Ce NU mi-a plăcut la Peniel (1)

De-a lungul anilor am fost un observator atent al modului în care organizația Peniel s-a dezvoltat și a slujit în România. Au fost și câteva aspecte în care nu am fost de acord cu ei, însă i-am respectat și apreciat pentru ceea ce făceau bun. Cu timpul, am ajuns să le dau dreptate în câteva privințe în care inițial am văzut lucrurile diferit.

Prima mea nemulțumire față de Peniel am avut-o cu exact 14 ani în urmă, când mă aflam în luna de miere. Împreună cu soția am călătorit la tabăra din județul Hunedoara (undeva lângă Balomir) și am poposit doar două zile acolo. Nu mă cunoșteam atunci decât „din vedere” cu liderii Peniel.

Imediat ce am sosit în tabără, cineva ne-a abordat foarte direct și ne-a spus că nu avem voie să ne ținem de mână. Eram proaspăt căsătoriți, abia acum îmi prezentam soția unora dintre prietenii de acolo, și băieții din echipa organizatorică ne-au spus că nu putem să ne ținem de mână! Le-am arătat verighetele, am spus că suntem căsătoriți, dar… degeaba. Motivele au fost foarte clare: din respect pentru cei necăsătoriți este bine să nu fim o ispită pentru ei.

Seara am avut o altă surpriză, una care m-a deranjat binișor. Nu mi-au dat voie să dorm în mașină cu soția. Nu aveam corturi la noi (ar fi trebuit două, oricum!), iar regula era că într-o parte sunt corturile fetelor, în alta cele ale băieților. Mi-au spus că dacă vrem să dormim în același loc, trebuie să părăsim tabăra!

Nu mi-a plăcut decizia lor, dar am înțeles la ce foloseau aceste măsuri mult mai târziu, mai exact anul trecut. Mă aflam în SUA, găzduit la o familie foarte respectată, care a condus discuția la subiectul „Peniel”. Atunci mi-a fost dat să aud ceva ce urechile mele nu au auzit vreodată. Spunea interlocutorul meu că a aflat că în timpul unei conferințe Peniel (la care participasm cu un an sau doi înainte), nu s-ar mai fi găsit prezervative la magazinele  din orașul respectiv. Ideea era că la aceste conferințe se trăiește de-a valma, și de aia vin tinerii cu miile. I-am explicat că la acea conferință tinerii au dormit doar o noapte în oraș (vineri seara), iar cazarea a fost în casele familiilor evanghelicilor din oraș, nu la hotel, nici în corturi. Știind cât de stricți au fost organizatorii acestor conferințe și tabere de-a lungul anilor, numai gândul că au existat oameni atât de rău intenționați, în stare să inventeze asemenea minciuni, mi-a întors stomacul pe dos.

Eticheta de „libertinaj” aruncată asupra lucrării Peniel țintește, din păcate, spre sensul primar al cuvântului, adică imoralitate, o acuzație nedreaptă și lipsită de orice suport. Oamenii aceștia au fost stricți în ceea ce privește curăția trupească și am constatat de-a lungul anilor că nu au făcut vreun compromis în această privință.

Iată un prim motiv pentru care am luat atitudine pe blog, chiar cu riscul de a nu fi înțeles, sau de a le da apă la moară celor care așteaptă să îmi atribuie o etichetă de liberal.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

31 de răspunsuri la Ce NU mi-a plăcut la Peniel (1)

  1. Lucian Oniga spune:

    Mai Vasilica, libertin mai erai acum 14 ani…🙂 La Peniel nu permitem asa ceva nici acum!

    Faza cu prezervativele la Peniel nu am mai auzit-o. Se vorbea candva despre „un sac de prezervative” adunate dupa o alta tabara. Tot aberatie, bineinteles.

    Eu am auzit insa o alta gogonata: ca la Peniel nu stiu ce fata a ramas insarcinata. I-am tot rugat pe cei care mi-au adus vestea sa-mi spuna si mie despre cine e vorba si cand s-a intamplat lucrul respectiv. Pana in prezent nu m-a putut lamuri nimeni. Inca astept.

    • nicug spune:

      AM auzit si eu despre vanzarile record de prezervative din zona taberelor si despre „sacul” acela strans dupa o tabara (stiu care!) – ce-or fi facut cu ele dupa aceea? S-or fi inscris la ecologisti?

