Mesajul pastorului Petrică Lascău la Convenția din Atlanta

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Mesajul pastorului Petrică Lascău la Convenția din Atlanta

  1. rubens zice:

    asa DA!! oare voi prinde asemenea momente si la pastorii din Romania?

    • Joseph Paul Cadariu zice:

      Peter: I know you have paid a great price, personally, to preach such a spirit-filled message. I am so very proud of you. May God continue to use you to call the Church to repentence.

  2. Csontos Jozsef zice:

    Dupa ascultarea acestui mesaj, din nou m-am convins, ca e nevoie de jertfa, post, rugaciune. Deci reinnoiesc apelul la POST SI RUGACIUNE pentru aceste probleme, in ziua de JOI, 18 NOIEMBRIE, ziua dinaintea Congresului (e si acesta un termen comunist?). Incolo, faca-se voia Lui in toate.

    Daca fratii, care conduc slujbele, sunt calauziti de Duhul Sfant, cred ca se va simti prezenta Duhului in Adunare (am experienta). Deci, haideti fratilor, ca macar noi, generatia noastra, sa fim plini de Duhul. (Efes. 5,18).

    • De acord cu invitația la post.
      Sunt de altă părere în privința ultimei fraze: „haideti fratilor, ca macar noi, generatia noastra, sa fim plini de Duhul”. Nu este vorba de generații aici, ci de atitudini. Sunt oameni foarte înaintați în vârstă care au susținul demersul RM, sunt și tineri care au fost împotriva sa. Așadar, haideți cu toții să fim plini de Duhul.

  3. absconticus zice:

    ,,Ciocoii vechi si noi!,,… Credeam ca doar in literatura se gasesc ,,intamplari,, de genul acesta dar realitatea ne baga la dus scotian.

    Vasilica, ma intreb in imaginatia mea … cum va salutati cand va intalniti la alegeri sau conferinte? CU PACE?

  4. Paul zice:

    PA…PA…. CE? 🙂

  5. Pingback: Lada fără zestre « Vestea Buna

  6. mike O zice:

    Un mesaj foarte bun si miscator.De fapt ca majoritatea mesajelor prezentate de fr.. Petrica.
    Cu tot respectul imi permit totusi sa nu fiu de acord cu 2 lucruri.

    1.Nu cred ca tot ce zboara se maninca.Mi se pare dusa la extrema ideia ca tot ceea ce uni au interzis in bisericii a fost lucrare DS.A fost si inca mai este si multa rivna fara pricepere.N-am sa incerc eu sa dau lectii nimanui cu atit mai mult fratelui Petrica, dar eu cred ca Aposolul Pavel reglementeaza aceste lucruri foarte bine.

    2.Cred ca dupa 20-30 de ani de America am avut destul timp sa readucem lucrarea DS inapoi in bisericile noastre.Cred ca este putin c-am mult sa-i acuzam pe lideri nostri din Romania si dupa 30 de ani ca se fac vinovati pentru esecurile noastre.
    Eu cred ca trebuie sa fim corecti in ce priveste pozitia noastra fata de oricine .Chiar si in Romania in perioada comunista (daca citim cu atentie in carte RM) putem observa ca cei care au iubit lucrarea DS. au riscat totul, au platit pretul si au continuat sa se bucure in Duhul Sfint fara sa tina cont de ce zic liderii lor.Si eu sunt unul din beneficiari acelor timpuri.
    D-l sa ne dea la toti DS, si sa putem cu totii beneficia de toate atributele LUI nu numai de vorbirea in limbi si prorocie la care se limiteaza din pacate cei mai multi.
    God bless you all.

    • mihai laczko zice:

      touching fraze :
      „cei care au iubit lucrarea DS.
      -au riscat totul,
      -au platit pretul si
      -au continuat sa se bucure in Duhul Sfint
      +fara sa tina cont de ce zic liderii lor.”

