In memoriam Teodor Pandrea (1943-2012)

Astăzi, la orele amiezii, fratele profesor Teodor Pandrea a plecat dintre noi. Anii în care ne-a fost dascăl la Institutul Teologic Penticostal au fost plini de momente frumoase, unele pline de umorul cu care ne prezenta lecțiile, altele de gravitatea cu care semnala atacurile la adresa limbii române. Prietenia noastră a continuat neîntreruptă și după absolvirea ITP, aportul său la dezvoltarea Editurii Succeed Publishing fiind foarte valoros. Am vorbit ultima dată cu el cu câteva zile în urmă. Lucra la câteva proiecte importante. Îi sunt profund îndatorat și recunoscător dascălului meu pentru tot ce m-a învățat în cei 19 ani în care ne-am cunoscutAm selectat câteva imagini de la sărbătoarea promoției 1993-1997. 

Acest articol a fost publicat în ITP, Teodor Pandrea, Uncategorized și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

33 de răspunsuri la In memoriam Teodor Pandrea (1943-2012)

  1. Val Russo spune:

    uff! M-am intristat foarte tare…Domnul sa-i mangaie familia!Sper sa ne incante si in cer cu ironia sa fina…Pe curand profesore!

  2. Nelu spune:

    A fost unul dintre oamenii lui Dumnezeu care m-a marcat profund in viata de slujire. Despartirile dor dar suntem mangaiati de Cuvantul lui Dumnezeu care ne spune ca va exista o zi a revederii.
    La revedere frate Pandrea Teodor.
    Sincere Condoleante !

    Pastor Nelu Filip
    Phoenix, Az. USA

  3. Iulian Costea spune:

    Sunt profund indurerat de aceasta veste. Prea repede, prea devreme, …. Profesorul Pandrea a avut un rol important in formarea mea. Sfatul lui cu privire la prezentarea mesajului biblic cu suficienta modestie/simplitate pentru a fi primit si in acelasi timp cu suficienta daruire si responsabilitate pentru a nu fi simplist, va ramane cu mine pentru tot restul vietii mele. Si acum rasuna in mintea mea cateva dintre remrcile dansului: „noi nu ii provocam pe frati prin cuvantul predicat ci ii sfatuim/indemnam”, si, „Bisericile nu se planteaza, ca doar nu sunt copaci…”… Experienta anilor de la ITP nu ar fi fost atat de frumoasa fara dumnealui. Dumnezeu sa mangaie familia pentru aceasta pierdere prematura. Sincere condoleante din partea familiei Costea si din partea Bisericii Penticostale Romane Bethel din Nashville, TN.

  4. Luca spune:

    Doamne, ce e viata! In urma cu cateva luni am avut intalnirea de 10 ani. El ne-a fost indrumatorul de an (dirigintele). Intotdeauna era o persoana foarte dinamica si joviala. Asa a fost si la ultima intalnire in ciuda faptului ca avea probleme serioase de sanatate. S-a bucurat asa mult sa ne revedem. Ciudat, in prima faza am vrut sa amanam intalnirea pentru primavara aceasta. Acum inteleg de ce Dumnezeu ne-a mobilizat pe uni dintre noi in modul acela. Dumnezeu sa mangaie si sa o imbarbateze pe sora Pandrea. Este o femeie atat de deosebita. Ne vom revedea frate Pandrea pe plaiurile ceresti.

  5. Claudiu Misca spune:

    Profesorul Pandrea si-a lasat amprenta in viata noastra (celor de la ITP si nu numai) oriunde ne-am raspandit pe pamantul acesta. Ne-a facut sa realizam frumusetea comunicarii corecte si vii – in scoala ca studenti nu gandeam in felul acesta, dar imediat ce am plecat ne-am simtit afectati pentru totdeauna! Ce comoara am primit cu totii de la acest mare OM!

  6. Costel Gramada spune:

    Greu de crezut. Profesorul Pandrea mi-a fost coordonator la lucrarea de licenta. A avut un rol foarte important in formarea mea ca slujitor, mai ales ca am fost impreuna membri ai Bisericii Fladelfia din Bucuresti unde am slujit o buna perioada de timp. Imi amintesc cu drag de momentele in care scotea carnetelul si stiloul sa noteze gafele gramaticale din timpul predicii. Imi amintesc cu bucurie de vizitele reciproce in familie. A plecat un om minunat. La revedere, frate Pandrea! Ne vom intalni curand!
    Sincere condoleante familiei!

  7. Claudiu Misca spune:

    Toti ne amintim cu drag de carnetel si notitle dansului. Dar toate acestea ne-au facut atenti si gata de a descoperi forme noi. Principiul dansului: simplu si clar. Domnul sa binecuvinteze familia indoliata si pe toti cei intristati!

