Mărturii

Aici sunteți invitați să contribuiți cu informații despre persoane care au fost hărțuiteamendate, anchetate, percheziționate, restricționate de la anumite drepturi, bătute, întemnițate, ucise, asasinate moral etc. de către Securitate.

97 de răspunsuri la Mărturii

  1. Pingback: Recuperarea memoriei | Răscumpărarea memoriei

  2. Eugen Paul spune:

    In anul 1987 la biserica nr. 1 din Zalau Jud Salaj, Talpos Grigore a anuntat o sedinta fulger cerind excludera a 6 persone din biserica pentru ca au trecut granita sa plece din tara. Biserica nu a fost de acord cu excludera lor din biserica.
    Grigore Talpos i-a exclus in numele bisericii. L-am intrebat de ce ii excluzi in numele bisericii, biserica nu este de acord cu excluderea lor. El a raspuns ca face ce vrea. Negritas Isaia l-a la intrebat de ce nu i-a exclus singur din beserica, sa nu ne tii ca pe niste prosti aici. Va dau numele a 2 persone din cei exclusi: MOISE MOEARU, SUA tel. 714-526-5648 si Bican Aurel Australia.

    • grigorut spune:

      si la ce le mai folosea sa ramana membri in biserica daca au plecat in strainatate? Tot asa este si astazi. Daca lipsesti 3 luni, esti exclus. Se bucurau si comunistii de chestii dinastea fara rost. De oprirea celor cu daruri ar trebui vorbit, dar cum spunea si dumealui: Daca l-a pus Dumnezeu, nu v-a tacea. Atunci cine e vinovat?

  3. lia_c spune:

    „asasinate mortal” nu este un termen corect: „ASASINATE” sau „UCISE” …

  4. lia_c spune:

    scuze…

  5. Florin M. spune:

    Scriu rindurile de mai jos fara un scop in sine,de-a impresiona sau de-a acuza pe cineva,ci pur si simplu de-a depana amintirea unor evenimente pe care le-am trait personal. Era iarna anului 1967,dupa examenele primului semestru, in al doilea an la Facultatea de Educatie Fizica de la Institutul Pedagogic din Oradea.Eram in vacanta acasa la parinti in satul meu natal Bucium-Bihor,unde in urma unei lucrari m iraculoase ,as numi-o eu,l-am primit pe Domnul ISUS ca Mintuitor.Era o perioada in care nu se concepea ca poti sa fii un intelectual,si cu atit mai mult un educator,si sa crezi ca exista Dumnezeu! Eram insa in dragostea dintai si numi pasa de orice s-ar fi intimplat.Participam la serile de rugaciune ,la ‘serbarile’ care aveau loc pe vremea acea in Bihor,si nu numai.Nu aflase nimeni insa din ierarhia Institutului,cu exceptia colegilor,care i-si dadeau seama ca s-a intimplat ceva cu mine.Pina in pimavara anului urmator,cind de Florii sub pretextul ca-mi sarbatoresc ‘onomastica’,am organizat o serbare la Bucium(la CUCA pentru bihoreni).Am plecat multi tineri din Oradea, cu tot felul de instumente.A fost minunat.Seara ,cind sa ne intoarcem la Oradea,in asteptarea trenului in statia Dragesti,inca sub influenta bucuriilor de peste zi,cintam cintarile Domnului cu mare FOC. S-au adunat satenii,unii se minunau iar altii ziceau ca sintem beti.Era si o tinara,pe atunci,Anuta Blaga sub asa bucurie ca intr-adevar a-i fi crezut ca-i beata.As dori experiente ca acestea si pentru tinerii nostri de acum.N-a durat mult insa si au aparut oamenii legii,militienii din Dragesti, si ne-au confiscat toate instrumentele.De aici a inceput ordilul meu.Au fost anuntate organele din Oradea,care la rindul lor au ‘atras atentia’ celor de la Institut.In scurt timp au aparut afise pe peretii cladirilor de la Institut -adunare generala pentru dezbaterea cazului utecistului Florin Mihele.In ziua programata,marele amfiteatru al Institutului era arhiplin cu studenti,profesori,si in fata organe de UTC,partid si securitate.Au inceput in stilul lor,sa ma laude ,ca sint un student bun,ce bine arat,ce onoare le-am facut la ‘dialog la distanta,si cum profesorii mei i-au informat cit sint de destept. Si cum un tinar ca mine poate sa creada ca exista Dumnezeu,acum cind ‘stiinta a cucerit cele mai adinci taine ale univesului’,si cu un iz ironic,’dar n-am gasit nici un sfint’.Pauza.Se astepta la reactie cu haz.Pe acest fundal vine raspunsul meu:’Inseamna ca n-ati cucerit cele mai adinci taine ale universului ,cum ziceti.’Sala a izbucnit in ris,nu se asteptau la asta.Au urmat inscrierile la cuvint.In afara de o studenta care era secretara de UTC pe Institut,toti ceilalti studenti au vorbit favorabil mie.Printre care mi-i mai amintesc sint si Ioan Zubascu,unul Petrescu,amindoi de la Facultatea de Filologie.Desigur ca dupa aceasta m-au usurat de carnetul utc.Am crezut ca dupa aceasta m-au lasat in pace,dar deunde.”Oamenii i-mi voiau binele si nu renuntau usor la aceasta’.La scurt timp ma invita ‘cordial’ la cabinetul de partid in oras.Cind am intrat nu mi-a venit sa-mi cred ochilor,o masa in forma de U inconjurata in ‘full’de tovarasi de toate soiurile,inclusiv cu uniforme.M-au primit cu niste priviri aspre.Eu am fost un moment socat,nu-mi venea sa cred ca situatia e atit de serioasa.Ca acesti oameni ‘sus pusi’ i-si pierd vremea cu un studentel ca mine! I-am privit insa cu un zimbet si i-am salutat respectuos.S-au uitat unul la altul si unii au scuturat din cap.Mi-au oferit un scaun,si unul a luat cuvintul si a incercat sa ma convinga sa renunt la ‘nebunia’ mea,ca-mi distrug viitorul.Si a inceput sa-mi de-a exemple de ‘pocaiti’ care au facut greseala mea dar ‘si-au venit in fire.’Erau bine informati .Le-am raspuns cu seninatate dar hotarit:’S-ar putea sa aveti dreptate,dar eu sint prea indragostit de Domnul meu ca sa renunt la calea pe care am ales-o.Nu va puteti imagina reactia.Unul s-a ridicat in picioare ca ars,si ceilalti dupa el si-a zis :destul,esti liber. Era nervos.Am iesit repede, bine ca nu m-au luat la bataie.Nu s-au dat batuti insa,din momentul acela n-am mai luat decit un examen.Raspundeam,i-mi cerea carnetul,scria data,semna si mi-l dadea inapoi fara nota.La sfirsitul semestrului ‘repetent’.Pina azi n-am aflat cum de unul din profesori mi-a dat examenul,n-a fost prelucrat ca ceilalti,ori problema de constiinta.Stiiam ca e ungur,si nu cre ca era membru de partid.Asa ca mi-am luat ‘hirtiile’ si-am ramas socat sa vad ca examenele mele aveau note:4,3,2,depinde de cit voia sa ma raneasca.E ram intr-adevar ranit in orgoliul meu de ‘student bun’.Si ce benefic a fost totusi din punct de vedere spiritual.M-am transferat la Timisoara la fara freqventa,si se pare ca mi s-a pierdut urma pina am graduat.Si iata-ma ca ‘profesor de sport’ la Resita.Aici incepe un alt episod al vietii de credinta prin ‘valea umbrei morti’.Mai greu insa ,mult mai greu,caci pe linga ‘tovarasi’am avut de-a face cu ‘frati tovarasi’.Dar aceasta poate altadata.Astept sa citesc cartea,sa vad daca cuprinde si realitatile pe care eu le-am aflat cu durere pe atunci.I-i multumesc insa Domnului cu nu mai am nici un resentiment.Ma intaresc cu cuvintul ca cei ce vor sa traiasca cu evlavie in Cristos,vor fi prigoniti.Acest verset nu este doar pentru trecutul sub comunisti,ci pentru prezent cit si pentru viitor, pina va veni EL.Atunci se vor deschide alte dosare .Tot ce-mi doresc este ca dupa ce este scris in ele in dreptul numelui meu,sa aud cuvintele’vino sluga buna––.As dori sa incurajez pe toti fratii care au suferit, sau sufera intr-un fel sau altul pentru adevarul lui Cristos si dreptate,afara sau inauntru,stati tari,necompromisi”caci suferintele noastre de acum ,nu sint vrednice sa fie puse alaturi de slava viitoare”. Pe curind. Florin Mihele

    • Ancuta Florea spune:

      Daca la deschiderea unor dosare omenesti putem reactiona atat de diferit, cand va deschide Marele Judecator dosarele divine, sentinta e deja data! Acum mai este o sansa… oare de ce e acceptata asa greu?

    • stefan tiriac spune:

      Fr. Florin, FELICITARI. ai avut curajul sa-ti afirmi credinta intr-o vreme total nefavorabila.Aproape aceeasi poveste am trait-o si eu, doar ca eram elev de liceu; azi sunt prieten cu secretara de partid care a condus sedinta de excludere. A devenit – ca toti ramanii –dupa revolutie …….religioasa,chiar bisericoasa.I-am dat carti bune in nadejdea ca va intelege adevarata credinta;are o mare problema –sotul a fost of. de securitate[ era „ingerul meu pazitor”– imi numara pasii si…..ideile.]. Mantuitorul ne-a invatat sa ne iertam vrajmasii; Doamne ajuta-ne la asta !!

  6. Nutzu spune:

    Vreau sa certific si sa clarific informatia aparuta in R.M. despre agentul Securitatii „JAN”, el fiind deja deconspirat de catre fostul capitan de securitate Matei Marius Dumitru, de la Reg. DSS Cluj, in depozitia sa scrisa, data in 1999, Societatii Culturale Academice MEMORIE SI ADEVAR din Cluj, agentul „JAN” fiind pastorul Ioan Nelu Veres, pastorul Bisericii Pent. Nr.5 ALBINI din Cluj si, ulterior, promovat ca pastor coordonator al judetului Cluj, in perioada 1988-1989, fiind decedat recent.
    Initial, in anii ’60, pastorului Ioan Nelu Veres i-a fost ridicata legitimatia de pastor, (impreuna cu legitimatiile pastorilor Sumandea Iacob si a fr. Lazar din Cluj-Borhanci), fiindu-i deschis un dosar de urmarire D.U.I. datorita colaborarii sale apropiate cu evanghelistul Stephen Pisti Guyas din SUA, cu Nicolae Nicky Pop din Deva, emigrat in SUA, cu pastorul Janos Beres din Ungaria, si cu multi altii.
    In depozitia scrisa a Cpt. DSS Marius D. Matei, se mai mentioneaza ca pastorul Veres Ioan Sr. a fost transferat in legatura informativa a Cpt. Baias si a Cpt. Liviu Lapusan de la DSS Reg. Cluj.
    Ulterior, si fiul pastorului Veres Ioan, a fost racolat la colaborare, primind numele conspirativ „NELUTU”, trecind in legatura informativa a Lt. Major Marius D. Matei. Veres Ioan Jr. este actualmente pastor si cadru didactic la Seminarul CHRISTOS PENTRU ROMANIA din Cluj-Napoca, si reprezentant al Misiunii americane AWANA la Cluj.

