Regenerarea și statutul (3)

divorceE necesar să fac o precizare înainte de a porni discuția aceasta. Consider divorțul o abatere de la porunca lui Dumnezeu și o călcare a unui legământ sacru. Desigur, în fiecare divorț este o tragedie, sunt vinovății diferențiate, există o cazuistică deloc ușor de înțeles. Dar slavă Domnului că nu am avut situații de divorț în Biserica Betleem din Medgidia.

De asemenea, nu am propus spre ordinare vreodată persoane care să fi fost divorțate și nu avem în zona noastră de misiune niciun caz de slujitor divorțat. 

Acestea fiind spuse, să privim la articolul discutat și votat la Sovata:

Art. 36 h) dacă un slujitor propus spre ordinare a divorțat când era necredincios, nu poate fi ordinat.

Trec peste formula alambicată (ar fi fost mult mai inteligibilă varianta: să nu fi fost divorțat înainte sau după convertire), și mă opresc la esența articolului.

Teologic, articolul propus afectează doctrinele mântuirii și regenerării, așa cum reies acestea din formularea paulină: „Dacă este cineva în Hristos, este o făptură nouă. Cele vechi s-au dus, iată că toate s-au făcut noi.” Practic, mântuirea mea este „mai bună”  decât a unuia care s-a întors la Dumnezeu după ce a trecut prin tragedia unui divorț. Eu am fost făcut o făptură nouă (în original este cuvântul „creație”), el a rămas cu un trecut pătat, chiar dacă a venit la Hristos. Cele vechi ale mele s-au dus, ale lui rămân pentru tot restul vieții. Pentru mine „toate s-au făcut noi”, pentru el numai o parte.

Modificarea operată în Statut nu este doar administrativă sau organizatorică, ci doctrinară. Inserarea acestui articol în Statut afectează indirect ceea ce credem despre mântuirea păcătoșilor. S-a ajuns în situația ciudată în care Statutul alterează Mărturisirea de credință. Am semnalat în timpul congresului că la o Conferință pastorală anterioară, a cărei temă fusese „Familia, divorțul și recăsătorirea”, tema a fost dezbătută intens de către un număr mare de participanți, de profesori teologi și păstori. Totuși, propunerea referitoare la interzicerea ordinării celor divorțați înainte de convertire nu s-a bucurat de sprijinul celor mai mulți dintre păstori.

Conform acestui articol, homosexualii, pedofilii sau criminali care se pocăiesc pot fi ordinați, dar un om care a avut un eșec în căsătorie înainte de convertire nu are această posibilitate. Ca idee, imaginați-vă că dacă s-ar pocăi un fel de Radu Mazăre (care nu a fost căsătorit legal vreodată), el poate să fie ordinat mai târziu, chiar dacă are și copii din flori. Dar un tânăr care și-a văzut cuminte de viață, dar a fost lăsat de o soție infidelă, iar mai târziu s-a întors la Domnul, nu va putea fi ordinat nici măcar diacon!

Nicio denominație penticostală nu aderă la aceste principii, precum interzicerea administrării botezului tuturor persoanelor fără discernământ, sau interzicerea ordinării celor divorțați înainte de convertire. Este falsă informația că în Assemblies of God ar fi o asemenea interdicție. Dimpotrivă, iată ce spune statutul lor:

Marriage Status. The General Council disapproves of any married persons holding ministerial credentials with the Assemblies of God if either marriage partner has a former spouse living, unless the divorce occurred prior to his or her conversion or for the scriptural causes of a former spouse’s marital unfaithfulness [Matthew 19:9], or the abandonment of the believer by the unbeliever [I Corinthians 7:10-15], except as hereinafter provided.

Sursa: POLICY MANUAL FOR CREDENTIAL APPLICANTS 

După cum se vede mai sus, ordinarea nu este posibilă pentru cei divorțați, cu excepția situației când divorțul s-a petrecut înainte de convertire, sau chiar și după căsătorie, din cauza infidelității partenerului de viață sau a abandonării de către partenerul de viață necredincios. 