      Ma intreb, oare nu cumva functioneaza „proiectia” – adica „ce-as face eu in asemenea situatie”? Si daca, in forma noastra (sfintita, ca doar de aia luptam pentru ea!) de practicare a credintei, rugaciunea, inchinarea, predicarea, transformarea, partasia cu Domnul si fratietatea sunt inchise intre zidurile bisericii, atunci normal ca tinerii care se trezesc impreuna in mijlocul naturii, nu pot face altceva decit sa foloseasca prezervative! Si ce-ar face ei insisi in asemenea situatie, fratii atribuie tinerilor…

      Da, sunt tineri care vin la tabere cu alte intentii, si creaza probleme organizatorilor, dar de unde vin ei? De ce se imputa taberelor, care dureaza o saptamana maxim, comportamente care se formeaza in primii 7 ani si dupa aceea, in familie si biserica, si nicidecum in acea saptamana de tabara? Dragi parinti si frati pastori, sunt copiii dumneavoastra si tinerii din bisericile voastre, cum de vin la tabere dependenti de tot felul de lucruri, nepocaiti, daramati, fatarnici, mincinosi, smecheri? Ce -ati facut cu ei? Unde au invatat astea? In saptamana de tabara? Hainele cu care vin imbracati, freza ciudata, si celelalte lucruri impotriva carora scrasniti din dinti, le-au primit la intrarea in tabara, sau le stiti foarte bine de acasa? Nu-ti vine sa crezi ce marturisesc unii din ei dupa intalnirea reala cu Domnul!

      Nu v-ati pus niciodata intrebarea ca poate merg la tabere pentru ca acolo sunt tratati ca oameni, pentru ca este interes pentru sufletul lor, pentru binele lor spiritual? Pentru ca nu se pune stampila pe ei dupa aspectul exterior, ci se priveste dincolo de imbracamintea si comportamentul ciudat si se urmareste rezolvarea relatiei lor cu Domnul, care aduce dupa sine modificarile exterioare? Pentru ca nu sunt tratati doar ca pioni de sacrificiu pe tabla de sah a luptei denominationale si politicii bisericesti? Pentru ca pot sa-si marturiseasca pacatele fara sa le auda din „gura targului” ziua urmatoare si sa fie exclusi din biserica? Pentru ca sunt langa ei oameni care sunt gata sa planga cu ei, sa se roage pentru ei, si sa lase pacatele marturisite la Cruce? Pentru ca este cineva care ii iubeste pentru ceea ce sunt, nu pentru ce fac? Si mai pot fi spuse multe aici…

      CRED din toata inima si fara indoiala ca Domnul lucreaza cu Biserica, Trupul lui Cristos – dar voi toti care strigati dupa trezire admiteti ca manifestarile locale ale Bisericii nu-si fac datoria asa cum trebuie. De aceea inca este nevoie de tabere si conferinte care sa creeze mediul in care tinerii gasesc ceea ce nu li se ofera acasa, mediul propice intalnirii reale cu Domnul -si bisericile locale sunt cele care beneficiaza de roade. Stiu, schimbarea totala nu are loc peste noapte, e un proces, dar si voua v-au dat altii sansa sa gresiti si sa o luati de la capat, si nu doar o data!!! Si suntem obligati sa facem asta, Domnul o face cu fiecare zilnic…

      Stimati pastori, treceti peste frica de oameni si ce vor zice ei, de teama patarii reputatiei si mergeti cu tinerii vostri la tabere si conferinte, stati cu ei, spuneti-le ce sa ia si ce sa nu ia, aratati-le ca va pasa de ei! VA ASIGUR ca fiecare organizator de tabara sau conferinta isi doreste asa ceva, si relatia cu tinerii va fi alta! Tinerii nu sunt dusmanii vostri, ei va respecta si apreciaza, ajutati-i sa faca asta!!!

  2. Penticostalismul AZI spune:

    avand in vedere toate acestea putem acuza Peniel de conservatorism!🙂
    Da, e de apreciat conservatorismul in ceea ce priveste moralitatea!

  3. dammy spune:

    E penibil cand folosesti minciuna ca sa distrugi ceva ce tie personal nu-ti place dar mai penibil e sa faci lucru asta purtand numele de crestin. De cand ma stiu ca merg la Peniel totdeauna am avut de obiectat un singur lucru: faptu ca cei de la ordine erau prea stricti, uneori chiar neintelegatori sau irationali si nu pentru ca mie nu mi-ar place regulile, ci pentru ca nu gaseam rostu strictetei, dar cu timpul am inteles ca toate au un rost asa ca am invatat sa respect si sa inteleg excesul asta de strictete…si un exemplu simplu si poate chiar stupid, dar care sustine faptu ca in Peniel nu face fiecare ce vrea si ce-l toaca e ca de fiecare data cand aveam de mers la toaleta dupa ora stingerii totdeauna ne prindeau cei de la ordine si aveam discutii cu ei!

