Berar Ioan și-a făcut blog… pentru a discuta Răscumpărarea Memoriei

Am primit în această seară linkul spre blogul deschis de Berar Ioan tot astăzi. El a deținut mulți ani funcția de președinte al Comunității Oradea și de vice-președinte al Cultului. Am ținut să fiu primul comentator pe blogul său, așa că, după ce i-am citit toată postarea, i-am transmis acest răspuns din inimă (sper că va fi publicat comentariul).

„Frate Berar, vă doresc multă sănătate, energie și o memorie cât mai vivace pentru a relata în cartea pe care ați anunțat-o adevărul despre cele petrecute în perioada comunistă. După cum adevărul ne face slobozi, încercarea de a îl ascunde, fie şi din motive „spirituale”, mărește înrobirea. Domnul să vă dea harul să scrieți adevărul despre natura relației pe care ați avut-o cu Securitatea comunistă și cu organele statului de tristă amintire.
În slujba lui Hristos,
pastor, Vasilică Croitor”

Nu am răspuns până acum altor corifei ai perioadei comuniste care au debitat pamflete și poezii îndoielnice, cu atât mai mult nu voi polemiza cu Berar Ioan. Nu mă voi lansa acum într-o polemică în stilul folosit de domnia sa. Nu cred că este util sau cavaleresc. Epitetele cu care descrie cartea și pe cei care au recomandat-o arată care este nivelul discuției propuse.  Cred că nimeni nu dorește să citească un răspuns în care să apelez la etichetări ale sale pe baza documentelor și acțiunilor întreprinse de el în perioada comunistă.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

90 de răspunsuri la Berar Ioan și-a făcut blog… pentru a discuta Răscumpărarea Memoriei

  1. Ioan Marginean zice:

    Am lasat un comentariu pe blogul lui Berar Ioan, la subiectul; Pangarirea Memoriei ” dar probabil ca il va sterge ca este tare incomod pentru el…cu relatari si fapte reale cu martori
    asa ca m-am hotarat sa postez aici comentariul sa nu se piarda…

    Asculta domnule pastor Berar,acum aveai prilejul sa-ti recunosti duplicitatea si caracterul tau compromis si sa te pocaiesti.
    Nu vezi ca si cei din lume politicienii nu-i iarta pe tradatori, pe oamenii aserviti securitatii,vanzatori de oameni…
    sincer mi-e scarba de ce scrii aici,nu am reusit sa citesc totul…daca erai om drept si curat in ce priveste vanzarea de frati ,alta era pozitia ta
    Am observat de altfel cu uimire,ca toti cei manjiti” au luat atitudine impotriva cartii , ca isi vad descoperite pacatele si unii acum isi pierd fotoliile moi, altii renumele fals
    Eu nu am citit cartea Rascumpararea memoriei “, dar nici nu ma intereseaza prea mult ca eu stiam cum este si cum cei pusi sa apere turma s-au vandut securitatii pentru functii si sa se poata balaci in slava desarta.
    De altfel era arhicunoscut, ca nimeni cu o functie importanta in cult nu prea avea cum sa scape sa nu fie informator…daca nu o facea adio functie
    Sunt si exceptii, dar acestia au avut mult de suferit, cum este fratele Mircea Detesan din Turda, care nu a vrut sa se manjeasca si sa tradeze, a suferit a fost batut si culcat pe beton de catre securitate
    Noi ne cunoastem…mai bine zis te cunosc pentru ca oraselul Iernut era in filiala matale si ai fost pe la noi…dar nu ca sa faci bine ci sa faci rau
    Iti mai amintesti ? ca ai venit cu Baias Filip care si el era informatorul securitatii, a-ti venit la Sfantu Gheorghe, era o reclamatie din partea fratilor ca pastorul Catana s-a legat de niste surori tinere din adunare,le saruta si le pipaia…
    chestia asta se intamplase cu mult timp in urma dar el a fost dat in vileag deoarece a luat masuri disciplinare impotriva fratelui Ianos care a pupat mana unei surori
    Avem fiecare slabiciuni si se intampla sa pacatuim si atunci simplu era ca sa luati masuri impotriva lui Catana…si poate omul se pocaia
    Dar voi stiti ce a-ti facut?…iti mai amintesti ?
    a-ti scos mincinosi, si fetele care au dat declaratii si pe fratii care v-au sesizat, iar pe mine Baias Filip m-a categorisit; fiul dracului ”
    Astea-s fapte cu martori, insa in dreptul meu lucrurile au mers mai departe ,am fost dat pe mana securitatii a-ti luat martori din adunare impotriva mea care au scris minciuni in declaratii, am fost anchetat si pasibil de 5 ani de puscarie
    Norocul mea a fost ca a venit asa zisa revolutie si lucrurile s-au schimbat
    Dar oare nu sunt astea in arhive la dosarul meu ? acest dosar sta marturie impotriva voastra vanzatorilor de frati si oameni
    sunt fapte nu povesti,si cazul meu este unul minor fata de alte cazuri in care fratii au suferit mult si greu din pricina tradarii voastre
    In concluzie,dupa parerea voastra Vasilica Croitor este vinovat ca rascoleste trecutul murdar al celor ce isi zic frati”
    o venit timpul si nimic nu se intampla fara voia lui Dumnezeu…
    Cu toate ca l-ati aparat cu dintii pe Catana(corb la corb nu isi scoate ochii) el totusi a fost detronat dupa aceia de catre membrii adunarii sale.
    Lucrurile decurgeau cam asa; pastorul local mergea cu plocoane si daruri la cel judetean sau pe filiala ca sa calce dreptatea,iar in zona noastra tulburarile au inceput ca fratii s-au impotrivit ca pastorul sa-si instaleze pe fiul lui diacon…slava desarta, fiul
    sau de suparare o mers in cultul baptist

    Va dati seama dragi cititori ? vine presedintii si pastoru pe filiala sa-l judece pe pirit…dar inainte de sedinta au fost gazduiti chiat de pirit, au mancat si baut la masa lui, apoi au sezut sa-l judece…

    • Mircea Croitor zice:

      Domnule Berer Ioan,
      Imi pare rau ca trebuie sa comentez cele scrise mai sus, dar din cat te cunoastem noi cei din Bistrita Nasaud, si mai ales cei din Maieru, multe lucruri nu le relatati asa cum au fost, evitand adevarul.
      Cat timp ati fost in slujba „Securitatii”, la filiala Oradea, ati facut mult rau fratilor, care se temeau de dumneavoastra mai rau ca de securitate. Mai meditati la cazul Bistrita 1989.
      Domnul sa aiba mila.