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Statutul Cultului. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Regenerarea și statutul (3)

  1. z b zice:

    As crede ca articolul incriminat nu face trimitere la mantuirea sufletului, ci la imaginea publica a slujitorului ordinat. De dorit ar fi ca formularea sa fie mai explicita si nu sub forma de interdictie, ci sub forma de tinta, tel, model. Ca, pana la urma, procesul promovarii de slujitori bisericesti este unul pur omenesc si foarte asemanator cu alte forme institutionalizate de organizare sociala, mai ales cu politica. Alegem si promovam pe cei mai… dintre cei care ii avem. Daca sunt si manevre ascunse care imi scapa, cer iertare, dar de principiou si in lumina Cuvantului Scripturii asa cum il inteleg si propovaduiesc, cred ca fostii (si nu as incerca sa epuizez lista, ci raman aproximativ la ce a insirat autorul) – hoti notorii, curvari de meserie, proxeneti, interlopi, criminali, drogati si betivani, alti condamnati de drept comun, inlacomiti inraiti, atei afurisiti, defaimatori si spargatori de familii si da si divortati, sa nu aiba ei din proprie initiativa, dar nici multimea votatoare, ambitii pentru altare !!! Marturia lor insa ramane valabila – daca este si trainica (se stie ca unii se intorc, inapoi in mocirla, ori aduc noroiul si necuratia cu ei in noua adunare) – ei pot activa foarte bine ca evanghelisti liberi de sacerdotiu si constrangeri preotesti.

  2. o opinie totuși limitată. ce te faci cu cineva care a fost divortat de statul comunist si motivul principal de divort era că s-a pocăit. la care reclamanta a mai adăugat minciuni. în ciuda convertirii, a botezului cu duhul sfînt, și a darurilor sale el trebuie ostracizat pentru că asta spune biblia (unde?), biserica (cind?) și prejudecata noastra (totdeauna).
    interesant că in contextul divortului nimeni nu mai aminteste ca dumnezeu nu face distinctie între păcate, mici sau mari.
    rămînem doar cu ipocrizia pe care ne-o justificăm din scriptură interpretînd cum vrem noi ce vrem noi, cînd vrem noi.

  3. elvis zice:

    Mă întreb care verset l-au avut în vedere frații noștri atunci cand au făcut articolul: daca a fost 1Tim 3:2 „barbatul unei singure neveste” și au vrut să se tină de litera legii cum ramâne atunci, cu cei care au trait in concubinaj si nu au avut nici macar responsabilitatea să legifereze respectiva relație? ei nu o să aibă nici o problemă în a fi ordinați? sau cei care în tinerețea lor au zburat din floare în floare ….??? ……. sau dacă e să ținem litera legii ”o singură soție” ce se întâmplă cu cei care ramân vaduvi și apoi se căsătoresc? nu încalcă ei porunca respectivă dacă se recăsătoresc?mai ales că aici este și ”sprijinul” fratelui Pavel 1Cor 7:8,40.
    Nu cumva încercăm să strecurăm țânțarul și lăsăm să treacă cămila ???
    Cred că am uitat că: înainte să aleagă pe cei 12 însuși Domnul a stat toată noaptea în rugăciune; de asemenea apostoli s-au rugat si abia apoi au ales pe Matia, Pavel și Barnaba au fost puși deoparte pentru slujire prin descoperire divină.
    Dacă cei din biserică nu au o lumină suficientă în alegerea slujitorilor, Pavel ne îndeamnă să apelăm la cei de afară, ei ne pot da o ”vorbă” de ajutor 1Tim. 3:7.
    Dar dacă cu toate aceste lucruri o biserică nu este în stare să promoveze în slujire frați „destonici pentru orice lucrare bună”, ci asteaptă directive de la cult, asta mie îmi miroase a mort.

    Domnul să aibă milă de noi, că de multe ori ne purtăm ca și cum ar fi Biserica noastră nu a Lui.

