Decizia AGA pre-mortem: Ne lepădăm de Țon!

Tocmai după ce i-am scris unui comentator că „a pus capac” la mulțimea de acuzații penibile, prin faptul că l-a acuzat pe Țon că ar fi adeptul teologiei lui Nietzsche, am primit un telefon de la cineva care îmi spunea că AGA (Adunarea Generală a Acționarilor) din RVE a decis să interzică difuzarea predicilor lui Iosif Țon la toate posturile RVE din țară. Mărturisesc că această veste m-a luat pe nepregătite. Am crezut că n-am auzit bine. Încă nu s-a pus „capacul” la povestea cu Țon. Ce mai urmează? Arderea casetelor lui? Distrugerea cărților lui? Arderea lui pe rug? Comitete care să voteze așa ceva sigur s-ar găsi, spiritele sunt încă încinse, iar argumente căutăm după aceea…

Îmi amintesc discuțiile de după Revoluție despre necesitatea unui post de radio creștin. Am fost mobilizați atunci să ne rugăm pentru aceasta, și am făcut-o! Țon s-a luptat pentru a mobiliza resurse și a aduce oameni în jurul acestui proiect. Negocierile pentru a obține licența (intervențiile făcute de Ioan Alexandu pe lângă Patriarh) au fost anevoioase, dar au adus rezultate. Era limpede pentru toată lumea că motorul proiectului RVE fusese Iosif Țon.

După ce s-a înființat RVE în 1994 (șase stații, printre care și Suceava), am aflat că Țon s-a închis într-un studiou și a înregistrat zile  la rând pentru radio mesaje care aveau să fie difuzate multe luni și ani după aceea.

Cu un an înainte intrasem la seminar, dar în timpul vacanțelor am participat la câteva emisiuni, am luat interviuri pe stradă, am participat la prima emisiune din Suceava în direct, am fost acolo și cu Richard și Sabina Wurmbrand în timpul vizitei lor în Suceava. Impresia cu care am rămas din acele zile era că RVE era proiectul năşit de Ţon.

Acum, la 16 ani după înființarea RVE, Iosif Țon a fost în mod oficial interzis pe undele RVE. Solicitarea a venit din partea Cultului Baptist, pe motiv că Țon nu mai reprezintă vreun cult evanghelic. Am înţeles că nici reprezentanţii celorlalte culte nu au avut ceva de obiectat, aşa că această propunere a fost adoptată şi a devenit decizie AGA. Trec peste faptul că, din câte ştiu, reprezentanţii Cultului Baptist au cerut aceasta mai înainte cu o zi de a fi judecat cazul Ţon/Străjerii.
– Or fi avut un mandat, totuşi, pentru a solicita aceasta, înainte de a fi sancţionat Ţon?
– Sau au avut pentru un scurt moment o revelaţie că „mâine va fi mazilit Ţon”?
– Sau aveau ceva deprinderi din sistemul de tristă amintire, în care deciziile precedau deliberarea?

O fi de înțeles graba cu care trebuia să fie scos din scenă Țon, dar îmi este imposibil să pricep ce au cu predicile lui de odinioară. Predicile pe care le-am ascultat în Biserica Baptistă Maranata din Suceava, prin 1997, nu mai pot fi difuzate la RVE? Predicile ţinute de Ţon la Emanuel Oradea nu mai sunt cuşer? Predicile pe care Țon le-a ținut la Europa Liberă, erau ale unui om care reprezenta Cultul Baptist și mișcarea evanghelică din România, sau nu? Când eram student, am participat la o sesiune de comunicări științifice, la Institutul Biblic Emanuel. Atunci Țon a avut mai multe mesaje care au fost primite cu mare interes. Oare nu mai sunt bune?!? Lista poate continua la nesfârșit: sute de mii de credincioși i-au ascultat predicile ținute în biserici baptiste, penticostale, la radio, pe internet. Ce să înțeleagă aceia care s-au hrănit spiritual cu acele predici? Că nu mai sunt hrană bună?

Cum rămâne cu bisericile pe care le-a construit? Mai poate intra cineva în ele? Dar organizațiile înființate de el? Instituțiile de învățământ, oare nu au fost atinse de acest virus țonist!

Cum rămâne cu cărțile lui Țon (cine mai știe numărul cărților scrise de el?!?)? Acestea s-au tipărit şi distribuit într-un mare număr și credincioșii evanghelici le-au primit cu mare interes. Pentru mine „Credința adevărată” și „Confruntări” sunt printre cărțile cele mai valoroase scrise de autori români evanghelici. Ce să fac cu ele? Mă gândesc să sun la reprezentanții Cultului Penticostal în AGA să îi întreb dacă pot să le recitesc, au ba.

Nimic nou sub soare! Ţărişoara asta a mai văzut manuale de istorie din care dispărea subit câte un nume și cărți de literatură din care câte un poet se evapora atunci când regimul îl considera „eretic”. Nu pot să nu îmi amintesc de pedepsirea post-mortem a lui Jan Huss, prin dezgroparea sa și arderea cadavrului. Ce bine că Țon mai este în viață să îi oferim acest tratament cât mai este viu, „pre-mortem”, laolaltă cu cărțile și predicile lui! Prea ne-a bătut la cap cu teologia martirajului. S-o probăm pe el de viu!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

106 răspunsuri la Decizia AGA pre-mortem: Ne lepădăm de Țon!

  1. ungandbun zice:

    Vasilică, cred că o decizie de genul celei pe care a luat-o AGA-RVE, nu v-a face altceva decât să ne mobilizeze mai mult în al sprijini pe Iosif Ţon şi numai în rugăciune, pentru că eu cred că este prea mult ce se face împotriva unuia dintre cei mai buni comentatori evanghelici români.
    Să auzim numai de bine!

    Ps. am greşit postarea 🙂

  2. Pingback: Vasilică Croitor despre interzicerea lui Iosif Țon pe postul Radio Vocea Evangheliei « România Evanghelică

  3. Vasilica,
    te invit pe http://iosifton.blogspot.com/ Acolo ai cartile, predicile si articolele fratelui Iosif Ton!

    Alese binecuvantari si salutari!

  4. Alin Cristea zice:

    Chestiunea importantă nu este cea de sprijinire a lui Iosif Țon sau a altcineva.

    Chestiunea importantă este Adevărul!

    Care nu doar că nu ne face liberi (în sensul banal al cuvîntului), ci ne încarcă cu responsabilitate.

    Ce vor face baptiștii peste 20 de ani, cînd nu vor mai fi / nu vor mai conta Iosif Țon și Paul Negruț?

    Avem nevoie de adevărate polemici.

    Întotdeauna, adevăratele polemici sînt cu noi înșine.

    Și cu… Adevărul!

  5. Pingback: Purificarea de virusul țonist. Decizia AGA pro-mortem « Istorie Evanghelica

  6. gamaliel zice:

    De fapt prinn toate aceste ” decizii unicat” de sorginte bolsevica, sarmanii nu-si dau seama ca-l promoveaza si-l fac mai cautat pe Iosif Ton. Vreau sa le spun insa celor ce sunt artizanii acestor decizii ciudate…ca proverbul ” cine sapa groapa altuia cade el in ea” e inca actual! Sa nu se trezeasca ei in groapa istoriei. Imi permit un sfat celor din AGA…penticostali, crestini supa evanghelie…retrageti-va si lasati ” baptistii artizani” ai acestor lovituri de maciuca…sa se ” joace singuri” la butoanele RVE. Sa vedem cat ii tin buzunarele!