    • sile zice:

      Domnului Berar Ioan, ( acelas mesaj a fost postat pe blog )
      Rascumpararea memoriei nu este pangarirea memoriei si nici cartea mortii. Daca cei care au condus, sau care conduc actualmente biserica s-ar smeri si s-ar pocai asemenea lui Ezra ( vezi cap.9 ), intelegand starea deplorabila, ipocizia si fariseismul care domneste in bisericile crestine, n-am mai scoate sabiile din teaca sa ne taiem unii pe altii, ci am recunoaste ca toti suntem pacatosi si ca trebuie sa ne plecam la picioarele lui Hristos. Dar iata-ne ca nu facem asa ceva, e prea greu sa simti povoara pacatului sa stai in smerenie cu hainele sfasiate si sa plangi inaintea Domnului. Avem propriile noastre orgolii si propriile noastre interese si de ce sa nu recunoastem firea pamanteasca ne conduce si suntem robii ei. Altfel, de dragul lui Hristos am renunta la functii, scaune, bani, afaceri, popularitate etc. si am intelege ca a traii cu Hristos nu inseamna deloc toate acestea, ci chiar partea adversa – smerenie, simplitate, poate saracie ( daca nu cu siguranta modestie ).
      Domnule Berar, nu are rost sa-ti versi naduful pe Vasilica Croitor si cei ce il sustin, ci du-te inaintea Domnului, El e judecatorul drept si ne va judeca pe fiecare in dreptatea Sa. Si tie ti-au placut functiile si demnitatile pe care le-ai ocupat pana in 90, asa ca nu se cade sa le primesti si pe cele rele daca le-ai primit pe cele bune? Un crestin adevarat nu improasca, daca ti se pare ca Vasilica e Simei si tu esi David ia exemplu de la el si taci, ca Domnul le stie pe toate.
      Orice pacat va fi dat pe fata, tot ceea ce s-a facut in ascuns va fi adus la lumina, asa ca nu te impotrivi lucrarii Domnului. E vremea ca poporul sa se trezeasca si sa nu mai vada raul bine si binele rau.
      Ai fi putut fi un Ezra in vremea ta, dar nu ai fost, Domnul sa se indure si sa aiba mila de tine.
      Cu dragoste Sile.
      Răspunde

    • ruben zice:

      oameni buni, nenea BERAR e politistul din reclama. i se potriveste prea bine, si nu numai lui, ci tuturor celor ce schimba acum canalul prin astfel de mesaje!!!

    • Adrian Georgescu zice:

      Frate Ioan, citește cartea prima dată. Lasă ura din inima ta și pocăieștete că dacă nu te ia diavolul….pe toți Domnul îi va judeca, si tu poate nu o-să ajungi să îl vezi pe Domnul din cauza urii din inima ta.

      • Ioan zice:

        Daca la mine te referi eu ma straduiesc si ma pocaiesc si ma marturisesc, dar nu totdeauna reusesc, ma urasc pe mine insu-mi in primul rand cand fac si zic si gandesc ce nu trebuie…cu adevarat…nimic bun nu locuieste in mine in firea pamanteasca ma vad asa de multe ori nenorocit !!!

  2. Un pacatos zice:

    PERSONAL:
    Domnu’ Croitor, eu zic ca nu trebuie sa va plangeti, ca la noi, ortodocsii, cand un preot ( Ion Buga)a scris despre relatia Biserica- Securitate a fost caterisit.
    Munca dumneavoastra e apreciata si de noi, crestinii ortodocsi, fiind demna de luat drept model.
    De altfel am si dat-o exemplu pe un blog ortodox, impreuna cu cea a lui Mitrofan.

  3. Un pacatos zice:

    Interesant, domnul Berar scrie Dumnezeu prescurtat. Probabil ca ii este foarte drag.

    • Un pacatos zice:

      La ” IV. Calea Mortii”.

    • BERAR IOAN zice:

      In scrisoarea scrisa Bisericilor Penticostale se pot gasi multe greseli pe care va rog sa nu le luati in considerare, voi incerca corectarea acestora.

      • Hm, nu cred că ești matale Ioan Berar. După IP ești din Timișoara. Iar dacă încerci o corectare, începe cu mesajul de mai sus: „voi încerca corectarea…”

      • Vali Horlescu zice:

        E promitator ca ati gasit mai multe greseli in scrisoarea dumneavoastra si ca incercati sa le corectati.
        Bine ar fi daca ati gasi ca scrisoarea in ansamblu e o greseala si sa ne rugati sa nu o luam in considerare.
        Exemplar ar fi sa gasiti si ce ati gresit in cei „52 de ani si 2 luni” si sa incercati sa va corectati.

  4. Lucian Oniga zice:

    E bine ca fr. Berar ti-a citit cartea; e rau ca nu i-a folosit la nimic.

  5. Sandu Roman zice:

    Printre inculpaţi, atunci când ajung să fie arestaţi, sunt unii care cred în mod greşit că au obligaţia să dea imediat o declaraţie scrisă. De aceea, primul lucru care este datoare să-l facă poliţia în astfel de situaţii, este să-i informeze pe inculpaţi despre un drept foarte important pe care îl au, şi anume: “The right to remain silent.” Totuşi, dacă inculpatul alege să nu se folosească de acest drept, orice afirmaţie făcută poate să-l incrimineze.

    Poate că fratele Berar Ioan făcea mai bine dacă ar fi păstrat tăcerea, chiar şi în cazul în care ar fi 100% nevinovat, având în vedere că nu este ameninţat cu arestul, iar la vârsta de 79 de ani, “cariera profesională” cred că nu-i mai este în pericol.

    Lipsa oricărui argument solid, precum şi încercarea lamentabilă de a discredita autorul cărţii RM, pe care îl acuză printre altele că ar fi “afacerist” şi că s-ar fi făcut singur “judecător al celor vii şi al celor morţi” nu reuşeşte să stârnească nici o simpatie în inima “nici unui om cu mintea întreagă”, (ca să folosesc o expresie îndrăgită de fratele Berar).

    Sunt de acord cu fratele Berar Ioan cu privire la un detaliu, şi anume că “epistola” sa este „lungă şi plictisitoare”. Totuşi, printre multe alte neajunsuri şi defecte, “epistola” are calitatea de a întări convingerea cititorului că dezvăluirile cuprinse în cartea “Răscumpărarea memoriei” sunt adevărate. Ca atare, cei care au de ales numai între cartea „Răscumpărarea memoriei” pe de o parte, şi “epistola de apărare” a fratelui Berar Ioan, de cealaltă parte, pot fi scuzaţi dacă vor da crezare în continuare celei dintâi.

    • Risti zice:

      Argumentul „afacerii” este folosit de d-l Berar prin prisma experientei proprii, dansul fiind autorul a cel putin un volum (ceva legat de pildele Domnului Isus daca bine imi amintesc).
      Un prietn apropiat mie numeste asta „constiinta selectiva” – aceeasi actiune, facuta de altcineva este condamnabila, facuta de mine este justificata.

      • Am mai răspuns cuiva pe acest subiect. Pentru unii, păcatul vânzării de frați este un mizilic. Gravă este vânzarea de cărți… Oricum, cifrele publicate despre numărul de cărți sunt complet aiuristice, dar ce contează…

  6. Risti zice:

    „I-am dat noua denumire a cartii lui Vasilica: “Cartea Mortii” pentru ca toti cei ce o citesc si o cred se vor duce cu ea in Iad.” … oau!!!