  4. Cristian Ion spune:

    Satan este foarte sensibil la lucrarile Domnului (este iritat de ele). Si cand vede o lucrare unde tinerii chiar se intorc la Dumnezeu si i-au decizii noi cu privire la viata lor, nu ii convine, si incepe sa arunce cu noroi. Bucurati-va pentru ca exista si chestiuni dinastea pentru ca inseamna ca lucrarea nu ii convine lui satan si incearca sa o darame!… Si eu auzisem pe cineva vorbind asa despre tabara Peniel, dar cunosc tineri carora tabara Peniel le-a schimbat viata asa ca m-a decis sa merg odata si sa vad cu ochii mei. Anul acesta din pacate nu pot veni, dar sper sa pot sa vin anul viitor. Pana atunci ma rog pentru lideri ca Domnul sa le dea putere sa ramana tari in credinta, cu coloana vertebrala, si Domnul sa le dea putere sa propovaduiasca Cuvantul cu indrazneala.

    Binecuvantari Eterne!

  5. Alin Cristea spune:

    Vasilică Croitor,

    Și tu ești liberal?

    Dar de unde ați răsărit atîția în ultimele săotămîni?

    Din jobenul magicianului Ionescu?

    Pe unde v-ați făcut studiile? La București cumva?…

    La Institutul… Cultului?

    Poate că tu nu ești, precum rătăcitul Oniga, irecuperabil…

    Poate că te putem ajuta, frate, să-ți revii…

    Ce-s cu articolele astea despre ce NU îți place la Peniel? Pe toate o să le închei așa, cu ce îți place?…

  6. dorinpele spune:

    „Ferice va fi de voi cand, din pricina Mea, oameni va vor ocari, va vor prigoni si vor spune tot felul de lucruri rele si neadevarate impotriva voastra!
    Bucurati-va si inveseliti-va, pentru ca rasplata voastra este mare in ceruri; caci tot asa au prigonit pr prorocii care au fost inainte de voi. „

  7. Valeria spune:

    Este foarte adevarat ca titlul face totul.🙂
    Poate ca aveti dreptate in afirmatiile dv dar totusi sunt multe intamplari pe care nu le stiti si nici nu trebuie publicate. Ceea ce este cert in toate aceste este faptul ca nu putem sustine adevarul adevarat despre Peniel numai din ce ni se spune sau am vazut intr-o singura imprejurare. De ce nu-i lasam sa se disculpe singuri?
    Poate sunt persoane cu intentii bune si crestine dar, probabil, fiind atat de extinsa aceasta activitate este mai greu de controlat, dar va intreb eu: cine este vinovat? De ce ne injugam la un jug pe care nu-l putem duce? Sa fie fala si mandria? ….

    • chiva spune:

      Despre ce jug vorbiti, sora Valeria? Va asteptam la Peniel ca sa vedeti disculparea cu ochii dvs.

    • Vali Horlescu spune:

      @Valeria
      E in regula sa nu va placa Peniel si cum se fac lucrurule acolo,e parearea dumneavoastra.
      Va inteleg si supararea generata de participarea fiicei la o astfel de tabara in care asteptariile dumneavoastra au fost spulberate.
      Nu e in regula insa cand incepeti sa judecati, asta-i lucru americanesc, fals, fals, fals, etc.
      Nu e in regula cand impuneti niste termeni; reabilitare , disculpare, cine este vinovat.
      Sunt foarte multi tineri, care au de-a face cu Peniel, ce si-au parasit birourile si se ingrijesc de orfani si vaduve,
      Sunt multi tineri care isi risca viata, unii cu intreaga familie in misiune in tari unde crestinii sunt prigoniti si omorati.
      Sunt familii care adopta copii abandonati.

      Unde si in ce au cazut acesti tineri de trebuie sa se reabiliteze?
      De care lucruri trebuie sa se disculpe?

