O dezbatere la Comitetul Executiv al Cultului

Miercuri, 9 februarie 2011, Comitetul Comunității Regionale Penticostale Constanța este invitat la o întâlnire cu Comitetul Executiv al Cultului Penticostal. Tema întâlnirii, după cum am fost anunțați, este discutarea Rezoluțiilor pe care CRPC le-a transmis conducerii Cultului în ultimii ani. Întâlnirea va avea loc la București.

Subiectele care vor fi abordate sunt complexe, contextul în care ne aflăm este foarte delicat, iar opiniile sunt destul de categorice. Considerând că suntem într-un moment crucial pentru direcția pe care o vor lua lucrurile, am considerat foarte bună sugestia unor colaboratori de a lansa o invitație la post și rugăciune pentru țara noastră, marți, 8 februarie 2011.

Până marți voi reveni cu o listă de subiecte pe care să le aducem înaintea Domnului în rugăciune.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

52 de răspunsuri la O dezbatere la Comitetul Executiv al Cultului

  1. Catalin Dieaconu zice:

    Dumnezeu sa ofere, la aceasta intalnire, calauzire divina atat peste intreg comitetul CRPC, dar si peste intreg comitetul executiv al Bisericii Penticostale din Romania. Ne rugam Domnului ca El sa ofere, acestor lideri penticostali, cele mai potrivite solutii cu privire la viitorul Bisericii Penticastale din Romania.

  2. ungandbun zice:

    Vă sprijinim în rugăciune! Şi credem că Dumnezeu vă va călăuzi în tot ce trebuie să faceţi! Domnul cu voi!

  3. Lucian Oniga zice:

    Te rugam sa ne spui si noua cum au mers lucrurile si care au fost rezultatele dezbaterii. M-as bucura daca noul CE ar avea mai multa vointa si curaj sa rezolve din problemele trecutului. Doamne, ajuta!

  4. Pingback: O dezbatere la Comitetul Executiv al Cultului Penticostal « România Evanghelică

  5. Pingback: Rascumpararea memoriei- Invitatie la post si rugaciune pentru tara noastra « Istorie Evanghelica

  6. Paul zice:

    Acum că au trecut alegerile şi după ce s-au văzut cu încă un mandat de patru ani, vă invită la dialog. De ce nu au făcut acest lucru înainte de alegeri ? Probabil că sunt constrânşi de noile dezvăluiri. Ca doar rezoluţiile CRC erau cunoscute celor din CCPR, cu mult înainte de alegerile de la Bistriţa.
    Dumnezeu sa va întărească să rămâneţi tari pe poziţie, şi orice propuneri vi se vor face, vă rog sa nu acceptaţi nici un compromis.
    Nu uitaţi, un credincios autentic, tot ce începe duce la bun sfârşit.

  7. Myriam zice:

    Avem impresia ca se incearca din rasputeri sa se aranjeze „bidoanele”…
    Aveti o responsabilitate imensa pe care D-zeu v-a dat-o si veti fi judecati de felul
    in care va pastoriti bisericile !
    Poate ca textul de mai jos vã va ajuta de a fi curajosi si onesti – anuntind numai ADEVARUL…. care daca nu va fi proclamat de voi va fi deszvãluit in ziua de apoi !

    Ezechiel 34.2-31

    2. „Fiul omului, proroceşte împotriva păstorilor sufleteşti ai lui Israel! Proroceşte, şi spune-le lor, păstorilor: „Aşa vorbeşte Domnul Dumnezeu: „Vai de păstorii lui Israel, care se pasc pe ei înşişi! Nu trebuie păstorii să pască turma?
    3. Voi mâncaţi grăsimea, vă îmbrăcaţi cu lâna, tăiaţi ce e gras, dar nu paşteţi oile.
    4. Nu întăriţi pe cele slabe, nu vindecaţi pe cea bolnavă, nu legaţi pe cea rănită; n-aduceţi înapoi pe cea rătăcită, nu căutaţi pe cea pierdută, ci le stăpâniţi cu asuprire şi cu asprime!
    5. Astfel ele s-au risipit, pentru că n-aveau păstor; au ajuns prada tuturor fiarelor câmpului, şi s-au risipit.
    6. Turma Mea rătăceşte pe toţi munţii şi pe toate dealurile înalte; oile Mele sunt risipite pe toată faţa ţării, şi nimeni nu îngrijeşte de ele, nici nu le caută!”
    7. De aceea, păstorilor, ascultaţi Cuvântul Domnului!
    8. „Pe viaţa Mea, zice Domnul Dumnezeu, pentru că oile Mele au ajuns de jaf şi sunt prada tuturor fiarelor câmpului, din lipsă de păstor, pentru că păstorii Mei n-au nici o grijă de oile Mele, ci se păşteau numai pe ei înşişi, şi nu păşteau oile Mele”, –
    9. de aceea, păstorilor, ascultaţi Cuvântul Domnului!
    10. Aşa vorbeşte Domnul Dumnezeu: „Iată, am necaz pe păstori! Îmi voi lua înapoi oile din mâinile lor, nu-i voi mai lăsa să-Mi pască oile, şi nu se vor mai paşte nici pe ei înşişi; căci Îmi voi izbăvi oile din gura lor, şi nu le vor mai sluji ca hrană!”
    11. Căci aşa vorbeşte Domnul Dumnezeu: „Iată, mă voi îngriji Eu însumi de oile Mele, şi le voi cerceta!
    12. Cum îşi cercetează un păstor turma când este în mijlocul oilor sale împrăştiate, aşa Îmi voi cerceta Eu oile, şi le voi strânge din toate locurile pe unde au fost risipite în ziua plină de nori şi negură.
    13. Le voi scoate dintre popoare, le voi strânge din felurite ţări, şi le voi aduce înapoi în ţara lor; le voi paşte pe munţii lui Israel, de-a lungul râurilor, şi în toate locurile locuite ale ţării.
    14. Le voi paşte pe o păşune bună, şi stâna lor va fi pe munţii cei înalţi ai lui Israel; acolo se vor odihni într-un staul plăcut, şi vor avea păşuni grase pe munţii lui Israel.
    15. Eu însumi Îmi voi paşte oile, Eu le voi duce la odihnă, zice Domnul Dumnezeu.”
    16. „Voi căuta pe cea pierdută, voi aduce înapoi pe cea rătăcită, voi lega pe cea rănită, şi voi întări pe cea slabă. Dar voi păzi pe cele grase şi pline de vlagă: vreau să le pasc cum se cade.”
    17. „Şi voi, oile Mele, aşa vorbeşte Domnul Dumnezeu: „Iată, voi judeca între oaie şi oaie, între berbeci şi ţapi.
    18. Este prea puţin pentru voi că paşteţi în păşunea cea bună, de mai călcaţi în picioare şi cealaltă parte a păşunii voastre? Că beţi o apă limpede, de mai tulburaţi şi pe cealaltă cu picioarele?
    19. Şi oile Mele trebuie apoi să pască ce aţi călcat voi cu picioarele voastre, şi să bea ce aţi tulburat voi cu picioarele voastre!”
    20. De aceea, aşa le vorbeşte Domnul, Dumnezeu: „Iată că voi judeca între oaia grasă şi oaia slabă.
    21. Pentru că aţi izbit cu coasta şi cu umărul, şi aţi împuns cu coarnele voastre toate oile slabe, până le-aţi izgonit,
    22. voi veni în ajutorul oilor Mele, ca să nu mai fie jaf, şi voi judeca între oaie şi oaie.
    23. Voi pune peste ele un singur păstor, care le va paşte, şi anume pe Robul Meu David; El le va paşte, El va fi păstorul lor.
    24. Eu, Domnul, voi fi Dumnezeul lor, şi Robul Meu David va fi voievod în mijlocul lor. Eu, Domnul, am vorbit!
    25. Voi încheia cu ele un legământ de pace, şi voi îndepărta din ţară toate fiarele sălbatice; ele vor locui în linişte în pustie, şi vor putea dormi în mijlocul pădurilor.
    26. Le voi face, pe ele şi împrejurimile dealului Meu, o pricină de binecuvântare; le voi trimite ploaie la vreme, şi aceasta va fi o ploaie binecuvântată!
    27. Pomul de pe câmp îşi va da roada, şi pământul îşi va da roadele. Ele vor fi liniştite în ţara lor şi vor şti că Eu sunt Domnul, când voi rupe legăturile jugului lor, şi când le voi izbăvi din mâna celor ce le asupresc.
    28. Nu vor mai fi de jaf între neamuri, nu le vor mânca fiarele din ţară, ci vor locui în linişte, şi nu le va mai tulbura nimeni.
    29. Le voi pune un răsad căruia i se va duce faima; nu vor mai fi mistuite de foame în ţară, şi nu vor mai purta ocara neamurilor.
    30. Şi vor şti astfel că Eu, Domnul, Dumnezeul lor, sunt cu ele, şi că ele sunt poporul Meu, ele, casa lui Israel, zice Domnul Dumnezeu.”
    31. „Voi sunteţi oile Mele, oile păşunii Mele, şi Eu sunt Dumnezeul vostru, zice Domnul Dumnezeu.”