  4. repussuper zice:

    [1 Timotei ]
    (3:7) Trebuie să aibă şi o bună mărturie din partea celor de afară, pentruca să nu ajungă de ocară, şi să cadă în cursa diavolului.
    care or fi limitele acestei marturii?

  5. Cristi Soimaru zice:

    Corecta observatia ca adoptarea acestui amendament indica un mod restrans de a vedea rezultatul mantuirii in viata unui om. Din cate este evident, putini lideri din CP se mai gandesc la implicatiile teologice ale acestor pozitionari iar Evanghelia nu pare a fi izvorul gandirii si practicilor curente. Cartea Galateni s-a mai pastrat in Canonul Noului Testament sau a fost si un amendament in aceasta privinta?!

  6. Remus zice:

    Cazurile de divorț trebuie judecate fiecare in parte. Daca doi oameni divorțează fără motiv de curvie si bărbatul sa presupunem se întoarce la Dumnezeu si se pocaieste, devenind un copil a lui Dumnezeu, el nu trebuie sa caute împăcarea cu sotia lui dupa ce s-a pocait ? Faptul că Dumnezeu iartă păcatul de, divorț, anulează asta statutul de om căsătorit înaintea Lui ? Eu nu cred. Daca un divorțat ( care a divorțat fără motiv de curvie si fosta soție este încă singura , existând posibilitatea impăcării ) crede ca, daca s-a pocait este liber sa ia de nevastă altă femeie, decât pe cea care îi este in continuare nevastă înaintea lui Dumnezeu, se inseala amarnic !!! Dumnezeu iartă păcatele prin pocăință, dar nu desființează legamantul de căsătorie făcut de buna voie !!! Deci, subiectul este foarte discutabil, mai ales in condițiile in care cel nou convertit, poate ajunge sa trăiască in preacurvie recasatorindu-se, in timp ce sotia lui este singură ( neimplicată in nici o relație cu vreun alt bărbat ) si trăiește !!!

  7. Calin V. zice:

    La noi in biserica nu au vrut sa il ordineze pe un frate ca diacon pentru ca atunci cand era nepocait, in lume, a indraznit sa se insoare cu o doamna care era divortata. Dupa cativa ani s-au pocait amandoi, sunt oameni de baza in biserica, au copii pocaiti. Dar…nu il ordinam. In trecutul lui ceva exista ceva de neiertat. Dumnezeu l-a iertat, dar noi nu. Vai de noi! Sau cum ar zice cineva: Vai s-amar!

    • Tristarul zice:

      Fr Calin, eu cred ca Dumnezeu il pazeste pe acel frate ca sa nu ajunga uns cu grasimea celor unsurosi pentru ca avea ocazia sa ajunga si el alunecos. Lucru grav pentru un credincios. Lucrurile neintelese intotdeauna au rezolvarea in sfintele scripturi.

  8. Cristian zice:

    In Fapte 22:19, apostolul Pavel spune asa: „eu bagam in temnita si bateam prin sinagogi…”. Mai tarziu vorbind despre calitatile celor care se califica pentru slujire el a scris: „sa nu fie bataus”, 1 Tim. 3:3, Tit 1:7.

    Asta inseamna ca dupa statutul nostru apostolul Pavel nu ar fi putut sa fie niciodata un slujitor…recunoscut de biserica. Dar, slava Domnului ca Domnul l-a iertat si la facut o faptura noua. Si asa Pavel a putut sa fie si pastor, prezbiter, episcop, proroc, evanghelist, misionar…etc.

    Sa ramanem la Biblie fratilor!

  9. Vali Horlescu zice:

    Interesant. Oare conducerea Cultului Penticostal și-a rezolvat toate marile probleme pe care le avea si nu mai avea nimic de făcut decât sa se ocupe de cei divorțați? Da problema pastorilor „vânzători” din CP a rezolvat-o?