  7. vesteabuna spune:

    Am citit cartea.

    La pag 189, paragraful 2, ai afirmat despre Eugen Bodor:”…a fost exclus de Creștinii după Evanghelie și calomniat în revista Creștinul, ca pungaș și curvar.”
    E necesar să fac o corectură.
    În numărul 2-3/1930 al revistei Creștinul apare menționat Bodor, dar nu calomniat ca ”pungaș și curvar”, ci cu același caracter care îl dezvăluie și documentele securității.
    Iată acel paragraf: http://vesteabuna.files.wordpress.com/2010/08/bodor.jpg
    O dovadă în plus că dacă cineva are într-adevăr Duhul Lui Cristos recunoaște alte duhuri, harismă câteodată mai folositoare chiar decât vorbirea în limbi. În cazul Bodor, Creștinii după Evanghelie au scăpat de un cameleon, iar penticostalii s-au pricopsit cu un Diotref. Întreb așa, la 80 de ani distanță: cine a avut vederea mai clară, mai la timp, cei care l-au depistat ca fățarnic în 1929, sau cei care îl descoperă și poate îl apară încă în 2010?

    • Valentin L. spune:

      @ vestea buna.

      Puteti fi sarcastic, dar va rog sa nu exagerati, deoarece cuvintele dvs. de blam pot sa fie interpretate ca un ,,acreditiv” pentru teribilele prejudecati de grup cu privire la penticostali, prejudecati depuse la ,,banca batjocoritorilor”, ,,institutie” la care oricine isi poate deschide un cont Iban cu specificatia ,,ignorant”.

      • vesteabuna spune:

        Dragă Valentin
        am citit cartea.
        Nu eu sunt sarcastic, ci ridicolul situatiei personajului descris dă istoriei tentă hilară. Am lucrat 7 ani în comerț exterior și îți înțeleg limbajul, deși nu am pregătire în finanțe sau bănci. De acest ”acreditiv” de cuvinte se tem toți cei ce acoperă adevărul istoric. Argumentul lor se bazează pe premisa că dacă Iban-ul potențialului critic rămâne gol, nu va avea cu ce să-și cumpere armuri pentru îmbrăcarea ostașilor de prejudecăți. În această înțelegere unde mai găsim loc pentru adevăr? Frica de detonarea prejudecăților armate este o scuză pentru cei ce doresc acoperirea trecutului. Ignoranța nu este o virtute, ignorarea nu este roada Duhului.
        Este un spectacol de mai mare mila să citesc reacțiile celor ce se simt cu musca pe căciulă. Jalnice apărări, repetiții, greșeli gramaticale en-gros, nu din cauza americanizării, e o constatare generală că toți vânzătorii au avut un dispreț față de cuvinte. Nu au (re)citit cred nici propriile note informative, iar de scris nu cred că au mai scris altceva. Acum compensează prin volum. Scriu continuu și dezlânat, tot se prinde ceva.
        Eu în locul autorului, nu aș permite comentarii decât ale celor care au citit cartea, cu referințe exacte și citate, pagina, paragraful, etc. O sită bună.
        Nu m-am supărat pe tine, dar și duhul penticostalimului, ca și cel al baptismului sau al altor -isme sunt duhuri de schisme, de partide, un produs la darwinismului pe plan religios, al concurenței, duh-frate cu nazismul și comunismul. ”Este un singur trup.” Har!

  8. rosa vaslui spune:

    A FOST PROFETIT CACI D-L VA DA LUCRURILE PE FATA,SI DACA D-L ASA A INGADUIT LET IT HAPPEN

  9. Ioan Maleahi spune:

    Marcu 4:22
    Căci nu este nimic ascuns, care nu va fi descoperit, şi nimic tăinuit, care nu va ieşi la lumină.
    Mat 10.26; Luc 12.2;
    Marcu 4:23
    Dacă are cineva urechi de auzit, să audă.”

  10. da e corect ce at-i scris.

  11. Am început să vă citesc cartea. Am ajuns la pag. 16. 🙂
    Scrieţi aşa, referitor la Motreanu: „Poate că într-o zi istoria penticostală va cinsti memoria acestui brav luptător.”
    Întrebare: la ce fel de cinstire v-aţi gîndit? şi de ce, pentru că, lăsînd la o parte pocăinţa sa, Motreanu a ucis destui soldaţi. Să-i cinstească întoarcerea la Domnul sau rezistenţa împotriva comunismului cu arma în mînă?

    • Este vorba de Motrescu, da? Viața lui după întoarcerea la Dumnezeu s-a schimbat complet. A renunțat la folosirea armelor, iar în mărturia celorlalți colegi de pribegie este relatat faptul că Motrescu mereu se căia de faptele din trecut, în timp ce aceștia îi spuneau că a fost în legitimă apărare. Aceeași mărturie este susținută și de Valeria Sfichi, gazda la care s-a refugiat după ce a renunțat la lupta din munți. Lucai Hossu Longin dă mai multe detalii în primele două episoade ale Memorialului Durerii.
      Desigur, mai este și un alt aspect al acestei probleme, cu ce ochi privim rezistența anticomunistă din munți. A fost legitimă lupta lor? A fost un act criminal?
      Și nu mai puțin spinoasă este chestiunea participării unui creștin la război.

  12. braila spune:

    Fr. Vasilica , va rog daca se poate sa verificati fratii care sunt in conducerea CRPC , sau pastorii din CRPC sa vedeti de cine au fost ordinatii ca pastorii ( nu sunt sigur dar se pare ca unii au fost ordinatii de frati pastori care au fost colaboratori cu securitatea ),si modul in care sa facut ordinarea lor sar putea sa aveti ceva surprize cu privire la anumiti frati. Sau incercati sa vedeti cum un prezbiter din braila a fost exclus din cultul penticostal pe baza unor neadevaruri si pentru simplu fapt ca sa opus pastorului , daca veti cerceta documente ale procesului verbal care sa intocmit la alegerea de comitet din biserica golgota braila veti vedea ca respectivul prezbiter a avut cele mai multe voturi iar numai dupa un an sau 2 el este exclus din cultul penticostal iar acesta ,,mare lucrare” a fost inceputa pe vremea cind constanta , braila , etc erau in comunitatea bucuresti si apoi daca nu ma insel a fost continuata de comunitea costanta . Parerea mea e sa verficati toti fratii lucratori din CRPC care au fost in viata si inca mai sunt chiar daca nu mai au functii de conduce in cultul penticostal , incepeti va rog cu ograda CRPC cu cei mai batrini ca cei tineri nu are rost sa dati lista cu ei in comnicatul pe care la primit CRPC de la C.N.S.A.S. .Verificati si pe tori membrii din comitetele bisericilor din CRPC care au fost si sunt inca in comitet si veti avea surprize sunt sigur. Va rog cereti pastorilor bisericilor care compun CRPC sa verifice cine din membrii bisericilor pe care le conduc au fost colaboratori si dupa acea incercati sa faceti o dubla verificare si veti avea surprize .Eu banuiesc ca unii pastori are sunt in cpmonenta chiar a conducerii CRPC au avut rude sau chiar au care au fost informatori ai securitatii si chiar unii au fost ordinati ca pastori nu prea intru-un mod corect.Poate a urmatorea carte pe care o sa o scriieti o sa fie despre rascumpararea memoriei din bisericile CRPC. V-am scris ca sunt doar curios sa vad ce ve-ti descoperi iar ceea ce v-am scries eu este ceva adevar sau doar banuieli.
    Va multumesc mult .

    • Toți păstorii, prezbiterii și diaconii din CRPC au fost verificați de către CNSAS. În fiecare caz răspunsul a fost negativ.

      • Cornel Bucur spune:

        Fr. Vasilica, nu ai raspuns intrebarii lui „Braila”, el a intrebat daca cei din CRPC au fost ordinati de „pastori” informatori. Problema aceasta trebuia sa apara, este veche, f. veche, de pe vremea lepadarilor de credinta din primi 300 de ani din Crestinism.

        Este valabila, ordinarea pastorilor, diaconilor daca ea a fost facuta de pastori/preoti care s-au lepadat de Hristos?

        Pentru ca defapt acolo se ajunge cu problema.

        Lepadarea de Hristos!

        TO BE OR NOT TO BE!
        THAT IS THE QUESTION….

        • Dragă Cornel,
          Am recitit întrebarea lui „Brăila” (cu IP din California…), și nu am văzut o asemenea referire la ordinarea celor tineri din Brăila. Să fi fost o aluzie referirea la Petrică Lascău?
          Totuși, am să îți dau răspunsul meu la problema pe care o ridici. Teologia noastră cred că este foarte clară în această privință.
          1. Atâta vreme cât Biserica a ales pe cineva și l-a consacrat în slujire, este decizia Bisericii. Cei care își pun mâinile peste cei ordinați nu „transmit harul”, așa cum se pune problema în alte tradiții bisericești. Ei doar duc la îndeplinire voința Bisericii.
          2. Eu cred în preoția tuturor credincioșilor. Am vorbit în carte despre laici care făceau acte de cult.
          3. La ordinarea unui păstor trebuie să fie prezenți cel puțin 3 păstori (conform statutului). Să fie toți cu probleme?
          4. La ordinarea mea au fost 5 păstori. Doi dintre ei, invitați speciali, apar în cartea mea. Am avut un mare respect pentru ei și continui să îl am pentru capacitatea lor deosebită în câteva domenii, și îmi doresc și acum ca acela dintre ei care este în viață să aibă puterea de a pune în ordine tot trecutul care l-a apăsat multă vreme.

      • Cornel Bucur spune:

        Fr. Vasilica,
        Ai dreptate in ceea ce ai scris, dar problema este mult mai vasta. Ca sa fiu mai specific… Sa luam cazul in care un pastor/informator/turnator se inconjoara cu oamenii de teapa lui, nu neaparat turnatori ci doar oamenii care nu sunt spirituali, nu „ies din formatie” ci se aliniaza in spatele „comandantului” care in nici un caz nu este Isus Hristos. Sunt sute de cazuri de genul acesta, si bisericile locale care au fost „binecuvantate” in felul acesta nu cresc, ci dimpotriva. Cand scriu ma gandesc la zeci de biserici de la tara, care sunt in „custodia” unor pastori de genul acesta care nu vrea/lasa „sange proaspat”. Zeci de ani aceleasi „clanuri” sug vlaga bisericilor. Acelasi lucru este adevarat si in „diaspora”. Totul devine o afacere de „familie”, se mai separa uni de alti din cand in cand si zicem ca s-au plantat biserici noi, dar adevarul este altul. Ne faramitam pentru ca nu exista unitate, iar unitate este imposibila cand cei chemati sa conduca au fost „ucenicizati” la cursuri de uni care traiesc dupa lozinca „divizeaza si cucereste”, sau mai nou „divizeaza si stapaneste”.
        Avem de-a face cu oamenii scoliti in ale „raului” care vrand nevrand si-au facut ucenici lor, si ei la randul lor isi fac ucenicii dupa acelasi calapod.
        Este un cerc vicios din care doar Bunul Dumnezeu ne mai poate scoate.