    • petruburac zice:

      Mike,

      1. Problema e ca majoritatea lucrurilor interzise, de fostii lideri in timpul comunismului, era lucrarea Duhului Sfant. Sa nu lasi poporul sa bea dintr-un rau de apa vie nu se poate masura cu a interzice cuiva sa bea un pahar de apa in care e apa tulbure.

      2. Cei care au iubit lucrarea Duhului Sfant. Cine au fost aceia? Putinii care au reusit, printre degetele controlorilor, sa ajunga la lucrarea Duhului Sfant. Problema e ca si astazi avem ca o mahrama pusa peste noi „ordinea” in „programele” noastre. Nu esti liber sa versi o lacrima, sa gemi, sa cazi in genunchi cand cantam in comun in picioare… Duhul Sfant nu e liber sa intervina cand vrea EL, sa ne surprinda cu bucuria sau intristarea, puterea sau judecata Sa… pentru ca noi stim sa facem programe. Si se zice ca noi asa am primit, asa trebuie sa pastram. Adevarul e ca asa am primit o multime de minciuni!
      Astazi suntem invatati programe si teorie, nu suntem motivati sau indreptati catre Duhul Sfant. Astazi suntem invatati mai mult sa stim decat sa simtim si sa traim.
      Si daca te uiti atent acuzatia nu este doar spre liderii din Romania, ci si spre cei din America.
      Toti trebuie sa ne pocaim, sa ne smerim si sa chemam Duhul Sfant sa ne conduca EL.

      • mike O zice:

        Eu am vrut sa punctez doua lucruri:
        1. Sa facem diferenta intre real si fals.Sa echilibram bine rivna cu priceperea.In mesajul comentat mi se pare ca totul este dus la o extrema.Asta inteleg eu.
        2. Nu pot da vina pe nimeni de faptul ca eu sunt slab spiritual. Sau ca biserica pastorita de mine este rece si nu promoveaza lucrarea DS.Inaintasi nostri se fac vinovati de multe lucruri, dar ei nu se pot face vinovati de faptul ca noi astazi suntem niste credinciosi reci si goi.
        Noi toti avem dreptul la o relatie apropiata si directa cu D-zeu prin DS. Doar lipsa de pocainta adevarata ,aroganta si nelepadarea de sine ne va departa de o relatie puternica cu Tatal Fiul si DS.
        Cam atit am vrut eu sa explic.Sper sa fiu inteles.
        God bless you all.

    • Sorin C. zice:

      @ mike O
      În adunări nu s-a vorbit niciodată pe față de interzicerea lucrării, sau darurilor Duhului Sfânt.

      După prelucrările repetate ale împuterniciților cultului, pastorii au început să oprească prorocii ( găsindu-le diferite motive ), sa pună diferite reguli în adunări.

      Bineînțeles, nu toți pastorii au procedat la fel, de aici rezultând o diferențiere a adunărilor penticostale, care înainte de revoluție era foarte vizibila, ceva de genul, la noi se prorocește, la ei nu.

      Ceea ce este de condamnat la pastorii care au îngrădit lucrarea Duhului Sfânt, este că au făcut acest lucru cu Biblia, răstălmăcind Scripturile, când de fapt era un lucru impus de la centru.

      • DRAGO zice:

        @Sorin& all the comments;
        Reiau ultimul tau aliniat”Ceea ce este de condamnat la pastorii care au ingradit lucrarea Duhului Sfint,este ca au facut acest lucru cu Biblia,rastalmacind Scripturile,cind de fapt era un lucru impus de la centru.”

        In”probatiunea”celor afirmate de tine,redau mai jos IN ORDINE CRESCATOARE- 7 EREZII(privitoare la Duhul Sfint-darul proorociei) prezentate in- CURSUL TINUT STUDENTILOR FACULTATII BETANIA ARAD- de pastorul BUMBAR SIMION dupa cum urmeaza;

        1)-Locul si rolul proorociei este LIMITAT si determinat de apostolul Pavel in 1 Cor.14:3″Cine prooroceste dimpotriva vorbeste spre zidire,sfatuire si mangaiere.”
        ATUNCI CIND NU INTILNIM IN EXERCITAREA DARURILOR ACESTE ELEMENTE,TREBUIE SA STIM CA AVEM DE A FACE CU O LUCRARE STRAINA.

