Comunicatul Cultului Penticostal despre Peniel (context)

După o perioadă foarte aglomerată, timp în care nu am scris deloc pe blog și nu am putut să răspund comentariilor (unele foarte directe și insistente), am o mică fereastră în program și vreau să profit de ea pentru a îmi onora două promisiuni mai vechi. Cea dintâi are de-a face cu Comunicatul Cultului Penticostal referitor la Fundația Peniel. Subiectul a fost intens disputat pe bloguri și nu mai are nevoie de multă introducere. Astăzi a început tabăra Peniel; peste 700 de tineri participă și nădăjduiesc că Domnul îi va binecuvânta și de această dată. 

Comunicatul Cultului trebuie analizat, fiind un act oficial și public, adică adresat tuturor celor interesați. Azi voi vorbi despre contextul în care a luat ființă acest comunicat.

Context

Contextul în care a fost alcătuit acest text constituie, în opinia mea, cea mai gravă problemă. Graba și superficialitatea cu care se iau aceste decizii mă îngrijorează mai mult decât conținutul comunicatului. Este dreptul incontestabil al fiecărui consilier să considere oportună sau nocivă lucrarea Peniel. Dar când dezbaterea este viciată, când deciziile sunt luate pompieristic și fără o susținere clară consilierilor, hotărârile Consiliului Bisericesc și ale Comitetului Executiv sunt viciate de procedurile defectuoase de lucru. Iată care sunt aceste vicii:

 1.      Consilierii nu sunt informați asupra subiectului discutat

Subiectul „Peniel” nu figura pe ordinea de zi, ci a fost pus în discuție la încheierea ședinței. Un filmuleț rulat de pe un laptop a fost suficient pentru a demoniza lucrarea Peniel. După cum se știe, isprava de la Peniel avea deja două luni vechime, deci nu era un capăt de țară dacă problema era pusă pe ordinea de zi și analizată cum se cuvine. Desigur, subiectul nefiind pe ordinea de zi, nici liderii Peniel nu au putut fi prezenți, să se apere sau să dea socoteală.

2.      Consilierii nu au la dispoziție toate datele problemei

Episodul de la Oradea nu era de lăudat. Liderii Peniel au recunoscut imediat că au greșit. În aceste condiții, condamnarea enunțată în Comunicat este tardivă și superfluă. Trist este însă că lucrarea Peniel care se desfășoară de vreo 15 ani, prin care mii de tineri au fost binecuvântați în fiecare an, este redusă doar la acel moment nefericit. Converti, botezuri cu Duhul Sfânt (chiar de anul acesta), vindecări, dedicarea la misiune și slujire, vieți transformate de Cuvântul lui Dumnezeu, toate acestea au fost ignorate, rezultând o prezentare distorsionată a adevărului și, în consecință, o judecată lipsită de obiectivitate. Fără o dezbatere reală a celor bune și a celor rele, deopotrivă, ajungem să aruncăm copilul împreună cu apa.

3.      Consilierii nu au timp să delibereze

Subiectul lucrării cu tinerii necesita nu o discuție fugitivă, ci, eventual, câteva zile de discuții. Chestiunea lucrării cu tinerii din România nu poate fi tranșată la capitolul „diverse”. Tinerii din România, chiar și când greșesc, sunt tinerii noștri. Pot rupe frații cîte un protocol în fiecare zi, dar acești tineri cu muzica lor, cu dispozițiile lor, cu luptele și eșecurile lor populează bisericile penticostale din România. Ei nu au venit din America sau de pe altă planetă. Rupând protocolul cu Peniel, Cultul Penticostal s-a dezis de o bună parte dintre fiii și fiicele sale.

 4.      Consilierii sunt folosiți pentru a gira documente care nu au votul lor

Comunicatul este lovit de nulitate fiindcă începe cu o afirmație eronată: „În urma ședinței Consiliului Bisericesc din data de 16-17 iunie a.c., care a avut loc la Arad, s-a hotărât emiterea următorului Comunicat.” Fals! Comunicatul acesta nu a fost redactat la Consiliul Bisericesc de la Arad. El a fost elaborat ulterior și nu are votul consilierilor. Consiliul a decis să fie alcătuit un comunicat, dar, în mod normal, versiunea finală trebuia să fie votată de consilieri. Consilierii care au avut obiecții imediat ce au intrat în posesia comunicatului au fost refuzați fiindcă … era deja la tipar. Asta îmi aduce aminte de Congresul de la Baia Mare când se vota Statutul, dar numai o mică dintre participanți au fost învredniciți să aibă în față o copie a Statutului. Anul trecut, la Bistrița, am votat membrii din Executiv, însă fără să fie invitați să se ridice în picioare pentru a fi cunoscuți de cei din sală. Chiar și celebrul document la care se face referire în Comunicat, „Principii pentru întărirea disciplinei” are aceeași istorie. S-a convenit în Consiliu că trebuie făcut un document care să enunțe principii, însă consilierii nu l-au văzut în forma finală decât după ce a apărut în revistă, mulți dezicând-se de el. Nu vorbim de o greșeală, ci de un modus operandi absurd: se votează un articol de lege înainte de a fi redactat.

Până să privim mai atent la forma și la conținutul comunicatului, contextul prevestește că Peniel nu avea nicio șansă la o judecată corectă. Cei care folosesc aceste proceduri lovesc în credibilitatea instituției Cultului Penticostal.

Va urma

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

87 de răspunsuri la Comunicatul Cultului Penticostal despre Peniel (context)

  1. Daniel H zice:

    Tipic sistemului comunist….acuzatii, acuzatii, acuzatii, fara drept la replica!

    • Dreptul la replică… Vă imaginați o zi în care să fie publicat un drept la replică în Cuvântul Adevărului?
      Știu că unii se vor supăra că nu am moderat comentariul cu exprimarea: „tipic comunist”, dar dreptul la replică este un drept esențial pentru o comunicare corectă.

      • Daniel H zice:

        …interesul este ca Peniel sa fie redus la tacere nu sa i se dea drept la replica! Pentru unii e mai usor sa lepezi decat sa incerci sa remediezi!

      • davidcdamian zice:

        Sunt de acord. Dreptul la replica este esential pentru o comunicare corecta. Replicile mele au fost cenzurate si nu am primit o explicatie din partea dvs pina azi

        • De mult nu mai am timpul de a răspunde individual când moderez un comentariu. Comentariile pe care le moderez fie că au atacuri la persoane, fie nu au un limbaj adecvat, fie conțin generalizări care acuză o comunitate întreagă etc.

        • davidcdamian zice:

          Aveti replicile mele, puteti sa le postati si lasati cititori sa decida limbajul neadecvat sau atacurile la persoana . O opinie exprimata si destul de bine argumentata zic eu nu reprezinta o acuza impotriva unei comunitati , ea fiind o expresia a unui punct de vedere si doar atit!!

        • Recitește ce ai scris în prima frază. Care ar mai fi rostul moderării? Câtă vreme mă voi ocupa de acest blog, voi accepta doar acele comentarii care se încadrează în parametrii despre care am discutat. Ești liber să îți faci propriul blog și să lași pe fiecare să comenteze acolo după cum dorește.