    –––––––––––––––––––––––––––

  8. Samuel Benza zice:

    Discutia asta loc in contextul in care fratele Gurau trebuie sa faca schimb de loc? Se negociaza postul de vicepresedinte? Sau sunt si alte posturi scoase la mezat in urma cercetarilor intreprinse la CNSAS?

    Nu-mi aduc aminte sa fie negociat ceva Samuel cu Saul, nici Ilie cu Ahab si nici Petru cu Anania si Safira.

    Asa s-a mers ani de zile, nu promova si ordina oameni, pentru ca la vreme de necaz sa nu te poata da jos, sa vada ca nu au cu cine sa te schimbe. Vorba cuiva, lasa-i pe aia care si-au batut capul 4 ani la teologie sa si-l bata mai departe la autoservice, la cules de capsuni sau cine mai stie pe unde aiurea.

    Domnilor de la Constanta, acum v-ati gasit si voi sa tulburati apele? Acum cand am crezut si noi ca putem merge mai departe asa cum am mers si ultimile 4 generatii? Daca totusi v-ati pornit, nu se poate sa mai zaboviti pana iesim la pensie? Nu de alta, dar trebuie sa fim in rostul Bibliei, chiar daca suntem lepadati de Dumnezeu, tot ne mai ingaduie Dumnezeu inca 38 ade ani. Chiar nu puteti sa fiti si voi ca David fugind si ascunzandu-va prin munti pana trecem noi?

    Ero(r)i au fost, Ero(r)i sunt inca
    Si-or fi in neamul romanesc…

    Nu am mari sperante de la aceasta intalnire, pentru ca cei sfinti au fost si vor fi intotdeauna prigoniti de cei din lume sau biserica. Exact cum in societatea civila tot tortionarii sunt la putere asa se intampla si in biserica, cei care au suferit in vremea comunistilor – sufera si acum.

    Lupta aceasta a firii impotriva duhului nu se va sfarsi decat cand Domnul se va reveni.

    • Samuel Benza zice:

      RECTIFICARE
      se va intoarce

    • Samuel,
      Nu văd care este rostul acestei postări. Nu avem nimic de negociat, iar întâlnirea a fost fixată înainte de a fi vorba de fratele Gurău. Nu sunt posturi scoase „la mezat” și nimeni nu a discutat în acești termeni. Dialogul este foarte necesar, și era bine dacă începea cu câțiva ani în urmă.

      • Samuel Benza zice:

        Frate Croitoru, nu cred ca nu ati inteles nota in care am scris comentariul.

        Asa am scris intotdeauna: era mult mai bine in anii trecuti sa se rezolve problemele astea, si nu sunteti singurii care ati cerut. Voi ati fost primii care ati facut-o in mod oficial.

        Nu trebuie sa fiu proroc ca sa va spun ca se va aduce in discutie ideea de „lasa-ma ca sa te las”, adica mai lasati-o si voi moale cu dosarele si va lasa si ei sa traiti.

        La congres au reusit sa inchida vocea celor care cereau discutie deschisa despre tema comunismului si a implicarii slujitorilor. Nu vor incerca nimic altceva nici de data aceasta.

        Problema se pune de cat de hotarati sunteti sa mergeti mai departe.

  9. Pingback: 3 postări în Top 10 WP (07.02.2011) « România Evanghelică

  10. ANDRUS IONEL zice:

    MULT SUCCES !

  11. miazabalt zice:

    UN TEXT DIN BIBLIE …12.Omul de nimic,omul nelegiuit,umbla cu neadevarul in gura,13.clipeste din ochi,da din picior,si face semne cu degetele.14.Rautatea este in inima lui,urzeste lucruri rele intr-una,si starneste certuri.15.De aceea nimicirea ii va veni pe neasteptate ,va fi zdrobitdeodata si fara leac.16.Sase lucruri uraste Domnul ,si chiar sapte in sunt urate:17.ochi trufasi,limba mincinoasa,mainile care varsa sange nevinovat,18.inima care urzeste planuri nelegiuite,picioarele cari alearga repede la rau,19.martoru mincinos,care spune minciuni,SI CEL CE STARNESTE CERTURI INTRE FRATI……….Sunt acum certuri intre frati de aceiasi credinta?Cine le starneste?

    • Încerci să stârnești o ceartă? Încearcă în altă parte.

      • miazabalt zice:

        Este un text din BIBLIE (PROVERBE cap 6)titlu pasajului este”FERESTE-TE DE RAUTATE” .Asta pentru toti care aratati cu degetu mare in jos .Nu va place ,va supara adevaru,nu sunteti de acord nici cu ce spune BIBLIA despre aceasta stare a omului.Cuvantul din postarea anterioara nu este doar pentru fr.Vasilica Croitor,ci si pentru cei 11 cititori care arata cu degetul mare in jos.Semn ce arata ca nu sunt de acord cu ce spune BIBLIA. Cat priveste rugaciunea,ma rog ca DUMNEZEU sa lumineze mintea pastorilor din comitetu executiv ,si judece cazul dupa codu BIBLIEI,nu dupa unele idei de la Constanta sau Medgidia.

        • Dacă mărturisești, cu mâna pe Biblie, că nu ai dat niciodată click pe butonul acela cu degetul mare în jos, atunci te cred. Dacă ai dat click și tu pe postările care nu ți-au plăcut, atunci ia-o mai încetișor cu lecțiile de morală.

