Conferință ProLife

Recomand din toată inima această inițiativă foarte necesară în contextul post revoluționar din România. De douăzeci de ani se tot vorbește despre problema avorturilor, însă se face prea puțin pentru remedierea ei. Biserica trebuie să facă mai mult, iar pentru a face mai mult, instruirea este absolut necesară. Visez la ziua în care valorile creștine vor fi susținute în arena publică de oameni competenți și integri.

Acest articol a fost publicat în conferinte, rugăciune, statistică. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Conferință ProLife

  1. Dorel Cotan spune:

    Da si eu ”Visez la ziua în care valorile creștine vor fi susținute în arena publică de oameni competenți și integri”, numai ca prea putin ii mai intereseaza pe crestinii evanghelici acest aspect. Fiecare cauta sa-si insuseasca interesele proprii si nu mai intereseaza pe multi de ce se intampla in jur.
    Noi am luat o initiativa la Cluj pentru formarea unui partid care sa aiba la baza valorile crestine si sa putem ajunge in Arena Publica sa vormim deschis despre aceste valori crestine. Dar apeland la Bisericile Evanghelice pentru a sustine aceasta initiativa, am fost respinsi de multi pastori, deoarece sunt implicati impreuna cu alte partide si nu vor sa le cada Steaua.
    La ora actuala avem peste 20.000 de semnaturi stranse pentru infiintarea acestui partid UNIUNEA CRESTIN DEMOCRATA, dar desi ati promis frate Vasilica Croitor, ca ne sustineti in Comunitatea Regionala Constanta, nu ati facut chiar nimic in acest sens… sin din Constanta nu avem nici macar o semnatura… nici macar semnatura dumneavoastra.
    In acest mod nu vm putea sa ajungem in Arena Publica sa luptam pe cale legala pentru problema avorturilor. Domnul Senator Gheorghe David a incarcat fiind in parlament o astfel de initiativa, dar fiind singur si ne-avand sustinere, a ramas neauzit (verificati stenogramele la http://www.senat.ro/FisaSenator.aspx?ParlamentarID=79650adb-9289-4285-b51b-3eb4e727365f )
    Totusi ca noi sa mergem inainte cu initiativa UCD, ne luptam si strangem semnaturi de la crestini ortodoxi, care sunt mult mai deschisi pentru a sustine o initiativa buna.
    Evanghelicii s-au inchis in carapacea zidurilor unor biserici si nu mai fac nimic… doar iti merge numele ca traiesti ”Laodiceea”. Desi la Penticostali le place si si-au insusit denumirea Filadelfia (ca despre aceasta biserica scrie cel mai frumos), dar realitatea seamana cu Laodiceea. Nu are rost sa ne tot ascundem dupa deget si sa nu recunoastem. Totusi avem o sansa in versetul 19: Eu mustru şi pedepsesc pe toţi aceia pe care-i iubesc. Fii plin de râvnă, dar, şi pocăieşte-te!

    • Ar fi bine să fiți nițeluș mai atent la formulările dumneavoastră, fiindcă o bună parte din ele sunt inexacte.
      Nu știu dacă alți păstori v-au respins, sau doar au refuzat invitația. Este o mare diferență. Eu v-am dat ocazia să îmi prezentați proiectul, v-am ascultat și v-am comunicat la rândul meu rezervele mele față de un astfel de partid. Aș putea să vi le repet aici, dar de îndată ce discuția mea de atunci nu a fost reținută, mă întreb dacă mai are rost să mă obosesc acum.
      În fine, nu am promis semnături, am promis că voi prezenta această intițiativă colegilor și după aceea vom decide, ceea ce am făcut. În fiecare dintre situațiile respective, inclusiv în biserica pe care o păstoresc, decizia a fost fermă de a nu ne implica în vederea adunării de semnături. Am fost chiar ieri vizitat de alți doi membri din echipa de inițiativă a UCD și am avut o discuție detaliată despre viziunea lor și viziunea mea față de acest proiect. Rămân la părerea că alta ar fi calea de urmat a evanghelicilor pentru a demara schimbări de durată în țara noastră.
      Dacă veți prefera atacuri verbale la adresa evanghelicilor, și a penticotalilor în speță, de genul celor prezentate în începutul și sfârșitul acestui mesaj, atunci să nu vă mirați că mișcarea va fi marginalizată de la început. Dacă aveți o viziune de la Domnul pentru implicarea politică, ar trebui să cereți și favoarea divină pentru uși deschise și voluntari, iar restul să lăsați în seama Domnului. E o mare eroare să-i disprețuiți pe cei dezinteresați de politică, de parcă toți ar trebui să își găsească menirea în aceasta. Sunt unii care au chemare pentru implicarea în politică, găsiți-i, convingeți-i dacă puteți să adere la demersul vostru, iar pe ceilalți iubiți-i, nu-i criticați pe bloguri.