        • davidcdamian zice:

          Dezamagirea mea nu e legata de faptul ca moderati , ci in faptul ca nu toti blogheri sunt tratati in mod egal. Replicile mele au fost cenzurate la cerere si sub presiunea amenintarilor. Nu cred ca limbajul meu a deranjat, poate ideile exprimate au fost incomode. Insa eu cred ca un blog de success incurajeaza libertatea de idei si moderatorul are capacitatea sa le demonteze pe cele deplasate ideologic. Daca in libertate ne este teama sa comunicam deschis ptr a nu pierde din popularitate, e lesne de inteles ca nu avem dreptul moral sa judecam o generatie care au condus Cultul Penticostal sub cizma comunista. Si totusi accept idea ca cel putin aici sunteti stapin sa faceti ce doriti . Cine are ochi sa vada si cine are urechi sa auda!!!

        • @Davidcdamian. „Replicile mele au fost cenzurate la cerere si sub presiunea amenintarilor.” Serios?!? La ce te referi?

          „Insa eu cred ca un blog de success incurajeaza libertatea de idei si moderatorul are capacitatea sa le demonteze pe cele deplasate ideologic.” Nici de astă dată nu te apropii de realitate, nu comentariile deplasate ideologic le-am moderat, ci atacurile la persoană. Iar a le publica pe acelea ar însemna să dau drumul bârfelor, pe care nimeni nu le mai „demontează” fiindcă nu mai pot fi oprite.

        • davidcdamian zice:

          La postarea aceasta ma refer: Alin Cristea says:
          25 iulie 2011 la 11:31 am
          510 Rate This
          Domnule Vasilică Croitor,

          Sînt dezgustat de comentariile opiniomanilor precum davidcdamian pe care le afișezi FĂRĂ să le sancționezi din prisma responsabilității ca administrator al acestui spațiu public.

          (“Opiniile transparente, necontrolate de bunul simt provoaca rani adinci care nu pot fii tratate usor.”)

          În consecință, nu voi mai comenta pe acest blog cel puțin pînă în 1 septembrie 2011.

          Decizia mea apare în contextul degradării accentuate a atmosferei pe blogurile pastorilor penticostali și în contextul în care ai propus, nu o dată, ca bloggerii evanghelici să adopte un anumit cod de conduită.

          Cit despre atacurile mele la persoana , replicile mele au fost destul de sanguine!!
          Inteleg si nu ma supar daca nu postati in momentul acesta raspunsul meu daca oprirea birfei este adevaratul motiv!! E posibil daca nu ati avut timp sa nu fii realizat ca se intimpla asa ceva mai ales daca alte persoane au moderat situl.

        • Nu-ți fă griji în privința aceasta. Eu scriu ce am de scris, în funcție de timpul pe care îl am la dispoziție. La fel este și cu aprobarea comentariilor. Nu îmi dictează nimeni ce să scriu și nu m-am speriat de amenințări, nici ale dușmanilor, nici ale prietenilor.

        • davidcdamian zice:

          Exact de raspunsul asta cred ca am avut eu nevoie si cititori dumneavoastra.
          Dumnezeu sa va binecuvinteze si sa va tina tare in lucrarea pe care o faceti .
          Referitor la Peniel, sunteti plasat in opinia mea ( din nou ) on the right side of history!!

          God Bless You!!

    • Ioan Joldes zice:

      Frate Vasilică, câteva chestiuni legate de consecvenţă:
      – Care dintre conducătorii CP menţionaţi în Rascumpărarea Memoriei au avut dreptul să se apere?
      – Care sunt cele bune pe care tu le-ai observat la conducătorii CP şi ai CCPR şi pe care le-ai menţionat în scrierile tale?

      • 1. Conducătorii CP menționați în carte au avut posibilitatea să se apere, dar, cât au trăit (sau mai trăiesc) au împiedicat / împiedică sub orice formă cunoașterea și analizarea istoriei. Citește scrisoarea noastră deschisă de acum 5 ani. Le-am cerut lor să facă o comisie și să investigheze ce s-a petrecut. Eu sau colegii de la CRPC nici nu ne vedeam într-o asemenea echipă. Sugeram să fie păstori în vârstă, oameni cu o moralitate exemplară. Au spus nu, argumentând fals că nu este nimic rușinos de căutat în acel trecut, toti slujitorii bisericii s-au comportat eroic.
        2. Ultima oară când am discutat, nu îți făcusei timp să citești cartea Răscumpărarea memoriei. Crezi că am să îți povestesc pe blog care sunt aspectele pozitive pe care le-am remarcat?

        Te întreb, la rândul meu, când s-a întâmplat să observi o încălcare a statului, a deontologiei sau a moralei la liderilii noștri (să zicem din povestea Zerve***)? Ai avut tăria să îi confrunți și să le ceri să îndrepte lucrurile? Ai văzut și un răspuns?

        • Ioan Joldes zice:

          Ei, nu trebuia să mi le spui pe toate. Doar două, trei spre lămurirea noastră.

        • Era rândul tău să răspunzi la o întrebare.
          În condițiile în care nu ți-ai făcut timp să citești cartea, n-ai decât să comentezi pe marginea ei, dar nu cu mine.
          Dă un search chiar și pe acest blog și vei vedea că am scris despre factorii care au dus la creșterea bisericii în perioada comunistă.

      • Daniel H zice:

        Se vede ca n-ai citit cartea pentru ca intrebarile sunt naive iar daca citeai nu mai era nevoie sa pui asemenea intrebari!

      • Ioan Joldes zice:

        Frate Vasilică,
        Legat de povestea menţionată de tine vreau să îţi spun că:
        1. Îi cunosc foarte bine pe cei ce au produs suferinţă lucrării lui Dumnezeu din acel loc; îmi place să cred că nu sunteţi călăuziţi de acelaşi duh în ceea ce faceţi;
        2. Eu ştiu să respect pe cei aşezaţi într-o adunare locală şi să nu mă amestec unde nu îmi fierbe oala; slujirea mea este în alt loc şi pentru ceea ce fac aici voi da socoteală; eu m-am rugat pentru acea situaţie şi mă bucur să văd că Dumnezeu lucrează;

        • Frate Ioan,
          Nu du discuția în altă parte. Întrebarea mea se referea la abordări greșite, iar în caz că nu îți venea niciuna prin gând, am pomenit eu una. Deocamdată întrebarea mea nu a primi răspuns, ci o insinuare despre duhul care m-ar călăuzi.

          Te întreb, la rândul meu, când s-a întâmplat să observi o încălcare a statului, a deontologiei sau a moralei la liderilii noștri (să zicem din povestea Zerve***)? Ai avut tăria să îi confrunți și să le ceri să îndrepte lucrurile? Ai văzut și un răspuns?