  8. Claudiu Misca spune:

    Ca aspect practic de verificare, vigilenta: notit(e)le! Cat de mult ne-a marcat. Cu cata caldura vorbea cu noi la telefon. Se interesa de cum ne merge si ce facem. Sper ca multi am tinut legatura cu dansul! „Nu la mormant se duc florile iubirii…” Sa pretuim amintirile si sa invatam sa apreciem pe cei din jur pentru ceea ce sunt si ne ofera. Multa binecuvantare!

  9. ghita dicoi spune:

    ….. ce imi ramine in minte de la profesorul de romana fratele Pandrea Teodor e ca in urma cu 22 de ani, cind am inceput sa urmam cursurile scolii de atunci „seminarul teologic” ne spunea…”voi nu va dati seama ce responsabilitate va asumati,va trebui sa ascultati pe fiecare om in parte si sa aveti si solutie pentru problema lui si in mod deosebit sa aveti timp pentru el”…cita dreptate avea… ma rog ca Dumnezeu care este „Un AJUTOR CARE NU LIPSESTE NICIODATA IN NEVOI” sa binecuvinteze familia indoliata si sa-i fie SPRIJIN (ps 46:1)

  10. ALBU IOAN spune:

    ” A FOST”OMUL PE CARE eu L-AM RECUNOSCUT CA FIIND”UN IZRAELIT FARA VICLESUG”,FIIND INDRAGOSTIT DE ADANCIMILE PROFUNDE ALE CUVANTULUI LUI DUMNEZEU!VREAU SA RAMANA IN MINTEA SI IN INIMA MEA FRATELE SMERIT SI SIMPLU PE CARE l-am CUNOSCUT!(„DACA DOMNUL VA INGADUI IONELE NE VOM MAI REVEDEA SI LA URMATOARE SESIUNE!”)FRATE TEODOR URMATOAREA SESIUNE A” SCOLII BIBLICE MARANATA „O VOM AVEA IMPREUNA CU DUMNEAVOASTRA IN CERURI!NE ESTE DOR SA NE REVEDEM,PE CURAND!FAM ALBU!

  11. N-am crezut ca poate fi adevarat. Asa a trecut timpul? Asa a vrut Dumnezeu? Parca ieri ne intalneam la institut. De-abia venisem din India in ’99 si ne-am intalnit undeva si mi-a spus. „Ce faci?” Si i-am raspuns ca sunt la o fundatie unde lucrez cu preadolescenti, A zis fara echivoc: „Pai ce tu esti de copii mici? Vino la noi.” Si a facut posibila venirea mea la institut. Partasiile din cancelarie erau deosebite. N-am banuit ca s-au terminat intalnirile noastre spontane… abia am deschis Facebook si am vazut anuntul. Ma simteam departe…. Acum ramane sa ne vedem acolo unde Hristos este Centrul, iar noi ne bucuram in razele dragostei Lui. Vom avea timp de partasie….
    Domnul sa va mangaie, familie indurerata!

  12. A lasat un nume bun, iar „un nume bun pretuieste mai mult ca aurul si argintul”.
    Cuvintele mele sunt sarace si goale cand trebuie sa descriu fiinta ce mi-a fost cea mai draga in viata mea de adolescenta.”Dirigu”, asa cum obisnuiam noi, generatia 1992-1996,sa ii spunem, a fost un adevarat dascal de limba romana, si duhovnic. Inainte de inceperea fiecarei ore de dirigentie, el dorea sa incepem cu o rugaciune,dupa care cantam…II placeau tare mult cantarile sorei Tania,in special cantarea „Din tine am venit,Iubire”.De multe ori avea lacrimi in ochi cand canta
    .Dumnealui ii datorez faptul ca azi „stiu sa scriu si sa citesc in limba materna”.
    L-am iubit mult…si am invatat mult de la dansul….
    Am spus ca sunt sarace cuvintele mele…durerea despartirii definitive e mare…
    Domnul sa va intareasca sora Pandrea,Dadiana,Darius,Bogdan,pe voi si familiile voastre.
    Ne luam „La revedere”, frate Pandrea pana cand ne vom revedea in ceruri.
    Asa sa ne ajute Dumnezeu!

  13. Dragi fosti colegi si frati-profesori, va adresez condoleante asa cum mi le adresez si mie! A plecat la Domnul un dascal adevarat si un Om care ne-a lasat tuturor amintiri de neuitat. Tatal din Ceruri sa mangaie familia indoliata si prin noi, El sa duca mai departe modelul lasat de fr. Teodor Pandrea.