    • Vă dați seama cum erau înfierate la ședințele de odinioară persoanele care îndrăzneau să gândească altfel decât se hotăra la „centru”? Amenințarea cu iadul. Simpla citire a cărții înseamnă conducea la pierzarea veșnică. Continuând în aceeași logică, informatorii și agenții Securității se vor duce cu tot cu angajament și notele informative … în Rai!

      • Risti zice:

        Ma sperie faptul ca acest mod de gandire s-a „lasat mostenire” si vad in jurul meu foarte multi oameni care se ocupa cu despartirea oilor de capre (de unde inteleg ei ca li s-ar fi dat acest mandat e un mister total…) – ma refer aici la reactiile fata de Strajeri, Ton, un cult superior altui cult, s.a.m.d.

    • Vali Horlescu zice:

      Din ce duh vorbeste acest om care s-a vandut instrumentului Satanei din Romania?
      Din ce duh vorbesc cei care se solidarizeaza cu vanzatorii?
      Om de 79 de ani, […] si obraznic, asa cum l-a scolit secutitatea sa fie, in loc sa intre in pamant de rusine, e orgolios.
      Isi „toarna” blog, mosul, sa-i scarmene el pe toti.
      Ce daca te numesti, Lazar Gog, John Tipei, Lucian Oniga, Gheorghe Ritisan, Emanauel Contac, Teodor Pandrea, Dorin Dobrincu, Ion Mihalas, Mihai Dumitrascu, Valeriu Andreiescu, iti confectionaza mosul o nota informativa si te trimite in iad.
      Mosule , mai ai timp sa te pocaiesti, eu te-am iertat deja si pentru trecutul tau de Iuda si pentru blog.

      • Vali Horlescu zice:

        Vasilica, cred ca pentru un motiv de etica a blogului ai inlocuit un cuvant mai „greu” cu o paranteza patrata cu puncte.
        Un cuvant mai putin greu ar fi „ignorant”.
        Sucuze pentru eroarea de tastare: „securitatea”

      • miazabalt zice:

        Tu V. H. esti cel care analizezi tot ce scriu eu,din toate unghiurile dar mai citeste odata ce ai scris tu. Tie personal cu ce ti-a gresit acest BERAR.?Tu il faci in toate felurile(securist,obraznic,mos, orgolios,turnator,instrumentul satanei,)si chiar il vrei sa intre in pamant(adica mort).Cu ce drept faci aceste afirmati?Ce duh te calauzeste frate Horlescu?Verificate sa vezi daca nu esti deja mort demult. Tu susti ce nu sti ,asa cum ai sustinut si P.N.L.

        • Vali Horlescu zice:

          @miazabalt
          Nu trebuie sa-mi greseasca cu ceva domnul Berar,ca sa-mi exprim parerea despre ce scrie si cine este.

          I-am transnis mesajul meu pe blogul lui, dar mesajul n-a fost postat, asa ca l-am postat aici.

          Ref. „sa intre in pamant de rusine” e o expresie foarte populara, care inseamna” sa-i fie foarte rusine”, nu sa moara, dimpotriva as vrea ca mesajul meu sa-l trezeasca si sa se pocaiasca.
          Asa ca interpretarea dumneavoastra e facuta in necunostinta de cauza sau ca sa va citez:

          „Tu susti(sic) ce nu sti(sic)”

      • amiculmeu zice:

        Nu trebuie sa-mi greseasca cu ceva domnul Berar,ca sa-mi exprim parerea despre ce scrie si cine este.

        Cine iti spune tie ca ai dreptul sa-ti exprimi parerea ta inculta si lipsita de respect ? Biblia oare ?

        Ce ma supara cel mai mult la romani ii ca ne este asa de usor sa judecam un FRATE si sa ne batem joc de el. Ne trebuie ocazia , o cautam , si apoi profitam din plin de ea. Asta da crestinatate la romani.

        I-am transnis mesajul meu pe blogul lui, dar mesajul n-a fost postat, asa ca l-am postat aici.
        De ce l-ai mai postat ???

        Mosule , mai ai timp sa te pocaiesti, eu te-am iertat deja si pentru trecutul tau de Iuda si pentru blog.

        Cu ce ti-o gresit tie ca o scris articolul acela in blog ? Vorbesti de parca ce mare fapta ai facut tu ca l-ai iertat , iertare ta era neaparat necesara, apoi cea a lui Dumnezeu.

        In concluzie vrea doar sa te indemn la dragoste si ma rog ca Dumnezeu sa te binecuvanteze cu intelegere, pace , si bunavointa. Fii binecuvantat !

        Cu respect , un frate .

        • Vali Horlescu zice:

          Frate,
          Va multumesc pentru indemnul la dragoste si pentru binecuvantari.

          Consider si domnul Berar ar trebui sa-mi multumeasca pentru mesajul meu fiindca i l-am adresat tocmai ca sa se trezeasca.

          Calificati parerea mea inculta si lipsita de respect.

          Inculta nu e, lipsita de respect, poate ca da. Dar avand in vedere cea putut sa debitaze in lunga lui scrisoare, nu e.
          Asta tradeaza ce caracter are.Am spus ca-i orgolios , e mai mult , e plin de trufie si justifica caracterul uzand de versete bublice.

          Daca discutam de incultura, scrisoarea d-lui Berar e plina de dezacorduri, agramatisme, greseli de scriere, exprimari anapoda, critica lucruri pe care nu le intelege sau le intelege eronat, contine interpretari airitoare, confuzii, etc..

          Numai sa citesti introducerea si te intrebi daca stie ce spune:
          „Nu mi-am propus aici la început, sa-mi dau numele, dar o fac aceasta la sfârşitul scrisorii, creând o cale cat mai larga pentru comunicări si consultării(sic).
          Ce judecata are?
          Apoi ca un popa catolica din Evul Mediu afuriseste si arunca cu blesteme:

          „As dori sa fie stiut fiecarui cititor; ca am pus numele acestei carti: “Cartea Mortii”, care a ucis si ucide multe suflete si le-a trasat drumul spre Iad. ”
          „I-am dat noua denumire a cartii lui Vasilica: “Cartea Mortii” pentru ca toti cei ce o citesc si o cred se vor duce cu ea in Iad.”
          „O carte cu 473 de pagini care cuprinde multe orori, nedreptate si nimic din Dumnezeu – totul fara El.”

          Ca un bataus de curtea scolii, pune porecle.
          „Cartea Mortii”.

          Ce e jalnic, e ca un asfel de om nu a stat unde i-ar fi fost locul, ci a fost conducator spiritual

  7. Pingback: Un răspuns pastorului Ioan Berar, din Oradea « Methoughts, mefeats and medefeats

  8. sf paraschiv zice:

    e prea trist!!!
    nu mi-am imaginat ca acest mosh va reactiona astfel la citirea acestei carti! ma doare pt ca se observa ce a stat zeci de ani in spatele atitudinii lui actuale. e indoielnica mantuirea lui prin felul in care a inteles Scriptura, fel prezentat in aceasta „epistola”. mi-e groaza sa descopar ca zeci de ani nu a inteles Adevarul Scripturii…

    parerea mea si sfatul meu pt dvs si pt toti cititorii: http://www.youtube.com/watch?v=uRNuBNL-f8Q&feature=related

  9. Anghel Ion zice:

    Legea noastra osandeste pe cineva fara sa-l asculte? Cei afectati il pot mai ajuta inca.