      • Ioan Joldes zice:

        Frate Vasilică, revin la chestiunea legată de consecvenţă:
        Poate eu nu am obsevat din postările tale pe blog că ai prezentat şi realizările şi lucrurile bune ale celor din conducerea CP şi a CCPR. Oricum impresia mea este că, în ansamblu, ai scris foarte mult depre greşelile (aşa cum le-ai perceput tu) lor trecând cu vederea lucrurile bune. În schimb, despre alţii, ai scris foarte mult despre realizările lor şi poate ai vrut să minimalizezi greşelile. Aceasta rămâne impresia mea. Poate că greşesc. Oricum cei care citesc pot observa cum stau lucrurile.

        • Frate Ioan, sunt multe modalități de a evita răspunsul la o întrebare.
          Insist a publica depsre ceea ce nu a fost bine fiindcă nu există dorința de a îndrepta lucrurile. Despre gravele greșeli petrecute în 45 de ani de comunism, frații au dat un comunicat în doi peri, acolo era vorba de lideri de prim rang din mișcarea penticostală. În schimb, despre gafa de la Peniel și-au făcut timp să elaboreze un document de 5 ori mai mare și să îi desființeze. Pe când vor rupe „protocolul tăcerii” cu colaboratorii din Cult?
          Revin cu întrebarea:

          Te întreb, la rândul meu, când s-a întâmplat să observi o încălcare a statului, a deontologiei sau a moralei la liderilii noștri? Ai avut tăria să îi confrunți și să le ceri să îndrepte lucrurile? Ai văzut și un răspuns?

  2. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (14.08.2011) « România Evanghelică

  3. EMILIO zice:

    MA DOARE INIMA FRATILOR . in loc sa ne ocupam de castigarea sufletelor ne luam de cei care fac treaba ….cpme on …TREZITI-VA ,,,,LA PENIEL M-AM POCAIT…..AM CRESCUT SPIRITUAL…..sunt atatea marturi care sunt marcante …………in loc sai sustineti financiar iii bagam in groapa….EMILIO

  4. Samuel Benza zice:

    Greseala cea mare ii a tinerilor, ca nu au afaceri banoase si ca nu sunt implicati in politica. Simplu si dur acest adevar. Altfel s-ar mai fi putut negocia una alta.

    Bine a spus cine a spus ca am pierdut o generatie pentru ca am cerut de la ea maturitatea celor trecuti de 60 de ani.

    Cu cata fatarnicie tratam unele cazuri….. Acolo unde un vinovat nu are pe nimeni, taiem si spanzuram, ca frate, trebuie dreptate. Si dincolo unde tot vinovat este – dar are cine sa il sustina – acolo trebuie sa fim cu duhul blandetii.

    De ce avem n cazuri de lucratori care nu mai au nimic de zis in dreptul propriilor copii?

  5. Pingback: 9 postări în Top 25 WP (14.08.2011) « România Evanghelică

  6. Pingback: 5 postări în Top 10 WP (14.08.2011) « România Evanghelică

  7. Dinu Burzo zice:

    Cand ai scris fraza urmatoare, „Nu vorbim de o greșeală, ci de un modus operandi absurd: se votează un articol de lege înainte de a fi redactat”, cred ca de fapt ai vrut sa zici exact invers (poate ceva de genu: „se redacteaza un articol de lege inainte de a fi votat”), nu? Probabil o simpla greseala de redactare 🙂

    • Dargă Dinu, fraza este, din păcate, corectă. Am să explic mai pe larg procedura amintită. Când s-a emis acel document retrograd intitulat „Principii pentru întărirea disciplinei…”, nu era timp să fie discutat în mod serios, așa că frații au votat să fie făcut un document, dar nu îl aveau în față, fiindcă nu era nici măcar redactat. Câțiva dintre păstorii cu care am vorbit îmi spuneau că s-au simțit trași pe sfoară. Ei au votat să se facă un document cu principii, dar au fost contrariați când au văzut principiile menționate și modul în care a fost redactat.
      La fel a fost și anul acesta, când s-a decis în Consiliu să se emită un comunicat. Dar unii dintre cei cu care am vorbit spun, de exemplu, că ei nu au votat ruperea protocolului cu Peniel. Au fost câțiva care au susținut aceasta, dar nu a fost un vot în acest sens. E ca și cum ar fi semnat o hartie în alb. Cei care au alcătuit comunicatul ulterior, nici măcar nu au vrut să accepte modificările sugerate de consilieri.
      Imaginează-ți un asemenea vot în parlament: votăm că ne trebuie o lege pentru privatizare. Toți sunt de acord că e necesară. Votul este unanim! Apoi cei care o redactează, doi-trei parlamentari, scriu ce vor și o trimit la Monitorul Oficial în numele celorlalți. Democrație de Dâmbovița…

      • ungandbun zice:

        Felicitări Vasilică, o voce care încă mai are puterea să spună realitatea aşa cum este fără să ne ascundem după perdea.
        Te rog primeşte toată consideraţia mea.

      • Dinu Burzo zice:

        Multumesc de clarificari, doar ca in contextul paragrafului amintit tu faci distinctie intre a vota ceva si a gira pentru ceva. Acesta a fost contextul conform caruia mi se parea nimerita refacerea topicii in fraza. Din ce ai scris in postarea ta eu am inteles initial ca pastorii si-au dat acordul de principiu pentru a se redacta un articol de lege, care ulterior nu a mai fost supus votului.

  8. Andrei Caraiman zice:

    „Converti, botezuri cu Duhul Sfânt (chiar de anul acesta), vindecări, dedicarea la misiune și slujire, vieți transformate de Cuvântul lui Dumnezeu, toate acestea au fost ignorate”. Am fost la cateva Penieluri, nu la acesta, dar ce se intampla acolo, in marea majoritate, nu are de-a face cu citatul de mai sus. Daca Dvs. credeti ca Dumnezeu poate sa aduca binecuvantarea la o lucrare partiala – ce spuneti dvs. este ca s-au intamplat in mare lucruri foarte bune, dar au fost mici scapari; adica s-ar traduce ca un crestin care mai traieste in curvie din cand in cand, dar in general e credincios – atunci am mari retineri fata de discernamantul Dvs. spiritual. Penielul mi se pare ca a devenit o organizatie care functioneaza fara autoritatea unei biserici si la care tinerii merg ca sa se intalneasca unii cu altii si sa asculte o muzica „buna”. Un fel de Cenaclul Flacara in versiune pocaiasca!

    • @Andrei, referinta la curvie este total aiuristica. Penielul nu este o organizatie care sa aiba standarde morale discutabile in ceea ce priveste moralitatea. Nu vad rostul unei comparații cu un creștin care „trăiește în curvie”.
      Dacă vrei o comparație apropiată de realitate, atunci poți vorbi despre un tânăr care se luptă să facă binele, dar uneori greșește, ceea ce îl îndurerează. Nu e perfect, nu a ajuns la maturitate, dar nici nu „trăiește” în păcat. Și da, cred că pe un astfel de tânăr Dumnezeu îl caută, în iubește, în pofida eșecurilor sale, fiindcă Tatăl vine în căutarea fiului risipitor, indiferent de cât va comenta fiul cel mare, modelul omului religios plin de neprihănirea și meritele proprii.
      Andrei, conferințele Peniel au fost înregistrate și pot fi oricând analizate. Nu ai văzut, de exemplu, convertiri multe acolo? La care conferință ai fost? Eu am văzut de fiecare dată sute de tineri care au venit în față, mulți dintre ei plângând și cerând îndurarea lui Dumnezeu. Vindecările și botezurile cu Duhul Sfânt s-au manifestat mai ales la tabere, fiindcă acolo este timp mai mult pentru slujire.