      • Cornel Bucur spune:

        De aceea cred ca trebui pusa si problema ordinarilor facute de „tovarasi”…

        • Să punem în discuție și căsătoriile? Și binecuvântările de copii? Și rugăciunile pentru bolnavi? Cred că păcatul este individual. Dacă urmașii lor au moștenit un fel de a lucra, poate că Dumnezeu îi va lumina să privească lucrarea cu alți ochi, dar nu văd vreun motiv biblic sau practic pentru care ordinările făcute de aceștia ar putea fi puse în discuție, atâta timp cât s-a respectat Biblia și Statutul.

      • Cornel Bucur spune:

        Din cate stiu eu PL nu a fost ordinat de NP, deci „braila” este gresit cand face aceasta afirmatie.

    • cornel spune:

      Aici se ajunge pana la urma, ca sa ne intrebam fiecare daca botezurile noastre ar mai fi valabile, ori casatoriile noastre!! Trebuie sa ne botezam iar?

  13. braila spune:

    am trimis un comentariu cu ceva nume de frati pastori batrini din braila despre care nu se stie daca au fost informatori sau nu si acest comentariu a fost sters. Intrebarea este : de ce Fr. Vasilica ?Cumva sunt persone pe care le cunoasteti si sunteti prieten si nu vreti cumva sa fie compromise?
    Va multumesc( ideia mea este ca prin acesta carte sa deschis cumva o cutie a pandorei)
    Sa nu uit Fr. Petrica Lascau a fost ordinat pastor in biserica Philadelphia din Portland de catre FR. ,,informator” Niky Pop
    Va multumesc inca o data

    • Când ți-am șters mesajul, ți-am trimis și un email în care ți-am explicat de ce l-am șters. Este evident că folosești o adresă de email falsă pe care nu aveai cum să o verifici. Blogul acesta nu este locul în care să găzduim suspiciuni; vorbim aici despre o istorie reflectată în documente. Ai documente? Fă-le publice. Vorbești despre frați „care nu se știe dacă au fost informatori sau nu” și te miri de ce nu am luat comentariul în serios? Sub această penibilă categorie „care au fost sau nu” se încadrează toată populația României!

  14. braila spune:

    eu nu am documente doar am pus intrebari si speram sa puteti da raspuns .Eu cred ca trebuie sa devina oficial si poate ministerul cultelor sa inceapa demascarea toturor celor care au fost informatori ai securitatii si inca sunt in slujba sau au fost :pastori , preoti , conducatori de adunari.Daca in parlamentul romaniei nu vor mai putea sa candideze cei care au fost in structurile de conducere a PCR sau UTC atunci de ce biserica ii tolereaza pe cei care au fost informatori si parca nu este de ajuns dar mai sunt inca in bordul de conducere ai bisericii , nu conteaza ce biserica este acesta penticostala , baptista , ortodoxa , catolica. Oricum este greu sa cunoastem adevarul pe deplin si chiar daca l-am cunoaste ar trebui ca acest adevar sa ne faca sa iertam si sa nu aruncam cu piatra.
    Va multumesc

    • gama spune:

      ar insemna ca demascarea sa inceapa de la iei ,inpotriva lor insasi ,

    • romanul spune:

      Citesc cu mare curiozitate cele postate pe acest blog si ma tot gindesc daca cele ce le citesc sunt de bine sau de rau si, ca urmare a unei meditatii mai lungi cred ca pot spune cite ceva: a) cred cu tarie ca este o lucrare total neproductiva, nefolositoare, o lucrare care v-a pierde pe multi dintre sfintii mai sensibili, mai suspiciosi care nu au ajuns la o maturitate deplina in Isus Hristos; b) cred ca si prin acest fel de a se proceda, satana cauta sa creeze brese in cadrul bisericii inghitind pe cine poate: c)acest sistem este specific natiunii noastre, de a ne spala izmenele in vazul lumii, mobilul fiind CE? pentru autor sau pentru cititor.d)daca vreodata o sa-mi aratati ca s-a rezolvat ceva in acest mod(in afara de cearta de vorbe si clevetirile nascute pe baza „dovezilor”)cred ca atunci eu sunt pe drumul gresit cu rationamentul. Argumente: presedintele Ro este tatal informatorilor lui N.Ceausescu fiind fost sef agentura Anvers. Candidatul la pres PDL Frunzaverde este fost important activist politic comunist in Caras Severin, senatorul Alex Cordos este fostul secretar comunist Cluj si lista poate continua cu sute de nume. Acesti politruci prin statut erau obligati sa informeze securitatea si o faceau cu multa gratie. Din cele doua tablouri, voi vedeti vreo diferenta? Eu spun ca din toate acestea trebuie sa credem ca Dumnezeu a ingaduit toate acestea, scopul fiind cunoscut numai de catre EL iar noua ne ramine: Eclesiastul 7 cu 13: Uita-te cu bagare de seama la lucrarea lui Dumnezeu: cine poate sa indrepte ce a facut El strimb?

  15. 4 Isus spune:

    In primul rind as dori sa fac referinta la Romani 14 : 4
    Cine esti tu care judeci pe robul altuia? Daca sta in picioare sau cade, estre treba stapinului sau: totusi, va sta in picioare, caci Domnul are putere sa-l intareasca pentru ca sa stea.
    Ioan 8:7 Femeia prinsa in preacurvie cititi va rog tot capitolul 8 doar eu o sa scriu v7 Fiindca ei nu incetau sa-L intrebe, El S-a ridicat in sus, si le-a zis: Cine dintre voi este fara pacat, sa arunce cel dintii cu piatra in ea.
    As vrea sa spun caci Biblia pe care o citesc eu ne invata la pace sa iubim si dezbinarea si cearta nu este de la Dumnezeu. Dumnezeu este acela care se judeca cu fiecare dintre noi. Noi pacatuim in fiecare zi si daca cerem iertare Dumnezeu iarta si ne arunca pacatele in marea uitari. Eu cred caci cartea aceasta deja a adus conflicte mari intre frati si o sa aduca numai dezbinare intre frati si adunari. Daca sunt frati care au tradat pe alti frati la securitate au savirsit un pacat doar daca si-au marturisit pacatele si Dumnezeu iau iertat atuncea cine este omul sa aduca aminte ce sa intimplat. Majoritatea au murit sau sunt in virstra inaintata. Nu este bine sa aducem gunoaiele altora. La sfirsit este intre persoana aceia si Dumnezeu. Daca au fost frati care intreadevar au suferit pentru Hristos Dumnezeu le rasplateste.
    Eu cred caci copii, nepoti si stranepoti vor suferi din cauza caci cartea aceasta da nume. Vor arata frati si nepocaiti cu degetul spre ei si vor fi batjocoriti din cauza acestei carti. (Doar autorului acestei carti ce ii pasa el o sa sa inbogateasca cu carte aceasta) Gindeste tu care ai scris cartea aceasta daca cineva doreste sa sa pocaiasca si cumva poate de undeva gaseste cartea aceasta si o citeste, cind citeste asa gunoaie crezi ca mai doreste sa se mai pocaiasca? Eu cred ca daca din toata lumea numai o persoana sa gindit sa se pocaiasca si daca din cauza carti nu se mai pocaieste eu cred caci sufletul o sa fie cerut din mina ta frate care ai scris cartea. Cum o sa raspunzi in fata lui Dumnezeu petru numai un suflet? Te-ai gindit la lucrul acesta?
    Eu personal am auzit certuri intre frati din cauza aceasta carte in care nici nu a inceput sa se vinda. Cearta este de la Dumnezeu? Nu vei trage tu frate autor la raspuns in fata lui Dumnezeu pentru aceste certuri?
    In primul rind tu personal nu ai trecut prin suferintele care fica lui Fratele Niki a scris. Copii dumneavoastra nu au fost sculati in miezul nopti si sa fie torturati.
    Dumnezeu sa iti de-a lumina caci cred ca esti pierdut frate pastor. Securitatea poata sa falsifice documente dupa cum vor iei. Poti sa semnezi un lucru si sa fie pentru altceva. Daca tu crezi securitatea asa de tare care au fost si sunt hoti mari se vede in cine iti pui tu nadejdea. Frate este bine sa pui nadejdea in Dumneze care se judeca el insusi cu persoanele care au tradat, Dumnezeu are timpul lui si metodele lui cum sa traga pe om la raspundere. La fel vei fi si tu autorule tras la raspundere pentru tot raul care se va intimpla din cauza acestei carti.

    • Lucian Oniga spune:

      Cartea lui Vasilica ofera un bun prilej fratilor penticostali de a-si etala roada Duhului in fatza adevarului pus in lumina. Daca in aceste momente fratii se iau la cearta, isi scot sabiile din teaca si continua pe drumul dezbinarii din multe biserici, la ce folos toate darurile spirituale cu care ne mandrim? Roada Duhului poate straluci in Biserica tocmai in vremuri ca acestea! Domnul sa ne ajute sa staruim si dupa roada Duhului, nu doar pentru darurile Lui!

      • Dan spune:

        Lucian!
        Noi nu ne mîndrim, mîndria merge înaintea căderii. Dar ce e biblic nu se poate ignora. Lucrarea Duhului sfînt nu poate fi ignorată.

    • florin spune:

      Frate chiar nu stiu pe cine speli acum pe picioare, dar eu iti spun ca se implineste versetul care spune ca : ceea ce se va face la intuneric va fi adus la lumina,iar ceea ce se spune in soapta va fi spus de pe acoperisul casei.Asta nu ai citit? Sau in corinteni nu ai citit ca trebuie sa : nu avem nicio legatura cu vreunul care ,macar ca isi zice frate a fost impotriva lucrari Lui Dumneze( am parafrazat un pic versetul din 1 Corinteni 5: 11). Frate dumneata te-ai dus prin Biserici sa vezi cum sufera si azi multi fratii ordinati de pe vremea comunismului si care daca te bagi un pic mai adanc posibil sa fi avut legaturi cu securitatatea. Eu zic asa pana nu scoti din radacina buruiana lucrurile nu se schimba sau pana nu dai afara gunoiul din casa ci il pui asa dupa usa se imbolnavesc toti cei din casa. Pavel spunea ca este bine sa fie partide ca in felul acesta sa iasa adevarul la iveala. Frate eu nu voi chema pe nimeni la ” penticostali” sau la ” baptisti” eu il chem la Hristos.Aici este de fapt problema noastra ca noi vrem sa aducem oamenii la cultul nostru si nu la intuneric la Lumina.De aceea nu ne putem inghiti unii pe altii ,unii de la o religie pe cei de la alta religie,ba chiar pastori de aceeasi religie,nu mai suporta pe pastori de aceasi religie din acel judet dar pastorind alta biserica. SA SCOATEM GUNOIUL AFARA DIN CASA,SA SCOATEM RAUL DIN RADACINA CA SA NU FIM SCOSI NOI ODATA DIN IMPARATIA CERURILOR CA AM STIUT ANUMITE LUCRURI SI NU LE-AM SPUS 1

      • Petru Laze spune:

        Imi place istoria care nu este altceva decit oglinda stramosilor nostri, fie ca vrem fie ca nu vrem istoria ne va judeca. Ea are niste jaloane, astfel dupa intoarcerea din robie preotul Ezra a ales 120 de carturari care au separat cartile sfinte de cartile apocrife, asa s-a nascut Vechiul testament. O editie a Bibliei a adaugat si o parte din cartile apocrife la sfirsit si poarta numele de Biblia bogata. Cartea Rascumpararea memoriei, Pigmei si uriasi si altele impart cartile scrise in timpul comunismului in carti apocrife si carti adevarate. Nu-i totuna sa fii dus la securitate si batut sau sa mergi sa-ti beai cafeaua si apoi sa scrii. Istoricii vor lopata mormanele de dosare ale securitatii casi cautatori de aur dealurile de nisip de la Sacramento sa afle Adevarul care este mai scump decit aurul. Daca nu credeti cititi cartea Orele astrale ale omenirii ori vizitati dealurile de nisip de la Eldorado de linga Sacramento care sint puncte turistice. Poate unii vor admira si cartile apocrife din timpul comunismului ca cele din Biblia bogata dar ele sint false sau apocrife adica autorul n-a trait ce a scris. Istoria prin Dumnezeu ne va judeca pe pamint iar Dincolo Dumnezeu nu are nevoie de istorie. Petru Laze

        • Cred că pentru Dumnezeu istoria are o valoare mai mare. Chiar și în momentele finale ale istoriei, cartea Apocalipsa ne spune că Dumnezeu vrea să fie păstrate ca aducere aminte evenimentele importante.