    • romanul zice:

      Gamaliel,
      Tu esti baptist?

      • gamaliel zice:

        Din pacate..sau din fericire…da( dacă vorbesc despre apartenenţa cultică). Imi place însă să cred că sunt un rob al Domnului, mântuit prin Harul Lui.

        • romanul zice:

          pai daca din pacate atunci de ce nu treci la un alt cult?

        • Emil zice:

          @vasilica croitor
          De unde stii ca o sa-i pun o eticheta? Intrebarea nu-ti era adresata. Lasa-l pe Gamaliel sa raspunda daca va raspunde.

          Apropo, l-ai citit pe Nietzsche ? Si daca da, ce anume ?

        • Dacă vrei să adresezi întrebări în mod privat lui Gamaliel, poți să-i scrii în privat. Pe blog se comentează, iar a-i cere moderatorului blogului să nu intre în discuție este puțin cam… mult.
          Nu l-am citit pe Nietzsche. Ai găsit și la mine asemănări cu teologia lui?

      • gamaliel zice:

        Draga romanule! Nu vreau să trec la alt cult. Cultul Baptist nu stă în cei 24-36 de membri ai Consiliului Uniunii. Cultul Baptist nu stă nici în sutele de pastori baptişti. Si indiferent de poziţia lor , sunt liber să-mi păstrez apartenenţa la cultul meu, sunt liber să nu fiu de acord cu deciziilor ” capilor baptişti” atunci cânr eu cred ( şi am argumente) că toată tevatura asta e o răfuiala […]!

        • Emil zice:

          Ai convingeri carismatice?

        • Așa, Emil, pune-i o etichetă, că asta este foarte ușor. Iar după aia, dialogul nu mai are niciun rost. Ce ar fi să te apleci asupra subiectelor discutate, nu să îi împarţi pe participanţii la dialog în tabere şi categorii? Convingerile oamenilor nu pot să fie simplu carismatice, sau baptiste sau penticostale. Teologia comportă categorii mult mai fine. În unele aspecte suntem calviniști, în altele ne apropiem mai mult de arminieni. Avem credincioși care gândesc despre lucrarea Duhului Sfânt în multe feluri, chiar în bisericile penticostale sau carismatice.

        • romanul zice:

          Ce rafuiala daca Ton singur s-a bagat in … Sau tu ca si baptist esti de-acord cu Ton? Eu nu zic ca Ton nu si-o primteste acum cu varf si indesat dar el singur s-a jucat cu focul. Asta e!

        • gamaliel zice:

          să fim serioşi…Ton nu şi-a cautat-o…cred că mai exact…i-a provocat ( era şi cazul). Băieţii au cam muşcat…s-au repezit…şi-au înfipt colţii. Problema e că asta se lasă…cu o vizită la stomatolog ( pentru cei ce şi-au înfipt colţii). O sa vedeţi puţin mai încolo…cam cum şi de unde bat vânturile!

        • romanul zice:

          Gamaliel,

          Te inseli!. Ton de data aceasta si-a facut-o cu mana lui din cauza ca toata viata a fost flamand dupa putere. Doar ca lupii s-au repezit asupra lui ca nebunii sa-l devoreze setosi fiind de sange. Parerea mea este ca din toata aceasta situatie si unii si altii vor iesi sifonati. Ton va iesi ca un batran ranit si accidentat din toate partile, iar „lupii” vor iesi cu prea mult sange pe gura si de fapt peste tot. Mult mai mult decat era nevoie.

  7. Pingback: Decizia AGA pre-mortem: Ne lepădăm de Țon! (via Răscumpărarea memoriei) « Methoughts, mefeats and medefeats

  8. Emil zice:

    Pentru cei care reusesc performanta intelectuala de a fi de acord simultan cu vechea si noua teologie a lui Iosif Ton, am extras cateva citate din cartea sa:

    „Sa ne cunoastem crezul” – Editura Cartea Crestina, Oradea, 2002

    Pag. 248 „Nu putini sunt oamenii aceia care, dupa ce l-au primit pe Domnul Isus in viata lor, se intreaba cu ingrijorare: „Oare eu am primit Duhul Sfant? fiind indemnati sau chiar ISPITITI de unii sau altii sa se roage pentru a-l primi pe Duhul Sfant.”

    Pag.263 „De aceea ma bucur sa repet ceea ce a afirmat un om al lui Dumnezeu la o intalnire cu tinerii: „In momentul in care incepeti sa va preocupati de Duhul Sfant si uitati ca preocuparea noastra trebuie sa fie Domnul Isus, in clipa aceea, ati luat-o pe o cale gresita””

    pag.264″Nicaeri Biblia nu ne imparte, asa cum fac unii oameni, in doua clase: pocaiti care au Duh Sfant si pocaiti care sa-l mai ceara.”

    pag.267″A proroci inseamna, in limba romana, a predica Evanghelia”

    • Flaviu Coman zice:

      Draga Emil,

      De-a lungul existentei tale, ti-i schimbat vreo data convingerile teologice?

    • Văd că Țon este studiat asiduu. Tot e bună la ceva discuția asta!
      În afară de ultimul citat, toate celelalte sunt compatibile cu doctrina continuaționistă exprimată de unii penticostali, precum cei din UK. Acolo majoritatea penticostalilor cred că Duhul se primește la convertire, iar apoi urmează umplerea.

  9. Dyo zice:

    Uite asa moare speranta intr-un crestinism evanghelic relevant pentru Romania mileniului trei … rest in peace!

  10. andrei nechifor zice:

    Decizia AGA este una legitima.
    E drept, fratele Ton a scris cărți și predici de mare valoare și a avut un rol important în apariția RVE.

    Însă NU pentru aceasta a fost interzis la radio. Ci pentru că, în momentul de față, din pricina unei schimbări majore în teologia domniei sale, Iosif Ton este în conflict deschis cu Cultul Creștin Baptist care, de altfel, a și luat măsuri disciplinare împotriva lui.

    Mesajul AGA nu este : „ Întreaga opera a lui Iosif Ton este lipsita de valoare sau atinsa de erezii!”. Nicidecum.

    Radio Vocea Evangheliei nu dorește să difuzeze mesaje biblice rostite de oameni a căror apartenență cultică este incertă, nu dorește sa promoveze conflictul intre slujitori și Cultele de care aceștia aparțin și nu dorește să adâncească confuzia.

    Dimpotrivă păstorii din conducerea RVE își doresc din toată inima clarificarea apartenenței bisericești a lui Iosif Țon. În momentul în care acesta va redeveni membru al unui Cult din Alianța Evanghelică, cu bucurie vor fi din nou difuzate mesajele lui.

    • suceavaevanghelica zice:

      Aceasta postare exprima exact ceea ce s-a intamplat. AGA a respectat litera statutului si astfel Ton care a fost „scos” de la baptisti iar la penticostali n-a ajuns se gaseste intr-o bizara situatie.
      Maine la Suceava va avea loc intalnirea acelor noua persoane din conducerea postului local de radio pentru a delibera.

      • Și poate Consiliul Local Radio să decidă ceva împotriva a ceea ce a decis AGA?

      • gamaliel zice:

        Care statut? Statutul RVE? Păi problema este următoarea: Iosif Ţon nu a foste xclus din cultul baptist. Lui Iosif Ţon i s-a retras ordinarea, dar nu calitatea de membru baptist! Şi câtă vreme a fost botezat într-o biserică baptistă, a slujit într-o biserică baptistă, a rămas baptist ( pentru că nu s-a transfersat la pentiscostali). Orice membru baptist are acces liber la RVE. Dar dacă stăm strâmb şi judecăm drept, cred că orice om cu intenţii bune poate apărea pe postul RVE, chiar şi pentru un interviu banal.

