Un an de vindecare şi restaurare

Am primit prin email un mesaj de la un tânăr care mi-a prezentat perspectiva sa asupra cărții „Răscumpărarea memoriei”.  După jumătate de an de la apariția cărții, putem spune că ne înțelegem mai bine trecutul, dar pașii necesari în vederea răscumpărării lui întârzie.

Rugăciunea mea pentru anul 2011 este ca în acest an Biserica din România să dobândească puterea de a se elibera de povara trecutului. Știu că sunt multe modalități de a realiza aceasta, și de aceea m-aș bucura să inițiem o discuție pe această temă.

Iată mesajul tânărului care mi-a scris cu câteva săptămâni în urmă:

Sunt  […], din […], și aș vrea să exprim faptul că sunt de acord cu proiectul RM – nu dau binețe unei asemenea lucrări doar fiindcă sunt născut în ’87 și nu am avut de suferit în mod direct din partea regimului care a ridicat pumnul împotriva lui Dumnezeu și a apăsat societatea și Biserica lui Hristos. De la bun început am avut încredere în această lucrare, iar când mi-ați răspuns că de cel putin două ori Dumnezeu v-a încurajat și prin profeție să începeți și să continuați lucrarea, încrederea mea a sporit.
Consider că cine se implică într-o asemenea lucrare își asumă anumite riscuri și e conștient de atacurile care pot veni din partea unor oameni răi și chiar din partea unor duhuri obraznice. Am fost (și încă sunt) preocupat de ceea ce au suferit înaintașii mei din societate și din Biserică. Pe fondul acestor preocupări, am început să aflu frânturi de răspunsuri, iar odată cu cartea dumneavoastră am găsit într-o măsură răspunsul la întrebarea de ce România și Trupul lui Hristos se află la nivelul la care se află.
De când am aflat că o să apară cartea, m-am rugat Domnului să mă ajute să am o atitudine corectă față de adevărurile pe care le voi întâlni, să nu judec greșit situațiile, să condamn doar ce trebuie condamnat și să am o inimă ca a Domnului pentru orice persoană care a greșit.
Mă consider o victimă a acestui regim tiranic, și mă refer în mod special la suferința la nivel spiritual și emoțional. Dar, „Aleluia lui D-zeu“ care dă putere de iertare, acordă eliberare și vindecare.
Momentan, cred că asupra României și Trupului lui Hristos se mai află urme ale blestemului îngăduit din pricina compromisului și cedării înaintașilor. Mi-aș dori ca Biserica să facă mai multe pentru binele societății, dar am văzut că Biserica trebuie să fie vindecată ca să poată acționa cu maturitate. Acum pricep de ce bisericile – cel putin din zona mea – se află la nivelul de copilărie-adolescenţă spirituală. Îmi sunt binevenite cărţile traduse în limba română a lui Neil Anderson, şi abia aştept să citesc cartea „Lanțurile legalismului’, despre legalismul care ia toată bucuria creștinului. Văd în aceasta un alt motiv pentru care adunările nu cresc întru Hristos.
Otto Bixler, autorul cărții ,,Văduve, orfani și prizonieri”, spune în unul din seminariile sale de la București că a observat că „în această zonă (spațiul de influență a comunismului) creștinii se dezvoltă repede, până la un anumit punct, și apoi parcă se lovesc de tavan, nu mai pot sa crească, iar unele biserici exercită un control la fel ca Partidul Comunist”.
Cred că este nevoie de o lucrare de vindecare și eliberare pentru adunările lui Dumnezeu de ceea ce s-a petrecut sub vechiul regim. Nu pot să vin cu această propunere înaintea bisericilor, dar cred că au făcut-o alţii  şi nu au fost susţinuţi.
Sunt atât de fericit că slujesc un Tată credincios care a spus că se va descoperi celor ce Îl caută cu sinceritate!
Vă mulţumesc!  Să fiţi binecuvantat!
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Un an de vindecare şi restaurare

  1. Corneliu zice:

    Vasilica, iti recomand sa iei legatura cu fratele octogenar Iatcu Dragos din Ipotesti -Suceava. Daca ar vrea, ti-ar putea da multe informatii legate de subiectul care te intereseaza. Fii binecuvintat!