    • Toma Necredinciosul spune:

      O fi bine?.. O fi rau? Eu personal cred ca este rau. Avem partide create pe baze etnice nu cred ca este nevoie si de partide create pe baze religioase. Intotdeauna ( istoric vorbind) cand crestinismul s-a amestecat cu puterea laica a iesit ceva in afara spiritului crestin. Pentru promovarea principiilor crestine nu cred ca avem nevoie de puterea laica, mai ales in Romania , avand in vedere de reputatia de care se bucura politicienii. Este suficient sa ne unim si sa folosim mijloacele de comunicare existente. Sau putem sa mobilizam oamenii…Sau, pur si simplu, sa traim crestineste. Pana si agentii comerciali stiu ca cea mai puternica reclama este cea pe care ti-o face un client multumit.

      • Biserica este chemată să fie o lumină în lume, ceea ce cred că include și arena politică. Însă întrebare este cum răspândim această lumină? Prin participarea directă în competiția politică, sau prin influențarea politicului de pe poziția unor reprezentanți ai Împărăției lui Dumnezeu? Personal cred că există creștini chemați de Dumnezeu să se implice în politică, am însă rezerve atunci când sub stindardul bisericii se poartă bătălii politice.

      • Dorel Cotan spune:

        Raspuns pentru TOMA NECREDINCIOSUL !
        In primul rand dumneavoastra datorita faptului ca nu doriti sa va afisati cu identitatea reala si va ascundeti in spatele unui Pseudonim (Toma Necredinciosul), inseana ca aveti multe de ascuns, sau nu doriti sa stati pentru ceea ce afirmati. V-ati ales si un pseudonim care chiar va reprezinta.
        Nu imi place sa raspund anonimilor, pentru ca e ca si cum vorbesc in vant.
        Daca doriti sa comunicati ceva, comunicati sub o identitate reala.

        • Toma Necredinciosul spune:

          Credeam ca, intr-o dezbatere, ideile au mai multa importanta decat persoanele .
          Considerati-ma vocea lui Toma Necredinciosul. Cel de acum 2000 de ani. Despre care Domnul Isua a spus ” ferice de tine ca ai vazut si ai crezut” …Poate puteti discuta cu un „spirit” existent in toata istoria Bisericii Crestine….. caruia crestinismul ii datoreaza multe din realizarile sale bune. Daca nu, asta este.

