Prezentarea cartii la Biserica Betezda din Detroit (2-video)

Am mai primit azi câteva scurte înregistrări de la Dorin Pele (mulțumesc, Dorin). Mi-am amintit astfel de un episod care ne-a făcut să ne amuzăm. Fratele Cornel Marinău, despre care scrisesem în carte, dar pe care l-am cunoscut numai când a luat cuvântul, a povestit că l-a sunat un prieten și i-a spus că și numele lui apare în carte. Cartea încă nu era disponibilă în SUA și multe zvonuri circulau. Cornel era măcinat de faptul că ar fi acuzat în carte că este colaborator al Securității. În realitate, era vorba de un episod foarte pozitiv din lucrarea din Oradea. Mai jos aveți secvența respectivă.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Prezentarea cartii la Biserica Betezda din Detroit (2-video)

  1. miazabalt spune:

    Mai avem dreptu si noi (care nu suntem de acord cu acest proiect)sa scriem pe acest blog? Va rog sa raspundeti si ma supun .

    • V-am spus de mai câteva ori că dacă veți comenta cu bun simț și fără să proliferați injurii la adresa celor care iau parte la dialog, puteți să postați pe blog. Modul în care v-ați exprimat în unele mesaje m-a făcut să vă direcționez mesajele spre Spam, un loc suficient de mare pentru toate injuriile din lume. Pe blog vreau să menținem anumite reguli de igienă. Au postat mulți și împotriva acestui proiect, deci ceea ce insinuați nu face decât să arate că judecați strâmb toată activitatea de pe blog.
      De asemenea, ca unul care vă pronunțați destul de mult, aș fi curios să știu dacă ați citit cartea în întregime.

  2. miazabalt spune:

    Mai avem si noi voie sa scriem pe blogul dv. domnule VASILICA????

  3. Pingback: 11 postări în Top 100 WP (21.03.2011) « România Evanghelică

  4. Nicu spune:

    Frate Vasilica, lasa-l sa mai scrie, ca uite asa ne dam seama mai bine ca aceasta carte chiar produce efecte. Teoriile lui si ale altora ne arata cat de necesara era aceasta carte. Si nostalgicii comunismului isi au rostul lor.

  5. vasi spune:

    Domnul , Croitoru ! Aici unde ma aflu nu am de unde sa cumpar cartea ,,Rascumpararea Memoriei,, si chiar ma intereseaza so citesc integral…As putea s/o gasesc undeva pe net in format pdf.? astept raspuns , va multumesc!

  6. Pingback: Detroit, dialog cu pastorul Mudura (video 3) | Răscumpărarea memoriei

  7. pete spune:

    Scrie pe blogul lui rasvan caci el iti accepta toate […] si tu te arati foarte incintat de ale lui asa ca va potriviti de minune sau va faceti de minune.

  8. Pingback: 10 postări în Top 100 WP (23.03.2011) « România Evanghelică

  9. miazabalt spune:

    Cartea am citito, mai putin capitolul cu strainatatea.Interesu erau unele relatari din zona ARAD care le puteam verifica foarte usor.Relatarile din carte , despre care am scris eu nu sunt asa cum scrieti in carte.Acum mai nou pocaiti nu mai spun minciuni , ei doar exagereaza cand vorbesc despre unele fapte(oare nu este acelasi lucru).Cazu de la CINTEI,informatoru JOHN,vorbiti de doi dizidenti din ARAD pe nume JULA si CHIRILA .Cu asa dizidenti am fi disparut de mult.Cat priveste acuzatiile ca am scris mizeri, nu aveti dreptate, am fost facut in toate felurile de sustinatori dv.si nu a-ti luat nici o masura( securist, comunist,nostalgic,informator).Am urmarit predica de la ELIM,am urmarit interviu de laRTN ,multe ar fi de spus .Am luat notite si am vrut sa pun cateva intrebari, dar dv. a-ti acceptat doar pe cei care vau fost favorabili.In predica de la ELIM vorbiti de LEGE si ciocanu dur al LEGI in VECHIU TESTAMENT iar in NOUL TESTAMENT de HAR si ADEVAR .Unde in plasati pe cei acuzati in cartea dv?CU ACCEPTUL DV.

    • Comiteți o eroare gravă când mă acuzați pe mine de comportamentul unor persoane menționate în carte. Vă reamintesc că au apus vremurile în care istoria era dictată de cineva și trebuia scrisă doar să dea bine celor care erau la putere. Ce fel de oameni au fost Jula și Chirilă nu hotărăsc eu. Eu am fost cronicarul care am redat faptele, nu am misiunea să ridic sau să cobor pe cineva, chiar dacă unora le-ar fi plăcut să mai albesc sau să mai înnegresc pe cineva.
      Dacă aveți întrebări privitoare la predica de la Elim sau la interviul de la RTN, puteți să le puneți. Știți bine că mesajele interzise au fost interzise pentru că ați călcat regulile menționate de mine pe blog.
      Mai pun și eu o întrebare clarificatoare: ați citit și capitolele 11 și 12?