  10. Pingback: Oradea s-a făcut iar de rîs « România Evanghelică

  11. Pingback: Oradea s-a făcut iar de rîs « România Evanghelică

  12. Pingback: Oradea s-a făcut iar de rîs « Oradea Evanghelică

  13. Pingback: Oradea s-a făcut iar de rîs « Oradea Evanghelică

  14. Pingback: Declarația zilei – 31 ianuarie 2011 « România Evanghelică

  15. alaxandra zice:

    Citesc, cand si cand, despre personaje „din alta lume” care in ciuda vicisitudinilor, nu s-au compromis.
    Care si la batranete stau drepti, si privesc inainte, la capatul de drum, fara rusine.
    Citesc si ma bucur. Aveti si aici pe blog o fotografie cu un astfel de om, fr. Man Simion.

    Unii oameni, insa, cuprinsi de moloz si neiesind niciodata la lumina, ca sa se curete, devin fosile ale faptelor lor. Dintre acestia din urma cred ca face parte si domnul de mai sus.

    Da, una e sa te sustina dreptatea si adevarul, si alta e sa fii incremenit in greseli.

    • Vali Horlescu zice:

      Da, viata fratilor ca Simion Man reprezinta o pilda incurajatoare pentru noi de a merge cu bucurie pe Calea Adevarului.
      Astfel de frati ma inspira in viata de credinta, mentionez si eu cativa: Richard Wurmbrand, Nicolae Moldoveanu, Vasile Hozan, Francisc Visky, Pavel Nicolescu, Constantin Tudose, Petru Dugulescu, Traian Dorz.

  16. MAGU zice:

    ACUM AM PRIMIT UN RASPUNS DUPA ATITIA ANI DE ZILE DE CE MA PLICTISEAU CIND D L BERRARIU SSI ALTI COLEGI DE A LUI CARE SINT MENTIONA TI IN RM MA PLICTISEAU ,NU AVEAU UNGEREA CI ERAU UNSUROSI,DA AM INTELES …. dar nu i inteleg pe ce i care ii prezentau cu mult patos.

  17. Pingback: Un răspuns pentru pastorul Ioan Berar « Ungândbun

  18. F. B zice:

    Iar de la Oradea!!! Oameni buni nu-mi spuneti mie ca un om la 80 de ani gireaza un blog!o fi fost d-lui mare si tare ,dar tare ma tem ca vreo unealta inca in lucru ii face temele si lanseaza petarde ,daca ,daca totul ia foc „stiti chestia cu parjolul” si apoi sa veizi satisfactie ,tare se mai pricep dumnealor la asa ceva.Cerere de iertare unui specialist in manuirea maselor!!!ha ha s-o mai vedem si pe asta! Sa dea Domnul ,oricum atentie la dulai,incep sa stringa randurile.

    • Valentin LICXANDRU zice:

      @ F.B.

      Se pare ca blogul chiar este al domnului Berar Ioan. Poate ca n- o fi stat dumnealui sa scrie atata timp la calculator, poate ca a lucrat mai mult la scrisoarea deschisa publicata ulterior pe propriul blog, dar asa stau lucrurile.

  19. Catalin Dieaconu zice:

    Nu-mi vine sa cred cat de simplist pune problema acest om, care pretinde despre sine ca are o experienta bogata in slujire in cultul penticostal din Romania si, prin urmare, a fost si este un slujitor de „calibru”. Frumos exemplu!
    Probabil ca la marea judecata cand Dumnezeu ii va intreba pe unii oameni: „De ce nu te-ai POCAIT de pacatele pe care care le-ai si ascuns?” …. tot probabil, unii vor spune: „nu am putut pentru ca imi pangaream memoria”. 🙂 Si Moise „si-a ascuns” pacatul (ev. cu egipteanul pe care l-a ucis), dar Scriptura nu-l elogiaza pentu acest act, act care in lumina intelegerii fratelui Berar, este unul divin, pentru ca daca nu-l savarsesti pangaresti memoria si te duci in iad. Cred ca preaspiritualul proiect al fratelui Berar intitulat „Pangarirea Memoriei” o sa intre in cartea recordurilor :), pentru ca aceasta lucrare de referinta va fi citita numai de o singura persoana, de autor 🙂

  20. pete zice:

    Oare ce fel de miros negru s-a raspindit daca ei erau asa de nevinovati si curati poate vrea Beraru sa ne dea ceva explicatii

  21. geo zice:

    Blogul nu este a lui Berar, ci a lui Ceuta. Berar doar are impresia ca este a lui. Limbajul, informatia sunt ale lui Ceuta. Batranul nu este in stare sa scrie. Cine a lucrat la secu stie cum sa lucreze si astazi.

    • Valentin LICXANDRU zice:

      @ geo.

      Personal am vorbit la telefon cu domnul Berar Ioan si l-am intrebat direct daca acest blog este al lui si a raspuns ca ,,Da!”. Mi-a spus ca a lucrat la scrisoarea pusa pe propriul blog luni de zile ( cei care au citit respectiva scrisoare deschisa a domnului Berar vor observa ca autorul face dese referiri la carti mai vechi si reviste vechi ). Probabil ca a mai fost ,,ajutat” si de altcineva…

  22. miazabalt zice:

    Cata rautate este in voi muritorilor?MOSU, BATRANU, OBRAZNIC, VANZATOR,dar uni il numiti si ;frate. Uni dintre dv. sunteti pastori prezbiteri,diaconi .Nu am crezut ca in inima unor lucratori din biserica penticostala poate exista atata ura.Cum puteti sa predicati lumi despre dragostea lui HRISTOS.

    • Vali Horlescu zice:

      @miazabalt
      „Cata rautate este in voi muritorilor?”
      Iau aceasta intrebare ca fiind gresit formulata si ca nu intelegeti cam pe unde va plasati punand-o in aceasta maniera, altfel nici unul din cuvintele scrise cu majuscule de dumneavoastra, nu v-ar caracteriza indrazneala.
      Uneori e nevoie de o vorbire directa pentru a pricepe lucrurile, nu ajuta la mimic un limbaj fratesc ipocrit care sa escamoteze adevarul.
      Nu e ura, ci o punere in fata cu realitatea.

    • Sandu Roman zice:

      „miazabalt scrie: „Uni dintre dv. sunteti pastori prezbiteri,diaconi”

      Printre mulţimea comentariilor ciudate sau chiar bizare pe care le postaţi, trebuie să admit că veţi dreptate de data aceasta când sugeraţi că nu este creştinesc să se recurgă la termeni peiorativi sau insultători, chiar şi când este vorba de pesoane care s-au descalificat singuri şi nu mai sunt vrednice de respect.

      Totuşi, nu înţeleg cum aţi ajuns la concluzia pripită că unii dintre cei care folosesc cuvinte nepotrivite ar fi păstori, prezbiteri sau diaconi.