  9. Pingback: 4 postări în Top 10 WP (15.08.2011) « România Evanghelică

  10. Pingback: Vasilică Croitor despre cum votează Consiliul Bisericesc al Cultului Penticostal « România Evanghelică

  11. Pingback: Bloggerii evanghelici domină Topul WordPress (lb. română) – 15 august 2011 « România Evanghelică

  12. Vasilica, ai perfecta dreptate. Procedura de vot (daca se poate vorbi de asa ceva) este cel putin ciudata. As fi curios sa vad procesul verbal (care nu exista!) al deciziei Consiliului Bisericesc prin care s-a decis ruperea acordului cu Peniel. Cati au votat pentru, cati impotriva?

    Totusi, hai sa spunem lucrurilor pe nume. Este bine ca facem publice astfel de informatii, dar nu cred ca tu, sau eu, sau altul din afara Executivului ar trebui sa-i informeze pe credinciosii penticostali de cum se voteaza „la varf”. Astept sa se ridice un cosilier si sa ne informeze in mod direct, intr-o Conferinta Pastorala, de exemplu, despre dedesupturile deciziilor care se iau in Consiliu. Tu iti vei lua castane, eu imi voi lua bobarnace, lumea nu ne va crede (na, razvratitii liberali nu au alta treaba!) si lucrurile nu se vor schimba. Cred ca este timpul ca vocile care vor fi cu adevarat ascultate sa se faca auzite. Sunt curios daca la Sovata se va intampla asta.

    • Ioan Joldes zice:

      Tema conferintei ne anunta o alta dezbatere.

      • Quod erat demonstrandum!
        Dragul meu, ideea pe care o ai despre conferințele pastorale este de sorginte comunistă. Oamenii vin și ascultă o serie de prelegeri, fără a lăsa posiblitatea corpului pastoral să discute chestiuni imporante și actuale pentru biserică. Fecundarea în vitro, transplantul de organe, acestea să fie chestiunile de care depinde azi lucrarea bisericii?

      • Ioan Joldes zice:

        De ce crezi că dacă cineva nu şi-a făcut un scop din criticarea publică a conducerii CCPR are o mentalitate comunistă? Tu ce fel de mentalitate ai, capitalistă?

        • Îmi ești tot mai simpatic, dragul meu. Ai o artă de a insinua, ceva de Oscar! Când întrebi: „de ce crezi că…”, îți permiți fără scrupule să adaugi apoi ce vrei tu mai departe. Ai fost la aceeași școală ca și mine și poate că îți mai amintești despre tehnica folosirii citatelor. Este mai simpul să spui ce am spus eu, să pui în ghilimele, și să te referi la acele cuvinte, nu să le dai alt sens și apoi să mi le atribui mie.

          Și acum iată răspunsul. Sunt sute de slujitori pe care nu i-am auzit să emită opinii critice la adresa CCPR. Îi respect, îi apreciez și cred că nu toți sunt chemați să intre în această dezbatere incomodă. Pe mine nu mă dearanjează nici dacă nu sunt mulți care să facă același lucru.
          Însă cazul tău este diferit. Tu crezi în cricită, o consideri binevenită, dar… numai împotriva acelora care critică CCPR. Ai luat atitudine împotriva cricitilor mele, ai criticat cartea fără să o citești. Ai închis ochii la toate ghidușiile făcute de frați pentru a îi acoperi pe informatori. Atitudine iei numia împotriva celor care critică sistemul. Or, asta e mentalitate comunistă. Cine semnala greșelile conducătorului iubit era luat la șuturi, chiar dacă greșelile Partidului erau strigătoare la cer.

          Opusul comunismului, când vorbim de libertatea de expresie, nu este capitalismul. Dar asta chiar e altă discuție…

      • Ioan Joldes zice:

        De ce crezi că doar temele pe care le consideri tu importante ar trebui dezbătute (sau prezentate)? Te întreb concret: de ce temele legate de bioetică şi tema de anul acesta nu au fost şi nu sunt de folos lucrării Bisericii?

        • Am spus eu că temele respective „nu sunt de folos lucrării Bisericii”? Mie chiar mi-a plăcut prezentarea Dr. Liviu Rad, este un specialist și avem nevoie de slujirea lor.
          Obiecția mea vizează altceva. Știi povestea cu „predică despre evrei, că din ăia n-avem”. Cam asta este problema cu alegerea temelor pentru aceste conferințe.
          Ca lideri spirituali avem datoria de a vedea care sunt provocările momentului și a le răspunde adecvat. Un lider spiritual știe să prioriteze. Ce părere ai, care discuție este mai urgentă și mai importantă azi, în România, lucrarea cu tinerii sau fecundarea în vitro?

  13. Pingback: Comunicatul despre Peniel (despre formă) | Răscumpărarea memoriei

  14. Adi zice:

    Frate Vasilica, ai omis un cuvant in text, am marcat cuvantul lipsa mai jos: „Asta îmi aduce aminte de Congresul de la Baia Mare când se vota Statutul, dar numai o mică [parte] dintre participanți au fost învredniciți să aibă în față o copie a Statutului.”

    Frate Laurentiu: dupa parerea mea, consilierii care nu sunt de acord cu actuala forma a documentului, ar trebui sa ia atitudine, mai ales ca dupa cum spunea fr. Vasilica, nu este prima data cand se intampla asa ceva.
    Sincer, nu cred ca emit ei asemenea comunicate foarte des, iar daca nici macar cele importante nu reprezinta pozitia lor, atunci nu prea vad ce fac ei acolo… Cum pot sa sustina decizia pe care n-au votat-o si cu care nu sunt de acord?
    Dupa parerea mea, daca ei erau minoritari, atunci minoritatea se supune majoritatii – ar trebui sa taca, insa daca nu e asa, atunci ar fi bine sa se organizeze ca sa preia fraiele de la cei cu „pile” la tipar.

    In legatura cu Penielul, am fost la o singura conferinta, n-am ramas cu un gust placut, am decis ca nu e pentru mine, dar nici nu am devenit criticul lor. Daca din 700 de participanti la Peniel, se pocaieste unul (nu ma refer ca doar merge in fata la rugaciune si apoi nu-l mai vezi pe la biserica), atunci e OK, in Cer e sarbatoare.
    Personal consider ca nu aceea e calea de mijloc a neprihanirii (pe care ar trebui sa mergem) ci este doar un mod de a aduce tinerii la pocainta, pentru ca ei sa fie apoi integrati in biserici locale. Cine nu isi gaseste locul intr-o biserica si supravietuieste spiritual doar cu conferinte si tabere, nu rezista mult.