    • dumitru muresan spune:

      defapt nu judecam noi dar cei care nu sa-u pocait au si fosty judecati..?

  16. Nutzu spune:

    Totusi, Domnul ISUS ne-a prevenit ca EL nu a venit sa aduca pacea (sociala si politica) pe Pamant, ci Sabia ( adica razboiul si lupta, fie in familii, fie in societate, fie in sinagogi si alte orgenizatii religioase).
    Si apostolul Pavel ne spune ca e normal sa fie partide intre noi, ca sa fie demarcati/dovediti cei buni…..
    Deci, nu poate fi pace intre Lumina si intuneric, intre pacat si neprihanire…..

  17. petru laze spune:

    Am primit cărţile care vrei să le publici sub titlurile: Evanghelia după Iuda respective Faptele apostolilor trădători¬– aşa aş fi început scrisoarea dar totuşi “ce ai scris ai scris”. Ioan 9/22.
    Îţi pui diferite întrebări cu privire la influienţa acestor cărţi asupra neamului românesc, asupra cultului penticostal şi asupra noilor generaţii de oameni care vor veni după noi.
    Stimate frate Luca, trădători au fost sunt şi vor fi în orice cult religios şi la toate popoarele semănate de Domnul pe pământ. Pentru exemplificare am să iau numai două cazuri care ni se potrivesc mai bine. Vom vedea impactul lor asupra altor popoare şi asupra noii generatii de creştini.
    În anul 313 AD Biserica Apuseană ( catolică) cu 50 de ani înainte de Marea Schismă a hirotonisit un episcope (bishop) în Cartagina –Nordul Africii pe Caecilian care s-a lepădat de Cristos în timpul persecuţiipor lui Diocleţian. Biserica locală a ales alt episcope pe Majorinus care a trăit doar un an de zile, după moartea lui a urmat ca episcope de Cartagina Donatus care a fost şi el împotriva hirotonisiri lui Caecilian. Biserica Apuseană a apelat la împăratul Constantin cel Mare care de abea trecuse official la creştinism în 312. Împăratul a convocat o şedinţă (conciliu) la Arier în anul 314 şi Donatus este condamnat ca eretic. În anul 347 este scos cu forţa din biserică de către proconsulul roman Macarian şi trimis în exil unde moare (357) iar bisericile pe care le păstorea au fost închise. Astfel a apărut Donatismul care a zdruncinat biserica creştină din Nordul Africi—Cartagina până când cade sub islam (turci) în secolul 14¬.
    Alt episcope care a fost împotriva hirotonisirii ca episcopi pe cei ce s-au lepădat de Cristos în timpul persecuţiilor a fost Novaţian. El a exclus din bisericile pe care le păstorea pe toţi care s-au lepădat în timpul persecuţiilor. În octombrie 251 papa Cornelius convoacă un sinod la Roma unde Novaţian este excomunicat şi bisericile pe care le păstorea au fost închise, astfel a apărut Novaţionismul. Novaţian moare ca martir în timpul persecuţiilor împăratului Valerian (253-260). Novaţionismul s-a răspândit rapid în toate provinciile imperiului şi adepţii acestei erezii se mai numesc şi Puritani.
    Puritanii din Anglia din cauza persecuţiilor au emigrat in America unde au devenit baptişti. Printre ei au fost: Roger Williams (1600-1685), John Clark (1641), John Miles (1621-1683) ei nu s-au unit cu biserica deja existentă la Boston (England Church) ci au înfinţat primele biserici baptiste de la Providence şi Sawansea pe coasta de răsărit a SUA. Istoria lor este şi istoria noastră sub communism. Fiecare cult are trădătorii lui care s-au strecurat în conducerea bisericilor în România şi SUA şi le-au influenţat negative adică au alunecat spre liberalism. Bisericile liberale poate îi vor admira pentru binele care l-au făcut comunităţi dar bisericile penticostale consevatoare îi vor condamna. Poate va apare vreo erezie şi în cultul penticostal ca şi în biserica primară dacă vor accepta principiul Biserici Apusene (catolice) şi anume: Sfinta Cină se poate transforma în Trupul şi Sîngele Domnului şi când se roagă un pastor care s-a lepădat de Cristos în timpul comunismului. Noua generaţie de penticostali va allege între catolici şi puritani ca biserica primară.
    Mult stimate frate Luca, morţii fac istoria, istoria morţii preşedintelui J.F.Kenedy se va scrie numai după ce dosarele FBI-ului se vor da publicităţii adică după ce generaţia lui va muri (complect). Dacă se scrie numai bine despre morţii atunci putem aluneca spre “cultul sfinţilor”. Daniel Sihastru este ultimul Sfânt pe care Biserica Ortodoxă Română l-a recunoscut după revoluţie 1989. El n-a fost recunoscut ca Sfânt de biserica româna din timpul vieţii lui deşi a fost duhovnicul lui Stefan cel Mare domnul Moldovei.
    Nu este nimic nou sub soare ci numai generaţia noastră care se stinge încet făcînd loc noilor generaţii. Aceştia ne vor judeca după arhivele lăsate de comunişti şi după binele pe care l-am făcut cât am trăit pe pământ. Dincolo ne va judeca Dumnezeu.

    Cu stimă al tău frate Petru Laze.

  18. petru laze spune:

    Fr.Vasilica
    Ma numesc Petru Laze si am dorit sa apara o carte cu istoria penticostalilor sa citeasca si copii mei de unde au venit parintii lor ca sa aprecieze mai bine libertatea din SUA.
    As vrea sa ni se auda si noua glasul a celor care am suferit sub comunisti, am asteptat
    destul 20 de ani, baptisti si au scris memoriile lor. Noi cei din diaspora nu ne permitem din punct de vedere financiar sa stam citeva luni in arhive, cred ca numai Dumnezeu v-a indemnat si ajutat sa scrieti aceasta carte. Opinii au fost si vor fi dar Dumnezeu le va rezolva pe toate. Eu sint mai invrista si am emigrat in 1982 cu toata familia sotia si cei
    4 copii toti sub 7 ani, dupa ce am facut greva foamei la Cimpia Turzii si dupa ce am fost
    exclus din cult si din biserica locala de presedintele cultului Pavel Bocheanu si pastorul
    local Chereches (Kerekes). Dupa mine afacut greva foamei dirijorul de cor de la biserica baptista Iris din Cluj apoi pastorul baptist de la Cimpia Turzii. De ce acestia nu au fost exclusi din cultul baptist, mentionez ca noi toti eram un grup de 6 crestini (5 baptisti si eu penticostal). Nu cumva penticostalii au fost mai tradatori decit baptistii.
    Pastorul local Chereches a speriat aproape toata biserica penticostala din Cimpia Turzii ca sa n u vina la gara din Cimpia Turzii cind am plecat definitiv din Rominia 1982. Totusi prietenii adevarati m-au insotit si la aeroport in Bucuresti. Mentionez ca fratii baptisti din Cimpia Turzii au fost prezenti pe peronul garii in frunte cu pastorul Toderic unde au cintat cintari ca un cor. In timpul grevei fratii baptisti au venit chiar de la Ocna Mures sa ma vada desi apartamentul unde locuiam era supravegheat de doi politisti. Astazi majoritatea acestor frati se gasesc in Atlanta la fel si pastorul Toderic. Pastorul peticostal Chereches a emigrat si el la Los Angeles dupa caderea comunistilor si dupa ce comunistii au darimat biserica penticostala din Cimpia Turzii in anul 1981. Acum este glasul lui Dumnezeu in biserica Fr. Pruneanu iar ieri glasul securitatii, daca cineva doreste mai multe informatii sint disponibil, am si pregatit
    un material pentru o carte astept sa citesc cartea Rascumpararea memoriei si sa
    ma pensionez sa am timp. Am comandat la Timisoara 5 carti pentru fiecare copil care acum si ei sint mari cel mai mic are 28 de ani si toti au terminat studii superioare in America toti stiu sa citeasca romineste. Eu am lucrat la proiectari la C

  19. petru laze spune:

    Combinatul Metalurgic Cimpia Turzii ca si inginer proiectant, securistii m-au amenintat ca copii mei nu vor termina nici liceul, dar Dumnezeu ia ajutat sa termine si o facultate in America (SUA) Detroit. Eu am lucrat 18 ani ca proiectant la General Motors in Detroit si 3 ani inginer la o campanie in Lodi (sacramento) California asa ca
    Dumnezeu a fost cu noi si aici, mentionez ca nu mi-am pierdut copii toti sint casatoriti cu romince (romini) care i-au invatat mai bine romineste. Acum au si ei copii lor si fregventeaza in general biserici rominesti.
    Salut din toata inima aparitia acestei carti si ma rog pentru toti securistii si fratii care m-au persecutat ca daca nu erau ei eu nu mai eram in America. De aceea a spus
    Isus sa ne iubim vrasmasii caci fara de ei nu putem ajunge in CER.
    Dumnezeu sa binecuvinteze pe toti citi au lucrat la aceasta carte.

    Petru Laze si familia.