        • Paul zice:

          Stimată doamnă,
          Degeaba încercaţi să vă opuneţi adevarului. Vă reamintesc că adevarul este mai tare ca minciuna.
          Degeaba încercaţi să ne daţi lecţii de morală creştină pentru că nu sunteţi în măsură să o faceţi.
          Degeaba vă numiţi creştină, pentru că de fapt din cuvintele dvs se pare că aveţi un alt stăpân.
          Iată o monstră de moralitate creştină, predată de dvs (la sectiunea comentarii) pe un alt blog:

          ,,mia spunea
          DOMNULE TU ESTI MAI RAU CA DRACU .CUM POTI GANDI CA O SA POTI LUPTA IMPOTRIVA UNEI CONDUCERI ALESE IN MOD DEMOCRATIC. ACEASTA CARTE ESTE O MARE EXCROCHERIE ,CARE VREA SA DOVEDEASCA O MINCIUNA GROSOLANA.DACA TU TE UNESTI CU ACEST SCRIITOR FACI UN MARE PACAT.DACA ESTI MAI TANAR URMARESTE VIITORU ACESTUI ASA NUMIT'” PASTOR””.DUMNEZEU NU SE LASA SA FIE BATJOCORIT DE VOI ORI CINE A-TI FI. CHIAR TE ROG SA PUBLICI ACEST COMENTARIU CA SCRIITORU R.M.NU PUBLICA NUMAI DACA II CANTI IN STRUNA LUI. „”””AM CARTEA DAR NU CRED NIMIC CE SCRIE IN FOILE SI NICI NU AM INTALNIT NICI UN PENTICOSTAL CARE SA CREADA ACESTE MINCIUNI GROSOLANE.DACA POTI TRIMITEI ACEST COMENTARIU SI LUI V.C. SUNT DIN ARAD -ROMANIA.DACA VREI SA-MI SCRI,SCRIE-MI CE VREI TU
          ADRESA : MIA ARAD zabalt85@yahoo.com

          Domnul Isus să aibă milă de dvs şi să vă ierte !

        • Vali Horlescu zice:

          15. Caci ziua Domnului este aproape pentru toate neamurile. Cum ai facut, asa ti se va face; faptele tale se vor intoarce asupra capului tau.

    • Ianchis Ioan zice:

      @miazabalt

      Verbul A STARNI din propozitia pe care ati scris-o cu majuscule, propozitie ce incheie textul din Proverbe 6:12-19 are sensul de „a scorni”, „a porni”, „a isca”, „a dezlantui”, „a pricinui”, „a cauza”, „a provoca”. Privind atent toate aceste sinonime ale verbului „a starni” aduc idea de „declansare, de incepere a actiunii. De aceea e important sa vedem cine a inceput cearta, cine i-a dat drumul, cine a initiat-o, cine a provocat-o, cine a pricinuit-o, cine a cauzat-o, deci CINE A STARNIT-O. INSINUAREA dumneavoastra cum ca demersul Rascumpararii Memoriei ar fi facut-o si ca autorul si cei ce sustin acest demers ar fi acei ce STARNESC cearta intre fratii de aceeasi credinta este o jalnica incercare de a raspandi fum pentru a nu se vedea si cunoaste clar adevarul. Este o DIVERSIUNE!

      Demersul R.M. este un strigat disperat dupa ADEVAR. Si ADEVARUL este ca cearta a fost starnita intre fratii de aceeasi credinta acum peste 60 de ani. Cearta intre frati A FOST STARNITA de cei ce au infiintat cultul (in 1948) cu ajutorul autoritatilor comunist-ateiste si tot cu ajutorul acestor autoritati l-au impus (incepand cu 1950) tuturor bisericilor din miscarea penticostala din Romania. Credeti ca aceasta s-a facut cu aplauze sau cu cearta? Ei sunt cei ce, orbiti de vanitatea omeneasca, au dorit sa se vada cocotzatzi in varful piramidei intr-o organizatie religioasa care sa cuprinda toate bisericile penticostale din tara, si, urmandu-si visul de marire, au dat mana cu comunistii atei pentru a desfiinta celelalte asociatii de biserici penticostale din tara, si a inlatura pe liderii acestora (Ion Jiloveanu din Bucuresti, Alexandru Isbasa din Timisoara si Eugen Bodor din Suceava), ca astfel sa forteze intrarea tuturor bisericilor din celelalte asociatii, sub patrafirul lor, in asociatia de la Arad, care a fost transformata astfel in Cult Penticostal. Credeti ca asta s-a facut cu aplauze sau cu cearta?

      Cei ce nu voiau sa intre in Cultul Penticostal si nu voiau sa accepte noua doctrina a cultului din care fusese scoasa tocmai ceea ce i-a adus pe oameni la penticostali, si anume lucrarea Duhului Sfant, au fost scosi din slujbele duhovnicesti din bisericile lor, si inlocuiti cu oameni ai noii puteri. Cum credeti ca au fost inlaturati oamenii duhovnicesti si inlocuiti cu oameni dispusi la compromis, cu bataie din palme, aplauze sau cu cearta?

      Au fost inchise biserici care in totalitatea lor au refuzat cultul. Credeti ca asta a fost facuta cu aplauze sau cu cearta?

      Dupa ce s-au vazut cu sacii in caruta au pus cultul in bratele ateistilor, iar ei s-au gudurit la picioarele ateistilor ca niste slugi preaascultatoare. Luau poruncile sefilor lor ateisti si le implementau in biserici, unde dictau inlaturand pe cei ce li se opuneau. Credeti ca asta s-a facut fara cearta?

      Ca lucrurile s-au petrecut asa ma limitez sa aduc foarte pe scurt dovada familiei mele si a bisericii in care am crescut. Asta pentruca sa vorbesc despre ceea ce cunosc foarte bine si pentru a nu putea fi invinuit de critici false si neadevarate. Parintii mei impreuna cu familia bunicilor din partea mamei au fost fondatorii bisericii penticostale din localitatea in care m-am nascut. Pentruca iubeau mult lucrarea Duhului Sfant, fiind daruiti cu daruri spirituale in lucrarea autentic apostolica pe care au declansat-o in localitatea si in imprejurimi, au refuzat sa intre in cult pentruca li se cerea sa renunte la practicarea darurilor spirituale in biserica, spunandu-li-se ca acestea sunt doar „dogme si obiceiuri pe care cultul nostru nu le mai crede si nu le mai practica”. Am citat cuvant cu cuvant spusele pastorului din acea vreme in biserica in prezenta „fratelui de la raion” asa cum l-a prezentat pastorul pe imputernicitul sub al carui control avea sa transmita bisericii noua orientare venita de la cult. Aceasta formulare am intalnit-o aproape identic intr-un document semnat prin 1962 de catre presedintele de atunci al cultului. Este evidenta orientarea anti-penticostala a cultului numit „penticostal”.
      Pentru refuzul de a intra in cult parintii mei au fost dati afara din biserica cu toate ca ei fusesera fondatorii acelei biserici. Credeti ca asta s-a facut prin aplauze sau cu cearta? Cine a starnit cearta?

