Ion Diaconescu – eliberarea(?)

Un nou paragraf din Temnița, de Ion Diaconescu:

A doua zi dimineața am primit vizita directorului Vișinescu. M-a întrebat cu un aer plictisit dacă știu pentru ce sunt adus în această cameră. Pentru o clipă mi-a străfulgerat prin minte gândul să-i spun că nu știu și să mă arăt mirat când îmi va spune că mi-a expirat pedeapsa. Puteam mima că am pierdut noțiunea timpului  și că nu mai știu prin ce an și ce lună suntem. Dar până la urmă n-am vrut să-i dau această satisfacție și i-am spus că bănuiesc că aducerea mea acolo este în legătură cu expirarea pedepsei.

¨Da, mi-a confirmat el, dar n-ai să pleci acasă, ci cu domiciliu obligatoriu la Rubla în Bărăgan!¨

¨Și ce am să fac acolo?¨am întrebat eu.

¨Ai să lucrezi în agricultură, acolo este o mare unitate agricolă.¨

Și cu aceste vorbe, Vișinescu a plecat. Directorul, pe lângă tonul de om plictisit, manifesta o atitudine de vădită superioritate ca să înțeleg, dacă mai era nevoie, că sunt un învins și că trebuie să plec din pușcărie cu capul plecat.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