        2)-Darul proorociei in zilele noastre este FACULTATIV SI NU OBLIGATORIU. DUMNEZEU LASA LA LATITUDINEA
        NOASTRA daca VREM SAU NU sa-l luam in CONSIDERARE,pentru ca orice descoperire si orice adevar noi
        le gasim deja pe paginile Sfintelor Scripturi. Apostolul Pavel a avut situatii in care IN MOD CATEGORIC NU A TINUT SEAMA DE PROOROCII. Ca exemplu putem lua situatia cind atit proorocul Agab,cit si altii l-au sfatuit pe Pavel sa nu se duca la Ierusalim,el insa a luat hotarirea care corespundea indemnului sau personal..( In continuare se redau citatele din Fapte 21;4 si 12-14)

        3)-Referitor la slujitorii lui Dumnezeu dintr-o biserica,O PROOROCIE NU ARE SCOPUL SA-I DENIGREZE, SA LE DEA DIRECTIVE, NICI MACAR SA-I MUSTRE pentru-ca DUHUL PROOROCIEI SE SUPUNE AUTORITATII BISERICII SI SLUJITORILOR BISERICII.
        Cel mult DESPRE UN SLUJITOR poate CONFIRMA CHEMAREA lui de catre Dumnezeu.”Duhul Sfint a zis;”Puneti-mi deoparte pe Barnaba si pe Saul pentru lucrarea la care i-am chemat.”(Fapte 13:2)

        4)- Darul proorociei NU SE AMESTECA in slujba pastorului,care este numit de Biblie”Ingerul Bisericii”(Apoc.2:1,8,12,18)

        5)-Darul proorociei NU SE OCUPA de intimitatile credinciosilor: VIITORUL,CASATORIA etc.
        El ramine IN LIMITELE STABILITE de Dumnezeu prin apostolul Pavel”vorbeste spre zidire,sfatuire si mingaiere”.

        6) Daca cineva ISI PERMITE in Numele Duhului Sfint sa JIGNEASCA o biserica locala, sa arunce cu „noroi” asupra ei, sa o eticheteze ca fiind MOARTA SAU IN FARADELEGE,PLINA DE PACATE etc. atunci ACEL duh,in mod sigur,NU VINE DE LA Dumnezeu.

        7)-Psalmistul David,atunci cind vorbeste profetic,el nu zice”Eu Domnul vorbesc..” ci in expunere se exprima astfel”Eu zice Domnul ,te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie sa o urmezi,te voi sfatui si voi avea privirea indreptata asupra ta”(Ps.32:8)
        Atunci cind cineva pronunta anumite FORMULE TIPICE,cum ar fi”Eu, Domnul,vorbesc”..”Isus Hristos a venit in trup”..”Duhul Sfint este prezent”…nu se face altceva decit sa evidentieze PROPRIA NAIVITATE,LIPSA DE MATURITATE SPIRITUALA SI USURATATEA CU CARE PRIVESTE LUCRAREA DOMNULUI.

        INTREBARI;
        a)CINE A „CONFISCAT” MANIFESTAREA LUCRARII DUHULUI SFINT….???
        b) CE „METODA” SA FOLOSIT pentru STOPAREA lucrarii Duhului Sfint in Adunare..??
        c)- Potrivit ACESTOR DIRECTIVE si POZITII fata de Duhul Sfint , CARE este DIRECTIA de inaintare a Adunarilor PENTICOSTALE ..?? Catre CER spre RAPIRE..???
        d) Ce ATITUDINE vor avea „NOII LIDERI ALESI” pentru a PREGATI SI CALAUZI poporul in vederea intimpinarii MARELUI EVENIMENT ASTEPTAT- RAPIREA..??

