Un TOP al informatorilor

Neculai Constantin Munteanu, fost director al Radio Europa Liberă, a publicat pe situl Europa Liberă un articol incitant și foarte relevant despre informatorii care au făcut rău angajațiolor postului de radio. După Revoluție, Neculai Constantin Munteanu s-a dedicat cercetării în arhive cu scopul declarat de a dezvălui culisele atacurilor criminale ale Securității în care și-au pierdut viața mai mulți directori ai REL.

În acest articol care a fost preluat și de Revista 22, Munteanu prezintă un Top 5 cei mai scârboşi informatori. Ar fi putut fi denumit Topul dezamăgirilor, fiindcă toți cei 5 au pozat în anticomuniști în acea vreme, iar din acea postură au intrat pe sub pielea angajaților REL și chiar au aspirat la funcții, au primit bani pentru activitatea depusă.

Îi cunosc personal pe toţi cinci. Toţi au avut legături cu Europa Liberă. Cu unii am şi lucrat. Trei dintre ei, foşti deţinuţi politici sau urmaşi ai vechii boierimi, aveau motive să nu fie de partea Securităţii. Pentru serviciile lor au fost remuneraţi şi au avut privilegiul de a călători în Vest.

Toţi sunt sau par a fi produsul schizofreniei generalizate pe care o presupunea viaţa într-un regim totalitar comunist. Toţi au slujit cu zel Securitatea, făcând naveta între imoralitate şi amoralitate, cu o anumită voluptate perversă a ticăloşiei. Niciunul nu pare a avea remuşcări.

Citiți tot articolul în Revista 22.

Acest articol a fost publicat în Europa Libera, informator, Radio Europa Libera, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Un TOP al informatorilor

  1. pete spune:

    Vasilica poate da Domnul sa gasesti si tu macar vreo 10 din topul CP iar daca se intimpla sa fie si in viata cred ca cu atit mai bine

  2. Remus spune:

    Da cu cele 30 si ceva de pagini ale lui Nicky Pop despre care aminteste si fratele Florin Campean la interviul RTN Chicago care nu au iesit la lumina, ce faceti cu ele? L-ati pus la dospit? Da despre Ioan Gurau, ce se mai aude? Nu ar trebui comunitatea crestina din Romania si nu numai, sa stie care este situatia acestui om si a altora ca el ? Da despre (……), care are un nume asa de rau printre crestini si care predica nestingherit si neoprit de nimeni? Dar despre cazul (….) condamnat pentru infractiuni penale ( in cazul …) si care a fost ordinat din presbiter, pastor ( sau conducator de adunare )?
    Ori nu cumva Cultul Penticostal din Romania a ajuns institutia: ” fiecare face ce vrea ” ?

    • Remus, despre paginile referitoare la Nicky Pop am mai oferit de vreo câteva ori lămuririle necesare, inclusiv în interviuri. Fiecare dintre cei menționați în carte a apărut într-o mulțime de documente, în cazul unora dosarul avea sute, chiar mii de pagini. Am despre un lider penticostal câteva mii de pagini. În carte am făcut o sinteză și tot ce era necesar de sus am spus. Paginile care erau relevante despre NP mi-au fost solicitate de diferite instante care au judecat cazul respectiv, le-am trimis lor, în urma unei solicitări scrise, semnate. Eu nu folosesc aceste documente cu scopul de a face vâlvă sau agitație, cum văd că ai dori tu. Nu mai am nimic de spus pe internet despre acest caz. Puteam să fac mare agitație despre faptul că nu mai este păstor etc., dar cui folosește așa ceva?

      Și despre Ioan Gurău am mai dat lămuririle necesare. Frații din conducerea Cultului au dosarul referitor la el, îi cunosc declarațiile pe care le-a dat de-a lungul timpului, de acum nu au decât să judece. Cum o vor face? Habar n-am. Știu însă că și pe ei îi va judeca odată istoria.

      Despre (…) – mă refer la primul nume pe care l-am șters, tu ai introdus ideile tale, lipsite de orice fel de acoperire, prezentându-le ca pe o certitudine. Ce înseamnă că are un nume rău? Nu poate fi tocmai rezultatul bârfelor sau comentariilor de pe alte bloguri pe care nu le moderează nimeni? Erai deranjat azi că nu ți-am aprobat comentariile. Da, mă țin departe pe cât de mult pot de lansarea zvonurilor și bârfelor de acest gen.
      În al doilea caz, eu nu am căderea să judec așa ceva, sunt litigii de ordin juridic, financiar, în care nu competențe și nu am informațiile necesare; de aceea mă țin deoparte. De ce nu le judeci tu? Văd că tu știi care este adevărul! De ce mă împingi pe mine să o fac?!?

      Eu știu ce mandat am de la Domnul și caut să mă limitez la acel mandat. O mulțime de oameni încearcă să îmi spună ce să scriu, despre cine să scriu, cum să scriu etc. Mă interesează prea puțin că atunci când refuz să fiu manipulat (de oameni care au intenții bune sau rele), imediat reacția este că urmăresc cine știe ce lucru. Am o conștiință și cel mai mult mă interesează să adorm noaptea liniștit.
      Noapte bună.

  3. pete spune:

    Vasilica aici in USA canalul tv Fox News are motoul noi raportam voi decideti , cred ca asta ai intentionat si tu cu cartea .

  4. Pingback: 11 postări în Top 100 WP (21.11.2011) « Romania Evanghelica

  5. grig spune:

    Cred ca toata chestia asta e o supapa la oala de presiune a bisericii penticostale. Nimeni nu poate rezolva nimic, decat aburi. Nici chiar dumneata Vasilica! Supararea trebuie manifestata prin pocainta si viata model, unitate cu cei care cauta din toata inima pe Domnul si nu cu toti aia care fac de ras pocainta. Asa o sa mai rezolvam ceva!

  6. pete spune:

    Remus daca vrei paginile cu NP ia legatura cu prietenii tai Hada te pot ajuta oricine le are pe la Portland

  7. credinciosu44 spune:

    desigur grig este mult abur in mediul evanghelic , viata cu Domnul este o continua pocainta Vasilica isi indeplineste mandatul incredintat lui si nu unul usor ,da este nevoie mare de oameni care sa nu faca pocainta de ris.

Lasă un răspuns