        • Alin Cristea zice:

          Gamaliel: „Iosif Ţon nu a foste xclus din cultul baptist. Lui Iosif Ţon i s-a retras ordinarea, dar nu calitatea de membru baptist! Şi câtă vreme a fost botezat într-o biserică baptistă, a slujit într-o biserică baptistă, a rămas baptist ( pentru că nu s-a transfersat la pentiscostali).”

          Aici s-ar putea să avem de a face cu un paradox: faptul că Iosif Țon nu e membru într-o biserică baptistă din România (sau din străinătate) reprezintă în același timp punctul lui slab și, de necrezut, punctul lui forte!

          Punctul slab constă în faptul că baptiștii (și penticostalii) au fost obișnuiți să acorde statutului pasiv de membru într-o confesiune o importanță exagerată (confundîndu-l, evident, cu statutul dinamic de mădular într-un organism eclesial). Astfel că, acum, la întrebarea grozavă „În ce biserică e membru Iosif Țon?”, baptiștii (și penticostalii) tresar cu angoasă și… incompetență. Nu știu cum să pună problema. Oponenții lui Iosif Țon par să aibă un avantaj aici, pe teritoriul deschis al mentalității maselor (să nu uităm că aceasta e una dintre armele de bază ale oponenților lui Iosif Țon: manipularea maselor).

          Dar în același timp acesta pare să fie punctul tare al lui Iosif Țon: dacă ar fi fost membru în vreo biserica baptistă din România, oare care ar fi fost acea biserică baptistă care să țină piept furiei, resentimentelor și intereselor grupului de influență al emanueliștilor orădeni?

          Cine știe, poate că Iosif Țon a și evitat o astfel de situație tocmai pentru a nu pune vreo biserică într-o poziție vulnerabilă.

          Să vedem însă ce determină calitatea de membru baptist. Statutul precizează 5 condiții în articolul 11:

          1. a primit credința
          2. a primit botezul
          3. acceptă Mărturisirea de credință
          4. acceptă prevederile Statutului
          5. este înscris în registrul de membri al bisericii locale.

          Dacă Iosif Țon nu este înscris în registrul de membri al unei biserici locale DIN ROMÂNIA, atunci nu este membru baptist.

          Nefiind membru în vreunul dintre cele 3 culte evanghelice care dețin RVE, atunci chestiunea devine limpede: predicile lui Iosif Țon nu se vor da pe post.

          Chestiunea devine tulbure însă cînd conștientizăm faptul că nici pînă acum Iosif Țon nu a fost membru în vreunul din cele 3 culte evanghelice din România. Dar i s-au difuzat predicile la RVE!

          E adevărat că pînă prin vară, din cîte știu, a fost membru într-o biserică baptistă română din Portland.

          Și e la fel de adevărat că încă nu se declarase baptist carismatic și nu se asociase cu Mișcarea Străjerilor.

          Revenind la chestiunea apartenenței confesionale, aceasta se declară, individual, la recensămînt.

          Așadar, Iosif Țon se poate declara baptist, dar conform Statutului Cultului Baptist nu este membru baptist în vreo biserică.

          Ajung astfel la cea mai spinoasă chestiune: rolul bisericii în viața membrului baptist.

          Biserica e autoritatea finală pentru membrul baptist (nu Comitetul bisericii, nici Uniunea Baptista).

          Una dintre funcțiile importante ale corpului eclesial e să asigure protecție celor care constituie biserica.

          În această perioadă complicată, beneficiază Iosif Țon de protecția bisericii (locale)?

          Nu dau vreun răspuns, întrucît este evident că Dumnezeu lucrează în multe feluri (și nu a făcut Împărăția cerurilor după vreun Statut baptist, penticostal sau carismatic).

          Simpatia față de Iosif Țon a crescut imens în această perioadă.

          Dar, din punct de vedere al dinamicii eclesiale, nu de simpatie avem nevoie, ci de solidaritate, de protecție, de integrare eclesială, de mutare a făpturii fizico-spirituale din brațele legilor după care se călăuzește „lumea aceasta” în brațele legilor divine care guvernează biserica lui Hristos și veșnicia.

    • Decizia AGA este legitimă. Fiindcă AGA stabilește regulile și apoi le aplică. Astfel că orice trăsnaie poate să fie legitimă, adică poate fi corectă din punctul de vedere al statutului stabilit de dumnealor.
      Dacă AGA ar fi stabilit că de azi înainte Țon nu va mai fi invitat la RVE, dar că predicile ținute până în 2010 vor putea fi redate, această decizie ar fi fost de bun simț, în opinia mea.

    • manuintrigatu zice:

      Miroase a „lucratura” pe la spate aruncare lui Ton peste tejghea…Numai prostii nu isi schimaba deloc convingerile ( a nu se confunda cu valorile morale). Este o ipocrizie: de ce nu se opun conducatorii baptisti ordinarii femeilor promovate de Conducerea Cultului Baptist European? Penticostalii romani au o teologie matematica prea „americana” si sunt incapabili in mod paradoxal sa inteleaga „tonismul”.

    • Ioan Szasz zice:

      Cat de ingust trebuie sa gandesti sa crezi ca apartenenta la un cult este garantul unei gandiri sanatoase… Unitatea nu sta in UNIFORMITATE, draga Andrei. Pe Richard Wurmbrand l-ati lasa sa vorbeasca, sau l-ati „suspenda” pe motiv ca nu apartine unui cult? In ce „cult” l-ati incadra?
      La mesele rotunde sunt interzisi preotii ortodocsi?
      Inca o mostra de dictatura baptista si de ignoranta penticostala.

      • manuintrigatu zice:

        as recomanda o carte care ne-ar trata macar de ignoranta penticostala: Pentecostal Churches in Transition (Global Pentecostal and Charismatic Studies) de Shane Clifton

      • Ianchis Ioan zice:

        Iancsi, you are perfectly right!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Baptistii il dau afara si pe Isus Christos, care nu este membru in biserica baptista, cultul penticostal, la fel. Dar cred ca deja au facut-o.

        Numai apartenenta la cult te legitimeaza ca esti un bun crestin. Mama mia!!!

      • obiwan zice:

        Dar Isus ce a fost?

        Baptist, penticostal sau ortodox?
        De ce sa mai vorbim despre El, ca si asa nu apartine niciunui cult…
        Ce sa mai zic despre a-L lasa sa vorbeasca pe post. Cred ca vorbeste din ce in ce mai putin, pentru ca noi suntem ocupati cu incadrarea in culte…

    • Tim zice:

      Iertati intrebarea., dar toti cei care apar pe RVE cu tot felul de articole si comentarii fac parte din Alianta Evanghelica???.Anumiti actori care citesc si recita din ce alianta fac parte?….
      Si apoi intr-o alta ordine, dupa sarbatori se v-a face cumva recensamintul in cadrul Cultelor din Alianta si toti cei care s-au crestinat in urma predicilor fr.Ton ,vor fi avind si ei aceeasi soarta ?

  11. Pingback: 6 postări în Top 15 WP (28.12.2010) « România Evanghelică

  12. cimpoeru nicolae zice:

    DOMNUL sa aiba mila de noi !