        Precizez ca cele 7 erezii cu comentariile respective-ce circula
        in Romania,au fost trimise pastorului SIMION BUMBAR pentru
        a-si expune PUBLIC OPINIA dar pina in prezent NU SA AUZIT SAU VAZUT NIMIC.
        Poate ACUM este IMPLINIREA VREMII.

    • Mike,este un lucru frumos ca ai un respect deosebit pentru fratele Petrica,
      si eu spun ca el este un lider f. valoros pt.comunitatea romana.
      In acelas timp,parerea mea este ca ai spus un mare adevar in cele doua puncte
      expuse de tine.In legatura cu proorocii,”Nu tot ce zboara se maninca”.
      D-l Hristos a spus:”Se vor scula multi prooroci mincinosi,si vor insela pe multi”Matei 24-11
      In timpul cmunismului noi aveam de luptat pe doua fronturi.Regimul ateu ne
      urmarea si ne submina pe orice cale,lucru despre care s-a vorbit mult in aceste
      zile,dar eram ”atacati”si de lucratori si prooroci falsi,care au fost,si sunt capabili
      sa aduca dezastru pt.familii si biserici.Ei se prezinta intr-o forma ca sunt greu de recunoscut,iata dece avem nevoie de darul deosebirii duhurilor.
      Sa-ti povestesc un caz:Eu inca de tinar,prin Harul D-lui aveam unele viziuni,
      sau cum le spuneam noi ‘vedenii’.Imi amintesc,cu vreo 40 de ani in urma,eram
      tinar casatorit si impreuna cu un unchi batrin am participat la o adunare ne-
      oficiala intr-un oras de pe valea Tirnavelor,unde mai multi s-au adunat ca sa
      auda ce Duhul Sfant va spune printr-o proorocita.Ea era f. apreciata,cei adunati se uitau la ea ca la cineva ”cazut din cer”.Pe timpul acela se spunea ca
      cine se atinge de „vasele de lucrare”se atinge de lumina ochilor lui.
      In urma unei rugaciuni eu m-am ridicat,si am zis:Fratilor,am avut si eu o ve-
      denie dela D-l,se facea ca acolo unde sta sora…..era o planta frumoasa ca o vi-
      tza de vie,dar acea imagine a devenit mai apropiata si iata ca de fapt nu era o vitza de vie,ci o buruiana.E greu de spus cu ce ochi oamenii s-au uitat la mine,
      cum mi-am permis sa spun asa ceva despre vasul Domnului….,dar totul s-a
      incheiat si fiecare am plecat pe drumul lui.Eu am uitat toate astea,dar dupa
      multi ani revizitind Romania,fratele Gherasim M.(un om harnic si credincios,
      fierar betonist care a ajutat la construirea mai multor biserici) mi-a spus:frate
      Fanel,i-ti mai amintesti vedenia aceea cu vitza de vie ?Tu ai plecat,dar mai tirziu s-a descoperit ca femeia aceeia era un profet fals,si niste pacate urite au
      iesit la lumina.
      Ca si penticostali,iubim lucrarea D-lui,si ne rugam ca Biserica sa fie binecuvin-
      tata cu daruri duhovnicesti,dar cum ai spus”Nu tot ce zboara se maninca”

      P.S Daca cineva care citeste acest blog , si a fost prezent la acea adunare
      l-as ruga sa confirme.

      ,

  7. Manuil Petru Dejeu zice:

    @DRAGO
    Cu ajutorul Duhului Sfant, care sunt cuvintele Domnului Isus din Ioan 6:63, am cercetat punctele pe care dumitale le numesti 7 EREZII.
    Nu doresc sa vorbesc despre fiecare in parte, ci doar despre 4, 6 si 7. Asta o fac nu cu un gand viclean sau sa jignesc pe cineva, ci o fac pentru faptul ca Il iubesc pe Mantuitorul meu si cuvintele lui, prin invataturile pe care le-am primit de la apostoli din epistolele lor.

