John Osteen.

        Să fie cultele independente total străine de influența umanului? Să troneze în ele așa…doar divinul?
        Să nu le fi întemeiat oamenii ci Isus Hristos?

        Nu credeți mai degrabă că fiecare din aceste culte (baptist, penticostal, independent, etc.) au părțile lor slabe și punctele lor forte?

        • Ianchis Ioan zice:

          Pentruca in finalul postarii mi-ati lansat o intrebare ma vad dator sa vin cu un raspuns. Nu intentionez nicidecum o polemica. E doar un raspuns. Imi cer scuze pentru extinderea necesara acestui raspuns.

          Nu cred ca din ceea ce am scris eu in postarile anterioare am operat cu doua masuri. Nu mi-ar place un dublu standard in judecata.

          Mentiunea de la punctul 1. „… să „o lăsăm mai moale cu cultele penticostal, baptist…etc”. a fost o riposta la postarea lui Shifu care spunea ca problema lui Iosif Ton este ca el este „intre culte”.
          Eu m-am hranit din predicile si Studiile Biblice ale lui Iosif Ton de prin anii ’70, dupa intoarcerea sa de la Oxford, si m-am edificat spiritual, si o fac si astazi oridecate ori il ascult. Si nu am stiut ca el este „intre culte”. Ce ar trebui sa fac acum cand am aflat, in sfarsit, de marea problema a lui Iosif Ton si anume ca el este „intre culte”? Sa-l repudiez pe Iosif Ton cu invatatura lui pentruca are marea problema de a fi „intre culte”? Sau sa zic: „Mai lasati-o cu cultele…”

          Afirmatia de la punctul 2. „Pe de altă parte ridicați în slavi „cultele carismatice independente” de felul celui în care a activat John Osteen” cred ca nu prea este fondata pe ceea ce eu am postat eu pana acum. Doar fortand intelesul postarii mele se poate face o astfel de afirmatie.
          – in primul rand nu am ridicat in slavi nici un cult, nici macar cultele charismatice sau independente, pentruca ele efectiv nu exista. Eu am auzit despre miscarea charismatica ce a pornit dupa anul 1950, dar aceasta miscare se gaseste raspandita in multe culte religioase crestine. Se gasesc grupuri charismatice prin cultele catolic, anglican, reformat, metodist, baptist, penticostal, etc. E adevarat ca de prin 1980 grupuri de charismatici au inceput sa-si formeze propriile lor biserici, dar functioneaza ca biserici autonome sau independente. S-ar putea sa fi format unele din ele grupuri de partasie intre biserici, dar pana acum nu am auzit sa fi format un cult crestin charismatic organizat cum sunt celelalte culte cu structuri bine fixate. Sunt biserici charismatice autonome care cresc mult mai repede decat alte biserici incadrate in diferite culte. Si asta atrage atentia, desigur. Este si cazul bisericii Lakewood Church din Houston, Texas. Dar eu nu am facut apologia acestei biserici sau a vreunei biserici charismatice sau independente. Ceea ce am facut eu este ca am aratat schimbarea teologiei unui pastor baptist ce a fost confruntat cu o situatie deosebita in familia sa. Negasind solutiile pentru problema sa in cadrul denominatiunii sale, si-a luat ochelarii denominationali de la ochi (sunt cuvintele sale rostite in Biserica penticostala din Str. Septimiu Albini din Cluj, si am inregistrarea predicii lui de prin 1980, nu le-am inventat eu), si a cautat cu ochii limpezi si liberi de orice doctrina cultica sau denominationala, in Cuvantul lui Dumnezeu solutii pentru cauzele din familia sa. Si le-a gasit, Slava Domnului! Se poate asta numi „ridicare în slavi a „cultelor carismatice independente” de felul celui în care a activat John Osteen”? Daca am mentionat progresul lucrarii sale prin cresterea bisericii de la circa 200 de membri la circa 10.000 de membri la sfarsitul lucrarii sale nu ar putea nici asta fi etichetata cu o „ridicare in slavi” a cultului charismatic independent in care a activat John Osteen. Este doar o observatie. Cel putin in acest caz se pare ca lucrarea lui Dumnezeu merge mai bine intr-o biserica autonoma, libera de orice structuri cultice si ingradirile aferente, decat intr-o biserica locala supusa la tot felul de circulari si ordine date de la centru de oameni, uneori lipsiti de viziune, sau limitati, sau purtati de interese personale sau de grup, sau de ce nu, uneori chiar rau intentionati impotriva unor lideri locali de succes, sau care fac parte dintr-un alt curent de opinie decat cel, sau cei ce emana circularile sau ordinele. De fapt in secolul unu nu s-a format nici o structura cultica, iar Biserica lui Dumnezeu a carui cap era doar Christos s-a exprimat prin biserici locale autonome, unde Duhul Sfant era la lucru din plin. Aceasta este cea mai buna forma de manifestare a Bisericii si cred ca la aceasta se va ajunge in finalul restaurarii Bisericii lui Christos, prin ultimul val de trezire spirituala. Cred ca Matei 15:13 isi are aplicabilitatea in acest punct.