  13. fr. Gheorghe zice:

    Dupa teoriile omenesti nimeni nu ar intra in cer.
    Toti suntem oameni si toti gresim si Dumnezeu ne iubeste si El este singurul drept .
    Ton isi are si el partile lui bune a facut lucruri bune care trebuesc apreciate si daca cineva respinge totul este o mare greseala. Scriptura spune clar:
    Cerceteti toate si pastratii ce este bun. Si patriarhii au avut greseli si orice om a gresit.
    Dar singurul cel ce cintareste lucrurile DREPT este Dumnezeu.
    Acest virus de care se vorbeste nu este altceva decit scinteile dintre doua pietre tari dintre Ton si fratii baptisti. Ton nici nu o avut nici o manifestare carismatica in biserica baptista .
    Probabil la etatea Dumnealui era onorific sa fi stat in banca lui avea mare apreciere, si daca din ambiti personale, si contraziceri in ultimile carti ce le-a scris si-a cerut retragerea din biserica baptista.
    Fratii baptisti au cautat cu frumosul sa steie de vorba sa se inteleaga cu el; dar el sa ambitionat o cerut retragerea din biserica.
    Era de inteles ca va cauta sa se alipeasca de o alta grupare de credinciosi.
    Este dureros ca din lucruri din acestea cel ce cistiga este diavolul care cauta sa introduca cel mai grozav virus al dezbinari intre credinciosi.

  14. Pingback: 12 postări în Top 100 WP (28.12.2010) « România Evanghelică

  15. Emana zice:

    Eu m-as fi asteptat sa se procedeze asa cum a fost cazul descris mai jos in Faptele Apostolilor. Insa probabil ca baptistii vor mai intai sa bata cu nuiele, sa spuna sa taca si apoi sa ii lase in pace

    Faptele apostolilor 5:34-40
    Dar un Fariseu numit Gamaliel, un invatator al Legii, pretuit de tot norodul, s-a sculat in picioare in Sobor si a poruncit sa scoata putin afara pe apostoli.
    Apoi le-a zis: „Barbati Israeliti, luati seama bine ce aveti de gand sa faceti oamenilor acestora.
    Caci nu de mult s-a ivit Teuda, care zicea ca el este ceva, si la care s-au alipit aproape patru sute de barbati. El a fost omorat, si toti cei ce il urmasera, au fost risipiti si nimiciti.
    Dupa el s-a ivit Iuda Galileanul, pe vremea inscrierii, si a tras mult norod de partea lui: a pierit si el, si toti cei ce-l urmasera, au fost risipiti.
    si acum, eu va spun: ,Nu mai necajiti pe oamenii acestia, si lasati-i in pace! Daca incercarea sau lucrarea aceasta este de la oameni, se va nimici dar daca este de la Dumnezeu, n-o veti putea nimici. Sa nu va pomeniti ca luptati impotriva lui Dumnezeu. Ei au ascultat de el. Si, dupa ce au chemat pe apostoli, au pus sa-i bata cu nuiele, i-au oprit sa vorbeasca in Numele lui Isus, si le-au dat drumul.”

  16. Pingback: 4 postări în Top 10 WP (28.12.2010) « România Evanghelică

  17. Pingback: Soluţia finală în “cazul” Ţon întârzie. Sugestii? « Frică şi cutremur

  18. DRAGO zice:

    URARE PENTRU FRATII CRESTINI!

    Ahoo.. Ahoo.. surori si frati
    Stati putin si va calmati

    […]

    Amin!..Amin!..

    • Am șters restul postării pentru că mi-era teamă că următoarea mișcare va fi să vină cineva cu buhaiul și să acompanieze urătura. 😉
      Prefer să rămânem la proză 🙂

      • DRAGO zice:

        fr.vasilica,
        Este decizia ta,ce sa postezi cit sa postezi si ce sa nu postezi.
        Eu cred ca nu era ,sau nu este gresit sa vina cineva sa-l laude pe Domnul si cu „buhaiul” chiar daca nu este specificat in Ps 15o;3-6.
        Eu „consider”ca buhaiul se poate incadra la „chimvale sunatoare”.
        Dumnezeu se prezinta in mijlocul laudelor.

      • DRAGO zice:

        fr.vasilica
        ..sa raminem la proza..

        In biblie este scris ca;,ascultarea de Domnul este mai buna decat jertfele…”

        Ma gandesc ca prin interventia divina in vindecarea lui Dora,fr.Ton a intrat intr-o ascultare de Dumnezeu, mult mai mare decit inainte si prin aceasta Dumnezeu vrea sa ne dea o lectie la toti crestinii,indiferent de denominatiune.

        Cind asculti in totul de El,atunci iesi din tiparul tau de viata si stilul normal de comportare,trecind in alta sfera de manifestare personala,fiind calificat ca “nebun”de cei din jur.

        In acest sens prezint urmatoarele referinte biblice;
        1. “..Domnul a zis lui Osea:-Du-te,si ia-ti o nevasta curva si copii din curvie;caci tara a savarsit o mare curvie,parasind pe Domnul!”.(Osea.1;2)
        Osea sa conformat(Osea.1;3)
        Vezi si Osea 3;1, unde se repeta aceasta situatie.

        2.”Vedenia” lui Petru ,in care Dumnezeu il -obliga-pe Petru sa manince ceeace el considera(respectind legea) ca este spurcat sau necurat.
        “..Pe cand ii pregateau mincarea,a cazut intr-o rapire sufleteasca..A vazut cerul deschis,si un vas ca o fata de masa mare,legata cu cele patru colturi,coborindu-se si slobozindu-se in jos pe pamint….In ea se aflau tot felul de dobitoace cu patru picioare si tiritoare de pe pamint si pasarile cerului..Si un glas i-a zis:,,Petre,scoala-te ,taie si maninca.”..,,Nicidecum,Doamne”,a raspuns Petru.,,Caci niciodata n-am mincat ceva spurcat sau necurat.”..Si glasul i-a zis iarasi a doua oara:,,Ce a curatit Dumnezeu,sa nu numesti spurcat.”…Lucrul acesta s-a facut de trei ori si indata dupa aceea vasul a fost ridicat iaras la cer.”
        (Fapt.10;10-16)
        3. Modalitatea de -disciplinare- a proorocului Ieremia de catre Dumnezeu.
        “Cuvintul vorbit lui Ieremia din partea Domnului si care suna astfel;,,Scoala-te si pogoara-te in casa olarului;acolo te voi face sa auzi cuvintele Mele!”..Cind m-am pogorit in casa olarului,iata ca el lucra pe roata…Vasul pe care-l facea n-a izbutit,cum se intimpla cu lutul in mina olarului.Atunci el a facut un alt vas,cum i-a placut lui sa-l faca..Si Cuvintul Domnului mi-a vorbit astfel:,,Nu pot Eu sa fac cu voi ca olarul acesta,casa a lui Israel? zice Domnul.Iata cum este lutul in mina olarului,asa sinteti voi in mina Mea,casa a lui Israel!”.(Ier.18;1-6)

        Concluzia care rezulta este ca; Noi sintem creatia lui Dumnezeu si El ne foloseste cum vrea El,unde vrea El,cind vrea El, in scopul ducerii la indeplinire al planului Sau de lucrare.

