În vizită la Ceaușești

Dragi tavarăși și pretini, Ceaușescu ar fi trebuit să împlinească azi 93 de ani. Nu i-a apucat, fiindcă nu s-a ocupat de Iliescu la timp 🙂 . În schimb, anul trecut s-a mutat în casă nouă. A fost deshumat și mutat într-un cavou, la puțină distanță de mormântul vechi. Am fost săptămâna aceasta cu niște reporteri olandezi la mormântul lui și desigur, ne-am făcut și fotografii acolo, ca să crape de ciudă nostalgicii sistemului că le-am luat-o înainte cu pelerinajul la mormântul tătucului de pe 26 ianuarie. Sic gloria transit mundi!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

49 de răspunsuri la În vizită la Ceaușești

  1. Vaisamar zice:

    Eu ştiam varianta „Sic transit gloria mundi”. Cert e că, ori aşa, ori altminteri, slava deşartă a lumii trece.

  2. ionel iordachi zice:

    In 26 Ianuarie 1989(era o zi de JOI),cand nicolae ceusescu i-si serba ultima zi de nastere in viata fiind,eram incorporat in armata la TARGOVISTE,finalul anului avea sa ma faca martor ocular si participant activ la evenimentele dramatice prin care ROMANIA a trecut.Amintirile m-a rascolesc dar,nu m-a chinuiesc.

  3. mihai zice:

    CE CAUTA UN PASTOR PENTICOSTAL LA MORMANTUL LUI CEAUSESCU????????
    ASOCIEREA ESTE COMPLICATA SI BIZARA

    • De unde ați tras concluzia că aș fi căutat ceva?

      • benzar zice:

        buna
        as dori sa vreific daca o anume persoana a colaborat cu securitatea,ma puteti ajuta in sensul acesta sau imi puteti da vreo sugestie cum sa procedez.

        multumesc

        • Este foarte simplu să vezi dacă a colaborat cu Securitatea. Mergi în fața respectivului și îi arăți Răscumpărarea memoriei. 🙂
          Dacă în prima secundă s-a făcut albastru, a fost ofițer.
          Dacă i-a luat între 2-5 secunde să se dezmeticească, bâlbâind ceva ininteligibil, a fost informator.
          Dacă a oftat și a spus „Ce să-i faci, a fost greu”, a fost un informator inofensiv.
          Dacă nu a mai văzut cartea sau o citise deja (fie că este de acord sau nu cu ea), fii liniștit, omul este OK.

    • DRAGO zice:

      …Maybe..vre-o ..rascumparare.??

    • Sandu Roman zice:

      Dacă este un lucru cu adevărat BIZAR, acesta este întrebarea lui „mihai”!

      Sunt sigur că Vasilică nu s-a dus acolo în pelerinaj pentru a se închina „semizeului” de la Scorniceşti, şi nici pentru a beneficia de vreun miracol prin atingerea mormântului său. 🙂

  4. Coman Flaviu zice:

    Trebuia sa-i iei cu tine si pe cei care inca sustin sitemul trecut… era o sarbatoare de pomina

  5. pete zice:

    Mihai ca si gindirea ta

  6. ANDRUS IONEL zice:

    TREBUIA SA-I SPUI LUI CEAUSESCU CA I-AI GASIT COLABORATORII . 🙂

  7. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (26.01.2011) « România Evanghelică

  8. fr. Gheorghe zice:

    Puteati sa faceti poza si linga o cruce
    Crucea simbolul incercarii
    Mromintu simbolul istoriei trecute
    E foarte bine ca ati facut poza
    A fost si Ceausescu un rob a lui Dumnezeu la fel ca Nebucatnetat si alti….

