Simpozion „Libertatea de conştiinţă şi de credinţă”

Săptămâna trecută am participat la Palatul Parlamentului la un simpozion intitulat „Libertatea de conştiinţă şi de credinţă”. Simpozionul a fost organizat de Grupul Ecumenic de Rugăciune din Parlament, în colaborare cu European Christian Political Movement.

Când am fost sunat de la biroul unuia dintre parlamentarii din Grupul de Rugăciune, am ezitat să îmi dau acordul. Pe de o parte, de ce să nu recunosc, invitația mă onora. Pe de cealaltă parte, titlul simpozionului mi se părea destul de îndepărtat de domeniul în care mă simțeam mai confortabil să vorbesc, și anume relația Stat-Biserică în comunism. După mai multe explicații din partea organizatorilor, am decis să particip, mai ales că intervenția mea avea să fie în cadrul unui workshop, nu în sesiunile plenare.

Participarea la acest simpozion mi-a furnizat câteva surprize plăcute, chiar foarte plăcute. Mai întâi, am fost surprins să constat că Europa creștină nu se predă, chiar dacă este ridiculizată și marginalizată de către proponenții unei noi (dez)ordini morale și spirituale. Participanții străini au făcut prezentări uimitor de directe, fără a se strădui să sune „politically correct”. Războiul care se duce azi împotriva valorilor creștine în Europa a fost analizat cu iscusință de către o doamnă anglicană care reprezenta organizația Christian Concern. Fără menajamente s-a vorbit despre agenda islamică sau despre agenda umanistă în Europa.

Excluderea creștinilor din arena publică a fost un alt subiect abordat cu multă insistență. Leo van Doesburg (reprezentant regional pe Europa de sud-est al ECPM) ne-a vorbit despre încercările unor politicieni de a interzice activitățile de lobby făcute de către organizațiile religioase. Numai gândul că cineva are curajul să pună în discuție interzicerea dreptului de a susține interesele credincioșilor te face să te întrebi dacă e vorba de Afganistan sau Sudan.

În numele unui fals drept – acela de a nu fi ofensat – au fost adoptate în mai multe țări așa numitele „hate speech laws”, prin care menționarea valorilor creștine devine ilegală. În virtutea acestor legi, un pastor a fost condamnat în Olanda pentru că a predicat din Romani 1, interpretând și explicând învățătura biblică despre păcatul sodomiei. Vorbitorii au insistat asupra faptului că legiuitorii europeni ar trebui să rămână neutri cu privire la conținutul discursului religios.

Nu vă voi obosi în această seară memoria cu privire la workshopul la care am participat, o voi face probabil mâine.

Celelalte fapte ale participanților la conferință nu sunt oare scrise în cartea cronicilor lui Vaisamar? Acolo găsiți și fotografii și câte alte comentarii mai vesele despre politichia românească.

Palatul Parlamentului într-o fotografie care aduce a un tablou impresionist. Imaginile au preluate de pe pagina de Facebook a domnului Leo van Doesburg.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Simpozion „Libertatea de conştiinţă şi de credinţă”

  1. Pingback: Despre workshopul de la Palatul Parlamentului | Răscumpărarea memoriei

  2. Pingback: European Christian Political Movement – despre derapajele liderilor români | Răscumpărarea memoriei

Lasă un răspuns