  19. GIM zice:

    Probabil ca in timpul acestor sarbatori , o intelegem mai bine pe Maria (mama Domnului Isus), dupa ce a primit mesajul din partea ingerului,ce a simtit in interiorul ei !
    Dau slava Domnului ca nu a ingaduit Dumnezeu ca oameni ca acestia din generatia noastra care-l judeca pe un om (Iosif Ton )atit de aspru s-o judece pe Maria atunci.
    O generatie de oameni pentru care doctrina (intocmita de oameni),e mult mai importanta decit Biblia.
    Frati baptisti (si eu sunt baptist) de ce va face-ti ca nu stiti ca o multime de tineri din bis.baptiste merg la staruinta in bisericile penticostale? Daca acoperiti adevcarul de dragul doctrinei o sa perdem o multime de tineri;
    Din rafuiala aceasta dintre cei din vf. si fr.Ton cred ca v-a iesi ceva asemanator cu cazul Basescu – Becali ,cind cel din urma a devenit atit de popular incit a ajuns la parlamentul european.
    Incercind sa il izolati pe fr.Ton cred ca ve-ti trezi interesul in multi credinciosi sa asculte si sa citeasca cele spuse si scrise de el, lucru care in final il va bucura pe autor caci astfel v-a creste nivelul spiritual al bisericilor.
    In rest Doamne ai mila de noi !

  20. Pingback: Declarația zilei – 28 decembrie 2010 « Istorie Evanghelica

  21. Doru Radu zice:

    In privinta interzicerii lui Tzon, mi-am adus aminte de-o prostie de la armata:
    Caporalul:
    „Soldat parsiv si lenes daca spui o prostie, spune-o tare ca sa rida toti”.
    ..Imi pare rau pt ei. Cu toate astea, cred ca Tzon a gresit trecind la strajeri. Putea sa le faca teologia si fara sa se fi facut membru. Problema cu teologia e mai mare: presupunind ca oamenii acestia cred ceva apoi constata ca teologia spune altceva. Ce vor face?
    Miscarile astea populare au nevoie de corectii si nu de teologii ca sa le sustina convingerile. Iar corectiile vin nu de la toelogi ci dela lideri haruiti. Cui ii pasa de ce scrie-n cartile de teologie decit celor din teolgia adversa (ori concurenta)?

    • @Doru Radu,
      Faptul că liderii incontestabili ai mișcării străjerilor au acceptat ca Țon să analizeze teologia acestei grupări spune în mod categoric că pentru ei este perceput ca un lider hăruit. Țon nu a trecut la străjeri să le facă teologia, ci li s-a alăturat din motivele pe care le-a menţionat. Acolo era normal însă să îşi exprime rezerve faţă de unele aspecte ale teologiei lor şi pe care s-a oferit să le aducă înaintea liderilor, pentru a le lămuri şi a le pune în ordine împreună. Eu văd în aceasta o orchestrare de sus, fiindcă oricât de deschis va deveni Ţon faţă de manifestări pe care altădată le-a ocolit, mirosul fin de teolog nu şi-l poate pierde. El va avea poziţii diferite de colegii lui atunci când teologia sa nu se va potrivi cu a lor. Asta mi se pare extraordinar, chiar dacă sună ciudat. Dar Pavel considera că este necesar să fie opinii diferite, ca să se poată compara acestea şi să se vadă care opinii sunt corecte. În acelaşi fel asocierea lui Jack Deere cu John Wimber a adus mult echilibru în Bisericile Vineyard din SUA.

      • Doru Radu zice:

        De-acord cu dvs. Numai ca eu daca as adera la CP pt ca am multe puncte de vedere comune (si am!) si apoi as prezenta conducerii CP obiectiile mele ar fi putin cam nepotrivit. Cu siguranta ca CP e de mult o confesiune cu doctrina stabilita (nu definitva presupun)… La fel de ciudat e totusi aderarea lui Tzon; chiar daca el a si-a manifestat acordul cu elemente esentiale ale lucrarii Duhului Sfint.
        Veti fi observat ca sunt baptist si tzonist. Tocmai d-aia sunt dezamagit.
        Desi nu-s de-acord cu atacurile baptiste la adresa lui IT, in 2 lucruri sunt de-acord cu M. Cruceru:
        -IT nu va avea viata lunga acolo (fie el va fi deranjat de refuzul lor de a schimba mai mult decit cosmetic; fie ei il vor da afara din cauza stilului lui paternalist)
        -IT se potriveste la strajeri ca nuca in perete.
        De-acord ca Tzon are nas fin, ba chiar si o anumita perceptie spirituala mai rara la baptisti. Ati scapat insa un lucrul esential din comentariul meu: strajerii sunt o miscare -precum carismaticii- si nu un cult (precum CP) iar teologizarea unei miscari prin excelenta bazata pe experienta, o stinge! (nu sunt prooroc, doar constat..)

  22. gamaliel zice:

    Ce-ar fi să iniţiem o petiţie pe internet, la care să subscrie toţi baptiştii care vor să-l asculte pe Ţon pe RVE. Să vedem , AGA va ţine cont de sute de semnături?

    • Mi se pare o idee bună. De ce să nu subscrie şi penticostalii?

      • gamaliel zice:

        Ar fi super! Păi cine dă tonul?

      • Samuel Benza zice:

        Vasilica, am ajuns in ipostaza de a arunca troaca cu tot cu apa si copil.

        Interesant ce vremuri am ajuns. Strajerilor nu le strica chiar deloc „opozitia”, cred ca ii ajuta sa isi clarifice punctele de vedere.

        Merg pe ideea ca daca sunt de la Domnul nu are cu ce sa ii afecteze. Niciodata turma Domnului nu au fost multimile. Daca nu sunt de la Domnul, atunci „opozitia” numai bine le poate face, in sensul ca ii poate trezi de cap.

        O spun din nou: din toata „furtuna” asta iau ce ma ajuta: discutiile si punctele de vedere scoase la iveala.

        Ma ajuta sa inteleg mai bine anumite pasaje din Scriptura, sa ii inteleg pe ceilalti, sa vad daca ii pot accepta pe altii si in ce masura o fac sau nu, …..

      • Pop Alexandru zice:

        Proiectul RM nu si-a atins scopul dorit, v-ati plictisit si acuma va apucati de alte subiecte? care intr-un fel sau altul nu au de-a face prea mult cu situatia prezenta in CPR. Prin octombrie postam doua comentarii pe care mi le-ati „forfecat”, pe motiv ca depasesc subiectul RM. Se pare ca foarte repede s-a schimbat situatia!

        • Proiectul RM continuă. Scopul dorit este prezentat în pagina cu același nume și nu s-a modificat.
          Cum am ajuns să abordez subiectul Țon sau subiectul alegerilor am prezentat la momentul respectiv. Cine nu este mulțumit cu subiectele abordate pe acest blog, are oricând posibilitatea să își deschisă propriul blog.

  23. dan zice:

    Din nefericire sunt indivizi condusi de fire,unde sinele e sus pe tron si incearca din rasputeri sa-i faca rau acestui om.
    Sunt uimit si ma intriga ceea ce fac oamenii ajunji in functii de conducere.
    Ma indoiesc ca Duhul lui Dumnezeu ar proceda asa.
    Imi aduc aminte de vorbele Mantuitorului cand au venit ucenicii fiind plini de ravna sa-l opreasca pe cel care lucra in Numele lui Isus ,dar nu cu ei.(Marcu 9:38-39)
    Isus le-a zis sa nu-l oreasca.Cei care il opresc pe I.Ton ,cred ca au uitat sa vorbeasca cu Isus despre el
    E grav ce se intampla,vazand modul lor de a fi.E un joc periculos.E un fel de razbunare.
    Am si alte ganduri dar prefer sa nu le scriu deoarece nu ar face bine Imparatiei lui Dumnezeu

  24. andrei nechifor zice:

    RVE este o instituție care respecta și care se respecta. Este un Radio de Cuvânt.
    Are statutul ei de funcționare care este elaborat și aprobat de persoane competente și autorizate.