  9. cosmin zice:

    …totusi Vasilica esti la un mormant.atitudinea pe care o ai in poza este,in opinia mea, un amestec de sfidare,cu bucuria de a fii ajuns pe varful Everest.
    nu uita ca orice oranduire de pe pamant au fost si vor fii cu „okay-ul” Celui din Ceruri,deci prin deductie si cel pe a carui mormant ranjesti.
    am fost si voi fii deacord cu demerurile tale,de a demasca pe cei care au mancat din palma comunistilor si nu au facut pasul inapoi la trecerea lui cum ar fii fost intelept,dar de ce popor vorbim noi!?de romani,adica un popor de mercenari,slujesc acolo unde le merge bine nu au principii.
    sa exemplific,cei mai inversunati stalinisti in anii ’47-48 au facut,cu doar 3-4 ani inainte,parte din garda de fier cei care prigoneau everii,comunistii si neoprotestantii,dar au facut 180 de garde la venirea comunistilor,iar in zilele noastre avem un exempu mare si lat:Basescu.mare aghiotant al lui Iliescu devine marele inchizitor al regimului comunist.
    deci,oricat ne-am chinuii sa parem de principiali,rasa nu ne ajuta.

  10. RuBen zice:

    …”din pamant esti si in beton te vei intoarce”….a fost un biet muritor si Ceausescu ca noi toti, numai ca imprejurarile si regimul au facut din el ceea ce a fost

  11. Pingback: 3 postări în Top 10 WP (27.01.2011) « România Evanghelică

  12. Catmiel zice:

    Am o deosebita apreciere pt. munca de deconspirare pe care ai facut-o si sper ca o vei mai face. Multi asteapta apartia urmatoarelor volume cu faptele sfintilor si ale tradatorilor ca un indrumar spre ce e bun si sfant, si de dezaprobare publica a cea ce a fost rau. O lucrare asa vasta si importanta as crede ca nu poate lasa autorului timpul si dorinta de a deveni „ghid de cimitire”la propriu, nici macar ( sau mai ales ) pentru reporteri olandeji. Personal nu cred ca l-ai iubit sau ai nostalgie dupa Ceausescu sau regimul dictatorial si ateu promovat si condus de el cum de alfel nici un crestin credincios nu avea sau are (inafara de colaboratorii securitati ). Postarea pe blog a pozei cu tine rezemat pe numele lui, desi poate bine intentionata , nu ajuta cauzei, si deci o consider regretabila si munitie in tabara cealalta , un cui batut in talpata de tine insuti. Domnu Isus sa te binecuvinteze cu mai multa intelepciune si putere de a-ti continua munca la care ai fost chemat, si nu lasa ca vrasmasu sa-ti distruga munca si credibilitatea, prin aparente bizare.

    • Postarea asta este muniție pentru tabăra ailaltă?!? Te referi la tabăra celor care l-au pupat pe Ceaușescu și l-au ridicat în slăvi? Articolele lor sunt încă în arhive și nu le pot tăgădui.
      Domnul să te binecuvânteze cu nițeluș mai mult simț al umorului. Îți spun eu că ajută 🙂 „Dacă ne pierdem simțul umorului, ieșim din istorie”, spunea Dan Puric.

  13. miazabalt zice:

    Daca florile de pe mormant sunt aduse de dumneavoastra, atunci a-ti facut un lucru onorabil. Daca nu, ca fost pionier nu a-ti respectat juramantu. Numele acestui tablou este „”””””””””UN PIONIER ADUCE ONORU COMANDANTULUI SUPREM „”””””

    • Vă înțeleg nostalgia și poate că am să vă dezamăgesc spunând că nu i-am adus flori.
      Și da, am fost pionier, dar când am crescut om mare am lepădat ce era copilăresc. Unora însă le-a rămas întipărit în suflet angajamentul de pionier, de UTC-ist și mai târziu, de vânzător.

      • mihai zice:

        La inceput am sprijinit pe toate fronturile(pe plan loca) atitudinea dvs.Acum observ ca in majoritatea cazurilor in care raspundeti cuiva ,nu se poate sa nu degajati o atitudine de aroganta, de „stie tot”, si vad ca aproape nu este raspuns sa nu muscati pe cineva.Oare sa ma fi inselat cand v-am sustinut?