          La cele patru intrebari de la finalul postarii dumneavoastra, frate Nicolae Iacob, eu cred ca nu as gasi un alt raspuns decat cel pe care-l dati si dumneavoastra.
          – nici un cult infiintat de oameni nu este srain de influienta umanului.
          – Nu este cult religios in care sa troneze (doar) divinul. Mai ales ca aceste culte sunt infiintate de oameni si ei se exprima prin ele. Dumnezeu si-a format Biserica si se exprima prin ea.
          – Fiecare cult are puncte forte si puncte slabe, pentruca ele sunt creatiune umana si tot ce e omenesc este nedesavarsit.

          Multumesc pentru rabdarea de a fi parcurs aceasta postare-raspuns extinsa

    • Sandu Roman zice:

      Mai devreme sau mai târziu, fiecare dintre noi am trecut sau vom trece printr-o criză de “idealism antidenominaţional”.

      Din nefericire descrierile şi denumirile grupărilor creştine sunt inevitabile. De îndată ce cineva refuză să se încadreze într-unul din ele, nu face altceva decât să înfiinţeze un grup nou, căruia, chiar dacă el nu-i dă un nume, îi vor da alţii.

      Ar fi bine ca fiecare credincios să fie lăsat să “plutească” şi să decidă pentru sine din ce grupare doreşte să facă parte, sau faţă de care doreşte să se disocieze, fără presiuni sau curtări neprincipiale, şi fără să fie revendicat de un anumită grupare înainte de vreme.

      După cum se ştie, “dragoste cu sila nu se poate face”, tot aşa, nici divorţuri fără sechele nu există…

  16. Shifu zice:

    S-au vindecat de la sine, fara nici un tratament? Si chiar daca ar fi asa, nu inseamna ca nu se pot imbolnavi din nou. Vindecarea de boala nu face decat sa amane clipa mortii si atunci, cand in cele din urma, omul moare, ce spunem? Ca nu l-a mai ajutat Dumnezeu? Dumnezeu face si desface cum vrea, ce vrea, si se indura de cine pofteste, nu vad care-i problema. Sau poate credeti ca Joel Osteen a facut ceva care l-a determinat pe Dumnezeu sa actioneze in favoarea lui. Daca da, sunteti un catolic de prima mana, impreuna cu Joel Osteen si toti penticostalii care cred asa ceva. Cam asta ne spune istoria dogmelor… Dar asta nu inseamna ca Dumnezeu nu lucreaza cum doreste; e suveran este tot ce exista, totul e creatia mainilor Lui, iar de aceea totul se intampla dupa bunul plac al voii Sale.

    • Florin N. zice:

      Shifu….Tu nu crezi in miracole…Si nu este nici o problema…insa daca maine tu ai fi diagnosticat cu cancer….ai dori sa existe un Dumnezeu al minunilor ? Sunt martorul unei minuni in orasul unde traiesc(vorbim de Canada unde exista un sistem de sanatate destul de bine pus la punct)…O fetita de 5 ani inainte de a se fi nascut…a fost diagnosticata cu un chromosome in plus si ca atare..fetita urma sa fie handicapata/down syndrom/dwarfism etc. Sa nu-ti spun starea parintilor…
      Intr-o seara..in urma unui serviciu de evanghelizare unde am asista si eu s-a facut chemare..si aceasta mama a iesit in fata..unde un frate cunoscut(nu are inportant numele) s-a rugat profetic proclamand vindecare spre gloria Lui Dumnezeu. La nastere aceasta fetita a fost tinuta in spital 3 zile in plus pentru analize deoarece doctorii nu puteau crede ce vedeau…O fetita perfect sanatoasa..Poti tu sa-i convingi pe acesti parinti ca nu a fost mana Lui Dumnezeu ? Poti tu sa ma convingi pe mine ? „Pentru cel ce vrea sa creada, am o mie de dovezi;dar nu am nici o dovada , daca tu nu vrei sa crezi” . Daca nu crezi ceea ce-ti spun..am fisierul audio de la aceea seara de la evanghelizare si poza fetitei…

      P.S. In postul de mai sus este vorba de tatal lui Joel Osteen pe care-l chema John. Mama lui Joel si sora lui inca traiesc…..

