Postare pentru Săptămâna Mare

Ieri, în drumul spre Medgidia, m-am abătut pe la monumentul „Calvarul Aiudului”. Anul trecut îl luasem în calcul pentru a fi pus pe coperta cărții, însă nu am găsit niște imagini de calitate. Acum le-am făcut eu, așa că poate îmi vor fi de folos la vreun alt volum… Ideea care stă la baza monumentului mi se pare genială. O cruce purtată de mai mulți urmași ai Răstignitului. Nu așa le-a spus El ucenicilor Săi: Dacă vrea cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-și ia crucea și să Mă urmeze?

Cu fetița lui tata…

Doamne, primește jertfa lor

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Postare pentru Săptămâna Mare

  1. Vali Horlescu zice:

    Frumos ca te-ai fotografiat impreuna cu fetita langa monument.
    O privesc simbolic, tata si fiica cinstesc memoria martirilor.
    Felicitari si multumesc pentru ca ai postat fotografii cu acest monument care de invita la meditatie.

  2. petruburac zice:

    Intr-adevar este frumos gandit si realizat monumentul.

    Pana azi nu am stiut deloc de el. Cand a fost realizat?

    • Stiti, cu multi ani in urma impreuna cu alti prieteni, inconjuram si umblam pe subt zidurile acestei fortarete, (inchisoarea Aiud )unde stiam ca se afla inchisi unii din fratii nostrii . In timp ce eram urmariti de privirea suspicioasa a gardienilor, ne rugam si speram ca ceeace parea IMPOSIBIL (atunci) sa devina POSIBIL prin atotputernicia Dumnezeului nostru.GLORIE LUI !

      Ceeace am incercat si incerc sa scot in evidenta,(in ceeace am mai scris) este ca intr-un razboi sunt luptatori pe prima linie (cei mai expusi, cei care-si risca viata mai mult decat toti ceilalti), dar mai sunt si altii care-i ajuta din spate. Si unii si altii sunt importanti. Cei de pe prima linie n-ar rezista fara ei, si cei din spate (marea majoritate a luptatorilor) nu ar putea inainta fara cei din fata. Cam asa imi imaginez lupta spirituala a penticostalilor, in timpul regimului comunist. Sa nu facem greseala sa-i glorificam doar pe cei „din fatza”, Dumnezeu care cunoaste inima fiecaruia, va judeca si rasplatii cu dreptate.

      Dupa ce Domnul i-a dat lui David biruinta asupra Amalecitilor, el nu a ascultat de cei care erau impotriva sa-i rasplateasca si pe cei care au ramas la „calabalacuri”, (vezi 1 Sam. Cap. 30) el le-a dat si lor aceeasi parte, evitand o dviziune intre luptatorii lui.
      Nu-i apar pe cei care au fost de partea „inamicului”, dar in acelas timp, sa nu lasam ca informatiile gasite in dosarele securitatii sa afecteze unitatea poporului penticostal, acum cind trbuie sa continuam lupta de cistigarea sufletelor pentru Cristos.
      Zilele acestea i-mi staruia in gand cuvintele din ultimul verset a Vechiului Testament: „El va intoarce inima parintilor spre copii, si a copiilor spre parinti….”

      DOMNUL SA NE BINECUVINTEZE PE TOTI CEI CE IL IUBIM !

      • Vali Horlescu zice:

        Frumoase ganduri,frate Matasaru.
        Asa e, pentru ca un soldat sa poata lupta in linia intai, alti sapte lucreaza in spate pentru a-i asigura suportul.

        Multumesc lui Dumnezeu pentru credinciosii din perioada comunista care au stat in spatele celor din linia intai, cum au fost; Wurmbrand,Caraman, Rascol, Moldoveanu,Traian Dorz, Hozan, Tudose si multi altii.

        In ce priveste informatiile din dosarele securitatii, care arata ca anumiti pastori penticostali au colaborat cu securitatea, eu cred ca e bine sa fie cunoscute ca parte a intregii realitati si nu ascunse de teama ca ar putea afecta unitatea cultului.

        Bine ar fi fost daca acesti pastori imediat dupa ’90 si-ar fi asumat partea ascunsa a activitatii lor, lucrurile s-ar fi vindecat de mult si cultul penticostal ar fi fost un model de comportament crestin pentru intreaga societate romaneasca.

        Eu cred ca Romania are atatea probleme si Dumnezeu nu o binecuvanteaza tocmai cauza ca Biserica(poporul lui Dumnezeu) din Romania nu si-a sumat pacatele trecutului.
        Argumentez aceasta afirmatie cu:
        2. Cronici 7:14- daca poporul Meu, peste care este chemat Numele Meu se va smeri, se va ruga si va cauta fata Mea, si se va abate de la caile lui rele – il voi asculta din ceruri, ii voi ierta pacatul si-i voi tamadui tara.

    • Vali Horlescu zice:

      O cautare google iti va oferi mai multe adese cu informatii despre monument.
      http://www.romguide.ro/Viziteaza/Monumentul-Calvarul-Aiudului_vt3c8

  3. Foarte frumos Monumentul…si ideea este geniala la cum a fost proiectat…

  4. Silviu zice:

    Frumoase monumente. Însă ştii ce e interesant? La „Doamne primeşte jertfa lor”, textul este într-un triunghi asemănător cu cel folosit de Illuminati. Weird… dar poate sunt doar eu prea gânditor pe această temă. 🙂

    Hristos a înviat!

  5. NouaOrdineCrestina zice:

    . . .si pentruca mi-am purtat si eu lantruile suferintei in Zarca inchisorii Aiudului, in tranzit spre o alta oaza a teroarei comuniste – inchisoarea Gherla, va zic acum cu bucurie , stand sub un soare binecuvantat si nezabrelit de gratii , stralucitor si cald de primavara ,ce-mi lumineaza si-mi incalzeste trupul imbatranit, dar sufletul si inima mereu tinere : HRISTOS A INVIAT ,VIU IN VECII VECILOR ! ! ! .LUI SA-I ADUCEM DINTR-O INIMA CURATA SI NEPREFACUTA , TOATA ONOAREA SI LAUDA !

Lasă un comentariu