Cum mi-am petrecut Rusaliile (2)

De aproape cinci ani, duminica dimineața slujesc în Medgidia, iar seara la Constanța. Nu am menționat în postarea de ieri sărbătoarea Rusaliilor de la Medgidia, așa că o voi face astăzi. Azi nu am avut timp pentru a scrie pe subiectul anunțat ieri.

Conform „tradiției” din zona de misiune a Bisericii „Betleem”, ne-am reunit în Biserica „Betleem” din Medgidia cu toate bisericile fiice – credincioși din 12 localități. Deși Dobrogea este cunoscută drept un teren foarte arid, Dumnezeu lucrează în multe feluri, iar uneori ne surprinde cu prezența Sa.

Este o bucurie să ne adunăm în fiecare an de Rusalii cu credincioșii din aceste localități și să ne împrospătăm viziunea de a planta și consolida biserici în fiecare localitate din zona noastră. Datorită unității în rugăciune și a prezenței speciale a Duhului Sfânt la timpul de slujire, cele patru ore petrecute în sărbătoare au trecut atât de repede!

Tot duminică am avut bucuria să trimitem în lucrarea de m*siune o soră din Biserica noastră care de ieri se află într-o țară islamică. Să nu uităm că scopul Rusaliilor a fost rezumat cel mai bine de Isus: „Veţi primi o putere, când Se va coborî Duhul Sfânt peste voi, şi-Mi veţi fi martori în Ierusalim, în toată Iudeea, în Samaria şi până la marginile pământului.” (Faptele apostolilor 1:8)

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Cum mi-am petrecut Rusaliile (2)

  1. nutu spune:

    Legat de folsoirea termenului „rusalii” mi se pare chiar relevant editorialul de pe radiounison: http://www.radiounison.ro/editorial/rusalii-sau-duhul-sfant.html

    • Pare bună precizarea, însă are un cusur major. Dacă mergem pe aceleași criterii, atunci trebuie să renunțăm a mai spune și LUNI, MARTI, MIERCURI ș.a.m.d., fiindcă aceste denumiri au fost puse în cinstea unor zeități care primeau închinare în zilele respective. Creștinii ar trebui să revină la terminologia bibică: ziua întâi a săptămânii, ziua a doua…

      • Tamas Ianos spune:

        Eu locuiesc in Sighisoara.In anul1974.fratele meu a satisfacut armata militară in Medgidia,m-am interesat de toti cunoscuti,daca stiu pe undeva in zona vreo biserica Penticostală nimen nu a putut raspunde..Mă bucuri de aceste veste, că se deschid noi biserici. Dumnezeu doresc sa va binecuvinteze.

      • lidie l spune:

        Ziua Cincizecimii este o sarbatoare crestina si nu cred ca se potriveste sa o numim cu un nume a unei sarbatori pagine, aceasta este o parere. Nu se poate compara denumirea zilelor de lucru cu o sarbatoare in cinstea Domnului si a Duhului Sfint. Ar trebui ca cei ce sint in frunte sa-si invete enoriasi adevarurile Bibliei si sa se faca diferenta intre ce aprtine Lui Dumnezeu si ce apartine unei lumi pagine.
        A gresi este omeneste, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne sustinem gresala, ea trebuie corectata.
        Dumnezeu sa va ajute si sa va dea multa intelepciune!

        • În ceea ce mă privește, cred că i-am învățat pe „enoriași” ce sărbătorim și sunt sigur 100% că nu a fost vreunul care să se gândească, în ziua de Rusalii, la aspectele la care face referire articolul la care ați făcut referire. Duhul Sfânt și-a cercetat biserica într-un mod deosebit și mulți au fost întăriți, atunci și de atunci încoace.
          Dacă Biblia numește o zi drept „Ziua Domnului”, atunci, după raționamentul dumneavoastră, ar fi incorect să o numim altfel. Iată o explicație etimologică:

          Zilele săptămânii in limba română provin din limba latină unde fiecare zi era numită după o planetă: Luni-luna; Marți-marte; Miercuri-mercur; Joi-jupiter; Vineri-venus; Sâmbătă-saturn; Duminică-soare

          Și cuvântul duminică a fost creștinat ulterior, desemnând ziua Domnului, însă apropierea „s-a potrivit” cu noțiunea nouă preferată de creștini.
          Referitor la ultimul îndemn din comentariul dumneavoastră, este mai cuviincios să folosiți măcar persoana întâia plural.

  2. lidie l spune:

    Va multumesc foarte mult pentru raspuns, cit despre ultima parte nu mi se pare prea cuvinciosa.
    In ce priveste persoana mea, ma rog mereu pentru ajutorul Domnului si mai ales pentru intelepciune.
    Oricum, raspunsul dumneavoastra mi-a dat o anumita lumina cit priveste persoana care scrie.
    Dumnezeu sa-mi ajute si sa ma lumineze mai departe!

Lasă un răspuns