        • Dragul meu, regret că vezi sprijinul acordat unui demers legitim prin prisma concepției mioritice de „pile și relații”. Dacă demersul RM este corect, dacă ceea ce scrie în carte este adevărat, atunci persoana mea nici nu mai contează prea mult în această ecuație, iar comentariile scrise pe blog pot spori aprecierea sau dezaprecierea față de mine, dar nicidecum față de adevărurile prezentate în carte. Așadar, eu nu sunt în campanie electorală, nu am nicio intenţie să îmi cosmetizez imaginea sau să îmi câştig simpatizanți, pentru simplul motiv că acest demers nu este despre mine. Sunt adevăruri istorice și a ne eschiva de la responsabilitatea noastră în fața acestor dovezi pe motiv că i-am răspuns unuia lipsit de simțul umorului, și pe deasupra, nostalgic al vremurilor comuniste, înseamnă a le face jocul comuniștilor.

        • Sandu Roman zice:

          Puţin mai sus – https://rascumparareamemoriei.wordpress.com/2011/01/26/in-vizita-la-ceausesti/#comment-5832 – “mihai” îi atacă pe pastorul penticostal care, după părerea lui, trebuie să explice sau să justifice trecerea lui pe la mormântul “Cârmaciului”.

          Sunt curios să aflu ¿care este acel “la început” când “mihai” a sprijinit sau a susţinut RM sau pe autorul ei, şi care a fost măcar unul dintre fronturile la care se referă?

          Nu înţeleg ¿de ce unii interpretează profesionalismul şi competenţa ca aroganţă sau pretenţie de “ştie-tot”? Astfel de critici nu sunt “muşcaţi” decât de propriile lor afirmaţii bizare, sau de protezele dentare pe care s-au aşezat în timp ce vorbesc doar de dragul de a se face auziţi de alţii.

      • Mihail zice:

        Fr.Pastor Vasilica, am o nelamurire.In raspunsul tau ajungi de la comunist la tradator.Este putin incorect: comunistul avea obligatia sa informeze organul, pe cind penticostalul TRADA pentru scaun si alte foloase banesti si socio-pozitionale.Cred ca acesta este sensul real , diferenta intre comunist si TRADATOR. Dumnezeu sa te intareasca si…pazaste-te de ce este lumesc, cred ca ai o chemare mult mai MARE.

  14. miazabalt zice:

    Daca se dovedeste ca unele afirmati din cartea R.M. sunt neadevarate, dv. Vasilica C. pastorul cum veti sterge rusinea de pe fata celor acuzati pe nedrept????????cartea contine multe neadevaruri.Cartea a fost scrisa dintr-o singura sursa (securitatea).De ce nu a-ti vorbit si cu frati batrani ?Acesti frati cunosc mai bine ca securisti situatia .Poate in urmatoarea .

  15. F. B zice:

    Fr.Vasilica vad ca esti prins la foc incrucisat ,dar te descurci bine la raspunsuri ,un sincer bravo,domnului in suferinta de mai sus spune-i ca statul de vorba cu fratii mai batrani trebuia sa fi lamurit lucrurile ,c-am de vre-o 20 de ani ,asa ca de si nu vreu sa generalizez fratii batrani intradevar stiu multe ,dar si uita ,si mai au un dar „tac”.Apoi din cate i-mi amintesc eu unul din cei mai batrani frati in viata pe care-l cunosc eu fr Manu de la SM a apreciat mult lucrarea pe care a-ti facut-o si mai cunosc si alti …..dar cine nu vrea ,normal nu vede,sufera si ataca.Fii tare !

    • miazabalt zice:

      Stimate F.B. de ce il inveti ce sa spuna pe fratele Vasilica ? El stie sa raspunda .Raspundeti dv.la intrebare.Lideri cultului au fost si sunt din zona Arad.Aici se da batalia mare ,contra acestor pastori care au condus cultu de la infintare pana in prezent.Multe afirmati din carte (R.M.)nu au nici un strop de adevar .Cultul care a evoluat cel mai mult pe vremea comunistilor a fost cel PENTICOSTAL . Stimate F.B. ai citit cartea.?

      • 🙂
        De ce nu menționezi acele „multe afirmatii din carte care nu au nici un strop de adevăr”?