      • Shifu zice:

        Ba, cred în minuni și mi-ar place să fiu sănătos; mai cu seamă mi-ar place să fiu sănătos știind că Dumnezeu intervine în viața mea – cum să nu-mi placă? Însă nu cred că Dumnezeu intervine la comandă. Intervine și se îndură de cine vrea el, nu de cine vreau eu, chiar dacă e viața mea în joc.

        • michael zice:

          nu intervine la „comanda” dar intervine in urma rugaciunii. cine sustine ca intervine la comenzi?

      • Calin zice:

        „a fost diagnosticata cu un chromosome in plus” – eu cred ca era de fapt unul in minus daca a fost diagnosticata cu sindromul down.

    • Ianchis Ioan zice:

      @Shifu
      Bunul plac al voii Sale este exprimat in Cuvantul Sau: „El iti iarta toate faradelegile tale, si iti vindeca toate boalele tale; El iti izbaveste viata din groapa, El te incununeaza cu bunatate si indurare;” (Ps.103:3,4); „… Eu sunt Domnul care te vindeca.” (Exod 15:26 )

      Nu s-au vindecat singure ci prin rugaciunea fierbinte facuta cu credinta, in Numele lui Isus Christos, de John Osteen si de cei care l-au ajutat in rugaciune. Si asta tot conform voii lui Dumnezeu exprimata in Cuvantul Sau. Vezi: Matei 7:7,8; Marcu 11:23,24; Marcu 16:17-20; Iacov 5:14-16 etc. etc.

  17. Tudor M zice:

    Frate Shifu, exista crestini pe pamantul asta (si culmea.. chiar si in CER) fara legitimatie de cult… de cand „penticostalismele” apartin cu drepturi de autor numai cultului penticosal ??? sa avem iertare !!!

  18. Pingback: Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XI) AGA RVE(3) « Istorie Evanghelica

  19. Shifu zice:

    Nu, frate Tudor, dar atunci explicati-mi, va rog, de ce unii sunt penticostali, iar altii baptisti. Marturisirea de credinta a unuia sau a altuia chiar nu mai conteaza? Atunci de ce nu suntem doar un singur cult? Sau, mai bine zis, de ce suntem doua? Explicati-mi, va rog, daca aceste chestiuni nu conteaza. Eu unul incerc sa traiesc dupa marturisirea de credinta in care cred, banuiesc ca si dumneavoastra la fel, iar astea nu-s nimicuri. Dumneavoastra v-ar conveni daca, intr-o biserica penticostala, ar veni cineva (penticostal) si-ar incepe sa va predica despre mantuire folosindu-se de invatatura bisericii ortodoxe? Ca doar „ortodoxismele” nu apartin cu drepturi de autor numai cultului ortodox, daca e sa va cred pe dumneavoastra… Le pot spune si penticostalii, si baptistii, si asa mai departe, nu?

    • Florin N. zice:

      Shifu iti citesc postarile..si iti multumesc ca iti sacrifici timpul cautand, intreband, argumentand…chiar daca de multe ori pana la naivitate… insa Dumnezeu are nevoie de oameni sinceri. Tu intrebi „de ce unii sunt penticostali, iar altii baptisti.” Oare ne-a facut Dumnezeu penticostali si baptisti ? Oare nu ne-a facut El simplu „Copii ai Sai ”
      Ioan 1:11
      A venit la ai Săi, şi ai Săi nu L-au primit.
      Ioan 1:12
      Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celor ce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu;
      Ioan 1:13
      născuţi nu din sânge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu.
      Oare cine ne-a impartit pe culte ? Nu Dumnezeu.(punct)
      Dumnezeu ne-a creat substantive…..iar diavolul ne-a adaugat si adjectivele…
      Tu ce zici ?