  2. Dorel Cotan spune:

    Nu vreau sa critic pe nimeni, numai ca acesta e primul raspuns pe care il primesc de la dumneavoastra referitor la solicitarea pe care v-am adresat-o cu un an in urma. Desi ati fost abordat de mai multe ori pentru un raspuns afirmativ sau negativ (nu doar de mine, ci si de alte persoane din grupul de initiativa), ati ignorat sa dati un raspuns. Dumneavoastra dati raspuns doar atunci cand sunteti provocat. V-am trimis emailuri personale pe adresa […] fara sa scriu pe bloguri, dar nu ati raspuns (poate ca nu mai folositi acea adresa, dar in acest caz anulati-o de pe site-ul bisericii, poate ca nu v-ati facut timp pentru ami raspunde tocmai mie). Si eu sunt evanghelic si nu imi place sa vin cu atacuri la adresa evanghelicilor, dar realitatea e ca nu mai suntem la inaltimea standardelor pe care le pretindem. Asta e realitatea crunta care doare atunci cand ne lezeaza imaginea.
    Calea de urmat a evanghelicilor poate fi si alta pentru a demara schimbari de durata in tara noastra, asa cum afirmati mai sus, dar initiativele venite de la simpli membri din afara cercului de conducere sunt neglijate, si macar daca ar exista initiative din interior, de la cei care sunt in conducere, dar nu apare nici o initiativa (cu exceptia initiativei dumneavoastra RM, care pe termen lung daca o sa continuati sa deconspirati si nume actuale – nu doar morti – poate va produce un efect benefic de curatire pentru a cerne graul). Din cauza ca inca exista in structurile de conducere oameni care nu vor sa se dea la o parte desi nu mai au nimic de dat, deoarece s-au plafonat si mai mult de atat nu se debaraseaza de greul bagaj al trecutului, a inceput un declin in ramura evanghelica. Acest declin trebuie oprit inainte ca sa fie prea tarziu.
    Nu am asteptari ca sa aderati la initiativa noastra – si daca nu doriti o implicare e ok sa stati deoparte. Am vrut doar sa am un raspuns oricare ar fi el (pozitiv sau negativ). Cel putin dumneavoastra daca nu v-ati implicat sa ne sustineti, nici nu ati luptat impotriva ”vizibil”, dar sunt alti pastori care de inversunati si indoctrinati ce sunt, au rupt listele cu semnaturi deja adunate de unii membri din bisericile lor… acest lucru sa intamplat atat la Oradea cat si la Bacau.
    Cu ajutorul Domnului ( cerand favoarea divina de care amintiti mai sus) se va finaliza si strangerea de semnaturi, cu sau fara ajutorul unor evanghelici, cat si cu ajutorul altor persoane care desi nu sunt evanghelici cred in valorile crestine.
    Nu dispretuiesc pe cei dezinteresati de politica si nu am asteptari ca toti sa isi gaseasca menirea in politica. Nici nu era vorba de implicare, decat de sustinere a unei initiative, ceea ce e total diferit, iar de implicat se vor implica doar cei care au chemare sa se implice in politica sunt pregatiti si din punct de vedere profesional si din punct de vedere spiritual.
    Daca v-ati simtit provocat sau lezat prin comentariul meu lasat pe acest blog, imi cer iertare pentru ca nu am vrut sa va jignesc, din contra va apreciez pentru faptul ca aveti taria de caracter sa va ridicati sa luptati contra celor care inca au constiintele incarcate de pacatul lui Iuda.

    Fii biencuvantat frate Croitor !

    • Răspunsul meu a fost comunicat de mai multe ori câtorva dintre persoanele care fac parte din grupul de inițiativă. Nu mai țin minte dacă v-am comunicat și direct sau nu opinia, dar am fost contactat de multe ori, de mai multe persoane și mi-am prezentat poziția.
      Emailul meu este funcțioal și primesc cel puțin 50 de mesaje zilnic…
      Poate că voi iniția și eu o discuție mai pe larg cu privire la acest subiect pe blog.

  3. Dorel Cotan spune:

    OK.. e posibil ca ati comunicat altor persoane din grup, numai ca eu am fost intrebat de cativa din ei, daca mai am vre-un raspuns de la fratele Vasilica Croitor… si nu puteam sa le dau nici un raspuns, pentru ca nu aveam, iar cei la care le-ati comunicat, nu au transmis mai departe.
    Respect pozitia fiecaruria si nu o sa insist asupra acestui lucru mai mult.
    Daca ve-ti initia o discutie mai pe larg cu privire la acest subiect, as vrea doar sa tineti cont de un aspect: noi (grupul de initiativa) nu am solicitat si nu dorim ca Biserica sa fie implicata in proiectul UCD, doar ca am solicitat sprijin acum la infiintare prin sustinerea initiativei, ca sa utem mai usor sa strangem cele 25.000 de semnaturi necesare pentru inscriere. In al doilea rand, am propus ca cei care vor candida intr-o functie publica sa prezinte o recomandare din partea Bisericii in care sunt membri, doar pentru a trece prin mai multe filtre de selectare ca intr-un final sa avem reprezentanti de incredere si cu un carcater deosebit, precum Daniel in Babilon si Iosif in Egipt. Mai mult de atat nu dorim din partea Bisericii si nu dorim ca Biserica sa fie implicata in politica.
    Daca doriti mai multe informatii puteti studia si Programul nostru politic cat si unele repere ideologice postate pe site.
    Intr-un final, chiar daca Biserica nu se implica si nu dorim acest lucru, totusi acest partid doreste sa sustina valorile crestine pentru binele comunicatilor crestine evanghelice.

    Multa pace !
    Dorel

Lasă un răspuns