    4. Draga frate sa stii ca am citit si recitit ce scrie la acele versete (Apoc. 2:1,8,12,18) si nu am gasit scris ca pastorul unei adunari religioase sa fie numit de Biblie (Ingerul Bisericii). Dimpotriva stiu ce spune Domnul Isus la Mat.20:27 „Si oricare va vrea sa fie cel dintai intre voi, sa va fie rob”. Apostolul Pavel a spus la 1Cor.4:16 „De aceia va rog sa calcati pe urmel mele”. Personal eu nu cunosc prea multi pastori care sa fie robi ai bisericii si sa calce si pe urmele Domnului Isus si a apostolului Pavel, dar in schimb au pretentia sa fie vazuti ca si niste ingeri. Domnul Isus ne spune la Luca 20:35,36 „ca cei ce vor fi gasiti vrednici sa aiba parte de veacul viitor, vor fi ca ingerii” pana atunci orice pastor trebuie sa calce pe urmele lui Pavel si sa fie robul bisericii si de nu va fi asa, va fi osandit de Cuvintele Domnului Isus, Ioan12:47,48 ca si unul care a luat in desert numele lui Dumnezeu sau a calcat porunca a treia.
    Tot despre acest punct doresc sa va spun ca proorocia se amesteca in slujba unui pastor, daca cititi cu atentie in Apoc. 1:3 spune cuvantul ca „Ferice de cine citeste, si de cei ce asculta cuvintele acestei prorocii”

    6. Aici este o mare confuzie, pentru ca biserica este una singura, care este sfanta si curata. Durerea mare pentru biserica sfanta este ca se afla inauntrul unei adunari religioase locale si plang si se roaga pentru acele 5 fecioare nechibzuite care nu numai ca sunt adormite, dar au ramas si fara ulei in candela iar Mirele trebuie sa apara din moment in moment si pentru aceste fecioare este nevoie de prooroci intr-o adunare, ca sa zideasca sufleteste biserica, ca toate fecioarele sa aiba ulei in candela. Apostolul Pavel ne indeamna sa ravnim dupa darul proorociei 1cor.14:39.

    7. Isus Hristos a venit in trup. Aici din nou este o mare confuzie despre care putini frati vor vorbi. Noi insa nu mai avem nevoie sa ne vorbeasca nimeni in zilele noastre, deoarece cu totii avem cate doua sau trei biblii, necazul mare este, ca foarte putini dintre noi citim in Biblie si tot la fel de putini memoram cuvintele Domnului Isus. Apostolul Pavel ne spune la Coloseni 3:16 „Cuvantul lui Hristos sa locuiasca din belsug in voi” si tot el ne spune la 1Tim.6:3,4 ca” suntem plini de mandrie si nu stim nimic, daca nu ne tinem de invatatura si cuvintele Domnului nostru Isus Hristos”. Asadar noi trebuie sa ne hranim intodeauna din cuvintele Domnului nostru Isus Hristos si invatatura apostolilor si daca nu gasim ce cautam in aceste invataturi, atunci mergem in Vechiul Testament si cautam. Domnul Isus insa ne spune prin cuvintele lui Ioan14:20 ca El locuieste in noi, adica in trupul nostru. La 1Ioan 2:6 ne spune cuvantul „Cine zice ca ramane in el trebuie sa traiasca si el cum a trait Isus” iar la 2 Cor.4:10 apostolul Pavel ne spune „Purtam intodeauna cu noi, in trupul nostru , omorarea Domnului isus, pentruca si viata lui Isus sa se arate in trupul nostru”.
    Asadar frate scump noi toti care zicem ca suntem ucenicii lui Isus , trebuie ca lumea sa vada ca Isus locuieste in trupul nostru si noi trebuie sa traim cum a trait el si apostolul Pavel.
    Domnul Isus sa ne mareasca la toti memoria ca sa memoram cuvintele lui si numai atunci vom putea zice raului rau si binelui bine.