      Mai aduc un exemplu in care sa-mi spuneti cine a starnit cearta. Biserica penticostala din Fanatele Clujului (unde am locuit un bun numar de ani, deci cunosc bine situatia pe care o prezint) fusese o puternica biserica baptista cu doi pastori de calibru, buni predicatori, cu cor, cu fanfara, care intrand in contact cu lucrarea Duhului Sfant a trecut cu mare entuziasm, in masa la miscarea penticostala. In conferinta din 1953 de la Cluj, reprezentantii acestei biserici impreuna cu alti frati s-au opus lui Bradin, presedintele cultului care a spus in conferinta ca proorociile sunt „erezii fasciste” si „propaganda americana” (pentru a da bine si a face punctaj favorabil in fata imputernicitului care patrona conferinta). Au fost mari certuri pe aceasta tema. Cine le-a starnit, ati putea spune?
      Biserica aceasta din Fanatele Clujului s-a opus deschis politicii cultului de a scoate lucrarea Duhului Sfant din Biserica, fapt pentru care presedintele Filialei Cluj din acea vreme a Cultului Penticostal, impreuna cu imputernicitul (ofiter de securitate) au venit in anul 1955 la aceasta biserica pentru a o inchide. La slujba de Duminica dimineata, in loc sa se aduca inchinare lui Dumnezeu iar biserica sa poata urma sfatul biblic: „Dar voi, preaiubitilor ziditi-va sufleteste pe credinta voastra preasfanta, rugati-va prin Duhul Sfant.” (Iuda vers. 20), s-au facut mari vociferari si imputernicitul a proferat injuraturi de o obscenitate greu de imaginat impotriva fratilor in casa de rugaciune. Surorile si copiii au iesit deavalma din biserica plangand, iar fratiii le-au urmat. Imputernicitul cu reprezentantul cultului au pus doua lacate pe usa casei de rugaciune si s-a interzis bisericii de a mai face adunare.
      Astfel o biserica renumita pentru acele vremuri (cu doi pastori, prooroci, cor, famfara, si un mare numar de membri) a fost distrusa de cultul penticostal si colaboratorii sai comunistii atei. Cine a starnit certurile intre frati? Si cu ce consecinte!!!!!!!!!! Am pus zece semne de exclamare, si nu sunt inca destule, pentru tragedia acestei biserici si urmarile ei nefaste, datorita politicii cultului penticostal sub directa actiune de indrumare control al autoritatilor comunist-ateiste.

      De atunci au fost starnite certurile intre frati, de cand s-a infiintat aceasta organizatie religioasa fara voia lui Dumnezeu si a fost impusa bisericilor, fara voia lui Dumnezeu, si au fost dati afara din slujbe oamenii lui Dumnezeu, fara voia lui Dumnezeu, au fost inchise biserici si distruse destine, fara voia lui Dumnezeu, iar astazi cei compromisi continua lucrul inaintasilor lor compromisi, musamalizand si facand totul pentru a nu lasa ca adevarul sa iasa la lumina…

      Da chiar! Cine este in categoria descrisa de textul Biblic din Prov. 6:12-19 ca fiind „omul de nimic, omul nelegiuit, care umbla cu neadevarul in gura” (v.12),
      si STARNESTE CERTURI INTRE FRATI?

      • viorel chis zice:

        Fratele de credinta;”Ianchis Ioan „in comentariul sau scrie;”Au fost inchise biserici care in totalitatea lor au refuzat cultul. Credeti ca asta a fost facuta cu aplauze sau cu cearta?”Multi nu pot sa inteleaga mesajul fiinca au trecut ani grei de atunci ,iar tinara generatie este ushor indreptata spre alte cunostinte!Lupta pentru putere si pentru ceea ce exzista este din o dorinta fireasca care aduce mari beneficii firii!Daca multi ar intelege mesajul domnului ISUS HRISTOS ,lupta ar fi diferita,interesul la fel si nu ar fi nici cu certuri,nici cu dezbinari ;ci cu puterea DUHULUI SFINT si fiecare prin prezenta ar expune ROADA DUHULUI SFINT,fiinca unui adevarat slujitor al domnului ISUS HRISTOS aceste calitati i se cuvin si mai mult ca atit apostoul Pavel prin epistola catre Galateni ,capitolul 5 scrie;” 13Fraţilor, voi aţi fost chemaţi la slobozenie. Numai, nu faceţi din slobozenie o pricină ca să trăiţi pentru firea pămîntească, ci slujiţi-vă unii altora în dragoste….(DECI..?PERCEPEM MESAJUL?POATE DIN URMATOARELE VERSETE O SA SE REALIZEZE IN CE SE GRESHESTE LA FOARTE MULTI FIINCA ;CE GASIM SCRIS?
        -„24Cei ce sînt ai lui Hristos Isus, şi-au răstignit firea pămîntească împreună cu patimile şi poftele ei.

        25Dacă trăim Duhul, să şi umblăm prin Duhul.

        26Să nu umblăm după o slavă deşartă, întărîtîndu-ne unii pe alţii, şi pizmuindu-ne unii pe alţii.”
        MESAJUL ACESTA NE EXPUNE CEVA SI CEI DIN CONDCEREA CULTULUI SI TOTI CEI CE SE CRED CA SINT;”ai lui Hristos Isus”SA NU UITE MESAJUL .Dragii mei sa nu uitam nici mesajul ap.Petru din 1 Petru 5;”1 Sfatuiesc pe prezbiterii dintre voi, eu, care sunt un prezbiter ca si ei, un martor al patimilor lui Hristos, si partas al slavei care va fi descoperita:

        2 pastoriti turma lui Dumnezeu care este sub paza voastra, nu de sila, ci de buna voie, dupa voia lui Dumnezeu; nu pentru un cistig mirsav, ci cu lepadare de sine.

        3 Nu ca si cum ati stapini peste cei ce v-au cazut la imparteala, ci facindu-va pilde turmei.

        4 Si cind Se va arata Pastorul cel mare, veti capata cununa, care nu se poate vesteji, a slavei.”Mesajul este foarte important daca doriti sa primiti si CUNUNA VIETII ,pe linga ceea ce a -ti acumlat pina in prezent pe acest pamint din partea fratilor crestini!!!!Eu doresc ca;”Dumnezeul nădejdii să vă umple de toată bucuria şi pacea, pe care o dă credinţa, pentruca, prin puterea Duhului Sfînt, să fiţi tari în nădejde!”

      • ioanjoldes zice:

        Frate Ianchis,
        Te rog sa ne prezinti in scris ce continea noua doctrina, legat de ceea ce acuzi la ei, pe care o propuneau liderii de la Arad de atunci /Cei ce nu voiau sa intre in Cultul Penticostal si nu voiau sa accepte noua doctrina a cultului din care fusese scoasa tocmai ceea ce i-a adus pe oameni la penticostali, si anume lucrarea Duhului Sfant/ .
        Daca o aveti intr-o publicatie oficiala a Cultului din acea vreme va rog sa o scanati si sa o prezentati. Daca nu, mai aduceti martori care sa va sustina afirmatiile sau taceti!
        Cat despre Jiloveanu, daca a fost inlaturat, poate au fost alte motive nu cele pe care le sustineti. Am vorbit cu un martor care atunci era tanar si era in cautarea adevarului si a fost la adunarea lui Jiloveanu si mi/a spus mai multe despre el.
        In legatura cu marturia pe care o aduceti despre ceea ce au facut liderii penticostali de atunci, ea este singulara si as astepta ca si altii sa va sustina punctul de vedere.

        • Ianchis Ioan zice:

          @ioanjoldes
          Cu multi ani in urma am vazut marturisirea de credinta a cultului in Buletinul Cultului, dar nu am stiut ca voi avea nevoie sa public vreodata pe vre-un blog, pe internet acesta marturisire de credinta ca as fi pastrat-o.
          Dar am sati dau ceva extras dintr-o scrisoare adresata de presedintele Cultului Penticostal din 1963 Departamentului Cultelor – Regionala Timisoara. Este o reclamatie impotriva pastorului Tunea Ioachim. Din aceasta vei putea observa orientarea oficiala a Cultului Penticostal.