        • miazabalt zice:

          As fi curios sa particip la un program la biserica unde sunteti pastor(MEDGIDIA).Sa vad o biserica condusa de un pastor care crede ca toti innaintasi lui au fost informatori si „CONDUCATORI NEPOTRIVITI”.Daca aveti o filmare cu un program de la MEDGIDIA va rog sa o postati ,as fi foarte curios.Cred ca nu este secret.Va multumesc…….Cat priveste R.M. v-am mai scris dar nu le luati in seama ,considerati adevar doar ce au spus securisti si comunisti.Eu nu cred nimic din ce au scris in dosare securisti si comunisti,ei au luptat intodeauna impotriva biserici.

        • Aveți dreptate că securiștii au luptat întotdeauna împotriva bisericii. Asta fac ei și acum, căutând să împiedice procesul necesar al pocăinței, manipulând informațiile și lansând zvonuri alarmiste. Ieșirile lor penibile în decor sunt o bună ilustrare a acestui adevăr.

  16. laurentiu zice:

    mda.. interesante comentarii din partea multor dar Vasilica Croitor este un om de apreciat el shi terminat lucrarea Dar noi? am ramas sa ne pocaim bucuriea mea este ca , Braila este curata la ora actuala 🙂

  17. laurentiu zice:

    mda.. interesante comentarii din partea multora dar Vasilica Croitor este un om de apreciat el shi terminat lucrarea Dar noi? am ramas sa ne pocaim bucuriea mea este ca , Braila este curata la ora actuala 🙂 –http://floridemai.wordpress.com/

  18. F. B zice:

    Stimate Miazabalt ; Da am citit cartea ,am doua acasa comandate si primite ,mai mult decat atita am c-am trait pe vremea aceia ,am fost fugit prins si mult ,mult cantarit si batatorit de „iubitul regim si conducatori sai deasemeni”,stiu multe ,dar una stiu ,a avea pretentia ca esti calauza duhovniceasca (nu scriu ,pastori ,conducatori de cult ,etc etc),si a avea atitea lucruri de ascuns ,in nadejdea ca nu se va afla ,nu se cade sa mai continue.Am vazut multi cazuti ,dealtfel ,Cuvantul spune cel „neprihanit de sapte ori cade si se ridica”exista varianta recunoasteri ,pocaintei in sensul chiar si cel ortodox al cuvantului,si de acolo” Mila Domnului”,nu toate se rezolva pe pamantul acesta! Nu uitati lucrurile ascunse sunt ale Domnului Dumnezeului nostru si le face descoperite cand ne asteptam noi mai putin.

    • miazabalt zice:

      Daca ai fost prins incercand sa treci fraudulos frontiera ,ai incalcat legea tari si pentru asta ai primit pedeapsa.Aceiasi lege este si acum in democratie.”Sa nu fiti condamnati ca facatori de rele” Ai fi vrut sa te prinda la granita si sa primesti si premiu.Ce vina au in cazul tau pastori penticostali,ca ii urasti asa mult,ei te-au impins la frontiera sau goana dupa dolari.

      • Vali Horlescu zice:

        @miabazalt.

        Aperciez faptul ca nu mai scrieti cu majuscule mesajele.
        Asa aprecia si daca standardele pe care le predindeti de la cei care posteaza aici vi le-ati aplica si dumneavoastra.

        „Ce vina” are acest om, F.B, ca sa faceti insinuari la adresa lui ?
        De ce insinuati in termeni injositori ca”goana dupa dolari” l-a impins sa treaca granita?

        • miazabalt zice:

          V. HORLESCU……..Va rog sa mai vedeti odata ce scrieti despre BERAR.Faceti parte din galeria lui Vasilica Croitor .O galerie in agonie .Eu am raspuns acestui(F.B.) care se plange ca a fost prins la frontiera. Spuneti dv. de cauta el sa fuga din tara.(DOLARI SI UN TRAI MAI BUN).CU CE AM GRESIT DOMNULE HORLESCU?