      Totodată, le reproşaţi şi celor care îl numesc „frate”, probabil pentru că pe aceştia din urmă îi suspectaţi de atituine ironică sau sarcastică, fără să puteţi dovedi acest lucru.

  23. Coman Lidia zice:

    Din pacate, nu cred nici eu ca un om la 79 de ani are blog. Credeti ca ar sta el la computer? Poate cienva sa verifice daca e cu adevarat blogl lui sau se folosete cineva de numele lui!!!

    • Risti zice:

      probabil ca nu se ocupa dansul de partea „tehnica”, stilul este insa inconfundabil…

      • Aorist zice:

        E adevarat ca blogul este un spatiu deschis oricarui comentariu.
        Nu trebuie uitat insa ceea ce a spus Domnul in Ioan 12.49 : ,,Tatăl… însuşi Mi-a poruncit CE trebuie să spun şi CUM trebuie să vorbesc.”
        Tinind cont de asta, nimeni nu va fi jignit si toti ne vom bucura de gindurile bune ale celorlalti.

  24. ANDRUS IONEL zice:

    DOMNULE BERAR,
    IN 1982 ERA IN CONSTRUCTIE BISERICA PENTICOSTALA CÎMPIA – TURZII.
    COMITETUL BISERICI DIN CÎMPIA A FOST PRIMIT LA FILIALA ORADEA DE DUMNEAVOASTRA. VI S-A CERUT UN AJUTOR FINANCIAR DIN PARTEA FILIALEI SI A CULTULUI PENTRU CONSTRUCTIA BISERICI.
    NU A-TI FOST DE ACORD SA AJUTATI CU BANI DIN PARTEA FILIALEI SAU A CULTULUI.FRATELE CARE ERA ADMINISTRATOR CU CONSTRUCTIA DIN CÎMPIA – TURZII V-A INTREBAT DE CE PE UNI I-ATI AJUTAT SI PE EI NU.
    DUMNEAVOASRA A-TI SPUS CA NU A-TI AJUTAT PE NIMENI.VI S-A SPUS CA A-TI AJUTAT BISERICA DIN GHERLA CU 90.000 LEI.L-ATI INTREBAT PE FRATELE MIHUT DACA E ADEVARAT SI DANSUL V-A CONFIRMAT,LUCRU CARE V-A DERANJAT.
    A-TI VENIT CU PROPUNEREA SA SE FACA UN AJUTOR IN BISERICA 2 DIN ORADEA, DAR FRATII DIN CÎMPIA NU AU FOST DE ACORD,FIIND VORBA DE O SUMA MICA.
    FRATELE ADMINISTRATOR DIN CÎMPIA A VORBIT INTRE TIMP CU BOCHIAN,CARE I-A PROMIS UN AJUTOR IN VALOARE DE 150.000 LEI !
    DUMNEAVOASTRA NU A-TI CREZUT INITIAL SI A-TI SUNAT IMEDIAT LA BUCURESTI .DUPA CE A CONFIRMAT BOCHIAN SUMA, A-TI SPUS CA O SA FACETI ACTELE NECESARE PENTRU A INTRA IN POSESIA BANILOR CEI DIN CÎMPIA – TURZII.
    ACESTA SUMA NU A AJUNS NICIODATA LA CÎMPIA – TURZII ! UNDE AU PLECAT BANII ? CE A-TI FACUT CU EI ? UNDE A-TI AVUT ALTE INTERESE ?
    SPER SA VA AMINTITI CA STITI, LUCRURILE FACUTE LA INTUNERIC SAU NEDREPTE NU SE STERG DIN MEMORIE !
    SPER SA NU AVETI INSOMNII DATORITA CELOR SCRISE DE MINE .

  25. dan g. zice:

    Cronicile trebuie scrise ,si sa fie la vedere fie ele bune sau rele(de vazut istoria pop.Israel).Avem exemple in Biblie de oameni care au pacatuit si s-au pocait,iar altii ,gen Acan care a trebuit deconspirat si tot nu s-a pocait.
    Hotararea e in dreptul fiecaruia de a se pocai.

    • amiculmeu zice:

      Acan o avut posibilitate de a se pocai ??? De unde ai teoria asta ? El isi marturiseste pacatul !( chiar daca a fost presat de imprejurari) Dar faptul ca nu i se acorda iertare , e alta poveste .

  26. Ioan Marginean zice:

    Asa cum anticipam domnul Berar nu a admis comentariul ce l-am scris pe blogul sau Pangarirea memoriei ”
    Pai daca vanzatorii de frati si colaboratorii securitatii, vor cinstirea memoriei lor glorioase, n-au decat sa apeleze la fostii securisti sa le faca statuie…
    Vreau sa relatez in continuare o descoperire din partea Domnului despre alt vanzator ; BRADIN.
    acesta descoperire mi-a relatat-o fratele Ioan Basa…
    La inmormantarea „fratelui” Bradin au fost foarte multi oameni s-a facut o coada lunga lunga, poate 2 km si cineva participant acolo se tot mira si se minuna ca acest „frate”are asa inmormantare.
    in acel moment a auzit o voce ,cineva i-a zis;
    -de ce te miri asa ???
    -pai uite cati oameni aici si cit a fost de apreciat acest om…
    – da dar sa stii ca acest suflet merge in iad..
    -cum Doamne ? nu se poate…dar ce rau a facut?
    -a fost vanzator de frati

    • Un pacatos zice:

      Si atunci cum ramane cu „siguranta mantuirii”?

    • amiculmeu zice:

      Eu te sfatuiesc sa mai cercetezi lucrarea Duhului Sfant si sa vezi care e scopul darurilor date de El.
      In primul rand : La ce la ajutat aceasta „descoperire „, pe cel ce a „avut-o” ? (mangaiere, zidire, indreptare, mustrare ? ) . Aceasta ” instiintare ” nu are nici un scop , si vreau sa spun ca Dumnezeu nu vorbeste numai asa de plictiseala .
      In al doilea rand: Fii atent la ceea ce ai scris . Acea voce a spus ” stii ca acest suflet merge in iad „. Gresit total . De cate zile era mort fr. Bradin , vreo 3 zile, deci dupa 3 zile sufletul s-a gandit sa mearga in iad , pana atunci unde a fost ?

      • Ianchis Ioan zice:

        @amiculmeu
        Stii unde merg hulitorii impotriva Duhului Sfant?
        Bradin a impus in cultul penticostal scoaterea doctrinei si practicii lucrarii Duhului Sfant din bisericile din cult, scotand din slujbe pe cei ce sustineau lucrarea Duhului sfant si o practicau, inlocuindu-i cu altii dupa gustul lui. In conferinta cultului penticostal din anul 1953 ce s-a tinut la Cluj Bradin s-a certat cu fratii ce sustineau lucrarea Duhului Sfant, numind proorociile drept “erezii fasciste” si “propaganda americana”. Urmarea a fost ca fratii care i s-au opus au fost dati afara din cult. Bisericile care nu au acceptat politica lui Bradin au fost inchise. In fapt Gheorghe Bradin nu a fost un penticostal autentic. El a fost un baptist care in timpul persecutiei din timpul dictaturii lui Antonescu s-a retras la baptisti, iar dupa razboi in libertate a revenit la penticostali, dar a compromis doctrina si lucrarea penticostala devenind o jalnica unealta a autoritatilor ateist-comuniste. Iar moartea i-a fost pe masura.

