Ioan Ceuță – Dr. Copy & Paste (2)

Pentru cartea scrisă recent, domnul Ceuță merită premiul: DR. COPY & PASTE. În cuprinsul celor 880 de pagini, intervenția sa este sub 5%! Sunt la început șase pagini cu niște aberații (pe care le voi evidenția mai târziu), urmate de fotocopii din dosarele unui adevărat erou al credinței, Constantin Caraman. Printre aceste documente care se întind pe sute de pagini, Ioan Ceuță mai inserează câte un comentariu, cel mai adesea inutil, pentru ca la sfârșitul cărții să mai adauge două pagini de „concluzii”. Legată între coperți groase, cartea pare foarte impresionantă ca dimensiuni, însă cel care o răsfoiește descoperă imediat că autorul nu are ce spune, este în pană de idei și nu are dovezi sau argumente împotriva Răscumpărării memoriei.

Nici măcar documentele prezentate în carte prin laborioasa metodă copy & paste nu au fost prelucrare pentru a fi citite cu ușurință, astfel că o parte dintre ele sunt ilizibile, deși se întind pe mai multe pagini. De asemenea, autorul nu s-a deranjat să facă o tăiere a marginilor documentelor scanate, astfel că puteți studia, citind cartea lui Ioan Ceuță, și o parte din masa de la CNSAS pe care au fost așezate documentele scanate. Această fâșie inestetică încarcă aproximativ 700 de pagini din cele 880! E ca în filmele lui Sergiu Nicolaescu despre Mihai Viteazu, în care se văd în fundal cablurile și stâlpii de înaltă tensiune de la o centrală electrică.

Dacă lucrarea la care fac referință aici ar fi fost mai bine alcătuită, încât să se ridice la rangul de carte istorică, atunci ar fi meritat mai multă atenție. Însă „opera” lui Ioan Ceuță este departe de a putea fi numită cercetare a unui istoric. Președintele Colegiului CNSAS îmi spunea că apreciază la Răscumpărarea memoriei  faptul că este o lucrare de cercetare, o sinteză meticuloasă, „nu o publicare fără analiză a unor documente din arhivă, cum fac mulți care se dau cercetători, dar nu știu să muncească”.

Încercarea lui Ioan Ceuță de a se folosi de Constantin Caraman, căruia îi atribuie rolul de martor la recursul inițiat împotriva Răscumpărării memoriei, este o diversiune demnă de agenții de propagandă și agitație din perioada comunistă. Constantin Caraman nu poate fi revendicat niciodată de către Ioan Ceuță sau de către alți informatori, întrucât Caraman a fost întemnițat, anchetat și tracasat din vina celor care s-au numit „frați”, dar l-au dat pe mâna Securității. Aceasta este realitatea pe care revizioniștii istoriei nu o pot demonta, oricâte volume ar publica. De fapt, din paginile copiate din dosarele de urmărire, și mai ales din dosarele de urmărire penală, reiese foarte clar opinia lui Constantin Caraman despre Cultul Penticostal din acea vreme. Voi reveni asupra acestui aspect, cu mai multe detalii, dar pentru moment vă ofer un exemplu. Iată ce este silit însuși Ioan Ceuță să noteze în cartea sa:

„Ei (grupul lui Caraman, n.n.) au hotărât să…se opună deciziilor conducerii Cultului Penticostal, pe care ei o considerau ca fiind aservită Departamentului Cultelor.” (p. 218)

Dacă doctorul Ceuță ar fi făcut efortul minim de a citi și medita asupra documentelor respective înainte de-a le publica, i-ar fi roșit obrazul de rușine la vederea afirmațiilor lui Caraman despre socrul său. Invocat ca martor de către Ioan Ceuță, Constantin Caraman îi acuză pe liderii bisericii din vremea comunistă de obediență față de statul comunist, de închidere de biserici, de limitare a manifestării darurilor Duhului. Voi reveni asupra acestui aspect în articolele viitoare.

Acest articol a fost publicat în carti, Ceuta, eroi ai credintei, informator, Ioan Berar, John Ceuta, Marinel Ceută, persecuție, umor, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Ioan Ceuță – Dr. Copy & Paste (2)

  1. Din acest fragment de recenzie, putem spune despre autorul cartii, avand in vedere continutul acesteia, ca, „gura recursorului adevar graieste”, chiar daca acest adevar il incrimineaza.

  2. Elena spune:

    Legea drepturilor de autor nu spune nimic despre acest Dr Copy Paste, nu de alta dar vorbim si de un numar destul de mare pagini.

  3. teo spune:

    cred ca inainte sa ne recunoastem trecutul ca si miscare penticostala si sa ne pocaim trebuie sa ne rezolvam prezentul in ce ii privesc pe liderii care conduc destinele cultului penticostal…de ei nu se aminteste in RM,,,de ce,,,,urmatorul volum oare va mai aparea…nu cred ca aceasta carte a trebuit scrisa doar pentru pastorul POp care avea sa se pocaiaca in mod public recunoscand colaborarea cu securitatea….

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s