      • miazabalt spune:

        Eu nu va acuz de ce au facut acele persoane ,ci de faptu ca nu ati cercetat suficent inainte de a scrie o carte in care aduceti atingere la anumite persoane,inspre bine sau rau. Am o nedumerire si aceasta este urmatoarea;DE CE ATACUL ACESTA FURIBUND LA FOSTI CONDUCATORI AI CULTULUI PENTICOSTAL( BRADIN,BOCHIANU, SANDRU)? mitul#11:Informatori si-au marturisit pacatele in particular.La punctul 1 ( IERTAREA TREBUIE OFERITA DE BISERICA). Aici as pune cateva intrebari dar va rog sa si raspundeti punctual la ele . 1.Cine( care) este biserica ,care acorda iertare celor de mai sus?2. Cum poate biserica sa deslege pe cei acuzati de pacatu lui IUDA ?(TINAND CONT DE FAPTU CA CEI MAI MULTI ACUZATI DIN CARTE AU MURIT DE MULT)3.Cum a-ti ajuns la concluzia ca iertarea ceruta lui DUMNEZEU si marturisirea in fata LUI si in fata unui alt frate credincios nu este valabila?La aceasta intrebare ar fi bun si ceva din BIBLIE.4.CARE ESTE DIFERENTA DINTRE PACATUL LOR SI AL NOSTRU AL TUTUROR IN FATA LUI DUMNEZEU? Daca vreti sa raspundeti la aceste intrebari strict la persoanele amintite mai sus. VA MULTUMESC…………..

      • miazabalt spune:

        Va rog sa dati un raspuns oricare ar fi el.Sunt intrebari care rezulta din cartea R.M.Chiar intereseaza mai multa lume ,ca sa putem continua un dialog in limite normale.Va rog sa va respectati promisiunile care le faceti .

        • 1. Am spus că Biserica trebuie să dezvolte un cadru adecvat, în care cei care au colaborat cu Securitatea să se despovăreze. Forma în care se va petrece aceasta poate varia. Poate fi o comisie la nivel de cult, la nivel de filiale, la nivel județean etc. Vorbesc așadar de Biserica văzută ca totalitatea credincioșilor care aparțin de o organizație, în cazul nostru, Cultul Penticostal.

        • 2. Cred că glumiți sau vă imaginați că vorbiți cu cineva care nu a citit niciodată Biblia, dacă mă întrebați cum poate biserica să îi ierte pe cei care au murit. Mântuirea este a Domnului, nu a mea; eu nu o pot da și nu o pot lua. Dar dacă prin aceasta vă imaginați că nu avem dreptul de a cerceta istoria noastră, vă înșelați. Istoria este o știință care presupune și analizarea deciziilor de ordin moral ale înaintașilor. Nu îi putem trimite nici în rai, nici în iad, dar ne uităm cu băgare de seamă „la sfârșitul felului lor de viețuire.” Nu le acordăm iertarea și nici nu îi damnăm, dar putem să aprobăm sau să dezaprobăm faptele lor.

        • 3. Mărturisirea în fața unui frate sau în fața lui Dumnezeu. Deja nu știți pe care să optați, văd că oscilați între cele două. Or, Noul Testament accentuează mai mult mărturisirea unii altora. În fine, NT vorbește despre a-ți cere iertare de la cei cărora le-ai greșit. În acest caz, Biserica a fost prejudiciată și mărturisirea ar trebui să fie primită de Biserică. Adică în fața acelora desemnați de Biserică după niște criterii despre care am mai vorbit. Mărturisirea nu trebuie să fie în fața Bisericii, cum îmi reproșa cineva că aș fi spus, deși Bradin cândva tare iubea moda asta, mai ales la cina Domnului… De ce să nu o susțineți, dacă tot sunteți fan Bradin?🙂

        • 4. Nu văd nicio diferență. Dumnezeu are măsura lui. Păcatul este păcat, indiferent cum îl denumim noi. Măcar este bine că acceptați că delațiunea este un păcat. Este un progres, fiindcă în mesajele anterioare spuneați că oamenii aceștia nu au făcut nimic rău.