    • miazabalt zice:

      Domnule dupa 50 de ani vi cu aceasta descoperire? ESTI UN MINCINOS . UNDE AI FOST IN ULTIMI 50 DE ANI????????????RUSINE ……RUSINE…….RUSINE……..CUM TE POATE RABDA DUMNEZEU OMULE???????Cel putin sti unde este inmormantat primul presedinte al penticostalilor?Notati toti care sunteti dusmani lui, „” CIMITIRU ETERNITATEA UTA ARAD.””

      • Ianchis Ioan zice:

        @ miazabalt
        Bradin pe care-l numiti dumneavoastra „primul presedinte al penticostalilor” a fost de fapt un baptist. In timpul cand penticostalii erau persecutati iar baptistii tolerati de catre dictatura lui Antonescu Bradin a fugit la baptisti. Bine era daca ar fi ramas acolo dar, din pacate, dupa razboi a fost invitat de catre T. Sandru si A. Vamvu sa revina la penticostali sa reorganizeze asociatia penticostala de la Arad. Inca din 1945 a ravnit sa ajunga seful tuturor penticostalilor din Romania si colaborand cu noile autoritati (se pare ca se cunostea cu Petru Groza) a lucrat la distrugerea celorlalte asociatii penticostale, iar pe structura asociatiei de la Arad a format cultul penticostal. Au foat inlaturati ceilalti lideri penticostali (Isbasa de la Timisoara, Jiloveanu de la Bucuresti, care a fost si ucis de securitate si E. Bodor de la Suceava) iar asociatiile lor desfiintate. Asa ca a ramas singura asociatie penticostala cea de la Arad pe structura careaia a fost infiintat cultul penticostal, iar G. Bradin a ajuns (spre nenorocirea lui) ceea ce si-a dorit: presedintele Cultului Penticostal. Dar nu toti penticostalii s-au inscris in cult, asa ca Bradin nu poate fi numit „presedintele penticostalilor” ci doar presedintele Cultului Penticostal, iar cultul nu cuprindea pe toti penticostalii din tara. Nici astazi Rivis Tipei nu este presedintele tuturor penticostalilor din Romania, ci doar presedintele Cultului Penticostal. Sunt foarte multe biserici penticostale care nu sunt in cultul penticostal.

        • One zice:

          stiu ca e adevarat ce spuneti frate dar e atat de incredibil…imi spunea bunicul meu ce lucrare a Duhului Sfant era la inceput prin fr. Bradin…te cutremurai… dar bine am zis: „la inceput”….

        • Ianchis Ioan zice:

          @One
          Bradin a avut o experienta deosebita prin vindecarea sotiei si trecerea lui la credinta penticostala a fost rezultatul acestei experiente. Pacat ca nu a avut in vedere cuvantul lui Dumnezeu din Apoc.3:11 „Eu vin curand. Pastreaza ce ai ca nimeni sa nu-ti ia cununa”. Si Pavel Bochian a fost la inceput un prooroc de mare calibru. Prezenta Domnului il insotea intr-o mare masura incat biserica era miscata si inflacarata prin lucrarea pe care o facea sub ungerea si prin puterea Duhului Sfant. Dar din pacate atat G. Bradin cat si P. Bochian netinand seama de Apoc 3:11 au cazut in capcana comunistilor ateisti care le-au scos ochii cu amagitoarele si desartele functii de lideri ai cultului (infiintat (in 1948) si impus (in 1950) de comunisti) si i-au pus sa invarta la moara dusmanilor lui Dumnezeu ca Samson. Oare ce ar fi putut fi miscarea penticostala in Romania zilelor noastre daca acesti lideri si-ar fi pastrat ceea ce au avut „la inceput”?

          Trebuie sa ne smerim si sa invatam pana si de la Ahab, slabul rege al Israelului, condus de pagana Izabela: „Cine incinge armele sa nu se laude ca cel ce le pune jos.” (1 Imparati 20:11). Este o mare lectie aici, pe care Ahab o stia. Primii lideri ai cultului penticostal nu au stiut-o sau daca au stiut-o n-au tinut seama de invataturile ei. Romanii aveau un dicton: „FINIS CORONAT OPUS” Sfarsitul (nu incepututl) incununeaza lucrarea.

  27. Samuel Benza zice:

    Nu incercati sa mai postati comentarii pe blogul lui Ioan Berar. Nu este publicat nici un comentariu. Posibil sa nu stie unde sunt comentariile si cum trebuiesc aprobate. Posibil sa nu vrea sa le aprobe, fiind prea multe negative.

    Oricum cele doua cazuri amintite aici (Bistrita si Campia Turzii) spun multe despre persoana si lucrarea fratelui Berar Ioan.

    Asta este vremea si contextul in care traim. Dupa ce ai calcat in picioare ani de zile adevarul, este normal sa fi obisnuit sa faci lucrul acesta in continuare.

    O mare parte a pastorilor care fac parte din generatia fratelui Berar reactioneaza la fel. Asa au fost invatati de scoala comunista. Auzeam pe cineva care spunea in felul urmator (pastor fiind): Nu este bine sa iti ceri scuze in fata bisericii pentru ca te considera slab.

    Frate Berar, Domnul sa va ierte pentru toate greselile si pacatele facute impotriva Bisericii (implicit si a lui Cristos) si sa va rasplateasca pentru binele facut!

    Sunt sigur ca blogul este al dansului si este scris de dansul. Prea multe greseli de exprimare si scriere. Lipsa coerentei ideilor. Selectivitatea prezentarii unor evenimente, vocabularul folosit este asemanator perioadei in care dansul a „slujit”.

    Initial si eu am zis ca mai bine tacea, dar nu ii adevarat. Este bine ca a vorbit. Nu a facut altceva decat sa confirme ca ceea ce este scris in RM este adevarat. Exact ca si fratele Gurau (vicepresedintele). Oamenii trebuie lasati sa vorbeasca (scrie), numai asa se poate vedea cu exactitate ce este in inima si mintea lor.

    • Nicu Wagner zice:

      Şi eu mi-am pus întrebarea: de ce pe blogul lui Ioan Berar nu apar comentarii?
      Răspunsul este simplu: NU ARE LĂPTOP!

      • Samuel Benza zice:

        Frate Nicu, cred ca ii un blog facut la repezeala, fara nici o alta setare sau modificare. Dansul sustine ca i-au luat cateva luni sa-si scrie replica la RM si apoi a postat textul fara nici o verificare. Nu am indoiala ca ar fi scris altcineva.

        Da, intr-adevar, nu are Lăptop ca Ion Pocăitu si Veta.

        Sincer, ii la fel de obositor de citit ca si Ceuta. Poate ca daca impartea textul in cateva idei principale ar mai fi fost ceva. De unde nu este, nu ai ce sa ceri.

        Domnul sa va binecuvinteze munca si familia.

