Cum mi-am petrecut Rusaliile

Am observat că sărbătoarea Cincizecimii a trecut destul de neobservată pentru unele biserici. Alin Cristea menționa chiar un articol în care erau menționate motive pentru care unii nu sărbătoresc Rusaliile. Pentru mine este în fiecare an o ocazie de a medita la moștenirea pe care biserica penticostală o are, la rădăcinile ei spirituale și teologice, precum și la starea prezentă a bisericii.

Echipa de slujire a Bisericii „Betel” din Constanța a pregătit zece seri de rugăciune în așteptarea Rusaliilor. În primele trei m-am aflat în Sighet, dar la ultimele șapte am participat constant, alături de invitații noștri. Câteva zile am fost doar noi, alte câteva zile ne-au însoțit patru frați de la Biserica „Harul” din Zalău.

Meditând la ceea ce am trăit în aceste seri, cred că am reușit să înțeleg de ce Isus i-a trimis pe ucenici să aștepte în Ierusalim, după înălțarea Sa, deși revărsarea Duhului avea să se petreacă abia peste 10 zile. A fost nevoie de un timp de pregătire a inimii ucenicilor. Acolo, în camera de sus, ei au așteptat o zi, două, trei… până când inima lor a fost gata pentru ceea ce urma să se întâmple. Am știut abia aseară de ce Duhul lui Dumnezeu ne-a îndemnat să parcurgem același drum: El s-a ocupat de noi în fiecare zi în alt fel, de un alt colțișor al ființei, fiindcă sunt atâtea de pus în ordine!

Au fost însă zile de har, chiar și acelea în care cercetarea lăuntrică ne-a îndreptat pașii la mărturisire, dar și acelea în care am sărbătorit bucuria pe care Duhul o aduce în viața credinciosului. Fiecare seară a fost presărată cu ceva special. Sâmbătă și duminică ne-am bucurat de toate mărturiile pe care le-am auzit despre botezuri în Duhul Sfânt, vindecări, eliberări și biruință asupra păcatului și Diavolului. Peste toate acestea, bucuria pe care Dumnezeu a înnoit-o în viața noastră a fost cu adevărat de sus!

Începând de mâine voi aborda subiectul „Încotro se îndreaptă penticostalismul românesc?” Nu aș fi început această serie de postări dacă nu îmi atrăgea atenția un mesaj al unui lider din Cultul penticostal, pe care l-am auzit în ajunul Rusaliilor, un mesaj care mi-a stârnit multă îngrijorare. Spuneam că am meditat în aceste zile la rădăcinile spirituale și teologice ale mișcării penticostale. De fapt, am revăzut scrierile a doi teologi, A.B. Simpson, de la începutul secolului al XX-lea și Robert Menzies, un teolog contemporan. Am fost surprins să descopăr în scrierile lor avertismente pe care pe care mișcarea penticostală românească ar face bine să le ia în serios.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Cum mi-am petrecut Rusaliile

  1. Irina Radulescu spune:

    Este atat de binefacator ceea ce ati facut… rugandu-va! V-ati atras binecuvantarea asupra-ti cat si pentru ceilalti cu care va rugati.
    Am observat ca in biserica penticostala sunt oameni cu un dar deosebit in rugaciune. Ei se roaga neincetat pentru oameni bolnavi care-i solicita, iar rugaciunea lor pentru altii ii inalta neincetat pe ei insisi in Domnul ! Domnul fie laudat !!! Domnul sa ii protejeze neincetat !!!
    :)(:

  2. Vasile Gabrian spune:

    E interesant cat de putin timp alocam asteptarii si pregatirii pentru aceasta sarbatoare, in comparatie cu Craciunul sau cu Pastele! Ce sa mai zic de faptul ca stim si cantam extrem de putine cantari consacrate sarbatorii. Dar poate cel mai grav semn al lipsei de interes (peren, din pacate) fata de Rusalii este ca nu avem nici macar un salut consacrat sarbatorii (precum avem la cele doua sarbatori mentionate mai inainte). Poate ca dificultatea sta tocmai in faptul ca (dupa parerea mea) un astfel de salut ar trebui sa faca trimitere obligatoriu la relatia personala a credinciosului cu Duhul Sfant, mai mult decat un salut legat strict de un eveniment istoric. De aceea, eu am propus (atunci cand am avut ocazia – prietenii stiu de ce!) sa ne salutam unii pe altii folosind expresia biblica „Fiti plini de Duh” sau „Fii plin de Duh”! Doamne ajuta-ne!

Lasă un răspuns