  15. Pingback: Vasilică Croitor: În Cultul Penticostal „se votează un articol de lege înainte de a fi redactat” « Penticostalismul AZI

  16. Pingback: 10 postări în Top 100 WP (18.08.2011) « România Evanghelică

  17. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (19.08.2011) « România Evanghelică

  18. Pingback: 11 postări în Top 100 WP (20.08.2011) « România Evanghelică

  19. Pingback: Întrebări întrebăcioase (27) « România Evanghelică

  20. Pingback: Întrebări întrebăcioase (28) « România Evanghelică

  21. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (21.08.2011) « România Evanghelică

  22. Alina Ilioi zice:

    Când pentru noi devin mai importante tradiţiile, mângâierea orgoliului şi dorinţa de a avea dreptate mereu, aşa ceva devine inevitabil. Ne place să judecăm o viaţă de om, după o singură faptă. Urmărim cu priviri de uliu fiecare greşeală pentru a putea arăta cu degetul şi cu un zâmbet pe faţă, ca mai apoi să spunem că facem totul pentru Dumnezeu. Nu acuz pe nimeni, nu ţin partea nimănui. Spun doar ce mi-a spus cineva odată şi mi-a rămas adânc întipărit în minte: pocăiţii sunt singura armată care-şi omoară răniţii… Fie ca Dumnezeu să ne dea înţelepciune şi discernământ

    • nick zice:

      alina foarte interesant comentril tau dar sa stii ca nu si omoara , noi nu am invatat niciodata in bisericile noastre cum sa-i tratam cum sai vindecam
      si sincer si daca sa incercat e greu, sincer e greu e cel mai greu sa vindeci un ranit , inca eu nu am intilnit pe nimeni sa se ocupe de acest aspect , nici nu e un lucru prea spectaculos ,nu vreau sa-ti exemplific ca nu e placut un ranit miroase e plin de singe trebuie sa pierzi zile nopti ( si putini vad munca ta doar tu si ranitul si citiva amici din jur ) deci in concluzie ma refer la fraza ta”
      pocaiti sunt singura armata care-si omoara raniti ” nu-i omoara ii lasa sa moara

      • Burghelea Ciprian zice:

        Apreciez modul in care vedeti problema recuperarii unui cazut (ranit). Am crescut si eu in biserica la fel ca voi (probabil) si meseria de vindecator este atat de rara. Noi punem accentul pe vindecari miraculoare. Nu e rau, dar nu este sufient. Cine se ocupa de sufletele bolnave, ranite, care „miros„? Eu am fost ranit de cateva ori si eram asa de singur…. La randul meu am ranit pe altii si i-am lasat asa de singuri…
        Citind cuvintele voatre imi dau seama ca trebuie sa stau la dispozitia Duhului Sfant pentru lucrari de vindecare. Dar nu din acelea spectaculoase, ci de acolo din „camera de garda„ din ascuns.
        Multumesc pentru gandurile voatre. Eu fac parte din aramata asta care-si lasa ranitii sa moara. Ma voi ridica si voi lega ranii… Destul raniti au murit. PANA CAND???
        Ridicati-va si voi cu mine, va rog pentru Numele Domnului…

        Cu rusine si speranta
        Ciprian Burghelea

  23. pete zice:

    ALINA pocaitii sint sigurii raniti care nu vreau sa admita ca sint raniti

  24. Tarval zice:

    Evanghelia dupa Ioan 6:66″ Din clipa aceea, mulţi din ucenicii Lui s-au întors înapoi şi nu mai umblau cu El.
    67 Atunci Isus a zis celor doisprezece: „Voi nu vreţi să vă duceţi?”
    68 „Doamne”, I-a răspuns Simon Petru, „la cine să ne ducem? Tu ai cuvintele vieţii veşnice.
    Cu permisiunea ta a-si pune unora dintre vizitatorii acestui forum de discutie citeva intrebari [le pot numii retorice fiindca sunt sigur ca nici nu s-au gindit la ele si nici nu vor vrea sa faca un efort sa caute raspuns]……Cine sunt acesti „mulţi din ucenicii Lui” ???De ce au plecat??? Dupa ce au plecat se mai pot numii „ucenicii Lui”??? Unde au plecat??? Sa faca ce??? Sunt valabile aceste versete si azi, pt noi, aici???
    P.S. Raspunsul meu: Sunt cei ce au format, au pus mina si conduc structura „cultul penticostal din Romania”…Au plecat fiindca nu mai suporta Invatatura Domnului Isus….Nu mai sunt ucenicii Domnului ci slujitorii conducatorului lumii acesteia….Nu au plecat nicaieri sunt bine mercy printre noi….Daca ei tot nu intra sa nu lase nici pe altii sa intre….Da versetele sunt adevarate si astazi!!!
    P.S. Revin!!!!!!!!!!!!

  25. Tarval zice:

    NU voi mai reveni…eram doar trecator pe aici…..e prea dificil pt mine, sunteti peste nivelul meu teologic……
    p.s. pt tine Vasilica…..un mar putred in el insusi, un aluat cu putina drojdie… se arunca afara nu se incearca cosmetizare lui prin diferite metode omenesti….[chiar aceea de a scrie carti de demascare]….Asta m-a invatat pe mine Isus Hristos….Matei 16:6 Isus le-a zis: „Luaţi seama şi păziţi-vă de aluatul fariseilor şi al saducheilor.” si Pavel…1 Corinteni 5:7 Măturaţi aluatul cel vechi, ca să fiţi o plămădeală nouă, cum şi sunteţi, fără aluat….sper sa fie citatele „contextual” adevarate din Scriptura?!?

  26. alecu_russo zice:

    cand s-a semnat tratatul de colaborare dintre Peniel si Cult, au fost sute de commenturi contra acestui tratat! toti cei care „si-au luat-o peste bot” in bisericile locale de la sus=pusii cultului va avertizau sa nu faceti pasul respectiv ; pt ca era clar ce final va avea; La toata aceste „incurajari” Oniga dadea copy -paste aceluiasi raspuns! Ce isi seamana omul aia va culege; a venit timpul culesului! se zice ca incompetent nu e ala care face greseli ci acela care face aceeasi greseala de 2 ori! deci….

  27. Lucian Oniga zice:

    Alecu_russo: Reactiile in urma semnarii Acordului cu CP nu au fost doar negative. CP nu inseamna cativa frati din Consiliul Bisericesc. CP este format din totalitatea credinciosilor penticostali care sunt in aceasta organizatie. Cu o mare parte din acestia am colaborat si vom mai colabora in continuare. Fara o minima incredere in oameni, nu poti sluji in Imparatia lui Dumnezeu! Nu sunt dezamagit de faptul ca am semnat un Acord de colaborare cu CP – suntem dispusi sa semnam acorduri asemanatoare (dar mai bine concepute) si cu alte organizatii evanghelice; sunt dezamagit de faptul ca acel acord era vazut de CP ca un acord de subordonare (cel putin asa reiese din reactia unor lideri ai CP). Oricum, Peniel nu a inceput in 2007, cand s-a semnat acordul, si nici nu isi va incheia slujirea dupa ruperea unilaterala a acordului de catre unii lideri ai CP. Dumnezeu e mult mai mare decat ne imaginam noi! Mergem pe mana Lui in continuare!

