Lansare de carte la Timișoara

Luni, 23 mai 2011, ora 18:00

LANSARE DE CARTE
“RĂSCUMPĂRAREA MEMORIEI: Cultul Penticostal în perioada comunistă.”

Invitat: Vasilică Croitor, autor, pastor al bisericii penticostale Betleem, Medgidia.

Locul: Centrul „Areopagus” Timișoara
Calea Martirilor Nr. 104
Moderator: Valeriu Brâncovan, pastor al bisericii Victory Romanian Christian Center din Sacramento, CA., SUA.

Centrul de Educaţie Creştină şi Cultură Contemporană „Areopagus” este o organizaţie neguvernamentală ce are misiunea de a facilita legătura dintre credinţa creştină şi cultura contemporană, de a articula alternative creştine în societate şi de a contribui la dezvoltarea societăţii civile şi a unui mediu democratic, prin promovarea dialogului interconfesional, programe şi activităţi de educaţie, cercetare, publicare, reflecţie şi implicare socială.

Mai multe detalii despre activitatea Centrului „Areopagus” pe situl organizației.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Lansare de carte la Timișoara

  1. Andrei spune:

    Cum inca se mai gaseste cartea de cumparat pe piata?? Sunt interesat sa cumpar 3 volume… dar am cautat la libraria crestina din Suceava si nu se mai gasesc… nici chiar fratele Iliuta Petruneac nu mi-a putut gasi nici macar una… parca au disparut.. oricum.. astept volumul 2… dar il vreau si pe 1 daca aveti sau stiti cum as putea sa intru in posesia lor va rog mult. Locuiesc in Londra.

  2. Pingback: 14 postări în Top 100 WP (21.05.2011) « România Evanghelică

  3. Pingback: 10 postări în Top 50 WP (21.05.2011) « România Evanghelică

  4. emanuel p spune:

    HI , SINT MINDRU DE VOI; SPUNE-I HI SI PRIETENULUI MEU FR. VALER BRINCOVAN, SPER CA NU M-A UITAT. GOD BLESS YOU , MANU PAUL DIN PHOENIX.

  5. John Stoian spune:

    De necrezut cum Brancovan Valer se ocupa cu chestii de-astea, om serios sa ajunga la asemenea fapte. Rusinos.

    • Alex Pop spune:

      Oh, hi John – nice to finally see you popping up in the blogosphere!
      Wouldn’t it be sweet to be now in Timisoara, next to your old buddy?

    • Vali Horlescu spune:

      Da, poate fi surprinzator, dar asta doar pentru cei care ori nu inteleg gravitatea fenomenului de colaborare a pastorilor penticostali cu securitatea ori sunt din aceeasi tagma.

      Cei care sunt surprinsi, ca sa-l parafrazez pe pastorul Laurentiu Balcan, nu si-au imaginat ca demascarea lor este posibila si ca profetia Domnului Isus se implineste: ceea ce ati facut la intuneric se va striga de pe acoperisul caselor!

      Nu e deloc rusinos, ba dimpotriva e laudabil, ca pastorul Valer Brancovan va fi moderatorul acestui eveniment care le va arata participantilor si partea intunecata, nu numai cea luninoasa, a ”sfintilor” pastori din perioada comunista. E biblic ca ”un om serios sa ajunga sa faca asemenea fapte” deoarece Biblia ii ofera suportul, ea arata si partea intunecata a marilor oameni ai lui Dumnezeu.

  6. Alex Pop spune:

    Ce n-as da sa fiu si eu acolo, intre timisorenii mei! Oops! – In Timisoara am locuit mai mult la Popa Sapca…🙂
    Oricum, cind am auzit cine e moderatorul, m-am bucurat pentru tine, caci fr. Valer e un om rar, afabil si cu simtul umorului, genul de om cu care nu te-ai plictisi sa fii coleg de banca, o vesnicie, in paradis🙂
    ….Si daca-l mai laud nitel, précis o sa ma vad iar invitat la un pescuit, cu VIP-uri!🙂

    După cum văd eu, ai parte
    De un bun moderator,
    Pomenit și-n a ta carte
    (Dar nu ca… informator:) )

    Vali-i bun ca pâinea caldă,
    Suflet nobil, altruist…
    Însă nu-l călca pe coadă
    Fiindcă-i și… epigramist,

    As în rime ascuțite
    Ce taie precum cuțitul!
    Nu o spun din auzite
    Ci o spun că-s Stan Pățitul🙂

    C-am simțit pe a mea piele
    Urzica brâncovenească:
    Pișcătoare zeflemele
    Unse-n dragoste frățească,

    Și servite cu dulceața
    De satiră și umor!…
    Și-asta fire șugubeață,
    C-un sarcasm necruțător ,

    Va sta astăzi lângă tine
    Pe post de moderator?!?
    Dumnezeu să te păzească,
    Vasilică Croitor!