      • Valeria spune:

        Daca nici macar nu stiti cum se mai poate spune ca regretati ceea ce s-a intamplat.
        Oricum cearta nu va duce la nimic bun si faptul ca m-ati atacat in loc sa ma convingeti spune tot. Domnul sa ne dea intelepciune

        • Vali Horlescu spune:

          Cred ca primei fraze ii lipseste ceva pentru a avea sens.
          Sunt deacord ca cearta nu duce la nimic bun.
          Nu v-am atacat, am dat o replica la unele din cele mai agresive si insolente comentarii la adresa Peniel din care s-au postat aici.
          Tot din comentarii rezulta ca sunteti prea bine convinsa de ce e Penielul.
          Cine poate sa va convinga ca Penielul e si altceva ?
          Abia asteptati pe cineva care sa spuna ceva impotriva Penielului, pana si titlul postariii fratelui Vasilica v-a indus in eroare, ce a urmat nu v-a multumit, de aia ati mai atacat odata si i-ati cerut fratelui Vasilica sa nu mai sustina Penielul.
          Asta ce spune despre dumneavoastra, daca un presupus atac al meu spune tot despre mine?

        • Valeria spune:

          Vali Horlescu
          Nu stiu ce calitate va da dreptul sa-mi raspundeti comentariului meu, sunteti unul/a dintre organizatori? Sau?
          Ma acuzati ca am fost agresiva si insolenta, dar cum ati vrea sa fiu in fata pacatului? Idulgenta? Revolta din vine vorbeste pentru ca dupa revolutie tot felul de invataturi „americanesti” au atacat bisericile noastre si mai ales tineri, cum ati vrea sa reactionez ca mama de adolescenti? Ceea ce s-a intamplat la Oradia (despre altele nu vreau sa vorbesc aici) m-a afectat foarte mult, si sa nu-mi spuneti ca si-au cerut iertare pentru ca acest lucru nu ma ajuta in educatia copiilor mei. Poate nu stiti (cu siguranta nu sunteti parinte) cat de greu este sa tina o mama copii pe calea mantuirii intr-o familie mixta (tata nepocait) Pot sa stau nepasatoare?
          Nu mi-am descarcat sufletul in fata nimanui in afara de Domnul meu, dar aceste poatari m-au iritat putin si am reactionat precum stiti.
          Fiecare avem drept la replica si in cazul de fata m-am asteptat la cateva lamuriri sa pot accepta ca nu-i chiar asa cum cred eu, am asteptat un raspus cu blandete si convingator asa cum ar putea sa-l dea un copil a lui Dumnezeu.
          Fiti binecuvantati.
          PS Imi place foarte mult comparatia care o face un autor, al carui nume imi scapa acum, intr-o carte, intre vierme si sarpe. Viermele se lasa zdrobit dar sarpele sare si musca. Ar fi bine sa meditam putin la aceasta poate ne ajuta.🙂

        • Vali Horlescu spune:

          Valeria,
          Ultimul mesaj ce l-ați postat mă face sa cred ca avem mai multe lucruri care ne apropie decât ce ne despart. In privința siguranței exprimate că nu sunt părinte, e adevărat, nu sunt mama ca dumneavoastră, dar părinte,nu fiți așa sigura, se poate verifica.:)
          E admirabil ca va străduiți sa oferiți o educație creștină copiilor, Dumnezeu sa va călăuzească sa o faceți cu bucurie și încredere în continuare și să aveți roade bune.

          P.S. Am încercat sa meditez la acea comparație, dar, nu i-am găsit un talc prea clar, se pare,totuși, ca a avut o influenta asupra mesajului pe care vi l-am adresat. Ce spuneți?🙂

  8. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (08.07.2011) « România Evanghelică