        • Vali Horlescu zice:

          @miazabalt
          Da, stiu ce am scris, a fost un instrument al securitatii si al regimului ateu. Poate mesaje ca cel al meu il vor trezi si se va pocai.
          Nu stiu daca ma considera in galeria lui, Vasilica, insa, admir si sustin cea ce face.
          Libertatea e mai de pret decat dolarii.
          Daca as fi locuit in zona frontierei de vest poate as fi gasit si eu filiera sa pot trece ilegal forntiera si sa scap de un regim ilegitim, ateu si criminal.
          Umbrele acelui regim intuneca si azi viata Romaniei, la 21 de ani dupa revolutie.
          Ce face Vasilica e un demers care indeparteaza acele umbre. Asta nu inteleg unii.
          Eu cred ca cei mai multi care au parasit Romania inainte de 90, n-au facut pentru ca s-au gandit la dolari ci la libertate. Azi cand e libertate, cei care pleaca,intr-adevar, o fac pentru un trai mai bun.

  19. F. B zice:

    Ne-am procopsit pe aici cu un adevarat” moralist”pe toti ii pune la punct ,numai favoriti Marie Sale sunt perfecti.Toti ne meritam rasplata, dumnealui si pe cei ce se sustrag ,adevarului si minciuni sunt victime ,interesant mod de gandire ai hombre ,zic sa nu-l inmultesti ,ar fi mai bine,chiar si pt tine Mia Maria Ta…..;

  20. F. B zice:

    Nene Mia ,inca una si promit ca nu-ti mai raspund si de te dai de ceasul morti,eu nu urasc nici un pastor penticostal,inca nu stiu pe cineva sa aiba litigiul acesta cu mine,nu-i urasca nici pe facatori de dreptate pe care-i amintesti,pe unul tare inversiunat la-am intalnit dupa revolutie internat intr-un spital se ascundea acolo ,era colonel de securitate si cand a dat ochi cu mine s-a rugat sa nu-l spun la nimeni ,nici nu am facut-o desi tare merita,dar tare rau incurci tu lucrurile si le tot inpingi inspre ce stii tu sa faci mai bine „combinatii”

    • miazabalt zice:

      Fronteristule de ce te superi?adevaru supara urat frate F.B…….

      • F. B zice:

        Merci Mr Miazabalt ,spunele pe toate ,descarcate nu tinea in tine ,face rau la ficat,Domnul sa-ti dea intelepciune iar celalalt domn eliberare.O zi buna!

    • Mihail zice:

      Stimate FB, vreau sa fac o precizare: se spune „combinatii si legende”!Nu vreau sa gresesc in afirmatiile mele dar daca este adevarat este foarte trist: EU NU CRED o secunda ca cineva din tara, fie crestin fie necrestin a plecat in USA sau aiurea in lume ca sa duca evanghelia lui Isus pina la marginea pamintului .Nici mie personal nu imi prea plac comentarile lui Miazabalt, au ceva „prea dulce” in spatele lor, dar cu privire la fuga afara are mare dreptate. Experimentez aceste fapte de ceva ani buni, nimic nu mai este sfint decit dollarii, blidul de linte este pe masa a 98% (ce zici de procent, l-am afirmat spre maxim ca sa fiu sigur ca nu gresesc) Am vazut biserici in care se intra pe usi de 3 metri inaltime si vreo 3 laatime, oare suntem asa „mari”crestin de am facut asa usi, si sunt vreo 5 sau 6. Am vazut marmura de 3 -4 cm grosime (marmura!!!!) in toalete?!? Am vazut sisteme de sunet de 300 mii dolari ori mai mult ca sa auzim predici multe nu despre Isus cel rastignit ci despre Obama, Iliescu, Niki Pop si alte nazdravanii ale lumii.Unde am ajuns? Despre ce credinte vorbim? Ce duhuri avem in noi cind ne muscam unii pe altii in cuvinte de tot felul, cind de fapt vorbirea noastra trebuie sa fie dreasa…. iubirea sa ne fie neconditionata, cind de fapt intilnesti in multe cazuri reala bataie de joc de la un frate spre alt frate sau sora ce conteaza.Realitatile nu vrea nimeni sa le vada.Toti multumesc Domnului ca i-a adus intr-o tara zis binecuvintata, dar capcana este la fel de mare si o pot vedea si numai daca se uita la copii lor. Incet dar sigur satana face praf o credinta scumpa din care s-a venit din Ro. Si stii de ce? Doar pentru simplu fapt ca la granita a promis Domnului ca daca scapa il va sluji toata viata si o data scapat, la scut timp slujeste zeului DOLLAR., uitind ca macar din cind in cind ar mai putea face si ucenici. Fratelui Vali Horlescu ii spun clar si raspicat; DA , dollarii ii vor nenoroci pe multi daca nu cumva lucrurile sunt deja avansate,,asta gindindu-ma la acele grele cuvinte din biblie „vai de voi…” Sub acest aspect, o statistica neoficiala spune ca „probleme” in familie in mare procent au cei care au scapat la „blidul de linte”, cei saraci fiind mai uniti, inca nu sunt sub incidenta lui „vai de voi”. Si din acest punct de vedere oameni,frati, pastori, istorici si oricine ar fi ei, daca pun umarul la curatirea bisericii, la intarirea credintei adevarate, la cresterea increderii in si numai in Dumnezeu, cred ca merita sa ne rugam pentru ei, sa jertfim inaintea Domnului ca EL sa-i binecuvinteze ca rasplata oricum vine o data cu EL.(dar si ceilalti primind ce merita) Domnul sa va binecuvinteze