    AGA- RVE nu dorește sa treacă peste autoritatea bisericii sau a cultelor, nu încearcă să impună reguli în blogosfera dar nici nu își va schimba deciziile la presiunea ei și, mai ales, în timpul jocului.

    Ar fi imoral.

    • Ianchis Ioan zice:

      Daca acesta este jocul, de ce nu ati numi acest post de radio”Vocea cultelor” sau „Vocea Aliantei Evanghelice din Romania”. Ce aveti cu Evanghelia de o tarati in aceasta mocirla?

  25. Pingback: 14 postări în Top 100 WP (29.12.2010) « România Evanghelică

  26. nelu zice:

    Vai vai vai cum ne ocupam (ceiu care se simpt) cu fleacuri! Ca si unul care priveste aceste flecarii de dinafara imi arde inima de durere cind ii vad pe asa zisi ucenici ai lui Isus jumuind unul dintre fratii lor. Imi aduc bine aminte cind primul post de radio ‘vocea evangheliei’ a luat fiinta in Romania cum acest ratacit de Ton a fost un pion principal in concretizarea acestui proiect.
    […]

  27. Narcis zice:

    oare pe iosif ton il asculta numai baptisti sau pentecostali cu cat ingradesti pe cineva sa faca ceva cu atat ii cresti popularitatea si faci din el erou

  28. F. B zice:

    Pun si eu intrebari ? Programele RVE sunt facute a fi ascultate numai de membri celor trei culte? predicarea Cuvantului este pt cei ce zic ca sunt cunoscatori deja de Dumnezeu ? Nu au fost difuzate pe grila RVE interventii si din alte culte ,decat cele trei?!!!!!! In cei peste 50 de ani am participat la multe evanghelizari (baptiste ,penticostale) odata nu am auzit pe unul zicand; pocaitiva si veniti la cultul nostru ,ce se face acum este o mizerie care va lasa adinci urme in ascultatorii tuturor celor ce predica Cuvantul lui Dumnezeu ,cine-i mai crede ca nu au interese de cult si nu-si trag focul la propria oala dupa ce au declansat in cazul Ton.Nimeni nu intervine dintre cei mari sa lamureasca lucrurile ,daca chemarile sunt la mantuire si nu la” cultul nostru” intreb inca o data cine-i ia mantuirea lui Ton ? poate AGA ,poate Emanuel (cel pamantesc)! si daca nu atunci la ce bun toata nimiccia asta ? exista iar inchizitia B. si noi nu stim nimica? sau poate este ce spune Isaia in 50;11″ Iar voi toti cari aprindeti focul,si puneti taciuni pe el ,umblati in lumina focului vostru si in taciuni pe care ia-ti aprins.Din mana Mea vi se intampla aceste lucruri,ca sa zaceti in dureri”

  29. Pingback: 15 postări în Top 100 WP (29.12.2010) « România Evanghelică

  30. Klaus zice:

    Faptul ca cei mai multi din cei ce au postat si-au exprimat intr-un fel sau altul nemultumirea fata de atitudinea unora ce cred ca au [si ei ]cheile raiului ,m-a mai racorit putin .Personal am un respect deodebit pt fr. Ton si indraznesc sa cred ca de prin 1977 de cand am avut ocazia sa-l ascult cred ca D-l a lucrat mult in inima mea la ,zic eu un om nou pentru o imparatie noua .Respectul meu e cu atat mai mare intrucat in actiunile dumnealui a dovedit ca are un singur scop – slujirea ,in doua directii ,a D-lui si a fratilor in credinta .Apreciez faptul ca desi dupa revolutie putea sa ramana in Anglia s-au America ,a ales sa se intoarca in tara pentru ca credea ca are o menire , pentru neamul lui .Asta desi multi ,prea multi asa zisi ” pastori ” s-au grabit sa o intinda spre – . locuri mai caldute ,de unde mai revin din cand sa ne arate muschii .M-am gandit eu ca daca tot aveau chef de duca sa se fi dus prin sudul tarii ,prin Oltenia ,prin sudul Moldovei , dela Galati pana la Piatra Neamt , sa se aseze intr-un sat unde nu este nici un pocait si sa se apuce de evanghelizare , eh ,dar nu a fost sa fie .S-au poate ca cei ce au plecat au fost cei – isteti – si au ramas ciurucurile in tara care cred ca pot hotara ei cine ce are dreptul sa faca .Eu cred ca daca intr-o anumita situatie nu se poate vorbi si dovedi un pacat sa invatam ceva de la Gamaliel .Si pana la urma pentru cei cu functii de la indiferent ce cult evanghelic care cica ne conduc am o intrebare care ma macina de o vreme :
    CUM POATE FI EXPLICAT FAPTUL CA DESI ROMANIA ARE CEI MAI MULTI CRESTINI EVANGHELICI -adica avem aceasi carte Biblia , A AJUNS POATE IN ACESTA VREME CEA MAI NENOROCITA TARA A EUROPEI .DE CE DUMNEZEUL PE CARE ZICEM CA-L SLUJIM NE-A LASAT IN STAREA ASTA .
    P.S. Nu sant de accord cu raspunsul – asa avrut D-l ,pentru ca in vremea cand eu ma intorceam la D-l cei mai multi dintre predicatori inclusiv pastori propovaduiau pe la amvoane cum ca in occident e pacatul la culme adica acolo e…. dracu stapan . Dupa revolutie cei mai multi s-au dus cu familii cu tot acolo … la dracu , si zic ca le e bine acolo .Si ar mai fi ceva : NU CRED CA DUMNEZEU E UN – TATA VITREG ,ADICA PE UNII DIN COPII SAI SA-I VADA CUM SE CHINUIE MEREU IAR ALTORA SA LE TOT DEA ,SA LE TOT DEA .- adica ma refer la tarile din vest la care ne tot dorim sa ajungem .

  31. Alex Pop zice:

    Care va sa zica toata aceasta tarasenie cu RVE se datoreaza faptului ca fr. Ton nu mai e baptist? Sau poate doar faptului ca cei de la AGA au descoperit ca e un … “neinregimentat” ??
    Faptul cu neinregimentarea nu prea tine – dupa cum a aratat Alin Cristea, care a remarcat ca “nici pînă acum Iosif Țon nu a fost membru în vreunul din cele 3 culte evanghelice din România”, si totusi predicile i-au fost difuzate la RVE.

    Adevarul e clar, dar ne-spus oficial: cineva acolo sus considera ca Iosif Ton nu mai e baptist cu acte in regula, ci un eretic. Si totusi n-au curajul sa-l excomunice, ci doar sa-i “retraga’’ ordinarea. Insa toata lumea intelege semnificatia “retragerii” cu pricina si asta se poate vedea din termenii folositi in blogosfera cu privire la fr. Ton, dupa nasirea acelui Komunicat: suspendat, alungat, expulzat, etc. Nu vorbesc doar de comentatori ci si de blogheri cu ceva gravitas in spatiul virtual: “excomunicat cu manusi” (Vaisamar). “ex-frate baptist” (Dyo), “exclus, exmatriculat” (Laurentiu Balcan), “linsat, mazilit” (Vasilica Croitor), etc.
    Fara sa vrea, UBR a falimentat groaznic la capitolul mediatizarii (“bad PR” – cum zice americanul) si asta l-a transformat pe fr. Ton in victima. Drept rezultat,“simpatia față de Iosif Țon a crescut imens în această perioadă” (Alin Cristea) si: “dintr-un banal coş apărut pe obrazul bine întreţinut al Cultului baptist, Ţon s-a transformat într-o infecţie de toată frumuseţea. Zgândărit în continuare cu impertinenţă, el va ajunge în curând la stadiul de tumoare” (Dyo).