  10. mihaip3000 zice:

    Ideea ciudata a celor care conduc Cultul Penticostal este ca un om care se lasa de minciuna nu mai este mincinos, unul care se lasa de furat nu mai este hot, unul care nu mai ucide nu mai este criminal etc., dar un om divortat nu se poate lasa de divortul sau, asa ca este intr-un soi de pacat ce poate sa fi fost iertat de Dumnezeu, dar perpetuu, cel putin pe perioada vietii, daca nu cumva si cu consecinte eterne. Cu alte cuvinte este ceva ce nu poti repara lasandu-te pur si simplu de el! Personal cred ca ideea divortului ar trebui privit in lumina Cuvantului si in Spiritul ei si sa nu vedem doar un blocaj spiritual (care e mai degraba un blocaj al mintii umane) fara o solutie! Vedem clar ca Isus Christos a fost pus in cateva randuri de ispititori in astfel de blocaje ( cazul femeii prinse in curvie, daca botezul lui Ioan era din Cer sau de la oameni, platirea birului catre Cezar etc.), dar a iesit biruitor tocmai pentru ca avea lumina lui Dumnezeu. I-as sfatui pe cei care conduc Cultul Penticostal sa nu se arunce sa judece, sa dea verdicte, nici sa scrie legi impovarand pe crestini, ci sa caute intelepciune de sus, a lui Dumnezeu, daca, desigur, chiar le pasa de Cel PreaInalt. Caci noi nu am fost chemati sa fim sefi, lideri, mari conducatori, ci atat cat slujim sa avem de la Dumnezeu dreptul de a conduce!

  11. mike zice:

    Fratilor –ce faceti cu cei ce au divortat de Christos si sau alipit de plaga rosie -soptindui -dragastos-iata lista cu cei ce iubesc pe Domnul cu incapatinare????

  12. mihaivetan zice:

    Exista iertare pentru orice pacat, pentru oricine. Exista restaurare pentru orice suflet oricat de murdar si oricat de epava ar fi. Doar ca nu de la noi. Iertarea este o virtute uitata, mai ale printre crestini. Ma dezgusta cand vad suflete restaurate, curatite de Dumnezeu pe care unele biserici le tin inca in spitalul lor privat la sectia de recuperare. A nu ierta cand Dumnezeu iarta e de neiertat!

  13. Gaby zice:

    Imi permit si eu un punct de vedere personal.
    Nu sunt ordinat, deci cred ca pot avea un punct de vedere obiectiv.
    Cred ca decizia nu contrazice Biblia si este de bun simt in contextul nostru cultural.
    Sa nu confundam mantuirea, la care au dreptul toti oamenii indiferent de trecutul lor, cu ordinarea pentru a face o slujba publica.
    Una din conditiile cerute pt cei ordinati este „sa aiba o bună mărturie din partea celor de afară, pentru ca să nu ajungă de ocară”.
    La noi, majoritatea „celor de afara” sunt crestini ortodocsi.
    Chiar si cei care merg la biserica doar la botez si nunta, stiu ca divortul este pacat sau un lucru neplacut lui Dumnezeu.
    Ce marturie si ce autoritate poate sa aiba in fata lor un pastor divortat ?
    Ce autoritate ar avea el in biserica, atunci cand trebuie sa consilieze sau sa disciplineze familiile cu probleme ?
    Din punctul meu de vedere, chiar daca nu scrie in statut, homosexualii, pedofilii sau criminalii intra in aceeasi categorie si nu ar trebui ordinati.
    Sunt de acord ca pot exista exceptii de genul Apostolului Pavel (ref la comentariul scris mai sus de Cristian). Cred insa ca Dumnezeu se va descurca pt a gasi solutii prin care sa-i promoveze pe acesti oameni, chiar in ciuda statutului. Sa nu uitam ca nici Pavel nu a fost primit cu bratele deschise la Ierusalim, cand s-a intors de la Damasc.
    Raman deci la parerea ca precizarea din statut este ok ca regula morala generala si ca Dumnezeu va avea grija sa se ocupe de exceptii.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s