  2. Pingback: Hawt Post – 1 ianuarie 2010 (4) « România Evanghelică

  3. D.C. zice:

    Frumos si adevarat spus. Ma bucura ca in generatia mea mai sunt si tineri din astia.!!

  4. ungandbun zice:

    Un NOU AN plin de BINCUVANTARI!

    Ps. Iti retin atentia cu o postare http://ungandbun.wordpress.com/2010/12/31/o-scrisoare-de-pus-pe-ganduri-adrian-mihai-mateas/

    Sa auzim numai de bine!

  5. LS zice:

    „unele biserici exercită un control la fel ca Partidul Comunist”

    Daca asta este adevarat, oare ce se intampla in institutiile statului (democratic)?

  6. Emana zice:

    Am fost criticat adesea pentru pozitia mea identica cu cea a tanarului care ti-a trimis mesajul. Consecintele pacatelor inaintasilor nostri inca sunt vizibile in biserica actuala.

  7. petruburac zice:

    Sunt de acord cu acesta: „Cred că este nevoie de o lucrare de vindecare și eliberare pentru adunările lui Dumnezeu de ceea ce s-a petrecut sub vechiul regim.”

    Si eu sunt un tanar nascut in 1984, si vad efectele fostului regim peste tot, este un blestem general peste societatea noastra: familii, biserici, institutii si pentru aceasta avem nevoie de eliberare in numele lui Isus Hristos. El elibereaza, adevarul elibereaza.

    Cartea „Rascumpararea memoriei” este adevar din adevar.

    Doamne ajuta. Doamne da-ne lumina!

  8. CORNELIU LIVANU zice:

    Comentariul este exceptional si, din pacate, evident adevarat.
    Cresterea bisericilor penticostale de dupa Revolutia din decembrie 1989 isi are radacinile, partial, in suferinta
    adevaratilor martiri din timpul comunismului, pe de o parte, iar pe de alta parte, in fenomenul cu care au fost
    confruntati si evreii eliberati din robia egipteana, asa cum scrie la Exod 12:38 ‘O multime de oameni de tot soiul
    s-au suit impreuna cu ei; aveau si turme insemnate de oi si boi.’ Acest segment care simbolizeaza convertirile false
    si interesate este numit de Moise in Numeri 11 cu 4 ‘o adunatura de oameni’ care au dat tonul la pofte si cartiri.
    Si cum raul este totdeauna molipsitor si copiii lui Israel au inceput sa carteasca.
    Exista un complex de factori care influenteaza starea Bisericilor dar cred ca cel mai mare rau se afla in apatia si indiferenta
    care s-au instalat in inimile noastre cu privire la Marea Insarcinare. Inchei spunand ca daca profetul Ieremia s-ar fi calauzit in lucrarea sa profetica dupa randamentul acesteia, adica dupa procentul in care oamenii il asculta, in mod sigur el n-ar mai fi
    facut acea lucrare. Fie ca anul 2011 sa fie un inceput datator de speranta pentru cresterea Imparatiei lui Dumnezeu in noi si prin
    noi catre altii.

  9. Rev. Stefan Matasaru zice:

    Dragi tineri,

    Eu sunt un pastor care am slujit in timpul comunismului mai multi ani si
    prin harul D-lui nu mi-am compromis slujirea pe care El mi-a incredintat-o.
    Vreau sa va spun ca am iubit intodeauna tinerii si m-am simtit atasat de ei.
    Partial inteleg situatia voastra, dar asa cum spunea si fr. Vasilica e nevoie sa
    vorbiti mai scurt si mai concret. Totusi mi se par cam exagerate expresiile
    voastre ca: „pastori indaratnici, generatia nimanui, se lupta sa scoata tinerii
    afara din biserici,nu avem la cine sa ne ducem…”etc. Nici eu nu stiu exact care e rezolvarea problemei voastre, pentru-ca nu stiu ce se petrece in adincul inimii voastre, cat de „pocaiti”sunteti, de ce acestor pastori „indaratnici” le e frica sa colaboreze cu voi. Daca voi sunteti sinceri, tineri necompromisi, traind o viata morala exemplara si cu intentii bune, iar acesti pastori va intorc spatele categoric, nu e bine. Ca si om mai in virsta, care cunosc si alte vremuri, observ ca „lumea a devenit atit de crestina, si crestinismul atit de lumesc „ca aproape nu mai cunosti diferenta. Nu cumva acesti pastori, sunt ingrijorati ca dindu-va mai multa libertate, o sa introduceti in biserica obiceiuri si invataturi pe care ei le considera un pericol pentru turma pe care o pastoresc? Poate sa nu fie asa, oricum v-asi sfatui sa va rugati mai mult in acest sens, si chiar daca ei sunt cum sunt, fi-ti mai respectosi caci la Proverbe 25-15 ni se spune:”…o limba dulce, poate zdrobi oase.”