    Chiar daca UBR nu-l mai considera pe fr. Ton baptist, cei mai multi evanghelici vor continua sa-l considere cel mai influent si mai important baptist roman. Si un mare crestin – in ciuda tuturor bubelor si pacatelor de care a fost acuzat si de care, cred ca si-a cerut iertare.

    Nu ma pricep la epitafuri, dar daca mi s-ar cere sa scriu un epitaf pentru Iosif Ton, ar suna cam asa:

    Zace-n locu-acesta trist
    Un mare crestin baptist
    Care, dupa expulzare,
    A ramas doar… crestin mare.

    • Alin Cristea zice:

      Lipsește un cuvînt important: carismatic 🙂

      Încerc să-l integrez:

      Carismaticul baptist
      Zace-n locu-acesta trist
      Chiar și după expulzare
      Creștinul a rămas tot… mare

      • Alex Pop zice:

        @Alin Cristea
        Da, “carismatic” e cuvintul cheie in “cazul” Iosif Ton si alaturi de cuvintul “trezire”, poate produce mari indigestii si dureri de cap. Cum zicea Petrica Lascau: “de cind s-a trezit Iosif Ton, nimeni nu mai doarme”…
        Ceea ce-mi sugereaza o alta incheiere a epitafului:

        Doarme-n locu-acesta trist
        Iosif Ton, pastor baptist;
        De ai sai dispretuit
        Caci a adormit… “trezit”!

        P.S. Dea Domnul ca si sfirsitul felului nostru de vietuire sa ne gaseasca treji!

        • Cornel Bucur zice:

          Alex Pop, Ca sa inteleg… Deci problema mare a fost pana la 77 de ani cand a fost trezit „adormit”, iar acum desi inca nu a adormit in Domnul, s-a trezit.

          S-a trezit, din ce? Din cosmarul pe care la trait pana la 77 de ani? Iar acum in situatia de treaz, viseaza adormirea?

          Hai ca nu inteleg…

  32. Pingback: Declaratii si reactii în mediul evanghelic fată de cazul Iosif Țon – Srtrăjerii (VIII) AGA(1) « Istorie Evanghelica

  33. Pingback: 16 postări în Top 100 WP (29.12.2010) « România Evanghelică

  34. benaia zice:

    ce saraci cu duhul sunt cei care judeca pe Iosif Ton….mi mila de ei.

    • Livius Puraci zice:

      Nu pot fi de acord cu tine, pentru ca Domnul Isus ii fericeste pe cei „saraci in duh” si le da Imparatia Cerurilor, sau poate acesti saraci in duh au deja imparatia RVE.

  35. George zice:

    Stie cineva care este componenta AGA-RVE?
    Ma intreb cine sunt penticostalii din AGA si cum au votat?

  36. Gherghel Virgil zice:

    Ton a gresit dar AGA a dat dovada ca se poate gresi si mai mult. Strajerii daca cred in manifestarile Duhului Sfant de ce nu se integreaza in Biserica Penticostala ? O fi si aici o lupta dupa ,,sefie” ? Sau mai au si manifestari nebiblice ?

    • Ianchis Ioan zice:

      Strajerii sunt o grupare charismatica. Cultul penticostal nu mai este o miscare charismatica sau autentic penticostala de pe vremea lui Gheorghe Bradin, care spunea la conferinta „de orientare” a Cultului Penticostal tinuta la Cluj in anul 1953 despre proorocii ca sunt o „erezie fascista” si „propaganda americana”. I s-au opus unii frati, contraatacandu-l cu Biblia, dar acestia au fost scosi din slujbe si dati afara din culul penticostal. Ce sa caute Strajerii in CP?

  37. Dani zice:

    Exista vreun comunicat RVE dat publicitatii in aceasta privinta? Publicat pe site-ul RVE? Sau stirea e „pe surse”?
    Dat fiind ca e vorba de o personalitate, ar trebui sa se comunice oficial, daca domnii de la AGĂ au luat o asemenea decizie.

  38. Pingback: 17 postări în Top 100 WP (29.12.2010) « România Evanghelică

  39. Pingback: Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Srtrăjerii (IX) AGA(2) « Istorie Evanghelica

  40. OBSERVATOR zice:

    Iosif Ţon a fost dat afara si de la Societatea Misionară Română!

    sursa:

    Iosif Ţon a fost dat afara si de la Societatea Misionară Română!

    • un fost ploiestean zice:

      Tu chiar stii sa citesti? Unde vezi tu in comunicatul SMR faptul ca ar fi fost dat afara? Doamne ca orbi va mai face ura asta pentru Ton.
      Livius Percy este un om mult prea elegant si in primul rand un crestin autentic ca sa se lasa tarat in acest razboi mizerabil si sa il dea afara pe Ton.
      L-am cunoscut personal asa ca stiu ce spun

  41. danny zice:

    as vrea sa comentez si eu putin situatia creata de conducerea Cultului Baptist din Romania prin eliminarea nedreapta si plina de ura frtelui Iosif Ton. Multi din oamenii, care, cu ura …”hadesiana”, l-au indepartat pe fratele Ton, fie din structurile cultului, fie de la RVE, i-au fost ucenici, i-au fost copii spirituali, de la el au invatat teologie, el i-a intarit in vremuri grele etc…Si uite ca s-a ajuns la situatia in care domnia nu mai poate fi scultata la RVE. Adica cel care a facut casa, care a crescut copii, metaforic vorbind, desi nu a instrainat proprietatea, totusi nu mai poate intra in ea…este mai mult decat imoral, este strigator la cer, jalnic, obscen, jignitor, se rascoala cerul…si cred ca , la timpul potrivit se va rascula…indeajuns, incat sa se vada ca Dumnezeul vesnic vegheaza. Pe mine personal m-a ranit mult situatia creata…si nu am o relatie speciala cu fratele Ton, dar viata, cartile si predicile domniei sale mi-au schimbat viata, m-au tinut pe cale, m-au reintors, m-au repropiat de Domnul…el este motorul evanghelicilor romani. Am auzit predicile domniei sale la Suceava, live la Biserica Baptista Maranatha si la Biserica Penticostala Sf Ilie, m-au provocat la o rededicare a vietii pentru Domnul si m-a tinut pe cale in periplul meu prin lume…
    Sa stiti ca de condamnat sunt si penticostalii si crestinii dupa evanghelie care au luat acea decizie in AGA…sunt curios de decizia Consiliul Local radio de la Suceava, daca si ei au luat acea decizie,eu nu mai ascult RVE niciodata,pana nu se revine la decizie…pe bune…este dincolo de margini ce s-a facut…si asta doar datorita urii unui singur om, impotriva unui slijitor al Domnului……si nici pe Negrut nu il mai ascult in vecii vecilor….
    Desi dr. Ton nu a pacatuit,biblic si administrativ vorbind, cu nimic, chiar daca acest lucru se intampla, eu cred ca, trebuia intelepciune sa il ridicm,tinand cont ca el a fost pionul lui Dumnezeu pentru mentinerea bisericii evanghelice in vremurile de prigoana..as putea scrie multe randuri…dr ma opresc sa nu plictisesc pre mult…creed, totusi, ca Dumnezeu…va face o dreptate vizibila in curand….
    Si , desi sunt penticostal, sunt tot mai mult interesat de Strajerii, vad ca le pasa de trezirea spirituala a Romaniei…si voi continua acest drum pentru ca lor le pasa..la multi altii nu; biserica evanghelica a a ajuns mai rau ca in politica, se iau decizii,se „executa” oameni din ura, din interes personal..imi pare rau..si cred ca noua ne-a ramas doar sa ne rugam pentru trezire…

    • Shifu zice:

      Da, du-te si tu dupa oameni ca […] care, dupa ce te pune sa-ti marturisesti pacatele inaintea lui (nu a Domnului), spune bisericii tot ce-ai facut… Mult succes, dar sa nu te miri ca te vorbeste gura targului… Si, de asemenea, mult succes in daramarea Zidului Chinezesc cu un bob de orez sau in daramarea scaunului satanei de la Poarta Brandenburg si Muzeul Berlinului (!?)… Mai ramane sa ne dea luna de pe cer si soarele de pe bolta in amiaza mare.

