Ioan Ceuță a publicat cartea promisă (1)

Am făcut rost de cartea lui Ceuță de mai bine de o săptămână, însă abia azi am avut mai mult timp să o citesc. Da, nu vă mirați, am citit tot ce a scris el în carte în mai puțin de 3-4 ore. Cartea este voluminoasă, 880 de pagini, însă ea nu conține o cercetare făcută de autor, ci reproduce aproape integral dosarele lui Constantin Caraman. Pe acelea eu le-am studiat cu mult timp în urmă, mi le-am tipărit integral și le-am conspectat. Așadar, nu mi-a rămas de citit din cartea sa decât o mică parte, și anume puținele comentarii inserate printre documentele de arhivă.

Titlul cărții este „Recurs la Răscumpărarea memoriei penticostale. Mișcarea penticostală în perioada comunistă. Biserici (Comunități) Penticostale și pastori (Lucratori) relația lor cu statul totalitar.”
                                      (Toate greșelile din titlu, subtitlu și subsubtitlu îi aparțin autorului.) 

A face recurs la „răscumpărare” mi se pare o idee greșită din start. Toți avem nevoie de răscumpărare. Desigur, putea să spună ceva împotriva cărții care poartă titlul de Răscumpărarea memoriei, dar a spune că te opui răscumpărării memoriei penticostale este totuna cu a spune că dorești să rămâi cu o istorie apăsată de compromisuri și vânzări.

Sper ca mâine să reușesc finalizarea unui articol (recenzie ar fi un cuvânt prea pretențios pentru o asemenea carte). De îndată ce va fi gata voi prezenta pe blog răspunsul meu. Despre coperțile cărții a scris deja prietenul meu Emi Conțac.

Acest articol a fost publicat în carti, Ceuta, comunism, cultul penticostal, informator, Ioan Berar, John Ceuta, Marinel Ceută, persecuție, politice, umor. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