  20. REGHINA VOLOSEN spune:

    Frate,

    Nemele meu este Reghina Volosen, Civil Engineer in San Antonio, TX la guvern „San Antonio Water System”. O sa-ti spun si eu cum m-au dat afara din organizatia UTC, cind lucram la IJCM Zalau, judetul Salaj ca si Engineera. Acolo s-a pocait un baiat cu numele de Sandu Pop care era economist, in anul 1976. Am fost data afara din UTC si mi-a luat carnetul de UTC scutindu-ma sa mai platesc cotizatia de 50 de centi pe luna. La excluderea mea din UTC s-au adunat 9 persoane toti barbai, securisti ce-o fii fost nu stiu si 4 ore m-au torturat si-mi spuneau sa ma las de pocainta , sa renunt la pocainta, ca dar daca ziceau ei ca poate ” eu pocaiesc pe toti Angajatii de la IJCM”, dar Domnul a facut aceasta nu eu sa-l cunoasca pe Dumnezeu. Dupa 4 ore un coleg de=al meu Engineer a spus” Nu vedeti ca nu renunta la pocainta lasati-o in pace ” si m-au lasat. Dupa 3 luni a venit secretarul de UTC si mi-a spus ” ia-ti carnetul ca ma mustra constiinta ce-am facut”. Fratele Sandu Pop care s-a pocait era membru de partid. Cu el a facut foarte urit cind l-a dat afara din partid. Eu il cunosc si pe Talos Grigore eram la Zalau in acea periada Am lucrat la Zalau din 29 iulie 1975 pina in februarie 28 1980. Apoi dupa casatorie am avut perchezitie la domiciliu am documentele cu mine in america de perchezitie. Din nou am fost torturat de politie in anul 1980, si ne-au confiscat pasapoartele de Ungaria. Al locuit in Valea lui Mihai, judetul Bihor din 1980 pina 1i Julie 1989 cind am fugit peste granita cu patru copii mici si sotul fiind grav bolnava in urmas unui accident de masina in septembrie 13, 1987, posibil accidentul aranjat de securitatea din Romania din acea vreme. Numai acei care colaborau cu securitatea aveau pasapoarte sa plece in Ungaria si in America. Eu am oferit la cineva zece mii de dolari sa pot primi pasaport sa vin in America sa ma pot trata, si nu mi-a aprobat securitatea din Oradea ca acolo avea sotul meu dosar si piritorii, turnatorii fratii securisti, ne vindeau. eu stiu un frate securist din Valea lui Mihai care dadea detalii la securitate si dupa caderea comunismului au mers oamenii de acolo sa-l bata iar el statea cu securea in curte. Nu a luat cina de la sotul meu care era pastor niciodata timp de 10 de zile. deci am avut perchezitie la domiciliu data afara din UTC iar sotul meu n-a fost primit niciodata in UTC sau membru de partid. Sotul meu a fos Engineer Zootehnist si in ultima parte Director Si Sef Engineer la OJRSA. Securitaea ii spunea sa predice numai odata pe luna nu in fiecare Dumineca. Eram urmariti la tot pasul de securitate. De fapt stiu doa persoane din Valea lui Mihai. Bihor care erau turnatori de frati. La unul i-am spus aicea in America si era sa faca atac de inima. reghina volosen

    • nu inteleg spune:

      Daca doar cei ce erau colaboratori ai securitati aveau drept la pasaport ,cum se face ca ,la un moment dat aveati si voi ?

      • Reghina Volosen spune:

        Eu Reghina Volosen, sotul meu Pavel Volosen si copii mei nu am primit niciodata pasaport de-a pleca in America. Noi am fugit peste granita Ungariei in July 1989 cu 4 copii mici, am stat 14 months in Austria si apoi am venit in America. Thank you and God Bless you. Reghina Volosen. Did you understand?

      • dumitru muresan spune:

        raspunsul o sa-l primesti din partea mea. dupa 8 ani de tortura si tot felul se sicane un baiat a fost dus la canal dunarea marea neagra. copii mei erau batjocoriti in scolal..
        si dupa opt anii se suferinta am trecut si prin inchisoarea gherla in 1985 mi s-a dat un pasaport fara cetatenie si dupa ce mi s-a luat casa am putut pleca.. si acuma DE 27 DE ANI NE AFLAM IN U.S.A.

    • romanul spune:

      Sora Reghina, daca erati asa impotriva comunismului, cum se face ca pe banii lor, in scolile lor ati ajuns ingineri? Si ati avut si locuri de munca bune si si aproape de granita? Nu cumva acuma povestiti asa ca sa faceti impresie? Cel mai bun lucru este sa cereti la arhive documentele si sa le postati sa vedem si noi macar o nota informativa despre voi ca invers poate o sa avem surpriza, cine stie mai bine ca Dumnezeu? Pacea Domnului pentru toti inginerii facuti de comunisti si sa vina cu nadejde la Isus Hristos.

      • mike spune:

        pt. romanul–scolile din timpul erei rosii functionau din banii publici si nici decum din banii sus pusilor comunisti, ei doar mincau banii poporului , luau banii ca sa asupresca pe cei ce trudeau muncind, care se multumeau cu( cartelele) de alimente-la lungile cozi-halal democratie. Sora a fost hartuita -Slava DOMNULUI a scapat cu viata –Tatal meu a murit datorita adevaratei credinte si a celor care au soptit asta la cei sus pusi.

      • Vali Horlescu spune:

        De unde aveau, mai romane, bani si scoli, comunistii?
        De unde avea Elena Ceausescu bani si ce scoli avea ea?
        De unde avea Nicolae Ceausescu bani? Ce stia el sa faca in afara de a-L blestema zilnic pe Dumnezeu?
        Au talharit poporul roman si l-au negat pe Dumnezeu vreme de 45 de ani.
        Jalnic ca si dupa 21 de ani se mai gaseste cate ” un roman ” sa-si posteze pe bloguri solidaritatea fata de ei.
        Unora ca tine trebuie sa li spuna deslusit ca asta e prostie si obraznicie si ca salutul si indemnul din finalul mesajului sunt ipocrite.

        • romanul spune:

          fr. Vali, , nu se pune problema de solidaritate, nu imi dau seama de unde ai dedus acest fapt, eu pur si simplu sunt curios de plingerea surorii care, din descriere spune ca erau ingineri , ca aveau functii de sefi, ori aceste functii comunistii le dadeau numai celor „alesi” si nicidecum concurentei. Daca erau in evidenta securitatii tu poti crede ca le erau permise plecari peste granita, chiar si Ungaria ? Aceste nedumeriri au stirnit intrebarile,ori nu mai este „democratic” sa intrebi daca intrebarea nu convine sau nu se inscrie in tipic. Cit despre credinta mea, este bine sa te abtii, tu, cel care stai in piciare temete ca dragostea nu prea razbeste din felul in care ma dojenesti.Si iti spun cu toata dragostea frateasca, FII BINECUVINTAT.

    • Tamas Ianos spune:

      Zece mii de dolar? înainte de anii 89. Oare cine putea să posede-;, doar era o avere, oare cine putea să refuze, aceasta sumă.
      Eu nu am colaborat cu securitata, dar mulţumesc lui D-zeu. că am primit eu si soţia pasapoarte, şi am fost în vizită în 87 în Ungaria. Dar la întoarcere trebuia depusă pasaportu şi valuta în 24 de ore………era ilegal să detii valută……. zece mii de dolar_?

  21. vesteabuna spune:

    ”Trebe pus totul pe hârtie” erau învățați pastorii baptiști adunați în ședință de orientare în 1971. În acest duh am fost învățați, ”stomacul” minții s-a obișnuit cu astfel de lături ale filosofiei sociale, păgâne în esență. Lectură fără grețuri! http://vesteabuna.wordpress.com/2010/09/03/%E2%80%9Dtrebe-pus-totul-pe-hirtie-%C8%99i-aratat-conducerii-cultului-%E2%80%9D-%C8%99edin%C8%9Ba-de-orientare-%E2%80%9Dprotocolul%E2%80%9D-%C8%9Binuta-la-cluj-azi-17-1971/

  22. manab spune:

    in primul rand…imi place de braila…ca…de…e moldovean…si are tolba mare…pietre multe…auzi…sa mai cercetezi pe ala si pe ala…vai frate….probabil ca…ziua cea mare o sa fie groaznica pt tine…
    in al doilea rand…frate vasilica …din cate stiu eu …te tragi din suceava,de la biserica sf ilie…poate gresesc dar…vam auzit in sf ilie zicand ca va trageti de acolo….de ce va intreb?pt ca stiu ca sunteti penty si …probabil ca,credeti in proroocii….sau ca dzeu poate vb si prin vase de lucru…intrebarea mea e…ati cerut un dzeu daca trebuie sau nu sa scrieti aceasta lucrare??cu mult respect..

  23. După peste 70 de postări, peste 150.000 de accesări, peste 2.000 de comentarii, lansarea oficială a cărţii şi epuizarea primului tiraj, cred că a venit vremea unor schimbări pe blogul „Răscumpărarea memoriei”.

    Consider că mi-am împlinit misiunea de a alcătui o istorie sinceră şi neromanţată a Cultului Penticostal în perioada comunistă. Interesul uriaş arătat faţă de carte arată că această discuţie era necesară. M-am bucurat de susţinerea deschisă a unor personalităţi de prim rang, atât din mediul teologic, cât şi din cel ştiinţific, după cum m-am bucurat şi de intervenţiile celor care au avut critici faţă de demersul acesta, atunci când acestea au fost judicios argumentate şi nu defulări emoţionale.

    Din nefericire, există şi oameni fără căpătâi, oameni care nu au curajul să se prezinte şi care nu au deprins încă manierele unui dialog civilizat. Ţipând din răsputeri, repetând aceleaşi mesaje pe alte pagini ale blogului „R.M.” sau ale blogurilor „vecine”, folosind un limbaj suburban sau chiar injurii la adresa partenerilor de dialog, aceştia creează impresia că nu sunt chiar aşa de rătăciţi pe cât vor să pară, ci în mod intenţionat caută să discrediteze orice dialog civilizat. Ei sunt „gaşca lui Vadim” care a venit cu fluiere, banere şi vuvuzele în Parlament, atunci când s-a dat citire raportului Tismăneanu.

    În acest context, am decis să limitez comentariile de pe blog conform următoarelor criterii:

    Comentatorii trebuie să precizeze numele real şi emailul real.
    Unele comentarii vor fi afişate numai după ce, în urma verificării prealabile a emailului, autorii vor confirma că îşi asumă conţinutul mesajelor postate.
    Nu vor fi acceptaţi la dialog comentatorii care nu au citit măcar un capitol din carte. În prima postare pe blog, fiecare comentator va trebui să precizeze dacă a citit măcar o parte din carte. Ştiu că astfel se va reduce numărul comentatorilor, dar cred că va creşte calitatea comentariilor.
    Comentariile trebuie să se refere strict la problema pusă în discuţie.
    Comentariile care conţin atacuri la persoană şi procese de intenţie vor fi şterse fără nicio avertizare prealabilă.
    Dialogul este binevenit, însă cu respect faţă de partenerii de dialog.
    În speranța unui dialog constructiv și util,

    Vasilică Croitor

  24. IOAN JURCA spune:

    astept cartile,,,tot respectul pentru munca depusa si curajul iti apreciez totul ,, cu curaj inainte,
    DOMNUL SA TE PROTEJEZE I.J

  25. Maria Iacob spune:

    Nu este un comentariu la adresa cartii pt ca nu reusesc sa intru in posesia iei.
    Puteti sa-mi dati o adresa de unde asi putea sa comand?
    Locuiesc in SUA si mi-ar placea sa pot sa citesc si eu acesata carte mult controversata>
    Va multumesc! si DL sa va binecuvinteze!

