Școala Biblică Christos pentru România – aniversare

Cu o săptămână în urmă s-au sărbătorit 20 de ani de la începuturile Școlii Biblice Christos Pentru România. Prima grupă de studenți a fost în Suceava, apoi școala extinzându-se în Timișoara și în alte localități din țară. Fiindcă nu am avut posibilitatea să particip la această sărbătoare (în aceeași zi s-a făcut deschiderea bisericii din Agigea), am rămas dator față de colegi și profesori, iar să mai aștept încă 10 sau 20 de ani până va fi iar o cifră rotundă ar fi cam mult.

David Reguș a publicat o emisiune radio despre începuturile școlii, dar din păcate nici la acea emisiune nu am putut intra în direct nici măcar telefonic (eram în drum spre Sofia).

Anii în care am frecentat Școala Biblică din Suceava (prima promoție) au însemnat pentru mine o mulțime de lucruri frumoase. Am studiat acolo în paralel cu treapta a doua de liceu. Cursurile se țineau în fiecare zi de luni, marți, miercuri și vineri. Ținând cont că joia era biserică, practic toată săptămâna era plină de activități.

Mai întâi, școala mi-a oferit un cadru relațional de formare spirituală. O grămadă de tineri din Suceava și împrejurimi ne adunam zilnic, flămânzi după Cuvântul lui Dumnezeu. Multe discuții pe temele discutate se prelungeau cu mult peste ora de curs, și continuau apoi pe drumul lung până acasă.

Școala ne-a provocat să ieșim din cutiuța noastră, din zona de confort, atfel că pentru prima oară am ieșit la evanghelizare de stradă cu studenții școlii. Îmi amintesc că la prima astfel de acțiune am cântat cu grupul într-o zonă mai aglomerată din Burdujeni. Predicator a fost Nelu Filip, unul dintre profesorii școlii care făcea naveta din Timișoara. Tot cu colegii am început și evanghelizarea în Zaharești. Ce vremuri! Slavă Domnului că nu s-au adeverit ”urările” celor care ne-au spus: ”Am fost și noi tineri ca voi, dar după aceea ne-a trecut…”. Au trecut douăzeci de ani de atunci, dar, prin harul Domnului, pot spune că pasiunea pentru slujire nu a fost doar un moft sau o manifestare a elanului tinereții.

Școala a fost locul în care am putut fi corectat și îndrumat spiritual de mentori dedicați pentru aceasta. Mai avusesem parte de așa ceva câtă vreme am studiat cu Nicu Pauliuc cursruile BEE. Însă la Școala Biblică aveam vreo 7 profesori tineri, toți interesați și gata să ne îndrume, să ne răspundă la întrebări. Aveau timp pentru noi și ne-au dat posibilitatea să ne mărturisim păcatele, s-au rugat pentru noi și cu noi, ne-au încurajat și chiar a fucționat o vreme un cadru de dare de socoteală.

La școală mergeam cu Mihaela, cea care mi-a devenit soție. Și acesta a fost un har mare, fiindcă a putut înțelege bine ce este slujirea înainte de a ne căsători, mi-a cunoscut inima și pasiunea și de aceea a fost pregătită de Domnul pentru viața de misiune în Dobrogea.

Slavă Domnului pentru tot ceea ce am învățat și trăit în acei ani. Fiindcă nu am la îndemântă niște fotografii, apelez la foștii colegi care au scanat imagini de atunci să îmi dea și mie câteva spre publicare.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Școala Biblică Christos pentru România – aniversare

  1. Pingback: Stiri Crestine.ro » Şcoala Biblică Cristos pentru România a aniversat 20 de ani de activitate

  2. Pingback: Școala Biblică Christos pentru România – la ceas aniversar « Istorie Evanghelica

  3. Pingback: 11 postări în Top 100 WP (07.10.2011) « Romania Evanghelica

Lasă un răspuns

