Recensământul – dezinteres pentru aflarea situației reale cu privire la religie

Bătaia de joc de la recensământ a fost cu bună știință. Am semnalat atunci mai multe aspecte (vezi aici). Recent, directorul INS, Ilie Dumitrescu a declarat într-un interviu că nu au fost interesați să cunoască datele corecte și actualizate ale situației religioase din țară:

Raspunsurile privind optiunea religioasa a romanilor le vom publica-in forma provizorie- in 23 mai. Intrebarea legata de religie era optionala, iar in comunicatul privind rezultatele preliminare am publicat doar un set din categoria celor obligatorii. Nu credem ca vom avea o schimbare consistenta.”

Eu cred că nu voiau să rezulte o schimbare consistentă. Un recensământ bine intenționat ar fi evidențiat o scădere pentru biserica majoritară. Implicațiile ar fi nu doar de imagine, ci și financiare. Subvențiile statului se distribuie, în mod normal, proporțional cu numărul de enoriași ai fiecărui cult.

Acest articol a fost publicat în cultul penticostal, politice, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Recensământul – dezinteres pentru aflarea situației reale cu privire la religie

  1. R.Eugen spune:

    Cat imi pare rau sa aud asta😦 si cand stau sa ma gandesc, cat de curios eram sa aflu rezultatele recesamantului sa vad cat la % sunt penticostali dar si cei de alte religii si culte.

  2. HDaniel spune:

    Mi-aduc aminte ca dupa ce am raspuns la intrebari, dupa ce-a plecat recenzorul mi-am dat seama ca nu am raspuns la nici o intrebare privind apartenenta religiosa…, mirat am sunat recenzorul (si-a lasat cartea de vizita) si cand l-am intrebat de ce nu am fost chestionat in ce priveste alegerea mea religioasa,recenzorul si mai mirat mi-a raspuns „pai nu-i nevoie doar sunteti ortodox”!

  3. DanutM spune:

    Reblogged this on Persona and commented:
    Vasi are perfecta dreptate. ACest recensamint a fost o veritabila bataie de joc din punct de vedere profesionist. O risipa de bani europeni, un lucru facut doar de ochii Uniunii Europene. Praf de aruncat oin ochii prostilor.
    Acest lucru este cu deosebire adevarat in ce priveste sectiunea religioasa a recensamintului.
    La aceasta as dori sa adaug un comentariu, fiind in general de acord cu implicatiile posibile de care vorbeste Vasi.
    Asa cum il stiu din interactiunile mele cu el, sunt absolut sigut ca Patriarhul Daniel ar fi dorit sa cunoasca situatia asa cum este, nu una cosmetizata, chiar daca realitatea nu ar fi fost prea roza. AS vrea, de asemenea sa sugerez, ca orice ldier intelept ar dori sa cunoasca realitatea, mai ales atunci cind nu e buna, ca sa stiie cum sta si sa poate face cea trebuie.
    Din pacate, din pricima modului in bat]jocura in care se fac toate inj Romania, mai trebuie sa asteptam 10 ani, pina la urmatorul recensamint.
    Daca as fi in locul domnului Ilie Dumitrescu, mi-as recunoaste incompeteta si as demisiona, din pricina de prostie si rea vointa.

    • Mie imi este greu sa imi imaginez ca dl director a facut aceasta cu de la sine putere sau din proprie initiativa. Nu vreau nici sa sugerez ca ar fi fost ideea patriarhului, dar cineva mai presus de INS a facut aceste jocuri. Cert este ca sectiunea religie mai bine nu era inclusa, decat sa fie optionala. Bine ca au cerut obligatoriu CNP-ul!

  4. Pingback: Recensamantul fraudat de recenzori,de multime,de stat.Oricum ai spune tot fraudat ramane. | mediesanul1234

Lasă un răspuns