      • mike zice:

        Trebue sa recunosc ca Mihail are dreptate. Intii a fost setea de libertate cu strigate adinci din suflet catre DUMNEZEU promitind (sarea cu marea). Apoi incetul cu incetul ,,pocaitul” a uitat nevoia si necazul dar in acelas timp si pe cel ce l-a ajutat sa devina LIBER. Acum in comfort, nu mai plingem nu proslavim pe DOMNUL , dar avem timp si bani sa sporim acest comfort si mai ales sa dam si copiilor tot felul de (jucarii) . Sanu uitam insa ca DUMNEZEU nu se lasa batjocorit. ( exclud aici pe adevaratii credinciosi pe care doresc ca DUMNEZEU sa-i binecuvinteze si pe mai departe)

  21. david zice:

    Daca spui ca ai fost la mormintul lui TATUCU,inseamna ca esti cu adevarat un mare pui/fiu de comunist ,asa caci poti sa fi turnator incontinuare

  22. Un pacatos zice:

    Ce mi-ar placea o vizita de felu’ asta la Iliescu! 🙂

    • Frate „pacatos”, eu am suferit in timpul regimului comunist dar, sa nu te superi pe mine , atitudinea ta este gresita. Biblia spune, „cine ureste pe fratele sau (sau pe oricine) este un ucigas”. Noi trebuie sa-L urmam pe Domnul Hristos, care s-a rugat pentru cei ce-L rastigneau cu cuvintele:”Tata, iarta-i ca nu stiu ce fac”

      Daca intr-o zi l-ai intalni pe Mr. Iliescu, ai putea sa-i vorbesti despre Evanghelie (vestea buna) ?

      Prin harul Domnului am predicat aceasta Evanghelie mai multi ani, dar ma intreb voi, acum , cum intelegeti Biblia ? Ce va spun predicatorii pe care ii ascultati ? (poate ei sunt mai vinovati !)

      Cand eram tinar am invatat (memorat) multe versete .Unul pe care nu l-am uitat niciodata spune asa:” Ceea ce face farmecul unui om este bunatatea lui” (Prov. 19-22 )

      Domnul sa te binecuvinteze !

  23. pete zice:

    mihail ti-ai pus vrodata intrebarea cite biserici din romania s-au construit cu dolarii acestia dispretuiti de tine dar munciti greu de altii , eu cunosc personal un frate de la sinnicolau care a construit cu banii lui personali nu din colecte 9 biserici prin satele de prin imperjurimile timisoarei asa ca nu-i baga pe toti in aceasi oala, este o parte adevarata si ce spui tu dar nu generaliza te rog caci gresesti

Lasă un răspuns