  7. pete spune:

    Stoian mai usor cu rusinea brother , nu crezi ca e mai rusine pentru cei care au turnat decit ceea ce face fr. Valer sau ti-e frica sa nu pomeneasca si numele tau pe acolo?

  8. Valeriu Brancovan spune:

    Lui Alex:
    Da, draga Alex, doar tu ai lipsit de la Timisoara! Mi-ai dat o ideie: sa-l „lansam” pe autor si la noi la Sac-to, ce zici de proiectul asta?!
    Pina atunci, iti multumesc pentru epigrama super tare pe care ai creat-o! Daca ai reusit sa vezi transmisia live, eu am evocat timpul in care l-am avut cu noi pe Petre Dugulescu; am retrait cu emotie amintirea sa si modul in care voi doi „haruitii” mi-ati permis si mie sa ma amestec. Anyhow, iti promit sa te duc la pescuit cu VIP-uri , cind vin acasa, cu conditia sa mai creezi ceva! Pina atunci iti multumesca ca i-ai raspuns tu,in locul meu, lui JS care se vede ca nu intelege aproape nimic din ce se intimpla….Sancta simplicitas! Te las cu o „ur-zicatura”:
    Urzica brincoveneasca,
    Busuioc de la Banat,
    Sepcii Popii atasat,
    Pe Alex l-a…” furnicat”!

  9. Alex Pop spune:

    @ Vali
    Da, am vizionat live, dar n-am stiut ca pot interactiona cu voi.
    Am scris cite ceva din impresiile mele la ultima postare alui Vasilica.
    Va vedeam cum va uitati la ceas, si doar cind primul vorbitor a facut acea introducere, mi-am dat seama ca intirzierea se datora ploii care a impiedicat pe unii sa participe la eveniment.
    Fricosii… Dupa cum am scris si dincolo, ma asteptam la mai mult de la vitejii nostri “revolutionari”:

    De-aicea, de la mari distante
    Ma mir ca brava-mi Timisoara
    A infruntat ploaia de gloante
    Dar nu si cea de… apa chioara!

    Si da, m-as bucura ca Vasilica sa vina si la noi, sa-l pot vedea in carne si oase, nu doar „iutubizat” in videoclipuri sau chiar live pe internet.
    N-am stiut ca e asa de inalt! Cind s-a ridicat in picioare, am exclamat: “Da luuung e, dom’le!”
    Si asta mi-a dat ideea unei alte epigrame:

    Lui Vasilica Croitor
    ( vis-à-vis de unii pastori penticostali)

    Cind vezi statura-i ‘nalta-ntre lideri maruntei
    El, Vasilica – pare gigant intre pigmei;
    Si-i trist ca acest lucru nu-i doar adevarat
    In sensul propriu, fizic, ci si la figurat!

    Multumesc de onoarea de-a pomeni numele meu alaturi de-al fratelui Petrica Dugulescu.
    Si bine-ai facut ca n-ai amintit de cum l-am pescuit de sub barca rasturnata si ce “tough time” i-am dat pentru citi pesti a scapat din undita🙂.
    Da a fost o zi memorabila, mai ales pentru mine, caci am putut sa discut asa mult cu el.
    Imi amintesc printre altele, ca dupa ce mi-a recitat ultimele lui poezii, am inceput si eu sa-i zic citeceva, din ce-mi aminteam c-am scris cind eram “la zdup”. Si de-acolo se trage prima epigrama care-a declansat duelurile noatre, adresata lui Petrica si pe care el a gasit-o buna:

    Atunci, pe lacul Morning Star,
    Cind iti citeam versuri sub bradet,
    Eu stiu ca m-ai crezut poet
    Cum te-am crezut si eu pescar!

    Cind mi-aduc aminte de toate astea, si vad cit de repede se duc anii si mai ales oamenii, imi zic ca n-ar trebui s-asteptam pina la batrinete pentru a ne scrie memoriile.
    Dar, pe de alta parte, stiu ca mai sint destui ca mine, care n-am facut aproape nimic vrednic de-a fi asternut pe hirtie…

  10. Florin Puscas spune:

    Bine domnule Croitor, dar un comunicat de presă nu s-a putut trimite? Mi-ar fi plăcut să fiu acolo şi să scriu în ziar despre lansare…

  11. eu spune:

    cand apare cartea a doua. datimi pe email raspunsul

Lasă un răspuns

