MARTIRIUL ÎN ANTICHITATEA CREŞTINĂ ŞI ÎN SECOLUL XX

Colocviu internaţional organizat de Fundaţia Academia Civică în colaborare cu Asociaţia „Oglindanet” – Sighet, 2-5 iunie 2011

Vineri, 3 iunie
Prima sesiune de comunicări (10.00-13.30)

  • Deschiderea colocviului: Ana Blandiana şi Cristian Bădiliţă
  • Cristian Bădiliţă: Reflecţii despre martiriul creştin în Antichitate
  • Virgil Bercea: Martiri ai Bisericii greco-catolice
  • Attila Jakab: Persecuţiile anticreştine de la Nero până la Constantin cel Mare. Antichitatea reflectată în oglinda pătimirilor moderne
  • Vasilică Croitor: Constantin Caraman în luptă cu ateismul comunist

A doua sesiune de comunicări (16.00-19.30)

  • Otniel Vereş: Tertulian, Clement şi Origen, interpretări ale martiriului în Antichitatea creştină
  • Andrei Brezianu: Vladimir Ghika şi teroarea istoriei
  • Emanuel Cosmovici: Martiriu şi mărturie: Vladimir Ghika la Jilava
  • Nina Negru: Metode de tortură şi persecuţie a creştinilor din Basarabia, practicate de comunişti în timpul ocupaţiilor sovietice
  • Vladimir Beşleagă: Martiriul ţăranilor creştini de la Răciula (Basarabia)

Sâmbătă, 4 iunie
A treia sesiune de comunicări (9.00-13.30)

  • Didier Rance: Persecuţii împotriva creştinilor în lumea de azi
  • Constantin Jinga: Martiri şi mărturisitori ai Bisericii Ortodoxe române
  • Monica Papazu: Tăcere şi cuvânt: Biserica ortodoxă mărturisitoare şi martiră. Trei sferturi de veac de prigoană în Rusia
  • Alex. Ştefănescu: Literatura scrisă în închisori
  • Ioan-Irineu Fărcaş: Două ideologii ale morţii (nazismul şi comunismul) – doua morţi spre viaţă: Maximilian M. Kolbe şi Jerzy Popieluszko
  • George Ardeleanu: Un scenariu de tip hold-up : botezul într-o celulă de închisoare (Cazul N.Steinhardt)
  • Marius Cruceru: Persecuţia baptiştilor în România comunistă şi cazul pastorilor informatori. În căutarea unei soluţii de reconciliere între informatori şi persecutaţi cu referire la o istorie personală

A patra sesiune de comunicări (16.00-19.30)

  • Emanuel Conţac: Pastorul luteran Dietrich Bonhoeffer, martir al rezistenţei antinaziste în Germania lui Hitler
  • Raluca Lazarovici: Vania, îngerii şi minciuna. Martiriul unui tânăr creştin în regimul sovietic
  • Marius Oprea: Rugul Aprins şi călugăriţele de la Vladimireşti
  • Ruxandra Cesereanu: Martirologie creştină în închisorile comuniste din România. Scurt inventar şi studiu de caz: Tertulian Langa

Lucrările colocviului se desfăşoară în sala de conferinţe a Memorialului Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei, la Sighetu Marmaţiei, str. Corneliu Coposu, nr.4

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la MARTIRIUL ÎN ANTICHITATEA CREŞTINĂ ŞI ÎN SECOLUL XX

  1. Aorist spune:

    Multe din prigonirile prin care a trecut Biserica lui Hristos sunt cunoscute, iar cele nu sunt, vor fi aduse la lumina mai devreme sau mai tarziu. Ceea ce se stie mai putin, este presiunea bisericii oficiale asupra credinciosilor biblici. Va redau mai jos un fragment dintr-o carte de istorie a Bisericii:
    ,,În anul 380 Teodosiu cel Mare şi Graţian pun capăt libertăţii religioase în general: „La al II-lea Conciliu Ecumenic (381) episcopii semnează edictul împăratului Teodosiu I din februarie 380, în care împăratul îi solicită pe toţi supuşii romani să accepte credinţa trinitară creştină, aşa cum a fost formulată la Conciliul de la Niceea … Credinţa trinitară care are drept conţinut trinitatea lui Dumnezeu, Tată, Fiu şi Duh Sfînt, este astfel mărturisirea de credinţă valabilă pentru toţi creştinii, ridicată şi favorizată ca religie de stat“ (B. Harenberg, Cronica omenirii, pag. 212). „Grigore de Nisa a fost una din figurile centrale ale Conciliului Ecumenic din Constantinopol, apărînd recunoaşterea credinţei niceene, contribuind decisiv la formarea învăţăturii trinitare“ (B. Harenberg, Cronica omenirii, pag. 214). „… fiecare cetăţean era obligat, de atunci înainte, să fie un creştin ortodox; păgînismul şi erezia deveniseră crimă împotriva statului“ (K. D. Schmidt, Planul si istoria Bisericii (Grundriß der Kirchengeschichte), pag. 83). Toţi aceia care nu au urmat din motive de conştiinţă acest dictat şi nu au aderat la această „religie de stat“ au fost declaraţi eretici. De acum a început prigoana din partea „bisericii imperiale“ creştine împotriva bisericii biblice.”
    Persecutorii romani sunt oale si ulcele, perioada comunista este amintita pentru a avea rating, dar biserica oficiala este inca ,,vivanta” . De la ea – si cei afiliati ei – va incepe presiunea impotriva credinciosilor biblici. Caci…,,ce a fost, va mai fi…” Caci cum se va mai putea scrie o noua carte a Faptelor?

    • Ioan C. spune:

      Stimate ” Aorist”, opinia mea e ca cine nu crede in Sfanta Treime, deci si in divinitatea lui Hristos nu e crestin. De exemplu Martorii lui Iehova nu pot fi catalogati drept crestini.
      ” Harul DOMNULUI nostru IISUS HRISTOS şi dragostea lui DUMNEZEU şi împărtăşirea SFÂNTULUI DUH să fie cu voi cu toţi!” ( II Corinteni 13: 13).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s