      • Shifu zice:

        Corect, nu ne-a facut baptisti sau penticostali, dar – pentru ca traim in lumea asta pacatoasa – suntem baptisti si penticostali. Unii credem una, altii alta. In esenta, credem la fel, dar in anumite chestiuni suntem diferiti. Asta e evident, nu trebuie scris mult pe aceasta tema. Dar, ce cred eu ca baptist, si alt frate ca penticostal reprezeinta un crez de viata, de umblare cu Domnul, de aceea e important sa nu amestecam borcanele. Cu totii credem in mantuirea data de Domnul nostru, dar nu toti suntem de acord in privinta manifestarilor crestinului dupa mantuire, corect? De aceea e important sa stim ce ne spune Iosif Ton, tocmai ca sa nu fie confuzie si dihonie intre frati. Daca Ton e penticostal, slava Domnului, dar s-o stie toata lumea, si baptisti si penticostali. Altminteri, va continua sa sustina invataturi penticostale, iar asta ii va produce confuzii printre baptistii mai slabi, precum si printre penticostalii care nu-l recunosc ca atare.

        • DRAGO zice:

          Sorry Shifu,
          I Ton nu predica-invataturi penticostale-ci invataturi biblice prevazute in Sfinta Scriptura ,atit in Evanghelii cit si Epistolele pauline.

          Sa nu-l acuzam de ceeace nu face.

          Ce trebuie sa facem noi..?? ceeace au facut si cei din Berea la predicile tinute de Pavel si Sila.
          ,,..Au primit Cuvintul cu toata rivna,si cercetau Scripturile in fiecare zi ,ca sa vada daca ce li se spunea, este asa.”( Fap.17;11)

  20. pete zice:

    Florin Pacat ca john osteen nu a lasat biserica pe miini bune si vezi unde a ajuns

  21. pete zice:

    Fr. Ton va predica duminica seara la portland

    • Calin zice:

      Intrebare: la biserica baptista, penticostala, carismatica sau la strajeri??? 🙂

    • Alin Cristea zice:

      Un anunț este pe undeva, ca să îl putem prelua?

      • rodi zice:

        va fi aratat ‘in direct’ la Biserica fratelui Nikki Pop
        http://www.philadelphiaro.com/ph/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemid=26
        la ora 18:00 Pacific Time USA
        si apoi va fi mutat in pagina arhive la acelas site.

      • DRAGO zice:

        Alin Cristea,
        I.Ton predica la Biserica pentiostala Philadelphia din Portland,conform anuntului NP in data de 2 ian.2011.
        Programul incepe la ora 6pm (4 am-Romania) si se transmite pe internet.
        Gabi Bogdan a anuntat ca fr.baptisti din portland vor fi in greva la poarta Bisericii penticostale.
        Sper ca nu minte ca un „meteorolog” si sa angajat ca face transmisie si dela poarta Bisericii penticostale.

        Un nou inceput de an „furtunos” ca la americani..

        • „fr.baptisti din portland vor fi in greva la poarta Bisericii penticostale”
          Sper că glumești!

        • Gabi Bogdan zice:

          Frate Vasilica, Drago vorbeste din filme ca de obicei. Ori minte ori nu are simtul umorului( vrea sa fie si el comediant si nu stie cum ,am impresia).Postul meu a fost scris pe blogul fratelui Lascau . A fost o gluma in contextul postului satiric ” rezolutii de anul nou”.

        • rodi zice:

          Extraordinar e fratele Iosif Ton, vazindu-l la Portland astazi parca a intinerit cu 25 de ani (cam asa a zis la sfirsitul interviului la AlfaOmega TV ca atunci ‘Cind incetezi sa gindesti, mori si sunt tare multi care dupa ce au iesit din scoala nu mai studiaza, nu mai descopera lucruri noi, si mor’). Pe de-asupra nu si-a pierdut simtul umorului. Sa-i dea Dumnezeu inca 25 de ani de viata ca sa aibe timp sa devina ‘Wayne Grudum’ al Penticostalilor-Baptistilor-Romani-tuturor celor care cred ca persoana si lucrarea Duhului Sfint este aceiasi ieri, azi, si in vecii vecilor.
          Cine nu a vizionat acest video sau nu au citit lucrarea lui Iosif Ton care descrie teologia lui poate sa vizioneze si sa o citeasca aici:
          http://rodiagnusdei.wordpress.com/2010/12/19/iosif-ton-afirmatii/

        • DRAGO zice:

          gabi,
          „CURAT,MURDAR”

          Asa arata „opera” ta.

          „Thank you. Si se pare ca fr.Iosif Ton deja o inceput cu rezolutia, ca duminica seara predica la noi, la pentikostalistii din Portland, sint curios sa aud care e teologia aia noua si care e baiul cu strajeristii , ca nu stiu ce sa mai cred. Se aude ca baptistii o sa faca demonstratie la poarta adunarii, asa ca dati drumu la lăptopuri ca io o sa filmez.”
          (postul lui gabi bogdan pe blogul fr.Lascau)

          Nu mai cintam impreuna” kumbaya”.