  9. Catau Adrian spune:

    O fratura din viata mea, cee ce pot sa spun despre mine, am crescut intr-o familie saraca la tara, intr-o biserica mica legalista si conservatoare, rece si fara vlaga, da sunt deacord cu asta, eu nu zic ca conservatorismul este solutia si nici nu am insinuat nici o clipa din ceea a scris Vasilica despre taberele astea. Dar odata cu venirea in oras am crezut poate in subconstientul meu ca modul asta modern de exteriorizare are solutia (sa numai numesc liberal, fie ca e vorba de muzica, indecenta, materialism, emaniciparea, crestinul super inteligent, intr-un cuvat omul implinit si fericit), pentru crestinatatea plictisita lipsita de vlaga. Concluzia mea, nici pe departe. Multi ani am fost debusolat in propria congregatie a trebuit sa ne mutam din loc in loc (mai ales cu locuinta) asa ca si cu biserica, am fost la cele mai conservatoare dar si altele mai liberale, aceiasi stare rece, diferenta dintre cele doua tabere, cele liberale inflacareaza atmosfera prin alte mijloace. Nu am fost in tabere, am mai participat la conferinte si seminarii de misiune.Scimbarea mea a fost radicala cand am auzit oameni predicand radical si traind radical. Am citit si ceva carti, am urmarit multe dezbateri dintre credinte, dintre crestini si atei, crestini si musulmani. Cand ajungi la esentialul credintei noastre, toate practicile ritualiste fie ale conservatorilor fie ale liberalilor se pierd. Stiu ca se vor gasi multi care sa ma contrazica, dar in ultimii ani am citit si despre viata multor misionari, evanghelisti itineranti, istoria trezirilor, evanghelistii controversati manipulatori ai Americii si printre toate astea am gasit oameni extraordinari ai crestinismului, eroi ai credintei. Am gasit chiar cu multi in urma o compilatie, (poate multi ati auzit-o deja) atunci nu stiam bine engleza si nu am inteles, cand am inteles am rugat pe un prieten de-al meu sa-l subtitreze in romanan. Asa ca daca aveti timp urmariti acest Revival Hymn (Imnul Trezirii) http://catauadrian.blogspot.com/p/catau-adrian.html
    sau doar in engleza http://www.youtube.com/watch?v=ec5dJHtMTSg
    Fie ca Dumnezeu sa ne lumineze pe fiecare in piligrimajul vietii noastre, indiferent de tabara pe care o sustinem, cred ca ar trebui sa fim sinceri sa cautam solutia la Dumnezeu. Cred ca in vremea asta suntem intr-o criza de modele, de oameni devotati lui Dumnezeu, oameni necopromisi care nu caut folosul material, slava desarta, care nu cauta popularitatea, ci Slava lui Dumnezeu.

  10. DJelyboy spune:

    am citit mai multe comentarii legat de ceea ce so intamplat la Peniel si am ajuns la o concluzie cari vo spun printr-o imagine: Daca cineva o gresit or o pacatuit, nu se incearca al indrepta ci se incearca sa il afunde cat mai mult sa nu se mai intoarca inapoi. Daca noi facem asa ceva cu Peniel cari o ajutat atatzia tineri sa il descopere pe Dumnezeu in seamna ca acelas lucru il facem si cu unul pacatos care vine din lume si vrea sa se pocaiasca:”fugi de aicea, nu ai ce cauta aci, aci is numa sfintzii”.Care se crede atat de sfant si nu greseste niciodata, or nu pacatuieste niciodata? De cate am gresit, de cate ori ai gresit, tzio zis Dumnezeu sa pleci de la EL? no din contra te ajuta sa te indreptzi… io cred ca si Peniel are dreptul la a se indrepta. asa cum acei oameni nu au mai aruncat nici unul in femeia aceea cu pietre, asa ar trebui sa facem si noi… prima sa ne vedem bine barna din ochiul nostru si nu paiul din ochiul celuilalt…

  11. Pingback: 4 postări în Top 10 WP (08.07.2011) « România Evanghelică

  12. Pingback: 14 postări în Top 100 WP (09.07.2011) « România Evanghelică

  13. Agnusstick spune:

    N-am fost niciodată la Peniel şi nu cred că am să ajung vreodată. Nici nu candidez pentru „Cârcotaşul anului”. Dar am văzut pe Net nişte secvenţe în care un lider al Peniel şi o trupă muzicală proclamau victoria lui Isus asupra oraşului Târgu Mureş. Nu ştiu dacă aşa ceva se face în mod curent în unele biserici, dar sincer aş vrea să pot separa rugăciunea şi bucuria de proclamaţie. Nici Elisei nu a proclamat viu pe fiul văduvei, chiar dacă a făcut ceva aproape ritualic pentru a-L convinge pe Dumnezeu că vrea să-l învie. Dar victoria lui Isus asupra unui oraş al prezentului este ceva atât de mare, încât proclamarea atrage imediat norii realităţii şi suspiciunea unei manipulări psihologice. De ultima ar trebui să fugă creştinii ca de foc, pentru că urmăresc Adevărul. Poate că există motivaţii teologice pentru proclamaţii în locul rugăciunilor şi al psalmilor de bucurie, dar eu nu le cunosc.

    • GABI spune:

      Agnustick, esti sigur ca secventele pe care le-ai vazut nu au fost ale Fr. Demeter, care este un lider al Strajerilor, nu al „Penielilor” ?
      Analiza pe care o faci proclamatorilor este „right on”!