          CULTUL PENTICOSTAL DIN R.P.R.
          CULTUL PENTICOSTAL – FILIALA ARAD
          Inregistrat sub nr. 177/2 febr. 1963

          Catre,

          Departamentul Cultelor – Regionala Timisoara
          Inspectorului regional Mihai Teperdel,

          Noi, Cultul Penticostal din R.P.R., va facem cunoscut urmatoarele:
          Fostul prezbiter Tunea Ioachim si pastor al bisericilor din Timisoara si in jur, in total noua biserici…

          …………………………………………..

          4.- Acest Tunea Ioachim… i-a inspaimantat cum ca in curind vine sfirsitul lumii, ca cerul si pamintul va trece cu traznete si tunete mari, prin foc si pucioasa si ca ISUS HRISTOS va veni foarte, foarte curind pe nori sa-si rapeasca Biserica cu ingeri de foc, care de foc si cai de foc, si ca cine nu staruie zi si noapte in posturi si rugaciuni ca sa primeasca botezul cu duhul Sfint, limbi straine, proorociri, vedenii si tot felul de minuni, vor raminea jos pe pamint sub plagile apocaliptice, care sint pedepsele lui Dumnezeu…
          ……………………………..
          Sub indrumarile lui si invataturile lui, care sint contradictorii cu statutul de credinta si cu dispozitiile Dvs. Onor Dep. Cultelor, el a introdus pe credinciosi din nou la aceste rataciri si erezii, pe care noi Cultul Penticostal din R.P.R., le-am scos definitiv din toate bisericile din tara, interzicandu-le cu desavirsire de a se mai crede, propaga si practica, in nici o comunitate, si dupa ce noi le-am inlaturat din toate bisericile, ducind munca de lamurire in popor, el le-a introdus din nou toate acestea in popor si in biserici, aceste zise lucrari ale Duhului Sfint si minuni, luptind astfel impotriva invataturii si rinduielii Cultului si a dispozitiilor Dvs. a Depart. Cultelor, calcindu-le intotdeauna in continuu.”

          Aici presedintele cultului face referire explicita la schimbarea doctrinei si practicii penticostale precum si la lupta de a implementa noua orientare in bisericile cultului. De retinut: „rataciri si erezii” vorbind despre lucrarea Duhului Sfant. Aici nu vorbeste un ortodox, un baptist sau unmartor al lui Yehova ci Presedintele Cultului Penticostal.

          La sfarit se poate usor vedea practica scoaterii din slujba a celor ce nu se supuneau politicii cultului.

          „De aceea noi, Cultul Penticostal din R.P.R. cerem si va rugam a-l schimba imediat si a-i interzice orice activitate de cult si de propovaduire pe viitor, si luarea dreptului oficial de pastor si a nu mai oficia acte de cult in nici o comunitate si totodata sa fie numit in locul lui Menghel Ioan, care a fost propus de noi mai dinainte.”

          Nr.177/2 februarie 1963.-

          PRESEDINTE SECRETAR CONTABIL

          SS.Bochian Pavel SS.Ardeu Petru

          In legatura cu Jiloveanu nu pot sa ma laud ca stiu prea multe, dar marturia unui pastor, Lazar din Borhanci, deosebit om al lui Dumnezeu este favorabial lui Jiloveanu care era insotit de Dumnezeu in lucrare. Acest pastor marturisea ca a fost vindecat la rugaciunea lui Jiloveanu. Acest pastor era un ucenic de-al lui Jiloveanu. Era plin de puterea Duhului Sfant si prin el se faceau multe vindecari si eliberari de duhuri, iar sotia lui, Rozalia din Borhanci, era o proorocita larg recunoscuta. Ma gandesc ca daca ucenicul era de calibru, ce calibru trebuie sa fi avut invatatorul!

          Nelutule, aici ma uimesti!!!
          „In legatura cu marturia pe care o aduceti despre ceea ce au facut liderii penticostali de atunci, ea este singulara si as astepta ca si altii sa va sustina punctul de vedere.”

          Nelutule, marturia mea despre ceea ce am trait si cunosc bine nu este un „punct de vedere”. Dumnezeu, realitatea si istoria imi sustin „punctul de vedere”. Eu am trait aceste lucruri si le pot spune, pentruca ce am spus este adevarat. Este adevar, cu care se vor intalni cei ce vor trebui sa dea socoteala de faptele lor.
          Ca tu nu vrei sa crezi relatarea adevarata despre ceea ce au facut liderii penticostali asta este problema ta.

        • ioanjoldes zice:

          Frate Ianchis,
          Citind cele scrise de dumneavoastra pot sa inteleg ca fratii conducatori de atunci au incercat sa opreasca poate niste extreme. Extremismul nu a fost bun niciodata si astazi noi ca slujitori invatam poporul lui Dumnezeu sa ramana la ceea ce este scris si sa se pazeasca de extreme.
          Am insa o curiozitate de unde aveti acest material adus ca dovada?

        • Ianchis Ioan zice:

          Frate Ioan Joldes

          Nu vreau sa purtam polemici pe acest blog. Vad ca orice s-ar spune tu o tii pe a ta.
          Tu trebuie sa stii un lucru si anume ca autoritatile comunist ateiste nu au vrut sa legifereze Cultul Penticostal decat prezentand un Statut de organizare si functionare si o Marturisire de Credinta in care sa nu apara mentionata lucrarea Duhului Sfant cu manifestarea practica a darurilor spirituale in Biserica. Asa a aparut Marturisirea de Credinta a Cultului Penticostal care a insotit documentele de legiferare in anul 1950. Eu am vazut aceasta Marturisire de Credinta.
          Tu crede altfel daca vrei.

          Cultul Penticostal a facut tot posibilul sa implementeze aceasta noua orientare a cultului in bisericile penticostale. Nu era o masura de „a opri niste extreme” asa cum incerci tu sa sugerezi. In biserica unde am crescut eu nu erau extremisme, erau oameni echilibrati si de caracter, pe care Dumnul ii insotea in lucrare, dar a fost categoric interzisa manifestarea darurilor spirituale, iar cei care nu s-au supus au fost exclusi din Biserica. Ti-am spus de biserica pe care o cunosc bine, desi am multe dovezi ca asta s-a petrecut la nivelul intregii tari.
          Tu crede altfel daca vrei.

          Documentul care atesta faptul ca ceea ce am relatat mai sus este o realitate (acesta este doar un document, din multele altele) a aparut in copie prin birourile Filialei Cluj a C.P. (acum Comunitatea regionala Cluj prin anul 1991) unde am lucrat in acea vreme si l-am vazut si eu in copie. Originalul trebuie ca a ramas la dosarul din Arhiva. Un pastor batran, fost pastor judetean pe jud. Salaj, care a fost multi ani in organele de conducere ale Cultului Penticostal foarte apropiat colaborator al presedintelui Cultului, a confirmat ca acest document a fost redactat de Pavel Bochian pentruca ii recunoaste foarte bine stilul, limbajul si sexpresiile folosite.
          Tu crede altfel daca vrei.