  26. Petrica Lascau spune:

    Doresc sa adauga cateva randuri, in legatura cu informatiile cuprise in capitolul: „Strainatatea”, din cartea RM, referitoare la senatorul Eugene Huff (RM. paginile 327-328).
    L-am cunoscut pe senatorul Huff in timpul primei vizite, pe care a facut-o impreuna cu un grup de senatori americani, la Oradea (in anul 1982 sau 1983, nu sunt sigur).
    Am fost cautat la serviciu de inspectorul de culte, Damian, care era foarte agitat ca Securitatea l-a intrebat de vizita unui grup de senatori americani, si el nu stia nimic. Se vedea clar in ochii lui, spaima care-l cuprinsese, pentru ca nu stia sa raspunda la o intrebare a securitatii din Oradea: „Cine este Petru Lascau de la penticostali si Paul Negrut de la baptisti cu care senatorii au cerut sa se intalneasca?” Imediat dupa plecarea inspectorului, am fost anuntat ca, atat eu cat si Paul Negrut ,eram invitati de autoritatile orasului Oradea, sa fim la aeroport, la intampinarea acestui grup de senatori. Impreuna cu Paul am fost la aeroport, si apoi am insotit mereu, la toate „obiectivele” acestei vizite, grupul senatorilor americani, care cerusera oficial ca in grupul cu care se vor intalni la Oradea, sa fie inclusi si Petru Lascau si Paul Negrut.
    Pentru mine, era neobisnuit sa fiu in compania „tovarasilor”, dintre care, pe cei mai multi nu-i cunosteam. Mi se parea neobisnuit, mai ales ca unii dintre ei nu se simteau deloc comfortabil in prezenta mea, dupa ce ne „ciocnisem” pe tema construirii Bisericii Nr. 1 din Oradea, fara autorizatie, „tovarasi” care ma amendasera pe mine, pastorul bisericii si responsabilul, cu suma de 93.000 de lei (in vremea aceea salarul meu era de cca. 2000 lei pe luna), si ne tarasera in tribunale pentru demolare. Acum se aratau cuminti si politicosi.
    Un episod comic, s-a petrecut la Muzeu Tarii Crisurilor, unde delegatia a fost invitata sa faca o vizita. Eram in fata unui exponat, mai multi membri ai grupului, printre care primul secretar de partid al judetului, si Paul Negrut. Priveam un schelet „insitu” al unui locuitor din neolitic de pe aceste meleaguri. „Tovarasul prim” l-a intrebat pe Paul: „Si toti o sa ajungem asa domnule Negrut?” Se vedea clar sarcasmul intrebarii, la care Paul a raspuns magistral: „Numai dumneavoastra domnule prim-secretar. Noi credinciosii mergem la Domnul!” Discutia s-a incheiat urgent, prin plecarea la fel de urgenta a „tovarasului”.
    La Biserica Nr. 1 din Oradea a participat pana si „Silvestru”, cel care voise sa ma excluda din Cultul Penticostal, pe mine, proiectantul si executantul cladirii, pastorul si responsabilul, pentru ca am „calcat legile sfinte ale tarii”. N-am sa uit fariseismele luarii sale de cuvant, la anvonul bisericii pe care a dorit s-o darame impreuna cu securitatea cu care colabora.
    Cu Gene Huff (asa ii spuneam), si alti doi demnitari americani, l-am vizitat pe Traian Dorz, la Livada Beiusului, acasa, noaptea pe la ora 3.00 PM. Am fost soferul si traducatorul lor. N-am sa uit pentru restul vietii mele, scena de necrezut, de la sfarsitul vizitei noastre nocturne. Cei trei demnitari americani au ingenunchiat in fata acestui taran roman, si au cerut ca el sa se roage pentru ei. Ma dau lacrimile si azi cand imi aduc aminte cuvintele rugaciunii fratelui Traian, si cand vad din nou in fata ochilor umilinta autentica a unor oameni ai lui Dumnezeu, care simteau nevoia rugaciunilor acestui om sfant. In noaptea aceea, cei trei au luat cu ei peste 20 de volume cu scrierile lui Traian Dorz, si le-au dus in Statele Unite cu corespondenta diplomatica a Ambasadei Americane. Manuscrisele mi-au fost inmanate apoi de Societatea Misionara Romana din Wheaton Illinoi, dupa ce in Martie 1985 am sosit in Statele Unite. Regret ca n-am reusit sa gasesc fondurile necesare pentru publicarea lor. Voi publica in curand, unul din acele volume, care mi-a fost dedicat de Traian Dorz, mie si sotiei mele. Dintre toate „comorile” literare pe care le am in biblioteca mea, manuscrisele lui Traian Dorz imi sunt cele mai pretioase.
    Cartea RM face referinte corecte despre Eugene Huff, pe care l-am vizitat apoi in Kentuky, statul in care slujea ca senator, la o conferinta. El mi-a dat o scrisoare de recomandare pentru cei care voiau sa stie mai multe despre viata mea. Ii sunt recunoscator si azi pentru tot binele pe care ni l-a facut intr-o vreme cand statul ateu ne-a aruncat la periferia societatii. Eugene Huff ne-a invitat in fata, si ne-a fost de un mare ajutor si incurajare.

    • Vasile Gabrian spune:

      Vizita la Oradea a fost in 1982 si imi aduc bine aminte de discursul foarte patriotic al unuia dintre pastorii din conducerea filialei Oradea, despre libertatea din Romania, despre grija partidului. Ce m-a marcat insa deosebit atunci au fost reactiile vizibile – ura, furie, poate teama, obraji a caror culoare trecea de la alb la vanat – pe fetele celor de la securitate. Stateam pe una din bancile din fata, la vreo 2-3 metri de ei.

    • Frate Petrică, ați încercat cumva să dați de acest om al lui Dumnezeu? Ar fi foarte interesant un interviu cu el.

    • D.B. spune:

      STIM COMENTARIU NECONFORTABIL DAR NU B UITATI CA: ESTE IN ASTEPTAREA JUDECATII LUI DUMNEZEU DE CARE NU SCAPA NIMENI.

    • Pavel spune:

      Fr.Petru doresc sa te deranjez cu o intrebare daca ati auzit(aflat) ca ar exista
      Biblia in format de sul . daca aveti vreun raspuns sau stiti ceva dati-mi si mie
      un raspuns. va multumesc

  27. petru laze spune:

    Frate vasilica am si o copie dupa original

  28. Simona L. spune:

    O familie care a fost prigonita in vremea comunistilor foarte mult si s-ar putea scrie o carte despre toate prin cate au trecut, este familia lui Gavrila si Nazarica Gavrilas din Piatra, Bistrita Nasaud. Unul dintre baietii lor Costel, este pastor daca nu ma insel, la una dintre bisericile penticostale din Beclean pe Somes.

  29. Mulțumesc, Simona, pentru semnalul transmis.

    • romanul spune:

      Sotii Gavrilas sunt in First Pentecostal Church Seattle, pastor Vasile Antemie, 8315 NE 155th St Kenmore WA 98028, 425 488 7783, Pace tie.

  30. Simona L. spune:

    Domnul sa te binecuvinteze Vasilica si sa te pazeasca! Eu am crescut in biserica de la Piatra si cunosc personal familia Gavrilas.

  31. Draga Vasilica,

    Iti multumesc ca ai acceptat mesajul meu. Participind la Conventia de la Atlanta si citind o multime de blog-uri, am o oarecare intelegere a carti RM pe care o s-o primesc in scurt timp. Eu nu discreditez lucrarea pe care ai facut-o, isi are valoarea ei si va ramine in istoria bisericii penticostale. Vazind insa zarva care sa produs intre frati si in biserici, mi-am adus aminte de cuvintele batrinului Simeon spuse Mariei. Dezvaluirile din cartea ta au facut „sa se descopere gindurile multor inimi.” (Luca 2:35). Reactiile sunt diferite pentru ca inimile si intentiile oamenilor sunt diferite. Daca biserica penticostala a fost incercata intr-un fel in timpul comunismului, acum noi suntem incercati in alt fel. D-zeu ne cerceteaza inimile si El nu este partinitor. El stie ce sa intimplat cu multi ani urma, si judecata Lui va fi dreapta in fiecare caz.
    Biblia ne spune ca imparatul Manase a facut nespus de mult rau, dar in Babilon cind era legat in lanturi, s-a rugat, s-a smerit si Domnul s-a lasat induplecat. Nu stiu daca cineva a fost martor cind el sa pocait, doar Duhul Sfint a scos la lumina acel adevar. Daca era dupa judecata noastra, Manase nu mai era vrednic sa mai traiasca. De aceea spun eu, e dificil sa punem etichete pe oameni aflind unele informatii despre trecutul lor.
    Pe de alta parte, citi din tinerii zilelor noastre pot sa inteleaga situatia de atunci. E minunat ca am avut citiva oameni adevarati martiri, dar cei mai multi nu avut acel curaj si spirit de sacrificiu.
    Sa-ti povestesc un caz. Pe la sfirsitul anilor ’70, am participat la o Conf. de „orientare” care sa tinut mi se pare la Deva. La un moment, fratele Trandafir care prezida conferinta, a prezentat cauza fratelui Gicu Stan care trebuia exclus din Cultul Penticostal. Motivul: avea relatii cu strainii si a introdus in biserica instrumente din strainatate (tobe, etc).
    S-a pus intrebarea cine este de acord ca fratele Stan sa fie exclus. Am vazut doi frati aproape de mine (erau din muntii Apuseni) care nu pareau a fi de acord, dar in rest peste 100 de frati pastori au ridicat mina ca la comanda. In acel moment, fratele Gicu a spus urmatoarele cuvite: „Ma apar cu cuvintele lui Luther: acuzati-ma cu Biblia.” Cind s-a pus intrebarea cine nu este de acord, m-am ridicat si am spus adunarii ca nu sunt motive pentru excluderea lui Gicu. Fratele care conducea conferinta a aratat cu degetul catre mine, zicindu-mi rastit: „Matasarule, tu urmezi!”