      • Agnusstick spune:

        Da, sunt sigur. Şi sigur nu era deloc acelaşi fel de proclamare ca la Străjeri sau Chris. Pentru conformitate:
        „Sunt vlăstar răsărit din Cuvântul lui Dumnezeu şi moartea nu are putere asupra mea. Boala nu are putere asupra trupului meu. Eu sunt un copil al Cuvântului lui Dumnezeu. Cuvântul Lui este medicament pentru trupul meu, de aceea eu umblu în vindecare divină 24 de ore pe zi.” (Proclamaţia de credinţă #12 – Pastor Chris Oyakhilome)
        „Să proclamăm victoria lui Isus asupra oraşului Târgu Mureş, asupra Conferinţei Peniel şi a tuturor lucrurilor care se întâmplă aici, asupra Pământului şi a Universului!” (Îndemnul liderului Peniel Band, reprodus aproximativ, din memorie.)
        Proclamarea poate avea cel puţin două nuanţe, una imperativ-ritualică şi alta constatativă, ambele însă triumfaliste. Când eşti tânăr e uşor să te visezi Harry Potter, de aceea cuvintele trebuie manevrate cu mare grijă, pentru că au un potenţial sugestiv imens şi convergenţa aplatizantă a ideilor e aproape. A nu se înţelege că între credinţa vie şi orice fel de vindecare, oricât de spectaculoasă, văd vreo incompatibilitate. Dar văd aşa ceva între credinţa vie şi programarea neurolingvistică. Una e să constaţi şi să proclami cu bucurie faptul că în Cuvânt e vindecare, alta e să urmezi o reţetă de proclamaţii succesive care trebuie să ducă la un rezultat miraculos. În primul caz, harul a dat peste tine. În al doilea, aplici o metodă de a obţine harul.

        • Radu M. spune:

          Citatele din memorie nu ar trebui luate in consderare din start, fiindca devin atat de subiective.
          Cu toate acestea, ce legatura ati gasit intre proclamatia lui Cris si ce a spus liderul de inchinare? Liderul Peniel Band a spus ceva de bun simt: prolamam prin credinta victoria lui Isus.
          Ce ciudatenie spui cu cuvintele manevrate! Omule, orice afirmatie prin credinta poate fi acuzata de `potential sugestiv imens`. Delirul acesta despre programarea neurolingvistica de unde mai vine oare?

        • Agnusstick spune:

          Cu asemenea argumente şi atitudine, discuţia este ratată din start. Bunul simţ nu este normativ, dar sunt de acord că unele opinii sunt delirante, inclusiv ale mele. Totul e să mă convingă cineva că aşa e, ca să mă îndrept. Rămân la părerea că opiniile nuanţate au şanse mai mari de a se depărta de delir decât cele tranşante şi inflexibile. Poate n-aţi citit cu atenţie, nu am acuzat tranşant, ci am semnalat posibile derapaje.

  14. thyna spune:

    …ceea ce ti se pare tie manipulare psihologica, …este dorinta exprimata a unor inchinatori , de al proclama pe Isus ca Domn in acel loc,. Manipulare psihologica este aceea cand unii predicatori incearca sa manipuleze ascultatoriii, prin sensibilizarea emotiilor, sentimentelor etc….dar sa fim seriosi aici nu e cazul….
    ….si victoria lui Isus asupra unui oras nu e imposibila ,ce lipseste este credinta si rugaciunea,,,pt ca Dumnezeu poate TOTUL
    …..C. S. Lewis, fost profesor la Universitatea Cambridge, odată un agnostic convins a spus : fie că acest om a fost şi este Fiul lui Dumnezeu, fie un înşelător sau ceva mal rău”. Dar nu veni cu pretenţia absurdă ca El ar fi fost un mare învăţător al omenirii. El nu ne-a lăsat această alternativă şi nici n-a intenţionat s-o facă”.
    Deci nu mai criticati in necunostinta de cauza. Peniel nu e ceea ce cred unii…..
    …….am fost la peniel, am fost in alte tabere, in gr de studiu, gr de evanghelizare intre rockeri ,,,,,si am fost privilegiata sa-l experimentez pe Dumnezeu atat de aproape, sa privesti lumea cu ochii lui Dumnezeu, care condamna pacatul, dar iubeste oamenii,creatia LUI .
    l …….unde sa mearga tineriii, dragi parinti?,,,dak nu in tabere crestine….., in alte anturaje???? hmmm,,,.in loc sa loviti cu critiici, sprijinitii.
    Raspunsul nu e : in ce tabara suntem : conservatori, liberali .etc…religiosi penticostali ….Dumnezeu vrea sa-l iubim pe EL CU TOT SUFLETUL NOSTRU,cu tot ceea ce suntem
    in loc sa vorim atat mai bine sa ne analizam fiecare viata noastra si sa traim cuM vrea EL.