          Documentul respectiv circula si pe internet. Poate fi gasit pe mai multe site-uri. Eu iti recomand unul pe care poti sa-l gasesti.
          http://realiatealuipetria.blogspot.com/search/label/penticostali%20colaborationisti

          Citindu-l poti sa vezi cat de grava era situatia liderilor din cultul penticostal. Nu vreau sa-ti dau comentariul meu la aceasta scrisoare. Citeste-o si vezi.
          Apoi crede ce vrei tu.

          Un lucru doar vreau sa te anunt. Nu am sa-ti mai raspund la nici un comentariu de acum inainte pentruca imi dau seama ca scriu in zadar.
          Tu crezi doar ceea ce vrei tu in ciuda tuturor evidentelor. Mai este unul „miazabalt” care la fel face.
          Va doresc multa binecuvantare din partea Domnului!

        • Ianchis Ioan zice:

          Frate Ioan Joldes

          Nu vreau sa purtam polemici pe acest blog. Vad ca orice s-ar spune tu o tii pe a ta.
          Tu trebuie sa stii un lucru si anume ca autoritatile comunist ateiste nu au vrut sa legifereze Cultul Penticostal decat prezentand un Statut de organizare si functionare si o Marturisire de Credinta in care sa nu apara mentionata lucrarea Duhului Sfant cu manifestarea practica a darurilor spirituale in Biserica. Asa a aparut Marturisirea de Credinta a Cultului Penticostal care a insotit documentele de legiferare in anul 1950. Eu am vazut aceasta Marturisire de Credinta.
          Tu crede altfel daca vrei.

          Cultul Penticostal a facut tot posibilul sa implementeze aceasta noua orientare a cultului in bisericile penticostale. Nu era o masura de „a opri niste extreme” asa cum incerci tu sa sugerezi. In biserica unde am crescut eu nu erau extremisme, erau oameni echilibrati si de caracter, pe care Dumnul ii insotea in lucrare, dar a fost categoric interzisa manifestarea darurilor spirituale, iar cei care nu s-au supus au fost exclusi din Biserica. Ti-am spus de biserica pe care o cunosc bine, desi am multe dovezi ca asta s-a petrecut la nivelul intregii tari.
          Tu crede altfel daca vrei.

          Documentul care atesta faptul ca ceea ce am relatat mai sus este o realitate (acesta este doar un document, din multele altele) a aparut in anul 1991 in copie prin birourile Filialei Cluj a C.P. (acum Comunitatea regionala Cluj) unde am lucrat in acea vreme si l-am vazut si eu in copie. Originalul trebuie ca a ramas la dosarul din Arhiva. Un pastor batran, fost pastor judetean pe jud. Salaj, care a fost multi ani in organele de conducere ale Cultului Penticostal foarte apropiat colaborator al presedintelui Cultului, a confirmat ca acest document a fost redactat de Pavel Bochian pentruca ii recunoaste foarte bine stilul, limbajul si sexpresiile folosite.
          Tu crede altfel daca vrei.

          Documentul respectiv circula si pe internet. Poate fi gasit pe mai multe site-uri. Eu iti recomand unul pe care poti sa-l gasesti.
          http://realiatealuipetria.blogspot.com/search/label/penticostali%20colaborationisti

          Citindu-l poti sa vezi cat de grava era situatia liderilor din cultul penticostal. Nu vreau sa-ti dau comentariul meu la aceasta scrisoare. Citeste-o si vezi.
          Apoi crede ce vrei tu.

          Un lucru doar vreau sa te anunt. Nu am sa-ti mai raspund la nici un comentariu de acum inainte pentruca imi dau seama ca scriu in zadar.
          Tu crezi doar ceea ce vrei tu in ciuda tuturor evidentelor. Mai este unul „miazabalt” care la fel face.
          Va doresc multa binecuvantare din partea Domnului!

          P.S.
          Va rog sa anulati postarea anterioara in care, din neatentie, s-a strecurat o greseala de redactare.

          Daca veti posta va rog sa postati acest comentariu (desigur fara P.S.). Va multumesc si-mi cer scuze pentru neatentie.

        • ioanjoldes zice:

          Frate Vasilica, imi staruie in minte cele spuse de fratele Ianchis despre marturisirea de credinta din anul 1950. Pentru ca esti din nou la arhive poate dai de ea si ne-o prezinti. Ar fi interesant sa vedem daca e asa cum sustinea fratele Ianchis.

        • La arhivele de la CNSAS nu sunt aceste documente. Ele erau în arhivele de la SSC, de unde au fost preluate de către Arhivele naționale. Acum sunt înregistrate și pregătite pentru a fi puse la dispoziția cercetătorilor din nou.

        • Dar mai bine ar fi să mergi la filiala Arad și să le ceri să îți dea acces la arhivă. Doar ești păstor penticostal și ai dreptul să vezi și tu cu ochii tăi cât există din istoria noastră. La Arad s-a „întâmplat” istoria noastră într-o bună măsură, așa că poți să te convingi și tu cum stau lucrurile. O fi mai greu decât să îi critici pe cei care au sacrificat timpul lor pentru a lucra în arhive sau decât să le ceri pe blog să caute, să scaneze, să publice…

  12. Pingback: Vasilica Croitor – Chemare la rugaciune, marti 8 februarie 2011 « Persona

  13. ioanjoldes zice:

    Ma bucur sa aud ca in sfarsit se intampla si acest lucru.
    Va doresc sa puteti intelege ce doreste Dumnezeu sa faceti si apoi cu toata inima sa faceti.
    Doamne, ajuta!

  14. Catmiel zice:

    As fi curios daca miazabalt are atata cinste si curaj sa-si desvaluie adevarata indentitate, numele real, si sa recunoasca ca el sau poate cineva drag lui a fost sau mai este informator al securitati . Atat timp cat se impotriveste cunoasteri adevarului, este copil al „tatalui ‘ sau care e mincinos dela inceput, si dovedeste ca sustine idea vanzari de frati, fara repecursiuni ulterioare. E un lucru dintre cele mai rele sa folosesti Biblia, ca sa incerci sa combati adevaru. Poate cineva poate sa dea informati despre identitatea lui, ar face un bine tuturor.

  15. Anghel Ion zice:

    @miazabalt,
    Al 12-lea unde este?

  16. Felician Bran zice:

    Sa nu-mi spune-ti ca Miazabalt este o femeie!Nu ,nu e posibil si cu mustata si cu atita ambitie unidirectionata ar fi prea de tot , si totusi prea e de „scai ” cum se spunea pe undeva prin tara.Ma tot intrebam eu de ce Duhul nu ma lasat odata sa-i raspund pe masura ,oricum dupa cum vad ça merg lucrurile nici nu cred ça merita.De altfel fiecare cu felul lui de a fi.Domnul cu mila!

