Cutiuța cu bijuterii

Sunt la Vlahița, la întâlnirea de rugăciune. Am avut parte de un timp de părtășie extraordinar, ceva ce nu am trăit de multă vreme. Cuvintele nu pot reda ce simt, și nici nu încerc. Puteți să veniți data viitoare și să vedeți ce minunat e…
Azi, în timpul unei pauze, mă plimbam pe afară când mi-au făcut semn niște bătrânei să îi aștept. Fratele venea încet, sprijinindu-se de o cârjă înaltă. Când au ajuns în dreptul meu, sora a scos din poșetă un exemplar din „Răscumpărarea memoriei” și m-a rugat să dau un autograf. În timp ce căutam un pix, am început să povestim și s-au prezentat. Erau familia Vereș; fratele a fost președintele Convenției Baptiste Maghiare, acum pensionar.
Apoi sora a băgat iarăși mâna în poșetă și a scos o cutiuță. „Vreau să vă arăt ceva”. M-a făcut curios.

M-am gândit: „Ce vrea sora, să îmi arate cerceii ei?”
Spre supripriza mea, avea în cutie aparatul de ascultat telefoanele pe care l-au demontat a doua zi după Revoluție!

Am fost încântat să aud o părticică din amintirile lor, de modul în care Securitatea a încercat racolarea lor, de cele două încercări de a îl otrăvi, de promisiunile pe care i le-au făcut că dacă va colabora va călători în străinătate, soția va primi salariu fără să meargă la serviciu…

Din fericire, s-au încrezut în Domnul și Domnul le-a dat biruință.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Cutiuța cu bijuterii

  1. Daniel H spune:

    Ce bine ca astazi nu mai trebuie sa faci treaba murdara a securitatii… E lege…. toate telefoanele sunt ascultate, emailurile citite … totul este transparent.😉 Daca ar fi fost inainte de ’89 tehnologia actuala, turnatorii nu-si mai aveau rostul.

  2. Vali Horlescu spune:

    Domnul sa fie laudat pentru ca v-a dat acest timp de partasie extraordinara.
    Imi pare rau ca tocmai in aceasta perioada a trebuit sa plec pentru cateva zile din tara pentru ca as fi vrut sa particip si eu la aceasta intalnire. Acum , dupa ce ne-ai impartasit ca ati avut un timp cu totul special acolo, regret si mai mult.
    Cand si unde va fi urmatoarea intalnire?

  3. Paul spune:

    fantastic… ma bucur sa-l mai vad pe fratele Veres. Il cunosc personal de cand eram copil. A trecut prin multe lucruri grele. N-am uitat sfatul care mi l-a dat ultima data cand am fost in casa lui in ’95.
    Perii albi sînt o cunună de cinste, ea se găseşte pe calea neprihănirii.
    Proverbe 16:31

  4. ANDRUS IONEL spune:

    UN EXEMPLU GRAITOR PENTRU CEI CARE SPUN CA ERA IMPOSIBIL SA NU ACCEPTI COLABORAREA CU SECURITATEA.
    BRAVO LOR !

Lasă un răspuns