    • Agnusstick spune:

      Dacă Dumnezeu poate TOTUL înseamnă că şi vrea ORICE proclamăm noi? E vina creştinilor că nu a venit deja sfârşitul lumii, sau e voia Tatălui? Dorinţa închinătorilor este legitimă şi binecuvântată, dar exprimarea dumneavoastră spune cu totul altceva decât s-a spus şi s-a înţeles acolo. Şi aceste mici detalii esenţiale, cum sunt sensurile posibile ale cuvântului „proclamaţie”, pot face multă lume să vorbească de rău o lucrare bună, stârnind împotrivire şi încrâncenare inutilă, ceea ce nu este un titlu de glorie ci un derapaj evitabil. Mă şi mir că nu s-a făcut deja legătura cu vestitul pastor Chris şi cu Străjerii, unii vânează orice indiciu. Dar aceste lucruri formale să zicem că nu contează înaintea lui Dumnezeu. Cred că pentru El ar conta foarte mult ca şi cugetul nostru să însoţească dragostea pentru El cu pricepere. S-a spus despre conferinţele Peniel că au acelaşi program ca şi multe biserici: închinare, cântări, predici, mărturii, anunţuri, chemări. Lăsând deoparte faptul că asta atrage îngrijorarea unora că Peniel este de fapt o megabiserică volantă permisivă la rock, mă întreb dacă există o componentă de aprofundare teologică – poate în tabere, poate în unele predici? Dar dacă scopul fiecărei conferinţe este să obţină cât mai multe convertiri pe lângă dragoste şi bucurie tinerească, normal ar fi să fie secondat şi de scopul consolidării priceperii, după atingerea pragului emoţional dorit. Deci, vă invidiez emoţiile profunde şi sfinte, dar vă doresc să mergeţi mai departe şi în cunoaşterea smerită care le poate da şi mai multă valoare.

  15. Catau Adrian spune:

    Chestiunea asta cu proclamarea este inca o chestiune interesanta. Daca ar fi sa o dezbatem istoric probabil ca este undeva in VT, in bataliile istorice unde oamenii strigau unii la altii inainte de a incepe bataliile. Dar intru-cat modelul nostru e Domnul Isus, iar mai apoi apostolii nu au practicat asa ceva si batalia noastra nu este impotriva carnii si sangelui cred ar trebui sa fim foarte fermi si sa analizam cu atentie modul lor de manipulare. La Strajeri am fost si eu si am vazut declaratii lor si mi s-au parut foarte comice chiar, au venit cu niste coarne de berbece (cred) si au suflat in ele, iar unul din pastori a facut multe declaratii de biruinta.

    1) Sunt convins ca multi il cauta in mod sincer pe Dumnezeu chiar si la asemenea intalniri, partea mai putin buna este exagerarea trimufalista, zelul neacoperit in viata practica, e usor sa faci declaratii dar sa nu ai o viata de agonie inainte lui Dumnezeu si de smerenie ca Dumnezeu sa asculte rugaciunea celor ce se aduna.
    2) Trebuie sa stie toti cei care doresc o trezire, trezirea nu poate fi manipulata de nici un predicator, cei ce au citit carti de trezire pot sa confirme asta, ea vine in urma agoniei celor ce se roaga, a multelor insistente, oameni care uneori isi ruineaza viata fizica pentru cauza lui Dumnezeu si a oamenilor pierduti. (Evan Roberts, John Sung, David Brained, Johntan Edwards, David Livingstone si foarte multi altii)
    3) Trezirea are un cost incomesurabil, costa prea mult de aceea nu vrem sa platim pretul, pe multi nu-i intereseaza, unii tanjesc dupa trezire, prea putini se roaga pentru trezire, si foarte foarte putini agonizeaza pentru trezire. Sa incercam fiecare sa ne raspundem in care categorie ne gasim!

  16. Radu M. spune:

    La pct.1, ce inseamna o viata de agonie? Din ce BIblie citezi? Daca nu este biblica proclamarea numelui lui Isus Hristos, viata de agonie este biblica? Isus a venit sa ne aduca asa ceva? Aha, tu poti sa lansezi o teorie, fara sa te straduiesti sa arati ca ar fi bilbica.
    La pt.2, Nu ai habar de istoria trezirilor. Edwards a fost acuzat ca manipuleaza sentimentele, la fel ca multi alti revivalisti. Ce cauta un misionar savant pe lista liderilor trezirilor spirituale?
    La pt. 3, probabil ca stii tu cat se roaga altii de iti permiti sa ii judeci.