    Va promit ca o sa ma rog pentru voi. Va doresc din inima succes in dorinta voastra de a lucra pentru Imparatia lui Dumnezeu, si pentru a-i ajuta pe alti tineri sa nu se piarda!

    Pastor Stefan Matasaru
    New York

    • Pavel zice:

      Pt. Fr. St. Matasaru, New-York.
      Avind in vedere ca Dvs. ati preferat, imediat dupa imigrarea in America sa va parasiti biserica romaneasca, si sa va inscrieti toata familia intr-o biserica americana, TIMES SQUARE CHURCH din New-York, „de dragul copiilor si al viitorului lor”, ati spus atunci, ne mira acum reticenta si rezistenta Dvs la Apelul Tinerilor Romani Americani. Poate ca pe lista Dvs de rugaciune ar trebui inscrisi si pastorii romani ultra-conservatori si traditionalisti din America.

      • Draga Pavel,

        As vrea sa-ti dau cateva informatii in legatura cu ceea ce tu ai spus ca eu am parasit biserica romaneasca din N Y. Lucrurile s-au petrecut cam asa:Eu am sosit aici in ’88,dar in mica com. din Ridgewood,erau niste probleme si neintelegeri pe care nu mi le-am imaginat inainte.Unii frati,au fost buni cu noi,dar furtunile nu s-au linistit.Comunitatea pe care am inceput sa o pastoresc (si care de fapt era rupta din biserica mai veche) la scurt timp,au dorit sa se uneasca din nou cu bis.de care s-au despartit,ei mi-au spus,din motive financiare.Eu le-am zis ca pacea e un lucru bun,ca o sa merg si eu cu ei cateva luni,apoi sunt absolvit de orice responsabilitate.(in aceasta privinta s-a intocmit si un raport) Acolo ei aveau pastor si diaconi,deci eu eram in plus (cel putin asa m-am simtit) si dupa perioada respectiva impreuna cu familia am plecat la Times Square Church.Mai tarziu,am aflat ca acelas grup de frati,s-a despartit din nou,au numit un pastor si au deschis o noua comunitate, intr-o cladire inchiriata.Nici asta n-a durat prea mult caci majoritatea,daca nu toti ,au plecat in alte parti a americii.De fapt cred ca sti,aceasta a fost situatia in NY,sute si poate mii,au trecut pe aici,dar neputindu-se acomoda cu orasul si cu scumpetea de aici ,au plecat.

        La Times Square Church,baiatul nostru Jan ,a cantat ca si piano-player ,facand parte din „music ministry”iar pastorul David Wilkerson ne-a oferit un spatiu la Broadway Chapel, unde pentru cativa ani am tinut servicii in L.romana,iar cantecele erau in engleza si romana.(am incercat sa fiu cat se poate de scurt,cred ca m-ai inteles).

        Draga Pavel,eu nu zic ca e rau ceeace tinerii doresc,eu insu-mi ma straduiesc sa-mi imbunatatesc engleza(dumineca trecuta am predicat la South Hampton Full Gospel Church-in engleza)Tinerii sunt de fapt ceice ne vor inlocuii pe noi cei mai in virsta,dar ceeace eu am vrut sa spun e ca noi dorim ca ei sa creasca din toate punctele de vedere.Si eu am avut probleme cu unii batrini cand eram tinar,dar atunci ne rugam si cautam cai de a nu ne lupta cu arme „firesti” si D-zeu treptat ,treptat schimba lucrurile.Dar asta insemna post si ore de rugaciune in care ceream intelepciune si putere.Eu locuiescintr-o zona unde sunt f. multi evrei.Ma uimeste faptul ca ei au un mare respect pt.oamenii in virsta,de fapt biblia lor (si a noastra) spune”sa te scoli inaintea perilor albi si sa cinstesti pe batrini”(Lev.19-32)E usor? Sigur ca nu.(in cazul vostru) Dar cel matur in credinta, spune impreuna cu Ap.Pavel:pot totul in Hristos care ma intareste.