        Gott sei mit Ihnen!

  28. pepea zice:

    Am incercat sa postez pe blogul fr.Berar, un comentariu ce continea 2 intrebari, dar nu mi-a fost aceptat.O sa-l postez aici impreuna cu cele 2 intrebari.

    1.Fr. Berar chiar credeti afirmatia care a-ti facut-o pe blogul d-voastra? Nici un cuvint din cartea RM nu este adevarat?
    2.Fr Berar, a-ti avut vre-un angajament semnat cu cei de la DC? ,,DA OR NU”
    In functie de raspunsul la aceste 2 intrebari iti poti dea seama daca dinsul doreste un dialog s-au totul se va rezuma la un monolog.
    Cred ca cei care isi deschid bloguri trebuie sa fie pregatiti sa dialogheze.

  29. Frate Margineanu,

    Nu intru in subiectul comentariului tau, dar vazind acolo numele or. Iernut(unde tata a deschis prima biserica penticostala), Sf. Gheorghe, si nume de persoane pe care le cunosc, sunt aproape sigur ca ai cunoscut familia noastra. In acest timp cand se scot la lumina multe din faptele trecutului, i-mi aduc aminte de greutatile si suferintele pe care tatal meu (Stefan Matasaru) le-a indurat slujind in timpul reg. comunist. I-ti povestesc de ceea ce s-a petrecut cu multi ani in urma: El lucra ca functionar la topitoria de canepa Ludus. Directorul fabricii care era si secretar de partid l-a chemat la biroul lui si i-a spus ca nu mai permite ca un „pocait” sa ocupe acea fuctie in conducerea fabricii. Tata avind o familie numeroasa, a trebuit sa accepte pozitia de maturator la atelierele unitatii. Muncitorilor care lucrau acolo nu le venea sa creada, dar el era bucuros stiind ca sufere pentru Mintuitorul lui.

    Dupa un numar de ani, eu locuind in alt oras, am aflat ca fostul director fiind bolnav de cancer si gasindu-se in spital, tata l-a vizitat acolo. Mi s-a spus ca el (comunistul ateu) si-a cerut iertare. Tatal meu s-a rugat pentru el.

    I-ti doresc sanatate si un An binecuvintat !

  30. Un pacatos zice:

    Nu vreau sa fiu prea dur, dar, oare n-am putea compara pe vanzatorii si turnatorii fratilor lor cu Cain, ucigasul de frate?
    Oare cate suflete nu s-au pierdut datorita „muncii” turnatorilor?

  31. miazabalt zice:

    Aproape toti comentatori de pe acest blog vad numai informatori, securisti,vanzatori,tradatori,comunisti .Eu as vrea sa pun o intrebare foarte simpla,la care poate sa raspunda toti comentatori si cititori acestui blog. Intrebare ::EXISTA CINEVA CARE COMENTEAZA SAU CITESTE ACEASTA INTREBARE CARE POATE SA AFIRME CA EL PERSONAL A FOST DAT PE MANA SECURITATI COMUNISTE SA FIE BATUT SAU SCHINGIUIT DE PASTORU BISERICI UNDE ERA SAU ESTE MEMBRU??????????? Raspunsul trebuie sa fie personal,nu ca am auzit,ca vecinu,ca unu sau altul.Eu personal nu am fost dat la securitate de nici un pastor niciodata ………

    • Valentin LICXANDRU zice:

      @ miazabalt.

      E o intrebare fara sens ( fara logica, de fapt este un argument sofistic ) si am sa explic de ce fac aceasta afirmatie; intrebarea are la baza o alta intrebare care nu a fost pusa, si la care implicit nu s-a dat raspuns si aceasta este ( cati dintre dvs. ati fost contemporani cu cei din acea vreme ? ). Mai mult, argumentul dvs. este unul complex, are la baza o imbinare intre mai multe tipuri de sofisme – argumentul relativ la ignoranta, argumentul cauzei false, argumentul intrebarii complexe.

      Faptul ca nu am fost contemporan cu aceia, nu inseamna ca nu pot sa pun intrebari; daca nu am fost contemporan cu apostolii si cu Ioan Botezatorul, nu pot pune intrebari, nu pot sa vorbesc despre ,,greselile” lor? Nu ar trebui sa invat din acele aspecte defectuoase?

    • Tim zice:

      Ca sa fii dat la secu trebuia sa faci cite ceva in biserica,deci nu ai fost dat la securitate.Dar totusi ai fost cumva si pe la biserica???

  32. Corneliu Olan zice:

    Acesta este blogul RM ori al lui IB?
    Vasilică, ai reuşit să ai două bloguir în unul singur.

  33. Ioan Marginean zice:

    Frate Matasaru nu am cunoscut personal familia dvs am auzit doar ca ati emigrat in America ,eu m-am pocait in anul 1980 si dansii nu-mi amintesc sa fi locuit in Iernut,dar cred ca sunteti ruda cu domnul Larg Ioan care mi-a fost sef la IAS Iernut.
    Asa cum spuneti in vremurile acelea fratii erau persecutati, de aceea am amintit de Buta Augustin daca l-ati cunoscut
    Dupa ce s-au mai potolit autoritatile au inceput turnatorii sa faca necazuri fratilor, cum am amintit chiar eu am fost vandut la securitate de catre asa zisii pastori ” prin declaratii false
    Domnul sa va binecuvinteze !!!

  34. John Tipei zice:

    Pentru Fratele Berar Ioan
    Frate Berar, v-aţi deschis un blog, aţi postat un material în care evaluaţi acţiunile, cuvintele şi chiar intenţiile mai multor persoane, puneţi întrebări acestor persoane dar … nu le daţi ocazia să vă răspundă prin faptul că aţi blocat rubrica de comentarii. Avem aici o problemă de etică. Dacă aţi ştiut de la bun început că nu veţi putea răspunde comentariilor, trebuia ori să nu postaţi nimic, ori să vă postaţi punctul de vedere fără să faceţi proces de intenţie anumitor persoane sau să le puneţi întrebări. Pentru că mai multe persoane au comentat deja despre „refuzul” dvs. de a intra în dialog cu cei interesaţi să vă răspundă întrebărilor sau să vă pună întrebări, ar fi de dorit măcar o explicaţie să daţi de ce nu aţi deschis rubrica de comentarii.
    Multă sănătate vă doresc!

  35. un roman zice:

    am lăsat un mesaj pe blogu-ul lui Berar și după cum se vede nu l-a publicat. Fraza era așa: „Dacă tăcea-i filozof rămâneai”

  36. Pentru fratele Margineanu

    E adevarat ca nu ai avut cum sa-l cunosti pe tatal meu, el a locuit pentru scurt timp in Iernut prin anii ’50, apoi s-a mutat in orasul Ludus unde a pastorit biserica penticostala pentru mai multi ani.Larg Ioan si Florian sunt unchii mei.Eu si intreaga familie locuim in New York unde slujim Domnului si lucram pentru extinderea Imparatiei Lui.