    In sala era o stare de tensiune greu de descris, intru-cit era prezent inspectorul Cirstoiu de la departmentul Cultelor. Toti stiau ca el era reprezentantul guvernului si ofiter de securitate cu grad inalt. El a fost trimis sa observe tot ce se intimpla. Fratii de la Bucuresti si de la Filiala, erau ca intre „ciocan si nicovala.” Ordinul de excludere era “de sus” si trebuia respectat. Am aflat mai tirziu ca fratele Trandafir i-a comunicat lui Gicu ca ii pare rau de ceea ce sa intimplat la Deva…
    Aceasta este un mic exemplu cum conducerea partidului comunist cauta sa controleze totul si prin aceasta sa submineze biserica penticostala.
    Ar fi multe de spus si eu nu vreau sa-i apar pe cei ce nu au fost la inaltimea chemarii, si nu avut acel spirit de sacrificiu pe care ar fi trebuit sa-l aiba, dar sa nu avem un spirit super-critic, pentru-ca generatia de acum nu poate sa inteleaga situatia de atunci.
    Tradatori au fost totdeauna si vor fi. Ei nu au disparut odata cu regimul comunist. Chiar si Apostolul Pavel a fost “in pericol intre fratii mincinosi.”
    Trebuie sa fim intelepti ca in urma acestor informatii sa urmarim pacea si sa privim spre viitor, caci profetul Zaharia spune: “Judecati in portile voastre dupa adevar si in vederea pacii” (8:16).
    As vrea sa mai spun ca am fost socat citind unele blog-uri cum unii (probabili mai tineri) au folosit cuvinte vulgare si expresii care m-au facut sa ma intreb daca acesti oameni stiu ce inseamna sa fi pocait sau crestin.
    Ca si un om mai in virsta care a trecut prin multe incercari, as sfatui pe frati sa privim inainte aratind tinerei generatii calea cea dreapta, sfintenia si curatia gindurilor asa cum am fost invatati si noi cind eram tineri. Atunci, divorturile, pacatele sexuale si spiritual lumesc nu erau tolerate in biserica lui Christos. Ne numeam penticostali nu numai pentru ca credeam in vindecari si botezul cu Duhul Sfint, ci stiam ca in comportamentul nostrum trebuie sa fim cum zicea demult Balaam despre Israel: “Un popor care locuieste deoparte si nu face parte dintre neamuri.” (Num 23:9). Asa ceva va duce la o adevarata trezire spirituala in bisericile noastre si in natiunea noastra.
    Stefan Matasaru
    Pastor, New York

  32. Beniamin spune:

    Eroi sunt toti aceia care
    Au stat cu fruntea-n sus spunand
    Noi nu vom asculta de altul
    Numai de Domnul nostru sfant

    Exemplu lor noi il urmam
    Stiind c-avem de suferit
    Tinand tot adevarul sus
    Cu steagu-n mana ca Isus

    Nu trebuie sa ne infrice
    Nici vorbe rele,nici minciuni
    Nici defaimari,nici suferinte
    C-acestea toate sunt cununi

    Isus a mers pe drum nainte
    In tot ce Tatal lui i-a spus
    N-a ascultat de nimeni altul
    Decat de Dumnezeu de sus

    Exemplu lui ei il urmara
    Toti ucenicii de atunci
    Ioan si Petru infruntara
    Intreg Sinedriul si pe multi

    Chiar Pavel in credinta-i mare
    Pe care Duhul Sfant i-a dat
    Avu” putere de-a le spune
    Deschis ce i s-ancredintat

    In tot ce facem noi in lume
    Daca Cuvantul Sfant citim
    Noi trebuie din clipa aceasta
    Cu totii sa ne pocaim

    Sa-i fim placuti intotdeauna
    Nu oamenilor dimprejur
    Pe Domnul sa-l vedem nainte
    Ca El a trasat acest drum

    Toti cei cel iubesc pe Domnul
    Mai mult ca ranguri si onor
    Ei cata ca-ntotdeauna
    Sa fie-nturma la Pastor

    Isus este Pastorul mare
    Drept pilda pentru noi s-a dat
    Noi il urmam in tot ce spune
    Ferindu-ne de ce-i pacat

    Lupta e mare-n orice vreme
    In fiecare clipa zi
    Avem cate o biruinta
    Sau un esec,tu poti sa sti?

    De-aceea Domnul nostru mare
    Ne cheama ca sa-i fim urmasi
    Nu sa fugim noi de raspunderi
    Si sa traim ca niste lasi

    Ci-ntotdeauna sa fim gata
    A spune simplu raspicat
    Noi suntem numai cu-adevarul
    Negand minciuna,ca-i pacat

    Asa a fost Isus slavitul
    In fata marilor preoti
    „Tu cine esti”au zis acestia
    Hai spune-ne acum la toti

    Isus le-a spus deschis atuncea
    Fara a se teme de nimic
    „Sunt Fiul Domnului cel mare
    Si pentru-aceasta am venit”

    In fata lui Pilat cel mare
    Judecatorul de atunci
    Isus a zis plin de-ndrazneala
    „Iata Adevarul e aici”

    Toti care doresc in viata
    Sa lase pilda pentru frati
    Sa se-adanceasca in Scriptura
    Si sa ramana buni ostasi. AMIN

  33. cristi spune:

    pt vesteabuna:
    vorbesti cu usurinta despre schisme, est superficial, nu te supara pe mine; sa treci de partea Adevarului uneori nu se poate decat facand schisma; eu as prefera sa fie o singura grupare crestina in lume, dar cand vezi ca unii se inchina la moaste, ca cred ca prin pomeni si rugaciuni la morti cineva este dus din iad in rai, sau ca-si boteaza copiii (cand Mantuitorul s-a botezat la maturitate) atunci nu poti decat sa pleci; Iesiti din Babilon, spune in Apocalipsa, si vai de cel ce citeste si nu intelege!

  34. CORNELIU LIVANU spune:

    DENUNŢAREA VÂNZĂTORULUI

    Eu m-am întrebat cu toată truda:
    Cine oare l-ar fi-ales pe Iuda?
    Totuşi Dumnezeu cel sfânt o face
    Să descopere omul rapace.

    A primit şi Iuda o chemare
    Ca să meargă-n doi la o lucrare.
    L-a privit pe Domnul cum Se roagă
    Învăţând apoi năvodul cum să-l tragă.

    Şi lui Iuda i s-a dat putere
    Ca s-aline-n taină o durere.
    Ascultându-L pe Învăţătorul
    Iuda preţuia în El Păstorul.

    Cel ce turma zilnic o-ngrijeşte
    Care dă flămânzilor şi pâini şi peşte
    De săracii ţării Lui îi pasă,
    De acei ce nu au haine şi nici casă.

    Toate-acestea Iuda le-nvăţase
    Erau gânduri bune şi frumoase.
    Dar o transformare radicală
    Nu simţise Iuda în această şcoală.

    Gândul său mereu la naţiune,
    La duşmani, l-au stins din rugăciune.
    Banii ce-i strângea mereu în pungă
    Nu păreau nicum c-o să-i ajungă.

    Când plăteşte taxa-Nvăţătorul
    Nu lui Iuda-i cere ajutorul.
    Ci pe Petru l-a trimis la mare
    Şi-acest fapt nu este o-ntâmplare.

    Un bogat ce Legea o păzise
    Pe Isus părea că-L încolţise
    Când L-a întrebat ce-i mai lipseşte
    Dacă viaţa veşnică nu o primeşte.

    Iuda nu a procedat ca şi bogatul
    El din inimă nu şi-a lăsat păcatul.
    Nu vedea Mamona cum îl ţine
    Robul său printre virtuţi creştine.

    Cum de-a fost lăsat să-nainteze
    Şi să stea chiar sus pe metereze?
    El va pactiza chiar cu duşmanul
    Căci iubirea lui era doar banul.

    Cum de i s-a dat punga în mână
    Ca cel rău să-l aibă la-ndemână?
    (Ca şi în Eden când vechiul şarpe
    a lovit în om cu duh de moarte).

    Multe gânduri i-au trecut prin minte
    Însă nu pe toate le schimba-n cuvinte.
    El vedea în Isus pe Mesia
    Numai dacă-aduce-mpărăţia.

    Un topor taie oricând pădurea
    Cu o coadă şi-un stâpân aiurea.
    Când Isus pe Iuda-l foloseşte
    Un creştin în el vezi că-nfloreşte.

    Dar când diavolul intră în Iuda
    În zadar i-a fost lui Isus truda.
    În zadar păzea Adam grădina
    Dacă şarpele i-a stins lumina.

    Iuda în final e ca toporul
    Când Îl vinde pe Învăţătorul.
    Poate el vedea cum Domnul scapă…
    Cum rămâi uscat când intri-n apă?!

    Iuda s-a jucat cu mântuirea
    Şi a profanat pe veci iubirea.
    El s-a dus la marii preoţi care
    N-au putut nicicum să-i dea iertare.

    Din apostol Iuda-i trădătorul
    Care şi-a-nşelat Învăţătorul
    Şi pe mulţi i-a tras prin lăcomie
    Departe de Cer şi veşnicie.

    Nu l-au menajat evangheliştii.
    Dar l-au folosit oportuniştii
    În regimuri grele şi ostile
    Cu-argumente fade şi fragile.

    Până azi trădarea şi trufia
    N-au slujit de loc Împărăţia.
    Ci au semănat dispreţ şi moarte,
    De Cel Sfânt păcatul ne desparte.
    *
    După două mari şi lungi milenii
    Când Israel e ca Iacov în bejenii
    Printre măslini se-aude o-ntrebare:
    „Iudo, tu Mă vinzi cu-o-mbrăţişare?”

    Iuda-n schimb nu a mai dat răspunsul.
    Şi-a pierdut şi locul, L-a pierdut pe Unsul.
    Şi-a pierdut şi viaţa lui prin spânzurare.
    N-a mai dat răspunsul la acea-ntrebare.

    Şi de-atunci e bine a noastră prezenţă
    Să se-arate-n public cu multă prudenţă.
    Dragostea prin vorbe sau gesturi teatrale
    Nu-i convingătoare pe a vieţii cale.

    Vine-o zi când Domnul sus la Judecată
    Va pune-o-ntrebare sinceră, curată:
    „Care-ţi este rodul în a Mea lucrare?
    M-ai iubit în lume doar c-o-mbrăţişare?”

  35. Vio spune:

    Ma bucur sa stiu ca pastorii tineri se reapropie de Adevar,caci numai Adevarul ne va face liberi iar afara vor sta ,pe linga multi altii,fricosii si vanzatorii.In Evanghelii a fost dat pe fata Juda tocmai ca si cei din ziua de azi sa primeasca o ultima sansa.Te imbratisez pentru curaj,Vio

  36. rodi spune:

    Vasilica, dupa unele postari de-a le tale am inteles ca vei culege informatii despre oameni care au suferit din cauza credintei lor. Recent am facut si eu o postare despre Traian Dorz si nu mi-a venit sa cred cite din cintarile noastre Penticostale au fost preluate de la Traian Dorz. Am dat de un site care are peste 300 din poieziile lui. Dar ce m-a impresionat si mai mult a fost cum a suferit el pentru credinta atunci cind s-a infiintat Oastea Domnului, intre anii 1927 si 1936. Sint sigura ca stii istoria lui mai bine ca mine, dar intrebarea mea este, il vei folosi si pe el ca exemplu ? Am mai multe linkuri pe blog, cu 2 documentare, pagina lui Traian Dorz,cele 300 de poiezii. (in caz ca nu le-ai descoperit inca pe internet)
    Multa pace, Rodica Cuc
    http://rodiagnusdei.wordpress.com/2011/01/06/traian-dorz-poet-crestin-un-urias-al-credintei/

    • Rodica, despre Traian Dorz s-au scris o sumedenie de cărți, foarte bine documentate și foarte voluminoase. Despre martirii penticostali încă nu s-a scris mai nimic, de aceea eu m-am concentrat în studiile mele asupra lor.

      • rodi spune:

        Multumesc pentru raspuns. Ai dreptate ca in Romania se gasesc carti destule despre Traian Dorz si ma bucur sa se scrie despre istoria penticostalilor care au indurat persecutii pentru Hristos. Dumnezeu sa iti dea izbinda sa duci lucrarea pina la capat!