  10. Cosmin spune:

    Frate Vasilica,
    Am inteles ca ne exista cartea dumneavoastra in format PDF . E un motiv anume?
    Ce se intampla cu toti bani colectati din vanzarea acestei carti?
    Cosmin

    • Am mai răspuns acestei întrebări de câteva ori. Cartea nu a condus nici pe departe la încasările record despre care vorbiţi. Pentru cartea tipărită în SUA încă sunt dator, iar pentru cartea tipărită în România am menţinut în mod strict un preţ mic, impunând şi librăriilor din ţară să nu vândă cartea cu mai mult de 38 de lei. Lucrez ca editor de mai mulţi ani şi ştiu ce înseamnă costurile de tipărire şi difuzare a unei cărţi. Am dat şi detalii despre sumele mari cheltuite de mine pe perioada celor trei ani în care m-am dedicat scrierii cărţii, sume de care nu pare să vă intereseze.
      Cartea nu este disponibilă în pdf din alte motive. Nu vreau să circule fragmente modificate, trunchiate etc. Mi-am asumat realizarea acestei cărţi şi vreau să circule mai departe doar în formatul acceptat de mine.

      • Cosmin spune:

        Multumesc de raspuns!
        Chiar ca nu am citit cartea si eram curios ca am tot auzind vorbindu-se despre ea. Era mai usor pentru tineri de azi (imprastiati prin lume) sa o citeasca in format electronic (era mai accesibil), oricum e decizia dumneavoastra. Totusi de unde se poate comanda in Canada.

    • Samuel Benza spune:

      Cosmin, ai scris vreodata vreun referat? De carti nu te intreb, pentru ca sunt sigur ca nu se pune problema. Scriu asta doar in ideea ca sa te fac sa intelegi ce inseamna sa cercetezi si sa documentezi o problema. Doua mari probleme trebuie sa rezolvi pentru a face o lucrare de calitate: TIMP si RESURSE (bani, computere, carti, calatorii, masina).

      Cat despre bani. Te-o intrebat vreodata cineva ce faci cu banii tai? Si daca te-o intrebat cred ca or fost parintii, cel mult.

      Treaba sta in felul urmator pentru toti cei speriati de bomba: daca ar fi scris un istoric nepocait despre cultul penticostal, nu ne-ar fi interesat nici cat negru sub unghie. Pentru simplul fapt strigator la cer: noi nu avem nimic cu cei din lume, nu ne intereseaza ce zic altii despre noi, suntem prea sfinti pentru asa ceva. Deci nu era nici o problema daca cineva din lume ar fi scris lucrarea asta.

      Ah, o scris-o un pocait de-al nostru, ne intereseaza. De ce o scris-o? Sa faca baniiiii!!!!!! Sa castige averi colosale!!!!! Interesant ca astfel de ganditori nu stiu nici cat ii pretul unui pachet de hartie de birou, dar de cum una tipografica.

      Asa suntem de fatarnici noi pocaitii penticostali…… Pentru ca atunci cand cineva din lume ne spune adevarul, nu il credem pentru ca ii din lume, si vezi Doamne, cei din lume sunt de nebagat in seama. Dar cand adevarul vine de la unul dintre ai nostrii asa ne ofticam si suparam, asa incepem cu teoria chibritului si a conspiratiei…..

      Cosmin, asta ii o atitudine generala la penticostalii din Romania, si nu numai. Pe Dumnezeu cand ne va pune in fata toate lucrurile, cu ce il vom mai acuza? De care interese ascunse si meschine il vom mai face vinovat?
      🙂 iti dau un raspuns simpatic in locul fratelui Vasilica: cu IMENSELE fonduri castigate din vanzarea acestui volum va scoate cel de al doilea volum🙂

      Iar in PDF o va pune cand ii vei deconta drumurile de Bucuresti si mancarea consumata in acele zile (nu iti socotesc si telefoanele date).

  11. Cosmin spune:

    Draga Samuel,
    Eu nu stiu de unde ai scos toata chestile astea despre bani ca pe mine oricum nu ma intereseaza. Poate ca mai inteles gresit s-au poate ca m-am exprimat gresit.
    Ce am vrut sa spun e ca preferam un format PDF download contra cost (Gen e-book) era mult mai simplu decat sa comanzi cartea. Fii linistit ca nu mi-o trebuia pe gratis.
    Apoi cand am intrebat „ce se intampla cu bani colectati din vanzarea cartii” am facut-o fara nici un gand meschin ci doar gandindu-ma ca daca o sa o cumpar macar bani astia (cat o fi costand) o sa fie pt ceva folositor….. spre slava Lui Dumnezeu.
    Inca odata Imi cer scuze stimabile frate ca te-am suparat, considera ca ai stat de vorba cu un om mai nexperimentat in privinta a ce se intampla mai nou prin Romania si prin Biserica Penticostala.
    Poate am fost prea direct in intebarile mele poate ca au fost nelalocul lor oricum ii multumesc fratelui Vasilica pentru rasunsurile primite care m-i s-au parut foarte la subiect.
    In incheiere as vrea sa spun (ca unul care priveste de pe margine ) ca am observat ca se duce o lupta pro si contra despre aceasta carte si continutul ei. de aceia am indraznit sa pun cateva intrebari.
    Draga Samuel iti doresc o zi binecuvanta