    • ioio zice:

      Buna Oli – eu sincer chiar ma bucur ca Penielul e din nou independet (nu mai este in cult) ca asa avem si noi tinerii libertatea noastra.
      Cat despre comentariile fratelui Croitorul cu privire la decizia cultului nu mi se pare ok. Daca cultul asa a hotarat treaba lui, Penielul nu a inceput in cult si nici cu cultul. A inceput in 1997 daca imi aduc bine aminte la Colibita cu tinerii de la Bistrita, Beclean si alte locuri. Si sincera sa fie orice lucrare de tineret care a incet fara cult a fost faina iar dupa ce a intrat in cult au inceput sa vina o gramada de restrictii si de alte sfiinte traditii ale penticostatilor (batic, fust, fara pantaloni scurti, etc.).
      Nu vad de ce se dramatizeaza atata o situatie care e drept a fost ne la locul ei pt Peniel. Ce a fost a fost – poatea asa a trebuit sa fie. Nu mi se pare normal si crestineste sa dam acuma cu pietre uni in altii. Cred ca ar trebui sa ne vedem fiecare de oala noastra si sa ne maturizam spiritual si sa ne ajutam fiecare in lupata care o avem de dus.
      Cred ca cel mai importat lucru este sa fim pe placul Dl sa lucram in via Lui si sa fim gata la venirea lui.
      Cel mai intelpt ar fi sa tacem si sa nu mai criticam si sa judecam pe altii pe toate blogurile ca si cei din lume. Trebuie sa se vada o diferenta intre noi si ceilalti, intre vocabularul nostru si al celorlaltii, ori lovindune cu nori (cand noi pe cult, cand cultul pe noi prin comunicate si alte cele) nu dam dovada de oameni cu intelepciune, rabdare, dragoste….
      Nu va spurati frate Croitoru dar pt mine faptul ca v-ati apucat acuma sa comentati despre arajarea in pagina, dactilografierea, gramatica si alte cele folosite de cei din cult in redactarea comunicatului ma duce cu gandul la poturi de televiziune care urmaresc doar senzationalul si pun problema in asa fel incat sa se poata isca o discutie aprins pe niste lucruri care chiar nu ne ajuta si nici nu da mantuirea.
      Cred ca ar fi mai bine si mai intelept daca ati posta niste subiecte care ar viza crestrea spirituala a tinerilor.
      Dl sa va binecuvinteze in tot ce faceti.

      • Lucian Oniga zice:

        Peniel a inceput in 1995 cu tineri din Cultul Penticostal si Baptist. De fapt, primul si singurul pastor care ne-a sustinut, chiar de la inceput, a fost un pastor baptist. Tocmai de aceea, Peniel a dorit sa pastreze spiritul evanghelic, ferindu-se de subordonari cultice. Asta nu inseamna ca nu am dorit si nu dorim sa colaboram cu TOTI evanghelicii. Acordul din 2007 cu CP nu se dorea o subordonare ci o recunoastere oficiala a colaborarii cu CP. Deci, Peniel nu a fost niciodata in vreu cult – nici nu putea fi ca entitate juridica independenta!

        Pe de alta parta, ruperea acordului de catre CP nu inseamna ca va deschide calea spre libertinism in Peniel. Vrem si in continuare sa pregatim cadre potrivite in care Dumnezeu sa se manifeste nestingherit, pastrand insa limitele Scripturale (nu legaliste).

        Doresc toate cele bune conducerii CP si ii binecuvantez in Numele Domnului! Sper din toata inima ca fratii din Departamentul de Tineret al CP sa ofere o alternativa cat mai buna Penielului. In momentul in care bisericile locale vor sluji cu excelenta tinerilor lor, Peniel isi va pierde influenta si/sau chiar ratiunea de a exista. Abia astept momentul acela!

    • Remus zice:

      Fr. Lucian Oniga,

      cum v-ati permis dvs. sa iesiti din perimetrul Bisericii lui Dumnezeu, infiintand aceasta fundatie numita Peniel ? Dvs. nu stiti ca lucrarea lui Dumnezeu de mantuire a sufletelor pe pamant se face prin ” Biserica ” si nu printr-o fundatie ? De cand isi permite o fundatie sa faca o lucrare spirituala incredintata doar Bisericii ?
      CP a facut o mare greseala ca v-au permis sa mai adaugati inca o institutie pe linga Biserica lui Dumnezeu.

      • Vali Horlescu zice:

        @ Remus.
        Mesajul de mai sus e o gluma sau o ironie?

        • Remus zice:

          Vali Horlescu,

          nu este nici o gluma ci, este o intrebare la modul cel mai serios. Ca voi nu intelegeti acest aspect prezentat, este ca aveti o problema in ce priveste modul de organizare a lucrarii lui Dumnezeu pe, pamant. Toate lucrarile trebuie facute in cadrul Bisericii, fie ca este vorba de evanghelizare, fie ca este vorba de ajutorarea saracilor.

        • @ Remus, slujirea trebuie făcută prin biserică. Corect!
          Dar cum definim biserica? După definiția lui Isus, o manifestare suficientă a bisericii este atunci când doi sau trei credincioși sunt adunați în numele lui. El deja este prezent acolo.
          După definiția altora, biserica se referă la acea instituție pe care a manevrat-o statul comunist în multe feluri, căreia i-a alterat doctrina și manifestările, căreia i-a impus lideri pe criterii absolut contrare Scripturii, în alte cuvinte ușor de manipulat. Dacă trebuie să aștept după acea biserică să îmi dea dreptul să fac o slujbă de evanghelizare, misiune, tineret etc., atunci e trist. E bine că nu ai spus că pentru evanghelizare sau misiune ne trebuie aprobarea împuternicitului cultelor. Este un progres vizibil!

        • Vali Horlescu zice:

          Pentru mine mai bine era să fi fost o gluma, dar îmi spuneți că sensul mesajului trebuie luat la modul cel mai serios, dacă e așa, nu cred ca înțelegem la fel termenii de biserică, lucrarea bisericii, societate, democrație, stat de drept, dar asta nu înseamna ca trebuie să vă i-au la rost așa cum l-ați luat dumneavoastră pe fratele Oli.

          Oricum am văzut că nu numai Oli a beneficiat de atenția dumneavoastră ci și cei botezați la Toflea cărora le-ați adresat o întrebare retorică legată de nașterea din nou și David Wilkerson căruia ii reproșați post-mortem neîmplinirea unor profeții.
          Mă întreb cat de folositoare pot fi astfel de mesaje că pe mine toate m-au mâhnit.

      • Lucian Oniga zice:

        Dupa ce o sa-i raspunzi lui Vali o sa-ti pot raspunde si eu. Sper ca e doar o gluma si nu un mod serios de gandire.