  17. Catau Adrian spune:

    Sa ma explic: Agonie in sens figurativ = Nelinişte puternică, zbucium, zbatere
    Acum sa revenim la Biblie. Iata argumente mele, sigur nu pot sa-ti scriu tot ce stiu si simt despre subiectul asta. Domnul Isus se retragea noapte si se ruga si nimeni nu stie starile sale din rugaciuni (avem ceva detalii din Ghetsimani) dar iata cum descrie autorul cartii Evrei despre Domnul Isus :  El este Acela care, în zilele vieţii Sale pământeşti, aducând rugăciuni şi cereri cu strigăte mari şi cu lacrămi către Cel ce putea să-L izbăvească de la moarte, şi fiind ascultat, din pricina evlaviei Lui,
     cu toate că era Fiu, a învăţat să asculte prin lucrurile pe care le-a suferit.
     Şi după ce a fost făcut desăvârşit, S-a făcut pentru toţi cei ce-L ascultă, urzitorul unei mântuiri veşnice,
    Despre Pavel:
    Faptele Apostolilor 20:19  Am slujit Domnului cu toată smerenia, cu multe lacrămi, şi în mijlocul încercărilor pe care mi le ridicau uneltirile Iudeilor.
    Faptele Apostolilor 20:31  De aceea vegheaţi, şi aduceţi-vă aminte că, timp de trei ani, zi şi nopate, n-am încetat să sfătuiesc cu lacrămi pe fiecare din voi.
    Am putea vorbi foarte mult, ma tem ca timpul nu ne permite, daca crezi ca oamenii astia pe care i-am citat au avut alte modele decat Domnul Isus si apostolii te inseli, roadele lor, cartile lor si azi sunt inspiratie pentru cine le citeste. Astazi besteler-urile apar si dipsar dar vietile acestor oameni schimba si azi oameni in modul lor de slujire.
    Despre Johnatan Edwards.
    Ai citit vre-o carte despre el?
    De ce sa nu fie acuzate lucrarile astea quick fire (de sincretism) de manipulare a sentimentelor? Acolo oamenii se converteau cu adevarat? Orasele erau transformate fara proclamatii triumfaliste si nimeni nu putea nega asta. De ce nu il acuzi pe Moody sau Wesley de manipulare?
    De ce nu il acuzi pe Ieremia sau Isaia, doar si strigatul lor avea ceva despre pedeapsa si judecata? Nu era manipulare, oare oamenii de atunci nu strigau la fel ca tine?
    Oare nu este mai bine ca cineva sa se intoarca si de frica iadului decat deloc? Oare ii va parea rau cuiva ca a luat decizia de a pocai pentru ca cineva ia vorbit mai aspru. Pe lista acuzatiilor de manipulare a sentimentilor sa pui si pe Ioan Botezatorul si el le vorbea de iad numai ca le-a zis si de roade vrednice de pocainta.
    Referitor la David Livingstone, daca asta te-ai referit ca fiind savant. Da eu cred ca viata lui Livingstone a contribuit la treziri, oameni care au citit despre el au fost inspirati de viata lui si au facut la fel (asa cum Hennry Stanley).
    Citate David Livingstone

    God, send me anywhere, only go with me. Lay any burden on me, only sustain me. And sever any tie in my heart except the tie that binds my heart to Yours.” ( avem noi azi curajul sa zicem la fel)
    Din punctul meu de vedere el contribuit enorm la trezire, si cand ma refer la trezire este si schimbarea perceptiei depre misiune. A fost un spargator de geata gandindu-ne la ceea ce avea el dispozitie atunci, costul care l-a platit el a fost imens si au influentat generatii de misionari, Romania este abia la inceput de drum cu misiunea si merge greu, oamenii se simt manipulati daca trebuie sa daruiasca s-au sa se implice in misiune.

    Multumesc pentru compliment

  18. Fr,Remus spune:

    Măăă….Da..nu aveti nimic pozitiv de comentat,eunu am fost la Peniel , dar dupa asemenea comentarii si jicniri nici nu doresc sa merg cu toate ca am vazut ca au predicat frati Binecuvantati.
    Fiti iubiti si iubiti-va intre voi

Lasă un răspuns