  14. madincea spune:

    Sunt și eu profund întristat de această veste. Tactul său pedagogic și sfaturile dumnealui pline de înțelepciune și argument m-au făcut să îmi doresc să petrec timp cu dânsul în diferite discuții. Era o plăcere să povestim. Am simțit mereu că dumnealui avea o inimă de tată pentru studenți.

    Tocmai ieri făceam evaluarea omiletică a unui student și îi pomenisem acestuia despre profesorul Pandrea care avea următoarea vorbă: ”Cine se scuză, se acuză!”. Fără îndoială, cunoașterea acestui om al lui Dumnezeu va continua să rămână pentru mine o sursă de inspitație și smerenie.
    Transmitem sorei Rodica și profesoarei Dadiana sincere condoleanțe din partea familiei noastre. Alex-Sebastian și Lăcrămioara Madincea

  15. Ligia Gabriela Janik spune:

    O veste de necrezut….Profesorul Pandrea a plecat la Domnul. A plecat acasa in cerul minunat.
    Asteptam ziua minunata a revederii . Nu vom uita niciodata severitatea cu care ne-ai indrumat pasii
    in anii studentiei dar si bunatatea, mila, intelegerea si mai presus de toate intelepciunea pe care o primeai de la Domnul. Intotdeauna dadeai sfaturi si raspunsuri de care sufletul meu avea nevoie. Dumnezeu vorbea prin dumneata. Anii de la ITP au fost ani binecuvantati datorita unor profesori corecti si credinciosi. Cei ce l-au cunoscut pe Fr. Pandrea stiu ca vorbele sunt de prisos. Oricat ai scrie tot nu ar fi deajuns . De aici din diaspora Germaniei iti aducem un smagiu sincer sperand sa ne revedem pe plaiurile sfinte.

  16. Sunt profund indurerat. Insa viata este in Mana Creatorului… Dumnezeu sa intareasca familia.

  17. Gherasim spune:

    Sentimentele de intristare produse la aflarea acestei vesti sunt profunde. A fost un dascal deosebit, unul dintre cei mai buni pe care i-a avut ITP-ul. Personal, mi-a fost cel mai apropiat cadru didactic, nu pot sa uit anul in care am absolvit(2005), in acea zi, dupa masa festiva, m-a chemat in biroul sau si mi-a dat cateva sfaturi din suflet si in acelasi timp mi-a impartasit cateva sentimente fratesti. A iubit extraordinar de mult pe studenti, totdeauna era interesat de nevoile noastre cum sa le rezolve………sunt atatea amintiri placute. Avem nadejdea ca ne vom revedea in Imparatia lui Dumnezeu, atunci intristarea va dispare. Dumnezeu sa mangaie familie, in special pe sora Rodica Pandrea, sotia. Frate Pandrea vei ramane o amintire vie in sufletele multura. Gherasim Magda, Baia Mare.

  18. Cristian Ionescu spune:

    L-am întâlnit și am schimbat câteva vorbe de câte ori am vizitat România. Într-adevăr, un om deosebit.
    Transmitem sincere condoleanțe familiei, bisericii și colectivului ITP.

  19. Nica Precup spune:

    „Nu stiti ca o capetenie, un om mare, a cazut astazi in Israel?” (2 Sam. 3:38b)
    Cu o seara inaintea celor intamplate, m-am sfatuit cu preaiubitul frate Pandrea cu privire la o lucrare insemnata ce urma sa fie facuta, spre binecuvantarea celor de la Scoala Maranata, si spre binecuvantarea multor suflete credincioase, insetate după Hristos Domnul, apa vietii. A fost cea din urma convorbire a fratelui nostru Teodor pe telefonul sau, fapt confirmat a doua zi de catre fratele Daniel Purdel, care m-a anuntat de plecarea fratelui Pandrea la cele vesnice.
    Multe lacrimi am varsat impreuna la Casa Elim, unde sub indrumarea dumnealui, am selectat cele mai alese cantari care sa ne aduca mangaierea Domnului in inimile noastre. Amintesc aici cateva: „Din Tine am venit Iubire”, „Sa nu merg dup-un strain”, „Mi-e asa de dor de Tine”. Acolo sus le vom canta impreună.
    „…mangaiati-va, deci, unii pe altii cu aceste cuvinte.” (1 Tes. 4:18  )

  20. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (28.01.2012) « Romania Evanghelica

  21. Iosif B. spune:

    Ori de cate ori folosesc cuvantul „provocare ” imi aduc aminte de profesul Pandrea… Realizez ca expunearea noastra ca studenti la acest mare om a fost o mare „provocare”, colegi stiu de ce folosesc acest cuvant, interpretati-l in sensul pozitiv nu negativ. Dumnezeu sa-i mangaie familia si pe toti cei care il plang.
    pastor. Iosif Berce