  28. viorel chis zice:

    @Lucian Oniga;”Comunicatul Cultului Penticostal referitor la Fundația Peniel. „este facut si expus la presiunile subiectelor necrestinesti din partea unor lideri care in loc de colaborare doresc invidie si condamnare dupa cum vedem ca subiectele au aparut pe blogurile evanghelice!!!Subiecte care nu trebuiau sa apara in declaratiile de condamnare ,dupa cum au aparut!!!Aceste subiecte ishi aveau locul in mod crestinesc intr-o expunere deosebita si cu indemnuri diferite!!!Dar se vede ca si pe blogurile crestine este nevoie de senzatie ,si subiecte fierbinti pentru accesare si comentarii !!Se vede ca ingrijorarile sint mari fiinca cu „Fundatia „a-ti ajuns si peste ocean si tinerii apreciaza efortul vostru mai mult ca a celora care critica!!!Si lor le este frica sa nu-si piarda mielusheii!!Dar oricum daca DOMNUL ISUS HRISTOS va da binecuvintarea divina si ingaduie sa exzistati in lucrare ;nu disperati si va rugati pe mai departe sa ajungeti un exemplu in toate si „23Orice faceţi, să faceţi din toată inima, ca pentru Domnul, nu ca pentru oameni,
    24ca unii cari ştiţi că veţi primi dela Domnul răsplata moştenirii. Voi slujiţi Domnului Hristos.
    25Căci cine umblă cu strîmbătate, îşi va primi plata după strîmbătatea, pe care a făcut -o; şi nu se are în vedere faţa omului.”Sa fiti binecuvintati si de tineri pe mai departe sa va ocupati in darul pe care -l detineti fiinca ei sint generatia ce ne urmeaza si au nevoie de lideri ce le inteleg nevoile!!!!”16Cuvîntul lui Hristos să locuiască din belşug în voi în toată înţelepciunea. Învăţaţi-vă şi sfătuiţi-vă unii pe alţii cu psalmi, cu cîntări de laudă şi cu cîntări duhovniceşti, cîntînd lui Dumnezeu cu mulţămire în inima voastră.
    17Şi orice faceţi, cu cuvîntul sau cu fapta, să faceţi totul în Numele Domnului Isus, şi mulţămiţi, prin El, lui Dumnezeu Tatăl.”
    Harul, îndurarea şi pacea să fie cu voi din partea lui Dumnezeu Tatăl, şi din partea Domnului Isus Hristos, Fiul Tatălui, în adevăr şi în dragoste!

  29. Pingback: Lucian Oniga: Peniel nu a fost niciodată în vreun cult « România Evanghelică

  30. Lucian Oniga zice:

    „cum v-ati permis dvs. sa iesiti din perimetrul Bisericii lui Dumnezeu, infiintand aceasta fundatie numita Peniel?”

    Remus: O sa trec peste tonul intrebarii tale si o sa-ti raspund direct: prin infiintarea Fundatiei Peniel nu am iesit deloc din „perimetrul Bisericii”. Nu esti / iesi din perimetrul ei numai cand nu esti „in Cristos”. Infiintarea Peniel ca persoana juridica a fost necesara pt. a putea semna diferite acte oficiale. De fapt, acest lucru ne-a fost sugerat chiar de catre un presedinte de comunitate penticostala.

    „Dvs. nu stiti ca lucrarea lui Dumnezeu de mantuire a sufletelor pe pamant se face prin ”Biserica” si nu printr-o fundatie? De cand isi permite o fundatie sa faca o lucrare spirituala incredintata doar Bisericii?”

    Lucrarea lui Dumnezeu se face prin oamenii care compun Biserica lui Cristos, indiferent de modul cum s-ar organiza acestia.

    „CP a facut o mare greseala ca v-au permis sa mai adaugati inca o institutie pe linga Biserica lui Dumnezeu.”

    Pentru infiintarea unei organizatii, firme, companii etc. nu trebuie sa ai acordul CP, ci al unor organe ale statului.

    Inca o mentiune pt. cei ca tine: Peniel este parte a Trupului lui Cristos si adoptat ca parte integranta a Bisericii „Sfanta Treime” din Bistrita de multi ani. De asemenea, Peniel are in comitetul de conducere 4 lucratori ordinati si doi lideri activi de tineret. Totodata, comitetul de conducere al Peniel da socoteala unui Consiliu Consultativ format din pastori si lideri din majoritatea confesiunilor evnaghelice.

    Dumnezeu sa te binecuvanteze cu multa dragoste divina!

  31. Remus zice:

    Vali Horlescu,

    situatia cu privire la cei ce s-au botezat la Toflea este una reala. Da, ma indoiesc ca, toti care s-au botezat la Toflea au fost nascuti din nou.
    In cel priveste pe David Wilkerson, timpul a dovedit ca ultimul ” avertisment ” dat de el cu privire la nenorocirea anuntata, a fost mincinoasa. Profetia lui va fi demascata pe ” blogul proorociilor „, care isi asteapta intrarea in functiune in blogosfera evanghelica.

    • Vali Horlescu zice:

      Vedeti partea goala a paharului in ambele cazuri.
      Chestia asta cu demascarea nu suna prea bine cand e spusa de cineva care e nascut din nou. Termeni de acestia erau foarte uzitati si la moda in perioada proletcultista.
      Nu stiu daca e bine sa ne luam rolul de sceptic de serviciu si sa-i amendam pe toti cei care mai au si cate un pai in ochi.
      Apropo de proorocii, din ce-am mai citit pe bloguri am inteles ca una din proorociile lui David Wilkerson se referea la nenorocirile care se vor abate asupra New-Yorkului.
      Cutremurul si uraganul care au ”cercetat” recent New Yorkul ma fac sa ma gandesc daca, totusi, nu e ceva adevarat in aceea proorocie si aceste evenimente nu sunt decat niste palide avertismete cu privire la ce va urma.

    • Remus, este foarte simplu să stai pe margine și să… te îndoiești. Eu sunt sigur că printr cei 150 or fi fost și unii care nu au fost născuți din nou, iar dacă ar exista un sistem de a îi verifica și certifica pe oameni aici e pământ, atunci nu ar mai fi valabil ce spune Pavel: „Dumnezeu îi cunoaște pe cei care sunt ai Lui.” Problema este că atunci când Dumenzeu face o lucrare cum nu s-a mai pomenit în România, sute de oameni care să se boteze an de an (numai eu au participat la botezul a peste 6-700 de persoane acolo), din niscai porniri firești ne găsim să disprețuim totul, pe considerentul că ne îndoim de una sau alta. Toate lucrările noastre pământești sunt imperfecte și dacă nu ar fi harul Domnului să suplunească ce lipsește slujirii noastre ar fi vai de noi.

      • Remus zice:

        Fr. Croitor,

        eu doar am spus ca ma indoiesc ca toti cei 150 au fost nascuti din nou, lucru care se dovedeste la un timp oarecare dupa botez cine si cum a fost. Eu nu contest absolut deloc lucrarea lui Dumnezeu de la Toflea, insa cand [X] isi permite sa danseze tiganeste, atunci nu este de mirare ca intra asa usor si oameni nenascuti din nou in apa botezului. Si daca domnia sa a avut grija sa stearga toate videoclipurile cu dansul lui de pe internet, eu am unul stocat in memoria computerului, cu care pot dovedi cele afirmate.