  8. napoleon zice:

    Raspuns la comentariu lui @ DRAGO

    La asa zisele 7 Erezii …..

    Il cunosc personal pe frt. pastor Bumbar Simion am comentat pe tema aceasta si mi-a precizat urmatoarele :

    1. Atat la facultatea Betania cat la IT PB na tinut niciodata un curs de Pneumatologie.

    2.A predat alte cursuri cum ar fi :Omiletica, Evangheologia,Retorica …..etc nicicum
    un curs de Pnumatologia care se ocupa cu studiul Duhului Sfant
    3.Nu e omul care sa combata lucrarea Duhului Sfant ptr.ca-l cunosc din copilarie,iar cele scrise cu cele asa zise 7 Erezii sant neadevaruri.

    • DRAGO zice:

      @napoleon,
      Ma bucur nespus de mult pentru-ca Dumnezeu te-a gasit pe tine – ca impreuna sa clarificam cine este autorul adevarat a celor 7 puncte(numite de mine EREZII) ,invataturi care se predau studentilor dela Fac.Betania-Arad.

      Asa cum am facut precizarea in postul meu din 19/nov./2010 ,eu am trimis -in anul 2007 – un E-mail la Redactia „Cuvintul Advarului” in atentia pastorului Simion Bumbar ,pentru confirmarea sau infirmarea dreptului de autor a celor 7Erezii,atasate la E-mail.
      Tot odata i-am trimis si xerocopia paginii Cursului respectiv,unde este inscris numele lui CA AUTOR PRINCIPAL pe care o redau mai jos;

      Facultatea de Teologie Penticostala
      Betania ARAD
      Seminarul Teologic Penticostal
      Portland Oregon USA

      PRELUCRARE DUPA CURSUL TINUT STUDENTILOR FACULTATII BETANIA DE PASTORUL BUMBAR SIMION
      FACUT DE PASTOR DR. GHIOCEL MOT-DECANUL FACULTATII BETANIA ARAD,
      PASTOR BENIAMIN ZAGREAN-DIRECTORUL SEMINARULUI DIN PORTLAND
      REDACTAT SI EDITAT DE MARCEL URS

      Cele 7 EREZII se gasesc in acest Curs la urmatoarele pozitii;
      PNEUMATOLOGIE VI.F.1 Darul proorociei
      a)- pag.40 al 3……………..Erezia nr.1
      b)-pag.52 al.2…………………….” 2
      c)-pag.52 al 3………………………”……..3
      d)-pag.53 al 2……………………….”………4
      e)-pag 53 al 2………………………..”………5
      f)-pag 53 al 3…………………………”………6
      g)-pag 55 al 2………………………..” ………7

      Precizez ca , in-E-mailul trimis in atentia pastorului Bumbar Simion, fiecare erezie in parte a fost insotita cu comentariul personal facut pe baza Bibliei si i-am solicitat opinia asupra dreptului de autor.

      In consecinta,Napoleoane te rog continua investigatiile,deoarece CELE 7 EREZII sint -INSCRISE CU ADEVARAT- in CURSUL RESPECTIV .
      Ramin in asteptare.

  9. Pingback: Cancerul, durerea de măsele și antinevralgicul « Vestea Buna

  10. barthimeu zice:

    De unde pina unde „izgonirea poporului penticostal”?
    Si eu care credeam ca de buna voie ,unii penticostali au ales calea Americii, Australiei, Spaniei, Italiei, Germaniaei s.a.m.d…!
    Dincolo de trairea emotionala si de perorarea unei „lozinci”( cu zestrea), totusi e laudabila dorinta de reinflacarare a Duhului in noi! La fel si zelul anti Secu!
    Mai ramine ca Petrica ,ca unul care a „tisnit ” dintre baptisti, sa-si regleze tirul fata de „baptisti,crestini dupa Evanghelie, ortodocsi…”

Lasă un comentariu