    Am citit in comentariul tau despre greutatile prin care ai trecut din cauza regimului comunist si a „fratilor” vinzatori.Ma rog ca Bunul Dumnezeu sa-ti vindece acele „cicatrice” ale trecutului, sa privesti inainte caci „mare este secerisul si putini sunt lucratorii (adevarati) „.Acolo in orasul Iernut si imprejurimi sunt mii de oameni pierduti, gindeste-te la asta !(intre ei sunt si rudeniile mele pentru care mama mea s-a rugat mult)

    Pentru cei care au trecut si trec prin necazuri din pricina neprihanirii Isus a spus: „Ferice va fi de voi cand, DIN PRICINA MEA oamenii va vor ocari, va vor prigonii si v-or spune tot felul de lucruri rele si neadevarate impotriva voastra.Bucurati-va si veseliti-va, pentru-ca rasplata voastra este mare in ceruri”

    I-ti multumesc pentru raspuns, precum si fratelui Vasilica Croitor pentru acceptarea mesajelor. GBY.

  37. George W.Galis zice:

    Ioan Berar, nimeni nu-i aminteste de vizita unor Parlamentari americani in fata
    carora si-a aratat atasamentul fata de regimul Comunism prin cuvintele: „Noi nu
    cunoastem decat doi domni: „Pe Tovarasul Nicolae Ceausescu si pe Domnul Isus
    Hristos.” Acest lucrul s-a intamplat in Oradea.

  38. Ioan Marginean zice:

    Pentru fratele Stefan Matasaru
    Iti multumesc pentru raspuns frate Matasaru, eu am fost plecat cativa ani din tara dar in luna mai ma intorc in Iernut si impreuna cu alti frati vrem sa revigoram lucrarea Domnului in zona aceea, asa ca raspunsul la rugaciunile mamei tale pot prinde un contur mai clar…nadajduim
    Daca mai doresti amanunte de lucrarea Domnului in zona, scrie-mi te rog pe e-mail;
    ioanautodivers@yahoo.com ca nu vreau sa fac abuz de acest spatiu de blog
    Cu domnul Larg Ioan am colaborat si dupa ce a iesit la pensie, ca am detinut un atelier auto si dansul si Florian sunt mecanici diesel excelenti…

  39. Aurel zice:

    @Miazabalt
    Sunteti gresit cand prin cele scrise de dumneavoastra dati de inteles ca au dreptul sa comenteze doar acei care personal au avut de suferit din partea organelor de represiune comunista: Militie, Securitate in mod direct sau prin mana pastorilor, conducerilor filialelor sau cultului. Biblia este plina de exemple cand autorii cartilor scrise vorbesc despre fapte la care nu au participat direct; le puteti contesta?
    Ca purtator de cuvant a lui Beraru et comp ajutati cititorii prezentului blog sa afle din gura lui Beraru, presedinte de filiala si vicepresedintele CP,
    1. Care a fost motivul pentru care „cu dragoste frateasca” prin adresa 344 din 25 iulie 1988 ne comunica neaprobarea comitetului comunitatii „asa cum l-ati comunicat odata cu trimiterea procesului verbal la noi” iar mai tarziu, motivatia CB din sept 1988 cand membrii ai CB au hotarat si semnat excluderea mea din cult (alaturi de S.M.), tot cu dragoste frateasca.
    2. Din proprie initiativa sau la ordinul superiorilor din Departamentul Cultelor, impreuna cu Platona Cornel, vicepresedinte la Filiala Oradea si Ivan Petru, contabil la Filiala Oradea a dispus ridicarea actelor de casa cu un CEC la purtator in valoare de 100.000 lei iar dupa o verificare riguroasa au constatat „fraude si dezordini financiare”, motiv pentru care a cerut Militiei Bistrita sa inceapa cercetari penale impotriva mea (adresa de inaintare a dosarului este semnata de Beraru Ioan si Palut Florian, pag.60 din Dosarul penal 10/P/1989). Poate reusesc sa aflu prin ce buzunare s-au ratacit cei 100.000 lei. In rest, a avut dreptate: platile lucrarilor de constructie a bisericii fara autorizatie de constructie sunt intradevar fraude financiare.
    3. Ce a cautat la Militia Bistrita, vineri, 6 ianuarie 1989 impreuna cu Ionica Sigartau si Chindris Ioan, inspector teritorial de culte? Ii spune ceva numarul de inregistrare a masinii 1-BN-103 cu care „se plimba” prin Bistrita?
    4. Care a fost motivul de anulare a Autorizatiei de functionare a bisericii hotarata prin PV din 18 mai 1989 – a semnat alaturi de alti 15 membrii din CB ( pag. 114 din dosarul penal).
    5. Ne poate spune ce destinatie au luat 6.700 lei primiti de la Biserica Bistrita in anii 1979-1980 si pentru care nu a lasat nici un act de confirmare de primire?
    5. Stie ca toate acuzele lui de delapidare, fraude, fals intelectual etc. au fost demontate in doua randuri de Procuratura Bistrita la datele de 30 iunie 1989 si 30 dec. 1989?
    6. Doreste sa-si reaminteasca informatiile date despre mine la securitate si care fac obiectul Dosarului de Urmarire Informationala nr.000993?
    Va invit sa cititi Rascumpararea Memoriei, cazul Bistrita, precum si postarea mea din 16 ianuarie 2011, Sedinta Consiliului Bisericesc din 1989 (3) – Bistrita.
    Cred ca stie ca Biserica Nr.1 Bistrita este una dintre cele mai mari si frumoase constructie biserica din Romania si pe care comunisti prin mana cultului nu au reusit sa o demoleze.
    Chiar daca isi etaleaza numai meritele – pe care le apreciez – si nu vrea sa-si recunoasca slugarnicia fata de regimul comunist prin care a creat atata suferinta unora dintre noi, vreau sa stie ca eu l-am iertat si ii doresc sanatate cate zile le are hotarate de Dumnezeu.

  40. Ioan Marginean zice:

    Vezi frate Aurel ca domnul Berar a inceput sa raspunda la comentarii pe blogul ;Pangarirea Memoriei…iar pe @miazabalt ignora-l cum fac si eu ca nu stie ce vorbeste si nu stim ce hram poarta…stim din biblie ce au patit sustinatorii lui Core ,Datan si Abiram
    Domnul sa aiba mila de noi toti !!!

  41. @ Aurel
    „….vreau sa stie ca eu l-am iertat si ii doresc sanatate cate zile le are hotarite de Dumnezeu.” (lui I.B.)

    Asta DA crestinism, caci Biblia spune:”Daca faceti bine celor ce va fac bine, ce rasplata vi se cuvine? Si pacatosii fac asa…….Voi insa iubiti pe vrajmasii vostrii, faceti bine si dati cu imprumut fara sa nadajduiti ceva in schimb.Si rasplata voastra va fi mare si veti fi fiii Celui Prea Inalt; caci El este bun si cu cei nemultumitori si cu cei rai…..”

    Se spune ca Gandhi dupace a citit Noul Testament si mai ales Predica de pe Munte, a fost intrebat daca vrea sa se faca crestin.Dupa cate am auzit, raspunsul ar fi fost: da, cand o sa vad unul……
    God Bless You !

Lasă un răspuns