    • Remus, îți doresc mult spor la demascarea prorociilor false. Bănuiesc că fie ai darul Duhului Sfânt de discernere a duhurilor, fie ai un dar autentic de profet și poți ușor să înțelegi cum se manifestă darul profetic. Fiindcă dacă nu ai niciuna dintre acestea, mai bine ar fi să te apuci să îi ceri lui Dumnezeu să îți dea din promisiunea Sa pentru vremea din urmă.
      Cand vei începe marea demascare, să nu uiți să începi cu Iona, fiindcă el a zis că în 40 de zile Ninive va fi nimicită, și nu a fost așa.
      Apoi să vorbesti de Pave, căruia Agab i-a spus ce se va intampla cu el si nu a fost.
      Sa tratezi ce a spus si Isus despre „nu va trece neamul acesta de oameni”.
      Apoi va fi foarte usor sa aplici aceeasi masura si interpretare la profetiile lui David Wilkerson.

      • Lavinia Florentina Rad zice:

        Cea mai usoara slujba este cea de critic… insa exista o „mica” problema. Aceasta slujba nu este una instituita de Dumnezeu,deci nu exista nicio rasplata. Cel mai usor e sa judeci si sa critici.
        Este exact asemeni unui spectator ce priveste meciul comod,lunga o punga de popcorn. Are impresia ca stie totul. Crede ca il locul jucatorilor el ar fi dat zece goluri… insa adevarul e ca nu are nici cea mai vaga idee despre ceea ce inseamna sa lupti pe teren.

        Am auzit o ilustratie legata de biserica, din pacate foarte adevarata:
        Unii oameni trag de car,si duc o munca grea.Altii imping din spate si ajuta lucrarea lui Dumnezeu.Altii stau in car,fiind incapabil sa faca una din cele doua.(batranii si copiii), altii stau de-o parte si se uita,iar altii baga bete in roate.
        Tu din care categorie faci parte? (intrebare retorica)

      • Remus zice:

        Fr. Croitor,

        se pare ca deconspirarea crestinilor care au colaborat cu securitatea s-a linistit foarte repede. Cel putin cazul Niky Pop si Gurau Ioan. Si din cate am inteles ar ,mai fi vreo 30 si ceva de pagini extra cu privire la Niky Pop, care nu au vazut iesirea la iveala a ceea ce se gaseste in acele pagini. Ca unul care am avut de a face cu securitatea, avind dosar si fiind urmarit de securitate, pot sa va spun ca, ” cantitatea ” deconspirarii facuta de RM care a avut loc in media, a fost doar praf in ochi. Personal am vrut sa public un articol in ziar despre un caz petrecut in 89, caz care s-a lasat cu ” ridicari ” de acasa intre 4-5 dimineata, in care era implicat si un fost ” militian ” care acum este mare procuror la Deva si care in trecut a facut politie politica agresandu-ma fizic, dar Dumnezeu mi-a vorbit sa renunt. Bineinteles ca eu l-am iertat dar, ca articolul sa fie clar, trebuia si acest personaj sa fie demascat. Nu imi este frica de el sau de altii, insa stiu ca ” sistemul ” inca functioneaza si daca inainte ” te lucrau ” si acum o pot face cu mare usurinta.
        In ce priveste problema cu proorociile, cred ca era frumos ca, proorocia mincinoasa de la conventia de la Atlanta 2010 sa fie deconspirata de organizatori oficial, nu sa fie amagiti atatia crestini de minciunile acelei femei, care a indraznit sa prooroceasca minciuni in Numele Domnului, in fata a mii de crestini.
        Priviti aici si cercetati:

        Aceasta femeie vorbeste minciuni gogonate in Numele Domnului in America, asa cum a facut si in Spania in 2008, iar pozitia mea fata de proorocia din Spania care a tulburat viata a sute de credinciosi si care unii din ei au parasit Spania din cauza acelor minciuni se gaseste aici:

        http://de.wrs.yahoo.com/_ylt=A7x9QfnytGNOh20A25IzCQx.;_ylu=X3oDMTByNGxmazk4BHNlYwNzcgRwb3MDMQRjb2xvA2lyZAR2dGlkAw–/SIG=13f55qr3q/EXP=1315186034/**http%3a//simplulgand.wordpress.com/2008/06/24/intoarcerea-romanilor-din-spania-poruca-divina/

      • Vali zice:

        Apropo frate Croitor, ce vor sa zica aceste cuvinte: „nu va trece neamul acesta de oameni”? Scuze pentru offtopic, dar am prins ocazia. Sanatate!

  32. cei drepti zice:

    Fiecare sustinem despre noi insine sau despre comunitatea din care facem parte.,.,ca este cea buna, cea dreapta si de multe ori bagam in fata versete care sa arate nevinotatia,neprihanirea,sfintenia noastra si partea urata a celuilalt, „adversarul nostru”. Nu toti cei ce zic „Doamne, Doamne” vor fi mantuiti;..cu asta ne scuzam sau acuzam in nenumarate randuri. Am avut ocazia de multe ori sa vad frati din cele 2 tabere, sa traiesc perioade de timp in comunitatile lor; O parte au la baza reguli bine defintie, despre imbracaminte, accesori, ar „ucide ” si daca ar putea ar scoate din Rai pe cei care nu se supun acestor reguli! pentru acestia propaganda electorala de la anvoanele bisericii, mita, fentarea statului(evaziune fiscala) cu orice pret, neplatind taxe sau luand beneficii folosind falsul in acte,nefacerea de bine, nu ii infuenteaza in nici un fel in relatia lor cu Dumnezeu! (sunt responsabil de ceea ce scriu , cazuri sunt cu zecile acolo unde traiesc eu acum)
    Cealalta jumatate au decis sa schimbe ceva in viata lor, chiar daca l-au acceptat pe Isus cu ceva vreme in urma, lauda si inchinarea ca stil de viata ajutandu-i sa fie mai buni! in viziunea multora orice lucru care apare mai tarziu nu e bun, tot ce e nou e rau! Sa lasam pe cei care vor sa faca o copie sa faca un Xerox, cei care vor calatori sa aiba un TomTom, la fel cei care au televiziune prin satelit sa zica linistiti ca si-au bagat Digi. Sa nu ne mai luptat pt aceasta marca inregistrata Cultul Penticostal. Sa luptam sa fim Biserica Sa si sa lasam denumirile, francizele si denominatiunile, privind afara unde mare e secerisul .

  33. Pingback: Sprijin penticostal pentru Funația Peniel | Răscumpărarea memoriei

  34. Pingback: Sprijin penticostal pentru Funația Peniel « CrestinTotal.ro

  35. Pingback: Gafele anului 2011 – Top 10 în blogosfera evanghelică « Romania Evanghelica

Lasă un răspuns