        Dupa cum m-ai incurajat si tu,o sa ma rog nunumai pentru voi tinerii,ci si pentru acei pastori ultra-conservativi si neintelegatori de care mi-ai vorbit.Posibilitati sunt multiple,de ex.la unele biserici americane dumineca dimineata au 2 servicii,unul „traditional”si unul „contemporan”, mesajul este acelasi dar stilul de muzica face diferenta.Tot asa, zic eu,pot fi 2 servicii,in romana si engleza,dar cu buna intelegere ,colaborare si respect reciproc,fara sa ne abatem dela „ceea ce este scris”.Alta metoda poate fi,sistem de traducere pt. cei ce nu inteleg bine L. romana s-au cineva direct sa traduca mesajul din rom.in engl. sau invers.

        UN AN BUN !

  10. Vasile_roman zice:

    Un comentariu interesant tinand cont ca vine de la un tanar nascut cu putin timp inainte de revolutie. Felicitari. Asi dori sa fie cat mai multi tineri interesati de viitorul lor (si cred ca sunt, dar poate le lipseste curajul si ii inteleg) pentru-ca numai rezolvarea trecutului aduce propasire viitorului. Si eu cred ca inca exista un blestem asupra bisericii din Romania, care nu va disparea decat prin marturisire si pocainta. Doamne da putere credinciosilor Tai sa face ce este bine si drept pentru-ca generatia tanara sa te poata sluji fara sa planeze peste ei blestemul trecutului. Cu respect pentru cei tineri si cei in varsta. Fiti binecuvantati.

  11. GIM zice:

    Un proiect ambitios,nu va fi deloc usor,mai ales ca cei autorizati sa dea tonul la asa o „partitura „nu se simt in stare,din motive usor de inteles……
    Cit de linistiti am fi daca am intelege cuvintul „ADEVARUL ne va face slobozi”
    VINDECARE si RESTAURARE fara MARTURISIRE nu cred ca e posibil.

  12. Liliana Corbu zice:

    La multi ani !
    Credeti ca a fost un an bun cu restaurare si vindecare? Cum a influentat cartea dumneavoastra restaurarea si vindecarea in bisericile din Romania?
    Si nu in ultimul rand – cu tot respectul – in ce mod a ajutat cartea dumneavoastra la restaurarea bisericii penticostale din Romania? Locuiesc langa Biserica Filadelfia sect.5 am tot respectul pentru fr. penticostali – va intreb …doar.
    Multumesc.

    • @Liliana,
      1. Încă nu s-a spus tot ce se poate spune pe acest subiect.
      2. Nu știu dacă a venit încă momentul pentru evaluarea impactului cărții. Procesul asumării trecutului este dureros și de aceea ia timp (cei din SUA au fost mai bine poziționați în acest proces și de aceea au trecut linia de sosire primii).
      3. Au existat reacții pozitive și negative. După calitatea celor care au susținut demersul, am motive de mulțumire.
      4. Anul 2010 a bătut în cuie faptul că istoria nu mai poate fi ținută sub obroc, iar cei care vor să o țină ascunsă sunt lipsiți de scrupule.

  13. Liliana Corbu zice:

    Mulțumesc pentru răspunsuri.
    Am înteles cum a influențat in/prin/viața din biserici lansarea acestei cărti. Dati-mi voia vă rog încă o întrebare: (ultima)
    Cum v-a ajutat pe dumneavoastră lansarea cărtii în restaurarea spirituală față de Dumnezeu si restaurarea spirituală față de biserică care a fost beneficiu primordial personal.
    Mulțimesc anticipat.

  14. Liliana Corbu zice:

    aștept 🙂 un răspuns .

Lasă un răspuns