  22. Viorel Grigoras spune:

    L-am cunoscut si am lucrat cu fr. Teodor si socotesc asta ca o binecuvantare din partea Domnului.
    Dumnezeu s-a folosit cel mai mult de acest OM l-a acreditarea ITP. Un om simplu, dar plin de intelepciune, de dragoste, care iubea mult pe Dumnezeu, familia, studentii, biserica.
    Dumnezeu sa il odihneasca in pace si sa mangaie familia deosebita pe care o avea fr.Pandrea.

  23. Pingback: A murit Teodor Pandrea « Penticostalismul AZI

  24. ionica badelita spune:

    A plecat un om care a stiut ca nimeni altul sa ajute pe altii sa creasca fara sa iasa el in evidenta.
    Un frate care se bucura sincer de succesul studentilor si fratilor sai.
    Un om a lui Dumnezeu modest , sincer si dedicat.
    Un om care a stiut sa arunce aici samanta pentru a culege in vesnicie.
    Un om care a stiut sa iubeasca si sa se faca iubit.
    Un om care a ales sa faca bine lucrarea la care a fost chemat.
    Un om cu principii.
    Un om adevarat.
    Un profesor adevarat.
    Nu voi uita ca , bolnav fiind, chiar daca nu l-am invitat personal , cu putin timp in urma, si-a facut timp sa vina la sustinerea lucrarii de doctorat. Nu voi uita cum mi-a raspuns cand i-am comunicat ce surpriza placuta mi-a facut „Nu as fi putut sa nu vin”.
    Dumnezeu il va rasplati pentru tot!
    Condoleante sincere sotiei si tuturor celor dragi lui, ramasi….
    LA REVEDERE PROFESORE DRAG…..
    Ionica Badelita

  25. Pingback: 4 postări în Top 10 WP (29.01.2012) « Romania Evanghelica

  26. marcut spune:

    Asa de multa lume si asa de putini oameni. Azi am condus pe ultimul drum un om,un om care a avut coloana vertebrala,draga sora RODICA sa fiti mandra ca ati avut un asa sot ,draga Dadiana sa fii mandra ca ai aqvut un asa tata.Dumnezeu sa va mangaie asa cum numai El o stie a face.Condoleante sincere din partea familiei Comarita

  27. ciprian bortes spune:

    imi amintesc cum in primul an m-a suspendat la examenul de limba ramana, am fost tare ingrijorat in acea vara iar cand il vedeam pe culoarele itp ma speream de profesorul pandrea. anii ce au urmat mi-a fost indrumator de an si am avut o relatie buna, intr-un an chiar l-am colindat acasa cu colegii. imi pare rau ca nu am ajuns la intalnirea de 10 ani ar fi fost un prilej de a imi lua ramas bun de la acest mare om.

  28. mihai suciu spune:

    „Ferice de acum incolo de mortii care mor in Domnul! “Da”,zice Duhul,”ei se vor odihni de osteneliile lor, caci faptele lor ii urmeaza!”
    Iubitul nostru frate Pandrea a plecat de la ostenelile de aici, la odihna de veci.
    Dumnezeu sa mangaie familia si pe cei indurerati si sa le dea speranta si pacea Lui.

  29. Fedor Covaci spune:

    Suntem mai saraci a plecat un caracter dintre noi.
    A fost un dascal care a stiut sa-si respecte profesia si semenul.

  30. olaru dan spune:

    intotdeauna tanar si vivace, fratele pandrea a fost un punct de referinta si pentru mine, un far in noapte neclaritatii si a ambiguitatii ideilor persoanale. ardelean adevarat fiind i simteai caldura din suflet ori de cate ori rostea cu multa iscusinta cuvinte niciodata la voia intamplari. cand am aflat vestea(destul de tarziu ce-i drept) fara sa vreau, lacrimile mi-au tasnit din ochi involuntar iar inima mi s-a inegurat.
    pe curand, fr.pandrea

  31. ana harlea spune:

    Tatal meu, de 20 de ani incoace………….. despartirea doare, dar, asa cum obisnuiam sa cantam inainte de fiecare ora: „Astept cu nerabdare ziua…” -ziua in care vom fi cu Domnul nostru si ii vom putea revedea pe cei dragi care ne-au luat-o inainte.

  32. florin forgaci spune:

    Regret enorm plecarea fratelui Pandrea dar traiesc cu nadejdea ca vom sta impreuna la masa la Domnul

Lasă un răspuns