    • DRAGO zice:

      Totul este original „brand romania”.
      Romanii nu se dezic,fiind ortodocsi,neoprotestanti( toti „crestini”) joaca puternic-incontinuare- „cartea 21”.

      Amintiti-va caci cu 21 ani in urma -exact -in aceeasi perioada de timp,un alt mare „conducator iubit” a fost „ciuruit” de aceiasi crestini milenari.
      Urmasii fostului „conducator iubit” se lafaie in ceeace a planificat si construit,fostul conducator, incasind venituri lunare peste masura pentru consumarea timpului -cu dormitul-in Casa Poporului, elaborind in acelasi timp
      lege dupa lege, impotriva platitorilor de impozite si taxe.

      Soarta fr.Ton se aseamana in procent de peste 90% cu a celui de acum 21 ani,exceptie fiind ca inca este in viata,dar cu multe rani adinci,provocate de cei pe care ia crescut,hranit,educat si ia instalat in ceeace a construit el .

      Pe Domnul Isus cine la condamnat la „rastignire”..?? cei pe care ia vindecat,ia hranit,ia eliberat de demoni ,care numai cu o saptamina in urma strigau in gura mare;,,Binecuvintat este Imparatul care vine in Numele Domnului!Pace in cer,si slava in locurile prea inalte!”(Luc.19,38).

      Sa nu ne miram de situatia tragica in care se afla poporul Roman,dupa un asemenea comportament crestinesc a celor care se pretind crestini de sute si mii de ani.

      Doamne ai mila de Romania.

      • DRAGO zice:

        rectificare,
        la al.7 se va citi..?? gloata(norodul) printre care se aflau si cei pe care ia vindecat…

        • DRAGO zice:

          In ciuda deciziei unor capete -care au spus ca IT a intrat in “intuneric”,unde au vrut ei sa-l “inghesuie” prin hotaririle “aiurite” luate- IOSIF TON sa “trezit ” a “facut pasul inainte” iar dovada ca se afla pe drumul cel bun ,este concretizata prin ,,Decizia Comitetului local RVE Suceava” care la rindul lor “sau trezit” luind o decizie binecuvintata.
          Asa cum anticipam ,cu ceva timp in urma, trezirea a inceput si se va extinde pe o arie foarte intinsa in cadrul Aliantei Evanghelice.
          Fiti binecuvintati de Domnul.
          UN NOU AN FERICIT si nu UITATI

          UMPLERE CU DUHUL SFINT
          CACI RAPIREA E-NCURIND. AMIN!

        • dinu zice:

          DRAGO, de când deciziile unor politicieni sunt dovada că un om se află sau nu pe „drumul cel bun”

        • DRAGO zice:

          @dinu,
          Comitetul local al RVE Suceava, sa dovedit a fi mai pragmatic si mai intelept, in hotatirea luata cu referire la Scrierile si predicile fr.I.Ton ,bazat pe urmatoarele;
          1- Are tot timpul,cu precizie,numarul concret al celor care audiaza programele difuzate de RVE Suceava.
          2-Din analiza „cifrei de audienta” a retinut corect,ca audienta este mult mai mare decit cea formata din fr.baptisti.
          3-Prin predicile si scrierile respective,fr.I.Ton sa adresat si se adreseaza tuturor oamenilor,chemindu-i la Domnul Isus prin pocainta,si nu numai la segmentul format din persoanele declarate ca apartinind de Cultul Baptist.
          4-Prin activitatea misionara ,desfasurata de fr.I Ton,el populeaza imparatia lui Dumnezeu cu noi convertiti-acesta fiind telul suprem lasat de Domnul Isus.
          5-RVE Suceava isi pastreaza incontinuare,prilejul de a fi sponsorizat de catre toti sponsorii,indiferent de denominatiunea religioasa.
          ………etc…………

          Deci – vectorul I TON -ne arata directia catre imparatia lui Dumnezeu,ceeace demonstreaza cu prisosinta ca este PE DRUMUL CEL BUN..!!!

  42. Paul zice:

    Concluzie…Traim inainte de `89 sau dupa? Sau e tot aceeasi chestie? Nu m-am deranjat sa ascult Vocea ….Evangheliei Cultelor, dar se pare ca esti mai castigat ascultand Radio Santz.

    Doamne ai mila!

  43. Pingback: Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (X) « Istorie Evanghelica

  44. Pingback: Decizia AGA RVE pre-mortem: Ne lepadam de Ton! – Vasilica Croitor | InfoCrestin LIVE | Stiri Crestine | Resurse Crestine | Radio Crestin Online | Biserici LIVE

  45. Shifu zice:

    Eu chiar nu stiu ce-ar mai vrea unii. Sa cadem la picioarele lui Iosif Ton, ca la poala crucii Domnului? E si el un om, mai greseste pe ici, pe colo, in punctele esentiale… Iar de data asta a facut niste miscari pe care merita sa le fi discutat cu fratii sai intru cele bisericesti. Nu trebuia neaparat sa asculte de ei, dar era frumos daca-i anunta sa le spuna ce urmeaza…

  46. Pingback: 100 de comentarii la: Decizia AGA pre-mortem: Ne lepădăm de Țon! « România Evanghelică

  47. Ben Brown zice:

    Atata pasiune pusa in aderenta sau non-aderenta la un cult… In ultima instanta orice miscare avangardista a nascut valuri, chiar daca s-a dovedit ulterior valida. Dumnezeu nu face copy/paste din registrele bisericilor in Cartea Vietii.
    Impresia mea e ca nu aveti cum sa il judecati pe Ton impartial, deoarece atat baptistii cat si penticostalii va simtiti tradati de el. In viziunea ambelor perspective el se situeaza intr-o zona gri, pentru simplul motiv ca acea zona nu e „legalizata” doctrinar.
    Cred ca ar trebui sa ii dati timp lui Ton , si sa va dati multi jost din scaunul de judecator. Cel putin unii care acuza pe aici, doar din experienta mea „virtuala” cu ei, frizeaza absurdul ipocriziei.
    Citandu-l pe Ton: „Eu susțin că această mișcare, cu toate aspectele ei controversate, are un potențial extraordinar de trezire spirituală în România. Eu n-am participat încă la vreuna dintre întâlnirile ei. Singurul lucru pe care îl cer de la voi este să-mi dați timp să lucrez cu această mișcare și veți vedea ce va produce asocierea noastră. ”Pomul se cunoaște după roadele lui.” Dați acestui pom timp să producă roade și atunci vom avea cu toții ce să judecăm”.

Lasă un comentariu