  22. Pingback: 17 postări în Top 100 WP (01.01.2011) « România Evanghelică

  23. Pingback: Sondaj despre interzicerea lui Iosif Țon pe postul Radio Vocea Evangheliei (01.01.2011) « România Evanghelică

  24. Shifu zice:

    Lui Michael: da, Dumnezeu intervine in urma rugaciunii, dar nu in urma tuturor rugaciunilor…

  25. Pingback: Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XII) « Istorie Evanghelica

  26. dinu zice:

    Modul în care au fost formulate variantele duce cu gândul la niţică manipulare. Odată e „corectă şi biblică” iar apoi este „corectă statuar şi imorală”. De ce nu „corectă statutar şi nebiblică”, as opposed to „corectă şi biblică”. Iar apoi „incorectă şi imorală” e clar tendenţios formulat. Imorală faţă de ce? Faţă de un statut sau un cod deontologic pe care se bazează activitatea RVE (dacă există) sau faţă de părerea noastră despre deciziile pe care ar trebui să le ia AGA RVE?

    • În articolele precedente, precum și în prezentările altor comentatori, au fost explicate aceste variante. În varianta din mijloc, ideea unora a fost că de îndată ce statutul prevede aceasta, trebuie să acceptăm că este o decizie corectă, însă acceptarea unui asemenea târg este ceva imoral. De aceea am considerat că este bine să nuanțez prin cele trei posibilități.

      • dinu zice:

        „Nemulţumirea” mea era că în prima variantă ai folosit „corectă şi biblică”. Sunt curios dacă ar putea fi „corectă şi nebiblică”. Întrebarea mea era din ce punct de vedere ar putea fi decizia „biblică” sau „nebiblică”? Care sunt argumentele pentru folosirea acestui termen în cazul decizia AGA?
        Eu, de exemplu, aş vota că este corectă dar nu ştiu dacă şi biblică, pentru că nu este definit din care punct de vedere, aşa că prefer să nu votez, mai ales că nu am opţiunile „Alta…” sau „Nu ştiu, nu răspund”.
        Cred că la fel ca şi mine au gândit o parte dintre cei care au văzut sondajul.

        Eu aş fi introdus o altă variantă: „Prudentă, până la clarificarea poziţiei lui Iosif Ţon faţă de doctrinele celor trei culte care deţin RVE”

  27. pete zice:

    CALIN la PHILADELPHIA

  28. DRAGO zice:

    I.TON ‘CATALIZATORUL’ intre Baptisti-Penticostali-Strajeri.

    Am urmarit predica fr.I.Ton ,tinuta la Biserica Penticostala Philadelphia -Portland in data de 2 ian/2011 seara.

    Iata una din invataturile “gresite” pe care le-a dat dealungul anilor,scrisa si sustinuta in cartile sale, invatatura pe care acum, el personal o combate;

    El a interpretat gresit- 1 Cor. 14;1 -in sensul ca a sustinut “umblati in dragoste SAU dupa darurile duhovnicesti”,aceasta interpretare fiind agreata cu fermitate de fr.baptisti.

    Ori acum el are alta viziune asupra acestui verset ,care este cea adevarata,in sensul ca este scris; ,,Urmariti dragostea.Umblati SI dupa darurile duhovnicesti,dar mai ales sa proorociti.”

    Interpretarea reala este ca ” ..Dragostea trebuie sa fie insotita obligatoriu
    SI de darurile duhovnicesti in totalitate (nu este optional) ” ,aceasta interpretare nefiind agreata de fr.baptisti.

    La toata dezbinarea intretinuta intre fr.baptisti si fr.penticostali ,se numara printre altele , folosirea “abuziva” a conjunctiei “SAU ” in loc de “SI ” asa cum este scris in Cuvintul lui Dumnezeu -citat mai sus.

    Pentru alte lamuriri, vom citi CU TOTII explicatiile ce le va face fr.Ton prin articolele ce le va da pe viitor SI SA SPERAM CA SE VOR MAI POTOLI SPIRITELE.

  29. Pingback: Sondaj despre interzicerea lui Iosif Țon pe postul Radio Vocea Evangheliei (03.01.2011) « România Evanghelică

  30. Pingback: 13 postări în Top 100 WP (03.01.2011) « România Evanghelică

  31. Pingback: Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XIII) « Istorie Evanghelica

  32. Pingback: Sondaj despre interzicerea lui Iosif Țon pe postul Radio Vocea Evangheliei (06.01.2011) « România Evanghelică

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s