Ioan Berar – amnezie sau împietrirea inimii?

Mesajul pe care Ioan Berar l-a postat pe blogul său este atât de lung încât îmi imaginez că puțini au reușit să-l citească integral. Vrând-nevrând, sunt silit de împrejurări să îl citesc și să dau un răspuns, chiar dacă unii consideră superflu acest efort. De fapt mi s-a spus pe șleau să nu îmi pierd vremea cu mesajele trimise de Ioan Beraru (pe care îl etichetau în multe feluri). Nici nu știu dacă fac aceasta pentru Ioan Beraru. Pentru el a cântat cocoșul cel puțin de două ori, întâia oară la Revoluție, iar a doua oară la apariția cărții Răscumpărarea memoriei.  Să fie amnezia și vârsta vinovate de faptul că istoria este distorsionată în asemnea hal în scrierile sale? Poate. Aceasta ar fi cea mai fericită opțiune. Însă mă tem că avem de-a face cu o împietrire a inimii, o stare despre care am mai vorbit în câteva ocazii.

Conținutul scrisorii lui Berar uimește prin imprecizie. Ar fi fost interesant ca un om care a fost martor ocular la multe evenimente importante din istoria cultului să lase la o parte poveștile și speculațiile și să prezinte informații veridice, argumentând și clarificând aspectele susținute. În loc de aceasta, Berar dezamăgește din primul moment, lansând o bombă în stil can-can: coaliția celor 11.

La inceput, cartea RM ne descopera o “Coalitie” si este prezentata in randuri pe filele cartii, formata din 11 persoane gata de actiune; probabil pentru ziua Congresului National al Bisericilor Penticostale in vederea “rasturnarii de situatie”, adica la ceea ce cartea RM face cateva referiri: “cu nadejdea Renasterii in Romania!”. (Lucia Loghin, RM, pag.V, al. 5). Asemenea apropouri gasim destule in continutul cartii.

Până să răspund acestei teorii fanteziste vreau să mai amintesc ceva. Am văzut că unii au răspuns virulent pe blogul lui, alții au venit cu comentarii aprige pe blogul meu și le-am moderat (a se citi șters). Eu am privit cu alți ochi mesajele sale. Ca autor, am citit cu atenție ce au avut de spus protagoniștii menționați în carte, sau cei care i-au cunoscut. Știu că istoria se scrie și se rescrie pe măsură ce noi mărturii și dovezi sunt disponibile cercetătorilor. Am fost pregătit și pentru situația în care vreuna din tezele susținute în carte ar fi fost invalidată de dovezile prezentate de alți istorici sau martori ai oculari. Cu această atitudine m-am apropiat de mesajele lui Berar, căutând să văd care este perspectiva sa asupra istoriei trăite de el. Din păcate, de la început el încearcă să-i vândă castraveți la grădinar, adică să-i explice autorului care i-au fost intențiile când a scris. Nu mă îndoiesc că sunt mulți naivi care au fost ușor duși de nas prin campaniile de dezinformare lansate împotriva cărții, dar dați-mi voie măcar să afirm că eu știu cel mai bine de ce și în ce condiții i-am selectat pe cei 11 semantari ai recomandărilor din deschiderea volumului.

Va urma

Acest articol a fost publicat în comunism, cultul penticostal, Ioan Berar, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Ioan Berar – amnezie sau împietrirea inimii?

  1. Luca spune:

    Romania, din pacate, nu are sanse de transformari imediate. Fratele Berar este un exemplu trist care face parte din acest peisaj dezolant, numit Romania. Mai avem nevoie de inca cel putin 20 de ani pt a gandi altfel. Comunismul si-a pus bine amprenta asupra natiei noastre.

  2. Ovidiu Marinca spune:

    Dupa ce ca s-au lepadat de Christos si s-au alipit cu trup si suflet de sistemul comunist – pe fatza s-au prezentat ca „frati” dar pe la spate au prigonit biserica Domnului – acum tot ei sunt aceia care au gura mare si riposteaza in fatza adevarului cu care sunt confruntati. Nu inteleg: Daca nu vor sa se pocaiasca de faptele trecutului, atunci de ce nu tac din gura?

Lasă un răspuns