  17. Catmiel zice:

    Multumesc lui Paul ca la nici 6 ore dupa ce am pus intrebarea mi-a si postat raspunsu, ( mai sus ), facand cercetari pe un alt blog, asfel putem afla ca miazabalt desi are o poza de barbat asociata cu numele ei (cea ce m-a facut initial sa cred ca e un el ) este defapt o ea, si mai avem, daca Paul a identificat-o corect, si un email , zabalt85@yahoo.com , ( care nu m-as mira sa fie fals), oricum ramane valabil ce am scris mai devreme cu corectia ca e despre ea nu el, si daca ii place sa aiba o poza asociata cu numele ei pe blog a-si puna poza ei (sau poate se crede alcineva, si atunci ne da de inteles de ce posteaza ce posteaza )

    • Catmiel zice:

      corectie
      sa-si puna poza ei

    • miazabalt zice:

      Domnule Catmiel nu este nimic ascuns si te rog nu mai cerceta .Este tot adevarat si poza si adresa.Roagal pe PAUL sa posteze si comentariu lui de la data respectiva, sa vezi cine da lecti de comportament si morala crestina.In comentariu lui chema toti sustinatori R.M.la lupta contra noilor alesi din cultul penticostal.Iar ca sef la numit pe Vasilica C.Intalnirea urma sa fie in ianuarie 2011.Asa ceva gandea Paul dupa alegerile de la Bistrita. Va las in plata DOMNULUI pe toti .O sa va bucurati de o libertate maxima si definitiva.Daca cineva vrea numele si adresa sa vada daca am fost sau sunt securist , sau informator ,cu mare placere o sa o postez la cererea celor interesati. Eu nu sustin proiectul R.M. Nu cred ce scrie in R.M.Pentru asta am scris ,dar voi nu aceptati alt punct de vedere.Eu nu cred ca toti conducatori din C.P. au fost :informatori,securisti,comunisti,conducatori nepotriviti,inculti,facuti in tot felu de autoru carti si de voi cei ce sustineti acest proiect. Cu ce am fost eu mai dur in comentariu acela domnule PAUL?Cand tu vrei sa ridici oastea la lupta .Cu cine vrei sa lupti? DOMNILOR COMENTATORI DISPERATI SUBIECTU NU ESTE MUSTATA MEA SAU POZA .DACA SUNT FEMEIE SAU BARBAT.SUBIECTUL ESTE”””””””””PROIECTUL RASCUMPARAREA MEMORIEI””””””

      • Tim zice:

        Domnule ,daca esti..la inceput am crezut si eu ca esti doamna acum inca tot nu suntem in clar cu obirsia matale, dar ai voie sa fii ce vrei ,chiar ai dreptul sa fii nimic si nici nu trebuie sa te straduiesti pentru aceasta ca vad tare bine ca ai aceleasi apucaturi cu vechii nomenclaturisti:ai o singura parere….si aia proasta.daca tot nu esti de acord cu RM de ce mai poluezi atmosfera aici .Prinde-te de subsioara cu toti cei care au dat cu subsemnatul prin casele conspirative si stati in rugaciune si vedeci ce o sa va spuna Domnul.In rest numai de bine .Apropo daca aveti impresia ca cineva are ceva cu d-voastra va inselati.Aici problema sunt cei cu doua fete care au slujitsi fiilor intunericului iar acum se dau drept victime si tot ei sunt cei care arata cu degetul.Stati si ginditi in lumina cuvintului si atunci veti vedea ca totusi cartea si autorul nu au nimic cu persoanele respective ci cu faptele comise.Si pe mine personal ma doare pentru ca di multe din aceste persoane mi-am facut exemple dar……..omul este numai om. O zi binecuvintata

        • Ianchis Ioan zice:

          Bine punctat si la subiect! Dar oare va fi omul (ca dupa numele „mia”, parea femeie, care usor poti banui ca vine de la Maria, de aceea si multa discutie despre genul persoanei) in stare sa inteleaga? Sau orbirea i-a cuprins ochii?

        • miazabalt zice:

          Am scris un pasaj din biblie,si a-ti luat foc toti.Aveti grija sa nu faceti explozie.Am vrut sa nu mai scriu deloc , doar sa citesc dar voi ma obligati.DESCUMPANITU spune adevarul poate e un vecin sau cunoscut ,credet-il barem pe el. DOMNULE ANGHEL ION ….Esti al 12-lea sau al 21 -lea nu conteaza dar nu uita nici tu nici alti ca tine caci este un cuvant din BIBLIE.Dar voi credeti ca biblia este adevarata? Semnul cu degetu in jos inseamna ca nu sunteti deacord cu ce spune textul respectiv.In aceste vremuri se potriveste ca o manusa. Pe mine ma puteti injura cat vreti voi ca internetul suporta .Din prima zi de cand am scris am fost atacat dur de voi,ati format o gasca care vreti sa dati peste gura la toti care cred si vad lucrurile altfel.Nu inteleg de ce va intereseaza cine sunt ,unde locuiesc, cu ce ma ocup .Cat despre mine ,nu ma intereseaza cine sunteti femei, barbati sau cu ce va ocupati si unde locuiti. As prefera sa vorbesc cu cei ce locuiesc in tara (ROMANIA)nu cu cei din (AMERICA).Ei sa-si vada de ciorba lor ca au si ei destule probleme. Ii adevarat ca voi toti scrieti impotriva mea ,si este greu sa te aperi cand esti atacat de o haita,am observat ca mai apare cate unul (IOAN JOLDES)care va da peste gura.Eu sunt corect si chiar cred ce spun ,nu scriu doar sa va necajesc.DACA ADMINISTRATORU ACESTUI BLOG(VASILICA CROITOR)i-mi cere sa nu mai scriu atunci va las sa scrieti ce vreti doar voi. „” TARA IN CARE NU SUNT PARTIDE DE OPOZITIE PUTERNICE MERGE SPRE DICTATURA”” Voi vreti dictatura fratilor penticostali? numai voi aveti dreptate ,va inselati amarnic.RAMANETI SANATOSI .

      • Paul zice:

        Ce mai ştiţi face în afară de a improşca cu venin ? Pe lăngă faptul că jigniţi pe toată lumea mai şi minţiţi. Din respect pentru cititorii acestui blog nu v-am postat şi celelalte comentarii, pentru că nu am vrut să vă fac de ruşine.
        Eu nu am chemat pe nimeni să luptăm împotriva fraţilor din conducerea Cultului, fraţi pe care îi respect. Ţinând cont de cum a fost perceput acest demers în rândul creştinilor din România şi nu numai, am dorit să iniţiez o întâlnire frăţească cu toţi aceia care susţin şi cu cei ce nu au înţeles prea bine scopul acestui demers (RM), ca să susţinem împreună acest demers într-un mod organizat, creştinesc şi civilizat.
        În trecut aşa gândeau şi comuniştii, cum se încerca realizarea unei întâlniri frăţeşti, imediat erau acuzaţi că încearcă să ,,răstoarne guvernul”.
        Vă asigur că proiectul RM va continua, pentru că eu cred că acest proiect este o unealtă în mâna lui Dumnezeu. Rezultatele ? Le veţi (vom) vedea. Rămâneţi aproape!
        P.S. Vă doresc multă binecuvântare.

  18. pete zice:

    Well said Tim caci acest [a] Mia numai prostii vorbeste pe toate blogurile si nu sint putineGBY

  19. miazabalt zice:

    Frate IOAN IANCHIS , ma simnt obligat sa-ti raspund ca scri fantezi si aberati incredibile, pentru un membru al biserici penticostale. La biserica penticostala din ARAD BUJAC se fac rugaciuni pentru botezul cu DUHU SFANT in fiecare seara de la ora 19.Serile de rugaciune sunt conduse de PASTORU ARDEU PETRU ,care a implinit 90 de ani. Eu il cunosc ,sunt vecin cu el este un om deosebit ,care slujeste din tinerete .Bujacu este o biserica care are 1400 de membri majori , plus apartinatori si el conduce aceasta lucrare la 90 de ani. Ce parere ai frate IOAN IANCHIS?Faci si dumneata asa lucrare?Te vezi si dumneata la 90 de ani rugandute cu 100 de tineri in jur. Mai terminati odata cu acuzati fara nici o dovada.Dupa fapta ii veti cunoaste. Vino sa vorbesti cu acest om devotat a lui DUMNEZEU daca vrei sa afli multe lucrui despre el.