  12. miazabalt spune:

    1. Am spuso si o mai spun; dv .trebuia sa scrieti prima carte despre cei care traiesc si conduc azi cultul penticostal ,atunci raspunsul dv. ar fi foarte bun. Pana acum nu se cunosc si nu sunt dovezi clare de informatori in functi de conducere.Biserica,comunitatea,cultu nu mai poate oferi iertare celor mai multi acuzati de colaborare in cartea R.M.Comisiile pentru cei vii nu le vad sa se infinteze in veci-vecilor .2 DV. in interviul de la RTN a-ti afirmat ca aceasta carte a-ti scriso din punctul de vedere al unui PASTOR PENTICOSTAL si nu ca istoric.Cartea acuza si trimite in iad toata conducerea pana in prezent.3.Am auzit o predica , in care se spunea ca cineva care a gresit cu ceva, este suficent sa spuna ;;i-mi pare rau ; .DUMNEZEU CRED CA POATE SA IERTE , cu omul este mai greu ,el nu iarta si nu uita nici dupa 60 de ani. 4. Daca intre pacatul lor si pacatul nostru nu este nici o diferenta ,atunci si V. CROITOR si voi toti care acuzati pe alti ca au facut ca au dres ar trebui sa va scrieti o parte din pacatele voastre si sa mergeti cu ele la comisie.IN final vreau sa spun ca”EU NU APAR SI NU SUSTIN NICI UN INFORMATOR CARE A FOST DOVEDIT”desi sunt acuzat de asa ceva. Am pus o intrebare de mai multe ori dar nimeni nu are curaj si dovezi clare sa raspunda ,desi un comentator spunea ca mai mult de jumatate din pastori actuali au colaborat cu securitatea. EXISTA CINEVA CARE POATE SA SPUNA CA EL SAU FAMILIA LUI A FOST PARATA LA SECURITATE DE PASTORUL BISERICI UNDE ESTE SAU A FOST MEMBRU???? Cu numele si prenumele pastorului sa se poata verifica . CURAJ OAMENI BUNI……………………

  13. miazabalt spune:

    Raspunsul 3 ultima propozitie. Pt. V . Croitor. Da sunt fan BRADIN GHEORGHE pentru faptul ca Dumnezeu la ales sa aduca aceasta credinta si in Romania.”””” INTEMEIETORU SI FOST PRESEDINTE AL CULTULUI PENTICOSTAL DIN ROMANIA „”””””asa scrie pe stalpul de la mormantul lui. Acest om fara scoala , A FACUT SCOLI UNDE MULTI DIN VOI A-TI INVATAT SI SUNTETI AZI PASTORI PE TOT PAMANTU.Acest taran de la PAULIS A INTEMEIAT UN CULT CARE SA DEZVOLTAT CEL MAI MULT CHIAR IN PERIOADA COMUNISTA. Multi din voi aveti azi un servici din care traiti bine tot di cauza lui BRADIN .El nu a lasat mostenire vile, conturi grase in dolari , dar va lasat pe voi si pe noi crestini romani penticostali din toata lumea.Acest taran, fara scoala , fara o educatie extraordinara a reusit sa faca o lucrare foarte mare.In aproape 100 de ani de atunci nimeni nu a mai facut asa un lucru. Acum va intreb pe voi care il acuzati ; CINE A STAT IN FRUNTEA BISERICI PE VREMEA LUI? DUMNEZEU SAU SECURITATEA………………..

    • Păi dacă sunteți un adept așa de înfocat al lui Bradin, de ce nu urmați exemplul lui, cu mărturisiri în fața adunării?

      • miazabalt spune:

        Eu sunt foarte de acord ca toti informatori din biserica penticostala sa spuna public ce au facut si ce informati au dat.Am spuso si o mai spun odata, dv. sunteti singurua persoana care cunoaste informatori ,cu nume si prenume si a-ti avut curaj sa-i scrieti intr-o carte, dar toate aceste din auzite,din citirea dosarelor. Nici o persoana nu declara direct ca el sau familia lui au avut de suferit de pe urma informatiilor date de pastori penticostali la securitate.Daca dv care cunoasteti dosarele aduceti dovezi clare despre un pastor ca a dat informati si a facut rau la cineva ,si se poate dovedi atunci chiar si eu va cred .Pana atunci sunteti singuru care dati nume de tradatori.

Lasă un răspuns