      • Tamas Ianos spune:

        Doresc fr. V.Croitor ca D-zeu. să te binecuvinteze.
        Ştiu vocea martirilor deslujit numai în cer se va înţelege şi va fii preţuit. Mă bucur de această iniţiativă,dar vreau să ţi spun că atacurile de unde poate să vină.
        Bunici nostri au fost primi credincios pocăiti din zona noasră.
        Ei au suferit pt.numele lui Isus Hristos bătăi şi temniţă. Dar îndrăzneau să zică mereu,că ei nu asa au început credinţa. Dar nu din partea celor din lume au venit primele lovituri şi tocmai din partea acelora cari ulterior au devenit conducători de biserică.
        Erau pus deoparte ameniţat cu excluderea chiar din biserică pe motiv că se adunau pe la case, la rugăciuni şi stăruinţă după botez cu Duhul sfint şi împărţeau Bibli şi brosuri oamenilor din sat .Eram printre ei şi mereu mă îndemnau şi ziceau Să învăti un lucru; frate prin frate de credinţă este încercat.
        Eu am experimentat. Poate acum şi tu. că aceste lovituri venit din partea celora cari crezi că sînt aproape de tine sint mai dureroase decît a vrăjmasului.Acei conducător de biserică erau înştiinţat de conducerea regională, în ani 70. după inundaţi cînd cu ajutoare a fost aduse şi foarte multe bibli şi brosuri,
        că dacă cineva din biserică are în posesie brosuri ,se va lua autorizaţia de funcţionare ,iar conducătorii biserici au încercat să le adune şi de frică lau îngropat prin grădini în pămînt.
        Nu stiu vremurile ce ne vor aduce; Dar doresc dacă este după voia lui Dumnezeu apariţia acestei carţi pe mulţi să întărească în credinţă,şi să nu fie îngropat.

  37. rodi spune:

    Tatal meu a dat peste un articol in libraria lui care a fost publicat in 1989, in revista americana Christian Reader. In acest articol gasiti marturia lui Iosif Ton despre interogarea lui, timp de sase luni, de catre securitatea romana in perioada 1974-75. L-am publicat (scanat) integral la acest link
    http://rodiagnusdei.wordpress.com/2011/01/14/articol-iosif-ton-din-revista-christian-reader-1989-sursa-george-w-galis/

  38. Petru Laze spune:

    Frate Vasilica
    As vrea sa adaug ceva la raspunsul dumneavoastra la sora Reghina. Citez mai jos raspunsul dumneavoastra:
    Sora Reghina, daca erati asa impotriva comunismului, cum se face ca pe banii lor, in scolile lor ati ajuns ingineri? Si ati avut si locuri de munca bune si si aproape de granita? Nu cumva acuma povestiti asa ca sa faceti impresie? Cel mai bun lucru este sa cereti la arhive documentele si sa le postati sa vedem si noi macar o nota informativa despre voi ca invers poate o sa avem surpriza, cine stie mai bine ca Dumnezeu? Pacea Domnului pentru toti inginerii facuti de comunisti si sa vina cu nadejde la Isus Hristos
    Raspunsul meu:
    Frate Vasilica sa stiti, comunistii n-au adus nimic in Romania decit teoria si-au luat puterea. Ei au folosit ca profesori in facultati pe profesorii care existau deja pina ce unii au fost epurati. Viitorii ingineri n-au invatat pe banii comunistilor ci pe banii proprii exact ca in SUA. Fiecare inginer avea cu statul un contract ca va lucra ca si stagiar 4 ani unde va fi repartizat in functie de nota de la examenul de stat. In cei 4 ani de stagiatura am lucrat cu un salar mic 1400 lei in anul 1971, salarul de baza a unui tractorist, diferenta de salar pe care trebuia s-o avem era tocmai acesti bani de care
    vorbiti dumneavoastra. In America fiecare student isi ia un imprumut de student cu un interes mic de la guvern si este obligat sa platesca pe luna numai cind are servici, cind nu are poate sa sara peste rata lunara. Bursele in America nu sint rambursabile care consta in citeva mii de dollari din partea primariei sau alte institutii pentru studentii cu note bune. In comunism bursele se acordau in functie de media obtinuta de student pe semestru si consta in masa gratuita la cantina studenteasca, respectiv camin gratuit. Bursele se mai acordau si in functie de venitul parintilor, daca familia avea venit mare studentul nu primea bursa, el trebuia sa-si plateasca cazarea si cantina daca locuia inafara orasului , daca locuia in oras atunci statea acasa in familie. Daca ai picat la un examen ai pierdut bursa pe semestrul respectiv. Nu imi mai amintesc cit costa cartela la cantina dar cazarea la camin era 50 lei pe luna.
    Daca nu sinteti multumiti cu raspunsul meu o sa mai intreb alti colegi si o sa va scriu.
    Daca vreti dovezi de persecutie sint exemle vii care mai traiesc in USA si ne cunoastem apoi sint martori in Romania care poate ne mai cunosc. Pina cind ne vom putea gasi dosarele si pina cind se vor transporta benzile auditive de la San Diega la Bucuresti cu scrisorile noastre la Europa Libera va rog sa mai aveti putintica rabdare.

    Cu respect al tau frate Petru Laze

  39. pete spune:

    Vaslica where are you brother?

  40. pete spune:

    Fr. Vasilica mai scrie si tu cite ceva

  41. pentruarmonie spune:

    nimic nu e de mirare
    ce ziceti?
    este posibil in zilele noastre ca o biserica prin conducerea ei sa lucreze spre distrugerea relatiilor de familie?
    ei bine se pare ca da (exista si posibilitatea ca aceasta sa fie doar ceva local)
    au interogat de-a lungul timpului copiii minori si au pastrat informatii pe care ar fi putut la timpul acela sa le transforme in motive de interventie
    acum cand copiii sunt majori si locuiesc pe cont propriu incearca sa intervina in mod cu totul contrar atat ,, drepturilor omului” , atat codului de familie, cat si Bibliei promovand dezbinarea familiei prin acele interogari si nu doar punerea sub acuzatie de distrugere a caminului (lucru neadevarat) ci si punerea acelui frate sub pedeapsa
    iar toate aceste lucruri fara a anunta adunarea ci sub tacere ,lasand sa se inteleaga ca acel frate se face vinovat de cine stie ce lucruri
    nu uitati ca istoria se scrie inca
    chiar daca nu se poate face dreptate in totalitate , pentru ca acest lucru apartine Lui Dumnezeu , dar noi speram ca prin aceste dezbateri deschise sa se evite viitoare implicari ale autoritatilor sau altor entitati in manipularea intr-un fel sau altul a directiei crestine

  42. FARCAU IONEL-SATU -MARE spune:

    Astept cu multa nerabdare si vol. II la R.M.Ceva lega t si despre cei din N-V Romaniei,tovarasii fratii care dadeau extemporale la cei din sistem. Cu multumirii.

  43. Ghita Rosca spune:

    Care este blogul fratelui Beraru ca sa citesc si eu comentariul dinsului,mutumesc.

  44. faraon spune:

    la biserica din –– fratele pastor –– pus is functie de –– face ce vrea, da membrii afara, face reguli dupa capu lui banii bisericii sunt la el in cont si totusi nimeni nu face nimika , sa fi parasit Dumnezeu cultul penticostal?

    • Faraoane, din păcate acest blog nu servește și de condică de reclamații.
      Totuși, ridic mănușa la provocarea din finalul mesajului tău (din care, evident, am șters numele).
      Pornind de la premisa că este așa cum spui, și fratele X sau Y conduce poporul în mod abuziv, vreau să îți amintesc ceva din situația poporului Israel:
      (1) Când poporul era necredincios și îl ispitea pe Dumnezeu, El le dădea conducători care îi apăsau în multe feluri. Unii se pocăiau, alții se făceau mai răi.
      (2) Când Dumnezeu era gelos pe poporul Său și voia să îl facă să se apropie de El, îl încerca prin tot felul de evenimente neplăcute. Unii se pocăiau, alții se făceau mai răi.
      (3) Uneori Domnul a trebuit să lase poporul sau un grup de oameni în pornirea inimii lor. Din păcate, asta s-a petrecut și cu unele ramuri ale bisericii, chiar cu unele denominații întregi. Știu că suntem condiționați ca penticostali să ne gândim că relația și experiența cu Dumnezeu ne garantează că suntem bine „by default”. Din păcate, au existat biserici cărora le mergea numele că trăiau, dar sufletește erau morți.

      Așadar, nu resping cea de-a 3-a posibilitate, dar aș lua-o în considerare numai după ce m-aș asigura că m-am cercetat la punctele (1) și (2). Și vai, greu trec de acelea…

  45. vasilica tu nu cumva esti securist sub acoperire de unde si cum ai acces la aceste informatii citi ani aveai la revolutie aveai cumva vre o 70 de ani ai trait cumva o zi in ancheta poate osa ai ocazia macar sa ti povesteasca cineva daca ai scris aceasta mizerie de rascumpararea rusinii memoriei de ce nu o distribui gratis si o vinzi cu 45 de roni cat ai castigat di aceasta afacere de ponegrire a inaintasilor nostrii oricum Domnul sa te binecuvinteze cu intelepciune si lasa pe alti sa scrie despre cei care au suferit

    • 🙂 🙂
      Gospodarule, au trecut 2 ani și ceva de la publicarea cărții, iar explicații am tot dat în timpul acesta. Totuși, am publicat mesajul tău fără a îl modera fiindcă era nevoie de puțin umor și pe situl acesta, iar cum eu nu am o rubrică „zâmbetștire”, așa năzdrăvenii pot să suplinească rația de umor zilnică a cititorilor.

  46. ovidiu spune:

    Eu cred ca ar trebui sa ne gandim cum sa facem sa ajungem in cer, nu cum sa ii criticam pe altii si pe langa asta daca am afla despre altii ar trebui sa ne rugam pt ei fiindca daca nu iertam cum ni se vor ierta pacatele?( Tatal nostru). E bine de stiut pt noi dar e mai important daca vom pune in aplicare rugaciunea. Vasi nu te cunosc dar imi dau seama ca esti un om credincios de aceea cred ca tu ai putea face zile speciale de rugaciune pt frati si sa dai public pe site. Fara prea multe detali. multumesc

    • cristi spune:

      hai sa ne intalnim sa iti dau cateva palmi si apoi sa ma ierti ca tot o dai cu iertarea .aceasta carte fost scrisa pt.ca aceste lucrururi sa nu se mai repete.bine zicea goma ca poporul asta sufera de amnezie si e obisnuit sa tina capul plecat la un blid de linte

  47. Sorin M spune:

    Beldiman Aurel, din Dambovita, locuia langa Targoviste. Din pacate a trecut la Domnul de curand, dar copiii lui cred ca pot sa va povesteasca cate ceve. Cand L-am intalnit mi-a povestit foarte putin din ce a patimit din cauza fratilor care colaborau cu securitatea si cum a trebuit sa sufere ca ii ajuta cu alimente pe cei din biserica. Dumnealui a fost marcat de tradarea fratilor

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s