    • Ianchis Ioan zice:

      @ miazabalt
      imi amintesc de o postare de-a mea mai veche in care raspundeam (nu numai eu am facut-o) postarii dumneavoastra prin care anuntati la acea vreme ca fratele Ardeu Petru tocmai implinea 90 de ani. Eu, ca unul care sunt convins ca in functii de conducere in structurile Cultului Penticostal (ca de altfel si in structurile altor culte recunoscute de catre regimul comunist), comunistii nu acceptau decat oameni loiali regimului, pe care si i-a facut colaboratori, am comentat in postarea mea ca Domnul este bun si i-a dat fratelui Ardeu Petru ani suficienti (timp destul) pentru ca sa se pocaiasca de actele de colaborare cu dusmanii poporului lui Dumnezeu (ca asta au fost comunistii atei). Nu credeti ca putem vedea si aici dragostea lui Dumnezeu pentru fratele Ardeu Petru? Doar nu o sa credeti ca ma puteti convinge ca in structurile Cultului, mai ales ca presedinte de Filiala (azi: Comnunitate Regionala), erau aprobati de catre autoritatile comuniste oameni care sa nu fi acceptat colaborarea cu aceste autoritati. Si fara aprobarea autoritatilor comuniste (Imputerniciti, Departamentul Cultelor, Securitate) nu se putea ajunge in astfel de posturi de conducere. Am trait acele vremuri si le cunosc bine.

      Ah, da, mai apare numele lui Ardeu Petru pe un document pe care l-am copiat in una din postarile recente. Eu nu am copiat acele extrase din documentul respectiv pentru a scoate in evidenta numele lui A.P. ci la provocarea lui Ioan Joldes care imi cerea dovezi cum ca politica Cultului Penticostal a fost de a scoate lucrarea Duhului sfant din Biserica.
      Postarea este ceva mai sus si este din data de: februarie 10, 2011 la 3:49 am
      In calitatea lui de Secretar (probabil si contabil) al Filialei Arad, fratele Ardeu Petru a semnat acel document impreuna cu Presedintele Filialei care se pare ca era Pavel Bochian. Din document reiese ceea ce cerea Ioan Joldes sa i se demonstreze cu dovezi. Pe ducument, in mod firesc, apare numele persoanelor care l-au emis. De ce credeti ca astea sunt fantezii si aberatii incredibile (nu „fantezi si aberati” cum ati scris d-voastra – e vorba de pluralul acestor substantive ce se scrie cu doi de i).

      Ca fratele pastor Ardeu Petru la venerabila sa varsta de 90 de ani conduce tineretul la serile de rugaciune nu poate fi decat un lucru deosebit de apreciat si o fapta laudativa. Merita aprecieri. Iar eu il apreciez in mod deosebit pentru ceea ce face acum. Am si o carte scrisa de fratele Petru Ardeu. Unul din fiii lui mi-a dat-o cand am vizitat Liceul Penticostal din Arad. Apreciez in mod deosebit tot ceea ce a facut pozitiv fratele Petru Ardeu in activitatea lui, precum ii apreciez si pe ceilalti lideri penticostali, pentruca lucrarea lor contine si lucruri pozitive pe langa cele negative cauzate de activitatea lor de colaborarationisti. Desigur ca partea cu colaborarea lipseste, sau e tratata cu indulcire (macar ca era deosebit de amara) din cartile lor memorialistice. Iar judecata finala apartine lui Dumnezeu.

      Cat priveste intrebarea (rautacioasa) ce voi face eu la varsta de 90 de ani, asta stie Bunul Dumnezeu, pentruca viata noastra este in mana lui. Oricum, mi-ar place sa conduc ore de rugaciune la staruinte cu tinerii. E ceea ce mi-a placut si am practicat din tinerete. Si gustul nu mi-a disparut.

  20. miazabalt zice:

    Frate Ianchis .Eu o sa copiez textul cu semnatura celor doi, si il dau la fr.ARDEU .Cred ca atata timp cat uni mai traiesc, ar trebui discutate aceste probleme fata in fata. ACUZATOR SI ACUZAT.In prima parte il faceti praf si pulbere, iar la sfarsit il laudati pentru unele lucruri bune pe care le-a facut sau le face .O sa va scriu un raspuns din partea fr,ARDEU.

    • Ianchis Ioan zice:

      @miazabalt
      Aveti un mod personal de a interpreta lucrurile.
      Mergeti prea departe punand eticheta de ACUZATOR si ACUZAT. O minte lucida nu poate sa se joace asa usor cu cuvintele. Nu e vorba de nici o acuzare. Numele fratelui Ardeu Petru apare pe un document din care s-au postat extrase la cererea fratelui Ioan Joldes. Subiectul discutiei nu era fratele Ardeu Petru ci pozitia oficiala a Cultului Penticostal fata de lucrarea Duhului Sfat, pozitie ce reiesea din acel document. Ardeu Petru a aparut in calitatea de cosemnatar al acelui Document, dar nu facea obiectul discutiei. De ce faceti dumneavoastra obiectul discutiei din ceea ce nu era in discutie?
      De ce vreti d-voastra sa-l bagati in centrul discutiei pe fratele Adreu Petru cand dansul nu facea obiectul discutiei. Credeti ca-i faceti un serviciu?

      De unde puteti deduce ca eu l-am facut praf pe fratele Ardeu Petru? Eu am mentionat doar un principiu arhicunoscut si anume ca in functiile de conducere a cultelor, inclusiv in Cultul Penticostal, in timpul regimului comunist nu au fost acceptati decat oameni ce si-au dat acordul de loialitate fata de autoritatile comuniste la putere. Din moment ce o lunga perioada de timp fratele Ardeu Petru a fost incadrat in acest fel de functii nu putea fi acolo decat cu acordul acestor autoritati. Ori autoritatile comuniste si-au facut colaboratori din fratii ce au acceptat sa ocupe aceste functii. Am trait acele vremuri si cunosc situatia. Unde vezi dumneata ca l-am facut praf pe fratele Ardeu Petru? Daca am spus ca Domnul a fost bun cu fratele A.P. si i-a dat 90 de ani, timp suficient pentru pocainta in cazul colaborarii (altii au murit fara sa mai aiba timp de pocainta pentru colaborarea cu autoritatile comuniste), cum puteti afirma ca asta inseamna a-l face praf pe fratele A.P.?

      Daca vreti sa vedeti documentul cu pricina puteti sa-l gasiti si pe internet pe mai multe site-uri. Eu va dau un site unde puteti sa-l gasiti.
      http://realiatealuipetria.blogspot.com/search/label/penticostali%20colaborationisti
      Puteti sa-l discutati cu fratele Ardeu Petru.

      In final vreau sa va spun ca nu-mi face placere sa discut cu oameni care inteleg numai ceea ce vor ei sa inteleaga si interpreteaza lucrurile dupa bunul lor plac, in ciuda evidentelor. De aceea m-am hotarat a nu mai continua astfel de discutii. Nu fac bine nimanui. Daca va place sa va tot contraziceti pe bloguri, cautati-va un alt interlocutor. Eu unul am pus capat acestor discutii nefructuoase.
      Incolo, va doresc multa binecuvantare de la Bunul Dumnezeu!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s